بهترین گوشی گیمینگ در هر بازه قیمتی

گوشی های گیمینگ با ظاهر جذاب و چراغ های RGB دلرباشون متاسفانه قیمت بالایی هم دارن و اکثر افراد توانایی خرید گوشی های گیمینگ پرچمدار و گران قیمت رو ندارن. تو مقاله بهترین گوشی گیمینگ سعی کردیم گوشی هایی رو معرفی کنیم که تو هر بازه قیمتی، بهترین عملکرد رو تو اجرای بازی ها دارن و در برخی موارد شاید حتی ظاهر گیمینگ هم نداشته باشن اما عملکردشون تو بازی با توجه به قیمت پرداختی، بهترین بازه قیمتی خودشونه. البته که اگه دنبال خرید یه گوشی هستید که بشه واقعا بهش لفظ “گوشی گیمینگ” رو اطلاق کرد، باید سر کیسه رو حسابی شل کنید! در ادامه اول در مورد امکانات و قابلیت های مهم برای بهترین گوشی برای گیم صحبت می کنیم و بعدش بهترین گوشی های گیمینگ هر بازه قیمتی رو معرفی می کنیم. با موبونیوز همراه باشید.

 

 

امکانات و قابلیت های مهم گوشی گیمینگ

مهمترین بخش برای یه گوشی گیمینگ، سخت افزار و پردازنده است. علاوه بر قدرت پردازشی، گوشی مخصوص بازی باید سیستم خنک کننده خوبی هم داشته باشه تا بتونه بعد از حدود 30 دقیقه بازی کردن داغ نکنه و قدرت پردازشی کم نشه. افت قدرت پردازشی بر اثر گرما مساویه با تجربه بازی با کلی لگ و باگ و افت فریم! به خاطر همین باید برای خرید گوشی مخصوص بازی، سراغ یه گوشی با قدرت سخت افزاری خیلی خوب بریم و همین باعث میشه گوشی تو اجرای نرم افزار ها و مولتی تسکینگ هم مشکلی نداشته باشه. پس اگه خیلی هم به صورت حرفه ای بازی نمی کنید ولی دوست دارید بدون هیچ مشکل و کندی با گوشی کار کنید و برنامه هاتون رو اجرا کنید می تونید سراغ این نوع گوشی ها هم برید.

بخش دیگه ای که خیلی مهمه، صفحه نمایش بزرگ و با جزئیات و روونه. صفحه نمایش کوچیک تر از 6.5 اینچ خیلی برای بازی ها مناسب نیست. هر چقدر هم صفحه نمایش جزئیات بیشتر و رنگ و روشنایی مناسب تری داشته باشه، تجربه تون از بازی بهتر و لذت بخش تر میشه. علاوه بر نرخ به روز رسانی که حتما باید بالای 120 هرتز باشه، تاچ سمپلینگ هم برای یه گیمر (مخصوصا گیمرهایی که خیلی بازی های آنلاین رقابتی بازی میکنن) مهمه و هر چقدر بالاتر باشه بهتون اجازه میده که عملکرد و واکنش بهتر و سریع تری توی بازی های داشته باشید.

باتری بزرگ و قدرتمند هم جز واجبات یه گوشی گیمینگ به حساب میاد و اگه شارژدهی خوبی بهتون نده باید هی دنبال شارژر باشید که مصیبت های خودش رو داره و اگه زمان بازی کردن هم دستگاه رو شارژ کنید با داغ شدن گوشی و کاهش عمر باتری و کاهش قدرتش مواجه میشید که باعث میشه عطای بازی رو به لقایش ببخشید! اگه سرعت شارژ هم بالا باشه و بتونید خیلی سریع تر از گوشیتون دوباره استفاده کنید یه نکته خیلی مثبت برای یه گوشی گیمینگ به حساب میاد. امکان بایپس کردن شارژ و استفاده باتری از برق مستقیم بدون شارژ کردن خودش هم یکی از مواردیه که توی گوشی های گیمینگ رده بالاتر دیده میشه و به تجربه گیمینگ بهتر و طولانی تر شما کمک میکنه.

گوشی های شبه گیمینگ که قیمت اقتصادی تری دارند خیلی ظاهر خاص و امکانات ویژه ای ندارن و تقریبا با در نظر گرفتن کاربرد گوشی های معمولی طراحی و ساخته میشن. البته گوشی های مخصوص گیمینگ ظاهر خیلی بهتر و جذاب تری برای یه گیمر دارن و RGB های متنوع و خطوط و شکل های گیمینگ توی گوشی به خوبی استفاده شده اما بیشتر توی گوشی های گرون تر ازشون استفاده میشه. دکمه های مخصوص بازی و رابط کاربری بهینه شده گیمینگ هم توی یه سری از گوشی های اقتصادی تر گیمینگ دیده میشه و شما با استفاده از اونها می تونید یه تجربه خوب از بازی کردن با گوشی رو داشته باشید و با توجه به سبک بازی کردنتون گوشی رو بهینه و شخصی سازی کنید. البته به خاطر انواع سیستم خنک کننده و باتری ها حجیم تر وزن و قطر این دسته گوشی ها از نمونه های معمولی کمتره و تو استفاده معمولی از گوشی شاید کمی اذیتتون کنه.

 

بهترین گوشی گیمینگ تا 5 میلیون تومان

با افزایش قیمت دلار و به طبع اون قیمت گوشی ها برای خرید یه گوشی مناسب بازی باید به مقداری هزینه بیشتری بکنید و به امکانات حداقلی ولی کار راه بنداز راضی باشید. البته به این معنی نیست که گوشی های قابل انتخاب توی این بازه خیلی داغونن ولی از لحاظ امکانات خیلی موارد جذابی دیده نمیشه. از لحاظ سخت افزاری امکانات پایه ای به شما میدن که امکان اجرای بازی های محبوبی مثل Pubg و کالاف دیوتی رو با گرافیک مناسب و فریم قابل قبول دارند و خیلی موقع بازی اذیت نمیشید. صفحه نمایش ها اکثرا طراحی قدیمی داره و بیشتر کیفیت +HD دارند. از لحاظ عملکرد باتری با یه شارژدهی خوب طرفیم ولی به خاطر استفاده از آداپتورهای با توان پایین زمان مورد نیاز برای شارژ مجدد زیاده و باید آدم صبوری باشید. عملکرد دوربین خیلی برای یه گوشی گیمینگ مناسب نیست ولی کیفیت گوشی های این بازه میتونه کارتون رو راه بندازه. گزینه های پیشنهادی این بازه شامل یه گوشی تقریبا قدیمی و یه گوشی نسبتا جدید میشه که میتونه اکثر سلیقه ها رو پوشش بده و گوشی شیائومی Redmi 10C و سامسونگ A14 انتخاب های ما برای بهترین گوشی مناسب بازی تا قیمت 5 میلیون تومان، میشن.

 

شیائومی Redmi 10C

گوشی ردمی ۱۰ سی با اینکه مقداری قدیمی شده اما هنوز یکی از اقتصادی ترین گوشی های مناسب بازی تا بازه قیمتی ۵ میلیون تومن به حساب میاد و داشتن یه پردازنده اسنپدراگون با قدرت مناسب و شارژدهی خوب میتونه تجربه خوبی رو بهتون بده اما اگه صفحه نمایش و جدید و به روز بودن گوشی براتون اهمیت بیشتری داره گوشی سامسونگ A14 هم میتونه گزینه جذابی باشه.

بدنه پلاستیکی با خطوط مورب روی قسمت پشتی طراحی ساده ای داره و خیلی حس و کیفیت ساخت بالا و خوبی نداره اما مناسبه. حسگر اثر انگشت توی جزیره دوربین در پشت گوشی قرار گرفته که باعث میشه قدیمی بودن گوشی بیشتر به چشم بیاد ولی سرعت و دقت مناسبی در باز کردن گوشی داره. وزن گوشی خیلی زیاد نیست و مثل گوشی های اقتصادی دیگه شیائومی خیلی قطر زیادی نداره. پورت تایپ سی برای گوشی استفاده شده و مثل بعضی گزینه های اقتصادی شیائومی از درگاه قدیمی میکرو USB خبری نیست.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi 10c شیائومی

به خاطر صفحه نمایش 6.71 اینچی، ردمی 10 سی کمی کشیده تر از گوشی های دیگه این بازه است ولی مثل بقیه، حاشیه صفحه زیادی داره. پنل IPS LCD با رزولوشن 720 اتفاق بدی توی گوشی های اقتصادی نیست و طبیعیه. انتظار روشنایی زیاد و زاویه دید خوب رو هم نداشته باشید و دقت رنگ ها کمه ولی در مجموع با توجه به قیمت گوشی کار رو براتون در میاره و خیلی آزار دهنده نیستش.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی خوبی داره و توی استفاده معمولی رو به سنگین یه روز کامل بهتون شارژ میده، توی بازی کالاف هر یک ساعت بازی حدود 15 درصد از شارژش رو کم میکنه. سرعت شارژ هم بد نیست و با استفاده از شارژر 18 واتی توی حدود 1 ساعت و 40 دقیقه کاملا شارژ میشه.

دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی ردمی 10c کیفیت خیلی خوبی نداره و دیتیل و جزئیات زیادی توی عکسش ثبت نمیشه ولی رنگ های طبیعیه. لنز تشخیص عمق هم تا حدودی به جداسازی سوژه توی عکس های پرتره کمک میکنه اما خطاش زیاده و خیلی دیتیل بالایی نداره. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم خیلی اتفاق خاصی توش نیفتاده و نمیشه زیاد بهش اتکا کرد. خبری از سنسور های دیگه هم نیست و پکیج دوربین امکانات خیلی خاصی نداره.

پردازنده اسنپدراگون 680 گوشی ردمی 10 سی واقعا عملکرد خیلی خوبی داره و باعث شده این گوشی با اینکه در بخش های دیگه کمی ضعف داره تبدیل به یه گزینه مناسب برای بازی با کیفیت و فریم خوب بشه. بازی کالاف دیوتی رو می تونید با فریم مدیوم و جزئیات گرافیکی خوب بازی کنید و توی یکی ساعتی که باهاش بازی کردیم، هیچ لگ و باگ خاصی ندیدیم و همه چی روون اجرا شد. توی استفاده معمولی هم همه چی روون و خوب اجرا میشه. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 11 استفاده شده بهتون امکانات شخصی سازی خوبی میدن و تجربه کاربری روون و خوبی باهاش دارید، در مورد آپدیت هم شیائومی خیلی پشتیبانی نرم افزاری خوبی از گوشی های اقتصادیش نمیکنه و اینکه تا چه زمانی آپدیت های جدید براش عرضه میشه خیلی معلوم نیست. کیفیت و بلندی تک اسپیکر گوشی redmi 10c مناسبه ولی توی بیشینه صدا کمی کیفیت و تفکیک صدا به هم میریزه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi 10C

 

سامسونگ A14

گوشی سامسونگ A14 با اینکه از یه پردازنده کم مصرف برای بازی استفاده نمی کنه اما قدرت پردازش گرافیکی اون میتونه با باقی رقبا در این بازه برابری کنه و یه تجربه قابل قبول و مناسب رو توی بازی ها به شما بده. به خاطر جدید بودن و داشتن یه طراحی و نرم افزار به روز هم میتونه در طولانی مدت تجربه نسبتا مناسب تری رو به شما ارائه کنه.

بررسی طراحی سامسونگ A14 4G

بیشترین تغییرات در بخش طراحی این نسل ایجاد شده و بدنه کاملا پلاستیکی به صورت تخت در قسمت پشتی و با کمی خمیدگی در لبه ها ساخته شده و ظاهر a14 به گوشی های گرون قیمت تر سامسونگ نزدیک تر شده ولی کمی قطر گوشی بیشتر شده و خیلی گوشی خوش دستی به حساب نمیاد.

صفحه نمایش هیچ تغییری نداره و از همون پنل 6.6 اینچی PLS با رزولوشن 1080 و نرخ 60 هرتزی استفاده شده که تجربه استفاده از اون اذیت کننده نیست ولی مشکلاتی مثل حاشیه زیاد و روشنایی کم هنوز در اون دیده میشه اما به نسبت گوشی های دیگه این بازه میتونه جزئیات بهتری رو به شما نشون بده و تجربه بهتری توی بازی داشته باشید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در استفاده سبک و معمولی حدود 2 روز به شما شارژدهی میکنه که مناسب و قابل قبول به حساب میاد و توی استفاده سنگین تر میتونه یک روز شما رو همراه کنه اما به خاطر رویه جدید سامسونگ آداپتور از جعبه حذف شده و باید جدا اون رو تهیه کنید که با آداپتور 25 واتی شارژ کامل گوشی حدود 2 ساعت و 20 دقیقه زمان میبره. تراشه مدیاتک هلیو G80 باعث میشه تجربه استفاده از گوشی بهبود پیدا کنه و دیگه از لگ و باگ در رابط کاربری خبری نباشه و در بازی ها هم بتونید با گرافیک پایین، فریم ریت مناسبی بگیرید. اندروید 13 و One UI Core 5 باعث به روز بودن تجربه استفاده از گوشی میشن.

