بهترین ساعت هوشمند طرح اپل واچ؛ راهنمای خرید + معرفی مدل ها

اگه دنبال خرید یه ساعت هوشمند میگردید و استایل و ظاهر اپل واچ ها رو می پسندید و گوشی اپل هم ندارید یا نمیخواید خیلی هزینه کنید، خرید ساعت های هوشمند از برندهایی مثل امیزفیت، شیائومی و سایر برندهای معتبر لوازم جانبی بازار که دیزاین مشابه apple watch دارن، میتونه انتخاب مناسب و کاربردی تری باشه. ولی نمیتونید محصولاتی رو پیدا کنید که دقیقا هم استایل و ظاهر اپل واچ ها رو با کمترین تفاوت به شما بدن و معمولا در برخی ریزه کاری ها از یه طراحی و ظاهر متفاوت استفاده میکنن. باید توجه داشته باشید ساعت های طرح اپل واچ از لحاظ کیفیت ساخت و دقت تفاوت محسوسی با اپل واچ دارن اما قیمت بسیار پایین تر، این اختلاف کیفیت رو توجیه میکنه. پس اگه خیلی براتون تجربه نرم افزاری و یا بعضا مشکلات عدم پشتیبانی از زبان فارسی و یا کیفیت ساخت معمولی براتون مسئله ساز نیست و میخواید با یه هزینه معقول و پایین یه استایل لاکچری تر داشته باشید، تا آخر پست راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند طرح اپل واچ همراه موبونیوز باشید تا چند ساعت با طراحی مشابه ساعت های اپل با کیفیت ساخت و قیمت مناسب رو به شما معرفی کنیم تا خرید مناسب و بدون دردسری رو داشته باشید.

البته منظور ما از ساعت های طرح اپل واچ، اسمارت واچ های با کیفیت از تولید کننده های با سابقه بازاره و به هیچ عنوان خرید ساعت های خیلی ارزون قیمت، بدون برند و به اصطلاح فیک اپل واچ که مهمان چند روزه بیشتر نیستن، منظور ما نیست و خرید ساعت فیک اپل واچ رو هیچ جوره توصیه نمی کنیم!

معرفی بهترین ساعت هوشمند طرح اپل واچ

 

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند طرح اپل واچ

در هنگام خرید ساعت هوشمند با اینکه با یه ظاهر تقریبا مشابه طرفیم اما برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت میکنن که محصولاتی رو با قابلیت های مختلف و امکانات متفاوت به بازار عرضه میکنن و شما یه مقداری موقع انتخاب کار سخت تری دارید، چون از ظاهر محصول نمیتونید خیلی انتخاب دقیقی داشته باشید و باید در مشخصات محصول دقیق تر بشید تا بتونید یه انتخاب بهتر و مطمئن تر رو داشته باشید. موقع بهترین ساعت طرح اپل واچ باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • کیفیت ساخت و طراحی بدنه
  • رابط کاربری و نرم افزار
  • حسگرها و امکانات پایش سلامت
  • شارژدهی باتری
  • قابلیت تماس و مکالمه و پشتیبانی از زبان فارسی
  • قابلیت اتصال بندهای مختلف و امکانات شخصی سازی
  • خدمات پس از فروش و پشتیبانی

که در ادامه برای هر مورد توضیحات بیشتری میدیم.

کیفیت ساخت و طراحی بدنه

به خاطر اینکه اکثر ساعت های طرح اپل واچ جزو ساعت های اقتصادی به حساب میان، بیشتر از پلاستیک توی ساخت اونها استفاده شده و خیلی متریال با کیفیت تر و سخت جون تر پیدا نمی کنید. البته اگه یه مقداری به سمت ساعت های میان رده و گرون قیمت تر حرکت کنیم، فلز آلومینیوم هم توی بدنه پیدا میشه کرد اما خیلی محدودتره. از لحاظ ظاهر و طراحی همه مدل های تقریبا طراحی یکسانی دارند اما شما حق انتخاب بین سه نوع طراحی طرح اپل واچ، طرح اپل واچ اولترا و الهام گرفته شده از اپل واچ با یه طراحی مربعی رو دارید.

 

رابط کاربری و نرم افزار

اکثر ساعت های هوشمند اقتصادی و حتی میان رده رابط کاربری خیلی خاص و خفنی ندارند و شما محدود به استفاده از یک سری برنامه از پیش نصب شده هستید. البته برنامه های کاربردی و مهم روی اکثر ساعت ها استفاده شده اما یه نکته مهم پردازنده و روون بودن کار با این ساعت هاست و اگه از یه رابط کاربری سنگین و یا یک پردازنده خیلی ضعیف استفاده شده باعث میشه تجربه بسیار بدی رو موقع کار با ساعت داشته باشید و از خیر کار با ساعت بگذرید.

 

حسگرها و امکانات پایش سلامت

اکثر حسگرهای کاربردی مثل حسگر ضربان قلب، کالری شمار، قدم شمار، پایش کیفیت خواب، حسگر سطح اکسیژن خون، حسگر فشار خون و پایش فعالیت های ورزشی توی این ساعت ها استفاده شده اما مثل باقی ساعت های اقتصادی کیفیت و دقت خیلی بالایی ندارند اما میتونن کار رو راه بندازن و یه سری اطلاعات کاربردی با سطح خطای قابل قبولی به شما بدن.

 

شارژدهی باتری ساعت طرح اپل واچ

اپل واچ ها با اینکه قیمت بسیار بالایی دارند هنوز در بخش شارژدهی نسبتا ضعیف عمل میکنن و در استفاده معمولی میتونن حدود 1.5 روز و نهایتا با استفاده خیلی سبک و خاموش کردن صفحه نمایش همیشه روشن میتونن حدود 2 روز به شما شارژ بدن. البته به خاطر حسگرهای دقیق و نمایشگرهای با کیفیت این عدد اینقدر پایینه. ساعت های هوشمند طرح اپل واچ با داشتن صفحه نمایش های معمولی و یه باتری مناسب میتونن بین 2 تا 7 روز بسته به مدل های مختلف به شما شارژ بدن که در دنیای ساعت های هوشمند عدد مناسبی به حساب میاد و نیازی نیست شما هر روز نگران تموم شدن شارژ ساعتتون باشید.

