آموزش رفع ریپورت تلگرام

تلگرام به خاطر قابلیت های فوق العاده، امکانات متنوع و آپدیت های زیاد و یک رابط کاربری ساده و جذاب با حفظ امنیت، تبدیل به یکی از محبوبترین پیام رسان های دنیا شده. در ایران هم بعد از فیلتر شدن واتس اپ (Whatsapp) مجددا اکثر کاربران به خاطر امکانات بیشتر Telegram به این برنامه کوچ کردند. اما مسئله ای که میتونه بسیار اذیت کننده باشه ریپورت شدن در تلگرامه که باعث میشه نتونید به بقیه افراد و کاربران از طریق حسابتون دسترسی داشته باشید. امروز میخوایم ببینیم اصلا ریپورت تلگرام چیه و چرا اتفاق میفته ؟ و چجوری میشه از دستش خلاص شد و این مشکل رو برطرف کرد. اگه خودتون یا دوستانتون دچار چنین مشکلی شدید، با آموزش رفع ریپورت تلگرام همراه موبونیوز باشید.

 

ریپورت تلگرام چیست؟

اول باید ببینیم ریپورت تلگرام یعنی چی؟ یکی از مواردی که باعث محبوبیت برنامه تلگرام شده، اهمیت بسیار حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران این برنامه است. به همین خاطر تلگرام به کاربران خودش اجازه میده که علاوه بر بلاک کردن کاربران مزاحم، اونا رو ریپورت هم بکنن. با ریپورت شدن شما برای مدتی امکان ارسال پیغام به کاربران ناشناس، یعنی افرادی که در مخاطبین شما نیستند و تا به حال به اونها پیغامی ارسال نکردید رو ندارید. البته بابت ارسال پیام در گروه هایی که عضوشون هستید یا چت با افرادی که قبلا پیغام ارسال کردید و در لیست مخاطبین شما هستند، مشکل و محدودیتی به وجود نمیاد.

 

دلایل ریپورت شدن در تلگرام

حالا که با این مشکل آشنا شدیم باید ببینیم چه کارهایی باعث ریپورت شدن میشه و اگه هنوز این اتفاق برای شما رخ نداده از انجام این کارها خودداری کنید تا این مشکل براتون پیش نیاد. از مهمترین دلایل ریپورت شدن به موارد زیر میشه اشاره کرد:

ارسال پیام به افراد ناشناس

اگر فرد ناشناسی به شما پیغام داده باشه، احتمالا دکمه ریپورت و بلاک رو در بالای صفحه دیده باشید. ارسال پیام به افراد ناشناس یکی از اصلی ترین دلایل ریپورت شدن به حساب میاد و ممکنه اشخاص ناشناسی شما رو ریپورت کرده باشند. اگه تعداد این ریپورت ها زیاد بشه شما با محدودیت هایی روبرو میشید.

 

اضافه کردن بدون اجازه افراد به کانال یا گروه های مختلف

اگه افراد مختلف و زیادی رو به گروه یا کانال خودتون اد کنید و این افراد این اقدام شما رو گزارش بدن، تلگرام حساب شما رو ریپورت میکنه. حتی ممکنه کانال یا گروهی که افراد رو به اون اضافه کردید هم ریپورت و دسترسیشون محدود بشه.

 

استفاده از نسخه های تلگرام غیر رسمی و متفرقه

بعضی افراد برای دسترسی راحت تر به تلگرام از نسخه های متفرقه استفاده میکنن که این کار میتونه خطر ریپورت شدن رو بسیار بالا ببره. برای امنیت اطلاعات خودتون و کاهش بروز این مشکل بهتره از برنامه اصلی تلگرام که در گوگل پلی وجود داره استفاده کنید.

 

عضویت در گروه ها یا کانال ها با محتوای غیر اخلاقی

اگر گروه یا کانالی که محتوای غیر اخلاقی تولید میکنه، ریپورت بشه احتمال اینکه اعضا هم این اتفاق براشون بیفته بسیار بالاست و بهتره مراقب گروه ها و کانال هایی که می شوید، باشید!

 

ارسال تعداد بالایی پیام در یک روز

اگر در یک روز به بیش از 100 نفر، 100 پیغام ارسال کنید احتمال ریپورت شدن شما بسیار بالا میره. البته چت با افراد مختلف شامل این مورد نمیشه و بیشتر رفتار ربات گونه میتونه این خطر رو بالا ببره.

