مقایسه A24 و A25 سامسونگ

چند سالیه که سری A سامسونگ بازار موبایل ایران و جهان رو قبضه کرده و بخش زیادی از سهم بازار رو به خودش اختصاص داده. A24 و A25 دو تا از گوشی‌های میانرده اقتصادی این سری هستند که متاسفانه به خاطر شرایط بازار ایران قیمت چندان اقتصادی‌ای ندارن! A25 به تازگی معرفی شده و نسخه به روز شده A24 محسوب میشه. با این حال ورود A25 به بازار باعث شده تا قیمت نسخه قبلی هم پایین‌تر بیاد و ارزش خریدش افزایش پیدا کنه. در این مقاله قصد داریم به بررسی هر دو گوشی بپردازیم و ببینیم که کدوم یکی ارزش خرید بالاتری داره. پس در مقایسه A24 و A25 سامسونگ با موبونیوز همراه باشید تا ببینیم کدوم یکی از گوشی‌ها عملکرد بهتری رو از خودش به نمایش می‌ذاره.

 

مقایسه A24 و A25 سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت ساخت

همونطور که قبلا اشاره کردیم هر دو گوشی از یک سری هستند و فقط یک نسل با هم تفاوت دارند؛ سامسونگ در دو گوشی از فرم طراحی مشابهی استفاده کرده و تفاوت چندانی در این بخش دیده نمیشه. A25 به اندازه یک میلی‌متر در ارتفاع و عرض از A24 بزرگتره و وزن اون هم 197 گرمه که باز هم از رقیب خودش به اندازه دو گرم بیشتره. با این حال این تفاوت چندان به چشم نمیاد و نمیشه اون رو برتری برای A24 حساب کرد.

مقایسه طراحی A24 و A25 سامسونگ

پنل جلویی هر دو گوشی از شیشه ساخته شده اما هیچ کدوم از لایه محافظ گوریلا گلس استفاده نکردن. در پنل جلویی هر دو گوشی یک دوربین سلفی در ناچ قطره‌ای بالای صفحه قرار گرفته. در A25 حاشیه‌های نمایشگر به نسبت نسل قبلی کمتر شده و 84.2 درصد از پنل جلویی رو نمایشگر تشکیل میده. در ای ۲۴ این عدد 82.4 درصده که حاشیه زیادی محسوب میشه.

ساختار دوربین‌ها که در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی زیر هم قرار گرفتن در هر دو گوشی یکسانه. سامسونگ امسال هم تصمیم گرفته طراحی سال قبل که در اون دوربین‌ها بدون قاب و حاشیه مستقیما از پنل پشتی خارج می‌شدن رو استفاده کنه. در وسط پنل پشتی هم نام برند سامسونگ به چشم می‌خوره. پنل پشتی هر دو گوشی از پلاستیک ساخته شدن که همین موضوع به سبک نگه داشتن وزن گوشی‌ها کمک می‌کنه.

تنها تفاوت واضح در پنل پشتی رنگ اونه. A24 و A25 در رنگ‌های متفاوتی عرضه شدن و علاوه بر اون پنل پشتی A25 یک طرح شطرنجی خیلی ریز داره که ظاهرش رو جذاب‌تر از نسل قبل کرده.

 

مقایسه A24 و A25 سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت ساخت

با در دست گرفتن هر دو گوشی یکی دیگه از تفاوت‌های بزرگشون آشکار میشه و اون هم تفاوت در فرم لبه‌هاست. لبه‌های A24 اندکی انحنا داشتند که این انحنا در A25 به طور کامل از بین رفته و لبه‌ها به سبک آیفون کاملا تخت شدن. این فرم طراحی حس پریمیوم بودن محصول رو به کاربر منتقل می‌کنه اما از طرفی ممکنه برای کسایی که دستان کوچک‌تری دارن، نگه داشتن گوشی با یک دست رو دشوارتر کنه. در نهایت هم باید اشاره کنیم که با وجود آمولد بودن نمایشگر هر دو گوشی، سامسونگ ترجیح داده حسگر اثر انگشت رو در سمت راست گوشی‌ها بر روی دکمه پاور قرار بده. عملکرد حسگر A24 با توجه به خازنی بودن اون چندان سریع نیست ولی دسترسی بهش راحته.

