بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ در هر بازه قیمتی

برای خرید یه گوشی مناسب بازی با قدرت بالا اکثر افراد سراغ گوشی های شیائومی میرن چون این برند چینی سعی میکنه تا جای ممکن از پردازنده های با قدرت بالاتر از رقبا تو گوشی ها خودش استفاده کنه و یه تجربه به مراتب مناسب تر با قیمت اقتصادی در اختیار گیمرها قرار بده. به خاطر همین تو رقابت بهترین گوشی های مناسب بازی در هر بازه قیمتی، گوشی های برند سامسونگ خیلی پیشنهاد داده نمیشه ولی گوشی های Samsung به خاطر داشتن رابط کاربری سبک تر و روون تر (البته این مورد میتونه سلیقه ای باشه) و طول عمر بیشتر چه از لحاظ پشتیبانی نرم افزاری و چه از لحاظ کیفیت ساخت و قطعه های استفاده شده، محبوبیت بیشتری در بین عموم مردم به خصوص توی بازار ایران داره. به همین خاطر در مقاله بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ در هر بازه قیمتی بهترین گوشی های سامسونگ که برای گیم و بازی کردن با گوشی انتخاب خوبی هستند رو از این برند کره ای انتخاب کردیم و اگه دنبال خرید بهترین گوشی سامسونگ برای بازی میگردید و تجربه بازی با گوشی براتون اولویت داره، میتونید نیم نگاهی به گزینه های پیشنهادی برای هر بازه با توجه به بودجه خودتون داشته باشید. اگه دنبال بهترین گوشی های گیمینگ فارغ از برند میگردید یا میخواید در مورد اینکه چه مواردی برای یه گوشی گیمینگ بیشتر اهمیت داره، میتونید راهنمای خرید بهترین گوشی های گیمینگ موبونیوز رو ببینید تا انتخاب بهتری با توجه به نیاز و بودجه خودتون داشته باشید.

 

بهترین گوشی سامسونگ برای بازی تا 7 میلیون تومان

به خاطر پردازنده ضعیف گوشی های سوپر اقتصادی و همچنین افزایش قیمت دلار و به طبع اون افزایش قیمت گوشی سامسونگ تا بازه قیمتی ۷ میلیون تومان خیلی انتخاب زیادی برای یه گوشی مناسب بازی تو برند سامسونگ پیدا نمیشه و یا اکثرا برای گوشی ها از یه پردازنده ضعیف استفاده شده یا گوشی های موجود قدیمی شدن و دیگه با توجه به گزینه های جدیدتر عرضه شده خیلی مناسب نیستن و ارزش خرید بالایی ندارن.

با بودجه حدودا ۷ میلیون تومان شما میتونید انتظار یه صفحه نمایش با کیفیت مناسب رو داشته باشید تا جزئیات خوبی موقع بازی بهتون نمایش داده بشه ولی به خاطر LCD بودن رنگ ها خیلی زنده و تو چشم نیستن و از نرخ به روز رسانی بالا هم خبری نیست. عملکرد باتری و شارژدهی مناسبه اما سرعت شارژ نسبتا زیاده و گوشی های سامسونگی هم به خاطر استفاده نکردن از آداپتورهای با توان بالا در این بخش ضعیف تر عمل میکنن. عملکرد دوربین خیلی برای یه گوشی مناسب بازی کردن اهمیت نداره ولی گوشی های سامسونگ در این بخش نسبت به رقبای دیگه عملکرد مناسب تری دارند و شما در کنار یه پردازنده مناسب کیفیت دوربین خوب البته با کمی رنگ های اغراق شده رو به دست میارید. تو هیچ کدوم از گوشی های پیشنهادی این لیست خبری از طراحی مخصوص بازی با LED های مختلف و طرح های عجیب و غریب نیست و نباید همچین انتظاری هم داشته باشید. گزینه پیشنهادی برای این بازه گوشی نسبتا جدید Samsung A14 4G که به نسبت اقتصادی بودن امکانات مناسبی داره و میتونه از پس اجرای بازی های روز با کمی مشکل بربیاد و در حد چند دست بازی کردن شما رو ناامید نمیکنه.

 

گوشی سامسونگ A14

جدیدترین گوشی اقتصادی سامسونگ که با تغییرات کم نسبت به نسل قبلی عرضه شده و با توجه به قیمت حدودی ۶.۸ میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 4/128 بهترین گزینه برای خرید یه گوشی مناسب بازی تا 7 میلیون تومان از برند سامسونگ به حساب میاد و میتونه یه عملکرد کلی مناسب و کار راه بنداز با توجه به قیمتش به شما بده.