 

فوروارد کردن پست های حاوی لینک آلوده

اگه تلگرام تشخیص بده که افراد در حال ارسال پست هایی شامل لینک های آلوده هستند به سرعت این افراد رو ریپورت و محدود میکنه تا افراد بیشتری درگیر این مشکل نشوند.

 

استفاده از استیکر های غیر مجاز

ممکنه استفاده از استیکرهایی که امکان ذخیره کردن در تلگرام رو ندارند هم میتونه موجب ریپورت و محدود شدن حساب کاربری شما بشه.

 

روش های تضمینی رفع ریپورت تلگرام

حالا که با دلایل ریپورت شدن در تلگرام آشنا شدیم، بهتره تا جای ممکنه از فعالیت های مشکوک خودداری کنید و به افراد اجازه ندید شما رو به گروه های مشکوک و مختلف اد کنند. اگر این مشکل برای شما رخ داد با استفاده از 5 روش زیر میتونید فرایند رفع ریپورت رو انجام بدید یا روند رفع محدودیت رو سرعت ببخشید.

 

رفع ریپورت تلگرام با استفاده از بات رسمی تلگرام Spambot

یکی از ساده ترین روش های برای رفع ریپورت استفاده از بات spambot@ هست که توسط تیم تلگرام برای سرعت بخشیدن به این پروسه طراحی شده. برای استفاده از این ربات باید مراحل زیر رو طی کنید:

  • در نوار جستجو کلید واژه Spambot@ رو سرچ کنید و روی Spam Info Bot کلیک کنید.
  • بعد از ورود به صفحه چت گزینه Start رو لمس کنید.
  • بعد از ارسال پیغام چند گزینه به شما نمایش داده میشه، روی گزینه This is a mistake کلیک کنید.
  • پیامی حاوی اینکه برای رفع ریپورت باید با تیم پشتیبانی تلگرام تماس حاصل کنید به شما نمایش داده میشه که باید روی گزینه Yes کلیک کنید.
  • حالا پیامی به شما نمایش داده میشه که میگه آیا تا به حال مزاحمتی برای کسی ایجاد کردید یا نه. در اینجا باید روی گزینه No, Never did that کلیک کنید.
  • اکنون باید پیامی به زبان انگلیسی برای تلگرام ارسال کنید تا درخواست شما بررسی بشه و از ریپورت تلگرام خارج بشید. برای بررسی سریع تر میتونید از متن زیر استفاده کنید.

Dear Telegram Support

My Telegram Account has been spammed suddenly and I cannot send messages to any contacts whom I don’t have their number. I want you to help me fix the issue and remove my number from blacklist

Thank you in advance

 

  • بعد از ارسال این متن پیامی دریافت میکنید که درخواست شما در حال بررسیه و نتیجه اون به زودی به شما اطلاع داده میشه. معمولا این پروسه حدود 24 ساعت زمان میبره.

 

راه حل رفع ریپورت با ایجاد یک حساب کاربری جدید و تغییر ID

این روش غیر رسمی برای دور زدن محدودیت ریپورت به حساب میاد و به نوعی شما تلگرام رو دور میزنید! در این روش باید یه اکانت جدید بسازید و نام کاربری، عکس پروفایل و نام کاربری تلگرام خودتون رو دقیقا به این اکانت جدید منتقل کنید. بعد باید وارد یه گروه تلگرامی بشید و در عرض 5 دقیقه دو پیام دو خطی با هر دو اکانت اصلی و جدید ارسال کنید. معمولا بعد از 24 ساعت ریپورت حساب شما برطرف میشه و میتونید از اکانت اصلی خودتون استفاده کنید. این روش البته همیشه جواب نمیده!

 

دریافت پیام از افراد ناشناس

این روش یکی از قدیمی ترین روش های برطرف کردن مشکل ریپورت تلگرام به حساب میاد. برای این کار باید از 10 نفر که در لیست مخاطبین شما نیستند درخواست کنید که در 4 الی 7 روز هر روز برای شما پیغام ارسال کنند (مثلا روزی 10 استیکر) تا بعد از این مدت ریپورت شما برطرف بشه. البته هر چقدر تعداد این افراد بیشتر باشه این پروسه سریعتر انجام میگیره.

