بررسی ساعت هوشمند CMF Watch Pro ناتینگ

یکی از زیر برندهای کمپانی ناتینگ به نام CMF این بار با یک ساعت هوشمند جدید سر و صدا راه انداخته. ساعت هوشمند CMF Watch Pro با رنج قیمتی ۵ میلیون تومانی (اسفند ۱۴۰۲) ساعتی با طراحی جذاب و مینیماله که طراحی مشابه به اپل واچ داره. اگر دنبال خرید یک ساعت هوشمند خوش‌دست و زیبا، با قابلیت‌های خوب و رابط کاربری مرتب و ساده هستید، در ادامه با بررسی ساعت هوشمند CMF Watch Pro ناتینگ با ما همراه باشید.

 

طراحی ساخت و بدنه ساعت هوشمند CMF Watch Pro ناتینگ

اول می‌ریم سراغ بررسی طراحی این ساعت که طراحی مکعب‌مستطیلی و تراش‌خورده‌‌ جذاب و باحالی با ترکیب فلز، شیشه و پلاستیک داره. دور تا دور فریم از جنس آلومینیوم هست که واقعا کیفیت ساخت خوبی بهتون میده. تم پیکسلی و عجیب ناتینگ رو هم می‌تونین به خوبی توی نمایشگر گوشی ببینین.

یک دکمه خیلی ظریف و سوراخ‌هایی برای اسپیکر روی یک لبه ساعت تعبیه شده و روی بقیه لبه‌ها چیزی به چشم نمی‌خوره. روی پنل جلویی، صفحه نمایش رو می‌بینیم که حاشیه‌های نسبتا زیادی داره ولی تو این بازه قیمتی منطقی به حساب میاد. این ساعت جزو ساعت های هوشمند طرح اپل واچ محسوب نمیشه ولی به خاطر طراحی مشابهش حال و هوای این برند رو تداعی می‌کنه.

طراحی بدنه ساعت هوشمند CMF Watch Pro ناتینگ

پنل پشتی از پلاستیک ساخته شده و سنسورها و درگاه شارژ در این قسمت قرار گرفتن. بند ساعت که توی جعبه موجوده، از جنس سیلیکونه و در سه رنگ نارنجی، طوسی و خاکستری عرضه می‌شه که می‌تونید موقع خرید هر کدوم رو که دوست داشتید انتخاب کنید. سیلیکون به‌کاررفته در بند ساعت، جنس نرم و خوبی داره. نصب کردن بند ساعت خیلی کار سختی نیست، ولی استایل بندش طوری طراحی شده که موقع بستن، کمی زیر مچ رو اذیت می‌کنه. احتمالا می‌تونید بندهای دیگه‌ای برای این ساعت در بازار پیدا کنید که این ایراد رو رفع کنه. ساعت هوشمند Watch Pro سی ام اف گواهی IP68 داره، اما نمی‌تونید داخل آب ببریدش چون 5ATM نیست؛ به خاطر نداشتن این استاندارد، نمی‌تونید ساعت رو تا عمق ۵۰ متر داخل آب ببرید، برای همین در بخش تمرینات رابط کاربری، ورزش‌های آبی به چشم نمی‌خوره.

ناتینگ واچ پرو با نمایشگر IP68

روی‌هم‌رفته، ساعت هوشمند CMF Watch Pro به‌خاطر وزن ۳۰ گرمیش خیلی سبک و خوش‌دسته و مناسب ورزش کردن (به‌جز ورزش‌های آبی) هست. متریال به‌کاررفته در ساعت، خوب و باکیفیته و در بازه قیمتی ۷۰ دلاری، یکی از ساعت‌هایی به حساب میاد که امضای برند ناتینگ رو به خودش می‌بینه.

