بهترین ساعت هوشمند سامسونگ

استفاده از ساعت هوشمند دیگه فقط مختص به افراد مرفه نمیشه و با هر بودجه و سلیقه ای میتونید سراغ خرید این دسته از گجت های جذاب برید. البته همه برندهای هنوز نتونستن یه تجربه خیلی جذاب از رابط کاربری روی نمایشگر و بدنه کوچیک ساعت های هوشمند به مخاطب عرضه کنن و اگه دنبال یه رابط کاربری با تجربه خوب و مناسب در کنار قابلیت های مرسوم ساعت های هوشمند می گردید، انتخاب های شما به برندهای اپل و سامسونگ و بعضی برندهای مطرح دیگه برای گوشی های iOS و اندرویدی محدود میشن. اگه گوشی Samsung دارین احتمالا اولویت خرید ساعت هوشمندی از همین برند میتونه باشه. در این مقاله نقاط قوت ساعت های هوشمند گلکسی واچ رو به نسبت باقی برندها بررسی میکنیم و دلایل خرید هر کدوم از گلکسی واچ های موجود در بازار رو به نسبت همدیگه میگیم تا ببینیم هر کدوم از مدل های موجود برای کدوم دسته از افراد انتخاب بهتر و کاربردی تری هستند. پس با معرفی بهترین ساعت هوشمند سامسونگ برای کاربرد و نیازهای مختلف، همراه موبونیوز باشید.

 

چرا باید سراغ ساعت های هوشمند سامسونگ بریم؟

ساعت های هوشمند سامسونگ از زمان عرضه اولین نسخه یعنی Galaxy Gear در سال 2013 مسیر زیادی رو تا رسیدن به گلکسی واچ های امروزی طی کردند و سامسونگ در این مسیر نمونه های مختلفی از ساعت های هوشمند رو تولید و عرضه کرده، که بعضی های مثل Galaxy Watch Active برای کاربری اسپورت بهینه شده بودند و بعضی هم مثل سری Galaxy Gear با طراحی لاکچری تری ساخته شده بودند. البته در سال های اخیر سامسونگ تنوع محصولات عرضه شده توسط خودش رو کاهش داده و یه رویه ای مانند اپل رو در پیش گرفته و هر سال نهایتا یکی دو مدل در سایز های رایجی مثل 40mm و 44mm رو عرضه میکنه.

چرا باید سراغ ساعت های هوشمند سامسونگ بریم؟

 

بعد از همکاری سامسونگ با گوگل و استفاده از رابط کاربری Wear OS در ساعت Galaxy Watch 4 به جای رابط کاربری اختصاصی Tizen که محدودیت های بسیاری به نسبت اپل واچ ها داشت، سامسونگ موفق شد یه تجربه بهتری در رابط کاربری رو در مقایسه با ساعت های هوشمند برندهای دیگه به مخاطبان عرضه کنه. البته این تعویض رابط کاربری بدون عوارض جانبی و محدودیت های خاص نبود و شما دیگه نمی تونستید از ساعت های گلکسی واچ روی گوشی های آیفونی، مثل قبل استفاده کنید و فقط کاربران گوشی های اندرویدی امکان استفاده از ساعت های هوشمند سامسونگ رو دارند.

یکی از مواردی که سامسونگ به خوبی از اپل یاد گرفته عرضه گلکسی واچ ها توی دو سایز مختلفه تا هر کاربری با توجه به سایز دستش بتونه بهترین انتخاب رو داشته باشه. سایزهای مختلف علاوه بر تفاوت در قطر نمایشگر در ظرفیت باتری هم با همدیگه متفاوت هستند ولی در باقی بخش ها مثل سنسورها و امکانات نرم افزاری هیچ تفاوت دیگه ای بین سایزهای مختلف وجود نداره.

پس اگه دنبال یه ساعت هوشمند با کیفیت ساخت بالا، مقاوم در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار با امکانات و سنسورهای مختلف و با دقت بالا می گردید و داشتن یه رابط کاربری که عملکرد سریع و روونی داشته باشه و بتونه برنامه های مختلف رو اجرا کنه و در اکوسیستم اپل هم نیستید، خرید ساعت سامسونگ یا همون گلکسی واچ های سامسونگ میتونن گزینه مناسب تری به نسبت باقی برندهای بازار برای شما باشند. البته اگه گوشی سامسونگی داشته باشید، اتصال خیلی راحت تر و سریع تر رو میتونید تجربه کنید و بهترین عملکرد گلکسی واچ ها در زمان اتصال به گوشی های سامسونگی خودش رو نشون میده.