بررسی ارزش خرید و قیمت a14 4g سامسونگ

بیشترین تغییر در ظاهر گوشی A14 ایجاد شده و از یه بدنه با طراحی تخت و نسبتا قطور استفاده شده که باعث شده ظاهر گوشی به نسبت قیمت بهتر و مدرن تر باشه، اما وزن و قطر زیاد گوشی باعث میشه تو استفاده طولانی مدت دستتون خسته بشه. نمایشگر 6.6 اینچی با پنل PLS LCD و رزولوشن 1080 طراحی قدیمی و با حاشیه زیادی داره اما جزئیات مناسبی نمایش میده و توی بازی ها چیز زیادی از دست نمی دید. روشنایی صفحه نمایش هم متوسط به حساب میاد و ممکنه در نور زیاد استفاده از اون سخت و اذیت کننده باشه و بهتره بیشتر توی محیط داخل با نور مناسب از گوشی استفاده کنید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی مناسبی داره و توی استفاده معمولی و سبک بین 1.5 تا 2 روز به شما شارژدهی میکنه. اما مثل گوشی های میان رده سامسونگ آداپتور شارژ از باکس گوشی حذف شده و با استفاده از آداپتور 15 واتی قابل پشتیبانی توی حدود 2 ساعت و 20 دقیقه گوشی کاملا شارژ میشه.

برای گوشی A14 از سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو استفاده شده. عکس های لنز اصلی کیفیت و ترکیب رنگ خوب و قابل قبولی با توجه به قیمت دارن و اون ادیت نرم افزاری مخصوص سامسونگ اینجا هم دیده میشه. لنزهای اولترا واید و ماکرو عملکرد خیلی خاص و قابل توجهی ندارند و شرایط نوری باید خیلی خوب باشه تا عکس های قابل قبولی بگیرند. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و نویز خیلی کمی در عکس های اون دیده میشه.

تراشه مدیاتک هلیو G80 عملکرد خوبی داره و دیگه مثل A13 توی استفاده معمولی و عادی لگ و باگ دیده نمیشه. از پس اجرای بازی هم بر میاد اما با گرافیک و جزئیات پایین و فریم معمولی و نباید انتظار زیادی از این پردازنده داشته باشید. در استفاده طولانی دما خیلی اذیت کننده زیاد نمیشه ولی بعد از چند دست بازی ممکنه با افت قدرت و کیفیت مواجه بشید. اندروید 13 و One UI Core 5 باعث میشه تجربه رابط کاربری گوشی به روز باشه و بتونید به راحتی از امکانات شخصی سازی و رابط کاربری روون این گوشی استفاده کنید. جدید بودن گوشی و عرضه حداقل دو آپدیت اندروید دیگه باعث میشه طول عمر نرم افزاری این گوشی هم زیاد باشه و بتونید تا چند سال آینده تجربه خوبی از گوشی داشته باشید. اسپیکر مونو استفاده شده هم بلندی و کیفیت صدای متوسطی داره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A14

 

بهترین گوشی سامسونگ برای بازی تا 10 میلیون تومان

با افزایش بودجه تا حدود 10 میلیون تومان خیلی تنوع بالایی از گوشی از برند سامسونگ که هم قدرت سخت افزاری مناسبی داشته باشه و هم به روز و با صفحه نمایش و باتری با شارژدهی مناسبی باشه پیدا نمیشه و بین چند گزینه موجود تنها گوشی سامسونگ A24 هم قیمت مناسبی داره و هم بخش های مختلف اون میتونن در کنار هم یه تجربه مناسب برای بازی در اختیار شما قرار بدن.

با این بودجه در بخش نمایشگر میتونید انتظار یه پنل امولد با جزئیات و ترکیب رنگ قابل قبولی رو داشته باشید که نرخ به روز رسانی مناسب ۹۰ هرتزی داره و میتونه یه تجربه نسبتا روون چه موقع بازی و چه موقع استفاده معمولی و کار با گوشی به شما بده. عملکرد باتری گوشی های سامسونگ در بازه های مختلف تقریبا در یه حدود عمل میکنه و میشه گفت به نسبت برندهای دیگه شارژدهی بهتری داره ولی سرعت شارژ خیلی مناسب و بالا نیست. عملکرد دوربین میتونه هم یه کاربر معمولی رو راضی کنه و کار یه گیمر رو هم راه بندازه و به نسبت هزینه ای که میکنید میتونید انتظار کیفیت مناسبی رو در این بخش داشته باشید.

 

سامسونگ A24 4G

گوشی سامسونگ A24 4g جدیدترین عضو خانواده گوشی های سری A سامسونگه که به تازگی با قیمت حدودی 9.7 میلیون تومان برای نسخه 6/128 توی بازار ایران موجود شده و به نسبت گوشی های قدیمی تر سامسونگ در این بازه مثل M33 یا A32 و A23 ارزش خرید بسیار بالاتری داره. فقط یه مقداری طراحی صفحه نمایش قدیمیه و نرخ به روز رسانی پایین تری نسبت به رقبای چینی خودش داره ولی به همین نسبت هم قیمت پایین تری پیدا کرده و یه گزینه اقتصادی و مناسب به حساب میاد.

