تفاوت مودم های 4G و TD-LTE؛ معرفی بهترین مدل ها

برای استفاده از اینترنت، به صرفه ترین و اقتصادی ترین روش تهیه اشتراک ADSL از مخابرات یا اپراتورهای دیگه است. اما با توجه به اینکه این شرکت ها به برخی از نقاط سرویس دهی ندارند، این روش برای همه افراد امکان پذیر نیست. اگر هم به دنبال سرعت بالا (با توجه به شرایط اینترنت ایران!) هستید، این سرویس ها جوابگوی شما نیستند و باید سمت سرویس های فیبرنوری یا پوینت تو پوینت برید که این سرویس ها نیز هزینه اولیه و راه اندازی نسبتا بالایی دارند. اگر شما جزو هر کدام از این دسته های بالا هستید، بهترین و منطقی ترین روش برای اتصال به اینترنت، استفاده از نت همراه است. البته این نت همراه هم چندین شبکه و روش مختلف مثل 4G و TD-LTE دارد که توی این مقاله ویژگی ها، تفاوت ها و برتری های هر کدوم رو بررسی میکنیم. برای اینکه بدونید کدوم سرویس برای شما مناسب‌تره؛ حتما تا انتهای مقاله تفاوت مودم های 4G و TD-LTE همراه موبونیوز باشید.

 

اینترنت 4G چیست؟

فناوری 4G چهارمین نسل از ارتباط بی سیم سلولی یا تلفن همراه است که بعد از نسل های 2G و 3G آخرین نسل و فراگیرترین نسل از ارتباط شبکه بی سیم هست. البته ارتباط 5G هم در اکثر نقاط دنیا و ایران در حال توسعه است، اما هنوز به فراگیری نسل چهارم نیست و در تمامی نقاط در دسترس و قابل استفاده نیست و هنوز ارتباط 4G کاربردی ترین و رایج ترین نحوه اتصال به شبکه همراه است. سرعت انتقال داده در این شبکه بین 50 تا 100 مگابیت بر ثانیه است که بسته به پوشش منطقه شما ممکن است متفاوت باشد.
برای اتصال دستگاه های دیگه در محل کار یا منزل شما نیاز به یک سیم کارت 4G و یک مودم همراه یا یک روتر 4G برای پخش نت همراه دارید. البته میتونید از تلفن همراه خودتون هم برای هات اسپات کردن و اتصال به شبکه همراه استفاده کنید اما با توجه به افزایش قیمت موبایل و لوازم جانبی و همچنین داغ شدن گوشی و کاهش عمر باتری در اثر استفاده طولانی مدت از هات اسپات، بهتره از یک مودم برای اتصال 4G استفاده کنید.

 

فناوری شبکه LTE چیست؟

فناوری LTE مخفف Long Term Evolution (تکامل بلند مدت) هست. این فناوری جایگزین یا نسل بعدی از فناوری 4G نیست بلکه بعد از ایجاد نسل چهارم ارتباط بی سیم، برخی از شرکت ها و اپراتورها برای رسیدن به سرعت های نسل چهارم این فناوری رو استفاده کردند و به نوعی این فناوری پلی بین نسل سوم (3G) و چهارم ارتباط شبکه همراه میشود شاخه ای از این نسل به حساب میرود و به همین دلیل برخی افراد به این نوع ارتباط 4G LTE هم می‌گویند. در نتیجه فناوری LTE جایگزین و یا نسخه بهبود یافته شبکه 4G نیست.

 

