بهترین دوربین گوشی موبایل هر بازه قیمتی (پاییز 1402)

اگه به سال های قبل برگردیم، امکان عکاسی حرفه ای با گوشی های هوشمند تقریبا شبیه به یه جوک بود و اگه به عکاسی علاقه داشتین باید در کنار گوشی یه دوربین دیجیتال تهیه می کردین یا اگه خیلی میخواستید حرفه ای به نظر بیاین، باید سراغ دوربین های DSLR میرفتین. اما با پیشرفت تکنولوژی و محبوب شدن شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن تجربه ها و خاطره ها، سازنده ها گوشی های هوشمند سعی کردن به این بخش اهمیت بیشتری بدن و امروزه حتی با گوشی های اقتصادی هم میشه عکس های قابل قبول و با کیفیتی ثبت کرد. البته به خاطر ساختار دوربین گوشی ها که نسبت به دوربین های حرفه ای لنز های نسبتا کوچک تری دارن، پردازنده گوشی به خصوص هوش مصنوعی به کار رفته از اهمیت زیادی برخورداره تا بتونه ادیت بهتری روی عکس ها انجام بده و خروجی واقعی ولی در عین حال زیبا و زنده به شما بده. به همین دلیل عکس های گرفته شده با بعضی گوشی ها ممکنه به خاطر ادیت ها و دستکاری های انجام شده خیلی رنگ هاش واقعی نباشه و یه خرده خوشگل تر از واقعیات باشه که آیا این داستان خوبه یا نه تا حدودی به سلیقه شما هم بستگی داره و حتما بهتره قبل از خرید، عکس های گرفته با گوشی مد نظرتون رو چک کنین تا انتخاب مطمئن تری داشته باشین. پس بررسی عملکرد دوربین موبایل، یکی از مهمترین نکات هنگام خرید یه گوشی هوشمند به حساب میاد و اکثر افراد قبل از خرید تحقیقات و بررسی های زیادی در این رابطه انجام میدن و ممکنه به علت تنوع موجودی کمی سردرگم بشن. به همین خاطر ما در موبونیوز سعی کردیم یه لیست از بهترین دوربین گوشی ها در هر بازه قیمتی به شما پیشنهاد بدیم، تا بتونید با خیال جمع، سراغ خرید بهترین دوربین گوشی در بازه قیمتی مدنظرتون برین.

برای انتخاب بهترین گوشی هر بازه قیمتی فاکتورهایی مثل کنتراست تصویر، وایت بالانس عکس ها، دینامیک رنج و روشنایی در کنار جزئیات ثبت شده در گوشی های مختلف هر بازه، مقایسه و بررسی شده و اگر در مورد نکات و اصطلاحات گفته شده سوالی براتون پیش اومده میتونید به مقاله اصطلاحات مهم عکاسی با دوربین گوشی موبایل مراجعه کنید.

 

دسترسی سریع:

بهترین دوربین گوشی تا 5 میلیون تومان
بهترین دوربین گوشی تا 6 میلیون تومان
بهترین دوربین گوشی تا 7 میلیون تومان
بهترین دوربین گوشی تا 9 میلیون تومان
بهترین دوربین گوشی تا 12 میلیون تومان
بهترین دوربین گوشی تا 15 میلیون تومان
بهترین دوربین گوشی تا 20 میلیون تومان
بهترین دوربین گوشی تا 25 میلیون تومان
بهترین دوربین گوشی تا 30 میلیون تومان
بهترین دوربین گوشی تا 40میلیون تومان
بهترین دوربین گوشی بیشتر از 40 میلیون تومان

 

بهترین دوربین گوشی موبایل تا 5 میلیون تومان

با افزایش قیمت دلار و به طبع اون افزایش قیمت گوشی ها تقریبا با بودجه کمتر از 5 میلیون تومان گزینه خوب و قابل قبولی نمیشه تهیه کرد و دوربین گوشی های بازه های قبلی بیشتر برای رفع تکلیف استفاده شدن و خیلی نمیتونید عکس های با کیفیت و جذابی ثبت کنید، به خاطر همین باید کمی هزینه بیشتری برای خرید یه گوشی با دوربین قابل قبول انجام بدید.

امکانات به کار رفته توی دوربین گوشی ها تقریبا ثابته و تقریبا از دو تا سه لنز اصلی و دوربین سلفی تشکیلی میشن که با افزایش قیمت تعداد پیکسل سنسورها و دقتشون در اندازه گیری مقدار نور وارد شده به لنز بهتر و بهینه تر میشه. در این بازه هم شما با یه پکیج تقریبا کامل از سنسورهای اصلی و فرعی مثل اولترا واید و ماکرو طرف هستید که عملا سنسورهای فرعی کاربرد خیلی خاصی ندارند و بیشتر جنبه تفریحی و فان دارند و گهگداری میتونید عکس های جالبی با این سنسورها ثبت کنید و نباید انتظار زیادی ازشون داشته باشید. سنسورهای اصلی جزئیات و ترکیب رنگ قابل قبولی ثبت میکنن ولی دوربین های سلفی تعریفی ندارند. به خاطر پردازنده نسبتا ضعیف تر گوشی های این بازه دستکاری و ادیت نرم افزاری خیلی خوب انجام نمیشه و بی نقص نیست. کیفیت فیلمبرداری هم خیلی معمولی و ساده است اما مشکلی برای شما ایجاد نمیکنه.

 

سامسونگ A14

گوشی سامسونگ A14 4G با اینکه تغییرات خیلی زیادی به جز در بخش طراحی نسبت به گوشی A13 4G نکرده ولی با داشتن قیمت حدودی 4.5 میلیون تومانی برای نسخه 4/64 ارزش خرید مناسبی به عنوان یه گوشی با عملکرد مناسب دوربین برای طرفداران برند سامسونگ داره و اگه دنبال یه گوشی اقتصادی از برند سامسونگ میگردید میتونید به جای گوشی های قدیمی تر A13 و یا M13 سراغ این گوشی برید و از بهبود های اون در بخش طراحی و دوربین و همچنین دریافت بیشتر آپدیت های نرم افزاری استفاده کنید.

بررسی ارزش خرید و قیمت a14 4g سامسونگ

بیشترین تغییرات در بخش طراحی این نسل ایجاد شده و بدنه کاملا پلاستیکی به صورت تخت در قسمت پشتی و با کمی خمیدگی در لبه ها ساخته شده و ظاهر a14 به گوشی های گرون قیمت تر سامسونگ نزدیک تر شده ولی کمی قطر گوشی بیشتر شده و خیلی گوشی خوش دستی به حساب نمیاد.

صفحه نمایش هیچ تغییری نداره و از همون پنل 6.6 اینچی PLS با رزولوشن 1080 و نرخ 60 هرتزی استفاده شده که تجربه استفاده از اون اذیت کننده نیست ولی مشکلاتی مثل حاشیه زیاد و روشنایی کم هنوز در اون دیده میشه. البته استفاده از حسگر مجاورت مشکل روشنایی نسخه A13 4G رو حل کرده و دیگه با کم و زیاد شدن الکی نور صفحه مواجه نمی شید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در استفاده سبک و معمولی حدود 2 روز به شما شارژدهی میکنه که مناسب و قابل قبول به حساب میاد اما به خاطر رویه جدید سامسونگ آداپتور از جعبه حذف شده و باید جدا اون رو تهیه کنید که با آداپتور 25 واتی شارژ کامل گوشی حدود 2 ساعت و 20 دقیقه زمان میبره. تراشه مدیاتک هلیو G80 باعث میشه تجربه استفاده از گوشی بهبود پیدا کنه و دیگه از لگ و باگ در رابط کاربری خبری نباشه (بدون در نظر گرفتن A137) و در بازی ها هم بتونید با گرافیک کم، فریم مناسبی بگیرید. اندروید 13 و One UI Core 5 باعث به روز بودن تجربه استفاده از گوشی میشن.

سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای گوشی A14 استفاده شده که عملکرد کلی متوسطی داره و میتونه تا حدودی نیاز شما برای یه دوربین مناسب رو برآورده کنه. لنز اصلی 50 مگاپیکسلی در نور مناسب کیفیت خوب و رنگ های مناسبی به شما میده و با توجه به قیمت گوشی مناسبه اما اون دستکاری نرم افزاری سامسونگ برای زیباتر شدن عکس ها اینجا هم دیده میشه که باعث میشه تا حدودی عکس های جزئيات مصنوعی پیدا کنند. لنز اولتراواید یه مقداری به نسبت لنز اصلی افت کیفیت داره و دینامیک رنج خیلی مناسبی نداره. لنز ماکرو خیلی عملکرد و کیفیت خارق العاده ای نداره و نباید انتظار زیادی ازش داشته باشید. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی عملکرد مناسبی داره و نویز کم و رنگ های خوبی در عکس های سلفی دیده میشه و به نسبت قیمت میتونه راضی کننده باشه. هر دو لنز اصلی و سلفی میتونن ویدیوهای با کیفیت و جزئیات مناسب بگیرند اما لرزشگیر خیلی خوب نیست و یه مقداری رد فوکوس کردن مشکل داره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A14

 

گوشی شیائومی Poco M5

پوکو ام 5 آخرین گوشی اقتصادی خانواده پوکو شیائومیه که با قیمت حدودی 5 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 4/128 توی بازار موجوده و مثل بقیه گوشی های این برند یه پردازنده خوب رو در یه گوشی با قیمت اقتصادی قرار داده و باعث شده عملکرد پردازشی مناسبی در کنار عملکرد نسبتا خوب بقیه بخش ها داشته باشه. از لحاظ عملکرد دوربین هم در بین گزینه های دیگه از شیائومی عملکرد بهتری رو به شما میده.

بدنه poco m5 کاملا از پلاستیک ساخته شده و قسمت پشتی جنسی شبیه به چرم مصنوعی داره که حس بهتری موقع استفاده ازش بهتون دست میده. دوربین های گوشی توی یه مستطیل کشیده در بالای قسمت پشتی قرار گرفتن که کل عرض گوشی رو در بر گرفته. حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور ترکیب شده و دقت و سرعت مناسبی داره.

بررسی ارزش خرید و قیمت poco m5 شیائومی

صفحه نمایش 6.58 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی 90 هرتزی پوکو ام 5 کیفیت و جزئیات مناسبی داره ولی دقت و وضوح رنگ ها خیلی خوب نیست و به خاطر روشنایی پایین صفحه توی نور زیاد کمی اذییتون میکنه. حاشیه صفحه نمایش هم نسبتا بالاست و طراحی قدیمی تری داره و از ناچ قطره ای برای دوربین سلفی استفاده شده.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی قابل قبولی داره و با استفاده معمولی یه روز کامل می تونید از گوشی استفاده کنید، اما مثل باقی گوشی های اقتصادی شیائومی هنوز از شارژر های توان بالا خبری نیست و باید به آداپتور 18 واتی داخل جعبه بسنده کنید. توی 2 ساعت و ربع هم گوشی کاملا شارژ میشه.

سه دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی و دو 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق برای گوشی پوکو M5 در نظر گرفته شده که میشه گفت کیفیتش قابل قبوله ولی نباید ازش انتظار زیادی داشته باشید. توی شرایط نوری مناسب می تونید عکس های قابل قبولی با این گوشی بگیرید. دوربین های ماکرو و تشخیص عمق هم عملکرد قابل توجهی ندارند و نمیشه خیلی بهشون اتکا کرد. دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی هم در حد اینکه یه سری عکس های معمولی باهاش ثبت کنید به کارتون میاد و خیلی جزئیات و کیفیت بالایی نداره.

شیائومی از جدیدترین تراشه اقتصادی مدیاتک یعنی هلیو G99 برای گوشی Poco M5 استفاده کرده که قدرت سخت افزاری مناسبی داره، در استفاده معمولی لگ و باگی دیده نمیشه و می تونید بازی های مثل کالاف رو با جزئیات متوسط و فریم قابل قبولی اجرا کنید. این گوشی توی 4 نسخه با 4/6 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه به بازار عرضه شده. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 براش استفاده شده که تجربه استفاده روون و خوبی داره و امکانات شخصی سازی مناسبی بهتون میده، اما طبق معمول گوشی های اقتصادی شیائومی به خصوص سری پوکو تبلیغات و برنامه های اضافی زیادی روش دیده میشه. اسپیکر مونو استفاده شده هم بلندی خوبی داره اما کیفیت صدا خیلی خوب نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco M5

 

بهترین دوربین گوشی موبایل تا 6 میلیون تومان

با افزایش بودجه در حدود 1 میلیون تومان به نسبت گزینه های بازه قبلی خیلی امکانات خفن و متنوعی رو به دست نمیارید و اکثرا میتونید سراغ نسخه های با رم و حافظه بالاتر گزینه های پیشنهادی بازه قبلی برید، البته یکی دو تا گوشی از برندهای دیگه هم میشه در این بازه پیدا کرد که امکانات مناسب و قابل قبولی رو در بخش دوربین در اختیار شما میزارند.

 

Honor X7a

گوشی X7a با قیمت حدودی 5.3 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 4/128 علاوه بر امکانات به روز و قدرت سخت افزاری مناسب، شارژدهی بسیار خوبی رو به شما میده و اگه در طول روز خیلی از گوشی استفاده میکنید و شارژدهی برای شما اهمیت زیادی داره و با گوشی های دیگه همش درگیر شارژ کردن گوشی هستید و دنبال پریز برق میگردید، گوشی آنر X7a میتونه یه گزینه مناسب برای شما باشه. عملکرد کلی دوربین خوبه و با داشتن ترکیب مناسبی از لنز اصلی و لنزهای فرعی میتونید انتظار یه عملکرد مناسبی رو داشته باشید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی آنر X7a

آنر X7a مثل گوشی های گرون قیمت تر آنر خیلی طراحی جذاب و خفنی نداره اما به نسبت گوشی های اقتصادی دیگه از یه بدنه پلاستیکی با کیفیت ساخت مناسب و طراحی ساده و جذاب استفاده میکنه که به نسبت وزن و قطر زیادی نداره و به خاطر خمیدگی قاب پشتی نسبتا گوشی خوش دست و راحتی به حساب میاد.

