مقایسه A35 و A34 سامسونگ

از فوریه سال 2023 که کمپانی سامسونگ از سری پرچمدار گلکسی S23 با طراحی جدید رونمایی کرد، گوشی‌های میان رده سری A هم شاهد تغییراتی در ظاهر شدن. گوشی A34 سامسونگ که یک ماه بعد از پرچمدارهای سال 2023 معرفی شد، طراحی بدنه و چیدمان دوربین‌های مشابهی داشت و این موضوع حتی در نسل جدید این گوشی، یعنی سامسونگ A35 که در مارس 2024 معرفی شد هم دیده میشه. شباهت ظاهری A34 و A35 نقطه شروع کاره! تو مقایسه A35 با A34 سامسونگ، این دو گوشی از نظر پردازنده، دوربین‌ها، محافظ بدنه و رم و حافظه داخلی تفاوت‌های زیادی با هم دارن که همین موضوع باعث شده تفاوت قیمتی در حدود 2 میلیون تومان داشته باشن. با مقایسه A35 و A34 سامسونگ همراه موبونیوز باشید تا ببینیم کدوم گوشی ارزش خرید داره؟

 

مقایسه طراحی و کیفیت بدنه

گوشی A34 سامسونگ از نظر طراحی، الگویی از پرچمدار سال 2023 این کمپانی محسوب میشه. این گوشی با چیدمان دوربین‌ها به شکل خطی و با حذف جزیره دوربین‌ها که در پرچمدار سال 2022 سامسونگ (گلکسی S22 اولترا) وجود داشت، خودشو با ترندهای روز هماهنگ کرده. گوشی A34 از نظر طراحی شباهت‌هایی به گوشی‌های چند سال قبل آیفون هم داره. رنگ فریم این گوشی با رنگ بدنه فرق می‌کنه و لنز‌ها به اندازه چند میلی‌متر از بدنه بیرون زدن.

مقایسه رنگ بندی A35 و A34 سامسونگ

در سمت راست بدنه A34 کلیدهای ولوم و پاور قرار داده شده، در قسمت پایین، پورت شارژ USB Type-C، میکروفون و اسپیکر دیده میشه و در بالای گوشی شیار سیم کارت (و کارت حافظه هیبریدی) و اسپیکر مخصوص مکالمه وجود داره. دوربین‌های گوشی در قاب پشت به شکلی خطی رو زیر هم قرار گرفتن که در کنارشون فلاش به شکلی نامتقارن دیده میشه.

مقایسه طراحی A35 و A34

در طرف مقابل، گوشی جدید A35 سامسونگ قرار داره که در طراحی ظاهری از ترندهای جدیدتر الگوبرداری کرده. به عنوان مثال میشه به طراحی فریم و بدنه‌ش اشاره کرد که رنگی شبیه به هم دارن و حالت مربعی شکل فریم شما رو یاد گوشی‌های آیفون جدید میندازه. به طور کلی، طراحی این گوشی خیلی شبیه به آیفون‌های 13 به بعد هست. در سمت راست این گوشی هم کلید پاور و ولوم‌ها قرار داره، در قسمت پایین پورت شارژ، میکروفن و اسپیکر و در بالای گوشی، اسپیکر و شیار سیم کارت وجود داره. دوربین‌ها هم مثل نسل قبلی به شکلی خطی و زیر هم در قاب پشت جای داده شدن با این تفاوت که به نظر میرسه اندازه لنزها بزرگ‌تر از A34‌ هست. در نتیجه، طراحی ظاهری A34 و A35 از نظر چیدمان دوربین، کلید و پورت‌ها شباهت زیادی به هم دارن اما اگه با دقت بیشتری به دو گوشی نگاه کنید می‌بینید که طراحی گوشی A35‌ زیباتر و به‌روزتره و بیشتر به دل میشینه.