فناوری TD-LTE

خود فناوری LTE به صورت مجزا از فناوری 4G ارتقا پیدا کرده و شامل دو شاخه جدیدتر و بهینه یافته تر LTE-Advanced و TD-LTE میشود. فناوری LTE-A خیلی در ایران رایج نیست اما تکنولوژی TD-LTE به دلیل استفاده گسترده تر ایرانسل و اپراتورهای دیگه در ایران فراگیرتر شده و به نام اینترنت ثابت 4G هم شناخته میشه. البته این اسم به معنی این نیست که شما باید در مکان ثابتی از این نوع ارتباط استفاده کنید اما به نسبت نسل 4G قابل حمل و نقل کمتری دارد و به دلیل نوع خاص مودم یا روتر که تکنولوژی ارتباطی مجزا از نسل 4G دارد خیلی برای مسافرت مناسب نیست.
این فناوری به شما ارتباط با سرعت بالا، پایدار و نسبتا ارزان تر از نت همراه 4G رو میده. البته با استفاده از سیم کارت های TD-LTE شما امکان تماس و مکالمه رو ندارید و فقط محدود به استفاده از نت هستید. اگر در منطقه شما سیم کارت 4G اپراتور مورد نظر آنتن دهی و پوشش مناسبی داشته باشد، این سیم کارت هم میتونه به خوبی نیاز شما رو به ارتباط بی سیم برطرف کنه.
یکی از تفاوت های اصلی LTE با TD-LTE در نوع باندهای فرکانسی است. فناوری LTE از دو باند مختلف برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده میکند ولی فناوری TD-LTE از یک باند یکسان برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده میکند و پوشش دهی بیشتر و ارتباط پایدارتری رو هم در اختیار شما قرار میده.

 

تفاوت شبکه های 4G و TD-LTE چیست؟

حالا که با فناوری های 4G و TD-LTE آشنا شدیم، باید ببینیم هر کدوم از این فناوری ها چه برتری و مزیتی دارند؟ اصلا تفاوت بین این دو شبکه و ارتباط چیه؟ تفاوت ها محدود به سرعت و پایداری ارتباط میشه یا تفاوت های گسترده و بیشتری بین این دو نسل از فناوری های ارتباطی وجود داره؟ برای جواب دادن به این سوال ها، باید بدونیم برتری استفاده از هر کدوم چیه و با توجه به نوع مودم، سیم کارت و پایداری برای یک کاربر ایرانی کدوم یکی از این فناوری های مناسب تره.

 

تفاوت در نوع سیم کارت مورد استفاده

همان طور که در بالا اشاره کردیم با توجه به تفاوت این دو تکنولوژی برای استفاده از هر کدوم از این فناوری ها نیاز به یک سیم کارت جداگانه دارید. سیم کارت 4G همون سیم کارت معمولی هست که توی گوشی های همراه استفاده میشه و امکان اتصال بی سیم، تماس و پیامک رو هم در اختیار شما قرار میده و قیمت نسبتا پایین تری داره و در دسترس تر هم هست. البته قیمت بسته های نت این نوع سیم کارت ها نسبتا بالاتره و شما هزینه بیشتری رو باید برای هر گیگ از اینترنت پرداخت کنید.
سیم کارت های TD-LTE فقط امکان ارتباط بی سیم رو در اختیار شما قرار میدن و خبری از تماس و یا ارسال پیامک نیست. اما بسته های اینترنت به نسبت ارزان تر و با حجم و مدت زمان بیشتری دارند و شما هزینه کمتری رو بابت هر گیگ از اینترنت پرداخت میکنید، البته هزینه تهیه سیم کارت تقریبا بیشتر و گرون تر از سیم کارت 4G هست.

 

سرعت انتقال داده و اطلاعات

یکی از مهم ترین دلایل برای تهیه این فناوری ها سرعت دانلود و آپلود اطلاعاتی است که در اختیار شما قرار میدن. هر دو این فناوری ها از شبکه ADSL سرعت بیشتری دارند اما تفاوت سرعت این دو فناوری به چه صورته؟ فناوری 4G سرعتی بین 2 تا 100 مگابیت بر ثانیه دارد که این سرعت در فناوری TD-LTE در حدود 2 تا 80 مگابیت بر ثانیه است. البته این سرعت با توجه به شرایط نت ایران کاملا در دسترس نیست و بستگی به منطقه، مودم، نوع اپراتور، تعداد کاربران و … داره اما اگر سرعت انتقال داده برای شما اهمیت بیشتری داره، فناوری 4G انتخاب نسبتا مناسب و با سرعت بیشینه بالاتری هست.

