بررسی مشخصات مودم سیم کارتی Naztech 99DX 4G

بررسی مودم نزتک مدل 99DX

دسترسی به اینترنت پرسرعت قطعا جزو نیاز های ضروری آدم های امروزیه. این روزا خیلی کسب و کار ها بر بستر اینترنت فعالیت دارن. و حتی بچه ها هم، به خاطر همه گیری کرونا به وسیله اینترنت با معلمشون ارتباط میگیرن و درس می‌خونن. مودم های مختلفی توی بازار کشور وجود دارن. اما استفاده از مودم های سیم‌کارت خور خیلی راحت تر از انواع مودم های دیگست. امروز قراره مودم نزتک مدل 99DX رو با هم بررسی کنیم، ببینیم که دقیقا به کار چه افرادی میاد و آیا مودم Naztech 99DX واقعا ارزش خرید داره؟ با موبونیوز همراه باشید.

طراحی مودم Naztech 99DX

به سراغ یکی از پرفروش‌ترین مودم های رومیزی بازار کشور، یعنی نزتک مدل 99DX میریم. این مودم با اینکه سیم‌کارت میخوره اما ابعاد و اندازه خیلی کوچیکی نداره و حمل و نقلش خیلی راحت نیست. طراحی این مودم اما خیلی جالب و کاربردیه. به طور پیش‌فرض پایه مودم به صورت عمودی قرار میگیره و کمک می‌کنه که این محصول به راحتی سر جاش بمونه و تکون نخوره. اما همین پایه قابلیت چرخش هم داره و اگه اونو به صورت افقی در بیارین، می‌تونین به وسیله همین پایه، مودم نزتک خودتونو به دیوار متصل کنین.چهار تا آنتن بزرگ اطراف این مودم دیده میشن. دو تا آنتن کناری برای دریافت امواج و دو آنتن وسط برای فرستادن امواج Wi-Fi استفاده میشه. یکی از نقاط قوت مودم Naztech مدل 99DX اینه که هم با برق شهری کار می‌کنه و هم با باتری. اگه به قاب پشتی این مودم نگاه کنین، اولین چیزی که خودنمایی می‌کنه جایگاه باتری ۳,۰۰۰ میلی آمپر ساعتیه اونه. خروجی LAN، درگاه پاور و میکرو USB و همین‌طور ورودی سیم‌کارت هم روی بدنه این مودم وجود دارن. تو قسمت جلویی بازم میشه یکی دیگه از نقاط قوت این مودم رو دید. یه صفحه نمایش LED کوچیک وجود داره که می‌تونه سرعت دانلود، آپلود و سایر اطلاعات رو نمایش بده

سرعت اینترنت مودم نزتک 99DX

قبل از هر چیز باید بدونیم که مودم Naztech 99DX یه مودم میان ردست و خیلی نمیشه انتظار زیادی ازش داشت. سیم‌کارتی که قراره برای این مودم استفاده کنین نباید TD-LTE باشه و باید به سراغ همون سیم‌کارت های معمولی برین که قابلیت مکالمه دارن. چونکه این محصول از فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز پشتیبانی نمی‌کنه.ما با سیم‌کارت ایرانسل سرعت این مودم رو تست کردیم. به طور میانگین می‌تونین با سرعت ۲۵ مگابیت دانلود و با سرعت حدود ۷ یا ۸ مگابیت آپلود کنین. پینگ هم توی وضعیت خوبی قرار داشت و بین ۲۵ تا ۳۰ میلی ثانیه متغیر بود. معمولا اکثر مودم های موجود توی بازار کشور از سرعت آپلود و دانلود تا ۱۵۰ مگابیت پشتیبانی می‌کنن. اما با توجه به محدودیت هایی که وجود داره و سایر شرایط محیطی، عدد به دست اومده از مودم نزتک 99DX کاملا قابل قبوله و راضی کنندست. البته دقت کنین که این اعداد مربوط به وقتیه که تنها یک دستگاه به این مودم وصل بود. و مشخصا وقتی چندین گوشی یا لپ تاپ به طور همزمان قصد استفاده از این مودم رو داشته باشن، سرعت پایین تر میاد.میزان فضایی که مودم نزتک مدل 99DX پوشش میده حدود صد متره و بیشتر از اون دیگه با افت کیفیت و سرعت مواجه میشین. این مودم فقط از باند ۲.۴ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کنه که با توجه به قیمتش می‌تونه قابل قبول باشه.

