دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش مراحل حذف حساب کاربری در تلگرام

ممکنه به خاطر فروش سیم کارت یا هر دلیل دیگه ای تصمیم به حذف کامل حساب کاربریتون تو تلگرام بگیرید. برای دیلیت اکانت تلگرام روش های مختلفی وجود نداره. برخلاف اینکه اکثر افراد برای دیلیت اکانت تلگرام اندروید و آیفون به دنبال روش های خاص و ویژه ای می گردن؛ روش حذف اکانت تلگرام برای همه ی دیوایس ها و سیستم عامل ها تقریبا یکسانه و تفاوت جزئی روش های حذف حساب telegram رو در ادامه این مقاله از موبونیوز در اختیار شما قرار میدیم. همراه ما باشید!

 

لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام

  1. برای delete account تلگرام، روش اصلی و مطمئن، مراجعه به آدرس my.telegram.org در سایت اصلی تلگرامه. این آدرس سایت حذف حساب در پیام رسان تلگرامه؛ بنابراین فقط از طریق سایت و مرورگر خودتون میتونید حساب تلگرام رو پاک کنید. در این سایت مطابق تصویر باید شماره تلگرامی رو که می خواید اکانتش رو حذف کنید، وارد کنید. توجه داشته باشید که بجای صفر ابتدای شماره، باید کد کشور رو که برای ایران +98 هست رو وارد کنید.
  2. اگر شماره رو به درستی وارد کرده باشید، کد تایید تلگرام، داخل اکانتتون با آیدی خود شرکت تلگرام ارسال میشه و فقط کافیه اون کد رو داخل باکس مشخص شده وارد کنید؛ و گزینه sign in رو بزنید.
  3. حالا از بین سه گزینه ای که وجود داره، گزینه پاک کردن اکانت رو انتخاب می کنیم.
  4. سپس وارد صفحه ای میشید که به شما میگه با دیلیت اکانت تلگرام چه اتفاقی می افته، ترجمه اون رو در ادامه مقاله براتون قرار دادیم. در باکس آخر علت تصمیم خودتون برای پاک کردن اکانت تلگرام رو می نویسید. در آخر روی دکمه آبی که روی اون نوشته شده delete my account، کلیک کنید.
  5. در آخر برای اطمینان از تصمیم شما برای دیلیت اکانت، دوباره از شما سوال می کنه که ” آیا برای حذف اکانت تلگرام خودتون مطمئنید؟” و شما با فشردن دکمه قرمز که روی اون نوشته شده yes,delete my account حسابتون رو به صورت کامل پاک میکنید.

حساب شما پاک شد. در این حالت معمولا کاربرانی که اکانت تلگرام شما رو از قبل داشتن، با وارد شدن به صفحه چت شما، با پیغام deleted account مواجه میشن.

 

قبل از حذف اکانت تلگرام خود، به این نکات توجه کنید!!!

وقتی که شما می خواید اکانت تلگرام خودتون رو حذف کنید، در مراحل آخر با یک سری توضیحات مواجه می شید که مهمه کامل اونها رو مطالعه کنید. مواردی که بعد از حذف اکانت تلگرام ممکن هست برای شما پیش بیاد و تلگرام بابت اون به شما هشدار میده، عبارتند از:

If you delete your account, all your messages and contacts will be deleted beyond retrieval. All groups and channels that you’ve created will be orphaned and left without a creator (but admins will retain their rights).

Warning! Please only delete your account if you no longer want to use Telegram. If you delete your account now, it may not be possible to sign up again for several days.

ترجمه: اگر اکانتتان را حذف کنید، تمام پیام ها و مخاطبان شما حذف خواهد شد و بازگرداندن آن ممکن نیست. هشدار! فقط زمانی اکانتتان را پاک کنید که برای یک مدت طولانی نمی خواهید از تلگرام استفاده کنید. اگر الان دیلیت اکانت کنید ممکن است برای چند روز نتوانید وارد تلگرام شوید.