 

قابلیت تماس و مکالمه و پشتیبانی از زبان فارسی

یکی از ویژگی های مهمی که ساعت های اپل واچ دارند و باعث جذابیت اونها میشه امکان برقراری تماس و مکالمه کردن از طریق خود ساعته و با اینکه کیفیت مکالمه خیلی عالی نیست و در محیط های بسته و شلوغ خیلی کاربردی نیست اما در مواقعی که گوشی دم دستتون نیست و یه تماس واجب داشته باشید میتونه به کمکتون بیاد و کارتون رو راه بندازه. اکثر ساعت های هوشمند طرح اپل واچ از قابلیت تماس بلوتوثی بهره میبرند که میتونه یه نکته مثبتی به حساب بیاد، البته نباید انتظار کیفیت خیلی بالایی رو داشته باشید.

اپل واچ ها با اینکه ساخته یه برند آمریکایی هستند اما به خوبی از زبان فارسی توی اعلان ها و پیام ها پشتیبانی میکنن و شما خیلی راحت میتونید پیام های خودتون و یا نوتیف های برنامه ها رو بخونید و یا بهشون جواب بدید. اما این قابلیت و امکان توی همه ساعت های هوشمند طرح اپل واچ دیده نمیشه ولی میتونید گزینه های بیشتری رو به نسبت بازه های قیمتی دیگه پیدا کنید که میتونن این امکان رو به شما بدن.

 

قابلیت اتصال بندهای مختلف و امکانات شخصی سازی

به دلیل شباهت ظاهری ساعت های طرح اپل واچ به نسخه های اصلی، شما میتونید از بندهای اپل واچ که تنوع بسیار بالایی توی بازار دارن و رنگ ها و مدل های مختلفی رو شامل میشن استفاده کنید، البته حتما بند استفاده شده باید اتصالی مشابه به نوع اتصال ساعت های اپل واچ داشته باشه و از سایز یکسانی هم استفاده کنه که بیشتر ساعت های این دسته بندی در این مورد مشکلی ندارند و این مورد میتونه یه نکته مثبت و جالب برای کسانی باشه که خیلی تنوع طلب هستند و دوست دارند ساعتشون رو با استایل های مختلفی که میزنن ست کنن.

 

خدمات پس از فروش و پشتیبانی

یه مشکلی که اکثر محصولات طرح و پایین رده دارند اینه که خدمات پس از فروش و گارانتی خاصی در داخل کشور ندارند و اگر یکی دو ماه بعد از خرید مشکلی برای ساعت پیش بیاد شما دستتون به هیچ جا بند نیست و به خاطر هزینه بر بودن تعمیر این محصولات، اگه مشکلی برای ساعتتون پیش بیاد شما باید فاتحه محصول رو بخونید. البته یه سری برند ها مثل گرین لاین و یا ساعت های شبه اپل واچ شیائومی و هایلو در ایران با گارانتی های مختلف به فروش میرسن و اگه داشتن خدمات پس از فروش براتون خیلی اهمیت داره بهتره سراغ محصولات این برندها برید.

 

حالا که با موارد مهم توی خرید ساعت هوشمند طرح اپل واچ آشنا شدید، بریم سراغ معرفی چند تا محصول با کیفیت و کاربردی که میتونن با توجه به قیمت امکانات مناسب و قابل قبولی رو در اختیار شما بزارن. با توجه به اینکه اکثر ساعت های این بازه بین 1 تا 2 میلیون تومان قیمت دارند، ساعت های پیشنهادی رو در سه دسته ساعت های طرح اپل واچ، ساعت های طرح اپل واچ اولترا و ساعت های الهام گرفته شده از اپل واچ با صفحه نمایش مربعی و دکمه های فیزیکی معروف دسته بندی کردیم تا با توجه به سلیقه تون بتونید یه انتخاب مناسب و کاربردی داشته باشید.

 

بهترین ساعت هوشمند طرح اپل واچ

اگه دنبال ساعت هایی میگردید که شبیه به اپل واچ های سری 7 و 8 باشند و یه ظاهر لوکس با طراحی خوب رو به شما بدن، گزینه های این بازه میتونن انتخاب مناسبی برای شما باشند. اکثر ساعت های طرح اپل واچ با برندهای نه چندان مطرح تو زمینه ساخت ساعت هوشمند عرضه میشن اما یک سری برندها مثل هاینو تکو و گرین لاین محصولات مناسب و کاربردی با طراحی بسیار شبیه به ساعت های اپل واچ عرضه میکنن که میتونن انتخاب های مناسبی رو در اختیار شما بذارن.

 

ساعت هوشمند گرین لاین Active Pro

برند گرین لاین با داشتن یه سبد محصولات که لوازم جانبی مختلفی از گلس محافظ و کابل شارژر گرفته تا ساعت هوشمند رو شامل میشه تونسته در یکی دو سال اخیر که به بازار عرضه شده یه قیمت مناسب رو در کنار کیفیت خوب و قابل قبولی به مخاطبانش بده. اگه دنبال یه ساعت هوشمند طرح اپل واچ سری 8 میگردید، ساعت هوشمند گرین لاین Active Pro با قیمت حدودی 1.2 میلیون تومان یه گزینه اقتصادی و با امکانات کامل و کیفیت ساخت مناسبه. طراحی مشابه اپل واچ 8 ساخته شده که از یه نمایشگر با طراحی خمیده اما بزرگتر و دکمه های کناری معروف استفاده میکنه و خیلی با نسخه اصلی تفاوتی نداره. بدنه از پلاستیک ساخته شده که کیفیت ساخت قابل قبولی داره. گواهی IP68 هم داره و تا حدودی در مقابل نفوذ مایعات و گرد و غبار مقاومه. صفحه نمایش 2.02 اینچی با پنل IPS ترکیب رنگ مناسب و قابل قبولی داره و از نمونه اصلی یه مقداری بزرگتره که کمی کار با ساعت رو راحت تر میکنه.