لنز اصلی 50 مگاپیکسلی در نور مناسب کیفیت خوب و رنگ های مناسبی به شما میده و با توجه به قیمت گوشی مناسبه. لنز های فرعی اولترا واید و ماکرو خیلی عملکرد و کیفیت خارق العاده ای ندارند و نباید انتظار زیادی از اونها داشته باشید. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی عملکرد بهتری پیدا کرده و نویز کمتر و رنگ های بهتری در عکس های سلفی دیده میشه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A14

 

بهترین گوشی گیمینگ تا 6 میلیون تومان

بازی کردن رو گوشی با کیفیت مناسب فقط نیاز به قدرت پردازشی خالی نداره و در کنار اون یه صفحه نمایش با جزئیات خوب و روون هم نیاز داریم که بتونه یه تجربه کلی قابل قبول به شما بده. گوشی های این بازه تقریبا از لحاظ قدرت پردازشی خیلی تفاوتی با بازه قبلی ندارند اما با بهبود صفحه نمایش و استفاده از پنل هایی با جزئیات بیشتر گزینه موجود این بازه انتخاب کامل تر و بهتری به حساب میاد و میتونه در کنار یه گوشی مناسب بازی با کیفیت خوب و یه گوشی اقتصادی با امکانات کلی مناسب بده که ظاهر و طراحی مدرن تری داره و در کل با صرف یه مقدار هزینه بیشتر گوشی بهتری گیرتون میاد. گوشی Poco M5 یه همچین گوشی به حساب میاد که میتونه تقریبا گیمر و غیر گیمر رو تو بازه قیمتی زیر 6 میلیون راضی کنه.

 

شیائومی Poco M5

گوشی شیائومی پوکو ام 5 در کنار داشتن یه پردازنده مناسب بازی که تقریبا اکثر بازی های محبوب و جدید رو با گرافیک و فریم مناسب اجرا میکنه، یه صفحه نمایش کارآمد با رفرش ریت ۹۰ هرتزی داره و برای بازی و یا تماشای ویدیو بهتر از گوشی های بازه قبلی عمل میکنه.

بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده و قاب قسمت پشتی از چرم مصنوعی استفاده کرده که هم ظاهر گوشی رو جالب کرده و هم موقع استفاده، از دستتون لیز نمیخوره و بهتر توی دست قرار میگیره. بخش دوربین هم از پلاستیک براق ساخته شده که کل عرض قسمت پشتی رو به صورت مستطیلی گرفته. حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ترکیب شده و دقت مناسبی داره. بابت فضای ذخیره سازی هم خیالتون راحت باشه چون درگاه سیم کارت از دو سیم و یه کارت حافظه جانبی به صورت مجزا پشتیبانی میکنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت poco m5 شیائومی

صفحه نمایش 6.58 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی 90 هرتزی کیفیت و جزئیات خوبی به شما نمایش میده اما به خاطر نوع پنل، رنگ ها خیلی زنده نیست و روشنایی نسبتا پایینی داره اما با توجه به نرخ به روز رسانی 90 هرتزی توی این بازه قیمتی کاملا برای بازی مناسبه. تاچ سمپلینگ 240 هرتزی هم باعث شده در بازی ها پاسخ دهی و عملکرد سریع تر و بهتری داشته باشید. طراحی صفحه نمایش کمی قدیمیه. از ناچ قطره ای استفاده شده و به خصوص از بالا و پایین حاشیه زیادی داره.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی مناسبی داره و در استفاده معمولی حدود یک روز بهتون شارژ میده و با استفاده سنگین مثل بازی و تماشای ویدیو، حدود 7 ساعت میتونید از گوشی Poco M5 استفاده کنید. سرعت شارژ تعریفی نداره و با استفاده از شارژر 18 واتی قرار گرفته توی جعبه باید حدود 2 ساعت و ربع برای شارژ مجدد گوشی منتظر بمونید.

سه لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق پکیج دوربین این گوشی رو تشکیل میده که میشه گفت عملکرد قابل قبولی دارن. عکس های لنز اصلی در نور مناسب جزئیات و رنگ مناسبی داره اما در شرایط نوری کم خیلی تعریفی نداره. لنز ماکرو هم کمی از فانتزی بهتره. دوربین اصلی فقط امکان فیلمبرداری 1080 با 30 فریم رو داره و خیلی نمیتونید به ویدیوهای گرفته شده اتکا کنید. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم میشه گفت قابل قبوله و در شرایط نوری خوب میتونه عکس های نسبتا مناسبی ثبت کنه.

اسپیکر مونو استفاده شده در پوکو ام 5 صدای بلندی داره اما کیفیت صدا خیلی خوب نیست و نمیتونید انتظار تفکیک صدای عالی موقع بازی رو داشته باشید. برای تجربه بهتر موقع بازی بهتره از هندزفری سیم دار استفاده کنید که به لطف جک 3.5 میلیمتری بدون مشکل و تبدیل خاصی میتونید از صدای مناسب بهره ببرید.

پردازنده اقتصادی جدید مدیاتک یعنی هلیو G99 برای این گوشی استفاده و در سه نسخه با 4/6 گیگ رم و 64/128 حافظه ذخیره سازی عرضه شده. نسبت به برادر بزرگتر خودش یعنی Poco M5s پردازنده مرکزی بهتری داره و از تکنولوژی 6 نانومتری استفاده میکنه که باعث میشه در استفاده های سنگین مصرف باتری بهینه تری داشته باشه اما پردازنده گرافیکی اون مقداری ضعیفتره. اکثر بازی های روز مثل کالاف و Pubg رو اجرا میکنه و میتونید با گرافیک HD و نرخ فریم متوسط بازی ها رو اجرا کنید ولی موقع بازی ممکنه با لگ و باگ مواجه بشید که خیلی زیاد نیست و با توجه به قیمت گوشی عملکرد قابل قبولی داره. از رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 در این گوشی استفاده شده که امکانات شخصی سازی نسبتا مناسبی داره و بخش Game Turbo شیائومی تا حدودی به شما اجازه میده شخصی سازی برای بازدهی بهتر در بازی ها رو میده ولی نباید اندازه یه گوشی گیمینگ از Poco M5 شیائومی انتظار داشته باشید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco M5

 

بهترین گوشی گیمینگ تا 7 میلیون تومان

در چند ماه اخیر به خاطر توقف روند افزایش دلار و ثابت شدن و حتی یه مقداری کاهش اون و وارد شدن گوشی های تازه نفس به بازار توی این بازه میشه یه گزینه هایی که هم مناسب بازی باشند و هم بشه توی استفاده معمولی و روزمره به راحتی ازشون استفاده کرد پیدا بشه. به نسبت بازه های قبلی کیفیت صفحه نمایش بسیار بهتر شده و میتونید جزئیات و ترکیب رنگ بهتر در کنار تجربه روون تر موقع بازی رو داشته باشید. پردازنده ها با اینکه خیلی پیشرفت قابل توجهی ندارند اما دیگه تقریبا میشه انتظار یه تجربه روون و بدون لگ و باگ خاصی رو با جزئیات معقول و متوسط داشت. سرعت و شارژدهی خوبی رو توی این بازه میتونید داشته باشید.

توی این بازه و با وارد شدن سری جدید گوشی های خانواده A سامسونگ میتونید سراغ گوشی A24 خوش قیمت و خوش امکانات برید و در کنار اون برای طرفداران شیائومی گوشی Poco M5s رو میشه پیشنهاد کرد.

 

سامسونگ A24

گوشی سامسونگ A24 جدیدترین عضو خانواده گوشی های سری A سامسونگ که با استفاده از تراشه با قدرت اقتصادی مدیاتک حتی به نسبت گوشی های شیائومی عملکرد بهتری توی بازی ها به شما میده، عملکرد شارژدهی بسیار عالیه ولی هنوز یه مقداری سرعت شارژ مشکل داره و یه صفحه نمایش با جزئیات بالا و روون داره فقط یه مقداری طراحی صفحه نمایش قدیمیه و نرخ به روز رسانی پایین تری نسبت به رقباش داره ولی با توجه به قیمت و باقی رقبا میتونه یه گزینه مناسب برای بازی به حساب بیاد. البته نسخه با رم و حافظه 4/128 این گوشی با قیمت حدودی 6.6 میلیون تومان توی این بازه قرار میگیره که یه مقداری لگ و باگ موقع کار داره و برای اینکه تجربه بهتری داشته باشید بهتره حدود 700 800 هزار تومان بیشتر هزینه کنید و سراغ نسخه با رم بالاتر برید تا تجربه روون تری رو داشته باشید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت A24 سامسونگ

طراحی دستخوش تغییر شده و جزیره دوربین قدیمی حذف شده و به جای اون از طراحی یکپارچه شبیه به سری S23 استفاده شده و متریال استفاده شده هم خیلی حس چیپ و ارزون بودن نمیده. با اینکه از پلاستیک ساخته شده خیلی وزن کمی نداره و نه خیلی گوشی خوش دستی به حساب میاد و نه خیلی یغور و اذیت کننده است.

صفحه نمایش 6.5 اینچی از یه پنل سوپر امولد استفاده میکنه که جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و مثل نسل قبلی خیلی زاویه دید محدود نیست و روشنایی میتونه به خوبی توی محیط های روشن شما رو همراهی کنه تا کمبودی احساس نکنید. حاشیه هنوز زیاده و از یه ناچ قطره ای برای گوشی استفاده شده و رفرش ریت 90 هرتزی هم ثابت مونده که باعث شده این بخش خیلی عالی نباشه ولی هنوز میتونه تجربه خوب و با رنگ های زنده ای رو توی بازی ها به شما بده.

پکیج باتری اکثر گوشی های سامسونگ تقریبا یکسان شده و اکثرا از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی یک روزه استفاده میکنن و از آداپتور 25 واتی پشتیبانی میکنن که میتونه توی حدود یک ساعت و 45 دقیقه کاملا گوشی رو شارژ کنه. از آداپتور داخل جعبه هم خبری نیست.

سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو باعث میشن کیفیت عکاسی به نسبت خوب باشه و بتونه توی نور مناسب عکس هایی با جزئیات خوب و ترکیب رنگ مناسب بگیره که یه مقداری دستکاری نرم افزاری هم توی اونها دیده میشه. دو تا لنز فرعی هم تقریبا استفاده خاصی ندارند. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی کار راه بندازه و تا حدودی عکس های با جزئیات مناسبی میگیره.

تراشه مدیاتک هلیو G99 در استفاده معمولی عملکرد خوب و مناسبی داره فقط بعضی مواقع در مولتی تسک سنگین اذیت میکنه و برای بازی هم مناسبه و میتونه بازی های جدیدی مثل کالاف دیوتی و Pubg رو با جزئیات متوسط و فریم خوبی اجرا کنه و با چند دست بازی کردن خیلی داغ نمیکنه و دچار افت قدرت شدیدی نمیشه. اندروید 13 و One UI 5.1 یه رابط کاربری به روز و سبک رو به گوشی میدن که امکانات شخصی سازی مناسبی داره و تا حدود 2 3 سال میتونه آپدیت های نرم افزاری جدید رو دریافت کنه.  اسپیکر مونو بلندی مناسب ولی کیفیت صدای معمولی داره و بهتره از جک 3.5 میلیمتری صدا برای گرفتن صدای بهتر کمک بگیرید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A24 

گوشی شیائومی Poco M5s

گوشی پوکو M5s تقریبا همون گوشی ردمی نوت 10 که یه سرای تغییرات کوچیک کرده و به نسبت گزینه های دیگه از شیائومی توی این بازه مثل ردمی نوت 11 که تقریبا همون عملکرد پردازشی و شارژدهی رو داره میتونه انتخاب بهتری در این بازه با قیمت حدودی 7 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 6/128 براتون باشه، البته نرخ به روز رسانی 60 هرتزی شاید کمی اذیت کننده باشه ولی به نسبت قیمت و امکانات گوشی مناسبی برای بازی به حساب میاد.

شیائومی همون بدنه گوشی ردمی نوت 10 رو به پوکو داده و این شرکت هم با چسباندن لوگوش کنار برآمدگی دوربین، Poco m5s رو ساخته و همون بدنه پلاستیکی و متریال با کیفیت رو با رعایت گواهی IP53  برای این گوشی هم استفاده کرده. به خاطر وزن کم 178 گرمی و ساختار خمیده قسمت پشتی، پوکو ام 5 اس گوشی خوش دستی به حساب میاد و در استفاده طولانی مدت اذیتتون نمیکنه. صفحه نمایش 6.43 اینچی امولد با رزولوشن 1080 کیفیت و جزئیات مناسبی داره و رنگ های دقیقی بهتون نشون میده. رفرش ریت گوشی هم 60 هرتزه که نسبت به گوشی های دیگه این بازه قیمتی خیلی خوب نیست ولی کیفیت و روشنایی زیاد صفحه، این مشکل رو تا حدودی برطرف میکنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت poco m5s

صفحه نمایش 6.43 اینچی امولد با رزولوشن 1080 کیفیت و جزئیات مناسبی داره و رنگ های دقیقی بهتون نشون میده. رفرش ریت گوشی هم 60 هرتزه که نسبت به گوشی های دیگه این بازه قیمتی خیلی خوب نیست ولی کیفیت و روشنایی زیاد صفحه، این مشکل رو تا حدودی برطرف میکنه.

چهار سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق در کنار دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی بخش دوربین گوشی پوکو ام 5 اس رو تشکیل میدن. عملکرد دوربین برای یه گوشی میان رده اقتصادی خوبه و توی شرایط نوری خوب و متوسط عکس های با کیفیت و خوبی ثبت میکنه. سنسور اولترا واید هم یه مقداری نسبت به سنسور اصلی افت کیفیت داره ولی بازم میشه روش حساب باز کرد. دوربین ماکرو هم تقریبا جنبه فانتزی داره و خیلی عکس های مناسبی نمیشه باهاش ثبت کرد. امکان فیلمبرداری 4k با 30 فریم امکان پذیره و کیفیت رضایت بخش و خوبی هم دارن اما اگه بخوایید لرزشگیر دیجیتال رو فعال کنید باید رزولوشن فیلم ها رو کاهش بدید. کیفیت دوربین سلفی هم با توجه به قیمت خیلی خوبه و امکانات مناسبی داره.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی و سرعت شارژ خوبی داره. توی استفاده معمولی یک روز کامل بهتون شارژ میده و با استفاده از آداپتور 33 واتی توی یک ساعت گوشی کاملا شارژ میشه. تراشه مدیاتک هلیو G95 در کنار 4/6 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه داخلی بخش سخت افزاری گوشی poco m5s رو تشکیل میده که عملکرد قابل قبولی رو بهش داده. بازی های سنگین گرافیکی رو میتونه با جزئیات متوسط و فریم قابل قبولی اجرا کنه ولی به خاطر یک سری ناهماهنگی ها بین سخت افزار و نرم افزار بعضی وقت های توی استفاده معمولی لگ و باگ میبینیم که ممکنه در آینده با آپدیت های نرم افزاری برطرف بشه.

از رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 برای این گوشی استفاده شده که امکانات شخصی سازی مناسبی دارن و به خاطر جدید بودن تجربه نرم افزاری به روزی می تونید با این گوشی داشته باشید. کیفیت صدای اسپیکر استریو پوکو m5s خوبه اما بلندی خیلی زیاد نیست. جک 3.5 میلیمتری هنوز حذف نشده که میتونه خبر خوبی برای کسانی باشه که از هندزفری های با سیم استفاده میکنن.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco M5s

 

بهترین گوشی گیمینگ تا 9 میلیون تومان

برای یه تجربه بازی با قدرت و سرعت مناسب باید بیشتر سراغ برند شیائومی برید که تا جای ممکن سعی میکنه پردازنده های قوی و پرقدرت تر میان رده رو در کنار یه پکیج باتری با شارژدهی خوب و سرعت شارژ عالی رو توی گوشی های خودش قرار بده تا هم گیمر های با بودجه کمتر رو به خودش جذب کنه هم مصرف کننده های عادی با بودجه محدود رو.

توی این بازه قیمتی خبری از امکانات مخصوص بازی و طراحی گیمینگ نیست و نباید انتظار یه گوشی که مخصوص بازی ساخته شده رو داشته باشید و نباید انتظار قدرت پردازشی خیلی خفنی رو داشته باشید اما میتونه تجربه بازی با گرافیک متوسط رو به بالا بدون لگ و باگ خاصی رو به شما بده. صفحه نمایش های استفاده شده جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی دارند و روشنایی اونها برای استفاده در محیط بیرون از خونه هم مناسبه، رفرش ریت های بالا هم به لطف عرضه گوشی های جدید و به روز توی این بازه دیده میشه. شارژدهی باتری مناسب و قابل قبوله ولی هنوز از آداپتورهای با توان بالا و پر سرعت خبری نیست. توی این بازه از برند سامسونگ میتونید سراغ نسخه های با رم و حافظه بالاتر گوشی A24 برید تا یه تجربه یه مقدار روون تر رو داشته باشید اما گزینه های پیشنهادی جدید این بازه قیمتی شامل شیائومی ردمی Note 12 4G و موتورولا Moto G72 میشن که در ادامه با جزئیات دلایل این انتخاب رو میگیم.

 

شیائومی Redmi Note 12 4G

گوشی ردمی نوت ۱۲ با استفاده از یه طراحی جدید و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی صفحه نمایش و ترکیب اون با یه پردازنده میان رده جدید از اسنپدراگون باعث میشه با قیمت حدودی ۷.۷ میلیون تومان برای نسخه ۸/۱۲۸ یه تجربه مناسب و خوب رو توی بازی ها به شما بده و به راحتی هم بتونید توی کاربری روزمره ازش استفاده کنید. ممکنه به نسبت گزینه های دیگه خیلی عملکرد درخشان تری توی بازی ها نداشته باشه اما قیمت مناسب در کنار امکانات خوب و کامل این گوشی و مقدار حافظه ذخیره سازی و رمی که در اختیار شما قرار میده باعث میشه تبدیل به یه گزینه مناسب در این بازه بشه.

بررسی مشخصات گوشی Redmi Note 12 Pro 4G شیائومی

به جای یه طراحی خمیده، مثل نسخه های پرو امسال از بدنه کاملا تخت با لبه های تیزی استفاده شده که در کنار وزن کم 184 گرمی و قطر مناسب گوشی خوش دستی به حساب میاد. البته کیفیت ساخت بدنه خیلی تغییر خاصی نکرده و هنوز از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده شده که مثل قبل حس شیشه رو به شما منتقل میکنه. گواهی IP53 و گوریلا گلس 3 برای محافظت گوشی در مقابل خط و خش و نفوذ مایعات و گرد و غبار استفاده شدن.

صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد با اینکه نسبتا حاشیه زیادی داره اما جزئیات مناسبی به شما نمایش میده و ترکیب و کنتراست رنگ با اینکه عالی نیست اما یه تجربه مناسب در کنار رفرش ریت 120 هرتزی به شما میده. روشنایی صفحه هم خوبه و میتونه در محیط خارج از خونه و روشن به خوبی شما رو همراهی کنه.

باتری 5000 میلی آمپری به استاندارد اکثر گوشی ها تبدیل شده و گوشی ردمی Note 12 4G با این باتری و پردازنده جدید میتونه در استفاده سبک تا یک روز و نیم بهتون شارژدهی کنه. آداپتور 33 واتی داخل جعبه به نسبت باقی برندهای این بازه سرعت شارژ خوبی داره و میتونه توی حدود یک ساعت و 10 دقیقه گوشی رو کاملا شارژ کنه.

از سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای گوشی ردمی Note 12 استفاده شده که به نسبت نسل قبل یه لنز تشخیص عمق حذف شده و خیلی عملکرد خیلی خوبی به نسبت باقی گوشی های این بازه نداره. لنز اصلی توی نور خوب عکس های به نسبت مناسبی میگیره که شارپنس خوبی دارن اما با زوم کردن روی عکس کمی جزئیات از دست میره و کمی آبرنگی میشن. عکس های پرتره با لنز اصلی سوژه رو به خوبی از پس زمینه جدا میکنن ولی اگه سوژه کمی سخت باشه به مشکل میخوره. عکس های لنز اولترا واید کمی نویز دارن ولی رنگ و کنتراست اونها بد نیست. لنز ماکرو هم بیشتر جنبه فانتزی داره. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی اگه نور مناسب نباشه کمی محو میشه و ترکیب رنگ اون به هم میریزه.

تراشه اسنپدراگون 685 عملکرد پردازشی مناسبی توی استفاده معمولی و عادی از گوشی داره و لگ و باگ خاصی در اون دیده نمیشه. پردازنده گرافیکی خیلی خفن نیست و توی بازی های جدید و به روز میتونه با جزئیات متوسط و فریم قابل قبول بدون لگ و باگ خاصی بازی کنید. بعد از چند دست بازی کردن هم دما خیلی بالا نمیره و دچار افت قدرت پردازشی زیاد و اذیت کننده ای نمیشه.

رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 13 یه تجربه نرم افزاری به روز به این گوشی میدن. امکانات شخصی سازی خیلی بهبود خاصی نکرده اما تجربه و سرعت اون بهتر شده و مقداری روون شده. اسپیکر استریو نسل قبلی با یه اسپیکر مونو جایگزین شده که خیلی کیفیت صدای خوبی نداره و یکی از نقاط ضعف این گوشی به حساب میاد و برای اینکه توی بازی تجربه بهتری داشته باشید میتونید با کمک جک ۳.۵ میلیمتری قرار گرفته از هندزفری یا هدست با سیم خودتون استفاده کنید.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G

 

Motorola Moto G72

انتخاب یه گوشی موتورولا برای بازی کردن شاید خیلی منطقی و عقلانی به نظر نرسه اما گوشی موتورولا موتو G72 با قیمت حدودی ۸.۹ میلیون تومان برای نسخه 8/128 هم یه پردازنده با قدرت گرافیکی مناسب به شما میده و هم یه رابط کاربری خیلی سبک و روون و هم یه بدنه خوش ساخت و خوش دست و اگه دوست دارید علاوه بر یه گوشی مناسب برای بازی یه گوشی خوشگل و راحت با رابط کاربری شبیه به اندروید خام داشته باشید این گوشی موتورولا میتونه شما رو جذب خودش کنه.

مشخصات طراحی گوشی Moto G72 موتورولا

طراحی ساده و زیبای گوشی در کنار وزن کم 166 گرمی و قطر کم این گوشی باعث میشه موتو G72 برای افرادی که همیشه گوشی دستشونه، یه گزینه خیلی خوب باشه. البته این گوشی کامپکت به حساب نمیاد و نمایشگر با اندازه بزرگ 6.6 اینچی POLED این گوشی با کیفیت خیلی خوب و با جزئیات امکان تماشای ویدیو و یا گردش توی شبکه های اجتماعی رو به شما میده و باعث میشه موقع بازی یه تجربه خوبی رو داشته باشید. توی محیط بیرون به خاطر روشنایی خوب صفحه نمایش خیلی راحت میتونید از اون استفاده کنید و یه تجربه بدون مشکل داشته باشید. رفرش ریت 120 هرتزی هوشمند یه تجربه روون و راحت رو موقع بازی یا کار با گوشی بهتون میده.

با اینکه گوشی وزن کمی داره ولی باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی بسیار خوبی داره و در استفاده معمولی و روزمره حدود یک روز به شما شارژدهی میکنه. آداپتور 33 واتی داخل جعبه هم توی حدودا یک ساعت و ربع گوشی رو کاملا شارژ میکنه. بخش دوربین با اینکه از سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده میکنه خیلی هیجان انگیز نیست و کیفیت قابل قبولی در کنار روشنایی مناسب به شما میده ولی تا حدودی عکس ها به سمت آبی بودن میل میکنن. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم خیلی جزئیات زیاد و خوبی در عکس ها ثبت نمیکنه.

پردازنده مدیاتک هلیو G99 خیلی پردازنده قدرتمندی نیست اما به نسبت گزینه های مشابه اسنپدراگون یه مقداری قدرت گرافیکی بیشتری داره اما مصرف باتری اون بیشتره و در بازی های محبوبی مثل کالاف دیوتی و Pubg میتونه در کنار گرافیک قابل قبول و مناسب یه فریم ریت خوب رو بهتون بده. در استفاده طولانی مدت دما تا حدود ۴۱ درجه بالا میره و میتونه قدرت پردازشی رو در یه حد مناسبی نگه داره و دچار افت و لگ زیادی نشه. تجربه استفاده روزمره و عادی در کنار رابط کاربری سبک شده و نزدیک به اندروید خام موتو که از اندروید 12 استفاده میکنه خیلی روون و راحته. اسپیکر استریو این گوشی کیفیت صدا و تفکیک مناسبی داره ولی بیس اون خیلی مناسب نیست.

مشاهده قیمت روز گوشی موتورولا Moto G72

 

بهترین گوشی گیمینگ تا 12 میلیون تومان

توی این بازه قدرت پردازشی خیلی پیشرفت خاصی نمیکنه و بیشتر گوشی ها بیشتر برای مصرف عادی و روزمره بهینه تر میشن و به خاطر همین خیلی گزینه های گیمینگ زیادی نمیشه در این بازه پیشنهاد داد که نسبت به گزینه های قبلی پیشرفت مناسبی به حساب بیان. قدرت پردازشی خیلی پیشرفت زیادی نکرده و تقریبا گوشی ها پردازنده های نزدیک به هم و با قدرت معمولی دارند که خیلی مناسب تجربه بازی با سرعت بالا و روون نیست. از طراحی مخصوص گوشی های گیمینگ خبری نیست و بیشتر گوشی ها طراحی ساده ولی مدرن دارن. صفحه نمایش و نرخ به روز رسانی بهبود پیدا کرده و از نرخ های 120 هرتزی استفاده بیشتری میشه و تا حدودی جزئیات و کیفیت تصویر نمایش داده شده بهتر میشه. به خاطر ذات کاربری عمومی گوشی های این بازه عملکرد دوربین خوبه و تا حدودی میتونید عکس های با کیفیت و قابل قبولی ثبت کنید. در این بازه قیمتی گزینه پیشنهادی باز هم از برند شیائومی یعنی Poco x5 که میشه گفت نسخه 5G گوشی پیشنهادی بازه قبلی به حساب میاد و خیلی پیشرفت فاحش و زیادی بین این دو گوشی دیده نمیشه و اگه دنبال عملکرد بهتری هستید باید بودجه خودتون رو خیلی افزایش بدید. گوشی سامسونگ A34 هم به خوبی تونسته با یه ترکیب مناسب از امکانات و قابلیت های متنوع و به روز یه تجربه خوب چه در استفاده روزمره و چه بازی به شما بده و به نسبت قیمت یه گزینه ارزنده به حساب میاد و حتی میتونه با گوشی های بالارده تر سامسونگ به خوبی رقابت کنه.

 

شیائومی Poco X5

گوشی Poco X5 برداشت زیر برند پوکو از ردمی Note 12 5G که خیلی تفاوت زیادی چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ باطنی با این گوشی نداره. به نسبت گوشی های دیگه این بازه یه پکیج کامل تر و مناسب تر برای بازی در اختیار شما قرار میزاره ولی به نسبت گزینه سامسونگی یه مقداری قدرت پردازشی خالص کمتری داره اما توی بازی ها یه کوچولو میتونید تجربه بهتری داشته باشید.

طراحی گوشی دقیقا مانند گوشی ردمی Note 12 ساخته شده و فقط اون بخش مستطیلی مشکی به قاب پشتی اضافه شده و جزیره دوربین و بقیه بخش ها یکیه. گوشی کاملا پلاستیکی ساخته شده و با داشتن وزن 189 گرمی گوشی خوش دست و راحتی به حساب میاد، اما کیفیت ساخت شما رو شگفت زده نمیکنه ولی خوب و قابل قبوله. گواهی IP53 و گوریلا گلس 5 اینجا هم دیده میشه.

بررسی مشخصات گوشی Poco X5 5G شیائومی

صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و به نسبت حاشیه زیادی به خصوص از پایین نمایشگر داره. به لطف رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی تجربه استفاده روزمره از گوشی روونه و موقع بازی به دستورهای شما پاسخ دهی خوب و مناسبی داره ولی نرخ هوشمند نیست و باید دستی اون رو تغییر بدید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی مناسبی داره و در استفاده روزمره و معمولی خیلی راحت یک روز شما رو همراهی میکنه. سرعت شارژ خیلی خفن نیست و با آداپتور 33 واتی داخل جعبه در حدود یک ساعت کاملا شارژ میشه.

