معرفی بهترین ویجت‌های باتری اندروید

چند سال پیش که گوشی‌های اندرویدی امکان نشون دادن درصد باتری رو نداشتن، نصب یک ویجت یا برنامه برای نمایش دادن وضعیت باتری اهمیت زیادی داشت. این روزها با اینکه ویجت‌ها نسبت به قبل ضرورت کمتری دارن ولی همچنان خیلی از کاربران اندروید از داشتن یک ابزارک باتری کاربردی با امکانات خوب استقبال می‌کنن. پس در این مقاله موبونیوز با هم نگاهی به بهترین ویجت های باتری اندروید میندازیم تا ببینیم این برنامه‌ها چقدر کارمون رو راحت‌تر می‌کنن.

 

معرفی ۱۰ مدل از بهترین ویجت های باتری اندروید

باتری یکی از اصلی‌ترین بخش‌های گوشیه و بد نیست که همیشه حواسمون به نوع عملکرد و بازدهیش باشه. درسته که الان همه گوشیا کلی تنظیمات تو بخش باتری دارن، اما اگه بخواین گزارش نحوه شارژ شدن باتری رو جلو چشمتون داشته باشین، لازمه از ابزاررک های مخصوص این کار استفاده کنین. به همین دلیل در ادامه ۱۰ تا از بهترین ویجت های باتری اندروید رو بهتون معرفی میکنیم تا راحت تر سلامت باتری و زیر نظر بگیرین.

 

۱. برنامه Ampere

ویجت باتری اندروید Ampere

این برنامه برای مدیریت وضعیت باتری طراحی شده ولی امکانات اضافه جذابی هم داره. یکی از این قابلیت‌های جذاب، نمایش سرعت شارژ گوشی هستش که برای اطلاع از سلامت شارژر و کابل خیلی کاربردیه. یکی دیگه از قابلیت‌ها امکان رصد کردن سرعت خالی شدن باتری گوشی هستش تا همیشه حواسمون باشه که گوشی چقدر سریع داره باتری مصرف میکنه. این اپلیکیشن یه ویجت هم به گوشی‌تون اضافه می‌کنه که نشون میده گوشی داره با چه سرعتی شارژ میشه، چقدر سریع شارژ خالی می‌کنه و اینکه درصد باتری باقی مونده چقدره. البته این ویجت برای نسخه رایگان نیست و باید حتما ورژن پرو رو خریداری کنین.

دانلود برنامه Ampere از گوگل‌پلی

 

۲. ویجت Artsplanet Battery

ویجت Artsplanet battery باتری اندروید

یکی از شرکت‌های توسعه دهنده برنامه در گوگل پلی، Artsplanet هستش که ویجت‌های باتری خیلی بامزه و سرگرم کننده‌ای می سازه. هر گروه از ویجت‌های این شرکت مربوط به یک برنامه خاص هستن و تم گوشی رو گربه‌ای و کیوت می کنن. پس اگه از تم های بامزه خوشتون میاد و میخواین گوشیتون پر از گربه و استیکرای خنده دار بشه این برنامه به دردتون میخوره. در کل این ویجت‌ها بغیر از جلوه زیبا امکاناتی مثل گذاشتن آلارم، ویس و شخصی سازی رو هم فراهم کردن و صفحه اصلی گوشی (هوم اسکرین) رو از این رو به اون رو میکنن.

دانلود ویجت باتری Maneki Neko از گوگل‌پلی

 

۳. ویجت رصد باتری fsinib

ویجیت باتری اندروید Battery Monitor Widget

این ویجت هم مثل بقیه‌ی ویجت‌های رصد باتری (monitoring) امکانات خوب رو با ظاهری جالب ارائه میکنه. fsinib گرافیک‌های جالبی مثل آمپر بنزین ماشین داره که باقی مونده شارژ رو بهتون یادآوری میکنه. نسخه کامل این ویجت امکانات خوبی مثل سلامت باتری، دمای باتری و مدت زمان روشن بودن گوشی رو نشون میده که مشابه نسخه عادیه، فقط تبلیغاتش حذف شده.