بررسی مشخصات گوشی A24 سامسونگ

طراحی دستخوش تغییر شده و جزیره دوربین قدیمی حذف شده و به جای اون از طراحی یکپارچه شبیه به سری S23 استفاده شده و متریال استفاده شده هم خیلی حس چیپ و ارزون بودن نمیده. با اینکه از پلاستیک ساخته شده خیلی وزن کمی نداره و نه خیلی گوشی خوش دستی به حساب میاد و نه خیلی یغور و اذیت کننده است.

صفحه نمایش 6.5 اینچی از یه پنل سوپر امولد استفاده میکنه که جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و مثل نسل قبلی خیلی زاویه دید محدود نیست و روشنایی میتونه به خوبی توی محیط های روشن شما رو همراهی کنه تا کمبودی احساس نکنید. حاشیه هنوز زیاده و از یه ناچ قطره ای برای گوشی استفاده شده و رفرش ریت 90 هرتزی هم ثابت مونده که باعث شده این بخش خیلی عالی نباشه ولی توی بازی ها یه تجربه خوب و با کیفیت مناسب به شما میده.

پکیج باتری اکثر گوشی های سامسونگ تقریبا یکسان شده و اکثرا از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی یک روزه استفاده میکنن و از آداپتور 25 واتی پشتیبانی میکنن که میتونه توی حدود یک ساعت و 45 دقیقه کاملا گوشی رو شارژ کنه. از آداپتور داخل جعبه هم خبری نیست.

سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو باعث میشن کیفیت عکاسی به نسبت خوب باشه و بتونه توی نور مناسب عکس هایی با جزئیات خوب و ترکیب رنگ مناسب بگیره که یه مقداری دستکاری نرم افزاری هم توی اونها دیده میشه. دو تا لنز فرعی هم تقریبا استفاده خاصی ندارند. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی کار راه بندازه و تا حدودی عکس های با جزئیات مناسبی میگیره.

تراشه مدیاتک هلیو G99 در استفاده معمولی عملکرد خوب و روونی داره فقط بعضی مواقع در مولتی تسک سنگین اذیت میکنه و برای بازی هم نسبتا مناسبه و میتونه بازی های جدیدی مثل کالاف دیوتی و Pubg رو با جزئیات متوسط و فریم قابل قبولی اجرا کنه و با چند دست بازی کردن خیلی داغ نکنه و دچار افت قدرت شدیدی نشه. اندروید 13 و One UI 5.1 یه رابط کاربری به روز و سبک رو به گوشی میدن که امکانات شخصی سازی مناسبی داره و تا حدود 2 3 سال میتونه آپدیت های نرم افزاری جدید رو دریافت کنه.  اسپیکر مونو بلندی مناسب ولی کیفیت صدای معمولی داره و بهتره از جک 3.5 میلیمتری صدا برای گرفتن صدای بهتر کمک بگیرید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A24 4g

 

بهترین گوشی سامسونگ برای بازی تا ۱۵ میلیون تومان

با افزایش بودجه گوشی های میان رده بیشتری رو میتونید از برند سامسونگ انتخاب کنید که اکثر شامل گوشی های قدیمی تر سامسونگ میشن اما گوشی های تازه وارد سری A یه پکیج مناسب از قدرت سخت افزاری و جزئیات صفحه نمایش و شارژدهی خوب به شما میدن.

با این بودجه تقریبا صفحه نمایش کمبود و مورد خاصی نداره، از پنل امولد گرفته تا نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی زیاد و بالا و رنگ های با کنتراست خوب توی گوشی های این بازه دیده میشه. توی شارژدهی و سرعت شارژ خیلی تغییر زیادی توی گوشی های سامسونگ تا بازه پرچمدار دیده نمیشه و اکثر شارژدهی خوب و سرعت شارژ بین ۱ ساعت ۲۰ دقیقه تا ۱ ساعت ۴۰ دقیقه ای دارند.یه بخشی که گوشی های برند سامسونگ برتری نسبتا بیشتری به نسبت گوشی های برندهای دیگه دارند بخش دوربینه که یه کیفیت مناسب و با ترکیب رنگ خوب رو توی عکس ها به شما میدن و شما در کنار قدرت سخت افزاری مناسب میتونید عکس ها و ویدیوهای خوشگلی هم بگیرید. گوشی سامسونگ A34 در این بازه به نسبت گزینه های دیگه از برند سامسونگ عملکرد مناسب تری از خودش نشون میده و قدرت کافی برای اجرای اکثر بازی ها جدید رو با کیفیت مناسب داره و به خاطر جدید بودن میتونه یه چند سالی شما رو همراهی کنه.

 

سامسونگ A34

گوشی سامسونگ A34 با ترکیب مناسب امکانات و قابلیت ها و یه طراحی جدید و زیبا و داشتن قیمت حدودی ۱۳ میلیون تومانی برای نسخه 6/128 میتونه به عنوان یه گوشی میان رده با قدرت سخت افزاری مناسب و به روز برای اجرای بازی های روز به حساب بیاد.