پردازنده اسنپدراگون 695 برای این گوشی استفاده شده که تجربه استفاده روزمره مناسب و بدون مشکلی داره اما در بازی ها خیلی عملکرد خفن و قدرتمندی نداره و اکثر بازی ها رو با گرافیک متوسط و فریم قابل قبولی بدون لگ و باگ خاصی اجرا میکنه. اندروید 12 و MIUI 13 برای این گوشی استفاده شده که خیلی تجربه به روزی نیست ولی احتمالا در آینده آپدیت های جدید رو دریافت میکنه. امکانات اختصاصی Game Booster شیائومی یه مقداری دستتون رو توی شخصی سازی موقع بازی باز میزاره.

دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو استفاده شده در این گوشی عملکرد مناسبی داره ولی خیلی نباید انتظار زیادی ازش داشته باشید. عکس های لنز اصلی جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی دارند اما نویز زیاده و دینامیک رنج هم کمه. لنزهای فرعی خیلی کیفیت خاصی ندارند ولی بودنشون خالی از لطف نیست و تا حدودی به شما کمک میکنن. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خیلی خفن نیست و به نسبت نویز زیادی در تصاویر اون دیده میشه. از کیفیت 4k هم خبری نیست در فیلمبرداری و فقط باید به کیفیت 1080 بسنده کنید.

اسپیکر مونو استفاده شده خیلی بلندی و کیفیت خاصی نداره و برای یه گوشی با این قیمت راضی کننده نیست و موقع بازی تجربه مناسبی به شما نمیده و برای یه تجربه بهتر موقع بازی میتونید از هندزفری ها و یا هدفون های سیم دار خودتون به لطف جک ۳.۵ میلیمتری صدای قرار گرفته استفاده کنید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco X5

 

سامسونگ A34

سامسونگ A34 که با قیمت حدودی ۱۱.۸ میلیون تومان برای نسخه 8/256 از لحاظ قیمتی از نسخه شیائومی یه مقداری گرونتره اما ارزش خرید بسیار خوبی داره و حتی میتونه در اکثر بخش ها پا به پای رقبای چینی خودش با قیمت تقریبا یکسان عمل کنه و حتی در بعضی بخش ها مثل دوربین و مقدار شارژدهی عملکرد بهتری از خودش نشون بده. البته روی کاغذ و بنچمارک ها به خاطر پردازنده قوی تر از رقیب شیائومی عملکرد بهتری داره و میتونه یه چند تا فریم بیشتر توی بازی ها بده و حتی به نسبت گوشی های گرون قیمت تر سامسونگ عملکرد بهتری داره.

مشخصات رنگ بندی گوشی samsung a34 5g

گوشی a34 با یه زبون طراحی جدید که به گوشی های پرچمدار سامسونگ شباهت داره عرضه شده که ظاهر جذابی به اون داده ولی هنوز از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده میشه. با اینکه ابعاد گوشی کمی بزرگ شده باز به نسبت گوشی خوش دستی به حساب میاد و از گواهی IP67 هم برای محافظت در مقابل نفوذ آب استفاده میکنه. البته طراحی صفحه نمایش هنوز عوض نشده و با یه صفحه قدیمی، با حاشیه زیاد و ناچ قطره ای طرفیم.

صفحه نمایش سوپر امولد 6.6 اینچی با کیفیت عالی و پر جزئیات که ترکیب رنگ و کنتراست بسیار خوبی داره در کنار نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی یه تجربه خیلی خوب و روون رو به شما میده. روشنایی بیشینه 1000 نیتی هم باعث میشه در محیط های روشن بتونید به راحتی از گوشی استفاده کنید.

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 استفاده شده در این گوشی باعث شده حتی به نسبت گوشی های شیائومی در این بازه عملکرد بهتری داشته باشه و اگه اهل بازی یا استفاده نسبتا سنگین تر از گوشی هستید، گوشی سامسونگ a34 بتونه به خوبی از پس نیازهای شما بربیاد و توی بازی های محبوب بتونید گرافیک رو بالا ببرید و از فریم خوب و روون بازی لذت ببرید. البته بهتر با گرافیک متوسط بازی کنید تا بتونید فریم بالا داشته باشید و یه تجربه بدون لگ و باگ داشته باشید. رابط کاربری کاملا به روزه و پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری این گوشی میتونه تا سال ها خیالتون رو از این بخش راحت کنه.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی میتونه در حدود یک روز کامل به شما در استفاده معمولی از گوشی شارژ بده، اما سرعت شارژ به نسبت گوشی های شیائومی خیلی بالا نیست و شارژ کامل حدود 1 ساعت و ربع زمان میبره و آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی رو باید جداگانه تهیه کنید. بخش دوربین جز نقاط قوت این گوشی به حساب میاد و اگه بخش عکاسی براتون مهمه باید سراغ این گوشی برید، حتی در شرایط نوری نسبتا سخت عکس های روشن و با کیفیت خوبی بهتون میده. امکانات دوربین هم تقریبا کامله و تمامی سنسور های کاربردی رو با کیفیت مناسبی توی خودش قرار داده. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خیلی عالی نیست ولی میتونه عکس های مناسبی ثبت کنه. اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت و بلندی مناسبی داره ولی از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A34

 

بهترین گوشی گیمینگ تا 15 میلیون تومان

توی این بازه قیمتی اکثر گوشی ها قدرت سخت افزاری لازم برای اجرای اکثر بازی های جدید و پر گرافیک رو با گرافیک مناسب و فریم خوب دارند اما به نسبت گوشی های بازه قبلی خیلی پیشرفت زیادی دیده نمیشه و هنوز از پردازنده های میان رده هستند. صفحه نمایش تقریبا مثل بازه قبلی جزئیات خوبی داره و به خاطر نرخ به روز رسانی تجربه روونی رو بهتون میده. شارژدهی باتری گوشی ها مناسبه اما به لطف استفاده از آداپتورهای با توان بالاتر سرعت شارژ به صورت محسوسی افزایش پیدا کرده و برای بازی مجدد نیاز نیست خیلی منتظر بمونید. طراحی و کیفیت ساخت بدنه مناسبه اما نباید انتظار گوشی های گیمینگ با طراحی خاص و یه رابط کاربری بهینه شده برای بازی رو داشته باشید. توی این بازه گزینه های مناسبی از سامسونگ A54 گرفته تا Poco X5 Pro پیدا میشن که میتونن یه تجربه خیلی خوب رو توی بازی ها به شما بده اما گوشی A54 به خاطر پردازنده اگزینوس و یه سری محدودیت های اون توی بازی ها خیلی مناسب یه گیمر حرفه ای نیست و به عنوان یه گزینه میان رده مناسب و جدید بهتره سراغ گوشی شیائومی Poco X5 Pro توی این بازه برید. اما گوشی Poco F4 GT که با یه مقداری ارفاق توی این بازه قرار داره میتونه هنوز به عنوان یکی از اقتصادی ترین گزینه های مخصوص بازی توی بازار به حساب بیاد.

 

گوشی شیائومی Poco X5 Pro

یکی از جدیدترین گوشی های میان رده شیائومی که حدود 13.2 میلیون تومان قیمت داره و با استفاده از امکانات و قابلیت های مناسب میتونه یه تجربه خوب رو موقع بازی به شما بده و باعث بشه چه موقع بازی و چه کار با گوشی یه تجربه روون رو داشته باشید، البته عملکرد سخت افزاری و اون حس گیمینگ به خفنی گوشی F4 GT نیست ولی میتونه به خوبی از پس اجرای بازی های جدید با گرافیک و فریم ریت مناسب بر بیاد.

طراحی شبیه گوشی ردمی Note 12 Pro شده و یه بدنه تخت ساده اما زیبا برای گوشی استفاده شده که متریال اون از شیشه به پلاستیک تغییر پیدا کرده ولی این کار باعث سبک شدن گوشی و خوش دست تر شدن اون شده. گواهی IP53 استفاده شده که مقداری کیفیت ساخت رو بالاتر میبره. صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد و رزولوشن 1080 کیفیت و جزئیات بسیار خوبی داره و به خاطر امکان نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ کنتراست و ترکیب رنگ خیلی دقیقه. رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی باعث تجربه روون از گوشی میشه و موقع بازی هم میتونید انتظار پاسخ دهی مناسب و عملکرد خوب رو داشته باشید. روشنایی هم به خوبی توی محیط های پر نور باعث استفاده بدون مشکل از گوشی میشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت poco x5 pro 5g

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی داره و میتونه توی استفاده معمولی حدود یک روز بهتون شارژ بده، البته مقداری پردازنده توی استفاده سنگین داغ میکنه و باعث مصرف بیشتر باتری میشه. آداپتور 67 واتی سرعت شارژ خوبی داره و میتونه توی حدود 50 دقیقه باتری رو کاملا شارژ کنه، امکان شارژ معکوس هم میتونه توی مواقع ضروری به کمکتون بیاد.

سه سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو بخش دوربین رو تشکیل میدن. عکس های لنز اصلی کیفیت خوب، رنگ های زنده و گرمی داره ولی جزئیات ثبت شده توی عکس ها متوسطه. جزئیات و رنگ های عکس های دوربین اولترا واید بد نیست ولی کنتراست و دینامیک رنج معمولیه. لنز ماکرو تقریبا جنبه فانتزی داره و خیلی نمیشه بهش اتکا کرد. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی تقریبا کیفیت معمولی داره و کنتراست رنگ هم بد نیست. امکان فیلمبرداری 4K با 30 فریم وجود داره که کیفیت تقریبا مشابه بخش عکاسیه و لرزشگیر دیجیتال تا حدودی میتونه لرزش ها اضافه رو حذف کنه.

پردازنده اسنپدراگون 778G خیلی عملکرد خارق العاده ای نداره ولی از پس اکثر برنامه ها و بازی ها بر میاد و خیلی جای نگرانی نیست. یه مشکلی که در این بخش وجود داره داغ کردن نسبتا زیاده گوشیه که باعث میشه موقع استفاده سنگین و طولانی مدت نسبتا لگ بزنه و اذیت کنه. از رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 12 برای گوشی پوکو X5 Pro استفاده شده و میتونید از امکانات و بهینه سازی های جدید مثل بهبود عملکرد مموری و افزایش برنامه های قابل حذف پیش فرض توی این رابط کاربری استفاده کنید. اسپیکر استریو کیفیت صدا و بلندی خوبی داره اما گاهی توی صدای بیشینه تا حدودی نویز پیدا میکنه. اگه از هندزفری های سیم دار استفاده میکنید، بودن جک 3.5 میلیمتری صدا میتونه شما رو خوشحال کنه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco X5 Pro

 

Poco F4 GT

پوکو F4 GT یکی از بهترین گوشی های شبه گیمینگ بازاره که برای گیمرهای با بودجه محدود ساخته شده تا برای یه گوشی گیمینگ 30 40 میلیون خرج نکنن و با حدودی ۱۵.۵ میلیون تومان یکی از اقتصادی ترین گوشی های گیمینگ بازار رو بتونن تهیه کنن.

بررسی ارزش خرید و قیمت Poco F4 GT

ظاهر گوشی سعی میکنه طراحی گیمینگ رو بهتون منتقل کنه اما خیلی توش موفق نیست و از این طراحی فقط یه سری خطوط و دو تا LED کنار برآمدگی دوربین هاش بهش به ارث رسیده. البته نسخه زردش نسبتا ظاهر گیمینگ تری داره ولی خیلی توی ایران موجود نیست. یه گیمر برای رقابت سالم (!) توی بازی ها نیاز به کنترل بهتری داره و به خاطر همین موضوع تریگر های مکانیکی برای این گوشی در نظر گرفته شده که نسبت به دکمه های لمسی گوشی های گیمینگ دیگه حس بهتری موقع استفاده داره و بازخورد بهتری توی بازی ها بهتون میده. امکان اضافه کردن فضای ذخیره سازی برای این گوشی وجود نداره و اگه بازی های زیاد و پر حجمی رو گوشیتون نصب می کنید بهتره سراغ نسخه با فضای ذخیره سازی بیشتر برید. صفحه نمایش 6.67 اینچی طراحی خوب و مدرنی داره و مثل گوشی های گیمینگ دیگه حاشیه زیادی نداره. پنل امولد استفاده شده جزئیات و رنگ های خوب و زنده ای بهتون نشون میده و به خاطر امکان نمایش 1 میلیارد رنگ، وضوح و دقت رنگ ها خیلی بالاست. رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 480 هرتزی هم باعث میشه سرعت واکنش سریع تری توی بازی ها داشته باشید.

شارژدهی باتری بخشیه که گوشی های اقتصادی گیمینگ کمی توشون لنگ میزنن و عملکرد خوبی ندارن. باتری 4700 میلی آمپر ساعتی گوشی پوکو اف 4 جی تی توی یک ساعت کالاف بازی کردن حدود 15 درصد شارژش کم میشه و اگه به صورت مداوم باهاش بازی کنید بین 4 تا 5 ساعت بهتون شارژ میده و اگه استفاده ترکیبی ازش داشته باشید به زور میتونه تا آخر روز شارژ نگه داره. اما از لحاظ سرعت شارژ فوق العاده است و آداپتور 120 واتی قرار گرفته توی جعبه زیر 25 دقیقه گوشی رو کاملا شارژ میکنه و نیازی نیست برای شارژ مجدد خیلی صبر کنید. دوربین سه گانه استفاده شده با لنز اصلی 64 مگاپیکسلی عملکرد خوبی داره و عملکردش برای یه گوشی گیمینگ مناسب و قابل قبوله.