 

بهترین ساعت های هوشمند سامسونگ

در بازار ایران با اینکه یه سری مدل های قدیمی تر گلکسی واچ ها مثل گلکسی واچ 3 هم پیدا میشه اما برای خرید ساعت هوشمند از برند سامسونگ سه نسل آخر یعنی نسل 4، 5 و 6 پیشنهاد میشه. از گلکسی واچ 4 به بعد سامسونگ از Wear OS استفاده میکنه که باعث میشه تجربه کار با این ساعت های هوشمند به تجربه بهتر و زیباتری تبدیل بشه و هماهنگی بهتری با گوشی اندرویدی شما داشته باشه. البته بعد از نسل 4 تفاوت های خیلی زیادی در نسل های بعدی ایجاد نشد و سامسونگ با بهینه کردن حاشیه نمایشگر، شارژدهی باتری و یه مقداری عملکرد سنسورها مدل های جدید رو به بازار عرضه کرد. در ادامه هر کدوم از مدل های موجود در بازار رو یه بررسی کوتاه میکنیم و میگیم هر کدوم از این مدل ها برای چه دسته از افراد مناسبه تا بتونید با توجه به انتظاراتی که از قابلیت ها و امکانات دارید و بسته به بودجه مد نظرتون بهترین انتخاب ممکن رو بین Galaxy Watch های بازار داشته باشید. البته اگه دنبال خرید از برندهای دیگه بازار هستید، یا خرید ساعت های اقتصادی تر مدنظرتونه، مقاله راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند در هر بازه قیمتی میتونه به شما در این راستا کمک کنه.

 

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4

گلکسی واچ 4 در مرداد 1400 به بازار عرضه شده و تقریبا دو سالی از عرضه اش به بازار میگذره و یه مقداری قدیمی شده اما ارزون ترین گلکسی واچ سامسونگ در بازار به حساب میاد و اگه نسبت قیمت به امکانات براتون خیلی اهمیت داره و بعد از چند ماه پول جمع کردن میخواید یه ساعت هوشمند جذاب و خوش ساخت بخرید، چیزی از نسخه های جدیدتر کم نداره. اما به خاطر اینکه اولین نسل از سری جدید ساعت های سامسونگ با رابط کاربری Wear OS به حساب میومد، یه مقداری مشکلات و باگ هایی داره، مثلا عملکرد باتری یه مقداری مشکل داره و یک روز رو به سختی در استفاده های نسبتا سنگین روزمره به شما شارژ مید. نمایشگر مقاومت خیلی خوب در مقابل خط و خش نداره و سنسور دما هم نداره اما با توجه به قیمت 5.3 میلیون تومانی برای نسخه 40mm (نسخه 44mm حدود 600 700 هزار تومان گرونتره) اقتصادی ترین انتخاب بین ساعت های سامسونگ به حساب میاد و اگه با نقاط ضعف گفته شده مشکلی ندارید انتخاب خوبیه. البته توصیه میشه حدود 1.5 میلیون تومان به بودجه تون اضافه کنید و سراغ نسل بعدی از گلکسی واچ های سامسونگ برید تا یه تجربه خیلی بهتر و به روز و بدون مشکلات خاص و بزرگی رو داشته باشید.