در بخش طراحی تفاوت زیادی بین این دو گوشی نیست، اما در کل در A25 شاهد پیشرفت‌هایی مثل کم شدن حاشیه نمایشگر و تخت شدن لبه‌ها هستیم و به خاطر همین پیشرفت‌ها برنده رقابت این بخش A25 سامسونگه.

مقایسه صفحه نمایش A24 و A25

سامسونگ هر دو گوشی رو به یک نمایشگر 6.5 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 1080 در 2340 مجهز کرده. تراکم پیکسلی این نمایشگر 396 پیکسل بر اینچه که ترکیبش با سوپر آمولد بودن تکنولوژی، باعث شده تا تصاویر از جزئیات زیادی برخوردار باشند و رنگ‌ها به زیبایی به تصویر کشیده بشن. باید گفت که در این رنج قیمتی، هر دو گوشی بهترین نمایشگر رو به کاربر ارائه می‌کنن. روشنایی این نمایشگرها هم 1000 نیته که در این رنج قیمت گوشی منطقی به شمار میره و در زیر نور خورشید خوانایی نمایشگرها قابل قبوله. اگر سخت گیرانه بخوایم نمایشگر رو بررسی کنیم تنها ایرادی که بهش بر می‌خوریم عمق رنگ مشکیه که با توجه به سوپرآمولد بودن تکنولوژی نمایشگر می‌تونست بهتر باشه.

مقایسه نمایشگر A24 و A25 سامسونگ

تفاوت مهم این بخش در قسمت نرخ نوسازی تصویر یا همون رفرش ریت رقم خورده؛ جایی که سامسونگ رفرش ریت 90 هرتزی A24 رو در A25 به 120 هرتز رسونده. بالاتر بودن نرخ نوسازی تصویر به معنی روان‌تر به نظر رسیدن عملکرد گوشیه و در کل تجربه کاربری رو بهبود می‌بخشه.

نمایشگرهای هر دو گوشی کیفیت یکسانی رو ارائه می‌کنن و در بازه قیمتی که قرار دارن یکی از بهترین‌ها هستن اما A25 به خاطر نرخ نوسازی بالاتر برنده این بخش میشه.

 

مقایسه A24 و A25 از نظر عملکرد باتری و شارژدهی

همه ما به گوشی‌هامون وابستگی زیادی داریم و از اون‌ها برای عکاسی، چک کردن سوشال مدیا و کلی کارهای دیگه استفاده می‌کنیم. این وسط شارژدهی باتری اهمیت زیادی پیدا می‌کنه. A24 یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپر ساعت رو در خودش جای داده. شارژدهی این باتری به خاطر حجم زیاد و البته 90 هرتزی بودن نمایشگر بسیار خوبه و با استفاده معمولی و نیمه سنگین شما رو برای یک روز از شارژ مجدد گوشیتون بی‌نیاز می‌کنه. باتری A24 برای گشت و گذار در وب 12 ساعت، برای تماشای ویدیو 14 ساعت و نیم و برای گیمینگ 7 ساعت و 17 دقیقه شارژ گوشی رو تامین می‌کنه. باتری A24 از فست شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کنه که متاسفانه آداپتور در جعبه گوشی نیست و باید اونو جداگانه تهیه کنید. شارژ این باتری در مدت نیم ساعت به 46 درصد می‌رسه و فول شارژ شدنش هم یک ساعت و 24 دقیقه زمان می‌بره.

مقایسه A24 و A25 سامسونگ از نظر باتری

حجم باتری در A25 بدون تغییر مونده اما نوع اون تغییر کرده. A25 به یک باتری لیتیوم یونی 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده. شارژدهی این باتری قابل قبوله اما کمتر از رقیبش یعنی A24 سامسونگه. شارژدهی این باتری برای گشت و گذار در وب تقریبا 9 ساعت، برای تماشای ویدیو 11 ساعت و 37 دقیقه و برای گیمینگ 5 ساعت و 43 دقیقه هست که در هر سه زمینه حدود 2 تا 3 ساعت از A24 کمتره. این باتری هم از فست شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کنه و مثل سال گذشته سامسونگ زیر بار قرار دادن آداپتور در جعبه نرفته و شارژر رو باید خودتون جداگانه تهیه کنید. باتری A25 با یک آداپتور 25 واتی در مدت 30 دقیقه 49 درصد شارژ میشه و فول شارژ شدنش هم یک ساعت و 24 دقیقه طول میکشه.