بررسی مشخصات گوشی A34 سامسونگ

گوشی a34 با یه زبون طراحی جدید که به گوشی های پرچمدار سامسونگ شباهت داره عرضه شده که ظاهر جذابی به اون داده ولی هنوز از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده شده. با اینکه ابعاد گوشی به نسبت نسل قبل بزرگ شده ولی هنوز گوشی خوش دستی به حساب میاد و صفحه نمایش بزرگش برای بازی مناسب تره. البته طراحی صفحه نمایش هنوز عوض نشده و با یه صفحه قدیمی، با حاشیه زیاد و ناچ قطره ای طرفیم که یه مقدار موقع بازی ممکنه اذیتتون کنه.

صفحه نمایش سوپر امولد 6.6 اینچی با کیفیت عالی و پر جزئیات که ترکیب رنگ و کنتراست بسیار خوبی داره در کنار نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی که باعث میشه توی بازی ها سریعتر واکنش نشون بدید، یه تجربه خیلی خوب و روون رو به شما میده. روشنایی بیشینه 1000 نیتی هم باعث میشه در محیط های روشن و بیرون از خونه بتونید به راحتی از گوشی استفاده کنید.

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 استفاده شده در این گوشی باعث شده حتی به نسبت گوشی های شیائومی در این بازه عملکرد بهتری داشته باشه و بتونه به راحتی از پس اجرای اکثر بازی ها و برنامه ها بربیاد. در بازی های جدید و روز میتونه یه تجربه مناسب با گرافیک خوب و بدون لگ و باگ خاصی رو به شما بده و حتی تحت فشار زیاد و چند دست بازی طولانی خیلی داغ نمیکنه و افت قدرتی نداره و حتی سطح گوشی دماش بیش از اندازه بالا نمیره. رابط کاربری کاملا به روزه و پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری این گوشی میتونه تا سال ها خیالتون رو از این بخش راحت کنه و به نظر بعضی ها رابط کاربری One UI تجربه به نسبت بهتر و روون تری در مقایسه با باقی برندهای چینی میتونه عرضه کنه.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در حدود یک روز کامل به شما در استفاده معمولی رو به سنگین شارژ میده، اما سرعت شارژ به نسبت گوشی های شیائومی خیلی بالا نیست و شارژ کامل حدود 1 ساعت و ربع زمان میبره و آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی رو هم باید جداگانه تهیه کنید. بخش دوربین جز نقاط قوت این گوشی به حساب میاد و اگه بخش عکاسی براتون مهمه باید سراغ این گوشی برید، حتی در شرایط نوری نسبتا سخت عکس های روشن و با کیفیت خوبی بهتون میده. امکانات دوربین هم تقریبا کامله و تمامی سنسور های کاربردی رو با کیفیت مناسبی توی خودش قرار داده. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خیلی عالی نیست ولی میتونه عکس های مناسبی ثبت کنه. اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت و بلندی مناسبی داره ولی از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست و برای تجربه خیلی خوب موقع بازی باید از هندزفری بلوتوثی یا تبدیل استفاده کنید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A34

بهترین گوشی سامسونگ برای بازی تا 20 میلیون تومان

در این بازه قیمتی گوشی های سامسونگ تنوع مناسبی دارند و گوشی های قدیمی تر در کنار گوشی های میان رده جدید سامسونگ توی این بازه پیدا میشن و تقریبا اکثر گزینه ها عملکرد خوب در اکثر بخش ها دارند اما اکثرا پردازنده اگزینوس در گوشی های دیده میشه که گیمرها به خاطر بعضی محدودیت های نرم افزاری خیلی دل خوشی از این تراشه مخصوص سامسونگ ندارند، اما گزینه پیشنهادی این بازه یعنی گوشی سامسونگ A73 نه تنها یه صفحه نمایش بزرگ و با جزئیات رو توی خودش جا داده بلکه از یه تراشه اسنپدراگون استفاده میکنه و با اینکه گوشی قدیمی شده و گوشی های میان رده جدید سامسونگ عملکرد در حد این گوشی با قیمت پایین تری دارند ولی به خاطر تراشه مناسب برای یه گیمر طرفدار سامسونگ با بودجه حدود 16 17 میلیون تومان یه گزینه جذاب و مناسب به حساب میاد.