بدنه آلومینیومی گرد و بند سیلیکونی با وزن کلی 30 گرمی باعث میشه خیلی راحت بتونید روزها این ساعت رو دستتون کنید. طراحی تخت و خوش ساخت بدنه حس خوبی رو موقع استفاده به شما میده و دو دکمه فیزیکی کنار ساعت استفاده از منو ها رو راحت تر میکنن. صفحه نمایش 1.4 اینچی سوپر امولد (نسخه 44mm) با تراکم پیکسلی 321 جزئیات زیادی رو به نمایش میذاره و توی نور زیاد و کم هم به راحتی و بدون مشکل میتونید ازش استفاده کنید. گوریلا گلس +DX روی نمایشگر استفاده شده و تا حدودی از خط و خش افتادن روی صفحه نمایش جلوگیری میکنه اما مثل نسل های جدید خیلی مقاومت بالایی نداره. امکان صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) هم روی این ساعت وجود داره. باتری 361 میلی آمپر ساعتی یکی از نقاط ضعف این ساعت به حساب میاد و توی استفاده معمولی و نسبتا سنگین کمتر از یک روز بهتون شارژ میده.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4

سنسور تشخیص اکسیژن خون، ضربان قلب، فشار خون، آنالیز استرس، آنالیز خواب روی این ساعت قرار گرفته و علاوه بر اینها با قرار دادن انگشتتون روی دو دکمه فیزیکی میتونید چربی خون، میزان آب بدن و تناسب اندام بدنتون رو اندازه گیری کنید که یکی از نقاط مثبت و جالب این ساعت نسبت به رقبای دیگه اون به حساب میاد. GPS مستقل این ساعت هم میتونه موقعیت و مسیریابی دقیقی به شما بدون نیاز به گوشی بده و در زمان ورزش کردن بدون همراه داشتن گوشی هم میتونید اطلاعات دقیق و مناسبی رو اندازه گیری کنید. امکان تشخیص و فعال کردن بیش از ۱۰۰ حالت ورزشی رو داره که با توجه فعالیت شما حالت مناسب رو فعال و اندازه گیری میکنه. امکان بررسی کیفیت خواب و خر و پف هم وجود داره. رابط کاربری Wear OS استفاده شده با همراه ۱۶ گیگ حافظه ذخیره سازی داخلی و ۱.۵ گیگ رم به شما اجازه دانلود برنامه ها مخصوصی بر روی ساعت رو میده و خیلی راحت به گوشی های سامسونگ بدون برنامه خاصی متصل میشه و عملکرد روون و مناسبی داره.

 

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4 Classic

در کنار نسل 4 گلکسی واچ ها علاوه بر نسخه های معمولی یه نسخه کلاسیک هم عرضه شد که از لحاظ ظاهری تفاوت خاصی با نسخه معمولی نداره، اما یه برتری جالب داره و اون هم استفاده از حلقه چرخان به جای حاشیه دور نمایشگره که هم ظاهر ساعت رو جالب تر میکنه و هم استفاده از امکانات منو به نسبت راحت تر و روون تر میشه. در دو نسخه 42mm و 46mm عرضه میشه که حدودا بین 7.5 تا 8.5 میلیون تومان قیمت دارند و به نسبت نسخه معمولی حدود 2.5 میلیون تومان قیمت بیشتری داره و به جز حلقه چرخان، بدنه مقاوم تر و ظرفیت باتری بیشتر هیچ تفاوت دیگه ای با نسخه معمولی نداره و اگه حلقه چرخان دور نمایشگر براتون اهمیت و کاربردی نداره بهتر سراغ گلکسی واچ نسل 5 برید که هم بهبودهای مناسبی در سنسورها و عملکرد باتری پیدا کرده و هم قیمت تقریبا نزدیک و حتی در نسخه های با سایز کوچیک تر، پایین تری هم داره.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4 Classic

بدنه از استیل ضد زنگ و دقیقا مشابه نسخه معمولی به صورت گرد ساخته شده که به نسبت آلومینیوم مقاومت بهتری در مقابل ضربه و خط و خش داره و یه مقدار حس لاکچری تری هم به شما میده. مثل نسخه معمولی گواهی های IP68 و MIL-STD-810G compliant در ساختش رعایت شده که باعث میشه در مقابل نفوذ مایعات، گرد و غبار و تا حدودی ضربه بر اثر افتادن مقاوم باشه. البته با داشتن وزن 52 گرمی (نسخه 46mm) ساعت نسبتا سنگینی حساب میشه و شاید استفاده موقع خواب کمی اذیت کننده باشه. یه حلقه چرخشی دور نمایشگر کار شده که ظاهری شبیه به چرخ دنده داره و میتونه برای مواردی مثل کاهش روشنایی، صدا و یا چرخیدن توی منو استفاده بشه و در کنار دکمه های فیزیکی کناری، کار با ساعت رو یه مقداری راحت تر و روون تر میکنه.