میرسیم به بخش جذاب و مهم سخت افزار که این گوشی رو کاغذ عملکرد خارق العاده ای داره. پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 در کنار 8 و 12 گیگ رم باعث میشه قدرت سخت افزاری خالص این گوشی حتی از پرچمدارهایی با دو سه برابر قیمت، قدرت بیشتری داشته باشه و به راحتی توی بازی های کالاف و Pubg با بیشترین گرافیک و جزئیات 50 60 فریم در ثانیه بهتون بده، اما مشکل اصلی توی دما و ثبات در استفاده طولانی مدته که به خاطر دمای تولید شده زیاد و سیستم خنک کننده معمولی که به خوبی هوای داغ رو خارج نمیکنه بعد از حدود 15 تا 30 دقیقه با کاهش افت فریم مواجه میشید و اون فریم بالا رو دیگه ندارید. البته فرق گوشی های گیمینگ گرون تر با اقتصادی در همین ثبات و پایداری بهترشونه و خیلی نمیشه به این گوشی ایراد گرفت و به خاطر همین اگه با گوشی خیلی بازی میکنید بهتره یه فن جدا براش تهیه کنید تا تجربه با ثبات و خوبی داشته باشید.

از لحاظ امکانات نرم افزاری و شخصی سازی مخصوص بازی هم خبری خاصی نیست و به جز Game Turbo شیائومی که امکانات مخصوص تریگرهای این گوشی بهش اضافه شده خبر خاص دیگه ای نیست. اسپیکر چهارتایی گوشی کیفیت صدا خارق العاده ای داره و بیس و تفکیک و بلندی صدا از گوشی های پرچمدار هم بهتره و کاملا راضیتون میکنه. از جک 3.5 میلیمتری صدا اما خبری نیست و باید از تبدیل Type-C به 3.5 داخل جعبه استفاده کنید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco F4 GT

 

بهترین گوشی گیمینگ تا 20 میلیون تومان

تو این بازه قیمتی از گوشی های میان رده گرفته تا گوشی های قاتل پرچمدار پیدا میشه و تقریبا میشه گفت با این بودجه میتونید یه گوشی با قدرت سخت افزاری بالا و در حد یه گوشی پرچمدار تهیه کنید که میتونه به راحتی اکثر بازی ها رو با گرافیک مناسب و بدون لگ و باگ خاصی اجرا کنه و اگه بودجه محدودی دارید و یا داشتن قدرت پردازشی خوب در کنار صفحه نمایش با جزئیات براتون کافیه و خیلی به عملکرد دوربین اهمیت نمیدید گزینه های خوبی میتونید توی این بازه پیدا کنید. صفحه نمایش ها مثل بازه قبلی کیفیت بالا و رنگ های جذاب و زنده ای به شما نمایش میده و تقریبا به جز نرخ به روز رسانی فوق هوشمند فرق خاصی با گوشی های پرچمدار نداره. شارژدهی خیلی پیشرفت خاصی نمیکنه اما آداپتور های با توان بالا بیشتر دیده میشه و خیلی نیازی به صبر زیاد برای بازی مجدد ندارید. با اینکه کیفیت و تعداد دوربین خیلی برای یه گوشی گیمینگ مهم نیست ولی گوشی های این بازه میتونن عکس ها و فیلم های با کیفیت خوبی بگیرن و توی این بخش هم میتونن سر بلند بیرون بیان.

از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت به خاطر قرار گرفتن گوشی های قاتل پرچمدار در این بازه میشه انتظار خوبی از گوشی ها داشت. Poco F5 یکی از بهترین قاتل پرچمدار های امسال توی این بازه پیدا میشه که از همه لحاظ چه قدرت سخت افزاری، چه صفحه نمایش، باتری و طراحی میتونه نظر گیمرها رو به خودش جلب کنه، البته طراحی گوشی ساده است و خیلی گیمینگ طور نیست اما مشخصات سخت افزاری این گوشی در کنار برچسب قیمتی اون باعث میشه این گوشی تبدیل به یه گزینه جذاب بشه که خیلی مشکل افت قدرت پردازشی و داغ شدن مثل گزینه بازه قبلی نداره و میتونه یه عملکرد پایدار و مناسب رو در طول عمرش به شما بده.

 

شیائومی Poco F5

گوشی شیائومی پوکو F5 با قیمت حدودی ۱۸ میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ۱۲/۲۵۶ یکی از به صرفه ترین گزینه های این لیسته که حتی توی دو سه تا بازه بعدی هم شاید نتونید یه گزینه با این قیمت و امکانات پیدا کنید که بتونه به نسبت قیمت ، همچین امکاناتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده رو به شما بده.

مشخصات بدنه گوشی پوکو اف 5 شیائومی

طراحی با اینکه ساده و بدون شیله پیله ساخته شده ولی جذابه و متریال استفاده شده کیفیت مناسبی داره و با حذف جزیره دوربین یه مقداری ظاهر گوشی مدرن تر شده و با داشتن قطر و وزن کم 181 گرمی یه گوشی خوش دست و راحت به حساب میاد. فریم به صورت تخت ساخته شده و از گواهی IP53 توی ساخت استفاده شده.

صفحه نمایش 6.67 اینچی حاشیه بسیار کم و متقارنی داره و طراحی نزدیک به گوشی های پرچمدار پیدا کرده. پنل اولد با رزولوشن 1080 جزئیات زیادی رو به نمایش میزاره و به خاطر امکان نمایش 68 میلیارد رنگ ترکیب رنگ و کنتراست مناسبی پیدا کرده. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو روون و سریع کرده که میتونه به صورت خودکار از 60 تا 120 هرتز جابجا بشه. روشنایی خوبی داره و توی نور زیاد مشکلی در استفاده از اون ندارید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به نسبت نسل قبل بزرگتر شده و شارژدهی یک روزه در استفاده معمولی پیدا کرده. آداپتور 67 واتی توی خود جعبه قرار گرفته که میتونه توی حدود 50 دقیقه کاملا باتری رو شارژ کنه و باعث میشه این بخش عملکرد بسیار مناسبی پیدا کنه.

سه تا لنز 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو مثل گوشی پوکو F4 برای این گوشی استفاده شده که مثل باقی بخش ها خیلی جذاب نیست ولی به نسبت مناسبه. عکس ها جزئیات و ترکیب رنگ زنده و خوبی دارند و مثل نسل قبل خیلی فانتزی و اغراق شده نیستن. در نور کم هم کیفیت خوبه و نویز خیلی زیاد نمیشه. لنز های فرعی تعریفی ندارند و سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی یه مقداری ضعیف عمل میکنه و خیلی عملکرد جذابی نداره.

تراشه جدید و به روز اسنپدراگون +7 نسل 2 عملکردی شبیه و نزدیک به پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 داره و به همین خاطر عملکرد پردازشی گوشی خیلی خوبه و میتونه در استفاده معمولی و روزمره همه چی رو بدون مشکل اجرا کنه. توی اجرای بازی ها مشکلی نداره و میتونه یه عملکرد پایدار و با افزایش دمای معقولی به شما بده و فقط توی بازی های خیلی سنگین کم فریم پایین تری میده. اندروید 13 و MIUI 14 برای پوکو یه تجربه کاربری به روز با امکانات شخصی سازی مناسب رو به این گوشی دادن که شیائومی تا دو سال قول آپدیت های نرم افزاری رو برای این گوشی داده.

اسپیکر استریو استفاده شده بلندی صدای خیلی خوبی داره ولی صدا بالانس نیست و کیفیت و تفکیک مناسبی داره اما بیس خیلی جذاب و کوبنده نیست. جک 3.5 میلیمتری صدا هم روی گوشی قرار گرفته.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco F5

 

بهترین گوشی گیمینگ تا 25 میلیون تومان

این بازه قیمتی به خاطر تغییر قیمت گوشی های پرچمدار و شبیه پرچمدار خیلی گزینه های جذابی نداره و خیلی تنوع بالایی از محصولات جدید و جذاب در این بازه دیده نمیشه. فقط یه سری گوشی های پرچمدار اقتصادی نسبتا قدیمی برندهایی مثل شیائومی و موتورولا در این بازه پیدا میشه. به خاطر همین از لحاظ سخت افزار و طراحی و کیفیت نمایشگر با هزینه بیشتر خیلی تفاوتی ایجاد نمیشه و اگه دنبال یه گزینه مناسب بازی هستید با هزینه کمتر هم میتونید یه گوشی عالی و با کیفیت از بازه قبلی تهیه کنید و اگه دنبال گزینه های خیلی خفن تر هستید باید بودجه تون رو خیلی بیشتر افزایش بدید. گوشی پیشنهادی این بازه موتورولا Edge 30 Fusion که ممکنه خیلی گوشی مناسب بازی جذابی به نظر نرسه اما بین گزینه های دیگه هم طراحی و کیفیت ساخت بهتری داره و هم از یه پردازنده پرچمدار اسنپدراگون (البته مقداری قدیمی) استفاده میکنه و میتونه تجربه مناسبی رو توی بازی ها بهتون بده.

 

موتورولا Edge 30 Fusion

گوشی های موتورولا با استفاده از یه طراحی و بدنه جذاب در کنار مشخصات سخت افزاری و فنی گزینه های جذابی به حساب میان اما به خاطر محبوبیت کمتر توی ایران و کمبود لوازم جانبی خیلی ها سمت گوشی های این برند نمیرن. گوشی اج ۳۰ فیوژن با قیمت حدودی ۲۳ میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ۱۲/۲۵۶ هم تراشه قدرتمندی داره و هم از لحاظ حافظه ذخیره سازی و مقدار رم کاملا نیازهای شما رو برطرف میکنه و با داشتن یه بدنه خوش ساخت و خوش دست میتونه یه گزینه جذاب باشه.

بررسی مشخصات گوشی Edge 30 Fusion موتورولا

بدنه گوشی از شیشه و فلز با کیفیت ساخت بالا ساخته شده که از یه طراحی ساده اما شیک استفاده میکنه و با اینکه نمایشگر کوچیکی نداره اما با قطر و اندازه خیلی خوب و مناسبی ساخته شده. طراحی متقارن و خمیده گوشی در کنار وزن کم ۱۷۵ گرمی باعث میشه گوشی خیلی خوش دست و راحت باشه. از گواهی IP52 و گوریلا گلس ۵ برای پشت و جلوی گوشی استفاده شده تا یه مقداری از بدنه بهتر محافظت بشه.

نمایشگر ۶.۵۵ اینچی خمیده و حاشیه بسیار کم که از پنل اولد استفاده میکنه و رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی نیمه هوشمند داره که در کنار تاچ سمپلینگ ۳۶۰ هرتزی میتونه توی بازی هایی که از این نرخ پشتیبانی میکنن یه تجربه روون و جذابی رو به شما بده که شاید توی هر گوشی دیگه ای نتونید پیدا کنید. جزئیات و ترکیب رنگ خوبی رو نمایش میزاره و امکان نمایش ۱ میلیارد رنگ باعث میشه رنگ های نمایش داده شده بسیار زنده و جذاب باشند.

باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی خیلی عملکرد خفنی نداره ولی میتونه در استفاده معمولی رو به سبک حدود یک روز به شما شارژدهی بکنه. سرعت شارژ وضعیت بهتری داره و آداپتور ۶۸ واتی قرار گرفته توی جعبه میتونه توی حدود نیم ساعت ۸۰ درصد باتری رو شارژ بکنه ولی این بخش کمی میتونه در استفاده طولانی مدت اذیت کننده باشه و بعد از چند دست بازی سنگین ممکنه به شارژ مجدد نیاز داشته باشید.

یه دوربین سه گانه با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق برای گوشی اج ۳۰ فیوژن استفاده شده که به نسبت کیفیت خوب و مناسبی داره و میتونه شما رو راضی نگه داره. عکس های لنز اصلی کیفیت و دیتیل خوبی دارند و کنتراست عکس ها بالاست و رنگ های با وایت بالانس مناسب و رنگ طبیعی گرفته میشن. عکس های اولترا واید با جزئیات و ترکیب رنگ خوبی گرفته میشه که یه مقداری به نسبت لنز اصلی افت دارند. به خاطر داشتن قابلیت اتوفوکوس میتونه عکس های ماکرو هم بگیره که به نسبت کیفیت و جزئيات مناسبی دارند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی عکس های با جزئيات خوب و رنگ پوست و صورت طبیعی میگیره. امکان فیلمبرداری 4k با ۳۰ فریم رو داره اما لنز اصلی میتونه تا کیفیت 8k و ۳۰ فریم فیلم بگیره که جزئیات و ترکیب رنگ بسیار مناسبه.

تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس یه مقداری قدیمیه اما خیلی راحت میتونه یه تجربه مناسب و پر قدرت توی استفاده معمولی و یه عملکرد بسیار خوب توی بازی های با گرافیک بالا داشته باشه. البته به خاطر اندازه گوشی و سیستم خنک کننده معمولی در استفاده طولانی مدت و چند دست بازی کردن یه مقداری گوشی داغ میکنه و قدرت پردازشی اون کاهش پیدا میکنه ولی اگه یه مقداری بین چند دست بازی به گوشی استراحت بدید میتونید تجربه مناسبی رو با این گوشی داشته باشید.

از اندروید ۱۲ خام برای گوشی استفاده شده که امکانات شخصی سازی مخصوص و متنوع موتورولا توی برنامه موتو دیده میشه و میتونید یه تجربه خیلی سبک و روون و راحت رو با این گوشی داشته باشید. اسپیکر استریو استفاده شده بلندی و کیفیت صدای خوبی داره و میتونه صدای فراگیری رو به شما بده.