صفحه نمایش بزرگ ۶.۷۵ اینچی حاشیه نسبتا زیادی داره و از یه طراحی قدیمی با ناچ قطره ای استفاده میکنه و پنل TFT LCD اون با رزولوشن ۷۲۰ خیلی جزئیات خفن و زیادی رو برای شما به نمایش نمیزاره و به خاطر روشنایی کم و زاویه دید محدود، توی محیط بیرون نمیشه به راحتی ازش استفاده کرد، البته داشتن رفرش ریت ۹۰ هرتزی هوشمند کمی به داد این بخش میرسه.

نقطه قوت بزرگ گوشی بخش باتریه اون که با یه باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی میتونه حدود ۳ روز به شما استند بای بده و با استفاده معمولی و عادی حدود یک روز و نیم می تونید از گوشی استفاده کنید. شارژر ۲۲.۵ واتی داخل جعبه سرعت شارژر مناسبی به گوشی میده و میتونه در حدود ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه کاملا این باتری حجیم رو شارژ کنه. قابلیت شارژ معکوس هم برای مواقع ضروری برای شارژ دستگاه های دیگه در نظر گرفته شده.

چهار تا لنز ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۵ مگاپیکسلی اولترا واید و دو عدد ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق بخش دوربین گوشی آنر X7a رو تشکیل میدن. در شرایط نوری مناسب لنز اصلی عکس های خوبی میگیره و شارپنس و جزئیات خوبی در عکس ها دیده میشه اما دینامیک رنج خیلی خوب نیست و کمی عکس ها روشن تر از واقعیت ثبت میشن. لنز های فرعی عملکرد ضعیف تری نسبت به لنز اصلی دارند و شاید هر از گاهی بتونید عکس های خوبی با این لنز ها ثبت کنید. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی عملکرد معمولی داره ولی با کاهش نور نویز زیادی پیدا میکنه و در کل بخش دوربین عملکرد کاملا متوسطی از خودش نشون میده ولی میتونه در استفاده معمولی کار شما رو راه بندازه.

تراشه مدیاتک هلیو G37 استفاده شده قدرت کافی برای اجرای بهینه و سریع رابط کاربری Magic ui 6.1 نداره و باعث میشه حتی در استفاده معمولی و روزمره لگ و باگ بزنه و آنر باید از یه نسخه سبک تر رابط کاربری خودش برای این گوشی استفاده میکرد. تجربه بازی خیلی خوبی نیست و بهتره سراغ بازی های سنگین تر نرید وگرنه با لگ و باگ و داغ شدن بعد از چند دست بازی کردن طرف میشید. اندروید ۱۲ و Magic ui 6.1 یه تجربه کاربری مناسب اما نسبتا سنگین رو به شما میده که احتمال دریافت آپدیت های نرم افزاری هم به خاطر سابقه نه چندان درخشان آنر خیلی کمه. تک اسپیکر گوشی صدای بلند و نسبتا با کیفیتی رو به شما میده.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Honor X7a

 

بهترین دوربین گوشی موبایل تا 7 میلیون تومان

با صرف کمی هزینه بیشتر و اومدن تو بازه 6 تا 7 میلیون تومان، در تعداد و مگاپیکسل استفاده شده در دوربین ها تغییر زیادی ایجاد نمیشه اما به خاطر پردازنده بهتر و قوی تر کمی سرعت پردازش و گرفتن عکس ها کمتر میشه و ادیت انجام شده روی عکس ها نسبتا کیفیت بهتری پیدا میکنه. سنسور های فرعی هم هنوز کیفیت خیلی خوبی ندارند و بیشتر جنبه ظاهری و دهان پر کن دارند و شما یه گوشی بهتری تهیه می کنید که کمی کیفیت عکس ها بهتر میشه. دوربین سلفی هم هنوز تعریفی نداره و خیلی عکس ها خوب و با جزئیاتی نمی تونید ثبت کنید.

 

گوشی شیائومی Poco M5s

گوشی پوکو M5s با اینکه یه مقداری قدیمی شده اما با داشتن قیمت حدودی 6.9 میلیون تومان برای نسخه 8/256 به نسبت گوشی های دیگه در این بازه مثل ردمی نوت ۱۱ و نوت 12 یا گوشی های قدیمی تر سامسونگ مثل A23 و M32 عملکرد کلی بهتری داره و امکانات و قابلیت های مناسب تری در اختیار شما قرار میده. این گوشی عملا پکیج دوربین گوشی Note 10 که عملکرد بسیار خوبی داشت رو با قابلیت های جدید و به روز در اختیار شما میزاره و میتونه در اکثر بخش ها (به جز نمایشگر) با گوشی جدیدتر و گرون‌تر redmi note 12 4g رقابت کنه و عملکرد تقریبا نزدیکی به شما بده.

بررسی ارزش خرید و قیمت poco m5s

شیائومی همون بدنه گوشی ردمی نوت 10 رو به پوکو داده و این شرکت هم با چسباندن لوگوش کنار برآمدگی دوربین، Poco m5s رو ساخته و همون بدنه پلاستیکی و متریال با کیفیت رو با رعایت گواهی IP53  برای این گوشی هم استفاده کرده. به خاطر وزن کم 178 گرمی و ساختار خمیده قسمت پشتی، پوکو ام 5 اس گوشی خوش دستی به حساب میاد و در استفاده طولانی مدت اذیتتون نمیکنه. صفحه نمایش 6.43 اینچی امولد با رزولوشن 1080 کیفیت و جزئیات مناسبی داره و رنگ های دقیقی بهتون نشون میده. رفرش ریت گوشی هم 60 هرتزه که نسبت به گوشی های دیگه این بازه قیمتی خیلی خوب نیست ولی کیفیت و روشنایی زیاد صفحه، این مشکل رو تا حدودی برطرف میکنه. صفحه نمایش 6.43 اینچی امولد با رزولوشن 1080 کیفیت و جزئیات مناسبی داره و رنگ های دقیقی بهتون نشون میده. رفرش ریت گوشی هم 60 هرتزه که نسبت به گوشی های دیگه این بازه قیمتی خیلی خوب نیست ولی کیفیت و روشنایی زیاد صفحه، این مشکل رو تا حدودی برطرف میکنه.

شیائومی پوکو M5s از یه دوربین 4 گانه استفاده میکنه که از چهار تا سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده. دوربین سلفی هم از یه سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده میکنه. دوربین اصلی به صورت پیش فرض عکس های با کیفیت 16 مگاپیکسلی ثبت میکنه که کمی دستکاری نرم افزاری زیاده، اما رنگ های با کنتراست خوب و جزئیات مناسبی میگیره و دینامیک رنج هم بسیار خوبه و نویزی هم توی تصاویر دیده نمیشه. عکس های سنسور اولترا واید کیفیت و جزئیات خوبی دارند با توجه به قیمت گوشی و رنگ های خوب و با کنتراست مناسبی ثبت میکنه اما دینامیک رنج عکس ها متوسطه و دستکاری نرم افزاری زیادی دیده میشه. عکس های ماکرو هم خیلی کیفیت خوبی ندارند و خیلی مصنوعی و با دینامیک رنج پایین ثبت میشن. عکس های پرتره کیفیت خوبی داره و سوژه رو به خوبی تشخیص میده و پس زمینه خیلی خوب محو میشه و میشه گفت نسبت به قیمت عملکرد مناسبی داره.

عکس های سلفی جزئیات و کنتراست رنگی خیلی خوبی دارن و نویز خیلی کمی دارند، دینامیک رنج خیلی خوب نیست اما کیفیت عکس ها کاملا شما رو راضی میکنه. عکس های پرتره سلفی هم جزئیات و رنگ خوبی دارند و سوژه خیلی خوب و با جزئیات توی این عکس های ثبت میشه. عکاسی در شب نورپردازی و رنگ های مناسبی داره اما جزئیات نسبتا کمی داره و به خاطر دستکاری نرم افزاری نسبتا زیاد با زوم کردن روی عکس ها جزئیات زیادی از دست میره. نایت مود هم درد زیادی رو ازش دعوا نمیکنه و بعد از 2 3 ثانیه زمان بردن باعث افزایش نویز و کاهش دینامیک رنج میشه و باعث بدتر شدن عکس ها میشه. دوربین اصلی امکان فیلمبرداری 4K با 30 فریم رو داره که با کمک لرزشگیر دیجیتالی میتونید فیلم های بسیار با کیفیت و رنگ های طبیعی ثبت کنید. دوربین سلفی هم با رزولوشن 1080 و 30 فریم فیلمبرداری میکنه که کیفیت مناسب و قابل قبولی داره و کیفیت صدا هم بسیار خوبه.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی و سرعت شارژ خوبی داره. توی استفاده معمولی یک روز کامل بهتون شارژ میده و با استفاده از آداپتور 33 واتی توی یک ساعت گوشی کاملا شارژ میشه. تراشه مدیاتک هلیو G95 در کنار 4/6 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه داخلی بخش سخت افزاری گوشی poco m5s رو تشکیل میده که عملکرد قابل قبولی رو بهش داده. بازی های سنگین گرافیکی رو میتونه با جزئیات متوسط و فریم قابل قبولی اجرا کنه ولی به خاطر یک سری ناهماهنگی ها بین سخت افزار و نرم افزار بعضی وقت های توی استفاده معمولی لگ و باگ میبینیم که ممکنه در آینده با آپدیت های نرم افزاری برطرف بشه.

از رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 برای این گوشی استفاده شده که امکانات شخصی سازی مناسبی دارن و به خاطر جدید بودن تجربه نرم افزاری به روزی می تونید با این گوشی داشته باشید. کیفیت صدای اسپیکر استریو پوکو m5s خوبه اما بلندی خیلی زیاد نیست. جک 3.5 میلیمتری هنوز حذف نشده که میتونه خبر خوبی برای کسانی باشه که از هندزفری های با سیم استفاده میکنن.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco M5s

 

بهترین دوربین گوشی موبایل تا 9 میلیون تومان

در این بازه قیمتی هم خیلی تغییر زیادی در کیفیت و جزئیات عکس ها دیده نمیشه ولی به خاطر هوش مصنوعی و پردازنده بهتر تا حدودی ترکیب رنگ و روشنایی و دینامیک رنج مناسب تری میتونید داشته باشید. سنسور های فرعی هم هنوز جای کار دارند و از همون سنسورها با مقدار پیکسل بازه های قبلی استفاده میشه و خیلی تغییری در کیفیت و جزئیات ثبت شده در عکس ها دیده نمیشه. کیفیت فیلمبرداری به خاطر پردازنده کمی بهتره و شما به فیلمبرداری 4k هم دسترسی دارید. دوربین های سلفی هم مثل بازه های قبلی عملکرد قابل قبولی دارند. به طور کلی شما به یه گوشی با کیفیت تر و قدرتمندتر دسترسی دارید که کیفیت عکاسی خوب و قابل قبولی به شما ارائه میده.

 

شیائومی Redmi Note 10 Pro

گوشی شیائومی ردمی Note 10 Pro با اینکه تقریبا دو سالی از عرضه اش میگذره اما با توجه به پسرفت عملکرد دوربین نسخه های جدیدتر، هنوز با قیمت حدودی 7.5 میلیون تومانی یه گوشی با ارزش خرید خوب برای طرفداران عکاسی از برند شیائومی به حساب میاد که عملکرد بخش هایی مثل صفحه نمایش و سخت افزارش هم بسیار خوب و قابل قبوله و میتونه به خوبی با گوشی جدید و به روز Note 12 4G رقابت کنه. اگه قدیمی بودن گوشی و اتمام آپدیت نرم افزاری براتون مهم نباشه!

کیفیت ساخت و طراحی مثل باقی گوشی های این بازه قیمتی مناسب و از متریال با کیفیت شیشه و پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده شده و گواهی IP53 هم برای مقاومت بیشتر در مقابل نفوذ ذرات آب و گرد و غبار استفاده شده. نمایشگر امولد 6.67 اینچی با رفرش ریت 120 هرتزی، جزئیات و ترکیب رنگ بسیار خوبی داره و روشنایی صفحه نمایش هم در روشنایی زیاد هم کم نمیاره. شارژدهی باتری هم در استفاده معمولی حدودا یه روزه و با استفاده از شارژر 33 واتی قرار گرفته در جعبه هم در حدود 80 دقیقه کاملا شارژ میشه. پردازنده مرکزی اسنپدراگون 732G در کاربری روزانه و بازی هم مشکلی نداره و به خوبی از پس اکثر کارها با سرعت خوب برمیاد و دما هم خیلی زیاد بالا نمیره. اسپیکرهای استریو صدای بالانس و با کیفیت و بلندی بهتون میدن ولی در بیشینه زیاد کمی شاهد افت کیفیت هستیم.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi note 10 pro شیائومی لنز اصلی یه سنسور 108 مگاپیکسلی داره. در کنار این لنز یه سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق هم به چشم میخورن. لنز اصلی کیفیت و دینامیک رنگ بسیار خوبی داره و جزئیات زیاد با ترکیب رنگ مناسبی در عکس های ثبت شده باهاش دیده میشه، اما در شرایط نور نامناسب نویز زیاد میشه. گاهی اوقات هم مقداری اغراق در ترکیب رنگ ها و شارپنس پیش میاد. عکس های اولترا واید زاویه 118 درجه ای رو تشکیل میدن که کمی محدود تره اما جزئیات و شارپنس عکس ها نسبت به لنز اصلی خیلی افت نمیکنه و ترکیب رنگ مناسبی توی عکس ها دیده میشه. از به هم ریختگی تصویر هم خبری نیست. دوربین ماکرو نسبت به گوشی های دیگه بسیار عملکرد بهتری داره و به شما امکان زوم دو برابری و قابلیت اتوفوکوس رو میده و به راحتی میتونید از فاصله 3 تا 10 سانتی متری عکس های بسیار خوبی ثبت کنید. ترکیب رنگ ها بسیار زنده و نزدیک به واقعیته. عکس های پرتره هم در اکثر مواقع سوژه رو به خوبی تشخیص میدن و پس زمینه رو به صورت مناسبی حذف میکنن اما گهگداری خطا هم توی این تشخیص ها دیده میشه. امکان فیلمبرداری 4k با 30 فریم و 1080 با 60/30 فریم هم امکان پذیره. ویدیوهای 4k اغراق رنگ و شارپنس مصنوعی داره و خبری از لرزشگیر هم نیست، اما ویدیوهای 1080 لرزشگیر دیجیتالی خوب و جزئیات و دقت رنگ مناسبی داره. سنسور 16 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.5 فقط در شرایط نوری خیلی خوب کیفیت مناسبی داره و در غیر این صورت نویز زیادی در عکس ها دیده میشه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro

 

سامسونگ A24

گوشی سامسونگ A24 آخرین عضو عرضه شده خانواده گوشی های سری A سامسونگه که حالا با گذشت چندین ماه از عرضه به بازار ایران به قیمت حدودی 7.9 میلیون تومان برای نسخه 8/128 رسیده و به نسبت نسل قبلی خودش یعنی A23 ارزش خرید بسیار بالاتری داره و تقریبا مشکل و باگ خاصی در عملکرد کلی اون دیده نمیشه و میتونه یه دوربین با عملکرد مناسب رو به طرفداران برند سامسونگ بده البته هنوز گوشی نوت ۱۰ پرو در این بازه دوربین بهتری میتونه به شما بده.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت A24 سامسونگ

طراحی دستخوش تغییر شده و جزیره دوربین قدیمی حذف شده و به جای اون از طراحی یکپارچه شبیه به سری S23 استفاده شده و متریال استفاده شده هم خیلی حس چیپ و ارزون بودن نمیده. با اینکه از پلاستیک ساخته شده خیلی وزن کمی نداره و نه خیلی گوشی خوش دستی به حساب میاد و نه خیلی یغور و اذیت کننده است.