صفحه نمایش 1.4 اینچی سوپر امولد (نسخه 46mm) با تراکم پیکسلی 321 جزئیات مناسب و زیادی رو نمایش میده و در نور زیاد و محیط بیرون مشکلی خاصی موقع استفاده از ساعت ندارید. گوریلا گلس DX روی نمایشگر استفاده شده و تا حدودی از خط و خش افتادن روی صفحه نمایش جلوگیری میکنه اما مثل نسل های جدید خیلی مقاومت بالایی در مقابل ضربه و خط و خش نداره. صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) هم روی این ساعت وجود داره و میتونید مثل یه ساعت معمولی ازش استفاده کنید البته به خاطر ظرفیت 361 میلی آمپر ساعتی باتری که یکی از نقاط ضعف این ساعت به حساب میاد، شاید نتونید با استفاده سنگین یک روز کامل از این ساعت شارژ بگیرید.

تمامی سنسورها، GPS و قابلیت های ورزشی نسخه معمولی اینجا هم دیده میشه و در این مورد تفاوت خاصی بین این دو وجود نداره. از لحاظ سخت افزاری هم تفاوتی با نسخه معمولی نداره و از همون تراشه اگزینوس W920، با 1.5 گیگ رم و 16 گیگ حافظه ذخیره سازی استفاده میکنه.

 

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 5؛ بهترین انتخاب اقتصادی!

گلکسی واچ 5 در مرداد ماه سال 1401 به بازار عرضه شد و به نسبت نسل قبلی خیلی تغییرات زیادی نداشته و بیشتر بهینه شدن و بهبود سنسورها و باتری رو میبینیم و با داشتن قیمت حدودی 6.7 میلیون تومان برای نسخه 40 میلیمتری یکی از بهترین گزینه ها برای خرید یه گلکسی واچ به حساب میاد، چون به نسبت نسل قبلی از لحاظ باتری و سرعت شارژ یه مقداری بهبود پیدا کرده و باگ ها و مشکلات سنسورها بعد از تجربه جدید نسل قبلی تا حدودی برطرف شده و اگه از لحاظ بودجه مشکلی ندارید، نسبت به نسل 4 با داشتن امکانات بهتر گزینه مناسب تری به حساب میاد و به نسبت نسل 6 هم چون قیمت پایین تر و مناسب تری داره و تفاوت ها بین این دو نسل هم خیلی زیاد نیست، ارزش خرید بسیار بالایی به نسبت امکانات و قیمت در مقایسه با باقی گلکسی واچ ها داره. البته نسخه 44 میلیمتری حدود یک میلیون تومان گرون تره ولی باتری و شارژدهی بهتری هم داره.

از لحاظ ابعاد تغییراتی ایجاد نشده ولی حدود 3 گرم نسبت به نسلی قبلی سنگین تره که به خاطر افزایش حدود 40 میلی آمپر ساعتی (در نسخه 40mm) باتری این اتفاق افتاده. صفحه نمایش از لحاظ ابعاد و رزولوشن تغییری نکرده اما به جای گوریلا گلس نسل قبلی از یاقوت کبود برای نمایشگر این نسل استفاده شده که مقاومت بسیار بهتری در مقابل خط و خش و تا حدودی ضربه از خودش نشون میده. به گفته سامسونگ فریم آلومینیومی هم یه مقداری از لحاظ مقاومت بهبود پیدا کرده. نسخه بلوتوث به ورژن 5.2 ارتقا پیدا کرده که تا حدودی باعث اتصال پایدارتر و مصرف کمتر انرژی میشه.