 

مقایسه کیفیت بدنه

سامسونگ برای ساخت بدنه گوشی A34 از بدنه و فریم پلاستیکی استفاده کرده. فریم گوشی رنگ متفاوتی نسبت به بدنه داره و در گوشه‌ها، شاهد قوس زیادی هستیم. در واقع گوشی A34 یه گوشی با لبه‌های گرد محسوب میشه که در سال‌های گذشته بیشتر مورد توجه بود. این گوشی ابعادی معادل 161.3 در 78.1 میلی‌متر با ضخامت 8.2 داره و به لطف وزن 199 گرمی در دسته گوشی‌های نسبتاً سبک وزن قرار می‌گیره. کیفیت بدنه این گوشی قابل قبوله و با فشار دادن قاب پشت، حس فرورفتگی یا انعطاف زیادی حس نمی‌کنید. لبه‌ها هم به نظر می‌رسه که محکم هستن و به سادگی لب‌پر نمیشن. البته کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کنه و بهتره که گوشی داخل کاور قرار داده بشه.

مقایسه کیفیت بدنه A35 و A34 سامسونگ

در طرف مقابل گوشی جدید A35 سامسونگ قرار داره که برای ساخت بدنه و فریم این گوشی هم از پلاستیک استفاده شده. البته با این تفاون که خبری از لبه‌های گرد نیست. طراحی بدنه A35‌ شباهت زیادی به آیفون داره و لبه‌هایی نسبتاً تخت براش در نظر گرفته شده که این شباهت رو بیشتر هم کرده. ابعاد A35 خیلی نزدیک به A34 هست با این تفاوت که وزنش حدود 209 گرم شده و می‌بینید که 10 گرم سنگین‌تر از A34 شده. این افزایش وزن 10 گرمی خیلی حس نمیشه و هر دو گوشی رو به راحتی میشه توی دست گرفت و ساعت‌ها باهاشون کار کرد.

بنابراین کیفیت بدنه دو گوشی در یه سطح قرار داره و نمیشه گفت که کیفیت یکی بهتر از دیگریه. فقط گوشی A35‌ به این خاطر که جدیدتر ساخته شده، به نظر میاد که از نظر یکدست بودن فریم و بدنه، یکپارچه‌تره.

مقایسه طراحی دوربین‌ها

طراحی دوربین‌های دو گوشی شباهت زیادی به هم داره. هر دو گوشی از چیدمان خطی زیر هم استفاده کردن و وقتی در یه نگاه به طراحی دوربین A35 و A34 نگاه می‌کنید، تفاوت خاصی حس نمیشه. ولی وقتی دقیق‌تر میشید می‌بینید که حلقه دور دوربین‌ها و حتی اندازه لنزها با هم متفاوته و میزان بیرون زدگی لنز دوربین‌های دو گوشی هم فرق می‌کنه. با این وجود، طراحی دوربین هیچکدوم نسبت به دیگری برتری نداره و بیشتر بحث سلیقه‌ست.

 

استانداردهای محافظتی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی A34 در همون سالی که رونمایی شد (فروردین 1402) استاندارد محافظتی گوشی بود. این گوشی میان رده از استاندارد IP67‌ پشتیبانی می‌کنه که برای یه گوشی در این سطح، امتیاز بالایی محسوب میشه. طبق این استاندارد، گوشی A34 تا 30 دقیقه تا عمق 1 متری آب دوام میاره و خراب نمیشه. به زبان ساده‌تر باید گفت که A34‌ یه گوشی ضدآبه. سامسونگ این روند رو در نسل جدید هم ادامه داده و گوشی A35 هم به استاندارد IP67‌ مجهز شده. بنابراین هر دو گوشی از نظر استانداردهای محافظتی در یه سطح قرار دارن و هر دو گوشی ضدآب هستن.

 

مقایسه صفحه نمایش A35 و A34 سامسونگ

همه‌چیز پایاپای پیش رفته! ساده‌ترین چیزی که در مقایسه صفحه نمایش A34 و A35 میشه گفت اینه که انگار سامسونگ همون نمایشگر قبلی رو برای گوشی جدیدش هم در نظر گرفته. برای هر دو گوشی از نمایشگر 6.6 اینچی با پنل Super AMOLED در نظر گرفته شده که این پنل‌ها توسط خود شرکت سامسونگ ساخته میشه و بالاترین کیفیت پنل در دنیا رو داره.