صفحه نمایش 6.5 اینچی از یه پنل سوپر امولد استفاده میکنه که جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و مثل نسل قبلی خیلی زاویه دید محدود نیست و روشنایی میتونه به خوبی توی محیط های روشن شما رو همراهی کنه تا کمبودی احساس نکنید. حاشیه هنوز زیاده و از یه ناچ قطره ای برای گوشی استفاده شده و رفرش ریت 90 هرتزی هم ثابت مونده که باعث شده این بخش خیلی عالی نباشه.

پکیج باتری اکثر گوشی های سامسونگ تقریبا یکسان شده و اکثرا از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی یک روزه استفاده میکنن و از آداپتور 25 واتی پشتیبانی میکنن که میتونه توی حدود یک ساعت و 45 دقیقه کاملا گوشی رو شارژ کنه. از آداپتور داخل جعبه هم خبری نیست.

عکس های لنز اصلی به نسبت عکس های بسیار خوبی ثبت میکنه و عکس هایی با دیتیل بالا، شارپنس مناسب و نور و کنتراست خوب بهتون میده. البته دینامیک رنج و نورسنجی کمی مشکل داره. عکس های لنز اولترا واید دیتیل و کیفیت کمتری به نسبت لنز اصلی دارند و دینامیک رنج اون مشکل داره و در گوشه های تصویر به هم ریختگی دیده میشه اما باز به نسبت اولتراوایدهای دیگه مناسبه. عکس های پرتره خیلی خوب نیست و توی تشخیص سوژه از پس زمینه تقریبا باگ داره. عکاسی در شب هم خیلی خوب نیست و نباید انتظار زیادی از گوشی های این بازه در این بخش داشته باشید. عکس های ماکرو لنز ۵ مگاپیکسلی خیلی بد نیست و میتونه راضی کننده باشه. لرزشگیر اپتیکال باعث میشه عکس کیفیت بهتری پیدا کنن و توی ویدیوها لرزش کمتری داشته باشید و نویز به صورت مناسبی کاهش پیدا کنه. عکس های سلفی لنز ۱۳ مگاپیکسلی کیفیت، نور و دیتیل خوبی دارند و به نسبت لنزهای دیگه میتونه مناسب باشه اما یه مقداری دینامیک رنجش مشکل داره.

تراشه مدیاتک هلیو G99 در استفاده معمولی عملکرد خوب و مناسبی داره فقط بعضی مواقع در مولتی تسک سنگین اذیت میکنه و برای بازی هم نسبتا مناسبه و میتونه بازی های جدیدی مثل کالاف دیوتی و Pubg رو با جزئیات مناسب و فریم مناسبی اجرا کنه و با چند دست بازی کردن خیلی داغ نکنه و دچار افت قدرت شدیدی نشه. البته گیر و لگ در رم های پایین نسبتا زیاده و ممکنه کمی اذیت کننده باشه. اندروید 13 و One UI 5.1 یه رابط کاربری به روز و سبک رو به گوشی میدن که امکانات شخصی سازی مناسبی داره و تا حدود 2 3 سال میتونه آپدیت های نرم افزاری جدید رو دریافت کنه.  اسپیکر مونو بلندی مناسب ولی کیفیت صدای معمولی داره و بهتره از جک 3.5 میلیمتری صدا برای گرفتن صدای بهتر کمک بگیرید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A24 

 

بهترین دوربین گوشی موبایل تا 12 میلیون تومان

در این بازه قیمتی شما علاوه بر یک گوشی همه کاره و با عملکرد کلی خوب میتونید یه پکیج دوربین خوب و قابل قبولی رو داشته باشید که نسبت به گوشی های گرون قیمت تر هم حرفی برای گفتن داره و میشه گفت یکی از بهترین دوربین های گوشی های میان رده رو به شما میده. سنسورهای اصلی از لحاظ جزئیات ثبت شده و کنتراست و ترکیب رنگ عملکرد بسیار خوبی دارند و عکس های خوب و با کیفیتی رو می تونید با این گوشی ها ثبت کنید. سنسور های فرعی اولترا واید، ماکرو و تشخیص عمق هم عملکرد قابل قبولی از خودشون نشون میدن و با تلاش و آشنایی به یک سری فنون عکاسی میتونید عکس های قابل قبولی ثبت کنید. کیفیت فیلمبرداری به خاطر پشتیبانی از رزولوشن 4k و لرزشگیر اپتیکال بسیار خوب و قابل خوبه و میتونید فیلم های با جزئیات و بدون لرزش خاصی ثبت کنید. دوربین های سلفی هم فقط مگاپیکسل بیشتری دارند و کمی جزئیات بیشتری در عکس ها دیده میشه ولی هنوز ترکیب رنگ و کنتراست خیلی خوبی در عملکردشون دیده نمیشه.

 

سامسونگ A34

گوشی A34 یه گزینه مناسب از برند سامسونگ با قیمت حدودی 10.3 میلیون تومان برای نسخه 8/128 و یکی از گزینه های مناسب برای خرید در این بازه به حساب میاد و به نسبت گوشی های قدیمی تر سامسونگ در این بازه عملکرد کلی بسیار خوبی داره و در اکثر بخش ها پا به پای رقبای چینی خودش  عمل میکنه و حتی در بعضی بخش ها مثل دوربین و مقدار شارژدهی عملکرد بهتری از خودش نشون میده و میتونه برای طرفداران سامسونگ یه گزینه مناسب به حساب بیاد.

مشخصات رنگ بندی گوشی samsung a34 5g

گوشی a34 با یه زبون طراحی جدید که به گوشی های پرچمدار سامسونگ شباهت داره عرضه شده که ظاهر جذابی به اون داده ولی هنوز از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده میشه. با اینکه ابعاد گوشی کمی بزرگ شده باز به نسبت گوشی خوش دستی به حساب میاد و از گواهی IP67 هم برای محافظت در مقابل نفوذ آب استفاده میکنه. البته طراحی صفحه نمایش هنوز عوض نشده و با یه صفحه قدیمی، با حاشیه زیاد و ناچ قطره ای طرفیم.

صفحه نمایش سوپر امولد 6.6 اینچی با کیفیت عالی و پر جزئیات که ترکیب رنگ و کنتراست بسیار خوبی داره در کنار نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی یه تجربه خیلی خوب و روون رو به شما میده. روشنایی بیشینه 1000 نیتی هم باعث میشه در محیط های روشن بتونید به راحتی از گوشی استفاده کنید.

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 استفاده شده در این گوشی باعث شده حتی به نسبت گوشی های شیائومی در این بازه عملکرد بهتری داشته باشه و اگه اهل بازی یا استفاده نسبتا سنگین تر از گوشی هستید، گوشی سامسونگ a34 بتونه به خوبی از پس نیازهای شما بربیاد. رابط کاربری کاملا به روزه و پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری این گوشی میتونه تا سال ها خیالتون رو از این بخش راحت کنه.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی میتونه در حدود یک روز کامل به شما در استفاده معمولی از گوشی شارژ بده، اما سرعت شارژ به نسبت گوشی های شیائومی خیلی بالا نیست و شارژ کامل حدود 1 ساعت و ربع زمان میبره و آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی رو باید جداگانه تهیه کنید. اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت و بلندی مناسبی داره ولی از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست.

بخش دوربین جز نقاط قوت این گوشی به حساب میاد و اگه بخش عکاسی براتون مهمه باید سراغ این گوشی برید، حتی در شرایط نوری نسبتا سخت عکس های روشن و با کیفیت خوبی بهتون میده. لنز اولترا واید یه مقداری به نسبت لنز اصلی افت کیفیت داره ولی به نسبت قیمت کیفیت خوبی رو بهتون میده. امکانات دوربین هم تقریبا کامله و تمامی سنسور های کاربردی رو با کیفیت مناسبی توی خودش قرار داده. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خیلی عالی نیست ولی میتونه عکس های مناسبی ثبت کنه. با کیفیت 4k و 30 میتونه فیملبرداری کنه که کیفیت خوبی داره و با داشتن لرزشگیر دیجیتالی میتونه در حالت حرکت هم ویدیوهای با کیفیت و بدون لرزش خاصی بهتون تحویل بده.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A34

 

شیائومی Redmi Note 12 Pro 4G

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو 4g یکی از جدیدترین گوشی های شیائومی به حساب میاد و با قیمت حدودی 9.6 میلیون تومان برای نسخه 8/256 عملکرد کلی خوبی در بخش دوربین داره و با اینکه خیلی عملکرد خفن‌تری به نسبت گوشی های بازه قبلی نداره ولی هنوز یه انتخاب مناسب برای طرفداران شیائومی توی این بازه به حساب میاد که با یه طراحی ساده، جدید و به روز و امکانات و قابلیت های مناسب و دوربین آبرودار که شباهت زیادی به گوشی بسیار خوب Note 10 Pro داره، میتونه یه گوشی میان رده بسیار مناسب و خوش قیمت به حساب بیاد.

بررسی طراحی شیائومی Redmi Note 12 Pro 4G

گوشی به صورت کاملا تخت با لبه های تیز ساخته شده ولی به جای جزیره دوربین نسل جدید گوشی های ردمی Note از یه طراحی جزیره دوربین با چهار تا لنز و یه فلش LED استفاده میکنه و یه مقداری به گوشی Note 10 Pro شباهت داره. وزن گوشی با اینکه از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده شده خیلی سبک نیست و در حدود 201 گرم قرار داره. صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد جزئیات خوبی نمایش میده و کنتراست و دقت رنگ مناسبی داره و یه مقداری از پایین نمایشگر حاشیه زیادی داره.  نرخ به روز رسانی 120 هرتزی استفاده شده و روشنایی بیشینه 1100 نیتی باعث میشه توی محیط پر نور هم بتونید به راحتی از گوشی استفاده کنید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در کنار پردازنده با مصرف مناسب باعث شارژدهی خوب  گوشی میشه و استفاده از یه شارژر 67 واتی قرار گرفته توی جعبه که توی حدودا 50 دقیقه گوشی رو کامل شارژ میکنه و باعث میشه پکیج باتری در مجموع عملکرد مناسبی داشته باشه.

چهار سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو عدد 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق پکیج دوربین رو تشکیل میدن. لنز اصلی عکس های با جزئيات مناسب، دینامیک رنج خوب، نور و ترکیب رنگ واقعی و نویز کم میگیره. البته اگه نور مناسب نباشه ترکیب رنگی به هم میریزه و تا حدودی عکس ها غیر واقعی میشن. لنز اولتراواید عملکرد مناسب و زاویه خوبی داره و فقط یه مقداری شارپنس و جزئیات به نسبت لنز اصلی کاهش پیدا میکنه. لنز ماکرو عملکرد نزدیک به فانتزی داره. عکس های پرتره هم به کمک لنز تشخیص عمق، جداسازی سوژه رو از پس زمینه به خوبی انجام میده و خطای نسبتا کمی داره و رنگ پوست رو واقعی در میاره. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی خیلی عملکرد خفنی نداره اما در نور مناسب جزئیات خوبی توی عکس ها ثبت میشه و شارپنس و ترکیب رنگ مناسبه ولی اگه نور کم بشه، نویز زیادی توی عکس ها دیده میشه و شارپنس به هم میریزه. امکان فیلمبرداری 4k با 30 فریم فقط با لنز اصلی امکان پذیره که لرزشگیر نداره و بهتره سراغ کیفیت ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم برید که کیفیت بهتری داره و لرزشگیر دیجیتالی هم باعث میشه خیلی لرزش زیادی توی ویدیوها نباشه.

تراشه اسنپدراگون 732G یه مقداری قدیمی شده و همون پردازنده گوشی ردمی Note 10 Pro برای این گوشی مجدد استفاده شده و خیلی در این بخش زرق و برق خاصی نداره اما مشکل خاصی در اجرای برنامه ها و بازی های روز نداره به شرطی که خیلی انتظار جزئیات و فریم ریت بالا رو نداشته باشید. یه تفاوت دیگه با نسخه 5G امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبیه که میتونه تا حدودی خیالتون رو بابت فضای ذخیره سازی راحت کنه. در کنار اسپیکر استریو با کیفیت و بلندی صدای مناسب جک 3.5 میلیمتری صدا هم قرار گرفته تا پکیج صوتی این گوشی هم کامل باشه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro 4G

 

بهترین دوربین گوشی موبایل تا 15 میلیون تومان

گوشی های میان رده اکثرا در تمامی بخش ها عملکرد خیلی خوبی دارند و تقریبا هر فردی و با هر نیازی میتونه گوشی مورد نظرش رو در این بازه پیدا کنه. البته پیشرفت خیلی خاصی در بخش دوربین توی این بازه دیده نمیشه و اکثرا همون لنز ها با همون تعداد مگاپیکسل در گوشی های این بازه هم دیده میشه ولی به خاطر پردازنده قوی تر گوشی های ادیت نرم افزاری بهتر و دقیق تر انجام میشه و شما دیگه با زوم کردن روی عکس ها جزئیات زیادی رو از دست نمی دید و عکس های روشن تر و جذابی میتونید داشته باشید. کیفیت و امکانات بخش فیلمبرداری هم تغییر خاصی به خودش ندیده و هنوز میتونید فیلم های با رزولوشن 4k و نرخ فریم 60 بگیرید. دوربین های سلفی استفاده شده پیشرفت خوبی هم از لحاظ تعداد مگاپیکسل و هم نوردهی دارند و شما سلفی های با کیفیت و با ترکیب رنگ خوبی میتونید ثبت کنید.