از لحاظ طراحی با همون بدنه گرد و ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم با گواهی IP68 و مقاوم در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار طرفیم که کیفیت ساخت بسیار بالایی داره و با داشتن وزن 33 گرمی، خیلی راحت میتونید به مدت طولانی ازش استفاده کنید. دو دکمه فیزیکی لبه راست هم مثل نسل قبلی برای کنترل بهتر و راحت تر منو قرار گرفته که به عنوان حسگر اندازه گیری چربی و آب بدن هم استفاده میشن. صفحه نمایش 1.4 اینچی امولد با تراکم پیکسلی 330PPI ساخته شده از شیشه کریستال یاقوت کبود علاوه بر جزئیات خیلی خوب و روشنایی زیاد، مقاومت خوبی هم در مقابل خط و خش و ضربه داره و با یه خمیدگی خیلی کم به بدنه ساعت متصل میشه. رابط کاربری Wear OS 3.5 و One UI Watch 4.5 به صورت پیش فرض برای ساعت استفاده شده که به نسخه Wear OS 4 و One UI Watch 5 ارتقا پیدا میکنه و به شما اجازه استفاده از اپ های مختلف گوگل و سامسونگ رو روی این ساعت میده و دقیقا مشابه نسل قبلی از 1.5 گیگ رم و 16 گیگ حافظه ذخیره سازی در کنار تراشه اگزینوس W920 استفاده شده که هنوز عملکرد خیلی خوب و سریعی رو به این ساعت هوشمند میده.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 5

سنسور تشخیص دما و تب به این نسخه اضافه شده تا پکیج سلامتی این ساعت در کنار حسگر های تشخیص ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و ترکیبات بدن کامل تر بشه. از طریق برنامه Samsung Health هم میتونید از وضعیت کلی سلامتی و بدن خودتون مطلع بشید و اطلاعات جمع آوری شده رو مشاهده کنید. از 90 حالت ورزشی هم به صورت پیشفرض پشتیبانی میشه. باتری 410 میلی آمپر ساعتی (نسخه 44mm) که به وسیله شارژر تایپ سی داخل جعبه توی حدودا 1.5 شارژ میشه میتونه در استفاده معمولی حدود 50 ساعت به شما شارژدهی کنه که با روشن کردن AOD و استفاده زیاد از GPS و حسگرها نهایتا یک روز میتونید ازش استفاده کنید.

مشاهده مقاله بررسی گلکسی واچ 5 سامسونگ

 

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 5 Pro؛ بهترین انتخاب ورزشکارهای مرفه!

ساعت هوشمند خاص سامسونگ که توی نسل 6 خبری ازش نیست و اگه خیلی اهل فعالیت ها ورزشی سخت و نفس گیر و ماجراجویی در طبیعت هستید و داشتن یه بدنه مقاوم و یه سری قابلیت های نرم افزاری خاص و کاربردی براتون مهمه، ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 پرو با قیمت حدودی 11.8 میلیون تومان که با عرضه ساعت های نسل جدید گلکسی واچ مقداری کاهش قیمت پیدا کرده، برای شما ساخته شده و تقریبا میشه گفت در این مورد انتخاب دیگه ای ندارید و این ساعت فعلا رقیب خاصی نداره. نسبت به نسخه معمولی نسل 5 شارژدهی بهتر و بدنه مقاوم تر و با کیفیت ساخت بالاتری هم داره.

Galaxy Watch 5 Pro فقط توی یک نسخه 45 میلیمتری و با ظاهری سرسخت تر و مقاوم تر نسبت به نسخه معمولی ساخته شده و اندازه بزرگ و بدنه مقاوم ساخته شده از تیتانیوم این ساعت رو برای فعالیت های ورزشی مناسب تر میکنه. استفاده از یاقوت کبود برای شیشه صفحه نمایش و استاندارد MIL-STD-810H در کنار گواهی IP68 این ساعت هوشمند رو در مقابل نفوذ گرد و خاک و آب تا عمق 50 متر مقاوم کرده. وزن 46 گرمی و ضخامت 10.5 میلیمتری استفاده طولانی مدت از این ساعت هوشمند سرسخت رو تا حدودی خسته کننده میکنه اما خیلی اذیت کننده نیست. دو دکمه فیزیکی هم مثل نسخه های معمولی روی لبه راست قرار داره تا در مواقع ضروری راحت تر از امکانات ساعت استفاده کنید. صفحه نمایش 1.4 اینچی گرد با پنل امولد و روشنایی زیاد که حتی در نور مستقیم آفتاب هم میتونید جزئیات و رنگ های زیبا صفحه نمایش رو به راحتی ببینید، استفاده از این ساعت رو لذت بخش کرده. حاشیه فیزیکی چرخان نسخه های قدیمی هم حذف شده و از نمونه نرم افزاری برای کاهش صدا و روشنایی صفحه استفاده میشه و این موضوع باعث میشه حاشیه زیاد صفحه نمایش نسبتا به چشم بیاد.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 5 Pro