مشاهده قیمت روز گوشی Motorola Edge 30 Fusion

 

بهترین گوشی گیمینگ تا 30 میلیون تومان

تو این بازه قیمتی مثل بازه قبلی به خاطر تغییر و افزایش قیمت ها خیلی تنوع بالایی از محصولات دیده نمیشه و با صرف یه هزینه کمتر میتونید گوشی های تقریبا با عملکرد نزدیک به گوشی های موجود در این بازه پیدا کنید که به نسبت قیمت بتونن اکثر بازی های جدید و محبوب رو با گرافیک و فریم مناسب اجرا کنن و شما بیشتر توی این بازه و بازه قبلی هزینه کیفیت ساخت و پرچمدار بودن گوشی ها رو پرداخت می کنید. با افزایش بودجه و رفتن به بازه بعدی میتونید یکی از بهترین گوشی های مخصوص گیمینگ اقتصادی رو با طراحی و امکانات مخصوص بازی پیدا کنید و اگه دوست دارید در کنار داشتن یه گوشی مناسب بازی گوشیتون خیلی عجیب و غریب نباشه و از دور گیمر بودنتون مشخص نشه میتونید سراغ گزینه این بازه برید. خبری از امکانات نرم افزاری مخصوص بازی و دکمه های قابل تنظیم توی این بازه نیست. صفحه نمایش با حاشیه کم و روشن رو در این بازه می بینیم که استفاده ازشون برای بازی و تماشای ویدیو واقعا لذت بخشه. استفاده از تراشه های قدرتمند و پرچمدار باعث میشه بتونید با بیشترین جزییات حتی سنگین ترین بازی ها رو اجرا کنید ولی به خاطر اینکه اولویت اول این گوشی ها بازی نیست، زیاد مناسب استفاده طولانی مدت در بازی نیستند و بیشتر برای استفاده کوتاه مدت و با فاصله ساخته شدن و به خاطر سیستم خنک کننده معمولی بعد از داغ شدن خیلی خوب و سریع خنک نمیشن. البته با استفاده از فن خنک کننده جداگانه می تونید این مشکل رو تا حد خیلی زیادی حلش کنید. گزینه های پیشنهادی این بازه گوشی Poco F5 Pro و گوشی موتورولا Moto Edge 30 Pro هستند که در ادامه میتونید با مشخصات و امکانات این گوشی بیشتر آشنا بشید.

 

شیائومی Poco F5 Pro

گوشی شیائومی پوکو F5 Pro با قیمت حدودی 30 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 12/512 یکی از جذاب ترین قاتل پرچمدار های امسال به حساب میاد که هم قدرت پردازشی زیاد رو با یه طراحی و کیفیت ساخت نزدیک به گوشی های پرچمدار ترکیب میکنه و به شما میده. از لحاظ مقدار رم و حافظه ذخیره سازی هم میتونه به راحتی خیالتون رو تا چند سال آینده راحت کنه تا هر چقدر که میخواد فایل و یا بازی داخل گوشی بریزید و نگران حافظه باقی مونده نباشید.

بررسی ارزش خرید و قیمت گوشی Poco F5 Pro

طراحی مثل نسخه معمولی خیلی جدید و جذاب نیست و شیائومی از یه طراحی کلاسیک تر برای این گوشی استفاده کرده ولی توی متریال و کیفیت ساخت چیزی کم نذاشته و از شیشه توی ساخت گوشی استفاده کرده که باعث شده وزن اون به حدود 204 گرم برسه و قاب پشتی مقداری خمیده طراحی شده تا توی دست بهتر قرار بگیره. گوریلا گلس 5 و گواهی IP53 هم به بالا رفتن کیفیت ساخت گوشی کمک میکنن.

صفحه نمایش 6.67 اینچی حاشیه مناسبی داره اما به نسبت نسخه معمولی از پایین یه مقداری بیشتره اما شیائومی از لحاظ جزئیات کم و کاستی برای گوشی نذاشته. پنل اولد با رزولوشن +WQHD جزئیات زیادی رو به نمایش میزاره و به خاطر امکان نمایش 68 میلیارد رنگ ترکیب رنگ و کنتراست مناسبی پیدا کرده. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو روون و سریع کرده که میتونه به صورت خودکار از 60 تا 120 هرتز جابجا بشه. تاچ سمپلینگ 480 هرتزی باعث میشه موقع بازی پاسخ دهی بهتری به دستورات شما داشته باشه و بتونید سریع تر توی بازی های اکشن واکنش نشون بدید. روشنایی بیشینه 1400 نیتی بسیار خوبه و تا حدودی میتونه مثل یه گوشی پرچمدار توی روشنایی زیاد عمل کنه.

باتری 5160 میلی آمپر ساعتی با اینکه شارژدهی خیلی زیادی به نسبت نسخه معمولی نداره اما میتونه شارژدهی یک روزه در استفاده معمولی و رو به سنگین داشته باشه. آداپتور 67 واتی توی خود جعبه قرار گرفته که میتونه توی حدود 50 دقیقه کاملا باتری رو شارژ کنه و باعث میشه این بخش عملکرد بسیار مناسبی پیدا کنه. شیائومی به جای بالا بردن سرعت شارژ از شارژ بیسیم 30 واتی برای این گوشی قاتل پرچمدار خودش استفاده کرده که باعث میشه این بخش در کل عملکرد بسیار خوبی از خودش نشون بده.

سه تا لنز 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو مثل گوشی پوکو F5 برای این گوشی استفاده شده که به نسبت بخش های دیگه خیلی عملکرد جذاب و خفنی نداره ولی میتونه عکس هایی با جزئیات و ترکیب رنگ زنده و خوبی بگیره و دستکاری نرم افزاری رنگ ها و جزئیات یه مقداری طبیعی تر به نظر میرسه. سنسور های فرعی عملکرد جذابی ندارند و شاید هر از گاهی بتونید با اونها عکس های خوبی ثبت کنید. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی عملکرد مناسبی داره و توی شرایط نوری نسبتا معمولی هم میتونه عکس های خوبی ثبت کنه.

تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 برای اف 5 پرو استفاده شده که یه مقداری به نسبت گوشی های دیگه که از این تراشه استفاده میکنن سرعت هسته های کمتری داره و خنک کننده بهتری برای این گوشی استفاده شده تا دیگه بیش از حد موقع بازی یا استفاده سنگین داغ نکنه. عملکرد پردازشی بسیار خوبه و میتونه به راحتی توی بازی های سنگین و جدید با گرافیک بالا حدود 50 تا 60 فریم به راحتی به شما بده. در استفاده طولانی مدت خیلی افت قدرت پردازشی خاصی نداره و ممکنه بعد از حدود یک ساعت بازی سنگین ممتد گوشی شروع به داغ شدن شدید بکنه. اندروید 13 و MIUI 14 برای پوکو یه تجربه کاربری به روز با امکانات شخصی سازی مناسب رو به این گوشی دادن که شیائومی تا دو سال قول آپدیت های نرم افزاری رو برای این گوشی داده. اسپیکر استریو استفاده شده بلندی صدای خوب و صدای بالانسی داره و کیفیت و تفکیک مناسبی داره و بیس اون هم مناسبه اما جک 3.5 میلیمتری صدا حذف شده و باید از تبدیل یا هندزفری های بلوتوث برای گرفتن صدای خیلی بهتر استفاده کنید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco F5 Pro

 

Motorola Edge 30 Pro

گوشی اج 30 پرو پرچمدار موتورولا با داشتن یه عملکرد خوب در همه بخش ها و استفاده از یه تراشه پرچمدار ولی نسبتا قدیمی و پر قدرت و داشتن یه رابط کاربری سبک و ساده و بدون دنگ و فنگ با توجه به قیمت حدودا ۳۰ میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 12/256 گزینه مناسبی برای بازی کردن به حساب میاد و ظاهر زیبا و امکانات مناسب این گوشی در بخش های دیگه باعث میشه این گوشی یه پرچمدار اقتصادی به حساب بیاد و بتونه از گزینه های دیگه این بازه عملکرد مناسب تری داشته باشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت گوشی motorola Edge 30 pro

طراحی و کیفیت ساخت خوبه اما عالی نیست، بدنه از شیشه و پلاستیک ساخته شده و حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور قرار داره و وزن گوشی هم نسبتا زیاده و با دست گرفتن گوشی خیلی حس خوب و لاکچری بهتون دست نمیده. گواهی IP53 به کار رفته هم خیلی مناسب یه گوشی با این قیمت نیست. نمایشگر 6.7 اینچی اولد با رفرش ریت 144 هرتزی جزئیات و ترکیب رنگ بسیار خوبی داره و توی تماشای ویدیو و بازی کردن کاملا لذت بخشه ولی کمی روشنایی اون پایینه.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی کیفیت خیلی خوبی داره و عکس های با کیفیت و با روشنایی و شارپنس خوبی میگیره. دوربین 50 مگاپیکسلی اولترا واید-ماکرو هم کمی افت کیفیت نسبت به دوربین اصلی داره اما هنوز عملکرد و جزئیات مناسبه. دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی هم عکس های خوب با جزئیات مناسبی میگیره و باعث میشه در مجموع این بخش نظر اکثریت رو جلب کنه.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 تا سال ها قدرت کافی برای اجرای روون برنامه ها و بازی ها رو داره و میتونه به خوبی از پس اکثر کارها بربیاد و میتونید از جزئیات بالا و فریم ریت روون در بازی ها لذت ببرید. موتورولا به خوبی تونسته تحت فشار زیاد از این گوشی خروجی مناسبی بگیره و حتی در استفاده طولانی مدت به خصوص برنامه ها و بازی هایی که به CPU فشار بیشتری وارد میکنن افت کیفیت و قدرت خیلی کمی داره و به صورت ناگهانی قدرت رو کاهش نمیده و میتونه همراه مناسبی برای بازی طولانی مدت شما باشه. رابط کاربری استفاده شده بسیار سبک و بدون پوسته خاصیه و اگه دوست دار این سبک باشید کاملا راضیتون میکنه. البته یه سری امکانات شخصی سازی هم توی برنامه موتو اپ قرار داره تا بتونید رابط کاربری و نحوه کار با گوشی رو شخصی سازی کنید. به لطف برنامه Ready For موتورولا میتونید به راحتی گوشی رو به مانیتور و یا تلویزیون وصل کنید و با اتصال موس و کیبورد و یا دسته یه تجربه شبه کنسول مانند داشته باشید. باتری 4800 میلی آمپر ساعتی عملکرد نسبتا مناسبی داره و در استفاده معمولی حدود یک روز بهتون شارژ میده. آداپتور 68 واتی توی جعبه است که گوشی رو توی حدود 45 دقیقه کاملا شارژ میکنه. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس 5 واتی هم این بخش رو تکمیل میکنن.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Motorola Edge 30 Pro

 

بهترین گوشی گیمینگ تا 40 میلیون تومان

تو این بازه علاوه بر گوشی های قاتل پرچمدار و پرچمدار خفن گوشی مخصوص بازی با امکانات خاص گیمینگ هم پیدا میشه و دیگه نیازی نیست سراغ بازه های بالاتر برید و بودجه تون رو خیلی بیشتر کنید و میتونید در کنار قیمت مناسب (با توجه به شرایط کشور!) عملکرد سخت افزاری خیلی خوب، صفحه نمایش عالی، کیفیت ساخت خوب و خوش دست و شارژدهی مناسب با سرعت شارژ بالا رو به دست بیارید. گزینه های پیشنهادی این بازه دو گوشی شیائومی Black Shark 5 Pro و 12T Pro هستن که میتونن برای دو قشر گیمر حرفه ای و دنبال شخصی سازی زیاد و خاص و نیازمند RGB و دکمه های قابل شخصی سازی و قشر گیمر تودار که نمیخواد کسی از تفریح و سرگرمیش خبر داشته باشه مناسب باشه.

 

Black Shark 5 Pro

گوشی شیائومی بلک شارک 5 پرو نسبت به نسخه معمولی فقط طراحی گیمینگ تری داره و از یه پردازنده جدید و قوی تر اسنپدراگون استفاده میکنه و به خاطر همین قدرت پردازشی خیلی بیشتری داره و در آینده هم میتونه این قدرت رو حفظ کنه. گوشی Xiaomi Black Shark 5 Pro از گوشی های گیمینگ تخصصی از برند های مثل Asus و ZTE قیمت پایین تری داره ولی تقریبا قدرت یکسانی داره اما باتری نسبتا ضعیف تر و ظاهر گیمینگ ساده تری داره ولی حدود 20 تا 30 میلیون تومان ارزون تره و با قیمت حدودی 34 میلیون تومانی میتونید یکی از ارزانترین گوشی های گیمینگ پرچمدار بازار رو با قدرت سخت افزاری خوب و یه رابط کاربری بهینه برای بازی داشته باشید.

توی طراحی بلک شارک 5 پرو خیلی از چراغ های RGB متنوع و LCD مثل گوشی های ROG Phone خبری نیست و طراحی نسبتا ساده تری داره اما هنوز ژن گیمینگ رو میشه توش دید و طراحی ساده اش ظاهر خوبی به این گوشی داده. گوشی های گیمینگ اکثر وزن بالا و قطر زیادی دارن اما گوشی بلک شارک 5 پرو تونسته در کنار قدرت مناسب گوشی خوش دستی رو بسازه که استفاده ازش اذیت کننده نباشه و زود خستتون نکنه. دکمه های فیزیکی استفاده شده خیلی تجربه شما توی بازی ها رو  بهبود میدن و می تونید کنترل بیشتری توی بازی داشته باشید. موتور ویبره استفاده شده قدرت خوبی داره و موقع استفاده از دکمه ها و لرزش های بازی بازخورد لمسی خیلی خوبی بهتون میده و کاملا شما رو توی محیط بازی غرق میکنه. درگاه سیم کارت هم فقط دو سیم کارت رو پشتیبانی میکنه و خبری از محل قرارگیری کارت حافظه جانبی نیست.