 

سامسونگ A54

گوشی A54 سامسونگ با قیمت حدودی 14.2 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 یکی از گزینه های میان رده بسیار خوب بازاره که عملکرد دوربین مناسبی داره و میتونید با دوربین های اصلی و سلفی عکس های خوب و مناسبی ثبت کنید. در کنار این موارد یه گوشی خوش دست و با قدرت پردازشی مناسبه که شارژدهی بسیار خوبی هم به نسبت قیمت داره و میتونه طرفداران سامسونگ رو کاملا راضی نگه داره و بهترین میان رده سامسونگی بازار به حساب میاد.

بررسی مشخصات گوشی A54 سامسونگ

ظاهر گوشی تغییرات مثبتی کرده و با حذف جزیره دوربین شباهت نسبتا زیادی به گوشی های پرچمدار شیائومی پیدا کرده. استفاده از گلس برای قسمت پشتی باعث بالا رفتن کیفیت ساخت و حس بهتر موقع استفاده شده ولی مقداری وزن گوشی بیشتر شده اما با کوچیک شدن ابعاد هنوز گوشی خوش دستی به حساب میاد. گواهی IP67 مثل سال قبل اینجا هم استفاده شده.

صفحه نمایش 6.4 اینچی ابعاد مناسبی داره ولی یه مقداری حاشیه نسبتا زیاده اما پنل سوپر امولد با کیفیت و ترکیب رنگ خیلی خوب باعث میشه استفاده از گوشی راحت و لذت بخش باشه. روشنایی به خوبی توی محیط های خیلی روشن کار رو براتون در میاره. رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو روون و راحت کرده.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با توجه به مصرف پردازنده و صفحه نمایش شارژدهی خوبی داره و در استفاده معمولی میتونه به راحتی یک روز شما رو همراهی کنه. از آداپتور داخل جعبه خبری نیست و باید از شارژر 25 واتی استفاده کنید که میتونه توی حدود یک ساعت و ربع باتری گوشی رو شارژ کنه.

از سه تا لنز برای گوشی a54 استفاده شده که سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی همون سنسور گوشی S23 سامسونگه و باعث میشه کیفیت و جزئیات عکس ها بسیار مناسب باشه و حتی در شرایط نوری سخت عکس های مناسبی بگیره. لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید عکس های با زاویه دید 123 درجه ثبت میکنه و مقداری به نسبت لنز اصلی افت کیفیت داره. لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو هم میتونه به مقداری تلاش عکس های خوب و جذابی رو به شما بده. دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی هنوز عکس های با کیفیت و ترکیب رنگ مناسبی میگیره و میتونه شما رو راضی نگه داره. هر دو دوربین اصلی و سلفی میتونن با کیفیت 4K و 30 فریم فیلمبرداری بکنن.

تراشه اگزینوس 1380 با اینکه قدرت خوبی داره و میتونه با مصرف انرژی مناسب از پس اکثر کارهای روزمره و بازی یا برنامه سنگین بر بیاد اما به خاطر مشکلات نرم افزاری خیلی مناسب بازی نیست و یه تجربه خیلی با جزئیات و فریم بالا به شما نمیده. رابط کاربری اندروید 13 و One UI 5.1 تجربه نرم افزاری به روزی به شما میدن و پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله سامسونگ از این گوشی عمر نرم افزاری اون رو بالا میبره. اسپیکر استریو بلندی بسیار خوب و کیفیت مناسبی داره و به راحتی توی یه محیط شلوغ میتونید صدای اون رو بشنوید. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A54

 

شیائومی Redmi Note 12 Pro

گوشی ردمی نوت 12 پرو 5 جی یکی از گوشی های خوش ساخت شیائومی در این بازه است که با قیمت حدودی 12.6 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ۸/۲۵۶ عملکرد کلی بسیار خوبی داره و در بخش دوربین هم به خوبی میتونه گلیمش رو از آب بیرون بکشه و اگه دنبال یه گوشی جدید و خوش بر و رو و قدرتمند از شیائومی هستید نوت ۱۲ پرو کاملا میتونه نیاز های شما رو برآورده کنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi note 12 pro

طراحی تخت و خوش دست این گوشی در کنار وزن مناسب 187 گرمی و استفاده از متریال مناسب باعث میشه این گوشی از لحاظ ظاهری کاملا شیک و زیبا باشه و به خاطر استفاده از رنگ های جدید مثل رنگ بنفش با نقطه های اکلیلی مانند میتونه برای خانم ها هم گوشی مناسبی باشه. صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد جزئیات خیلی خوبی نمایش میده و امکان نشون دادن 1 میلیارد رنگ باعث میشه دقت و وضوح تصاویر خیلی مناسبی داشته باشه. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی هم تجربه استفاده از گوشی رو روون و سریع کردن.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی مناسبی داره و در استفاده معمولی و روزمره حدود یک روز بهتون شارژ میده، شارژر 67 واتی قرار گرفته توی جعبه هم توی حدودا 50 دقیقه گوشی رو شارژ میکنه و باعث میشه پکیج باتری در مجموع عملکرد مناسبی داشته باشه. تراشه مدیاتک Dimensity 1080 عملکرد خوبی در اجرای برنامه ها و بازی ها داره ولی خیلی نباید انتظار جزئیات بالا و فریم خوب رو همزمان توی بازی ها داشته باشید. در استفاده طولانی مدت هم مشکلی پیش نمیاد و دمای گوشی خیلی بالا نمیره.

امکانات ارتباطی هم بهبود زیادی پیدا کرده و از Wi-Fi 6 و بلوتوث نسخه 5.2 برای این نسخه استفاده شده. امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی هم حذف شده و اگه فضای ذخیره سازی بیشتر از 128 گیگ که نسخه پایه است نیاز دارید باید هزینه بیشتری بکنید. در کنار اسپیکر استریو با کیفیت و بلندی صدای مناسب جک 3.5 میلیمتری صدا هم قرار گرفته تا پکیج صوتی این گوشی هم کامل باشه.

سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی کیفیت خوبی داره. رنگ ها واقعی با کنتراست بالا هستن و توی محیط با نور کم هم عکس های با کیفیت خوبی میگیره. دوربین اولترا واید نسبت به بازه قیمتی بد نیست ولی ازش انتظار خیلی بالایی رو نباید داشته باشید. دوربین ماکرو کیفیت خیلی خوبی نداره و عکس های متوسط رو به ضعیفی میگیره مگه تایم زیادی برای گرفتن عکس بذارید. عکاسی توی شب با حالت نایت مود سایه ها و کنتراست عکس ها رو بهتره میکنه اما جزئیات مصنوعی به عکس ها اضافه میشه و تا حدودی باعث مصنوعی شدن اونها میشه.  دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم عملکرد خوبی داره و میتونه عکس های با کیفیت و جزئیات خوب و رنگ های نزدیک به واقعیت بگیره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro

 

گوشی موتورولا Edge 30

گوشی های موتورولا در ایران طرفداران آنچنانی ندارند و به دلیل واردات کمتر قیمت نسبتا بالاتری به نسبت گزینه های مشابه سامسونگ و شیائومی دارند، اما با اومدن نسل جدید این گوشی شما میتونید با هزینه حدودا 13.4 میلیون تومانی، نسخه با رم و حافظه ۸/۲۵۶ گوشی اج 30 موتورولا که یه گوشی میان رده رو به بالا به حساب میاد رو تهیه کنید و از عملکرد کلی خوب این گوشی و طراحی زیبای اون استفاده کنید. عملکرد کلی دوربین هم به نسبت قیمت بسیار خوبه و میتونه پابه پای گوشی های این رده و حتی یه مقداری بهتر عمل کنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت گوشی Edge 30 موتورولا

گوشی edge 30 موتورولا با استفاده از متریال با کیفیت و اندازه و ابعاد بسیار خوب تونسته یه گوشی ساده و در عین حال خوش ساخت رو بسازه که با وزن 155 گرمی یکی از خوش دست ترین گوشی های میان رده به حساب میاد و اگه در طول روز خیلی گوشی دستتونه و بزرگ بودن صفحه نمایش هم براتون مهمه کاملا میتونه شما رو راضی کنه. صفحه نمایش 6.5 اینچی با کیفیت بالا و امکان نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ، حاشیه کمی داره و استفاده از گوشی رو هم لذت بخش میکنه. نرخ به روز رسانی 144 هرتزی هوشمند هم به روون تر شدن این تجربه کمک میکنه.

پردازنده اسنپدراگون 778g پلاس باعث میشه این گوشی در مقابل رقبای خودش خیلی حرف خاصی برای گفتن نداشته باشه ولی در استفاده معمولی و روزمره خیلی تفاوت خاصی رو نمیتونید ببینید و اگه خیلی اهل بازی باشید میتونه کمی شما رو اذیت کنه. اندروید 12 خام بدون هیچ پوسته خاصی یه تجربه روون و سبک بهتون میده که یه سری امکانات شخصی سازی توی برنامه موتو اپ در نظر گرفته شده. باتری 4020 میلی آمپر ساعتی باعث میشه شارژدهی خیلی خوب نباشه و در استفاده معمولی کمتر از یک روز بهتون شارژ بده. شارژ 33 واتی هم نسبتا سرعت شارژ مناسبی داره و توی حدودا 1 ساعت گوشی رو فول شارژ میکنه.

سه تا دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، 50 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق برای گوی اج ۳۰ استفاده شده و میتونه کیفیت خوبی رو به شما بده. کیفیت عکس های لنز اصلی خوبه و جزئیات و رنگ های طبیعی و مناسبی توی عکس ها دیده میشه. کنتراست و وایت بالانس مناسبه و خیلی رنگ های غیر واقعی و اغراق شده ای بهتون نمیده. البته اگه شرایط نوری مناسب نباشه کمی عکس ها نرم و نویزی میشن. فوکوس کردن هم یه مقداری مشکل داره. لنز اولترا واید یه مقداری به نسبت لنز اصلی افت کیفیت داره ولی میتونه عکس های با کیفیت مناسبی بگیره. اگر به سوژه نزدیک بشید به عنوان لنز ماکرو هم میتونه عکاسی کنه که کیفیت و دیتیل عکس ها خوب و مناسبه. عکس های پرتره که با لنز تشخیص عمق گرفته میشه خطای حدودا ۲۰ درصدی داره و میتونه پس زمینه رو به صورت واقعی محو کنه. میتونید با کیفیت 4k و 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید که کیفیت و رنگ فیلم های خوبه و به خاطر لرزشگیر اپتیکال استفاده شده، میتونید در حرکت هم فیلم های بدون لرزش خاصی ثبت کنه. لنز سلفی 32 مگاپیکسلی کیفیت چندانی نداره و عکس های معمولی و با نویز زیادی میگیره اما کار رو براتون در میاره و به صورتی نیست که نشه ازش استفاده کرد.

 

مشاهده قیمت روز گوشی موتورولا Edge 30

 

 

بهترین دوربین گوشی موبایل تا 20 میلیون تومان

گوشی های شیائومی در بازه گوشی های میان رده اقتصادی و قاتل پرچمدار به خوبی تونستن پا به پای رقیب کره ای خودشون بیان و علاوه بر برتری در بخش هایی مثل قدرت پردازشی و صفحه نمایش در بخش دوربین هم خودشون رو به گوشی های سامسونگی برسند و حتی پیشی هم بگیرند. مهمترین پیشرفت دوربین گوشی ها در این بخش استفاده از لنز های بزرگ تر و با تعداد مگاپیکسل بیشتره که در کنار پردازنده قوی این گوشی ها اجازه میده علاوه بر جزئیات خوب و زیاد، دینامیک رنج و شارپنس خیلی خوبی هم توی عکس ها ثبت کنن و عکس های بسیار طبیعی و واقعی ولی در عین حال زنده و با جزئیات بگیرند. سنسور های فرعی هم وضعیت قابل قبول و خوبی پیدا میکنند، به خصوص سنسور های اولترا واید که به شما اجازه ثبت عکس های با زاویه دید بالا با کمترین افت کیفیت رو میدند. دوربین سلفی و فیلمبرداری اما تغییر زیادی نسبت به بازه های قبلی نداشته.

 

گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

گوشی یه خط اسم دار! شیائومی که با قیمت حدودی 15.5 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 و یه سری امکانات جالب و جذاب مثل سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی و شارژر 120 واتی به نسبت گزینه های دیگه شیائومی مثل پوکو F5 و یا شیائومی 13 لایت عملکرد دوربین بهتری و سرعت شارژ بالاتری داره و میتونه یه گزینه مناسب برای طرفداران شیائومی برای عکاسی در این بازه باشه.

طراحی خیلی شبیه به باقی گوشی های سری Note 12 نیست و بیشتر به گوشی 12t شباهت داره و از یه بدنه قطور با کیفیت ساخت بالا که از ترکیب شیشه و فلز با یه طراحی خمیده برای قرار گرفتن بهتر در دست استفاده میکنه. البته به خاطر این موضوع وزن گوشی زیاد شده و به 210 گرم رسیده. گواهی IP53 و گوریلا گلس 5 مثل باقی گوشی های میان رده شیائومی اینجا هم دیده میشه.

رنگ بندی کامل گوشی redmi note 12 pro+ xiaomi

صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل اولد و رزولوشن 1080 ترکیب رنگ و جزئیات خوبی داره و به خاطر نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ کنتراست و دقت رنگ ها مناسبه. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی باعث میشن موقع کار با گوشی تجربه روون و مناسبی داشته باشید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خیلی خوبی نداره و توی استفاده معمولی از گوشی میتونه با ارفاق حدود یک روز به شما شارژدهی کنه. البته شارژر 120 واتی قرار گرفته توی جعبه یه مقدار میتونه مرهم زخم باشه و بعد از تموم شدن شارژ گوشی بیشتر از 20 دقیقه نیاز به صبر برای پر شدن شارژ گوشی ندارید.