امکان پاسخگویی تماس مستقیم از ساعت و پشتیبانی از زبان فارسی در اعلانات و پیام های دریافتی هم جز نکات دیگه این ساعت به حساب میان. مانند نسخه معمولی از تراشه اگزینوس W920 در کنار 1.5 گیگ رم و 16 گیگ حافظه برای عملکرد بهتر و روون ساعت استفاده شده که در کنار رابط کاربری One UI Watch 4.5 و Wear OS 3.5 که به نسخه های Wear OS 4 و One UI Watch 5 ارتقا پیدا میکنه و به راحتی میتونید از نرم افزارها و برنامه مورد نظرتون روی ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 Pro استفاده کنید. برنامه Galaxy Wearable هم به شما اجازه شخصی سازی تنظیمات و استفاده از واچ فیس های متنوع و مشاهده جزئیات و اطلاعات سلامتی و ورزشی جمع آوری شده رو میده. به این نکته هم توجه کنید که این ساعت به گوشی های iOS متصل نمیشه. GPS داخلی دقیق، سنسور ضربان قلب، اندازه گیری سطح اکسیژن خون، سنسور دما و اندازه گیری چربی و سطح آب بدن به وسیله دکمه های فیزیکی برای این ساعت در نظر گرفته شده که امکان ECG یا اندازه گیری نوار قلب در ایران قابل استفاده نیست. گلکسی واچ 5 پرو بیش از 90 حالت ورزشی رو میتونه اندازه گیری کنه که 5 حالت مثل دویدن و دوچرخه سواری به صورت خودکار تشخیص داده میشن و تا حدود خیلی زیادی درست اندازه گیری میشن. قابلیت Route Workout هم به شما اجازه میده در مسیرهایی که امکان دسترسی به GPS نداره با استفاده از تکنولوژی GPX مسیریابی صحیحی انجام بده. باتری 590 میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی نیمه سنگین حدود 2 تا 3 روز شارژدهی میکنه که با توجه به امکانات و قابلیت های این ساعت عدد خوبی به حساب میاد.

مشاهده مقاله بررسی گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ

 

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6؛ بهترین انتخاب به روز بازها!

آخرین نسخه از ساعت های هوشمند گلکسی واچ که اواخر مرداد 1402 به بازار جهانی عرضه شدند و مدتی بعد هم در بازار ایران قابل خریداری بود، تغییرات نسبتا کمی رو به نسبت نسل قبلی پیدا کرده و سامسونگ با وعده بهبود سنسورها و عملکرد بهتر باتری این ساعت رو به بازار جهانی عرضه کرده. این سری مثل گلکسی واچ های 4 و 5 در دو نسخه 40mm و 44mm عرضه میشن که فقط از لحاظ ابعاد و ظرفیت باتری با همدیگه تفاوت دارند. این ساعت بهترین انتخاب برای خرید یه گلکسی واچ به روز به حساب میاد و برای خریدش باید بین 10.5 تا 11.5 میلیون تومان برای سایزهای مختلف هزینه کنید و اگه از لحاظ بودجه مشکلی ندارید، بهتره سراغ خرید این نسخه برید و از بهبودهای سخت افزاری و نرم افزاری این ساعت استفاده کنید. البته امسال نسخه کلاسیک با قاب چرخان هم عرضه شده که حدود 4 5 میلیون تومان از این ساعت گرونتره اما اگر این قابلیت براتون اهمیتی نداره، خرید Galaxy Watch 6 با اندازه کوچیکتر و قیمت پایین تر میتونه انتخاب بهتری باشه.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6