عملکرد باتری مودم نزتک مدل 99DX

یکی از باحال ترین قابلیت هایی که این مودم داره، برخورداری اون از یه باتری 3000 میلی آمپر ساعتیه. به طور میانگین این باتری می‌تونه حدود ۶ تا ۸ ساعت شارژدهی داشته باشه. عملکرد باتری مودم Naztech 99DX ارتباط مستقیمی با تعداد دستگاه های متصل داره. برای مثال اگه با یه گوشی به این مودم وصل باشین، حدود هشت ساعت بی وقفه می‌تونین ازش استفاده کنین. اما اگه ۴-۵ تا دستگاه به طور همزمان متصل باشن، میزان شارژدهی به حدود ۵.۵ ساعت کاهش پیدا می‌کنه.متاسفانه اما باتری این محصول زمان نسبتا زیادی برای شارژ شدن نیاز داره. اگه با شارژر خودش و درگاه DC بخواین این مودم رو شارژ کنین، حدود ۳.۵ طول می‌کشه تا کاملا فول شارژ بشه. اما با استفاده از درگاه Micro USB کمتر از ۲.۵ ساعت کاملا شارژ میشه.

 

جمع بندی

مودم Naztech مدل 99DX نزدیک به ۳ سال توسط هایپرسل گارانتی داره، که برتری مهمی نسبت به سایر رقبا به حساب میاد. این مودم همین‌طور قیمت مناسبی هم داره و معمولا رقبای اون با امکانات مشابه حدود ۷۰۰ تا ۱ میلیون تومن قیمت بیشتری دارن. به طور کلی اگه یه کاربر معمولی هستین و دنبال یه مودم میان رده مناسب می‌گردین، نزتک 99DX کاملا پیشنهاد میشه. اما اگه یوتیوبر یا اینستاگرامر هستین و نیاز به اینترنت خیلی پرسرعت با پینگ پایین دارین، این مودم نمی‌تونه خیلی انتخاب مناسبی باشه و باید خیلی بیشتر برای بخش اینترنت هزینه کنین.

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۹ اسفند, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 30
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

anti.gen

مودم های سیمکارتی نمیتونه جوابگوی چندین دستگاه متصل باشه چون پهنای باند و سرعت اینترنتشون اونقدرها نیست که همه رو ساپورت کنه

۲۷ فروردین ۱۴۰۲
mahyarr_mi

این چقدرررررررررر خوب و خفن

۰۷ تیر ۱۴۰۱
rudeamir

عالی بود

۰۶ تیر ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

عجب مودم خفنی ❤👌🏻

۱۱ فروردین ۱۴۰۱
_IRShadow80_

عالیه سال نو به همه مبارک ❤️😍

۲۹ اسفند ۱۴۰۰
ali13

عالی

۲۱ اسفند ۱۴۰۰
shahab-021

دوتا ویژگی خوب این مودم
یکی قیمت مناسب و دیگری باطری قوی
مردم هم الان همه از اینستا و یوتیوب استفاده میکنن
پس گزینه خوبی برای خریدنه

۲۱ اسفند ۱۴۰۰
Amir Reza M. p

پرچم موبونیوز همیشه بالاست

۲۱ اسفند ۱۴۰۰
Amir Reza M. p

عالی مثل همیشه

۲۱ اسفند ۱۴۰۰