سه سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی ، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو بخش دوربین گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس رو تشکیل میدن. عکس های لنز اصلی دیتیل و جزئیات خیلی خوبی رو ثبت میکنه و ترکیب رنگ خوب و زنده ای داره. میتونید با حالت 200 مگاپیکسلی هم عکاسی کنید که دیتیل عکس ها مقداری بیشتر میشه اما یه مقداری دینامیک رنج به هم میریزه. عکس های لنز اولترا واید به نسبت قیمت خوبه و میتونه در این بازه عمکلرد جذابی از خودش نشون بده. دوربین ماکرو خیلی خفن نیست و برای گرفتن عکس های قابل قبول باید وقت زیادی رو صرف کنید. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی کیفیت نسبتا خوبی داره و ترکیب رنگ و پردازش رنگ صورتش مناسبه. با دوربین اصلی میتونید با کیفیت 4K و 30 فریم و با لنز سلفی میتونید فیلم هایی با کیفیت 1080 و 60 فریم بگیرید. لرزشگیر اپتیکال به کار رفته در لنز اصلی هم عملکرد مناسب و خوبی داره.

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 یه پردازنده میان رده است که به نسبت گوشی های دیگه عملکرد قابل قبولی داره اما نباید انتظار قدرت یه قاتل پرچمدار رو ازش داشته باشید، در استفاده معمولی همه چی روون و بدون مشکل اجرا میشه و موقع بازی هم گرافیک خوب و با فریم معقولی میتونید بگیرید. MIUI 14 و اندروید 12 برای گوشی استفاده شده که میشه گفت به نسبت تجربه نرم افزاری به روزی بهتون میده و یه سری تغییرات و بهبودهای شیائومی در این بخش باعث تجربه روون تر گوشی شده. اسپیکر استریو با قابلیت دالبی اتموس، جک 3.5 میلیمتری صدا و بلوتوث نسخه 5.2 امکانات بخش صدا گوشی ردمی Note 12 Pro Plus رو تشکیل میدن.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus 

 

Motorola Edge 40

گوشی موتورولا Edge 40 یه گوشی خوش دست، با نمایشگر و طراحی فوق العاده خوب و جذاب و یه رابط کاربری بسیار سبک و روونه که دوربین با عملکرد خوب و جذابی داره اما یه مقداری شارژدهی ضعیفه و در استفاده های سنگین هم مقداری داغ میکنه، اما با توجه به قیمت حدودا 17.3 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 8/256، یه گوشی شبه پرچمدار جذاب و زیبا و با ارزش خرید بالا به حساب میاد.

motorola edge 40 colors بهترین دوربین گوشی موبایل هر بازه قیمتی (پاییز 1402)

از لحاظ طراحی و خوش دست بودن گوشی اج 40 موتورولا واقعا حرف نداره و میشه گفت با یکی از خوش دست ترین گوشی های میان رده بازار طرفیم. بدنه از جنس پلاستیک و توی بعضی رنگ ها چرم مصنوعی ساخته شده که در کنار قطر 7.6 میلیمتری و وزن 171 گرمی یه گوشی خوش دست رو به شما تحویل میده که استفاده طولانی مدت از گوشی فشار زیادی رو به دست شما وارد نمیکنه. هم قاب پشتی و هم نمایشگر به صورت خمیده ساخته شده که به خوش دست شدن و جذاب تر شدن گوشی کمک میکنن. گواهی IP68 هم برای گوشی استفاده شده.

صفحه نمایش با طراحی خمیده و حاشیه بسیار کم 6.55 اینچی ابعاد مناسب و تو دستی داره و به لطف جزئیات بالای نمایشگر با پنل P-Oled و رفرش ریت 144 هرتزی تجربه خیلی خوبی رو موقع کار با گوشی و یا تماشای ویدیو به شما میده. روشنایی حدود 1100 نیتی داره و میتونه یه تجربه مناسب رو در محیط های روشن و بیرون از خونه به شما بده.

باتری 4400 میلی آمپر ساعتی حدود یک روز به شما شارژدهی میکنه، البته در صورتی که از گوشی استفاده معمولی داشته باشید و اگه کمی از گوشی سنگین تر استفاده کنید، تقریبا انتهای روز نیاز به شارژ مجدد پیدا می‌کنید. شارژر 68 واتی داخل جعبه تا حدودی این ضعف شارژدهی رو پوشش میده و میتونه توی حدود 40 دقیقه کاملا باتری رو شارژ کنه. تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8020 با اینکه خیلی تراشه خفن و معروفی نیست اما عملکرد خوبی چه در استفاده روزمره و چه بازی داره البته یه مشکلی که داره بالارفتن دمای گوشیه که حتی در کارهای نسبتا سنگین هم دیده میشه، البته گوشی بیش از حد داغ نمیشه و میتونه یه عملکرد مناسب و خوب رو حذف کنه. رابط کاربری اندروید 13 خام یه تجربه خیلی سبک و جذاب رو به شما میده و اگه طرفدار یه رابط کاربری تمیز باشید، این گوشی با امکانات شخصی سازی مناسب و ظاهر تر و تمیز میتونه نظرتون رو به خودش جلب کنه. البته پشتیبانی نرم افزاری 2 ساله یه مقداری به نسبت میان رده های سامسونگی بازار کمه.

دو سنسور 50 و 13 مگاپیکسلی به ترتیب برای لنز اصلی و لنز اولترا واید استفاده شدن و خیلی مشخصات عجیب و غریب و خاصی رو نمی بینیم. کیفیت عکس های لنز اصلی خوبه و میتونید جزئیات و دیتیل خوبی رو توی عکس ها و با نویز کمی ببینید. دینامیک رنج مناسبی داره و حتی در شرایط جوی نامناسب هم میتونه ترکیب رنگی خوبی به شما بده. لنز اولترا واید میتونه عکس های با جزئیات مناسب، وایت بالانس درست و دینامیک رنج قابل قبول بگیره. به وسیله این لنز میتونید عکس های ماکرو هم ثبت کنید که کیفیت نهایی بسیار خوب و مناسبه و بدون یه لنز مجزا میتونه عکس های خوبی به شما تحویل بده. لنز 32 مگاپیکسلی سلفی عکس های با کیفیت خوب و ترکیب رنگ مناسبی رو میگیره و رنگ پوست هم واقعی ثبت میشه. میتونید ویدیوهایی با کیفیت 4K و 30 فریم با همه لنزها ثبت کنید که کیفیت قابل قبول و خوبی رو به شما میدن، البته عملکرد لرزشگیر اپیتکالی خیلی خوب نیست. کیفیت اسپیکر استریو استفاده شده بسیار خوبه و میتونه یه صدای رسا و شفاف و بلند رو به گوشتون برسونه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Motorola Edge 40

 

بهترین دوربین گوشی موبایل تا 25 میلیون تومان

وارد بازه گوشی های پرچمدار اقتصادی میشیم و به خاطر به ارث بردن ژن گوشی های پرچمدار با ترکیب دوربین های خیلی خوب و نسبتا عالی طرفیم و اگه قصد خرید یه گوشی هوشمند با دوربین قابل احترام و همه فن حریف و یه قیمت معقول دارید بهتره سراغ خرید از این بازه قیمتی برید. به خاطر پردازنده خیلی قوی و نسبتا پرچمدار و هوش مصنوعی خوب عکس های به صورت خیلی نرم و بدون افت کیفیت زیاد ادیت میخورند و اگه قصد ادیت کردن و تولید محتوا با گوشی رو هم داشته باشید به کمک قدرت سخت افزاری بالای گوشی های این بازه میتونید به راحتی و بدون دردسر این کار رو انجام بدید. دوربین های سلفی هم پیشرفت قابل ملاحظه ای کردن، هم از لحاظ تعداد پیکسل های به کار رفته و هم کیفیت و کنتراست و ترکیب رنگ عکس ها و کاملا این گوشی ها رو برای تولید محتوا یا به اصطلاح موبوگرافی بهینه کردن.

 

موتورولا Edge 30 Fusion

گوشی های موتورولا با استفاده از یه طراحی و بدنه جذاب در کنار مشخصات سخت افزاری و فنی گزینه های جذابی به حساب میان اما به خاطر محبوبیت کمتر توی ایران و کمبود لوازم جانبی خیلی ها سمت گوشی های این برند نمیرن. گوشی اج ۳۰ فیوژن با قیمت حدودی 22 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ۱۲/۲۵۶ یکی از مناسب ترین گزینه های این بازه قیمتی به حساب میاد که امکانات نزدیک به گوشی های پرچمدار مثل سخت افزار قدرتمند و دوربین خوب و با امکانات زیاد رو با یه طراحی خوش دست و زیبا و قیمت مناسب به شما میده.

بررسی مشخصات گوشی Edge 30 Fusion موتورولا

بدنه گوشی از شیشه و فلز با کیفیت ساخت بالا ساخته شده که از یه طراحی ساده اما شیک استفاده میکنه و با اینکه نمایشگر کوچیکی نداره اما با قطر و اندازه خیلی خوب و مناسبی ساخته شده. طراحی متقارن و خمیده گوشی در کنار وزن کم ۱۷۵ گرمی باعث میشه گوشی خیلی خوش دست و راحت باشه. از گواهی IP52 و گوریلا گلس ۵ برای پشت و جلوی گوشی استفاده شده تا یه مقداری از بدنه بهتر محافظت بشه.

نمایشگر ۶.۵۵ اینچی خمیده و حاشیه بسیار کم که از پنل اولد استفاده میکنه و رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی نیمه هوشمند داره که در کنار تاچ سمپلینگ ۳۶۰ هرتزی تجربه روونی رو به شما بده و میتونه جزئیات خوبی رو به شما نمایش بده و امکان نمایش ۱ میلیارد رنگ باعث میشه رنگ های نمایش داده شده بسیار زنده و جذاب باشند.

باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی خیلی عملکرد خفنی نداره ولی میتونه در استفاده معمولی رو به سبک حدود یک روز به شما شارژدهی بکنه. سرعت شارژ وضعیت بهتری داره و آداپتور ۶۸ واتی قرار گرفته توی جعبه میتونه توی حدود نیم ساعت ۸۰ درصد باتری رو شارژ بکنه.

یه دوربین سه گانه با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق برای گوشی ادج ۳۰ فیوژن استفاده شده که به نسبت کیفیت خوب و مناسبی داره و میتونه شما رو راضی نگه داره. عکس های لنز اصلی کیفیت و دیتیل خوبی دارند و کنتراست عکس ها بالاست و رنگ های با وایت بالانس مناسب و رنگ طبیعی گرفته میشن. عکس های اولترا واید با جزئیات و ترکیب رنگ خوبی گرفته میشه که یه مقداری به نسبت لنز اصلی افت دارند. به خاطر داشتن قابلیت اتوفوکوس میتونه عکس های ماکرو هم بگیره که به نسبت کیفیت و جزئيات مناسبی دارند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی عکس های با جزئيات خوب و رنگ پوست و صورت طبیعی میگیره. امکان فیلمبرداری 4k با ۳۰ فریم رو داره اما لنز اصلی میتونه تا کیفیت 8k و ۳۰ فریم فیلم بگیره که جزئیات و ترکیب رنگ بسیار مناسبه.

تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس یه مقداری قدیمیه اما خیلی راحت میتونه یه تجربه مناسب و روون توی استفاده معمولی و یه عملکرد مناسب توی بازی های با گرافیک بالا داشته باشه. البته به خاطر اندازه گوشی و سیستم خنک کننده معمولی در استفاده طولانی مدت و چند دست بازی کردن یه مقداری گوشی داغ میکنه و قدرت پردازشی اون کاهش پیدا میکنه.

از اندروید ۱۲ خام برای گوشی استفاده شده که امکانات شخصی سازی مخصوص و متنوع موتورولا توی برنامه موتو دیده میشه و میتونید یه تجربه خیلی سبک و روون و راحت رو با این گوشی داشته باشید. اسپیکر استریو استفاده شده بلندی و کیفیت صدای خوبی داره و میتونه صدای فراگیری رو به شما بده.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Motorola Edge 30 Fusion

 

شیائومی Poco F5 Pro

گوشی شیائومی پوکو F5 Pro با قیمت حدودی 22.5 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 12/512 یکی از جذاب‌ترین گوشی های قاتل پرچمدار امساله که هم از لحاظ قدرت پردازشی تا مدت ها خیالتون رو راحت میکنه و هم از لحاظ دوربین میتونه تا حدودی قابلیت های گوشی های پرچمدار رو بهتون بده و با داشتن فضای ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایتی میتونید با خیال راحت عکاسی و فیلمبرداری کنید و نگران پر شدن فضای ذخیره سازی گوشیتون نباشید.

بررسی ارزش خرید و قیمت گوشی Poco F5 Pro

طراحی مثل نسخه معمولی خیلی جدید و جذاب نیست و شیائومی از یه طراحی کلاسیک تر برای این گوشی استفاده کرده ولی توی متریال و کیفیت ساخت چیزی کم نذاشته و از شیشه توی ساخت گوشی استفاده کرده که باعث شده وزن اون به حدود 204 گرم برسه و قاب پشتی مقداری خمیده طراحی شده تا توی دست بهتر قرار بگیره. گوریلا گلس 5 و گواهی IP53 هم به بالا رفتن کیفیت ساخت گوشی کمک میکنن.

صفحه نمایش 6.67 اینچی حاشیه مناسبی داره اما به نسبت نسخه معمولی از پایین یه مقداری بیشتره اما شیائومی از لحاظ جزئیات کم و کاستی برای گوشی نذاشته. پنل اولد با رزولوشن +WQHD جزئیات زیادی رو به نمایش میزاره و به خاطر امکان نمایش 68 میلیارد رنگ ترکیب رنگ و کنتراست مناسبی پیدا کرده. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو روون و سریع کرده که میتونه به صورت خودکار از 60 تا 120 هرتز جابجا بشه. تاچ سمپلینگ 480 هرتزی باعث میشه موقع بازی پاسخ دهی بهتری به دستورات شما داشته باشه و بتونید سریع تر توی بازی های اکشن واکنش نشون بدید. روشنایی بیشینه 1400 نیتی بسیار خوبه و تا حدودی میتونه مثل یه گوشی پرچمدار توی روشنایی زیاد عمل کنه.