گلکسی واچ 6 با همون بدنه آلومینیومی نسل قبلی بدون تغییر ظاهری خاصی ساخته شده و هنوز اون ظاهر ساده و با طراحی گرد و جذاب خودش رو حفظ کرده. البته از لحاظ ابعاد یه مقداری ظریف تر شده اما در وزنش تغییری ایجاد نشده و هنوز یه ساعت سبک و خوش دست به حساب میاد. گواهی های MIL-STD-810H compliant و IP68 در ساخت ساعت استفاده شده که باعث میشه کیفیت ساخت خوبی داشته باشه و در مقابل نفوذ مایعات، گرد و غبار و همچنین خط و خش از خودش مقاومت نشون بده. تغییر دیگه در بخش نمایشگره، پنل هنوز سوپر امولده ولی از لحاظ ابعاد حدود 0.1 اینچ بزرگتر شده (از 1.4 اینچ به 1.5 اینچ)، حاشیه های نمایشگر کاهش پیدا کرده، روشنایی بیشینه به حدود 2000 نیت رسیده و تراکم پیکسلی هم بیشتر شده که در کل باعث میشه تجربه کار با این نمایشگر بهتر و جذاب تر بشه.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6

نحوه اتصال بند هم تغییر کرده و دیگه خیلی راحت تر میتونید بندهای مختلف رو به ساعت متصل  کنید. تغییر دیگه در بخش سخت افزاره، سامسونگ از تراشه اگزینوس W930 برای این نسل استفاده که به نسبت نسل قبلی 18 درصد قدرت بیشتری داره و با افزایش مقدار رم به 2 گیگ باعث میشه تجربه کار با ساعت یه مقداری روون تر بشه. البته مقدار حافظه ذخیره سازی همون 16 گیگ قبلی باقی مونده. ظرفیت باتری به 425 میلی آمپر ساعت افزایش پیدا کرده و در کنار استفاده از بلوتوث نسخه 5.3 میتونید انتظار شارژدهی بیشتری رو از این ساعت داشته باشید. بقیه موارد مثل سنسورها و امکانات رابط کاربری تغییر بزرگی ایجاد نشده و از همون امکانات قبلی اما به مقداری بهبودها استفاده میکنه.

 

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6 Classic

بعد از اینکه یک سال سامسونگ سری کلاسیک گلکسی واچ ها رو عرضه نکرد و خبری از گلکسی واچ 5 کلاسیک نبود و به جای این سری سراغ نسخه گلکسی واچ 5 پرو رفت، امسال این سری از ساعت های سامسونگ مجددا عرضه شدن و دیگه خبری از نسخه پرو نیست و اگه با طراحی جذاب تر و شیک تر این سری از ساعت ها ارتباط برقرار میکنید و حلقه چرخان این سری براتون کاربردیه، میتونید سراغ این ساعت هوشمند برید. گلکسی واچ 6 کلاسیک گرون ترین ساعت هوشمند سامسونگ توی بازاره و اگه طرفدار سرسخت برند سامسونگ هستید و میخواید جدیدترین و جذاب ترین ساعت هوشمند این برند رو به همراه فریم چرخشی باحالش داشته باشید، باید حدود 14 15 میلیون تومان برای خرید این ساعت هوشمند هزینه کنید که به نسل گلکسی واچ 4 کلاسیک حدودا قیمت دو برابری داره. شاید بشه لقب بهترین ساعت سامسونگ رو به این ساعت داد (از نظر مشخصات) ولی برای با ارزش خرید ترین ساعت گلکسی نیست. البته هنوز میتونید سراغ نسخه 4 کلاسیک برید ولی پیشرفت هایی که در این نسخه ایجاد شده، مخصوصا در بخش صفحه نمایش، شارژدهی و سخت افزار باعث میشه، تجربه طولانی مدت نسل قبلی کمی اذیت کننده بشه. بر خلاف نسخه قبلی یعنی گلکسی واچ 4 کلاسیک، این نسخه توی دو سایز 43mm و 47mm عرضه میشه که فقط در اندازه نمایشگر و مقدار ظرفیت باتری با هم تفاوت دارند.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6 Classic