مقایسه صفحه نمایش A35 و A34 سامسونگ

نمایشگر هر دو گوشی از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنه. بنابراین برای اجرای سریع و بدون تاخیر بازی‌های اکشن مشکلی نخواهید داشت. البته باید به صورت دستی این گزینه رو تنظیم کنیم چون گوشی برای صرفه‌جویی در باتری، اکثراً رفرش ریت رو روی پایین‌ترین حالت یعنی 60 هرتز قرار میده. از طرف دیگه باید به حداکثر روشنایی صفحه این دو گوشی هم اشاره کرد. نمایشگر A34 و A35 حداکثر می‌تونن 1000 نیت روشنایی در اختیار شما قرار بدن که برای گوشی‌های میان رده عدد خوبیه. وقتی گوشی‌ها رو زیر نور مستقیم خورشید دست می‌گیرید، آیکون به راحتی قابل مشاهده هستن و از این نظر مشکلی وجود نداره.

هر دو گوشی رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل دارن و تراکم پیکسلی هر دو 390ppi هست. هر دو گوشی هم از قابلیت Always-On Display پشتیبانی می‌کنن و می‌تونید با رفتن به تنظیمات گوشی، این قابلیتو فعال کنید. نکته جالب درباره حالت همیشه روشن نمایشگر این دو گوشی اینه که امکانات زیادی داره که می‌تونید به دلخواه خودتون چیزهایی که دوست دارید روی نمایشگر نشون داده بشه رو تغییر بدید. حتی می‌تونید تصاویر متحرک و رنگی برای حالت همیشه روشن نمایشگرها انتخاب کنید که خیلی جذابه.

اما، رسیدیم به جایی که تفاوت‌ها ظاهر میشن! شرکت سامسونگ برای محافظت از نمایشگر گوشی A34 از محافظ گوریلا گلس 5 استفاده کرده در حالی که محافظ نمایشگر A35 گوریلا گلس Victus+ هستش. تفاوت ظریفی بین این دو گلس محافظ وجود داره؛ گوریلا گلس 5 بیشتر برای محافظت در برابر آب طراحی شده در حالی که گوریلا گلس Victus علاوه بر آب، برابر خط و خش و ضربه هم از نمایشگر گوشی محافظت می‌کنه.

به طور کلی، با مقایسه A34 و A35 سامسونگ میشه گفت این دو گوشی از نظر صفحه نمایش تفاوت زیادی با هم ندارن و عملکردی شبیه هم هم ارائه میدن. از نظر سخت‌افزاری، هر دو نمایشگر به یه شکل کار می‌کنن و تنها تفاوتشون در گلس محافظ نمایشگره که گلس A35 مقاومت بیشتری نسبت به گلس محافظ A34 داره.

 

مقایسه باتری و شارژدهی

سامسونگ A34 مثل مدل‌های قبلی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داره. به لطف پردازنده قدرتمندی که روی این گوشی قرار گرفته، مصرف باتری به شکل عجیبی بهینه شده و با یه بار شارژ کردن می‌تونید تا ساعت‌ها ازش استفاده کنید. طبق تست‌هایی که سایت gsmarena روی ماندگاری باتری این گوشی انجام داده به ماندگاری 31 ساعت برای مکالمه، 19 ساعت برای وب‌گردی و 21 ساعت برای تماشای فیلم رسیده که عدد فوق‌العاده‌ایه. این گوشی قابلیت شارژ سریع خوبی نداره. سرعت شارژ این باتری نهایتاً به 25 وات میرسه که برای گوشی‌های جدید سرعت خیلی پایینی محسوب میشه. طبق ارزیابی‌های ما، باتری A34 در 15 دقیقه اول از 0 به 27 درصد میرسه، در عرض 30 دقیقه به 49 درصد میرسه و برای شارژ کامل به حدود یک ساعت و نیم زمان نیاز دارید. ضمن اینکه این گوشی از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی نمی‌کنه.