 

سامسونگ A73

گوشی سامسونگ A73 آخرین نسل از خانواده سری A7X سامسونگ که با داشتن یه تراشه اسنپدراگون و صفحه نمایش بزرگ و با جزئیات و شارژدهی مناسب برای تجربه چند ساعته و سنگین با قیمت حدودی 17 میلیون برای نسخه با رم و حافظه 8/128 یه میان رده سامسونگی مناسب برای بازی به حساب میاد که هنوز میتونه بین گوشی های جدیدتر سامسونگ در زمینه ارائه تجربه گیمینگ بهتر حرف هایی برای گفتن داشته باشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت a73 سامسونگ

بدنه کاملا پلاستیکی کیفیت ساخت خیلی بالایی نداره اما باعث شده گوشی سبک بشه و با داشتن ابعاد بزرگ استفاده طولانی مدتش کمی راحت تر باشه. طراحی هم مثل بقیه گوشی های سری A ساده و کلاسیک ساخته شده. صفحه نمایش 6.7 اینچی بزرگ با حاشیه متوسط و پنل سوپر امولد کیفیت و جزئیات خیلی خوبی داره و وضوح رنگ بسیار بالایی بهتون میده. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم مزید بر علت شده و باعث میشه یه تجربه خیلی خوب و روون رو موقع بازی یا چرخیدن توی شبکه های اجتماعی از گوشی داشته باشید. حسگر اثر انگشت هم روی صفحه قرار داره که اکثرا عملکرد خوبی داره اما بعضی وقت ها ممکنه باگ داشته باشه. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی معمولی رو به خوب داره و در استفاده روزمره یک روز بهتون شارژ میده. شارژ کامل گوشی با استفاده از آداپتور 25 واتی حدود یک ساعت و 20 دقیقه زمان میبره که خیلی سرعت شارژ بالایی به حساب نمیاد ولی برای یه گوشی سامسونگی کاملا عادیه و آداپتور هم توی جعبه قرار نداره و باید جداگانه تهیه کنید.

دوربین 108 مگاپیکسلی اصلی کیفیت خوبی داره اما عالی نیست، دینامیک رنج خیلی خوبه اما وایت بالانس خوب نیست و رنگ های خیلی طبیعی به شما نمیده. سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق هم اکثر مواقع به خوبی سوژه رو جدا میکنه اما هر از گاهی خطا هم داره. برای گرفتن عکس های خوب هم حتما باید منبع نور مناسب باشه. سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی رنگ های بهتری نسبت به دوربین اصلی میگیره اما گوشه های تصویر کمی بی کیفیت میشه. لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو هم تقریبا عملکرد خوبی داره و با تلاش می تونید عکس های مناسبی با این لنز ثبت کنید. دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی کیفیت مناسبی داره به شرطی که نور خوب باشه وگرنه نویز پیدا میکنه.

پردازنده اسنپدراگون 778g عملکرد خوبی داره و با اینکه یه مقداری قدیمی شده ولی به نسبت گوشی های دیگه سامسونگ در این بازه که از تراشه های اگزینوس استفاده میکنن میتونه تجربه مناسب تری با امکانات شخصی سازی تنظیمات گرافیکی و فریم ریت به شما بده. توی محیط کاربری همه چی روون و خوب اجرا میشه. توی بازی کالاف هم عملکرد خوبی داره و با گرافیک و فریم بالا می تونید بازی کنید و لگ و باگ خاصی نداره. اما کمی مشکل داغ شدن و افزایش دما داره و بعد از حدود یک ساعت بازی کردن دما خیلی بالا میره و داغ میکنه. رابط کاربری one Ui 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده به صورت پیش فرض روی این گوشی استفاده شده و تا 3 4 سالی آپدیت های جدید رو دریافت میکنه. اسپیکر استریو بلندی و کیفیت خوبی داره، اما از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A73

 

بهترین گوشی سامسونگ برای بازی تا 25 میلیون تومان

از بازه قبلی تا 25 میلیون تومان با اینکه قدرت پردازشی، صفحه نمایش و عملکرد باتری به شدت بهبود پیدا میکنه و در اکثر بخش ها به جز دوربین که خیلی توی راندمان برای بازی کردن تاثیر خاصی نداره، خیلی نزدیک به گوشی های پرچمدار میشه ولی به خاطر تنوع کم محصولات سامسونگ تنها گوشی نسبتا قدیمی سامسونگ S21 FE با کانفیگ های مختلف یه گزینه مناسب برای بازی به حساب میاد و گوشی نسبتا جدیدتر سامسونگ A54 با اینکه در کل گوشی خوب و با عملکرد باتری بهتری به حساب میاد ولی به خاطر پردازنده نسبتا ضعیف تر خیلی برای بازی کردن حرفه ای مناسب نیست و بهتره با کمی هزینه بیشتر سراغ گوشی شبه پرچمدار سامسونگ برید که توی بیشتر بخش ها عملکرد نزدیک به گوشی های با قیمت بیشتر رو داره و میتونه یه گزینه با قدرت کافی و مناسب برای بازی کردن به حساب بیاد.