Galaxy Watch 6 Classic با طراحی آشنای قبلی و حلقه چرخان دوست داشتنی مجددا برگشته که هم از لحاظ ظاهری به نسبت نسخه معمولی زیباتره و هم حلقه چرخان باعث استفاده بهتر و راحت تر از امکانات گوشی میشه. بدنه از استیل ضد زنگ ساخته شده که ظاهر و مقاومت خوبی به نسبت آلومینیوم داره. حاشیه صفحه نمایش به نسبت نسخه قبلی حدود 15 درصد کاهش پیدا کرده و سایز صفحه نمایش در نسخه 47 میلیمتری به حدود 1.47 اینچ افزایش پیدا کرده. یکی از نکاتی که باعث برتری ساعت های برندهایی مثل سامسونگ و اپل به نسبت برندهای دیگه میشه کیفیت ساخت بالای این محصولاته، ساعت گلکسی واچ 6 کلاسیک هم با رعایت گواهی MIL-STD-810H، گواهی IP68 و گواهی 5ATM کیفیت ساخت بسیار بالایی داره و میتونه مقاومت خوبی به نسبت نفوذ آب و گرد و غبار و ضربه و خط خش داشته باشه و خیال شما رو موقع فعالیت های ورزشی مختلف راحت کنه.

بند استفاده شده مثل اپل واچ ها به راحتی از بدنه با زدن یک دکمه جدا میشه و میتونید از بندهای مختلفی که برای این ساعت و حتی نسخه قبلی عرضه شده استفاده کنید و با توجه به تیپ و استایل خودتون، ظاهر ساعت رو شخصی سازی کنید. مثل باقی گلکسی واچ ها امکان تماس بلوتوثی از طریق ساعت امکان پذیره و بدون مشکل خاصی از زبان فارسی در اعلانات و پیام ها پشتیبانی میشه.

صفحه نمایش مثل قبل جذاب و عالیه و یه پنل سوپر امولد با رزولوشن 480 در 480 پیکسل به شما میده که میتونید جزئیات بسیار خوب و زیادی رو ببینید. از نسل جدید تراشه های اگزینوس مخصوص ساعت هوشمند گلکسی، یعنی W930 برای این ساعت استفاده شده که به نسبت نسل قبلی حدود 18 درصد عملکرد بهتری به نمایش میزاره و یه مقداری سریع تر و روون تر شده. مقدار رم به کار رفته هم به 2 گیگابایت رسیده تا تجربه کار با ساعت بهتر بشه.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک

در زمینه سنسورها تغییر خاصی ایجاد نشده و سنسورهای قبلی و رایج مثل سنسور سنجش دمای پوست و بدن، سنجش اکسیژن خون، ضربان قلب، ECG و سنجش توده بدنی (BMI) در این ساعت هوشمند قرار گرفتند و تمرکز سامسونگ روی بهبود عملکرد سنسورهای به کار رفته بوده. برای مثال پیگیری وضعیت و کیفیت خواب بهبود پیدا کرده و حالا میتونه اطلاعات بیشتر و جزئی تری رو به شما نمایش بده. قابلیت ردیابی و ثبت اطلاعات فعالیت های ورزشی مختلف و متنوع هم مثل نسخه های قبلی بدون تغییر خیلی خاصی استفاده شده. در نسخه 43mm از باتری 300 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که با یک بار شارژ میتونه حدود 40 ساعت در استفاده معمولی به شما شارژدهی کنه. البته نسخه 47mm باتری 425 میلی آمپر ساعتی داره که یه مقداری شارژدهی بهتری میتونه داشته باشه.

 

جمع بندی

تو مقاله بهترین ساعت هوشمند سامسونگ موبونیوز، با تمامی مدل های گلکسی واچ ها که در بازار ایران موجود هستند آشنا شدیم. سعی کردیم با توجه به قیمت و امکاناتی که هر محصول داره، بگیم که کدوم ساعت سامسونگ ارزش خرید داره و اگه خواستید مدلی رو انتخاب کنید باید انتظار چه قابلیت ها و چه امکاناتی رو از اسمارت واچ های Samsung داشته باشید. ممنون که تا این آخر همراه موبونیوز بودید، اگه تجربه کار با هر کدوم از مدل های گلکسی واچ رو دارید، توی کامنت ها با باقی موبوبکس به اشتراک بزارید. مرسی از همراهیتون!

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 7 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 22
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

kian BG

گلکسی واچ
ها به چه اپی وصل میشن

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

مفید و کاربردی 👌🏻

۱۹ مهر ۱۴۰۲