ساعت هوشمند گرین لاین Active Pro

قابلیت مکالمه بلوتوثی و پاسخ دادن تماس ها از طریق خود ساعت رو داره و پیام های دریافتی و اعلان های فارسی رو بدون مشکل خاصی نمایش میده. GPS، حسگر ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و پایش کیفیت خواب رو داره و میتونه فعالیت های ورزشی مختلف شما رو اندازه گیری کنه. باتری 230 میلی آمپر ساعتی میتونه حدود 3 تا 7 روز در استفاده معمولی بهتون شارژ بده و توی حدود 2 ساعت کاملا شارژ میشه.

 

ساعت هوشمند XO W7 Pro

برند XO سابقه نسبتا طولانی در تولید لوازم جانبی موبایل داره و محصولات تولید شده توسط این برند کیفیت ساخت مناسب و قابل قبولی دارند و شاید چند باری اسمشون رو در کنار باقی برندهای چینی بازار شنیده باشید. ساعت W7 Pro XO یه محصول با طراحی مشابه با اپل واچ 8 که همون استایل و ظاهر رو با قیمت حدودی 2.3 میلیون تومان در اختیار شما میزاره. از لحاظ اندازه و ابعاد هیچ تفاوتی با اپل واچ ها نداره و از یه بدنه 44 میلیمتری ساخته شده از آلومینیوم استفاده میکنه که حس مناسبی موقع استفاده به شما میده. صفحه نمایش 1.8 اینچی با کیفیت HD که جزئیات قابل قبولی رو به نمایش میزاره. دکمه چرخشی کناری برای کوچیک و بزرگ کردن منو و جابجایی در منو استفاده میشه. گواهی IP67 داره که تا حدودی در مقابل نفوذ مایعات و گرد و غبار از ساعت محافظت میکنه.

ساعت هوشمند XO W7 Pro

اگه خیلی به سلامتی و مقداری کالری سوزانده شده خودتون اهمیت میدید، حسگر ضربان قلب، حسگر سطح اکسیژن خون و فشار خونه میتونه اطلاعات نسبت دقیقی رو به شما نمایش بده و برای بهبود وضعیت خوابتون هم میتونید از امکان پایش کیفیت خواب ساعت استفاده کنید. قابلیت قدم شمار و امکان اندازه گیری 14 حالت ورزشی مختلف هم میتونه برای ورزشکارها نکته مهم و کاربردی باشه. با استفاده از برنامه Wear Fit Pro میتونید اطلاعات جمع آوری شده رو ببنید و تنظیمات مختلف ساعت رو انجام بدید. میتونید به وسیله ساعت تماس های دریافتی تون رو پاسخ بدید و به وسیله خود ساعت مکالمه کنید که کیفیت قابل قبولی داره. در اعلان ها و پیام های دریافتی زبان فارسی رو پشتیبانی میکنه و بدون مشکل خاصی پیام ها رو نمایش میده. باتری 200 میلی آمپر ساعتی حدود 3 تا 5 روز میتونه در استفاده معمولی به شما شارژ بده و توی 2 ساعت هم کاملا شارژ میشه.

 

ساعت هوشمند HK9 Pro Plus

ساعت هوشمند HK9 Pro Plus نسخه بهینه تر شده ساعت هوشمند پرفروش HK9 Pro به حساب میاد که عملکرد باتری و نرم افزاری بهتری داره و میتونه یه طراحی مشابه اپل واچ های سری 8 رو البته با مقداری ابعاد و نمایشگر بزرگتر به شما بده و با داشتن قیمت حدودی 1.3 میلیون تومانی یه گزینه اقتصادی و به صرفه به حساب میاد. بدنه سایز 45 میلیمتری داره و از فلز ساخته شده تا خیلی حس ارزون قیمت بودن منتقل نکنه. وزن حدودا 39 گرمی داره و خیلی ساعت سنگین و یغوری به حساب نمیاد. صفحه نمایش بزرگ 2.02 اینچی داره که از نمایشگر ساعت اپل بزرگتره اما از پنل امولد با قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن استفاده میکنه که کیفیت قابل قبولی رو به شما میده. یه نشانگر قرمز رنگ روی صفحه نمایش قرار داره و در صورتی که پیام و یا اعلانی داشته باشید به شما اطلاع میده. گواهی IP67 داره که تا حدودی از نفوذ مایعات و گرد و غبار به ساعت جلوگیری میکنه.

ساعت هوشمند HK9 Pro Plus

به خاطر استفاده از اسپیکر روی خود ساعت، هنگام متصل شدن به گوشی هم میتونید تماس های دریافتی خودتون رو روی ساعت پاسخ بدید که کیفیت قابل قبولی داره و با داشتن 2 گیگ حافظه داخلی میتونید به عنوان یه پخش کننده موزیک هم از ساعت استفاده کنید. پیام ها و اعلان های دریافتی رو هم به صورت کامل و بدون مشکل نمایش میده و به خوبی از زبان فارسی در پیام ها و حتی منو پشتیبانی میکنه. قدم شمار، سنسور ضربان قلب، حسگر سطح اکسیژن خون، فشار خون و پایش کیفیت خواب رو داره و میتونید از اطلاعات جمع آوری شده توسط ساعت برای بهبود وضعیت سلامتی خودتون استفاده کنید. با استفاده از برنامه WearFit Pro میتونید اطلاعات جمع آوری شده توسط ساعت رو ببینید که در این نسخه عملکردش مقداری بهبود پیدا کرده و میتونید تنظیمات ساعت رو تغییر بدید و واچ فیس های مختلف رو ست کنید. امکان فعال کردن قابلیت ChatGPT رو هم دارید و میتونید روی ساعت و از طریق صدا سوالات خودتون رو از هوش مصنوعی بپرسید (اگه داستان فیلتر یا تحریم در کار نباشه!). باتری 420 میلی آمپر ساعتی حدود 3 تا 5 روز در استفاده معمولی به شما شارژ میده. توی حدود دو تا سه ساعت هم کاملا شارژ میشه.