مقایسه باتری و شارژدهی A35 و A34 سامسونگ

برای گوشی نسل جدید سامسونگ، یعنی A35 هم از همون باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که روی A34 بود استفاده شده. این باتری هم قابلیت شارژ با شارژر 25 واتی داره با این تفاوت که طبق ارزیابی‌های سایت gsmarena ماندگاری باتری این گوشی برای مکالمه 26 ساعت، برای وبگردی 10 ساعت و برای تماشای فیمل 13 ساعته. همونطور که می‌بینید، ماندگاری باتری در مقایسه با باتری A34 کمتره. اما سرعت شارژ‌ باتری A35 وضعیت بهتری داره و در 15 دقیقه اول به 26 درصد و در عرض 30 دقیقه به 52 درصد میرسه و برای شارژ کامل به 86 دقیقه زمان نیاز داره.

به طور کلی بعد مقایسه A35 با A34، باتری هر دو گوشی در یه حد و اندازه‌ست و تفاوت‌های خیلی جزئی در سرعت شارژ و میزان ماندگاری باتری وجود داره که بیشتر بخاطر نوع پردازنده‌ایه که برای گوشی‌ها در نظر گرفته شده.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌ها

سامسونگ A34 اکثر تنظیمات دوربینش رو از نسل قبلی (A33) وام گرفته؛ دوربین اصلی گوشی لنز 48 مگاپیکسلی داره، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلیه. این گوشی به دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در جلو هم مجهز شده و خبری از لنز تشخیص عمق در A34 نیست. اما برای گوشی A35 از دوربین 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی استفاده شده و دوربین‌های اولترا واید، ماکرو و سلفی دقیقاً شبیه A34 انتخاب شدن. بریم و دوربین‌ها رو دقیق‌تر بررسی کنیم.

 

دوربین اصلی

دوربین اصلی A34 سنسور IMX582 سونی با دیافراگم f/1.8 و پیکسل‌های 0.8 میکرومتری داره. این در حالیه که سنسور دوربین A35 از نوع ISOCESS S5KGN8 خود سامسونگه و اطلاعات بیشتری درمورد این لنز جدید وجود نداره. نکته مهمی درباره دوربین‌های اصلی هر دو گوشی وجود داره و اون اینه که اگه بخواید با دوربین اصلی گوشی A34 عکاسی کنید در حالت پیش‌فرض کیفیت 12 مگاپیکسل در اختیار شما قرار میده مگر اینکه اون رو روی حالت 48MP قرار بدید تا مجبور بشه از نهایت کیفیت دوربین استفاده کنه. این موضوع درباره A35 هم وجود داره و دوربین در حالت پیش‌فرض کیفیت 12.5 مگاپیکسلی در اختیارتون قرار میده.

مقایسه دوربین A34 سامسونگ

کیفیت عکس‌های دوربین اصلی هر دو گوشی در نور طبیعی روز خوبه، کنتراست معمولی، رنگ‌های طبیعی (به لطف HDR) و فوکوس دقیق (بخاطر PDAF) در اختیارتون قرار میده. عکس‌ها کیفیت قابل قبولی دارن و نمیشه گفت که کیفیت عکس‌های دوربین اصلی A35‌ خیلی بهتر از A34 هستش. هر دو دوربین حالت عکاسی پرتره دارن که پس‌زمینه رو به شکل نه چندان خوبی، بوکه می‌کنن. کیفیت فیلمبرداری هر دو گوشی هم به 4K میرسه و می‌تونید با دوربین این گوشی‌ها فیلم‌های اسلوموشن با کیفیت 720p@480fps ضبط کنید.

نکته مهم آخر اینه که دوربین اصلی هر دو گوشی به قابلیت OIS مجهز شده که از تار شدن عکس و فیلم به خاطر لرزش دست‌ها جلوگیری می‌کنه. این قابلیت برای ولاگرها و کسایی که عادت دارن در حین قدم زدن یا رانندگی از خودشون فیلم یا عکس بگیرن خیلی کاربردیه.