 

بررسی نمایشگر اسمارت واچ CMF Watch Pro ناتینگ

برای صفحه نمایش این ساعت، پنل اولد ۱.۹۶ اینچی ۴۷ میلی‌متری رو داریم که مشابه اپل واچ های سری ۹ هست. البته حاشیه‌ ساعت هوشمند Watch Pro ناتینگ خیلی از اپل واچ بیشتره. صفحه نمایش این ساعت فوق‌العاده باکیفیته و روشنایی، عمق رنگ مشکی و کنتراست خوبی داره. نمایشگر این اسمارت واچ زیر نور مستقیم آفتاب خیلی عالی عمل نمی‌کنه ولی کارتون رو راه می‌ندازه.

بررسی نمایشگر ساعت CMF Watch Pro ناتینگ

در مجموع، ساعت هوشمند CMF Watch Pro ناتینگ در زمینه کیفیت صفحه نمایش، در این بازه قیمتی و حتی مدل‌های بالاتر چیزی از رقباش کم نداره.

 

عملکرد باتری ساعت هوشمند ناتینگ CMF Watch Pro

باتری ساعت هوشمند CMF Watch Pro حتی به نسبت بهترین ساعت‌های سامسونگ، شیائومی و اپل واچ شارژدهی فوق‌العاده خوبی داره. تست این محصول نشون داده که اگر قابلیت Always On Display همیشه روشن نباشه و زیاد از جی پی اس استفاده نکنید، تقریبا ۷-۸ روز دوام میاره. اگر قابلیت Always On Display روشن باشه، مدت زمان شارژدهی به حدود ۴-۵ روز کاهش پیدا می‌کنه که در هر صورت عملکرد خوبی به شمار میاد.

شارژدهی CMF Watch Pro ناتینگ

فقط اینو در نظر بگیرید که این میزان شارژدهی در حالیه که شما در طول روز دائما نوتیفیکشن‌هاتون رو چک می‌کنین، ۱ تا ۲ ساعت با واچتون ورزش می‌کنین، سنسورها دائما کار می‌کنن و حتی از قابلیت پایش خواب هم در طول شب استفاده می‌کنین. با تمام این شرایط سی ام اف واچ پرو می‌تونه ۴-۵ روز به طور مفید دووم بیاره. شارژ ساعت هوشمند Watch Pro ناتینگ با سوکت دوتایی مگنتی انجام می‌شه که متاسفانه عملکرد خیلی عالی‌ای نداره و شارژ شدن کامل باتری حدود ۲ ساعت طول می‌کشه.

 

رابط کاربری و نرم افزار ساعت Nothing CMF Watch Pro

برای بخش رابط کاربری ساعت هوشمند CMF Watch Pro، یک سیستم عامل اختصاصی داریم که می‌تونه با اپلیکیشن مخصوص به گوشی‌های اندروید و آی‌او‌اس وصل بشه. اسم این برنامه CMF Watch هستش و منوی تمیز و شکیلی داره که کار کردن باهاش رو لذت‌بخش می‌کنه. تو منوی این برنامه اول از همه با انواع واچ‌فیس‌های ساعت روبه‌رو می‌شید که با نگه داشتن انگشتتون، می‌تونید چند تا از واچ‌فیس‌ها رو روی خود ساعت ذخیره بکنید. روی اپلیکیشن حدود ۷۰-۸۰ تا واچ‌فیس وجود داره و نکته جالبشون اینه که همه واچ‌فیس‌ها ترکیبی از رنگ سفید، طوسی و قرمز‌نارنجی دارن و رنگ دیگه‌ای بینشون به چشم نمی‌خوره. با وجود این، طرح واچفیس‌ها خیلی جذاب و مینیمال هست و سبک و طراحی ناتینگ رو به رخ می‌کشه.

اپلیکیشن ساعت CMF Watch Pro

حالا بریم سراغ منوی خود ساعت. اگر روی نمایشگر ساعت به سمت چپ و راست سوایپ (Swipe) کنید، وضعیت فعالیت‌ها، آب و هوا و ضربان قلب رو براتون میاره و می‌تونین میانبر موزیک پلیر و پایش خواب رو در این قسمت اضافه کنید.