باتری 5160 میلی آمپر ساعتی با اینکه شارژدهی خیلی زیادی به نسبت نسخه معمولی نداره اما میتونه شارژدهی یک روزه در استفاده معمولی و رو به سنگین داشته باشه. آداپتور 67 واتی توی خود جعبه قرار گرفته که میتونه توی حدود 50 دقیقه کاملا باتری رو شارژ کنه و باعث میشه این بخش عملکرد بسیار مناسبی پیدا کنه. شیائومی به جای بالا بردن سرعت شارژ از شارژ بیسیم 30 واتی برای این گوشی قاتل پرچمدار خودش استفاده کرده که باعث میشه این بخش در کل عملکرد بسیار خوبی از خودش نشون بده.

سه تا لنز 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو مثل گوشی پوکو F5 برای این گوشی استفاده شده که به نسبت بخش های دیگه خیلی عملکرد جذاب و خفنی نداره ولی میتونه عکس هایی با جزئیات و ترکیب رنگ زنده و خوبی بگیره و دستکاری نرم افزاری رنگ ها و جزئیات یه مقداری طبیعی تر به نظر میرسه. عکس ها شارپنس و جزئیات مناسبی دارند و دینامیک رنج عکس ها مناسبه. در نور کم و شب با روشن کردن حالت نایت مد وضعیت خیلی بهتر میشه، نویز کاهش پیدا میکنه و جزئیات و رنگ ها بهبود پیدا میکنن و عکس ها زنده تر میشن. لنز اولترا واید به نسبت قیمت عملکرد متوسطی داره و خیلی جزئیات زیاد و خفنی نداره و به نسبت نویز توی عکس ها زیاده. لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی برای این گوشی و این قیمت زیاد مناسب نیست و بیشتر جنبه فانتزی داره. عکس های پرتره جزئیات رنگ مناسبی دارند و نویز توی اونها خیلی کمه و تشخیص سوژه حتی در شرایط سخت بسیار خوب انجام میشه و محو کردن پس زمینه خیلی طبیعی و با کیفیت مناسبی انجام میگیره. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی عملکرد مناسبی داره و حتی در شرایط نوری بد میتونه عکس های با ترکیب رنگ مناسب، رنگ چهره واقعی، جزئیات بالا و نویز مناسب بگیره.

تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 برای اف 5 پرو استفاده شده که یه مقداری به نسبت گوشی های دیگه که از این تراشه استفاده میکنن سرعت هسته های کمتری داره و خنک کننده بهتری برای این گوشی استفاده شده تا دیگه بیش از حد موقع بازی یا استفاده سنگین داغ نکنه. عملکرد پردازشی بسیار خوبه و میتونه به راحتی توی بازی های سنگین و جدید با گرافیک بالا حدود 50 تا 60 فریم به راحتی به شما بده. در استفاده طولانی مدت خیلی افت قدرت پردازشی خاصی نداره و ممکنه بعد از حدود یک ساعت بازی سنگین ممتد گوشی شروع به داغ شدن شدید بکنه. اندروید 13 و MIUI 14 برای پوکو یه تجربه کاربری به روز با امکانات شخصی سازی مناسب رو به این گوشی دادن که شیائومی تا دو سال قول آپدیت های نرم افزاری رو برای این گوشی داده. اسپیکر استریو استفاده شده بلندی صدای خوب و صدای بالانسی داره و کیفیت و تفکیک مناسبی داره و بیس اون هم مناسبه اما جک 3.5 میلیمتری صدا حذف شده و باید از تبدیل یا هندزفری های بلوتوث برای گرفتن صدای خیلی بهتر استفاده کنید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco F5 Pro

 

بهترین دوربین گوشی موبایل تا 30 میلیون تومان

گوشی های قاتل پرچمدار و یا پرچمدار اقتصادی توی این بازه قیمتی جا دارند و به کمک پردازنده قدرتمند و پرچمدار خودشون در کنار لنزهای با تعداد مگاپیکسل بالا و لنز های فرعی با عملکرد خوب باعث شدن بخش دوربین هم عملکرد خوبی از خودش نشون بده اما پیشرفت های ایجاد شده به صورتی نیست که خیلی تفاوت قیمتی رو با بازه های قبلی توجیح کنه و شما به صرف هزینه بیشتر در بخش دوربین خیلی عملکرد و کیفیت بهتری به دست نمیارید و بیشتر پردازنده و صفحه نمایش قوی تری رو میتونید داشته باشید و اگه برای دیدن یه تفاوت فاحش و واقعا کاربردی بهتره بودجه خودتون رو کمی افزایش بدید و سراغ بازه های بعدی برید. البته با تغییرات ایجاد شده در قیمت گوشی های در این بازه به جز چند مدل گوشی های قدیمی خیلی تنوع زیادی در بین گوشی های وجود نداره و اگه دنبال یه گوشی با عملکرد دوربین خیلی خفن هستید، بهتره سراغ گزینه های بازی بعدی برید و از عملکرد تقریبا مشابه گوشی های پرچمدار لذت ببرید.

 

بهترین دوربین گوشی موبایل تا 40 میلیون تومان

گوشی های پرچمدار قدیمی تر توی این بازه به چشم میخورن ولی با توجه با ژن پرچمدار خودشون هنوز لنزها و امکانات به کار رفته، عملکرد خیلی خوب و خارق العاده ای دارند مخصوصا در سنسور اصلی و دست شما در عکاسی با این گوشی ها به خاطر امکانات زیاد بخش عکاسی و فیلمبرداری کاملا بازه و میتونید عکس های خیلی خوب و با جزئیات بدون کمترین نویز و با رنگ های طبیعی و زیبا ثبت کنید. در گوشی های هوشمند علاوه بر لنز بزرگ با تعداد مگاپیکسل بالا، هوش مصنوعی به کار رفته برای بخش دوربین از اهمیت زیادی برخورداره و گوشی های آیفون و پیکسل با سنسور های کوچیک تر ولی با هوش مصنوعی بهتر میتونن عکس های خیلی خوبی بگیرند، به همین خاطر در گوشی های پرچمدار روی این بخش هزینه و وقت بیشتری صرف شده و شما کاملا نتیجه روی میتونید توی گوشی های این بازه قیمتی ببینید.

 

Google Pixel 7

آخرین پرچمدار گوگل که از لحاظ سخت افزار و امکانات مثل گوشی های برندهای دیگه خیلی روی کاغذ خفن و جذاب نیست اما رابط کاربری تمیز و تجربه استفاده خاص این گوشی که هماهنگی مناسبی بین سخت افزار و نرم افزار داره میتونه یه تجربه منحصر به فرد رو به شما بده. به خاطر جادوی نرم افزاری گوگل و هوش مصنوعی خیلی پیشرفته این گوشی کیفیت بخش دوربین هم به نسبت قیمت بسیار خوبه و به راحتی میتونه با گوشی های گرون قیمت تر از خودش هم رقابت کنه. البته به خاطر واردات کمتر این گوشی و موجودی کم اون در بازار به نسبت قیمت بالایی داره و باید برای خرید نسخه با رم و حافظه 8/128 این گوشی حدود 34.5 میلیون تومان هزینه کنید.

بررسی مشخصات گوشی Pixel 7 گوگل

طراحی گوشی خیلی چیز خاصی نداره و همون زبون گوشی های پیکسل قبلی اینجا دیده میشه. پنل پشتی از جنس شیشه براق ساخته شده و یه نوار فلزی برای جزیره دوربین استفاده شده که ظاهر گوشی رو جذاب تر کنه. متریال استفاده کیفیت بسیار خوبی داره و باعث شده گوشی خیلی خوش دست باشه و حس خوبی منتقل کنه. بابت مقاومت گوشی هم گوگل از گوریلا گلس ویکتوس برای پشت و جلوی گوشی استفاده کرده و توی ساختش گواهی IP68 رعایت شده.

نمایشگر ۶.۳ اینچی با پنل امولد و رزولوشن ۱۰۸۰ جزئیات و رنگ های خوبی رو نمایش میده ولی یه مقداری به نسبت گوشی های پرچمدار دار دیگه حاشیه زیادی داره. روشنایی بسیار مناسبی داره که میتونه تا حدود ۱۴۰۰ نیت در حالت خودکار افزایش پیدا کنه. در کمال تعجب این گوشی هنوز از نرخ به روزرسانی ۹۰ هرتزی استفاده میکنه و خبری از ۱۲۰ نیست که در استفاده معمولی ممکنه خیلی این مشکل رو احساس نکنید.

باتری ۴۳۵۵ میلی آمپر ساعتی به نسبت اندازه گوشی عملکرد مناسبی داره و میتونه در استفاده معمولی و نسبتا سبک یک روز کامل به شما شارژ بده اما با استفاده سنگین تر باید وسطای روز گوشی رو شارژ کنید. از شارژر توی جعبه خبری نیست ولی با شارژر ۲۰ واتی قابل پشتیبانی میتونید توی حدود ۱ ساعت و نیم گوشی رو کاملا شارژ کنید که خیلی عدد عجیب و غریبی نیست.

پیکسل ۷ از دو تا لنز ۵۰ و ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید استفاده میکنه که میتونه به راحتی ضعف های بخش های دیگه رو پوشش بده. عکس های لنز اصلی میشه گفت عالیه و جزئيات زیاد و روشنایی خوبی توی عکس ها دیده میشه ولی یه مقداری رنگ ها رو گرم تر از واقعیت میکنه که خیلی اذیت کننده نیست. دوربین اولترا واید یه مقداری به نسبت لنز اصلی افت کیفیت داره ولی هنوز به نسبت گوشی های دیگه عملکرد بسیار خوبی داره. به هم ریختگی خاصی توی گوشه عکس ها دیده نمیشه و جزئيات و روشنایی بسیار خوبی دارند. با این لنز میتونید عکس های ماکرو هم ثبت کنید که کیفیت خوبی دارند. دوربین سلفی ۱۰.۸ مگاپیکسلی کیفیت بسیار خوبی داره و عکس هایی شبیه به لنز اصلی با جزئیات و ترکیب رنگ خوبی میگیره.

تراشه اختصاصی Google Tensor G2 عملکرد بسیار خوبی در استفاده معمولی و سنگین داره و به راحتی میتونه از پس اکثر کارها با کیفیت مناسب بر‌بیاد البته به پای تراشه های بالارده کوالکام نمیرسه ولی عملکرد بسیار مناسبی برای یه گوشی بالارده داره. در استفاده سنگین طولانی مدت هم تا حدودی داغ میکنه. اندروید ۱۳ خام و خالص که هماهنگی خیلی خوبی با سخت افزار داره باعث شده تجربه خیلی روون و سبکی رو به شما بده که امکانات شخصی سازی خیلی متنوع و مختلفی هم همراه خودش داره و اگه عاشق یه رابط تر و تمیز و بدون مزاحم هستید این گوشی کاملا میتونه شما رو راضی نگه داره. اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت صدای مناسبی داره اما خیلی بلند نیست و از جک ۳.۵ میلیمتری هم مثل باقی گوشی های پرچمدار خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Google Pixel 7

 

Xiaomi 13T Pro

شیائومی توی سری 13T امسال تغییرات خوبی در بخش دوربین ایجاد کرده و با استفاده از تجاربی که توی گوشی های سری 13 پیدا کرده تونسته یه عملکرد بسیار خوب در حد پرچمدار رو با قیمت پایین تر حدود 38 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 12/512 در اختیار مخاطبین بزاره. بخش های دیگه هم مثل سخت افزار و صفحه نمایش و باتری عملکرد بسیار خوبی دارند و در حد یه گوشی پرچمدار میتونن عمل کنن.

بررسی مشخصات گوشی Xiaomi 13T Pro

طراحی جدید و به روز گوشی که از ترکیب شیشه و پلاستیک ساخته شده و از یه طراحی تخت با مقداری خمیدگی در پنل پشتی و فریم تخت استفاده میکنه حس یه گوشی پرچمدار رو به شما منتقل میکنه. جزیره دوربین هم یه طراحی مربعی شکل زیبا و مثل سری شیائومی 13 داره. به گواهی IP68 هم مجهز شده و در این مورد هم نقطه ضعف خاصی نداره. صفحه نمایش 6.67 اینچی با حاشیه بسیار کم و پنل امولد با جزئیات و ترکیب رنگ مناسب میتونه تجربه خیلی خوبی رو موقع بازی و یا تماشای ویدیو به شما بده. رفرش ریت 144 هرتزی و روشنایی بیشینه 2600 نیتی هم امکانات این بخش رو تکمیل میکنه.

عملکرد باتری 5000 میلی آمپری خیلی جذاب نیست و توی استفاده سنگین کمتر از یک روز بهتون شارژ میده. البته شارژ 120 واتی قرار گرفته توی جعبه میتونه توی حدود 25 دقیقه کاملا گوشی رو شارژ کنه و تا حدودی مشکل شارژدهی نسبتا ضعیف رو برطرف میکنه. تراشه 4 نانومتری تراشه Mediatek Dimensity 9200 Plus عملکرد بسیار خوبی در اجرای برنامه ها و بازی های سنگین داره و میتونه یه تجربه خوب رو به شما ارائه کنه. شیائومی 13 تی پرو از اندروید 13 و MIUI 14 استفاده میکنه که میتونه تجربه مناسبی رو به شما بده و تا 4 سال هم آپدیت های نرم افزاری رو دریافت میکنه.

دوربین سه گانه با لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، 50 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم دو برابری و یه لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید برای این گوشی استفاده شده. همکاری با برند لایکا به شما اجازه میده که در دو حالت Vibrant و Authentic عکاسی کنید که ترکیب رنگی خوبی رو به این گوشی میده. جزئیات و دیتیل خوبی توی عکس ها لنز اصلی دیده میشه و شارپنس خوب و مناسب و بدون نویز خاصی داره. پردازش رنگ ها به صورت زنده و مناسب انجام میشه و عکس ها کنتراست و دینامیک رنج خوبی دارند. با حالت Authentic عکس ها تا حدودی واقعی تر میشن. عکس های لنز تله فوتو شبیه به عکس های لنز اصلی گرفته میشن و جزئیات خوب و رنگ های با کنتراست و دینامیک رنج بالایی به شما تحویل میده. عکس های لنز اولترا واید جزئیات و کیفیت قابل قبولی دارند و نویز کمی در اونها دیده میشه. حالت ماکرو مجزایی نداره اما با نزدیک شدن به سوژه، تا فاصله 20 سانتی متری، میتونید روی سوژه فوکوس کنید و عکس های کلوز آپ و شبه ماکروی بگیرید که کیفیت مناسبی هم دارند.