 

شبکه و منطقه تحت پوشش

یکی دیگه از مواردی که در انتخاب بین این دو فناوری باید در نظر داشته باشید، پوشش دهی اپراتور مورد نظر شماست. برای این کار میتونید از طریق وب سایت یا پشتیبانی اپراتور مورد نظر منطقه تحت پوشش رو متوجه بشید ولی به صورت کلی، با توجه به پیشرفت های شبکه 4G در طول سال های اخیر، اکثر مناطق کشور از این شبکه پشتیبانی میکنن و اگر دائم در حال جابجایی هستید و این نوع ارتباط برای شما مناسب تر است. ولی این مورد کاملا در مورد فناوری TD-LTE صدق نمیکنه، این فناوری بیشتر در شهرهای بزرگ توسعه پیدا کرده و در مناطق دوردست و روستاها به راحتی در دسترس نیست.
البته نکته مثبت فناوری 4G اینه که اگر منطقه شما از این فناوری پشتیبانی نکنه خود به خود به فناوری های 3G و یا پایین تر منتقل میشد و کاملا از اتصال به اینترنت محروم نمیشید ولی این امکان در فناوری TD-LTE وجود نداره و شما یا نت دارید یا ندارید!

 

هزینه راه اندازی اولیه

همونطور که در بخش سیم کارت گفتیم هزینه بسته های اینترنت 4G بیشتره اما در عوض هزینه راه اندازی اولیه کمتری داره و شما با تهیه یک مودم همراه ساده یا یک مودم USB هم میتونید از این نوع اتصال استفاده کنید. اما مودم های TD-LTE نسبتا گرون قیمت تر هستند و برای استفاده نیاز به هزینه بیشتری دارید. البته اگه سراغ مودم های مخصوص هر اپراتور یا به اصطلاح مودم لاک شده برید، این هزینه اولیه به صورت قابل توجهی کاهش پیدا میکنه، البته محدود به یک اپراتور خاص میشید و در صورت جابجایی ممکنه مودم خریداری شده در منطقه جدید پوشش دهی نداشته باشه و عملا مودم شما بلااستفاده بشه. مودم های دو کاره 4G و TD-LTE هم در بازار موجوده که به نسبت قیمت بالایی دارند اما با توجه به حق انتخاب زیادی که در اختیار شما میزارن، در صورت قطع اتصال یک سیم کارت میتونید به راحتی از نت سیم کارت دیگه استفاده کنید و هیچ وقت با مشکل قطعی نت مواجه نشید.

 

میزان تاخیر در دریافت و ارسال اطلاعات

این مورد فقط برای گیمرها، استریم ها یا افرادی که به صورت روزانه مکالمه و جلسه های آنلاین زیادی دارند اهمیت دارد و اگه کاربر معمولی هستید این بخش خیلی در انتخاب شما تاثیرگذار نیست. میزان تاخیر اصطلاحا به فاصله زمانی که طول میکشه تا اطلاعات ارسال و مجددا دریافت بشه گفته میشه که این میزان در فناوری 4G حدود 5 میلی ثانیه است که در فناوری TD-LTE این تاخیر دو برابر میشه و اگه قصد بازی، استریم یا تماس ویدیویی رو دارید، تهیه نت همراه 4G میتونه انتخاب مناسب تری باشه. مودم‌های نزتک می‌تونن با پشتیبانی از فناوری‌های 4G و LTE و داشتن گارانتی هایپرسل یکی از گزینه‌هاتون باشن.

 

پایداری ارتباط و اتصال

در این بخش پایداری ارتباط فناوری 4G بیشتر است و میتونید ارتباط بهتر و پایدارتری رو داشته باشید، البته این مورد در بازی های آنلاین، استریم و ویدیوکال بیشتر مشاهده میشه. البته فناوری TD-LTE هم پایداری مناسبی داره ولی در مقایسه با اتصال 4G یه مقداری عقب میفته.