 

گوشی سامسونگ S21 FE

گوشی S21 Fe یه پرچمدار اقتصادی به تمام معنا به حساب میاد و با یه هزینه تقریبا نصف میتونید یه تجربه نزدیک به گوشی های پرچمدار داشته باشید. گوشی S21 FE با قیمت حدودی 20 میلیون تومان برای نسخه 8/128 ترکیب خوبی از امکانات پرچمدار مثل تراشه با قدرت زیاد با قیمت اقتصادی و مناسبه که فقط عملکرد شارژدهی خیلی خوبی نداره که بیشتر به خاطر خوش دست شدن این بخش قربانی شده و در مجموع یه گزینه مناسب برای داشتن یه سخت افزار قدرتمند توی برند سامسونگ به حساب میاد.

بررسی ارزش خرید و قیمت S21 FE سامسونگ

طراحی گوشی S21 fe با اینکه کمی قدیمی شده ولی هنوز زیبایی های خودش رو داره و وزن و قطر کم اون در کنار طراحی گرد فریم فلزی باعث شده گوشی خیلی خوش دستی باشه. کیفیت ساخت در حد گوشی های پرچمدار نیست و پلاستیک قسمت پشتی حس خیلی خوبی بهتون نمیده.

صفحه نمایش 6.4 اینچی دینامیک امولد پر جزئیات و با روشنایی و وضوح رنگ خوب همون حس استفاده از گوشی S21 رو میده و چیزی از این گوشی کم نداره. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم تجربه کار با صفحه رو خیلی روون تر کرده و با نمایش جزئیات زیاد و ترکیب رنگ مناسب و سرعت پاسخ دهی خوب موقع بازی و تماشای ویدیو تجربه مناسب و خوبی بهتون میده.

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی یکی از نقاط ضعف این گوشی به حساب میاد و شارژدهی خیلی خوبی نداره و با بازی کردن یا استفاده سنگین کمتر از یک روز بهتون شارژدهی میکنه. از آداپتور شارژ هم خبری نیست و باید جدا تهیه کنید و با کلگی شارژ 25 واتی پشتیبانی شده شارژ کامل گوشی حدود 1 ساعت و 20 دقیقه زمان میبره. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم هم از گوشی S21 به این گوشی به ارث رسیده.

از همون پکیج دوربین گوشی S20 Fe استفاده شده که یه مقداری عملکرد کلی اون بهتر شده. لنز 12 مگاپیکسلی اصلی کیفیت خیلی خوبی داره، شارپنس و دیتیل خیلی خوبه و دینامیک رنج عکس ها مناسبه. سوژه توی عکس های پرتره به خوبی شناسایی و جدا میشه و خیلی کم خطا توش پیش میاد. عکس های لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید به کیفیت لنز اصلی نمیرسه و کمی نویز داره اما اعوجاج تصویر خیلی کمی داره و روشنایی بسیار مناسبه. لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو زوم 3 برابری اپتیکال و 30 برابری دیجیتال داره که تا زوم 10 تقریبا خوبه اما بیشتر خیلی ازش نباید انتظار جزئیات زیاد داشته باشید. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی فوق العاده است و اگه خیلی از این دوربین استفاده میکنید کاملا راضیتون میکنه.

این گوشی با دو نوع تراشه اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 عرضه شده که توی ایران بیشتر نسخه اگزینوس پیدا میشه و با اینکه ممکنه در بعضی بازی ها یه مقداری اذیت کنه ولی برای یه گوشی از برند سامسونگ عملکرد خوبی داره و تقریبا لگ و باگ خاصی توی بازی ها دیده نمیشه و میتونید جزئیات مناسبی رو داشته باشید. توی استفاده روزمره و رابط کاربری همه چی روون و خوب اجرا میشه. اندروید 12 و One Ui 4 رابط کاربری گوشی s21 fe رو تشکیل میدن که یه تجربه خیلی خوب با امکانات شخصی سازی مناسب رو می تونید باهاش داشته باشید. حدود 3 سال هم پشتیبانی نرم افزاری میشه و آپدیت های جدید اندروید براش عرضه میشه.

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S21 FE

 

بهترین گوشی سامسونگ برای بازی تا ۴۰ میلیون تومان

در این بازه قیمتی وارد بازی بزرگان میشیم و میتونیم سراغ گوشی های پرچمدار نسل جدید سامسونگ بریم که تقریبا در همه بخش ها از قدرت پردازشی گرفته تا صفحه نمایش و طراحی تقریبا تمامی امکانات لازم و به روز رو توی خودشون جا دادن و اگه میخواید جدیدترین تراشه گوشی های اندرویدی رو با طراحی زیبا و صفحه نمایش سریع و پر جزئیات داشته باشید باید کمی سر کیسه رو شل کنید و سراغ گزینه این بازه یعنی گوشی S23 پرچمدار جدید سامسونگ برید. البته این گوشی یه مقداری به خاطر اندازه کوچیک و خوش دستش ممکنه در استفاده طولانی مدت اذیت کنه و اگه بودجه تون امکانش رو داره برای یه تجربه خیلی خوب و بدون افت در استفاده طولانی مدت میتونید سراغ گزینه پیشنهادی بازه بعدی برید.