 

ساعت هوشمند Haino Teko H70 Mini

ساعت H70 Mini از برند هاینو تکو که یه برند تازه وارد در حوزه ساعت های هوشمند به حساب میاد یه نمونه ساعت هوشمند طرح اپل واچ با اندازه 41 میلیمتریه که میتونه برای افرادی که دست نسبتا کوچیک تری دارند با قیمت حدودی 1.3 میلیون تومان گزینه مناسبی باشه. بدنه دقیقا مشابه اپل واچ های سری 8 ساخته شده و از جنس فلز توی ساختش استفاده شده و کیفیت مناسب و قابل قبولی داره. صفحه نمایش 1.57 اینچی از پنل IPS استفاده میکنه که کیفیت تصویر قابل قبولی داره. امکان برقراری تماس و مکالمه کردن از طریق ساعت رو به شما میده. از زبان فارسی در منو و پیام ها و اعلانات پشتیبانی میکنه و میتونید دسترسی راحت تری به بخش های مختلف ساعت داشته باشید و به راحتی پیام های خودتون رو بخونید.

ساعت هوشمند Haino Teko H70 Mini

دارای سنسور ضربان قلب، پایش کیفیت خواب، اندازه گیری سطح اکسیژن خون و فشار خون هست و میتونه 7 حالت ورزشی مختلف رو اندازه گیری کنه. قدم شمار و مسافت سنج هم داره. با استفاده از برنامه Wear Fit Pro میتونید روی گوشی به اطلاعات اندازه گیری شده از طریق ساعت دسترسی داشته باشید و تنظیمات مختلف ساعت رو عوض کنید و یا از واچ فیس های متنوع استفاده کنید. باتری 200 میلی آمپر ساعتی حدود 2 تا 3 روز به شما شارژ میده و میتونه توی حدود 2.5 ساعت کاملا شارژ بشه.

 

بهترین ساعت هوشمند طرح اپل واچ اولترا

برند اپل بعد از سال ها طراحی تکراری و تولید همون محصولات قدیمی توی سال 2022 یه تحول در اپل واچ ها ایجاد کرد و یه ساعت هوشمند با طراحی نسبتا جدید و برای استفاده های حرفه ای و مناسب فعالیت های سخت تر طراحی کرد که طبیعا قیمت بالای 800 دلاری اون باعث شد کمتر کسی بتونه سراغ این محصول جدید و جذاب بره. بعد از معرفی اپل واچ اولترا نمونه های مشابه با طراحی تقریبا یکسان به بازار عرضه شدن و اگه شما دنبال یه ساعت هوشمند با این نوع طراحی میگردید، ساعت های پیشنهادی این بازه میتونن یه انتخاب مناسب و با قیمت اقتصادی باشن و به خوبی میتونن کار رو براتون در بیارن.

 

ساعت هوشمند گرین لاین Ultra Active

برند گرین لاین که چند وقتی به بازار ایران راه پیدا کرده و سبد محصولاتش شامل لوازم جانبی با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول میشه. دسته بندی ساعت هوشمند برند گرین لاین تنوع خوبی از ساعت های طرح اپل و مشابه اپل واچ داره و تقریبا برای هر سلیقه و با هر بودجه ای یه محصول برای عرضه داره. ساعت هوشمند اولترا اکتیو با قیمت حدودی 1 میلیون تومان یکی از محصولات اقتصادی و با کیفیت مناسب این برنده که از طراحی اپل واچ اولترا استفاده میکنه و از لحاظ ظاهری تفاوت خیلی خاصی با ساعت گرون قیمت اپل نداره. مثل نسخه اپل اندازه 49 میلیمتری داره و حدود 62 گرم وزن داره و حس سنگینی و بزرگ بودن نسخه اصلی رو منتقل میکنه، البته برای دست های کوچیک خیلی مناسب نیست. بدنه از فلز ساخته شده تا خیلی حس ارزون قیمت بودن نداشته باشه و دکمه های ساعت اپل واچ اولترا مثل تاج چرخشی، دکمه منو و دکمه اکشن هم روی بدنه دیده میشه. گواهی IP68 هم توی ساخت ساعت به کار رفته تا در حدودی در مقابل نفوذ گرد و غبار و مایعات مقاوم باشه.

ساعت هوشمند گرین لاین Ultra Active

صفحه نمایش 2.16 اینچی بزرگ تراکم پیکسلی 338 پیکسلی داره و از پنل IPS استفاده میکنه که میتونه کیفیت تصویر قابل قبول و مناسبی رو به شما بده. امکان مکالمه از طریق خود ساعت و امکان نمایش درست حروف فارسی در پیام ها و اعلانات قابلیت های این ساعت رو کاربردی تر و تکمیل میکنه. سنسوری های مختلفی مثل سنسور اندازه گیری سطح اکسیژن خون، اندازه گیری ضربان قلب، اندازه گیری فشار خون، گام شمار، پایش کیفیت و حالت خواب برای ساعت استفاده شده تا از لحاظ کاربرد و امکانات مشکل خاصی نداشته باشه. البته دقت سنسورها خیلی بالا و دقیق نیست. رابط کاربری مناسب در کنار یه پردازنده دو هسته ای قابل قبول باعث میشه تجربه کار با ساعت خوب و با لگ و باگ نسبتا کمی باشه. 32 گیگ حافظه ذخیره سازی داخلی داره و میتونید آهنگ های دلخواه خودتون رو روی ساعت بریزید و مستقیم از خود ساعت اونها رو پخش کنید. البته امکان نصب برنامه های اضافی رو نداره. باتری 350 میلی آمپر ساعتی میتونه در حالت استندبای تا 10 روز به شما شارژ بده اما در استفاده معمولی و روزمره این عدد به دو یا سه روز میرسه که برای یه ساعت با این ابعاد و اندازه مناسبه.