 

کدام فناوری برای شما مناسب تر است؟

با توجه به موارد گفته شده اگه مدام در حال جابجایی هستید و نیاز به یک اتصال پایدار، با کیفیت، سریع و با تاخیر کم می گردید، تهیه و استفاده از مودم و سیم کارت 4G میتونه انتخاب مناسب تری باشه و با اینکه هزینه بیشتری در طولانی مدت باید پرداخت کنید، اما در اکثر مناطق میتونید به راحتی از این فناوری استفاده کنید و در صورت نیاز میتونید برای مکالمه و یا پیامک هم روی این سیم کارت های 4G میتونید حساب کنید.
در نقطه مقابل اگه برای خونه، محل کار یا شرکت به دنبال یک اینترنت پایدار، با سرعت مناسب و با کیفیت قابل قبول و همچنین هزینه های معقول هستید، خرید و تهیه مودم و سیم کارت TD-LTE میتونه انتخاب مناسب تری باشه. البته اگه اتصال مداوم و بدون قطعی برای شما اهمیت بیشتری داره و خیلی از لحاظ بودجه محدودیت ندارید، خرید مودم های دو کاره با امکان اتصال 4G و TD-LTE بهترین انتخاب برای شماست تا در صورت قطعی یک شبکه به صورت خودکار از فناوری دیگه استفاده کنید و درگیر مشکلات قطعی اینترنت نباشید.
در بازار ایران تقریبا از تمامی دسته های گفته شده میتونید مودم های مختلفی رو در بازه های قیمتی متفاوت و از برندهای مختلف پیدا کنید، ولی اگه مشکلات سرعت و قطعی اینترنت وقت شما رو گرفته و حوصله کافی برای انتخاب و جستجو کردن در بین ده ها مودم مختلف رو ندارید، در ادامه بهترین مودم های 4G و بهترین مودم های TD-LTE رو به شما معرفی میکنیم تا بتونید با توجه به نیاز، بودجه و قابلیت هایی که مد نظر دارید، بهترین انتخاب ممکن رو انجام بدید.

 

بهترین مودم های 4G

اگر تصمیم به تهیه و استفاده از مودم های همراه 4G گرفتید، با وجود تنوع بالایی این دسته از محصولات در بازار ایران، شاید انتخاب یک مودم یا روتر 4G کمی سخت و چالش برانگیز بشه، به همین دلیل در ادامه بهترین مودم های 4G بازار رو جمع آوری کردیم تا شما بتونید با توجه به بودجه و نیازی که دارید بهترین انتخاب رو انجام بدید.

 

مودم همراه D-Link DWR-910M 4G/LTE

برند دی لینک یکی از برندهای شناخته شده در حوزه مودم و تجهیزات ارتباطی به شمار میره و محصولات متنوع و نسبتا اقتصادی رو در سبد محصولات خودش داره. مودم همراه D-Link DWR-910M 4G/LTE با قیمت حدودی 1 میلیون تومانی یکی از ارزانترین مودم های همراه بازاره که از اکثر شبکه های ارتباطی همراه مثل 2G و 3G و 4G و LTE پشتیبانی میکنه و سرعت دانلود حداکثری 150 مگابیت بر ثانیه ای داره. چراغ نمایشگر قرار گرفته روی بدنه با تغییر رنگ از آبی (4G) و سبز (3G) وضعیت اتصال شما را نمایش میدهد.
با توجه به اندازه کوچک و در حد یک فلش مموری این مودم میتونه در خونه، محل کار و حتی در سفر نت مورد نیاز شما رو تامین کنه و فقط با اتصال به یک منبع انرژی مثل آداپتور، پاوربانک یا پورت شارژ لپ تاپ میتونه شروع به کار کنه. از استاندارد وایرلس 802.11n/g/b پشتیبانی میکند و 8 نفر به صورت همزمان میتوانند به این مودم متصل شوند. البته کیفیت و سرعت اینترنت دریافتی شما در این حالت بستگی زیادی به سرویس دهنده شما دارد. از اکثر سیم کارت های اپراتورها پشتیبانی میکند و محدودیت خاصی در این زمینه در این سیم کارت وجود ندارد.