 

گوشی سامسونگ S23

جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ با اندازه کامپکت و کوچیک که برخی مشکلات نسل قبلی رو تا حدودی حل کرده و با قیمت حدودی ۴۴ میلیون تومان برای نسخه 8/256 با کمی ارفاق یه گزینه بسیار خوب برای بازی از برند سامسونگ در این بازه به حساب میاد.

بررسی ارزش خرید و قیمت s23 5g سامسونگ

طراحی گوشی بیشترین تغییر رو داشته و از جزیره دوربین مجزا خبری نیست و طراحی تخت یکپارچه ساده و زیبایی برای این نسل استفاده شده. متریال استفاده شده کیفیت ساخت عالی داره و اندازه کوچیک و وزن کم 168 گرمی باعث میشه گوشی هم خوش دست و هم خوش ساخت باشه.

نمایشگر 6.1 اینچی داینامیک امولد 2X با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 120 هرتزی با تکنولوژی LTPO یه تجربه با جزئیات بالا و کنتراست رنگی خیلی خوب و زنده رو به شما میده. روشنایی صفحه نمایش هم بهبود پیدا کرده و تا 1200 نیت در حالت خودکار افزایش پیدا میکنه و میتونید خیلی راحت توی محیط های روشن از گوشی استفاده کنید.

با افزایش حجم باتری به 3900 میلی آمپر ساعت به نسبت نسل قبل و استفاده از پردازنده با مصرف کمتر شارژدهی باتری حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده و میتونید حدود یک روز با استفاده معمولی از گوشی شارژ بگیرید. سرعت شارژ هنوز خوب نیست و با آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی توی حدود 1 ساعت و ربع باتری کاملا شارژ میشه. شارژ بیسیم هم بدون تغییر از توان 15 واتی استفاده میکنه و سامسونگ توی بخش سرعت شارژ نسبت به گوشی های میان رده تغییری توی این گوشی ایجاد نکرده.

همون دوربین های نسل قبلی یعنی 50 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم سه برابری اپتیکال اینجا هم استفاده شدن ولی دوربین سلفی بین همه گوشی های سری S23 یکسان شده و از یه لنز 12 مگاپیکسلی استفاده میکنه. کیفیت عکس ها در مجموع خوبه و تقریبا با نسل قبل تفاوت آنچنانی نداره. فقط لنز اولترا واید هنوز قابلیت اتوفوکوس نداره و خبری از عکس های ماکرو نیست. عکس های دوربین سلفی تقریبا با نسخه اولترا یکسانه و جزئیات زیاد و ترکیب رنگ مناسبی توی عکس های اون دیده میشه و نویز هم بسیار کمه.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مخصوص سامسونگ برای همه گوشی های نسل جدید سری S استفاده شدن که در کنار قدرت مناسب کنترل دمای خوبی داره و یکی از جدیدترین پردازنده های گوشی های اندرویدی به حساب میاد و باعث شده توی اکثر برنامه ها و بازی ها سنگین با توجه به سایز و اندازه عملکرد بسیار خوبی داشته باشه و بتونه به راحتی از پس اجرای اکثر بازی ها با گرافیک و فریم ریت بالا بربیاد. البته به خاطر اندازه کوچیک و سیستم خنک کننده معمولی برای استفاده طولانی مدت نسبتا داغ میشه و کمی باید در حین بازی به گوشی استراحت بدید. اندروید 13 و One UI 5.1 باعث تجربه به روز و روون این گوشی با امکانات شخصی سازی متنوع و جدید سامسونگ میشه. اسپیکر ها بلندی بیشتری پیدا کردند و کیفیت صدا به خصوص صدای خواننده هم بهتر و رساتر شده.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S23

 

بهترین گوشی سامسونگ برای بازی ۴۰ میلیون تومان به بالا

تو این بازه میتونید بهترین و خفن ترین امکانات دنیای گوشی های اندرویدی رو با یه طراحی و کیفیت ساخت بالا داشته باشید و یکی از بهترین گوشی ها برای بازی کردن یعنی سامسونگ S23 Ultra توی این بازه قرار داره و سامسونگ برای این گوشی تقریبا سنگ تموم گذاشته و شما به راحتی و برای مدت زمان طولانی میتونید بازی کنید بدون اینکه لگ و باگ خیلی زیادی احساس کنید.

 

Samsung S23 Ultra

با عرضه گوشی S23 Ultra بازار ایران حالا میتونید بهترین گوشی سامسونگ و یکی از بهترین و جدیدترین گوشی های پرچمدار اندرویدی بازار رو با قیمت حدودی ۵۴ میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 12/256 داشته باشید و از قدرت سخت افزاری بالا و یه صفحه نمایش با جزئیات و شارژدهی خیلی خوب لذت ببرید.