دانلود برنامه Battery Monitor Widget از گوگل‌پلی

 

۴. ویجت باتری Reborn

برنامه رصد باتری Reborn

ویجت Reborn یکی از محبوب‌ترین ویجت‌های اندرویدی مربوط به باتریه که با بالای ۵ میلیون دانلود به طور تخصصی روی باتری گوشی شما تمرکز داره. یکی از دلایلی که این برنامه رو تو لیست بهترین ویجت های باتری اندروید آوردیم رابط کاربری جذابشه که تماما قابل شخصی سازی هستش. شما میتونین رنگ، فونت و حتی محتوای در حال نمایش در ویجت رو شخصی سازی کنین تا شبیه سلیقه خودتون بشه. برنامه Reborn امکانات جالبی مثل نمایش دمای باتری و سلامت باتری رو هم داره و شارژ زیادی مصرف نمیکنه. اگه به سلامت باتری گوشی اهمیت میدین بهتره سری هم به برنامه های افزایش عمر باتری بزنین تا به بهینه‌ترین شکل از گوشیتون استفاده کنین.

دانلود ویجت باتری Reborn از گوگل‌پلی

 

۵. برنامه Chronus Information

ویجت باتری اندرویدی Chronus Information

این برنامه دارای ویجت‌ها مختلف و متنوعی از باتری گرفته تا تقویم و ساعت و وضعیت آب و هواست. نسخه پریمیوم هم دارای ویجت‌های شبکه‌های اجتماعی توییتر (ایکس)، رددیت و موارد دیگره که دسترسی به این برنامه ها رو راحت تر میکنه. ویجت‌ها ظاهر خوبی دارن و از تغییر سایز هم پشتیبانی میکنن تا بتونین جای درستی از صفحه قرارشون بدین.

دانلود برنامه Chronus Information از گوگل‌پلی

 

۶. برنامه رصد باتری GSam

برنامه رصد باتری اندروید GSM

این برنامه یکی از قدرتمندترین‌ها تو این زمینه است و میتونه نشون بده که بیشترین مصرف باتری رو از کدام برنامه‌ها دارین و باقی مانده شارژ باتری چقدر دووم میاره. برنامه رصد باتری GSam برای کسانی که می‌خوان از همه چیز باتری گوشی اطلاع داشته باشن، یکی از بهترین‌هاست. ویجت‌های دیگه ای که همراه این برنامه نصب میشن در نوع خودشون کاربردین و درصد باتری رو نمایش میدن. این ویجت ها همچنین حساب میکنن که با توجه به مصرفتون گوشی چقدر دیگه میتونه شارژدهی داشته باشه تا از خاموش شدنش غافلگیر نشین. 

دانلود برنامه GSam Battery Monitor از گوگل‌پلی

 

۷. برنامه Energy Bar

ویجت باتری اندروید Energy Bar

یکی دیگه از توسعه دهنده‌های خوش ذوق گوگل پلی، IJP هستش که یه روش جالب برای رصد کردن درصد باتری اندروید رو ارائه کرده. بجای داشتن یک ویجت که کل صفحه رو اشغال می‌کنه، این برنامه یک نوار در دور ناچ یا در بالای صفحه نمایش میذاره که بهتون میگه باتری گوشی توی چه وضعیتی قرار داره. طول این خط با شارژ باتری رابطه مستقیم داره و هر چی شارژ باتری کم‌تر بشه، نوار هم کوچک‌تر میشه. این برنامه امکانات شخصی سازی خوبی هم داره و میشه تنظیم کرد که با رسیدن درصد شارژ گوشی به یک عدد خاص، رنگ نوار هم عوض بشه.