اگر صفحه رو از بالا به پایین بکشید، با کنترل سنتر مواجه می‌شید و می‌تونید قابلیت‌های مختلف مثل Always On Display، Raise To Wake Up و همچنین میزان باتری، روشنایی و تنظیمات رو اینجا ببینید. 

حالا اگر صفحه رو از پایین به بالا بکشید، نوتیفیکیشن‌ها رو می‌بینید. این قسمت تا ۱۰ نوتیفیکیشن اخیر رو نشون می‌ده و اگه نوتیفیکیشن جدید بیاد، جایگزین نوتیفیکشن‌های قبلی می‌شه.

رابط کاربری CMF Watch Pro

اگر دکمه‌ای که روی لبه ساعت تعبیه شده رو بزنید، وارد منو می‌شید. تو این قسمت اول بخش Exercise رو داریم که ۱۶ تا از فعالیت‌های ورزشیش داخل ساعت نشون داده می‌شه اما جمعا بیشتر از ۱۱۰ فعالیت ورزشی داره که باید از طریق اپلیکیشن اضافه‌شون کنید.

نکته‌ دیگه‌ای که وجود داره اینه که نمی‌تونید اپلیکیشن دیگه‌ای روی ساعت نصب کنید و البته نیازی هم نیست، چون اپلیکیشن‌های لازم رو خودش داره. برای مثال، این ساعت موزیک پلیر داره که می‌تونید موزیک‌هایی رو که روی گوشی پلی میشه، با ساعت کنترل کنید. همچنین دکمه شاتر دوربین داره که روی آیفون هم کار می‌کنه. 

 

پشتیبانی از قابلیت مکالمه و زبان فارسی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین ساعت های هوشمند موجود تو بازار ایران پشتیبانی از زبان فارسی تو نوتیفیکیشن‌هاست. می‌شه گفت این ساعت تا ۸۵ درصد می‌تونه زبان فارسی رو ساپورت کنه و فقط در بعضی از کلمات، حروفی مثل «ی» و «پ» رو نمی‌تونه به هم بچسبونه. مثلا کلمه‌ای مثل پایپ رو به صورت «پ‌ای‌پ» نشون می‌ده. این ساعت ایموجی‌ها رو هم نشون نمی‌ده. 

پشتیبانی از زبان فارسی در ناتینگ واچ پرو

ساعت CMF Watch Pro ناتینگ، قابلیت مکالمه هم داره. روی این ساعت اسپیکر خیلی ریزی تعبیه شده که کیفیت صدای خیلی قوی و خارق‌العاده‌ای نداره اما می‌تونید در محیط بسته مثل اتاق باهاش صحبت کنید. اما این تصور رو که بتونید پشت موتور یا جاهای شلوغ با ساعت مکالمه کنید از ذهنتون بیرون ببرید!

کلا رابط کاربری CMF Watch Pro خیلی تمیز و مرتب و با کمترین میزان لگ و باگ هست. تازه اگر باگی هم وجود داشته باشه، فقط گاهی اتفاق می‌افته و غالبا خوب و روون کار می‌کنه. یکی از باگ‌های ساعت هوشمند Watch Pro ناتینگ به این صورته که بعضی اوقات ممکنه مثلا بخشی از منو کمی لگ داشته باشه یا یکی از کارهایی رو که باید انجام بده انجام نمی‌ده. همچنین بعضی مواقع نشون نمی‌ده که به گوشی کانکت شده. این ایرادات احتمالا با آپدیت‌های ساعت در آینده بر طرف می‌شن. 

 

سنسور و حسگرهای ساعت هوشمند CMF Watch Pro ناتینگ

ساعت هوشمند Watch Pro ناتینگ، به سنسورهای ضربان قلب، اکسیژن خون، پایش خواب و استرس مجهز شده. همچنین جی‌ پی‌ اس داخلی داره که در این بازه قیمتی (البته قیمت بازار جهانی) ویژگی جذاب و قابل‌توجهی به حساب میاد. البته موقعیت جی پی اس رو فقط توی اپلیکیشن گوشی می‌تونید ببینید که مثلا با این ساعت کجاها رفتید.