در بخش باتری و شارژدهی به طرز عجیبی A25 بازی رو به A24 که یک نسل قدیمی‌تره واگذار می‌کنه. در بخش‌های مختلف باتری A24 حدود 40 درصد عملکرد بهتری رو نسبت به A25 نشون میده. سرعت شارژ شدن هر دو تقریبا یکسانه و هر دو فاقد آداپتور هستند. در کل برنده این بخش گلکسی A24 سامسونگه.

 

مقایسه A24 و A25 در بخش دوربین

دوربین یکی از بخش‌های اصلی گوشی محسوب میشه و برای خیلیا معیار اول برای انتخاب موبایله. توی این بازه قیمتی پیدا کردن گوشی با دوربین خوب کار آسونی نیست اما خوشبختانه هر دو گوشی دوربین خوبی رو به کاربر ارائه می‌کنن که در ادامه اون ها رو بررسی می‌کنیم.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های اصلی

A24 به سه دوربین مجهز شده. دوربین اصلی گوشی یک سنسور پنجاه مگاپیکسلیه که گشودگی دریچه دیافراگم اون روی f/1.8 تنظیم شده. تصاویر گرفته شده با این دوربین با در نظر گرفتن بازه قیمتی گوشی از کیفیت بالایی برخوردارن. جزئیات تصاویر زیاده و رنگ و نور نیز به درستی به تصویر کشیده شده. تنها نقطه ضعف دوربین داینامیک رنج اونه که با در نظر گرفتن قیمت، میشه اون رو نادیده گرفت. یک نقطه قوت مهم این دوربین داشتن OIS یا همون لرزشگیر اپتیکال تصویره که باعث میشه لرزش‌های جزئی دستتون رو عکس‌هایی که میگیرین تاثیر منفی چندانی نذاره.

برای عکاسی پرتره، دوربین اصلی A24 گاهی اوقات در تشخیص سوژه اصلی خوب عمل نمی‌کنه اما در کل با چند بار امتحان کردن در شرایط نوری مناسب می‌تونید عکسای پرتره خوبی بگیرید. در شرایط نوری کم نمیشه از گوشی‌هایی در این بازه قیمتی انتظار چندانی داشت اما A24 به خاطر لرزشگیر اپتیکالی که داره تصاویر بهتری رو در نور کم ثبت می‌کنه.

مقایسه A24 و A25 سامسونگ از نظر دوربین

حالا میریم سراغ A25 که اون هم مثل A24 به 3 دوربین مجهز شده. دوربین اول همون سنسور پنجاه مگاپیکسلیه که روی A24 دیده بودیم. البته به خاطر متفاوت بودن پردازنده و واحد پردازش تصویر که در بخش بعدی به اون‌ها می‌پردازیم کیفیت تصاویر ممکنه اندکی متفاوت باشه. کنتراست و داینامیک رنج تصاویر در این دوربین بهتر شده و رنگ‌ها هم مثل همه گوشی‌های سامسونگ اندکی اغراق شده به تصویر کشیده میشن. در تصاویر پرتره هم تشخیص سوژه اصلی از بکگراند بهتر شده و نسبت به A24 از کیفیت بهتری برخوردارن. A25 هم درست مثل A24 به لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده که باعث میشه تصاویر شفاف‌تر ثبت بشن و در نور کم هم از کیفیت بهتری برخوردار باشن.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های اولترا واید

دوربین دوم A24 یک سنسور اولتراواید پنج مگاپیکسلیه که طبیعتا کیفیت عکس‌های گرفته شده با اون نسبت به دوربین اصلی کمتره اما نسبت به رقبا عملکرد قابل قبولی رو به نمایش میذاره. نقطه قوت دوربین فوق عریض زاویه دید 123 درجه‌ای اونه که از اکثر رقبا بیشتره و در واقع از همه اون‌ها تصاویر عریض‌تری رو میتونه ثبت کنه.