به طور کلی، دوربین اصلی هر دو گوشی کیفیت خوبی داره با این تفاوت که روی A34 از لنز سونی و روی A35 از لنز سامسونگ استفاده شده. حالت‌های عکاسی و فیلم‌برداری گوشی‌ها شبیه به هم هست و هر دو گوشی برای عکاسی در شب کیفیت متوسطی در اختیارتون قرار میدن.

 

دوربین اولترا واید

دوربین فوق عریض هر دو گوشی کیفیت 8 مگاپیکسلی با زاویه 123 درجه و دیافراگم f/2.2 در اختیارتون قرار میده. این دوربین‌ها فوکوس خودکار نداره و خبری از لرزشگیر هم نیست. این دوربین از نظر رنگ، وضوح و محدوده دینامیکی کیفیت خوبی ارائه میده. اما برای عکاسی در نورهای کم خیلی مناسب نیست و وقتی یه کم زوم کنید، نویزها بیشتر خودشو نشون میدن. کیفیت دوربین فوق عریض هر دو گوشی در یه اندازه‌ست.

 

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو هر دو گوشی فوکوس ثابتی در فاصله 4 سانتیمتری داره و یه کم طول میکشه تا فوکوسش به حالت استاندارد برسه. با این دوربین‌های ماکرو می‌تونید عکس‌های کلوزآپ قشنگی ثبت کنید. ولی به طور کلی، خیلی دوربین‌های کاربردی‌ای ندارن.

 

دوربین سلفی

دوربین‌های سلفی هر دو گوشی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته شده که برای عکاسی پرتره کیفیت خوبی داره. این دوربین برای عکاسی در شب خیلی کیفیت خوبی در اختیارتون قرار نمیده و فیلم‌هایی با کیفیت 4K‌ ضبط می‌کنه. بنابراین باید گفت که دوربین‌های سلفی A34 و A35 در یه حد و اندازه هستن و نمیشه گفت یکی نسبت به دیگری برتری داره.

مقایسه سخت‌افزار و نرم‌افزار

خب رسیدیم به مقایسه پردازنده‌های این دو گوشی!‌ سامسونگ برای گوشی A34 از پردازنده مدیاتک Dimensity 1080 با فرایند تولید 6 نانومتری و حداکثر فرکانس 2.6GHz استفاده کرده. ولی در نسل جدید این گوشی، یعنی A35‌ چیپست خود سامسونگ Exynos 1380 استفاده شده. این دو چیپست تفاوت‌های زیادی با هم دارن که در بررسی‌های زیر امتیازات این دو پردازنده آورده شده:

عملکرد گیمینگ: 

  • Dimensity 1080: امتیاز 31
  • Exynos 1380: امتیاز 34

عملکرد CPU: 

  • Dimensity 1080: امتیاز 38
  • Exynos 1380: امتیاز 41

عمر باتری: 

  • Dimensity 1080: امتیاز 87
  • Exynos 1380: امتیاز 84

سایت AnTuTu 10:

  • Dimensity 1080: امتیاز 540600
  • Exynos 1380: امتیاز 593369

عملکرد GPU:

  • Dimensity 1080: امتیاز 2374
  • Exynos 1380: امتیاز 3039

طبق اطلاعاتی که سایت‌های بنچمارک در اختیار کاربرها قرار میدن، قدرت پردازش پردازنده A35 بهتر از A34 عمل می‌کنه و ارتباط بهتری با پردازنده گرافیکی گوشی داره. علاوه بر این باید گفت که گوشی A34 در یک نسخه 4GB رم با حافظه 128GB، دو نسخه 6GB رم با حافظه 128 و 256 گیگابایت و دو نسخه 8GB رم با حافظه 128 و 256GB عرضه شده. گوشی A35 سامسونگ ولی در یه نسخه 6GB رم با حافظه 128GB، دو نسخه 8GB رم با خافظه 128 و 256 گیگابایت و یه نسخه 12GB رم با حافظه 256GB تولید شده.