مودم همراه D-Link DWR-910M 4G/LTE

 

مودم همراه Naztech NZT-77C 4G

برند نزتک با داشتن مودم های با کاربری تخصصی اتصال 4G و LTE و همچنین به همراه داشتن گارانتی سه ساله شرکت هایپرسل، به عنوان محصولاتی اقتصادی و با کیفیت مناسب و قابلیت های متنوع در بازار شناخته میشن. مودم همراه Naztech NZT-77C 4G با داشتن قیمت حدودی 1.7 میلیون تومان یک گزینه مناسب برای افرادیه که دائما در حال جابجایی هستند و نمیخوان از گوشی به عنوان مودم استفاده کنن. این مودم همراه با داشتن باتری داخلی 2000 میلی آمپر ساعتی تا حدود 4 ساعت اینترنت همراه 4G رو در اختیار شما قرار میده. باتری داخلی قابلیت جداسازی و تعویض را دارد که محل قرارگیری سیم کارت و کارت حافظه MicroSD دستگاه در زیر این باتری قرار دارد. باتری دستگاه از طریق کابل میکرو USB قرار گرفته شارژ می شود.

مودم همراه Naztech NZT-77C 4G

صفحه نمایش مودم نزتک NZT-77C اطلاعاتی مثل مقدار باتری و آنتن و قدرت سیگنال دستگاه را به شما نمایش میدهد. این مودم از سیم کارت اکثر اپراتورها پشتیبانی میکند و سرعت دانلود و آپلود حداکثر 150 و 50 مگابیت را در اختیار شما میگذارد. امکان اتصال حداکثر 10 کاربر به صورت همزمان به این مودم وجود دارد. از فرکانس باند 2.4 گیگاهرتزی پشتیبانی میکند و با توجه به اندازه و ابعاد، قدرت پخش سیگنال مناسبی دارد. امکان دریافت و نمایش پیامک از طریق پنل این مودم نیز وجود دارد.

 

مودم Naztech NZT-77DX 4G

مودم Naztech NZT-77DX 4G با قیمت حدودی 2 میلیون تومان یکی از مودم های با قیمت مناسب بازار و نسبتا اقتصادی از برند نزتک است که از فناوری 4G LTE پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا با سیم‌کارت‌های مختلف اینترنت پرسرعت داشته باشید. این مودم نزتک دارای قابلیت اتصال شارژر همراه و یا پاوربانک از طریق پورت میکرو USB به عنوان منبع تغذیه است که به شما امکان استفاده از آن در هر مکانی را می‌دهد و تا حدودی یک مودم همراه 4G به شمار میرود.

مودم قابل حمل Naztech NZT-77DX 4G

فناوری MiMo 2×2، چهار آنتن خارجی برای پوشش بهتر و همچنین سرعت دانلود و آپلود به ترتیب 150 و 50 مگابیتی جزو ویژگی های قابل توجه این مودم است. مودم 77dx نزتک با داشتن وزن سبک و ابعادی کوچک، یک گزینه مناسب برای حمل و نقل و استفاده در سفر است و با داشتن سه پورت Lan امکان اتصال سیم با پایداری و سرعت مناسب را نیز می دهد.

 

مودم روتر Neterbit NWR-M920 4G

مودم Neterbit NWR-M920 از برند نتربیت با قیمت حدودی 2.2 میلیون تومان یکی از گزینه های مناسب و نسبتا اقتصادی در بازار برای استفاده خانگی از شبکه همراه 4G است که با داشتن کیفیت ساخت مناسب و امکانات مختلفی مثل رابط کاربری راحت و با قابلیت های مختلف و همچنین آنتن خوب، میتونه به راحتی از پس نیازهای خانگی بربیاد. با استفاده از 4 پورت لن قرار گرفته میتوانید با سرعت مناسب و پایدارتری به اینترنت متصل بشید.

مودم نتربیت Neterbit NWR-M920 4G

این مودم سرعت دانلود و آپلود تقریبی حداکثری در حدود 150 و 50 مگابیت بر ثانیه رو در اختیار شما قرار میده و میتونید با سرعت مناسبی از شبکه 4G استفاده کنید. این مودم از فرکانس 2.4 گیگاهرتزی و 4 آنتن 5 دسی بلی برای ارسال اطلاعات استفاده میکند و میتواند محدوده قابل قبولی را پوشش دهد.