بررسی ارزش خرید و قیمت black shark 5 pro

صفحه نمایش 6.67 اینچی اولد جزئیات و کیفیت خوبی داره و به خاطر امکان نمایش 1 میلیارد رنگ، وضوح و دقت رنگ خیلی بالا و خوبی داره و توی بازی هیچ جزئیاتی رو از دست نمیدید. نرخ به روز رسانی 144 هرتزی در کنار تاچ سمپلینگ 720 هرتزی باعث شده یه تجربه روون از بازی رو داشته باشید و سرعت واکنشتون توی بازی ها زیاد باشه و دیگه سر دیر عمل کردن تاچ گوشی کیل های الکی به رقیب هاتون ندید.

باتری 4650 میلی آمپر ساعتی باعث شده در کنار قدرت زیاد گوشی، باعث شده black shark 5 pro خیلی شارژدهی خوبی نداشته باشه و در بهترین حالت و استفاده معمولی از گوشی کمتر از یک روز بهتون شارژ بده. یک ساعت بازی کالاف حدود 15 درصد از شارژ گوشی رو کم میکنه که اگه به صورت مداوم با گوشی بازی کنید حدود 4 تا 5 ساعت بهتون شارژ میده. شارژدهی کم گوشی شاید کمی اذیت کننده به نظر برسه اما با استفاده از آداپتور 120 واتی قرار گرفته توی جعبه توی کمتر از 20 دقیقه می تونید کاملا شارژش کنید و با یه استراحت کوتاه بین بازی می تونید بدون دغدغه به ادامه بازیتون برسید. البته امکان بایپس شارژ هم توی گوشی وجود داره که به شما اجازه میده موقع بازی بدون شارژ کردن گوشی رو به آداپتور متصل کنید و فقط درصد شارژ ثابت بمونه و هم به باتری آسیبی وارد نشه و هم باعث داغ شدن و افت عملکرد گوشی نشه.

دوربین گوشی شیائومی Black Shark 5 Pro با اینکه از یه لنز 108 مگاپیکسلی استفاده میکنه اما خیلی خبر خاصی توش نیفتاده و می تونید توی نور خوب عکس های قابل قبولی بگیرید و انتظار زیادی نباید ازش داشته باشید.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 از لحاظ قدرت پردازشی ثابت شده است و همه بازی های سنگین گرافیکی مثل کالاف و Apex و Genshin Impact رو با بیشترین جزییات و 60 فریم اجرا میکنه و هیچ لگ و کندی توش دیده نمیشه. این پردازنده در گوشی Poco F4 GT گوشی اقتصادی گیمینگ دیگه شیائومی هم استفاده شده اما توی اون گوشی به خاطر مدیریت ضعیف دما و فن ضعیف بعد از مدت کوتاهی بازی سنگین به شدت قدرت پردازشی گوشی افت میکنه و تجربه بدی رو بهتون میده، اما اینجا به خاطر فن های قوی و مدیریت خوب دما دیگه این مشکل رو نمی بینیم و حتی در استفاده طولانی مدت هم افت قدرت پردازشی دیده نمیشه، اما گوشی هنوز داغ میشه و اگه از فن های خنک کننده جدا هم برای گوشی استفاده کنید علاوه بر اینکه دیگه شاهد بالا رفتن زیاد دما نیستید، طول عمر گوشی رو هم بیشتر میکنید. نسخه 256 گیگ از ترکیب 128 گیگ حافظه UFS 3.1 و 128 گیگ حافظه NVme استفاده میکنه که باعث کاهش سرعت لود و اجرای سریع تر بازی ها میشه.

همونطور که توی نسخه معمولی گفتیم رابط کاربری JoyUI در کنار Shark Space تجربه کاربری خیلی خوب و منحصر به فرد در کنار امکانات شخصی سازی زیادی بهتون میدن و شما می تونید از قدرت پردازشی تا نحوه عملکرد دکمه های فیزیکی و نقاط حساس رو صفحه نمایش رو تنظیم کنید و حتی یه سری عملکرد رو با تنظیم ماکرو براشون به صورت خودکار و با زدن یه دکمه انجام بدید.

بخش صدا هم عملکرد کاملا قابل قبول و خوبی داره و قرار گرفتن 4 میکروفون روی گوشی به شما اجازه چت صوتی بدون تاخیر و با کمترین نویز رو میده، متاسفانه از جک 3.5 میلیمتری خبری نیست و باید از تبدیل یا هندزفری بلوتوثی برای این گوشی استفاده کنید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Black Shark 5 Pro

 

Xiaomi 12t pro

گوشی شیائومی 12 تی پرو نسبت به گزینه پیشنهادی دیگه این بازه صفحه نمایش با جزئیات و تراکم پیکسلی بیشتر، شارژدهی بیشتر، دوربین بهتر و پردازنده قوی تر و جدیدتری داره و خیلی ظاهر گیمینگ مانندی نداره و میتونه برای گیمرهایی که خیلی اهل طراحی های عجیب غریب و لوگوهای RGB نیستن گزینه مناسب تری باشه ولی یه مقداری به خاطر موجودی کمتر اون در حدود ۳۸ میلیون تومان به فروش میرسه و شاید به نسبت گزینه رقیب خیلی جذاب نباشه اما به عنوان یه قاتل پرچمدار خفن هیچی از گوشی های بالای ۴۰ ۵۰ میلیون کم نداره.

طراحی گوشی بسیار ساده و کلاسیک ساخته شده و خبری از طرح ها و اتفاقات عجیب غریب نیست. قسمت پشتی از گلس و فریم از پلاستیک استفاده میکنه که طراحی خمیده قسمت پشتی به گرفتن گوشی و استفاده بلند مدت اون تا حدودی کمک میکنه. گواهی IP53 هم به بهتر شدن کیفیت ساخت و مقاومت گوشی کمک میکنه. صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن 1220×2712 و رفرش ریت 120 هرتزی و امکان نمایش 68 میلیارد رنگ یه تجربه بسیار با کیفیت و عالی رو بهتون میده که از بازی و نگاه کردن به نمایشگر سیر نمی شید! تاچ سمپلینگ 480 هرتزی هم به بهتر شدن سرعت واکنش شما در بازی ها کمک میکنه. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با استفاده سبک حدود یک روز بهتون شارژدهی میکنه که موقع بازی بین 5 6 ساعت بهتون شارژ میده، اگر وسط بازی هم شارژتون تموم شده اصلا نگران نباشید، چون شارژر 120 واتی قرار گرفته داخل جعبه، کمتر از نیم ساعت باتری رو کاملا شارژ میکنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت 12t pro شیائومی

شیائومی 12 تی پرو به سه تا دوربین 200 مگاپیکسلی اصلی، یه سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو مجهز شده که دوربین اصلی کیفیت و کنتراست رنگ خیلی خوبه داره و برای این بازه قیمتی عالیه، اما سنسور های فرعی دیگه عملکرد خیلی خوبی ندارند و خیلی راضی کننده نیستند. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هم عملکرد معمولی رو به خوب داره، کیفیت و جزئیات عکس های اون مناسبه اما مقداری عکس ها به سمت سردی میزنه.

تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به خوبی از پس اکثر بازی های روز و پر گرافیک بر میاد و تقریبا گیمی پیدا نمیشه که این قاتل پرچمدار رو به زانو در بیاره! گوشی 12 تی پرو در سه نسخه با 8/12 گیگ رم و 128/256 گیگ حافظه داخلی وارد بازار شده که امکان افزایش فضای ذخیره سازی از طریق کارت حافظه جانبی هم وجود نداره. در بازی های کالاف و Pubg با نرخ فریم 50 تا 60 با گرافیک حداکثری میتونید بازی کنید و از لگ و باگ هم خبری نیست. ولی برای تجربه با نرخ فریم 90 هرتزی کمی کیفیت و جزئیات بازی کاهش پیدا میکنه. دمای بازی هم بعد از حدود 30 دقیقه خیلی بالا نمیره و شاهد کاهش قدرت سخت افزاری و لگ با بازی طولانی مدت نیستیم. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 یه رابط کاربری سبک و با امکانات شخصی سازی مناسب رو به شما میده، ولی از امکانات شخصی سازی و مخصوص بازی متنوع خبری نیست و نهایت به بخش Game Turbo با یه سری امکانات محدود خلاصه میشه.

اسپیکر های استریو این گوشی که با همکاری هارمن کاردون ساخته شده، کیفیت و بلندی بسیار خوبی دارند و موقع بازی هم تفکیک صدای خیلی خوبه. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست و باید از تبدیل یا هندزفری های بلوتوث استفاده کنید که به لطف بلوتوث ورژن 5.2 ارتباط پایدار و با مصرف انرژی کمی رو میتونید داشته باشید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی 12t Pro 

 

بهترین گوشی گیمینگ 40 میلیون به بالا

رسیدیم به بخشی که اکثر گوشی های گیمینگ خوب و واقعی توی این بازه قیمتی عرضه میشن و شما واقعا باید یا مرفه بی درد باشید و فقط به خاطر داشتن یه گوشی گیمینگ با طراحی خفن و امکانات مخصوص بازی حاضر باشید مبلغ های خیلی زیادی برای خرید یه گوشی مخصوص بازی بدید. البته می تونید با نصف قیمت های این گوشی های پرچمدار گیمینگ  یه گوشی گیمینگ معمولی و یه کنسول بازی بخرید ولی خب رو عشق نمیشه قیمت گذاشت!

یه سری گوشی های تخصصی تر گیمینگ از برندهای ایسوس و ZTE مثل ROG Phone 7 و Nubia Red Magic 8 Pro توی بازار ایران به صورت محدود ولی با قیمت های خیلی بالا کم و بیش پیدا میشن ولی به خاطر اینکه لینک فروشگاه آنلاین معتبری ندارن توی این مقاله معرفیشون نمیکنیم ولی میتونید با مراجعه به مقاله بررسی این دو گوشی با زیر و بم اونا آشنا بشید. این دو گوشی در کنار قدرت سخت افزاری فوق العاده امکانات گیمینگ خاص و خیلی زیادی بهتون میدن و نهایت امکانات و قابلیت هایی که میشه توی یه گوشی گیمینگ جا داد رو دارند. طراحی گیمینگ این سری گوشی ها خیلی خاصشون میکنه و انواع و اقسام RGB ها توشون به کار رفته. بخشی که باعث اختلاف قیمت بیشتر این گوشی ها با نمونه اقتصادی ترشون میشه ثبات بیشتر گوشی در فشار های زیاد و بازی طولانی مدت و باتری با شارژدهی بیشتر اوناست. گزینه های پیشنهادی این بازه گوشی های سامسونگ S23 Ultra و گوشی iPhone 13 Pro Max هستند که با توجه با عملکرد سخت افزاری خیلی عالی و ثبات در فشار زیاد تا چندین سال آینده هم میتونن به خوبی از پس بازی های سنگین و با گرافیک بالا بر بیان.

 

 

Samsung S23 Ultra

گوشی S23 Ultra به عنوان بهترین گوشی سامسونگ و شاید یکی از بهترین گوشی های اندرویدی بازار به حساب میاد در حدود ۴۹ میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 12/256 قیمت داره و در کنار داشتن قدرت سخت افزاری بالا، یه صفحه نمایش با جزئیات و جذاب رو به شما میده و میتونید یه گوشی پرچمدار با جدیدترین امکانات روز دنیای تکنولوژی و یه طراحی جذاب و خوش ساخت رو داشته باشید که حتی در فشارهای طولانی مدت هم خیلی کم نمیاره و به خاطر نداشتن RGB های عجیب و غریب میتونید در طول روز و توی کارتون هم خیلی راحت ازش استفاده کنید.

طراحی بدنه تفاوت خیلی زیادی با نسل قبلی نکرده و فقط خمیدگی لبه ها کمتر شده تا هم استفاده از گوشی راحت تر بشه و هم تفاوتی با نسل قبلی داشته باشه. به جز این مورد فریم فلزی لنز ها هم بزرگ تر شده. خمیدگی صفحه نمایش هم کمتر شده تا تاچ های اشتباهی کمتر بشه و آسیب های احتمالی بر اثر ضربه و افتادن هم کاهش پیدا کنه. صفحه نمایش 6.8 اینچی دینامیک امولد 2X با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۰۸۸ پیکسل و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی تقریبا تغییر خاصی نسبت به نسل قبل نکرده و هنوز یکی از بهترین صفحه نمایش ها به حساب میاد که جزئیات و ترکیب رنگ فوق العاده ای توی اون دیده میشه. روشنایی بیشینه هم افزایش پیدا کرده.

بررسی ارزش خرید و قیمت S23 Ultra سامسونگ

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده شده برای این نسل بهینه شده تا هم هماهنگی بهتری بین سخت افزار و نرم افزار داشته باشیم و هم نسخه های نسبتا ضعیف تر اگزینوس حذف بشه. این تراشه که یکی از جدیدترین پردازنده های ساخته شده توسط کوالکامه و میتونه به راحتی اکثر بازی های روز رو با جزئیات بالا و فریم خیلی خوب اجرا کنه و تقریبا بازی پیدا نمیشه که این گوشی توان اجرای خوب اون رو نداشته باشه و تا سال های سال خیال شما رو بابت اجرای بازی ها و نرم افزاری های سنگین راحت میکنه. تحت فشار زیاد و استفاده طولانی مدت با اینکه به بهینه بود گوشی های آیفون و یا گیمینگ اختصاصی نمیرسه ولی میتونه دما رو به خوبی مدیریت کنه و با درصد قابل قبولی قدرت پردازشی رو به صورت نرم کم کنه. اندروید 13 و One UI 5.1 یه تجربه به روز و با امکانات شخصی سازی متنوع به این گوشی داده و در کنار پردازنده قدرتمند به خوبی میتونید توی کارهای سنگین و مولتی تسکینگ از اون استفاده کنید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی فرق خاصی نسبت به نسل قبل نکرده و فقط به لطف پردازنده جدید و کم مصرف شارژدهی بیشتر شده و توی استفاده معمولی به یک روز و نیم رسیده. سرعت شارژ هم ثابت مونده و با استفاده از آداپتور 45 واتی میتونید توی یک ساعت گوشی رو شارژ کنید. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 5 واتی هم مثل قبل اینجا دیده میشه. قابلیت Pause USB Power Delivery هم به شما اجازه میده موقع بازی بدون شارژ گوشی فقط درصد شارژ رو ثابت نگه دارید و به راحتی از گوشی استفاده کنید.