بنابراین، گوشی A35 هم از نظر پردازنده و هم از نظر رم و حافظه برتری‌های بیشتری نسبت به A34 داره.

 

مقایسه رابط کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری

سامسونگ A34 با آخرین نسخه از رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 5.1 و اندروید 13 عرضه شده. سامسونگ گفته که تا 4 سال سیستم عامل این گوشی رو آپدیت می‌کنه و تا 5 سال به‌روز رسانی امنیتی براش ارائه میده. البته می‌تونید همین الا رابط کاربری و سیستم عامل این گوشی رو به آخرین نسخه آپدیت کنید. ولی در طرف مقابل، گوشی A35 با جدیدترین نسخه از رابط کاربری سامسونگ که ویژگی‌های جذابی هم داره رونمایی شده؛ رابط One UI 6.1 با اندروید 14 معرفی شده. این گوشی هم تا 4 سال آپدیت نرم‌افزاری و تا 5 سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کنه.

مقایسه رابط کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری A35 و A34 سامسونگ

هر دو گوشی از نظر رابط کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری امتیاز یکسانی دارن. با این تفاوت که A34‌ یه سال عقب‌تر از A35 هست که کاملاً طبیعیه.

 

مقایسه اسپیکرها

همین اول بگیم که هیچکدوم از دو گوشی‌ها، جک 3.5 میلی‌متری ندارن و این یعنی هندزفری سیمی نمیشه بهش وصل کرد. اما دو بلندگوی استریو روی A35 و A34 قرار داده شده که از نظر حجم و کیفیت، امتیاز خوبی دریافت می‌کنن. این بلندگوها در حجم صدای بالا اعوجاج و نویزی ندارن و همه‌چیز در حد یه اسپیکر متوسط عمل می‌کنه. تن‌های میانی هر دو اسپیکر می‌تونست بهتر باشه اما وقتی صدای اسپیکرهای دو گوشی رو زیاد می‌کنید، کیفیت عالیه و حتی مقداری صدای باس هم وجود داره که به راحتی شنیده میشه. بنابراین دو گوشی از نظر کیفیت و حجم صدا تقریباً در یه سطح قرار می‌گیرن.

 

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

گوشی A34 در رم و حافظه‌های مختلف توی بازار ایران با قیمتی بین 12 تا 14 میلیون تومان (اردیبهشت 1403) به فروش میرسه و قیمت گوشی A35 با رم و حافظه‌های مختلف، در حدود 14 تا 16 میلیون تومانه. قیمت گوشی حدود ۲ تومن بین این دو مدل فرق داره که تفاوت اصلیش در یک سال جدیدتر بودن A35 محسوب میشه. البته نمی تونیم خیلی راحت از کنار جدیدتر بودن ای 35 رد شیم؛ چون این گوشی با اندروید جدید و رابط کاربری مبتی بر هوش مصنوعی سامسونگ عرضه شده و پشتیبانی نرم افزاری بیشتری دریافت می‌کنه. از طرفی پردازنده به کار رفته تو این گوشی همرده A54 پارساله و عملکرد بهتری نسبت به دایمنسیتی قدیمی A34 داره.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث شده در مقایسه A35 و A34 سامسونگ، A35 ارزش خرید بیشتری نسبت به برادر بزرگ‌ترش داشته باشه، حذف شدن ناچ قطره‌ای و جایگزین شدنش با دوربین سلفی پانچ هوله که ظاهر اقتصادی و میانرده ضعیف A34 رو تا حد زیادی تو نسل جدید جبران کرده. حالا وقتی به A35 نگاه می‌کنیم یه گوشی لوکس میانرده می‌بینیم که نمایشگر بزرگ‌تری داره و عکس‌های باکیفیت‌تر می‌گیره. البته شاید به خاطر پردازنده اگزینوس، شارژدهی باتری تو این مدل یکم کمتر باشه و با وزن 209 گرمی استفاده کردن ازش تو ساعت‌های طولانی دست‌تون رو خسته کنه. اما در عوض محافظ نمایشگر A35 دو نسل پیشرفت کرده و با گوریلا گلس ویکتوس پلاس برگشته که انتظار ایمنی خوبی ازش داریم. به نظر شما تو مقایسه A35 با A34 کدوم گوشی برنده میشه؟