 

ساعت هوشمند HK10 Pro Max

ساعت هوشمند HK10 Pro Max یکی دیگه از محصولات اقتصادی با طراحی مشابه اپل واچ اولترا است و با اینکه برند خیلی خاصی نداره اما با توجه به قیمت حدود 1.3 میلیون تومان و همچنین کیفیت ساخت مناسبش میتونه یه گزینه خوب برای خرید یه ساعت طرح اپل واچ اولترا باشه. از لحاظ طراحی و نوع بدنه با اپل واچ اولترا مو نمیزنه، سایز 49 میلیمتری و وزن حدود 50 گرمی داره و بدنه از فلز ساخته شده که موقع استفاده حس ارزون بودن منتقل نمیکنه و خیلی راحت خط و خش نمیفته. البته برای دست های کوچیک خیلی مناسب نیست. صفحه نمایش 2 اینچی امولد کیفیت مناسب و خوبی داره و روشناییش خیلی در محیط های پر نور اذیت نمیکنه. از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن هم پشتیبانی میکنه. دکمه ها مثل نسخه اصلی طراحی شدن و شما از طریق دکمه چرخشی میتونید بین واچ فیس ها سوییچ کنید و یا سایز منو رو کوچیک و بزرگ کنید.

ساعت هوشمند HK10 Pro Max

سنسورها و قابلیت های رایج ساعت های هوشمند مثل پایش کیفیت خواب، اندازه گیری ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و فشار خون رو میتونه اندازه گیری کنه و فعالیت های ورزشی مختلف مثل دویدن و پیاده روی رو تشخیص و اندازه گیری میکنه.

باتری 450 میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی میتونه بین 2 تا 5 روز به شما شارژدهی کنه و هرچه کمتر از سنسورها استفاده کنید، میزان شارژدهی بیشتر میشه. دو تا بند سیلیکونی سبز تیره و پارچه ای مشکی در پک محصول قرار داره و میتونید با توجه به استایلتون از این بندها استفاده کنید.

به خاطر داشتن اسپیکر هم امکان مکالمه بلوتوثی از طریق ساعت رو میده و هم میتونید از ساعت به عنوان یه پخش کننده موسیقی هم استفاده کنید. با استفاده از برنامه Wear Fit Pro میتونید اطلاعات جمع آوری شده توسط ساعت از فعالیت های ورزشی و کیفیت خواب رو ببیند، واچ فیس های ساعت رو تغییر و یا اضافه کنید و قابلیت ChatGPT ساعت رو فعال کنید تا بتونید از طریق ساعت از این هوش مصنوعی سوال بپرسید و روی خود ساعت جوابتون رو به دست بیارید (اگه فیلتر یا تحریم نباشه).

 

ساعت هوشمند Haino Teko T92 Ultra Max

ساعت های هوشمند طرح اپل واچ برند هاینو تکو مدتی میشه که در بازار موجود شدن و با توجه به قیمت کیفیت ساخت و امکانات مناسبی رو به شما میدن، البته در مقایسه با برند شیائومی که در این بازه محصولات متنوعی رو داره شاید یه سری نقص هایی داشته باشند اما در مجموع میتونن شما رو راضی نگه دارند. ساعت هوشمند T92 Ultra Max Haino Teko با قیمت حدودی 1.1 میلیون تومان یکی از محصولات ارزون قیمت تر پیشنهادی به حساب میاد که تقریبا امکانات کاملی رو به شما میده. اندازه 49 میلیمتری داره که خیلی برای دست های کوچیک مناسب نیست و یه نمایشگر 2 اینچی داره که از پنل اولد استفاده میکنه و کیفیت تصویر مناسب و قابل قبولی داره.

ساعت هوشمند Haino Teko T92 Ultra Max

امکان مکالمه بلوتوثی از طریق ساعت رو داره و میتونید مستقیم از خود ساعت مکالمه کنید. از زبان فارسی توی منو و اعلانات پشتیبانی میکنه، البته توی نمایش پیام ها یه مقداری به هم ریختگی داره و اگه با تغییر زبان ساعت به فارسی این مشکل برطرف نشد، با تغییر زبون گوشی به فارسی به احتمال زیاد این مشکل برطرف میشه. سنسورها و قابلیت های رایج ساعت های هوشمند مثل پایش کیفیت خواب، اندازه گیری ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و فشار خون رو داره و فعالیت های ورزشی مختلف مثل دویدن و پیاده روی رو تشخیص و اندازه گیری میکنه. با استفاده از برنامه Haino Fit میتونید واچ فیس ها و تنظیمات ساعت رو تغییر بدید و اطلاعات جمع آوری شده موقع ورزش و یا خوابتون رو مشاهده کنید.

باتری 300 میلی آمپر ساعتی میتونه بین 1 تا 3 روز بسته به نوع استفاده از سنسورها و ساعت به شما شارژدهی کنه. دو بند سیلیکونی نارنجی و پارچه ای مشکی توی پک محصول قرار دارن که میتوند در شرایط مختلف ازشون استفاده کنید.

 

ساعت هوشمند Porodo Ultra Space

ساعت هوشمند Porodo Ultra Space از برند نسبتا جدید و تازه وارد پرودو به بازار ایران، یه ساعت هوشمند طرح اپل واچ اولترا است که در کنار کیفیت ساخت و امکانات مناسب، با داشتن قیمت حدودی 1.4 میلیون تومان گزینه مناسبی برای خرید یه ساع طرح اپل واچ اولترا به حساب میاد. از لحاظ ظاهری و طراحی تفاوتی با نسخه اصلی اپل واچ نداره و از همون استایل و بدنه فلزی 49 میلیمتری برای این ساعت نیز استفاده شده. توی رنگ ها و بندهای مختلفی هم میتونید این ساعت رو تهیه کنید. گواهی IP68 هم در ساخت ساعت رعایت شده که خیال شما رو از بابت مقاومت در برابر نفوذ آب و مایعات راحت میکنه. صفحه نمایش 1.86 اینچی با پنل IPS LCD رزولوشن 320 در 390 پیکسل دارد که از لحاظ اندازه تقریبا مشابه نمونه اصلیه اپله. از لحاظ کیفیت و جزئیات هم عملکرد نسبتا بدی با توجه به قیمت نداره.