تغییر سنسور اصلی به 200 مگاپیکسل باعث شده جزئیات و دیتیل بیشتری توی عکس ها دیده بشه و در کنار پیشرفت های هوش مصنوعی این بخش کاملا شما رو راضی نگه داره. لنز اولترا واید هم نویز و به هم ریختگی کمتری نسبت به نسل قبل داره. لنز تله فوتو هم تقریبا عملکرد مشابهی با نسل قبلی داره و میتونید عکس های با زوم مناسب و جزئیات قابل قبولی داشته باشید. دوربین سلفی هم از لنز 12 مگاپیکسلی استفاده میکنه و با اینکه تعداد پیکسل کمتری داره اما جزئیات و دیتیل اون به مراتب بهتر شده و نویز کمتری توی عکس های اون دیده میشه. از لحاظ امکانات ارتباطی استفاده از وای فای ورژن 6e، بلوتوث نسخه ۵.۳ و تایپ سی نسخه ۳.۲ باعث میشه موقع بازی آنلاین یا اتصال دستگاه های مختلف به گوشی تاخیر خیلی کم و ارتباط پایدارتری داشته باشید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S23 Ultra

 

iPhone 13 Pro Max

گوشی آیفون 13 پرومکس  با قیمت حدودی 74 تا 100 میلیون تومان یکی از گرونترین گوشی های بازار به حساب میاد ولی هنوز به خاطر پردازنده قدرتمند A15 و باتری حجیم و بازدهی بالا یه گزینه خیلی مناسب برای بازی های سنگین و پر جزئیات به حساب میاد. یک سری از بازی ها هم ابتدا به صورت انحصاری برای iOS عرضه میشن و همین باعث میشه این گوشی با اینکه به صورت تخصصی مخصوص بازی ساخته نشده و امکانات خیلی ویژه ای نداره اما تجربه بازی روش لذت بخش و روون باشه و چیزی از گوشی های گیمینگ دیگه کم نداشته باشه (البته از لحاظ قدرت پردازشی!) با توجه به پشتیبانی نرم افزاری خوب اپل و کاهش کمتر ارزش ریالی این گوشی در طولانی مدت نسبت به گوشی های گیمینگ دیگه باعث میشه این گوشی عمر طولانی تر و کاهش ارزش قیمت کمتری داشته باشه. البته اگه بی خیال رجیستری و خرید راحت تر بشید میتونید با همین هزینه شایدم کمتر سراغ آیفون 14 پرو مکس برید که یه نسل جدیدتره و یه سری تغییرات کوچیک و بهبود کم در بخش سخت افزاری داشته.

از طراحی ساده ولی در عین حال زیبا و کیفیت ساخت بالای این گوشی نمیشه هیچ ایرادی گرفت و با در دست گرفتن گوشی کاملا حس پرچمدار بودن و قیمت بالای گوشی بهتون منتقل میشه ولی خب برای یه گیمر خیلی جذابیت خاصی نداره. به خاطر طراحی تخت لبه های گوشی و وزن زیاد 240 گرمی موقع بازی کردن طولانی مدت اذیت میشید و بهتره از یه قاب با طراحی گرد و خمیده براش استفاده کنید.

بررسی ارزش خرید و قیمت آیفون 13 پرو مکس اپل

صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED کیفیت فوق العاده ای داره و از بازی کردن و ویدیو دیدن با این گوشی به هیچ وجه سیر نمی شید. جزئیات و رنگ هایی که بهتون نشون میده کاملا طبیعی و با وضوح خیلی بالاست.  نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم بالاخره توی گوشی های اپل استفاده شده و به لطف تکنولوژی پروموشن به صورت هوشمند بین 10 تا 120 هرتز تغییر میکنه و باعث میشه مصرف باتری خیلی بهینه باشه. ناچ تقریبا بزرگ کمی توی بازی ها اذیتتون میکنه و دیدتون رو محدود میکنه ولی حاشیه صفحه نمایش خیلی کمه و به جز این مورد نقطه ضعف دیگه ای نداره.

شارژدهی باتری تقریبا میشه گفت از همه گوشی های گیمینگ و غیر گیمینگ دیگه بهتره و شما به راحتی با استفاده سنگین و مداوم از گوشی می تونید ازش 7 تا 8 ساعت شارژ بگیرید که فوق العاده است و ممکن نیست وسط بازی کردنتون به مشکل شارژ برخورید. البته سرعت شارژ خیلی بالا نیست و باید آداپتور 20 واتی جدا هم برای این گوشی تهیه کنید که نسبت به آداپتور های 120 واتی گوشی های گیمینگ دیگه تقریبا شبیه به یه جوکه و حدودا شارژ کامل گوشی 75 دقیقه زمان میبره.

با خرید این گوشی علاوه بر نقاط مثبت دیگش می تونید از دوربین خیلی خوب این گوشی در کنار قابلیت های دیگه اون می تونید استفاده کنید و دیگه لازم نیست بین قدرت پردازشی و کیفیت دوربین یکی رو قربانی کنید و همه چی رو می تونید با هم دیگه داشته باشید.

پردازنده های اپل یکی از نقاط مثبتشون هماهنگی خیلی خوبشون با نرم افزاره و همین باعث میشه با اینکه از رم 6 گیگی برای این گوشی استفاده شده هیچ لگ و مشکلی تو اجرای بازی های سنگین دیده نشه و به خاطر حافظه ذخیره سازی سریع NVMe همه چی خیلی سریع و روون باشه. اکثر بازی های سنگین مثل کالاف و Genshin Impact رو به راحتی و با بیشترین جزئیات اجرا میکنه و می تونید بدون هیچ مشکلی از تجربه 60 فریم بر ثانیه تون در بازی لذت ببرید. به خاطر سیستم خنک کننده خوب و دفع سریعتر هوای داغ گوشی خیلی عملکرد با ثبات و پایداری داره و با اینکه دما موقع بازی طولانی مدت به حدود 40 تا 42 درجه میرسه ولی هیچ افت عملکرد و افت فریمی دیده نمیشه. رابط کاربری iOS هم به خاطر مچ بودن با سخت افزار و عرضه زودهنگام یکسری از بازی ها تجربه خیلی بهتری از یه گوشی اندرویدی ساده بهتون میده ولی از تنظیمات مخصوص بازی و شخصی سازی های گوشی های گیمینگ خبری نیست.

کیفیت و بلندی صدای اسپیکر هم خیلی بلند و خوبه و موقع بازی کردن هیچ مشکلی در تشخیص محل صداها ندارید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی اپل iPhone 13 Pro Max

 

بهترین گوشی گیمینگ هر بازه قیمتی

 

جمع بندی

گوشی های که بشه باهاشون بدون مشکل بازی ها رو اجرا کرد از حدود 5 میلیون تومن شروع میشن و هر چی قیمتشون اضافه میشه، قدرت پردازشی و امکاناتشون اضافه میشه تا لذت بیشتری از بازی کردن با گوشی ببرید. شاید بعضی اطلاق گوشی گیمینگ به بعضی از گوشی های معرفی شده در این مقاله بهترین گوشی گیمینگ درست نباشه اما با توجه به بودجه، میتونن بهترین انتخاب برای بازی کردن تو بازه های قیمتی خودشون باشن. البته بعضی گوشی های قدیمی که هنوز هم تو بازار وجود دارن هم میتونستن تو این انتخاب ها باشن اما کلا تو مطالب راهنمای خرید سعی می کنیم گوشی های جدیدتر که خیلی هم قدیمی نشده باشن، رو برای خرید پیشنهاد بدیم. شما کدوم گوشی ها رو به عنوان بهترین گوشی برای گیم و بازی تو بازه های مختلف قیمتی پیشنهاد می دید؟

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 8 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 245
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
rahman66

لیست جدید گوشی گیمینگ بذارید لطفا
سلام اقا یه سوال توی میان رده ها
گوشی که اسنپ دراگون باشه
انتن دهی خوب باشه (5g)
شارژر اگر همراهش باشه بهتره
داغ نکنه حدالامکان
بیشتر برای گیم میخوام و نرم افزار

دوربین و شکل ظاهری مهم نیست
و مهم تر از همه امار خراب شدن گوشی‌که معرفی میکنید کم باشه
یه چندتا مدل معرفی میکنید
قیمت هم ۱۵ تا ۲۵

۲۷ آذر ۱۴۰۲
comment-user-img
Abolblack

سلام گوشی پوکو F4 اینجا جاش خالی بود ، پردازنده اسنپ دراگون ۸۷۰ ، خیلی خفنه الانم ۱۲ میلیون پولشه

۱۴ مهر ۱۴۰۲
comment-user-img
tamirkar mobile

من فقط تعمیرکار تخصصی گوشی سامسونگ از سالها قبل هستم اما چند سالی بود که زودتر از دیگران به گوشی شیاومی علاقه مند شدم و چند مدلش را در سالهای گذشته داشتم و همزمان حداقل دو تا سه گوشی دارم مدلهای قبلی نسبتا خوب بودند اما این گوشی مدل F5 واقعا افتضاح و دردسر در اومده حالا شانسی ممکنه موقت مال کسی فعلا کار کنه اما شک نکنید گوشی F5 توی کمتر از یکسال حتما خرابی هاش شروع میشه ، اینو خود تعمیرکار نمایندگی گوشی شیاومی و پوکو ، توی پاساژ چارسو خیابان جمهوری به من گفت ،
تا بحال اینهمه گوشی سامسونگ اپل شیاومی و پوکو داشتم هیچکدام مثل این گوشی F5 خرابی نداشت ، حالا هرکی خودش دوست داره گوشی F5 کارکرده اش رو مفت حدود ۶ میلیون بخرند میتونه بره ۱۵ میلیون بده این گوشی پر دردسر رو بخره .این بلایی که سر خودم اومد گوشی F5 حدود ۱۸ ت خریدم و مجبور شدم ۶ ت بفروشم .
بله گوشی پوکو F4 GT رو هم از قبل داشتم خیلی ازش راضی هستم و هیچ ایرادی نداره . اومدم این گوشی F5 کوفتی را بعنوان گوشی مثلا جدید امتحان کنم که اینطوری پشیمونم کرد و زیان ۱۲ میلیون تومانی در یکماه به من زد .

۱۵ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
tamirkar mobile

من پوکو F4 GT دارم تنهای گوشی در جهانه که ۴ تا بلندگو با اسپیکر جداگانه داره ، بالاترین استاندارد کیفیت ساخت جهان را کسب کرده ، آنتن دهی ۴ جهته و ۳ تا میکروفن داره که توی هیچ گوشی دیگه ای اینطور نیست .
سریعترین اینترنت و وای فای سری جدید داره . شارژرش فقط در ۱۷ دقیقه فول شارژ میکنه که همراه گوشیه ، کیفیت صفحه نمایش ویکتوس که بالاترین استانداراد جهانه .
کیفیت دوربین کامل شفاف با امکان فیلمبرداری همزمان با دو دوربین جلو و عقب گوشی !

۱۵ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
daryosh 86

آقا تا سقف ۴ میلیون تومن گوشی گیمینگ پیدا میشه؟
من گوشیی میخوام که بتونه کالاف حتی رو پایین ترین حالت بیاره و ارزون باشه.

۰۴ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
Mohammad Amin 3627

سلام آقای شجاری من بین 3 تا گوشی موندم بودجه من هم تا 9 میلیون بیشتر نیست به نظر شما A24 رم 8 بهتره یا موتورولا جی 72 یا پوکو ام 5 لطفاً بگید

۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    comment-user-img
    matin 777777

    نوت 12 فور جی

    ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
    comment-user-img
    daryosh 86

    با کدوم برند سابقه کار کردن داری؟

    ۰۴ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
godrati

عاشق گیمینگم

۱۹ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
tahamousavi

جای گوشی های ردمجیک توی لیست خالیه؛ البته اینکه خیلی سخت میشه این گوشی ها رو توی بازار پیدا کرد هم بی تأثیر نیست…

۱۸ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Mohammad14558

Poco F5 Pro هم دوسش دارم
کره بادوم زمینیه😆

۱۶ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Nimapvp

ZTE nubia Red Magic 8 Pro اینو بیشتر دوست داشتم

۱۶ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
zenith

👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

۱۴ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
AliNajafiJahani

دمت گرم ❤️

۱۳ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Ariyamehr .3055

کیفیت گوشی هایی که وارد بازار ایران میشه پایینه متاسفانه مثلاً یه مدل های هستن که وارد بازار خیلی از کشور ها شدن اما بازار ایران نمیادش با خیلی کم میاد الان ببین این گوشی هایی که دوست عزیزمون معرفی کرد نسبت به قیمتشون نمی ارزن واقعا بالای ۹ میلیونی ها مثلاً زیر ۹ میلیون نون ۱۲ پرو خوبه اما فوری جی هستش یا مثلاً ردمی ۱۰ سی هستش که نمایشگر ۶۰ هرتزی داره و کیفیت صفحه نمایش پایینه و رم پایینی هم داره

۱۱ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
thisabasi

واسه گیم به نظرم حتی گوشیهای پرچمدار به اندازه گوشیهای مخصوص گیم مثل ROG یا Magic که امکانات بخصوصی دارن جذاب نیستن

۱۱ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
afsheen

دمت گرم که مدام آپدیت میکنی

۱۰ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Madi11

توی قیمت‌های برابر ، معمولاً شیائومی پردازنده بهتری داره و برای بازی کردن مناسب تره .

۱۰ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Seyedh1402

Just samsung

۰۹ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Mahayd24

فقط پوکو دیگه

۰۹ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Hwman

عالیییی

۰۹ مرداد ۱۴۰۲