 

مودم روتر Naztech 99DX 4G

مودم روتر Naztech 99DX 4G یک محصول با امکانات و قابلیت های متنوع و قیمت مناسب حدود 2.2 میلیون تومانیه و با پشتیبانی از سیم کارت اپراتورهای مختلف میتونه اینترنت پرسرعت و با کیفیت مناسبی رو در اختیار شما بزاره. طراحی مودم خیلی کوچیک و قابل حمل نیست، که یکی از دلایل اصلیش آنتن های به کار رفته در این مودمه، البته این آنتن ها باعث سیگنال دهی بهتر مودم میشن. پایه متحرک این مودم به شما اجازه استفاده از این محصول رو در مکان ها و شرایط مختلف میده. این مودم هم به وسیله آداپتور برق و باتری داخلی کار میکنه و حتی در شرایط قطعی برق هم میتونید از نت همراه این مودم استفاده کنید که نکته مثبتی برای این محصول به حساب میاد. باتری 3000 میلی آمپر ساعتی چیزی در حدود 6 تا 8 ساعت به شما شارژ میده که با توجه به دستگاه های متصل میتونه کمتر بشه.

مودم روتر Naztech 99DX 4G

این مودم سرعت آپلود و دانلود ترتیبی 50 و 150 مگابیت بر ثانیه داره اما طبق تست های انجام شده، سرعت 25 مگابیت رو در زمان دانلود به شما میده. مودم 99dx نزتک از یک باند با فرکانس 2.4 گیگاهرتزی پشتیبانی میکنه و پوشش دهی مناسبی هم داره.

 

مودم روتر TP-Link Archer MR200/AC750 4G

مودم تی پی لینک Archer MR200 یه مودم میان رده برای استفاده از اینترنت 4G همراه است که با توجه به قیمت حدودی 3.3 میلیون تومانی قابلیت های متنوع و کاربردی را با کیفیت و سرعت خوبی در اختیار شما قرار میدهد. پشتیبانی از دو باند با فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتزی برای اتصال پرسرعت به اینترنت با پینگ پایین، سرعت دانلود و آپلود بیشینه ترکیبی 150 و 50 مگابیت بر ثانیه، پشتیبانی راحت و آسان از تمامی سیم کارت های اپراتورها، 4 پورت لن برای اتصال با سیم و بدون تاخیر به اینترنت و داشتن یک رابط کاربری مناسب و با امکانات مختلف جزو ویژگی های قابل ذکر این مودم است.

مودم روتر TP-Link Archer MR200/AC750 4G

 

مودم Huawei B622 4G LTE

مودم هواوی B622 یکی از بهترین مودم ها برای استفاده از اینترنت سیم کارت 4G LTE به شمار میرود که با داشتن قیمت حدودی 5.5 میلیون تومانی جزو مودم های نسبتا گران قیمت بازار به شمار میرود. این مودم به صورت آنلاک شده عرضه شده و از تمامی سیم کارت های اپراتورهای مختلف پشتیبانی میکنه و شما میتونید با توجه به آنتن دهی و پوشش منطقه خودتون از سیم کارت های مختلف استفاده کنید. این مودم از دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتزی برای ارسال سیگنال با سرعت و کیفیت بالا استفاده میکنه و شما با توجه به به نیاز به سرعت یا پوشش میتونید از هر کدوم از این فرکانس ها استفاده کنید. از استاندارد Wi-Fi 6 هم پشتیبانی میکنه و اگر گوشی یا لپ تاپی دارید که از این تکنولوژی استفاده میکنه، میتونه با سرعت و پایداری بیشتری به اینترنت متصل بشید.