عملکرد لنز 20 مگاپیکسلی سلفی خیلی خوب نیست و دیتیل خیلی خوبی توی عکس ها دیده نمیشه. لنز اصلی با کیفیت 8K و 24 فریم میتونه فیلمبردای کنه و لنز تله فوتو محدود به کیفیت 4K و 60 فریمه و لنز اولترا واید هم میتونه با کیفیت 4K و 30 فریم فیلمبرداری کنه. قابلیت OIS یا لرزشگیر اپتیکال برای لنز اصلی به کار رفته ولی لنزهای دیگه از لرزشگیر دیجیتالی استفاده میکنن. دوربین سلفی هم میتونه با کیفیت 1080 و 30 فریم فیلمبرداری کنه و از لرزشگیر دیجیتالی هم کمک میگیره.

مشاهده قیمت روز گوشی Xiaomi 13T Pro

 

Apple iPhone 13

گوشی آیفون 13 آخرین نسل از گوشی های اپله که توی ایران رجیستر شده و برای وارد شدن به اکوسیستم اپل گزینه مناسبی به حساب میاد اما با توجه به قیمت حدودی 39 میلیون تومانی برای حافظه 128 گیگابایتی برای وارد شدن به اکوسیستم اپل تنها گزینه معقول به شمار میره اما یه مقداری به نسبت امکانات و قدیمی بودن گوشی باید قیمت بیشتری رو برای داشتن برند اپل پرداخت کنید ولی اگه دوست دار رابط کاربری و تجربه کار با یه گوشی خوش دست و جذاب از این برند هستید، و تعریف کیفیت عکاسی و فیلمبرداری گوشی های اپل رو شنیدید، آیفون ۱۳ میتونه انتخاب مناسبی برای شما باشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت آیفون 13 اپل

طراحی همون گوشی آیفون 12 اپله، فقط چینش دوربین ها به جای عمودی به صورت ضربدری در اومده و با همون بدنه خوش ساخت و با کیفیت طرفیم. وزنش هم نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده و کمی سنگین تر شده  که بیشتر به خاطر حجم بالاتر باتریه ولی هنوز به خاطر سایز مناسب و وزن 174 گرمیش از آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس خوش دست تره و اگه طولانی مدت از گوشی استفاده میکنید این گوشی برای شما ساخته شده! صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED که جزئیات و کیفیت رنگ فوق العاده ای داره و از استفاده ازش و دیدن ویدیو روش کاملا لذت میبرید. البته به خاطر نبود قابلیت پروموشن نسخه های پرو تجربه کار با صفحه گوشی iPhone 13 به روونی اونها نیست. ناچ دوربین سلفی هم تا حدودی نسبت به سال قبل کوچیک تر شده اما ارتفاعش بیشتر شده.

بخشی که اپل تغییرات خوبی رو توی گوشی هاش ایجاد کرده باتریه و دیگه مثل قبل روزی سه بار نباید گوشیتون رو شارژ کنید! باتری 3240 میلی آمپر ساعتی توی استفاده معمولی رو به سنگین یه روز کامل بهتون شارژ میده و دیگه بدون دغدغه می تونید از گوشیتون استفاده کنید. سرعت شارژ هم خوبه و با استفاده از آداپتور 20 واتی که باید جدا تهیه کنید شارژ کامل گوشی حدود 80 دقیقه طول میکشه و از مگ سیف 15 واتی هم پشتیبانی میکنه.

آیفون 13 مثل نسل قبلی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید استفاده میکنه که به خاطر پردازنده قوی تر و جدیدترش کیفیت عکس ها بهتر شده و شارپنس و روشنایی و رنگ بهتری ثبت میکنن. قابلیت اتوفوکوس هم به سنسور اولترا واید اضافه شده و دستتون توی عکاسی با این گوشی بازتره ولی کیفیت عکس های این سنسور کمی نسبت به سنسور اصلی کمتره. عکاسی توی شب هم بهتر شده و نویز کمتری توی نور کم دیده میشه. حالت سینماتیک مود اضافه شده به شما اجازه میده فیلم های خیلی جذاب تر و سینمایی تری بگیرید اما کیفیتش نسبت به فیلم های معمولی کمتره. دوربین سلفی خیلی پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته و هنوز توی نور معمولی نویز توش دیده میشه ولی اگه شرایط نوری عالی باشه عکس های خیلی خوبی می تونید باهاش بگیرید.

تراشه جدید A15 اپل در کنار 4 گیگ رم به خوبی از پس اکثر برنامه ها و بازی های سنگین بر میاد و می تونید با خیال راحت و بدون لگ و باگ بازی ها رو با گرافیک بالا و بدون هیچ لگی اجرا کنید. البته به خاطر اندازه کوچیک تر گوشی سیستم خنک کننده به خوبی آیفون 13 پرومکس عمل نمیکنه و بعد از حدود نیم ساعت بازی کردن یا کار سنگین گوشی شروع به داغ شدن میکنه. به خاطر رابط کاربری iOS استفاده شده و مچ بودن با سخت افزار گوشی 4 گیگ رم به خوبی کفاف این گوشی رو میده و همچی روون و به خوبی اجرا میشه و با یه رابط کاربری خیلی سبک و زیبا طرفید که تا 5 6 سال آینده هم پشتیبانی میشه و خیالتون بابت طول عمر گوشی راحته. اسپیکر استریو هم بلندی خوبی داره و تفکیک صداش عالیه اما به کیفیت آیفون 13 پرو مکس نمیرسه ولی از اکثر گوشی های بهتره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی iPhone 13

 

بهترین دوربین گوشی موبایل 40 میلیون تومان به بالا

بهترین و جدیدترین گوشی های هوشمند رو شما توی این بازه میتونید پیدا کنید و اگه از تولید محتوا کسب درآمد میکنید و یا علاقه زیادی به عکاسی و فیلمبرداری با دوربین دارید و دنبال بهترین ها هستید باید سراغ گزینه های این بازه قیمتی برید. گوشی های پرچمدار آیفون و سری S سامسونگ توی این بازه قرار دارند و هر ساله با جدیدترین تکنولوژی ها و سنسورها عملکرد خارق العاده ای توی عکاسی و فیلمبرداری از خودشون نشون میدن و یکی از دلایل اصلی برای خرید گوشی های پرچمدار همین دوربین به حساب میاد و شرکت های هم با توجه به همین موضوع هر ساله با بهبود هوش مصنوعی و استفاده از امکاناتی مثل عکسبرداری Raw، فیلمبرداری اکشن با فوکوس متحرک و روتوش و ادیت نرم افزاری زیبا و بدون کمترین افت کیفیت یک پکیج عکاسی کامل رو به طرفدارهای خودشون عرضه میکنن.

 

هواوی Mate 50 Pro

گوشی هواوی Mate 50 Pro هنوز یکی از بهترین عمکلرد دوربین بین تمامی گوشی های هوشمند رو داره و با توجه به امکانات مختلفی که برای این بخش در نظر گرفته شده، قابلیت های مختلفی رو در بخش عکاسی و فیملبرداری بهتون میده و شما میتونید با توجه به شرایط آب و هوایی و نوری بهترین عکس های ممکن رو ثبت کنید. البته با توجه به محدودیت های برند هواوی در استفاده از امکانات گوگل یه مقداری در این بخش ضعف داره که برای ما کاربران ایرانی زیاد مشکل خاص و اذیت کننده ای نیست و با توجه به قیمت حدودی 50.5 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی ۸/۲۵۶ به نسبت باقی پرچمدارهای موجود در این لیست قیمت مناسبی هم داره و اگه عملکرد دوربین براتون اهمیت زیادی داره، گوشی میت ۵۰ پرو اصلا ناامیدتون نمیکنه.

بدنه کیفیت ساخت خوبی داره و از متریال بسیار با کیفیتی برای ساختش استفاده شده. از لحاظ طراحی هم ظاهر جالبی داره ولی مثل باقی پرچمدارها گوشی قطور و سنگینی نیست و اندازه مناسب و خوش دستی داره که در استفاده طولانی مدت اذیتتون نمیکنه. از گواهی IP68 توی ساخت گوشی استفاده شده که باعث مقاومت گوشی در مقابل نفوذ ذرات آب و گرد و غبار میشه و روی نمایشگر گلس محافظ Kunlun ساخت هواوی قرار گرفته. یه صفحه نمایش ۶.۷۴ اینچی منحنی اولد با رزولوشن 1212 (بالاتر از فول اچ دی) و نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی برای گوشی میت ۵۰ پرو استفاده شده که حاشیه بسیار کمی داره و حس بسیار خوبی موقع استفاده بهتون میده فقط یه مقداری ناچ قدیمی این گوشی کمی ظاهر رو قدیمی کرده. امکان نمایش یک میلیارد رنگ رو داره و نرخ به روزرسانی و رزولوشن قابل تغییره اما LTPO نیست و روشنایی حدودا ۱۰۰۰ نیتی نمایشگر باعث میشه در محیط بیرون هم در استفاده از گوشی مشکلی نداشته باشید.

بررسی ارزش خرید و قیمت mate 50 pro هواوی

باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی شارژدهی نسبتا مناسبی داره و در صورت استفاده معمولی از گوشی حدود ۷ تا ۸ ساعت بهتون شارژ میده که خیلی شارژدهی زیادی نیست و به رقبای دیگه مثل آيفون ۱۳ پرومکس و S23 Ultra نمیرسه. شارژر ۶۶ واتی توی جعبه قرار گرفته که نکته مثبتی برای یه پرچمدار به حساب میاد و میتونه توی حدود ۴۵ دقیقه کاملا گوشی رو شارژ‌ بکنه. از شارژ بیسیم 50 واتی و شارژ بیسیم معکوس 5 واتی برای گوشی استفاده شده. حسگر اثر انگشت و حسگر سه بعدی TOF برای تشخیص چهره دقیق برای گوشی استفاده شدن که عملکرد مناسبی دارند ولی باعث شدن ناچ گوشی یه مقداری بزرگ بشه.

تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ توی گوشی استفاده شده و به خاطر تحریم ها از قابلیت 5G هم استفاده نمیکنه. عملکرد پردازشی در استفاده عالی بسیار خوبه و هیچ لگ و باگ خاصی نداره اما در بازی ها و کارهای پردازشی سنگین دمای گوشی به شدت افزایش پیدا میکنه و خیلی داغ میکنه و دچار افت عملکرد پردازشی میشه و خیلی مناسب استفاده سنگین طولانی مدت نیست. از EMUI 13 برای این گوشی استفاده شده که ظاهری تقریبا شبیه به اندروید ۱۲ داره و به اکثر برنامه های گوگل دسترسی ندارید و برای استفاده از این برنامه های باید از اپ های واسطه مثل Gbox استفاده کنید. امکانات شخصی سازی مناسبه و یه تجربه مناسب و روون رو بهتون میده. اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت صدا خوبی داره، ترببل صدا مناسبه و بیس پر قدرت و واضحی بهتون میده.

هواوی از سه تا لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم مکانیکی قابل تنظیم، ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو و ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید در کنار دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی برای گوشی میت ۵۰ پرو استفاده کرده. دیافراگم متغییر گوشی که توی ۱۰ پله تغییر میکنه و در حالت دستی میتونید با توجه به نور این مقدار رو تنظیم کنید تا عکس های طبیعی تر و حرفه ای تری بگیرید و در حالت خودکار خودش با توجه به فاصله سوژه و مقدار نور این عدد رو تغییر میده و عوض میکنه. عکس ها در حالت پیش فرض به صورت ۱۲.۵ مگاپیکسلی و توی نور روز با f2.0 گرفته میشن، عکس های کیفیت بالایی دارند، رنگ ها زنده است، کنتراست رنگ عالی و نویز بسیار کمه و دینامیک رنج عکس ها تقریبا بی نقصه. به کمک این دافراگم متغییر میتونه عکس های پرتره بگیره که با توجه به شرایط نوری به خوبی سوژه رو تشخیص میده و پس زمینه رو به طبیعی ترین حالت ممکن محو میکنه. دوربین ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو امکان زوم ۳.۵ و ۱۰ برابری اپتیکال رو بهتون میده که حتی در زوم ۱۰ برابری هم کیفیت عکس ها بسیار خوبه. سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید تقریبا عملکرد ۵۰ ۵۰ داره و اگه همه چی خوب باشه عکس های خیلی خوبی میگیره. در فاصله نزدیک عکس های ماکرو از سوژه ها میگیره و تا فاصله سه سانتی متری فوکوسش درست و دقیق کار میکنه. در نور کم، هواوی میت 50 پرو عکس های تقریبا عالی و کم نقصی میگیره اما یه مقداری پردازش اون با کمک نایت مود بیشتر طول میکشه اما با نورپردازی بسیار خوب شب رو تبدیل به روز میکنه.

سنسور ۱۳ مگاپیکسلی سلفی عکس های بسیار خوب با اکسپوژر مناسب و جزئيات زیاد میگیره اما عملکردش به خفنی و هیجان انگیز بودن بخش های دیگه نیست. همه لنزها امکان فیلمبرداری در حالت 4k با ۶۰ فریم رو دارن. برای همه سنسور های همیشه EIS روشنه و لرزش کمتری تو ویدئو ها دیده میشه و به کل با اینکه عملکرد این بخش خوبه اما مثل بخش عکاسی نیست و نمیتونه شما رو هیجان زده کنه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Huawei Mate 50 Pro

iPhone 13 Pro Max

بهترین، خفن ترین و بزرگترین گوشی رجیستر شده برند اپل، خلاصه کلام در مورد گوشی آیفون 13 پرو مکسه و تمام. اگه دنبال صفحه نمایش با جزئیات زیاد، قدرت سخت افزاری خفن و شارژدهی باتری خیلی خوب می گردید و کمی هم شم عکاس حرفه ای بودن دارید، حتما باید سراغ iPhone 13 Pro Max برید. البته گوشی iPhone 15 Pro Max که به تازگی عرضه شده یکی از بهترین عملکردهای دوربین رو در بخش های مختلف داره ولی با توجه به ممنوعیت ورود و عدم رجیستری این گوشی متاسفانه در ایران نمیتونید سراغ این گوشی برید و باید حدود ۷۵ تا ۹۵ میلیون تومان بسته به نوع حافظه ذخیره سازی و تعداد سیم کارت برای این گوشی نسبتا قدیمی اما هنوز جذاب اپل کنار بذارید! البته شاید این عدد برای عاشقان سینه چاک اپل خیلی بالا نباشه و میتونید برای خودتون توجیه بیارید و به عنوان یه سرمایه گذاری هم بهش نگاه کنید! (برای دیدن سایر گزینه های قابل خریداری اپل و مقایسه ارزش خریدشون میتونید به راهنمای خرید گوشی آیفون موبونیوز مراجعه کنید.)