دانلود برنامه Energy Bar از گوگل‌پلی

 

۸. برنامه KWGT Kustom Widget Maker

ویجت باتری اندروید KWGT

برنامه KWGT یک برنامه ویجت ساز هستش. بعضی وقتا واقعا سخته که دقیقا ویجتی رو پیدا کنیم که مطابق نیازمون باشه و انگار باید خودمون اون ویجت رو بسازیم. این برنامه هم این امکان رو برای ما فراهم کرده تا هر ویجتی که دوست داریم رو بسازیم. یکی از نقاط قوت این برنامه اینه که کاربران میتونن ویجت‌هایی که ساختن رو باهم دیگه به اشتراک بذارن و بخاطر همین هم میشه داخل این برنامه تعداد خیلی زیادی ویجت پیدا کرد. KWGT تقریبا امکان ساخت هر چیزی بهتون رو میده و فقط قبلش باید یاد بگیرین که چطوری از امکانات مختلفش استفاده کنین.

دانلود برنامه ویجت باتری اندروید KWGT از گوگل‌پلی

 

۹. برنامه UCCW

بهترین برنامه ویجت باتری اندروید UCCW

ایده جذابی مثل KWGT قطعا باید منتظر رقبای جدی هم باشه؛ UCCW یکی از این رقباست که امکاناتی مشابه KWGT رو می‌تونه ارائه بده. توی این برنامه هم مثل رقیبش امکان طراحی هر ویجتی فراهمه و کارابران می‌تونن ویجت‌های خودشون رو با هم به اشتراک بذارن، اون‌ها رو شخصی سازی بکنن و ازشون توی هوم اسکرین گوشی اندرویدی خودشون استفاده کنن. این برنامه هر لحظه در حال دریافت آپدیت‌های جدید هستش و روز به روز به امکاناتش اضافه میشه.

دانلود برنامه ویجت باتری UCCW از گوگل‌پلی

 

۱۰. ویجت Weather and Clock

ویجت باتری Weather and Clock

این ویجت نسبت به بقیه ویجت‌ها و برنامه‌هایی که تا اینجا بهتون معرفی کردیم، توی جهت متفاوتی قدم برداشته. تمرکز اصلی این برنامه روی ارائه اطلاعات مربوط به آب و هوا هستش با چند تا مورد اضافه که یکی از این موارد امکان رصد کردن باتری هستش. Weather and Clock به عنوان یک ویجت که امکانات زیاد و متنوعی رو ارائه می‌کنه عملکرد خوبی داره و کاربر رو راضی می‌کنه. این برنامه به طور کلی تبلیغات داره ولی ویجت‌هاش این مشکل رو ندارن.

دانلود ویجت باتری اندروید Weather and Clock از گوگل‌پلی

 

این روزا قیمت گوشی به اندازه‌ای بالا رفته که سالم بودن باتری اهمیت ویژه‌ای برامون داره. چون با خراب شدن باتری احتمال آسیب دیدن بخش‌های دیکه هم زیاد میشه و بهتره این ریسکو نکنیم. بنابراین سعی کردیم تو لیست بهترین ویجت های باتری اندروید مدل‌هایی رو معرفی کنیم که برای رصد مدام باتری مفید باشن و اجازه ندن که حتی یه لحظه از وضیعت شارژ گوشی غافل بشین. 

نویسنده : کورش نجفیان
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 11
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

سید امیر علی سیاسی

خوب بود

۱۳ فروردین ۱۴۰۳
Vahid1358

مقاله مفیدی بود

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

مقاله خوبی بود
اگه میتونید از ویجت های مختلف دیگه هم مطلب بزارید

۰۵ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

عالی و قوی

۰۲ اسفند ۱۴۰۲
walkovere

no

۰۲ اسفند ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

عالی بود

۰۲ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

ممنون

۰۱ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

چه خوب

۰۱ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

بیشتر بزارید از اینا بررسی ماینکرفت هم بزارید‌

۰۱ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

عالی بود…

۰۱ اسفند ۱۴۰۲
Amir ali namaei

عالی بود

۰۱ اسفند ۱۴۰۲