مودم Huawei B622 4G LTE

امکان پشتیبانی از 64 کاربر رو به صورت همزمان داره اما با افزایش تعداد کاربران سرعت به نسبت کاهش پیدا میکنه. به وسیله 4 پورت Lan قرار گرفته میتونید به صورت سیم به دستگاه متصل بشید و از یک نت نسبتا پایدارتر و مناسب بازی برخوردار باشید. با توجه به اندازه دستگاه امکان حمل و نقل و جابجایی این مودم رو دارید، اما به دلیل تامین برق از طریق آداپتور خیلی برای سفر و در طول مسیر مناسب نیست. به وسیله رابط کاربری استفاده شده میتونید پیامک های دریافتی خودتون رو مشاهده کنید. این مودم از TD-LTE هم پشتیبانی میکنه اما با توجه به وارد کننده ممکنه این قابلیت رو نداشته باشه و نسخه td-lte این محصول مقداری قیمت بیشتری داره.

 

بهترین مودم TD-LTE

مودم های TD-LTE مثل مودم های 4G تنوع بالایی در بازار ندارند و بیشتر شرکت های سرویس دهنده بسته های اولیه رو به همراه مودم و سیم کارت به فروش میرسونن. مودم های گرون قیمت تر برندهایی مثل هواوی، ایسوس و یا تی پی لینک به صورت همزمان از سیم کارت های 4G و TD-LTE پشتیبانی میکنن اما در داخل ایران اکثرا به صورت محدودتر شده به فروش میرسن که دلیل این کار دقیقا مشخص نیست. اگه دنبال مودم های آنلاک شده برای استفاده در اپراتورهای مختلف دارید کمی انتخاب سخته، ولی در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین مودم های TD-LTE موجود در بازار رو به شما معرفی کنیم.

 

مودم Irancell TF-I60 S1 4G/TD-LTE

مودم TF-I60 S1 با قیمت حدودی 2.5 میلیون تومان یکی از مودم‌های نسبتا ارزان قیمت TD-LTE اما با امکانات و سرعت خوب است. البته به دلیل اینکه این مودم توسط ایرانسل عرضه میشه، شما فقط امکان استفاده از سیم کارت های این برند رو به روی این مودم دارید و اگه در منطقه شما سیم کارت های ایرانسل آنتن دهی ندارند، این مودم خیلی به کار شما نمیاد. مودم TF-I60 S1 با داشتن 4 پورت لن، امکان اتصال سیمی و بی‌سیم را برای شما فراهم میکند. با توجه به ابعاد کوچک این مودم میتونید برای محل های مختلف از این مودم استفاده کنید، اما به دلیل نداشتن باتری داخلی خیلی برای سفر مناسب نیست.

مودم Irancell TF-I60 S1 4G/TD-LTE 

مودم TF-I60 S1 به فناوری MIMO 4×4 مجهز است و امکان اتصال با سرعت و پایداری مناسب را در باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتزی در اختیار شما قرار میدهد. مودم TF-I60 S1 همچنین قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ها 2G, 3G,4G,4.5G را دارد و سرعت انتقال داده‌ها در آن نیز به حداکثر 300 مگابیت بر ثانیه میرسد.

 

مودم ALink MR991 4G Td-LTE

مودم ALink MR991 یکی از مودم های نسبتا خوش قیمت و آنلاک شده موجود در بازاره که با قیمت حدودی 3.5 میلیون تومانی، میتونه در کنار سرعت انتقال بالای اطلاعات، از تمامی سیم کارت های 4G و TD-LTE اپراتورهای مختلف پشتیبانی کنه و نت خوب و با کیفیتی رو در اختیار شما بزاره. 12 کاربر به صورت همزمان امکان اتصال را به این مودم دارند. این مودم سرعت دانلود بیشینه 300 مگابیت بر ثانیه ای را در اختیار داره ولی این عدد با توجه به شرایط آنتن دهی و پوشش در منطقه شما میتونه تغییر پیدا کنه.