 

ربات دیلیت اکانت تلگرام

روشی که تا اینجا گفته شد، حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن بود؛ این روش امن ترین و مطمئن ترین راه برای حذف حساب تلگرام هست. اما قطعا شما هم با ربات هایی که عنوان “پاک کردن اکانت تلگرام در چند ثانیه” رو دارند، مواجه شدید. توجه داشته باشید که حذف اکانت با این روش اصلا توصیه نمیشه و گاها شما رو در شرایط مورد سوء استفاده قرار گرفتن قرار میده؛ چرا که شما در مراحل کار با اونها، ناچارید که کد تایید تلگرام رو برای اون ربات ارسال کنید؛ با داشتن اون کد، هر کسی به راحتی میتونه وارد اکانت شما بشه و به اطلاعات شما دسترسی داشته باشه.

 

چرا تلگرام بعد از یک سال، حساب کاربرها رو حذف میکنه؟

دلایلی که افراد ممکنه برای دیلیت اکانت فوری تلگرام نیاز داشته باشن، متفاوت و متنوع هست. اما تلگرام هم در آپدیت های اخیرش قابلیتی رو برای حساب های کاربری تعریف کرده که اگر بیشتر از یک سال به اکانتشون سر نزنن، تلگرام اون اکانت رو به صورت خودکار حذف میکنه. استراتژی تلگرام درمورد حذف این اکانت ها:

  • حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران تلگرام هست. تلگرام میخواد اطمینان پیدا کنه که اکانت های هر کاربر تنها برای افرادی قابل دسترس هست که از اونها استفاده می کنن.
  • علاوه بر این، تلگرام می خواد فضای ذخیره سازی خودش رو برای کاربرهای فعال حفظ کنه. با حذف اکانت های غیرفعال، تلگرام میتونه فضای ذخیره سازی خودش رو برای کاربرانی که فعالانه از سرویس ها استفاده می کنن آزاد کنه.
  • کاربرها میتونن با فعال نگه داشتن اکانت خودشون، از حذف اون جلوگیری کنن. اونها میتونن با ورود به اکانت خودشون، ارسال یا دریافت پیام، یا برقراری تماس صوتی یا تصویری، اکانتشون رو فعال نگه دارن. علاوه بر این، میتونید امکانات و قابلیت های آپدیت جدید Telegram رو بخونید؛ شاید براتون جالب باشه ازشون باخبر شید.

 

دیلیت اکانت تلگرام فوری

روش دیگه ای که می تونید خیلی سریع و بدون گذروندن این مراحل، در لحظه اکانت خودتون رو حذف کنید، تنظیمات خود تلگرام هست که مراحلش در ادامه به صورت تصویری و دقیق قرار دادیم. برای دیلیت اکانت تلگرام این مراحل رو باید طی کنید:

  1. ابتدا در اپ Telegram وارد اکانت تلگرام خودتون میشید، از قسمت setting، گزینه privacy and security رو انتخاب می کنید.
  2. حالا وارد قسمت delete my account می شوید و مدت زمان آن را روی مدت زمان دلخواه می گذارید. اکانت شما در آن زمان به صورت خودکار حذف می شود.

طریقه دیلیت اکانت تلگرام

 

جمع بندی

در این مطلب از موبونیوز، راه های کاربردی امن، برای حذف اکانت تلگرام رو معرفی کردیم؛ پیشنهادی که داریم این هست که از برنامه ها و ربات های دیگه ای که برای پاک کردن اکانت تلگرام وجود داره استفاده نکنید. حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربریتون در وهله اول از همه مهمتره. روش هایی که داخل این مقاله آموزش داده شد کاملا امن و مطمئن هستن و در کوتاهترین زمان ممکن میتونید اکانت تلگرامتون رو حذف کنید. توجه داشته باشید که با حذف اکانت تلگرام، موجب رفع مسدودی و ریپورت شدن نمیشید و برای رفع ریپورت تلگرام راه های راحتتری وجود داره. نظرتون رو درمورد این روش ها باهامون در میون بذارید. شما از چه روش هایی برای دیلیت اکانت تلگرام استفاده میکنید؟

نویسنده : سها ابراهیمی
تاریخ انتشار 6 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 24
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Ali6678

کاربردی بود

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
Mirhosein1389

بسیار خوب و عالی

۱۸ فروردین ۱۴۰۳
Mirhosein1389

عالی😍😍

۱۸ فروردین ۱۴۰۳
Mirhosein1389

مفید و کاربردی🙏🏻👍🏻

۱۸ فروردین ۱۴۰۳