ساعت هوشمند Porodo Ultra Spaceاعلان‌ها، پیام‌ها و تماس‌های ورودی رو به شما نمایش میده و به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی، بدون مشکل میتونید نوتیف ها و اعلان ها رو مشاهده کنید. از یک اسپیکر و میکروفون برای این ساعت استفاده شده و شما قادر خواهید بود بدون نیاز به برداشتن تلفن همراه از جیب، تماس های خودتون رو پاسخ بدید. ساعت هوشمند Porodo Ultra Space امکانات متنوعی برای پایش سلامتی از جمله سنجش ضربان قلب، مانیتورینگ خواب، و یادآوری برای حرکت پس از دوره‌های طولانی نشستن دارد. در زمینه ورزشی، این ساعت از حالت‌های ورزشی متعددی پشتیبانی میکند که امکان پیگیری فعالیت‌های فیزیکی مانند دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری و غیره را فراهم میکند. سنسورهای این ساعت هوشمند تا حدودی میتونن مقادیر دقیقی از کالری مصرفی، فاصله طی شده، و ضربان قلب را ارائه دهند. باتری 450 میلی آمپر ساعتی میتونه با دو ساعت شارژ شدن حدود 15 روز در استفاده معمولی و سبک شما رو همراهی کنه.

 

ساعت هوشمند G-Tab FT8 Pro

برند جی تب که بیشتر با تبلت های ارزان قیمت و اقتصادی شناخته میشه، در حوزه تولید ساعت های هوشمند هم دستی داره و محصولات با کیفیت مناسب و اقتصادی در این دسته بندی تولید میکنه. ساعت هوشمند G-Tab FT8 Pro با قیمت حدودی 1.6 میلیون تومان یه ساعت هوشمند طرح اپل واچ اولترا است که تمامی امکانات مورد نیاز یک ساعت هوشمند کاربردی رو داره و از کیفیت مناسب و خوبی هم برخورداره. از لحاظ ظاهری و ابعاد تفاوت خاصی با ساعت اپل واچ اولترا نداره و در یک سایز 49 میلیمتری عرضه میشه. بدنه از آلومینیوم ساخته شده و حدود 40 گرم وزن داره که باعث میشه استفاده از ساعت در طولانی مدت راحت باشه. صفحه نمایش 2.02 اینچی از پنل امولد استفاده میکنه و رزولوشن تصویر 494 در 410 پیکسلی داره که با توجه به قیمت نکته مثبتی برای این ساعت به حساب میاد و میتونه تجربه مناسبی رو موقع کار به کاربر بده. البته روشنایی پایینی داره و ممکنه در محیط‌های بسیار روشن نظیر زیر نور مستقیم خورشید، خوانایی صفحه‌نمایش ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد.

ساعت هوشمند G-Tab FT8 Pro

ساعت هوشمند G-Tab FT8 Pro مجهز به سنسورهایی مانند پدومتر (قدم شمار)، سطح اکسیژن خون، پایش ضربان قلب و پایش و نظارت بر خواب است و میتواند اطلاعات سلامتی شما رو اندازه گیری کند. در زمینه امکانات ورزشی، این ساعت می‌تواند 24 حالت تمرینی مختلف را پشتیبانی کند و برای افرادی که به دنبال پایش ابتدایی فعالیت‌های خود هستند مناسب است. همگام‌سازی با گوشی از طریق بلوتوث ورژن 5 انجام میشه و به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی در منو و پیام میتونید اعلان‌ها و پیام‌های دریافتی را به راحتی چک کنید. از میکروفون و اسپیکر هم برای این ساعت استفاده شده تا بتونید به صورت مستقیم از ساعت به تماس های دریافتی خودتون پاسخ بدید. باتری 300 میلی آمپر ساعتی میتونه در استفاده سبک و معمولی حدود 10 روز به شما شارژدهی کنه که به نسبت امکانات و قابلیت های ساعت عدد مناسبی به نظر میرسه.

 

بهترین ساعت هوشمند مربعی (مشابه اپل واچ)

اگه دنبال خرید ساعت طرح اپل واچ از برندهای شناخته شده تر مثل هایلو و شیائومی می گردید، انتخاب های زیادی در دسته بندی های قبلی نخواهید داشت و باید سراغ محصولات این بخش برید که یه طراحی شبیه به اپل واچ با بدنه مربعی شکل و الهام گرفته شده از اپل واچ دارند و میتونن یه تجربه مناسب و با قابلیت های مختلف از برندهای شناخته شده اقتصادی به شما بدن و ظاهر و طراحی مورد نظر شما رو هم داشته باشند.

 

ساعت هوشمند شیائومی Imilab W02

ساعت هوشمند W02 از زیر برند imilab از شیائومی یه محصول با طراحی بسیار نزدیک به اپل واچه که قیمت حدودی 1.6 میلیون تومان داره. عملکرد کلی مناسب و کار راه بندازی داره و از یه طراحی و ظاهر خوب و شیکی استفاده میکنه و میتونه یه همراه مناسب برای استفاده روزمره و یا فعالیت های ورزشی باشه. صفحه نمایش ۱.۸۵ اینچی به صورت مربعی و الهام گرفته شده از اپل واچ ساخته شده و حتی تاج حرکتی و دکمه تخت این ساعت روی لبه راست با همون طراحی قرار گرفته و میتونید با اونها توی منوی بچرخید و از ساعت راحت تر استفاده کنید. نمایشگر از پنل TFT با رزولوشن ۲۸۰ در ۲۴۰ استفاده میکنه و به نسبت جزئيات مناسبی رو نمایش میده و ترکیب رنگ و روشنایی متوسطی داره و خیلی توی این بخش خفن نیست ولی قابل قبول عمل میکنه. ابعاد ساعت در حدود ۴۴ میلیمتره و با بند حدود ۵۵ گرم وزن داره و در استفاده روزانه خیلی اذیت نمیکنه. در جعبه محصول یه بند با قفل مگنتی مشکی و یه بند سیلیکونی سرمه ای با اندازه ۲۲ میلیمتری وجود داره و میتونید هم به صورت اسپرت و هم کلاسیک از این ساعت استفاده کنید.