مودم ALink MR991 4G Td-LTE

 

مودم همراه Huawei E5785-320a TD-LTE/4.5G

اگر به دنبال یک مودم همراه با قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G و TD-LTE هستید، مودم Huawei E5785-320a با قیمت حدودی 5 میلیون تومان یه گزینه نسبتا گرون قیمت ولی همه کاره است که در کنار کیفیت ساخت بالا، سرعت خیلی خوب و امکانات متنوعی رو در همه جا و مکانی در اختیار شما قرار میده. مودم E5787-320a ابعادی بسیار کوچیک، تقریبا به اندازه کف دست و وزن حدودا 130 گرمی داره
این مودم از تمامی سیم کارت های اپراتورهای مختلف پشتیبانی میکنه و میتونید به راحتی با توجه به منطقه خودتون از سیم کارت مورد نظرتون استفاده کنید و از سرعت بیشینه دانلود و آپلود 150 و 50 مگابیت بر ثانیه لذت ببرید. از دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی میکند و امکان اتصال 32 کاربر رو به صورت همزمان در اختیار شما قرار میدهد. باتری 3000 میلی آمپر ساعتی این مودم تقریبا چیزی بین 10 تا 12 ساعت به شما شارژدهی میکند که با توجه به تعداد کاربر متصل این عدد میتونه کاهش پیدا کنه.

مودم Huawei E5785-320a TD-LTE/4.5G

 

مودم Irancell TF-I60 H1 4G/TD-LTE

مودم TD-LTE ایرانسل مدل TF-i60 H1 با قیمت حدودی 6.5 میلیون تومان جزو مودم های گرون قیمت بازار به حساب میاد. مودم TF-i60 H1 از شبکه های 4G و 4.5G و همچنین TD-LTE پشتیبانی میکنه، اما باید از سیم کارت های اپراتور ایرانسل استفاده کنید، پس قبل از تهیه این محصول حتما از سرویس دهی منطقه خودتون مطمئن بشید. یکی از دلایل قیمت بالای این محصول پشتیبانی از باندهای مختلف و همچنین آنتن MIMO 4×4 و آنتن SMA هست که باعث دریافت بهتر سیگنال های مختلف و ارائه سرعت دانلود و آپلود بالاتر (در حدود 300 مگابیت در ثانیه دانلود و 50 مگابیت در ثانیه آپلود) هست. امکان دریافت و مشاهده پیامک روی رابط کاربری این مودم وجود دارد.

مودم Irancell TF-I60 H1 4G/TD-LTE

جمع بندی

با اینکه بحث تفاوت شبکه های مختلف بی سیم ممکنه کمی گیج کننده باشه اما در این مقاله سعی کردیم تا جای ممکن تفاوت بین این دو شبکه و مزیت ها و برتری های هر کدوم از این شبکه ها رو به ساده ترین شکل ممکن بررسی کنیم تا شما بتونید با توجه به نیاز و استفاده ای که دارید سراغ بهترین مودم برید. البته با وجود محدودیت های مختلف در اینترنت ایران شاید نتونید به حداکثر سرعتی که اکثر مودم ها در اختیار شما میزارند، اما گزینه های پیشنهادی این مقاله در کنار عملکرد مناسب، قیمت قابل قبولی هم دارند و شما میتونید با توجه به بودجه صرف شده بهترین خروجی ممکن رو بگیرید. ممنون که تا این انتها همراه ما بودید!

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 16
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

مقاله خیلی خوبی بود. چیزهای بدرد بخوری ازش یاد گرفتم…

۱۴ اسفند ۱۴۰۲
ALLIENGER

رایتل بدون شک

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
Nurse

لطفاً شیایومی 13T با ردمی نوت 13pro مقایسه کنید

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

کاربردی و خوب!

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
Mirsajjad1386

ممنون جالب و کاربردی

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
Amir ali namaei

چه چیز جالب نمیدونستم

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
walkovere

نمدونستم

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
Emran.B1388

مرسی کاربردی بود🙏

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
Mahayd24

قیمت بسته ها سرسام آور بالاس

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
Mohammad#dark#love

دمت گرم مهدی جان بابت مطالب مهم و کاربردیت مرسی❤️❤️❤️

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
SinaRe8596

خوبه

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
MHH

مطلب خیلی کاربردی و مورد نیازی بود! ممنون🥰

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
ali.sh2004

مطلب جالبی بود👍

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

چقدر مقاله خوبی بود
از این جور مقاله ها بیشتر بزارید

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
alirza.amiry

kar bordi bood mamnoon

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Limb0onTop

مقاله مفیدی بود ممنون

۲۳ بهمن ۱۴۰۲