 

رفع ریپورت تلگرام از طریق ارسال ایمیل به پشتیبانی

اگه از روش های بالا موفق به رفع مشکل نشدید و یا دنبال یه روش راحت دیگه میگردید، میتونید با ارسال ایمیل به بخش پشتیبانی و بررسی ریپورت و محدودیت های تلگرام پروسه حل مشکل خودتون رو سرعت ببخشید. در این روش باید درخواست خودتون رو به زبان انگلیسی به آدرس ایمیل [email protected] که مسئول بررسی درخواست رفع ریپورت هاست ارسال کنید. برای موضوع ایمیل Spam رو انتخاب کنید و در متن با دقت به مشکل خودتون اشاره کنید و ذکر کنید که حساب کاربری شما به اشتباه ریپورت شده و شما هیچ کار اشتباه و خلاف قوانین و مقررات تلگرام انجام ندادید. در ایمیل حتما شماره تلفن و نام کاربری حساب مسدود شده خودتون رو هم ذکر کنید تا پروسه بررسی زودتر انجام بشه. اگه در محدودیت ایجاد شده برای اکانت شما اشتباه رخ داده باشه بعد از 24 ساعت اکانت شما به حالت عادی برمیگرده.

برای راحتی کار میتونید از متن زیر که از پیش آماده شده استفاده کنید :

Hello. It seems my telegram has been reported as a spammer and now sending messages is not possible for me. I have not violated Telegram’s terms and conditions.

When I try to send messages to these kinds of users, a clock appears and the message will not be delivered. It also shows a message that says: Sorry, you can send messages to mutual contacts at the moment

Would you please help to fix the problem

MY Telegram No: شماره تلفن

My Telegram ID: آیدی تلگرام

My Email Address: آدرس ایمیل

 

تماس با پشتیبانی تلگرام

اگه توانایی صحبت کردن به انگلیسی رو دارید و میخواید پروسه رفع محدودیت ریپورت سریع تر انجام بشه میتونید با بخش پشتیبانی تلگرام از طریق خود برنامه تلگرام ارتباط بگیرید و مشکل رو حل و فصل کنید. برای این کار وارد بخش تنظیمات برنامه بشید، در انتهای صفحه دنبال گزینه ask a question بگردید و روی اون کلیک کنید. یه پاپ آپ به شما نمایش داده میشه که در اون گفته شده سوالات شما توسط داوطلبان پاسخ داده میشه و اگه کسی پاسخگو نبود کمی منتظر بمونید. در اینجا روی گزینه Ask a Volunteer کلیک کنید. پس از ورود به صفحه چت، با زدن گزینه استارت باید پیام مورد نظرتون رو ارسال کنید. بهتره مانند بخش ارسال ایمیل مشکل خودتون، اشتباه بودن مسدود شدن حساب شما و انجام ندادن کار خلاف قوانین و استاندارد های تلگرام رو بیان کنید و منتظر بمونید تا بخش پشتیبانی جواب شما رو بده. میتونید از متن از پیش آماده زیر هم استفاده کنید :

 

Dear Telegram Support

My Telegram Account has been spammed suddenly and I cannot send message to any contacts whom I don’t have their number and I want you to help me and fix the issue and remove my number from blacklist

 

ممکنه بعد از پاسخگویی به شما نیاز به صحبت کردن و تست کردن روش های مختلف برای برطرف کردن مشکل داشته باشید که امکان ارسال جواب های پیش فرض نداره و باید از قدرت مکالمه انگلیسی خودتون کمک بگیرید.

 

جمع بندی

اکثر روش های مطمئن برای رفع ریپورت تلگرام رو بهتون گفتیم. در اکثر این روش ها برای بررسی و حل مشکل به خاطر حجم بالای درخواست ها باید صبر داشته باشید و شاید بعضی روش ها هم جواب قطعی رفع ریپورت تلگرام نباشه و بهتره چند تا روش رو امتحان کنید. امیدواریم این مقاله به شما برای برطرف کردن مشکل ریپورت تلگرام کمک کنه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۵ فروردین, ۱۴۰۲

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 43
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

mms2099

معرفی ربات های کاربردی تلگرام هم ایده ی خوبیه

۲۷ مرداد ۱۴۰۲
Sayman2009

جالب بود ولی به کارم نیومد

۱۹ مرداد ۱۴۰۲
Nimapvp

اینکه اینو گفتی یه دلیل خوب میشه برا فحاشی تو تلگرام؟

۰۵ مرداد ۱۴۰۲