مقایسه مشخصات A35 سامسونگ با a34

thumb مقایسه A35 و A34 سامسونگ
Samsung Galaxy A35
thumb مقایسه A35 و A34 سامسونگ
Samsung Galaxy A34
تاریخ عرضه

Announced2024, March 11

StatusAvailable. Released 2024, March 15

Announced2023, March 14

StatusAvailable. Released 2023, March 24

مشخصات بدنه

رنگ بندیIceblue, Lilac, Navy

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus+), plastic frame, glass back

Weight209 g (7.37 oz)

Dimensions161.7 x 78 x 8.2 mm (6.37 x 3.07 x 0.32 in)

رنگ بندیLime, Graphite, Violet, Silver

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic frame, plastic back

Weight199 g (7.02 oz)

Dimensions161.3 x 78.1 x 8.2 mm (6.35 x 3.07 x 0.32 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionAlways-on display

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~390 ppi density)

Size6.6 inches, 106.9 cm2 (~84.8% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~390 ppi density)

Size6.6 inches, 106.9 cm2 (~84.9% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz

مشخصات باتری

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), 1/1.96", PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 123, (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 48 MP, f/1.8, 26mm (wide), 1/2.0", 0.8m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 123, (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, 720p@480fps

ویژگیLED flash, panorama, HDR

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide), 1/3.06", 1.12m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide), 1/3.1", 1.12m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1380 (5 nm)

CPUOcta-core (4x2.4 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MP5

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetMediatek MT6877V Dimensity 1080 (6 nm)

CPUOcta-core (2x2.6 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MC4

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, One UI 6.1

OSAndroid 13, One UI 5.1

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 26, 28, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE, 5G

5G bands1, 3, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو -26.1 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 522829 (v9), 603441 (v10) GeekBench: 2740 (v5), 2931 (v6) 3DMark Wild life: 2751 (offscreen 1440p)

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR0.81 W/kg (head)

رنگ بندی

Price$360.00 / 379.00 / 339.00 / 28,999

SAR EU0.44 W/kg (head) 0.92 W/kg (body)

ModelsSM-A356E, SM-A356E/DS, SM-A356B, SM-A356B/DS

SAR

رنگ بندی

Price$315.00 / 389.00 / 353.00 / 30,999

SAR EU0.55 W/kg (head) 1.49 W/kg (body)

ModelsSM-A346E, SM-A346B, SM-A346B/DS, SM-A346B/DSN, SM-A346E/DS, SM-A346E/DSN, SM-A346M, SM-A346M/N, SM-A346M/DSN, SM-A3460

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 12
5/ 4.1

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

بازهم پیشرفت‌های قطره چکانی

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
Glvsid

سلام ممنون

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
Alioxv

A35 قیمتش حباب داره

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
arsalansh

گوشی A35 تا قیمتش یکی دو میلیون پایین تر نیاد ارزش خرید نداره به نظر من

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
Alireza.1402

ای ۳۵ شیشه ای.۱۲۰ هرتز آداپتیو .پانچهول
دوربین های خوب پردازنده مناسب صفحه نمایش سوپرباکیفیت

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
majid_kh

عالی

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
MHH

A 35 گوشیه قشنگیه!

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
mms2099

همین ک اون ناچ لعنتی برداشته شد قنیمته

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

ولی انصافا اینکه اندازه ی لنز ها بزرگتر شده توی ax5 ها باعث شده نسبت به ax4ها خیلی قشنگ تر بشن

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
Mehrad9034

A35

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
AmriAli 1388

🫥🫥🫥

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
alirza.amiry

karbordi bood mamnoon

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