ساعت هوشمند شیائومی Imilab W02

۱۰۰ حالت ورزشی مختلف رو میتونه تشخیص بده و اندازه گیری کنه و با استفاده از برنامه Glory Fit که روی اندروید و آیفون در دسترسه میتونید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. اطلاعات جمع آوری شده توسط حسگرهای مختلف و معمول این بازه مثل ضربان قلب، پایش خواب و سطح اکسیژن خون هم توی این برنامه به صورت کامل نمایش داده میشن. امکان تماس بلوتوثی از طریق گوشی وجود داره و میتونید به راحتی روی ساعت به تماس های خودتون پاسخ بدید. از زبان فارسی توی اعلان ها و پیام ها پشتیبانی نمیکنه و به صورت جدا نمایش داده میشن. باتری ۲۸۰ میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی حدود ۵ روز شارژدهی میکنه که در این بازه تقریبا متوسط به حساب میاد. شارژ کامل ساعت هم حدود ۲ ساعت زمان میبره.

 

ساعت هوشمند Kieslect Ks Pro

برند کیسلکت که بیشتر با ساعت های اقتصادی و طراحی های ظریف و جذابش شناخته میشه یه ساعت هوشمند جدید عرضه کرده که شباهت های بسیاری از لحاظ ظاهری به اپل واچ اولترا داره اما مثل محصول اپل خیلی یغور و بزرگ نیست و طراحی و بدنه کوچیک تر و جمع و جوری تری داره و میشه گفت با الهام از اپل واچ اولترا ساخته شده. قیمت حدودی 2.9 میلیون تومان داره و اگه دنبال یه ساعت هوشمند با نمایشگر بزرگ و طراحی مقاوم و شبیه به اپل واچ اولترا میگردید و نمیخواید خیلی کپی و طرح به نظر برسه این ساعت با امکانات مختلفش میتونه نظر شما رو به خودش جلب کنه. بدنه از فلز و به صورت مستطیلی ساخته شده که یه نمایشگر بزرگ ۲.۰۱ اینچی امولد با رزولوشن ۴۱۰ در ۵۲۰ پیکسل رو توی خودش جا داده و حاشیه نسبتا مناسبی داره. قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن هم برای ساعت به کار رفته و میتونید مثل یک ساعت معمولی از اون استفاده کنید. روی لبه راست به سبک اپل یه دکمه چرخشی و یه دکمه مستطیلی قرار گرفته که ظاهر اپل واچ اولترا رو تداعی میکنه و میتونید برای چرخیدن توی منوها از اونها استفاده کنید. بند به صورت سیلیکونی و لوپ مانند با رنگ سرمه ای نارنجی یه ظاهر اسپورت به ساعت میده. وزن ۶۰ گرمی ساعت و اندازه بزرگ نمایشگر باعث میشه این ساعت بیشتر برای دست های بزرگ مناسب باشه.

ساعت هوشمند Kieslect Ks Pro

از رابط کاربری KIES OS 2.0 استفاده میکنه که یه سری قابلیت ها و برنامه های پیش فرض داره و نسبتا سرعت مناسبی رو موقع کار با ساعت بهتون میده و میتونید با برنامه مخصوص از اطلاعات جمع آوری شده توسط ساعت مطلع بشید. امکان اندازه گیری ۲۴ ساعته ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، کیفیت خواب، استرس و … رو هم داره. در صورت افزایش ضربان قلبتون از حدودی که خودتون تعیین می‌کنید ساعت KS Pro میتونه بهتون هشدار بده و شما رو مطلع کنه. از ۱۰۰ حالت ورزشی پشتیبانی میکنه که شامل دویدن، دوچرخه سواری، یوگا و … میشه و با داشتن گواهی IP68 مقاومت مناسبی در مقابل نفوذ آب و مایعات موقع ورزش کردن داره. با بلوتوث نسخه ۵.۲ به گوشی شما متصل میشه و میتونید به تماس ها یا پیام های دریافتی خودتون روی ساعت به راحتی پاسخ بدید و از یه کیفیت مکالمه مناسب بهره ببرید. باتری ۳۰۰ میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی حدود ۷ روز و در استفاده سنگین از سنسورها و GPS میتونه حدود ۳ روز به شما شارژدهی کنه و توی حدود ۲ ساعت کاملا شارژ میشه.

 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro T1

زیر برند تازه وارد میبرو از شیائومی محصولات جدید و متنوعی رو در دسته بندی های ساعت هوشمند و هندزفری بلوتوثی عرضه کرده که با توجه به قیمت ارزش خرید مناسبی دارند. ساعت هوشمند میبرو T1 با یه طراحی شبیه به اپل واچ اما نه دقیقا کپی و طرح میتونه یه ساعت کاربردی با امکانات قابل قبول و کیفیت ساخت بالا باشه و بتونه به خوبی اکثر نیازهای شما از یه ساعت هوشمند رو برطرف کنه. قیمت حدودی 1.7 میلیون تومانی داره و یه ساعت میان رده اقتصادی به حساب میاد. صفحه نمایش 1.6 اینچی از پنل امولد استفاده میکنه و تراکم پیکسلی 301 داره که طراحی مربعی داره و میتونه جزئیات قابل قبولی رو برای شما به نمایش بزاره. ساعت به همراه بند حدود 51 گرم وزن داره که خیلی ساعت سبک و کم وزنی به حساب نمیاد ولی اگه موقع خواب هم دستتون باشه خیلی شما رو اذیت نمیکنه. بدنه ساعت از ترکیب فلز و پلاستیک ساخته شده که باعث بالا رفتن کیفیت ساخت میشه و به راحتی خط و خشی روی بدنه باقی نمی مونه. روی لبه راست یه دکمه فیزیکی چرخون قرار داره که میتونید برای روشن و خاموش کردن نمایشگر و همچنین چرخیدن توی منوها ازش استفاده کنید. به خاطر اینکه ظاهر ساع شبیه به اپل واچ بشه اسپیکر پایین این دکمه قرار گرفته تا حس دکمه فیزیکی اپل واچ ها رو تداعی کنه. یه میکروفون هم روی لبه چپ قرار داره. با استفاده از این دو بخش میتونید به راحتی به گوشی با بلوتوث متصل بشید و با ساعت مکالمه کنید.