جی پی اس ساعت Watch Pro ناتینگ

اندازه‌گیری ضربان قلب و اکسیژن خون معمولا در ساعت‌ها خیلی دقیق نیست، ولی این ساعت در مقایسه با اپل واچ فقط ۱ تا ۲ درصد تفاوت و اختلاف داره که کار رو راه میندازه. سنسور پایش خواب هم وضعیت و داده‌های مربوط به خوابتون رو نشون می‌ده که مثلا در چه ساعت‌هایی از شب خوابتون عمیق بوده. 

پیش از این هم گفتیم که بخش Exercise بیش از ۱۱۰ تمرین داره که ۱۶ تا از این موارد رو می‌تونید روی ساعت داشته باشید تا موقع ورزش مورد نظر، میزان کالری‌ای رو که سوزوندید بهتون نشون بده. به طور کلی ساعت هوشمند CMF Watch Pro با همه امکاناتی که داره و با توجه به اینکه خیلی سبک و خوش‌دسته برای ورزش کردن کاملا مناسبه.

 

ساعت هوشمند CMF Watch Pro ناتینگ ارزش خرید داره یا نه؟

حالا می‌ریم سراغ جمع‌بندی بررسی ساعت هوشمند CMF Watch Pro ناتینگ. این ساعت هم مثل خیلی از محصولات Nothing از ترفند جذابیت استفاده کرده که به خاطر طراحی مینیمال و بانمک ۲۰ تا ۳۰ دلار گرون‌تر از باقی ساعت‌های هم رده قیمت‌گذاری شده. به طوری که شما می‌تونید با ۲ تا ۳ میلیون هزینه کمتر، ساعت‌های هوشمندی بگیرید که ویژگی‌های ظاهری جذاب مثل ناتینگ ندارن، اما قابلیت‌های مشابه یا حتی بیشتر رو بهتون می‌دن.

با وجود این، ساعت CMF Watch Pro ناتینگ طراحی خاص و مینیمالی داره که اگر محصولات برند ناتینگ رو دارید می‌تونه بهترین انتخاب براتون باشه. البته در نظر داشته باشید که این ساعت در بازار ایران با قیمت بیشتری نسبت به قیمت جهانی به فروش می‌ره. در کل اگر ظاهر براتون اهمیت زیادی داره و دنبال طراحی و متریال خوب و رابط کاربری مرتب هستید، ساعت هوشمند CMF Watch Pro می‌تونه انتخاب مناسبی باشه. اما این رو هم در نظر داشته باشید که با حدود یک میلیون هزینه بیشتر می‌تونید گلکسی واچ بگیرید یا با ۲ یا ۳ تومن کمتر، سراغ ساعت های هوشمند ارزون‌تر با قابلیت‌های مشابه برید.

نویسنده : سارا رمضانی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 14
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

خیلی حاشیه ش زیاده. نپسندیدم…

۱۱ فروردین ۱۴۰۳
mms2099

از ناثینگ خوشم میاد زیر زیرکی نو آوری می‌کنه

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
mms2099

از ناثینگ خوشم میاد هیچ ادعایی ندارم و فقط نو آوری می‌کنه

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
Mobo like

Mi band 8 رو بررسی میکنید 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
Alioxv

با دلار چند با ما حساب میکنند!

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

بد نیست اما خب قیمتش یه ذره بالاس.‌

من اگه بخام چنین پولی خرج ساعت کنم یه جی شاک GA-2100 میخرم

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

بد نیست اما خب قیمتش یه ذره بالاس.‌

من اگه بخام جنین پولی خرج ساعت کنم یه جی شاک GA-2100 میخرم

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
Mobin.sn

مالی نیست

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
arsalansh

برند ناتینگ رو دوست دارم اما از نظر اقتصادی واقعا توجیه پذیر نیست قیمتش !

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

جالب بود به عنوان تنوع

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

عجب

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

بد نیست

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Amir ali namaei

طراحی خیلی جالبی داره

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Habibz

به نظر میاد خوب باشه

۰۷ اسفند ۱۴۰۲