بررسی ارزش خرید و قیمت S23 Ultra سامسونگ

طراحی بدنه تفاوت خیلی زیادی با نسل قبلی نکرده و فقط خمیدگی لبه ها کمتر شده تا هم استفاده از گوشی راحت تر بشه و بهتر توی دست قرار بگیره. خمیدگی صفحه نمایش کمتر شده تا تاچ های اشتباهی کمتر بشه و آسیب های احتمالی بر اثر ضربه و افتادن هم کاهش پیدا کنه و موقع بازی کردن یه تجربه بهتری داشته باشید.

صفحه نمایش 6.8 اینچی دینامیک امولد 2X با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۰۸۸ پیکسل و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی تقریبا تغییر خاصی نسبت به نسل قبل نکرده و هنوز یکی از بهترین صفحه نمایش ها به حساب میاد که جزئیات و ترکیب رنگ فوق العاده ای توی اون دیده میشه. روشنایی بیشینه هم افزایش پیدا کرده و هیچ مشکلی توی محیط پر نور موقع استفاده از گوشی ندارید.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده شده هماهنگی خوبی بین سخت افزار و نرم افزار داره و از لحاظ قدرت نسبت به گوشی های دیگه که از این تراشه استفاده میکنه کمی قدرت پردازشی بیشتری داره. این تراشه که یکی از جدیدترین پردازنده های ساخته شده توسط کوالکام به حساب میاد و میتونه به راحتی اکثر بازی های روز رو با جزئیات بالا و فریم خیلی خوبی اجرا کنه و تقریبا هیچ بازی پیدا نمیشه که این گوشی توان اجرای خوب و روون اون رو نداشته باشه و تا سال های سال خیال شما رو بابت اجرای بازی ها و نرم افزاری های سنگین راحت میکنه. تحت فشار زیاد و استفاده طولانی مدت با اینکه به بهینه بود گوشی های آیفون و یا گیمینگ اختصاصی نمیرسه ولی میتونه دما رو به خوبی مدیریت کنه و با درصد قابل قبولی قدرت پردازشی رو به صورت نرم کم کنه. اندروید 13 و One UI 5.1 یه تجربه به روز و با امکانات شخصی سازی متنوع به این گوشی داده و در کنار پردازنده قدرتمند به خوبی میتونید توی کارهای سنگین و مولتی تسکینگ از اون استفاده کنید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی فرق خاصی نسبت به نسل قبل نکرده و فقط به لطف پردازنده جدید و کم مصرف شارژدهی بیشتر شده و توی استفاده معمولی به یک روز و نیم رسیده. سرعت شارژ هم ثابت مونده و با استفاده از آداپتور 45 واتی میتونید توی یک ساعت گوشی رو شارژ کنید. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 5 واتی هم مثل قبل اینجا دیده میشه. قابلیت Pause USB Power Delivery هم به شما اجازه میده موقع بازی بدون شارژ گوشی فقط درصد شارژ رو ثابت نگه دارید و به راحتی از گوشی استفاده کنید.

تغییر سنسور اصلی به 200 مگاپیکسل باعث شده جزئیات و دیتیل بیشتری توی عکس ها دیده بشه و در کنار پیشرفت های هوش مصنوعی این بخش کاملا شما رو راضی نگه داره. لنز اولترا واید هم نویز و به هم ریختگی کمتری نسبت به نسل قبل داره. لنز تله فوتو هم تقریبا عملکرد مشابهی با نسل قبلی داره و میتونید عکس های با زوم مناسب و جزئیات قابل قبولی داشته باشید. دوربین سلفی هم از لنز 12 مگاپیکسلی استفاده میکنه و با اینکه تعداد پیکسل کمتری داره اما جزئیات و دیتیل اون به مراتب بهتر شده و نویز کمتری توی عکس های اون دیده میشه. از لحاظ امکانات ارتباطی استفاده از وای فای ورژن 6e، بلوتوث نسخه ۵.۳ و تایپ سی نسخه ۳.۲ باعث میشه موقع بازی آنلاین یا اتصال دستگاه های مختلف به گوشی تاخیر خیلی کم و ارتباط پایدارتری داشته باشید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S23 Ultra

 

بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ؟

همونجوری که مشخصه بهترین گوشی سامسونگ برای بازی و حتی بهترین گوشی سامسونگ در همه کاربردها، پرچمدار جدید samsung یعنی گوشی s23 ultra است ولی سعی کردیم تو مقاله بهترین گوشی سامسونگ برای بازی در هر بازه قیمتی با توجه به بودجه های مختلف بهترین انتخاب از بین گوشی های موجود در بازار سامسونگ برای گیمینگ رو معرفی کنیم.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 11 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 67
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Arya390

عالی هست

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Arya390

عالی

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
a.m110

مثل همیشه عالی بود

۲۷ خرداد ۱۴۰۲
Mohammad#dark#love

Goooooooooooddddddd

۲۷ خرداد ۱۴۰۲
Mahdi Pourghorban 2

مثل همیشه عالی بود👌🏻👏🏻

۲۶ خرداد ۱۴۰۲