ساعت هوشمند شیائومی Mibro T1

20 حالت ورزشی مختلف مثل دویدن، دوچرخه سواری، فوتبال، یوگا و … رو پشتیبانی میکنه. تا حدودی ضد آب هم هست و در مقابل نفوذ مایعات و عرض مقاومه. سنسورهای رایج مثل پایش کیفیت خواب، پایش 24 ساعته ضربان قلب و اندازه گیری سطح اکسیژن خون هم در این ساعت استفاده شده که کیفیت و دقت مناسبی داره. با نصب برنامه Mibro Fit میتونید به اطلاعات اندازه گیری شده توسط ساعت دسترسی داشته باشید و از واچ فیس های متنوع استفاده کنید. به نکته مثبت دیگه اینه که از زبان فارسی توی اعلانات و پیام ها پشتیبانی میکنه. باتری 350 میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی و روزمره حدود 7 روز به شما شارژدهی میکنه و توی حدود 2 ساعت به وسیله شارژر مگنتی داخل جعبه شارژ میشه.

 

ساعت هوشمند شیائومی Imiki SF1

ساعت هوشمند SF1 ایمیکی یه ساعت هوشمند از زیرمجموعه جدید شیائومیه که حدود 2.2 میلیون تومان قیمت داره و طراحیش یه مقداری برگرفته از اپل واچ اولتراه ولی خیلی کپی برابر اصل نیست و به نسبت قیمت امکانات بسیار خوب و ارزش خرید بالایی داره. طراحی و ظاهر ساعت یه مقداری مردونه است، البته صفحه نمایش اونقدری بزرگ نیست که روی دست خانم ها نشینه. فقط یه دونه بند توی جعبه قرار داره که یه بند سیلیکونی هست که ضد حساسیت و ضد تعریقه. قابلیت مکالمه از طریق خود ساعت رو داره و از زبان فارسی توی پیام ها و اعلانات پشتیبانی میکنه. سنسور ضربان قلب و اکسیژن خون رو داره. علاوه بر اینها GPS داره و میتونه خوابتون رو ترک بکنه. واسه پایش دوران قاعدگی خانم ها هم سنسور داره و میتونه سلامت بانوان رو هم ترک بکنه. روی اپ خود ساعت که همون Glory Fit هست، اطلاعات کاملی از وضعیت شما موقع ورزش کردن و میزان کالری که سوزوندید و ضربان قلبتون توی بازه های مختلف و میزان اکسیژن خونتون توی بازه های زمانی مختلف رو به شما نشون میده و با پشتیبانی از 100 حالت ورزشی مختلف به درد ورزش کردن میخوره.

ساعت هوشمند شیائومی Imiki SF1

از طریق بلوتوث نسخه 5.2 به گوشی متصل میشه و میتونه اتصال پایدار و با مصرف انرژی مناسبی رو داشته باشه. گواهی IP68 توی ساخت ساعت به کار رفته که باعث مقاومت نسبی در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار میشه. در مورد شارژدهی این ساعت هم تقریبا میشه گفت که باتری 280 میلی آمپر ساعتی چهار پنج روز رو خوب میتونه بهتون شارژدهی کنه، حتی اگه استفاده معمولی داشته باشید تا مثلا یک هفته هم میتونید باهاش کار کنید. نمایشگر سوپر امولد 2.01 اینچی با کیفیتی داره و روشنایی 1000 نیتی نمایشگرش واقعا زیاده و زیر نور مستقیم آفتاب موقع کار کردن با ساعت به مشکل نمی خورید.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم بهترین ساعت هوشمند طرح اپل واچ سری 7 و 8 یا بهترین ساعت طرح اپل واچ اولترا (اپل واچ های کپی) با قیمت مناسب رو به شما معرفی کنیم تا اگر دنبال یه ساعت هوشمند طرح اپل می گردید بتونید انتخاب بهتر و مناسب تری رو داشته باشید. اگه دنبال خرید ساعت هوشمند از برند های دیگه هستید و یا بودجه بیشتری دارید و میخواید بدونید چه ساعت های دیگه ای توی بازار موجودن که میتونن در کنار قیمت مناسب، یه عملکرد خیلی خوب بهتون بدن، میتونید به مقاله راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند مراجعه کنید. اگه تجربه کار با هر کدوم از محصولات رو داشتید، توی کامنت ها بنویسید و با موبوبکس به اشتراک بزارید و اگه فکر میکنید جای محصولی توی این پس خالیه حتما توی کامنت ها بهمون بگید. ممنون که تا آخر این مقاله راهنمای خرید ساعت هوشمند طراح اپل واچ با موبونیوز همراه بودید. مرسی از همراهیتون!

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 8 ماه پیش
تعداد نظرات : 49
5/ 4.1

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Barezvani8

طرح اپل واچ های mibro عالیه

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
MEHRAN 120

فقط Hk 10 pro MAX🤫🤫🤫

۱۷ دی ۱۴۰۲
MEHRAN 120

فقط Hk 10 pro mad 🤫🤫

۱۷ دی ۱۴۰۲
hosein234

خیلی ممنون توضیحات کاملی بود

۱۵ دی ۱۴۰۲
Essi

آیا ساعت هوشمند Hk13promax با Hk13ultra2 از نظر نرم افزاری یکی است؟

۰۸ دی ۱۴۰۲