از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت هیچ ضعف و نکته منفی در این گوشی نیست و فقط میشه گفت عالی! البته اندازه بزرگ گوشی و وزن زیاد اون باعث میشه کمی استفاده از اون در طولانی مدت دست رو اذیت کنه. صفحه نمایش 6.7 اینچی با پنل اختصاصی Super Retina XDR OLED و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی یکی از بهترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند رو بهتون میده که در کنار جزئیات بالا خیلی روون و سریعه.

بررسی ارزش خرید و قیمت آیفون 13 پرو مکس اپل

باتری 4350 میلی آمپر ساعتی توی استفاده معمولی و سبک حدود 2 روز کامل بهتون شارژ میده و اگه خیلی استفاده سنگینی ازش بکنید و خیلی بازی کنید حدود 8 تا 9 ساعت بهتون شارژ میده که فقط میشه گفت عالیه. برای یه گوشی با این قدرت و اندازه عالیه. آداپتور 20 واتی که باید جدا خریداری کنید باتری رو توی حدودا 75 دقیقه شارژ میکنه و با استفاده از قابلیت مگ سیف 15 واتی شارژ کاملش حدودا 100 دقیقه زمان میبره که با توجه به شارژدهی خوب باتری عدد مناسبیه.

بخش دوربین به لطف پیشرفت های نرم افزاری که داشته با اینکه از لنز های مشابه 12 مگاپیکسلی سال قبل استفاده کرده ولی شاهد یه پیشرفت خوبی هستیم و عملکرد دوربین هیچ کم و کاستی نداره و یکی از بهترین دوربین گوشی های هوشمند رو می تونید با گوشی iPhone 13 Pro Max داشته باشید. عکس های دوربین اصلی کیفیت خیلی خوب و کنتراست عالی دارن و مثل نسخه های قبلی رنگ ها خیلی به زردی نمیزنه. لنز اولترا واید یه مقداری کیفیتش نسبت به سنسور اصلی افت میکنه اما عکس های با نور خوب و جزئیات خیلی خوبی ثبت میکنه. عکس های ماکرو هم با لنز تله فوتو ثبت میشن و جزئیات خوبی دارن و شما تا فاصله دو سانتی متری هم می تونید عکس های خیلی خوبی ثبت کنید. جزئیات دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی خوبه و شارپنس و دینامیک رنج مناسبی داره اما نویز هم نسبتا توش دیده میشه و اگه نور مناسب نباشه خیلی نویز بیشتری می تونید توی عکس ها ببینید.

یکی از بهترین و قوی ترین پردازنده های دنیا یعنی تراشه A15 اپل توی این گوشی استفاده شده و در کنار 6 گیگ رم توانایی اجرای هر برنامه و بازی سنگینی رو داره و اگه گیمر باشید از خیلی گوشی های گیمینگ دیگه عملکرد بهتری و با ثبات تری از خودش نشون میده و در طولانی مدت هم عملکرد مناسب خودش رو حذف میکنه. رابط کاربری iOS 15 که امکان ارتقا به iOS 16.2 رو داره در کنار سخت افزار قدرتمند یه تجربه کاربری خیلی خوب و روون بهتون میده و این مچ بودن باعث شده خیلی عملکرد گوشی بهتر بشه. پشتیبانی بلند مدت اپل هم خیالتون رو بابت عمر طولانی مدت این گوشی راحت میکنه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی iPhone 13 Pro Max

 

Samsung S23 Ultra

گوشی S23 Ultra بهترین گوشی سامسونگ و یکی از بهترین و جدیدترین گوشی های پرچمدار اندرویدی بازار با قیمت حدودی 48.6 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 12/256 به حساب میاد که بین گزینه های موجود در این بازه با اینکه خیلی عملکرد خفنی در بخش دوربین نداره و یه مقداری به نسبت گزینه های موجود ضعیف تر عمل میکنه ولی به خاطر واردات بیشتر قیمت مناسب تری داره و برند سامسونگ هم در بین عموم محبوبیت خوبی داره و اگه دنبال یه پرچمدار همه چی تموم و با قیمت مناسب میگردید این گوشی میتونه براتون یه گزینه مناسبی باشه.

طراحی بدنه تفاوت خیلی زیادی با نسل قبلی نکرده و فقط خمیدگی لبه ها کمتر شده تا هم استفاده از گوشی راحت تر بشه و هم تفاوتی با نسل قبلی داشته باشه. به جز این مورد فریم فلزی لنز ها هم بزرگ تر شده. خمیدگی صفحه نمایش هم کمتر شده تا تاچ های اشتباهی کمتر بشه و آسیب های احتمالی بر اثر ضربه و افتادن هم کاهش پیدا کنه. صفحه نمایش 6.8 اینچی دینامیک امولد 2X با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۰۸۸ پیکسل و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی تقریبا تغییر خاصی نسبت به نسل قبل نکرده و هنوز یکی از بهترین صفحه نمایش ها به حساب میاد که جزئیات و ترکیب رنگ فوق العاده ای توی اون دیده میشه. روشنایی بیشینه هم افزایش پیدا کرده.

بررسی ارزش خرید و قیمت S23 Ultra سامسونگ

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده شده برای این نسل بهینه شده تا هم هماهنگی بهتری بین سخت افزار و نرم افزار داشته باشیم و هم نسخه های نسبتا ضعیف تر اگزینوس هم حذف بشه. این پردازنده جدید و قدرتمند تا سال های سال خیال شما رو بابت اجرای بازی ها و نرم افزاری های سنگین راحت میکنه. اندروید 13 و One UI 5.1 یه تجربه به روز و با امکانات شخصی سازی متنوع به این گوشی داده و در کنار پردازنده قدرتمند به خوبی میتونید توی کارهای سنگین و مولتی تسکینگ از اون استفاده کنید. قلم لمسی هم همچنان در کنار گوشی اس 23 اولترا قرار داره و توی یه سری استفاده های روزمره و یا حرفه ای به کمک شما میاد.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی فرق خاصی نسبت به نسل قبل نکرده و فقط به لطف پردازنده جدید و کم مصرف شارژدهی بیشتر شده و توی استفاده معمولی به یک روز و نیم رسیده. سرعت شارژ هم ثابت مونده و با استفاده از آداپتور 45 واتی میتونید توی یک ساعت گوشی رو شارژ کنید. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 5 واتی هم مثل قبل اینجا دیده میشه. قابلیت Pause USB Power Delivery هم به شما اجازه میده موقع بازی بدون شارژ گوشی فقط درصد شارژ رو ثابت نگه دارید و به راحتی از گوشی استفاده کنید.

تغییر سنسور اصلی به 200 مگاپیکسل باعث شده جزئیات و دیتیل بیشتری توی عکس ها دیده بشه و در کنار پیشرفت های هوش مصنوعی این بخش کاملا شما رو راضی نگه داره. لنز اولترا واید هم نویز و به هم ریختگی کمتری نسبت به نسل قبل داره. لنز تله فوتو هم تقریبا عملکرد مشابهی با نسل قبلی داره و میتونید عکس های با زوم مناسب و جزئیات قابل قبولی داشته باشید. دوربین سلفی هم از لنز 12 مگاپیکسلی استفاده میکنه و با اینکه تعداد پیکسل کمتری داره اما جزئیات و دیتیل اون به مراتب بهتر شده و نویز کمتری توی عکس های اون دیده میشه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S23 Ultra

 

Xiaomi 13 Ultra

خفن ترین و آخرین پرچمدار شیائومی مدتی میشه که با رام گلوبال توی بازار ایران موجود شده و اگه فن و طرفدار پر و پا قرض شیائومی هستید، میتونید با یه هزینه ناقابل! حدودا 60.6 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 16/512، سراغ خرید این گوشی خفن برید و یکی از بهترین عملکردهای دوربین رو داشته باشید. البته به نسبت پرچمدار سامسونگ قیمت بالاتری داره ولی با داشتن یه دوربین خفن، کیفیت ساخت و طراحی منحصر به فرد و خاص و همچنین قدرت سخت افزاری و صفحه نمایش عالی نه تنها چیزی از رقیب سامسونگی کم نداره، بلکه میتونه به خوبی با این گوشی رقابت کنه.

بررسی مشخصات گوشی Xiaomi 13 Ultra

از لحاظ طراحی با یه گوشی خیلی خوش ساخت و خفن طرفیم که قطر نسبتا زیاد و وزن مناسبی با توجه به باقی گوشی های پرچمدار داره، اما به خاطر جزیره بزرگ دوربین که برآمدگی زیادی هم داره، این گوشی بیشتر به یه دوربین DSLR شباهت داره تا یه گوشی هوشمند. پنل پشتی از چرم دست ساز با کیفیتی ساخته شده که حس خوبی توی دست داره و در کنار طراحی نسبتا گرد پنل پشتی که به نسبت باقی پرچمدارها خمیدگی خیلی زیادی داره، باعث میشه یه مقداری بهتر توی دست قرار بگیره. گوریلا گلس ویکتوس و گواهی IP68 هم توی ساخت گوشی به کار رفته.

صفحه نمایش به صورت خمیده و با اندازه 6.73 اینچی ساخته شده که یه پنل امولد با کیفیت و رزولوشن +QHD داره که امکان نمایش 1 میلیارد رنگ در کنار این نمایشگر پر جزئیات حس بسیار خوبی موقع کار با گوشی بهتون میده. رفرش ریت 120 هرتزی با قابلیت LTPO در کنار امکانات دیگه باعث تجربه روون، سریع و لذت بخش گوشی میشه و مصرف انرژی مناسبی هم داره. روشنایی صفحه نمایش به گفته شیائومی تا 2600 نیت افزایش پیدا میکنه که توی همه شرایط شاید نتونه به این عدد برسه، اما در کل تجربه خیلی خوب و بدون مشکلی رو در محیط روشن به شما میده.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مثل گوشی های پرچمدار رقیب نیست و یه مقداری (در حدود 10 درصد) شارژدهی کمتری رو به شما میده اما میتونه حدود یک روز شما رو در استفاده روزمره همراهی کنه. آداپتور 90 واتی قرار گرفته توی جعبه سرعت شارژ خوبی داره و میتونه توی حدود 40 دقیقه کاملا باتری رو شارژ کنه. شارژ بیسیم 50 واتی و شارژ معکوس بیسیم 10 واتی هم جزو امکانات دیگه این بخش به حساب میاد. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مثل باقی گوشی های پرچمدار امسال برای این گوشی استفاده شده و تقریبا توی اکثر بنچمارک ها در حد و اندازه گوشی های رقیب قرار داره. در استفاده روزمره و یا بازی هم میتونید انتظار یه تجربه خیلی خوب و روون رو داشته باشید. رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 13 برای این گوشی استفاده شده که تجربه مناسبی داره و میتونه امکانات و قابلیت های شخصی سازی خوبی رو در اختیار شما بزاره. تا 3 سال هم آپدیت های نرم افزاری برای این گوشی عرضه میشه. اسپیکر استریو به کار رفته هم صدای کاملا بالانس، بلند و با کیفیت خوبی رو پخش میکنه.

شیائومی علاوه بر یه سنسور بزرگ 50 مگاپیکسلی با اندازه 1 اینچی از یه دیافراگم متغیر هم برای دوربین این گوشی استفاده کرده تا در کنار سه دوربین یکسان تله فوتو و اولترا واید با سنسور 50 مگاپیکسلی پکیج دوربین این گوشی خیلی جذاب و خفن بشه. با همکاری برند لایکا پردازش و ترکیب رنگ عکس ها خوب و زنده است و در کل میتونه عکس های با جزئیات، ترکیب رنگ و دینامیک رنج خوبی حتی توی شرایط نوری نامناسب به شما تحویل بده. دیافراگم متغییر هم میتونه به گرفتن عکس های پرتره خفن و توی شرایط مختلف کمک کنه. دوتا لنز تله فوتو با زوم 3.2 برابری و 5 برابری کیفیت مناسبی دارند و نویز خیلی زیادی توی عکس های این سنسورها دیده نمیشه. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به نسبت باقی پرچمدارها و حتی دوربین پشتی خیلی خفن و جذاب نیست اما عملکرد مناسب و قابل قبولی داره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Xiaomi 13 Ultra

 

جمع بندی

سعی کردیم تو هر بازه قیمتی بهترین دوربین گوشی موبایل رو معرفی کنیم تا اگه اولویت اولتون برای خرید گوشی هوشمند عملکرد دوربینه بتونین انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید. البته ممکنه برای خیلی از افراد کاربردهایی مثل لنز ماکرو یا فیلمبرداری 4K خیلی کاربردی نباشه و عملکرد لنز اصلی یا دوربین سلفی خیلی مهم تر باشه که باید تو مقایسه و انتخاب بهترین مدل حواستون به این نکته باشه. به نظر شما جای کدوم گوشی تو بین گزینه های بهترین دوربین گوشی موبایل تو بازه های مختلف خالیه؟ تو قسمت نظرات مدل پیشنهادیتون برای خرید رو بگید.

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 96
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
AliNajafiJahani

جامع و کاربردی 👌🏻

۳۰ مهر ۱۴۰۲
tahamousavi

ردمی نوت ۱۰ پرو حقیقتا گوشی خوبی بود ولی به نظرم برای اینکه الان بخریمش قدیمی شده…

۳۰ مهر ۱۴۰۲
thisabasi

دوربین اس ۲۳اولترا واقعا عالیه

۲۹ مهر ۱۴۰۲
King Samsung

تو دوربین چون آیفون نسل جدیدش اومده (iphone 15promax) اول آیفون بعد سامسونگ

۲۸ مهر ۱۴۰۲
    Rayan Arbabi

    عزیز من مقایسه ی دوربین s23 اولترا با ایفون 15 پرو مکس آمده برو ببین s23 اولترا دوربینش بهتر است

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