دوربین دوم ای ۲۵ مثل سال گذشته از نوع اولتراوایده اما کیفیتش بهتر شده و به 8 مگاپیکسل رسیده. تصاویر ثبت شده نسبت به A24 از جزئیات بیشتری برخوردارن اما زاویه دوربین کمی بسته‌تر شده و به 120 درجه رسیده که باز هم از بسیاری از گوشی‌ها که دوربین اولتراواید 117 درجه‌ای دارن بیشتر و بهتر محسوب میشه.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های ماکرو

دوربین آخر ای ۲۴ یک سنسور دو مگاپیکسلی ماکروئه که کیفیتش چنگی به دل نمی‌زنه. دوربین‌های ماکرو برای تصویربرداری از سوژه از فاصله بسیار نزدیک کاربرد دارن و به صورت روزمره از اون‌ها استفاده چندانی نمیشه.

دوربین سوم A25 هم نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و همون سنسور دو مگاپیکسلی با همون کیفیته.

 

مقایسه فیلمبرداری A24 و A25

در بخش فیلمبرداری پیشرفت محسوسی در نسل جدید گوشی سامسونگ می‌بینیم. در حالی که A24 می‌تونست با کیفیت حداکثر فول اچ دی فیلمبرداری کنه A25 قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K رو داره. A24 کیفیت فول اچ دی رو با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کرد اما این مقدار در A25 به 60 فریم بر ثانیه افزایش یافته. نرخ فیلمبرداری اسلوموشن با کیفیت اچ دی هم از 120 فریم به 240 فریم بر ثانیه رسیده.

در هر دو گوشی وجود OIS باعث شده تا فیلم‌های ضبط شده نرم و روان به نظر بیان و لرزش‌های جزئی دوربین در ویدیوهای ضبط شده چندان تاثیر منفی نذارن.

در نهایت اگر بخوایم دوربین‌های هر دو محصول سامسونگ رو با هم مقایسه کنیم باید بگیم که این کمپانی تونسته در نسل جدید یعنی A25 دوربین‌ها رو به خوبی ارتقا بده و این ارتقا در بخش فیلمبرداری بیشتر دیده میشه. برنده این بخش با تمامی این ارتقاها Galaxy A25 سامسونگه.

 

مقایسه دوربین‌های سلفی A24 و A25

سلفی هر دو گوشی یک سنسور 13 مگاپیکسلیه که عملکرد تقریبا مشابهی دارن. کیفیت این دوربین سلفی نسبت به رقبای هم قیمت بسیار خوبه و به اندازه کافی جزئیات داره و داینامیک رنج هم برای یک دوربین سلفی قابل قبوله. با دوربین سلفی A24 و A25 می‌تونید ویدیوهایی با کیفیت فول اچ دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید و با همین کیفیت می‌تونید به مکالمه تصویری بپردازید.

مقایسه A24 و A25 سامسونگ در بخش سخت افزار و رابط کاربری

سامسونگ در محصول سال قبلش یعنی A24 از پردازنده مدیاتک هلیو G99 استفاده کرد که لگ زیادی داشت و صدای خیلی از کاربرا رو در آورده بود. این پردازنده 6 نانومتری دو هسته 2.2 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A76 و شش هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 داشت که حتی در کارهای روزمره هم مشکل داشت. البته خیلی از اون مشکلات رو سامسونگ با یک آپدیت برطرف کرد اما باز هم در بازی کردن خیلی عملکرد روانی نداره و بازی‌های سنگینی مثل کال آف دیوتی موبایل رو با کیفیت پایین و اف پی اس نه چندان مناسب اجرا کنه. تنها مزیت مهم این پردازنده کم مصرف بودن اونه و دلیل اصلی که A24 عملکرد بسیار خوبی رو در بخش باتری از خودش نشون داد هم وجود پردازنده G99 مدیاتکه.

A24 سامسونگ با 4، 6 و 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه عرضه شده. مزیت مهم اون در این بخش پشتیبانی از کارت حافظه بدون ایجاد مزاحمت برای دو سیم کارت دیگس. بنابراین شما می‌تونید به صورت همزمان دو سیم کارت و یک کارت حافظه رو در A24 قرار بدین.

خوشبختانه سامسونگ این مشکل رو در A25 برطرف کرده و یکی از پردازنده‌های ساخت خودش یعنی اگزینوس 1280 پنج نانومتری رو در این گوشی قرار داده. این پردازنده با دو هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و شش هسته 2.0 گیگاهرتزی که داره در کارهای روزمره روان عمل می‌کنه و به ندرت به باگ یا مشکل بر می‌خوره. A25 در مقایسه با A24 در پردازش تک هسته‌ای تا 36 درصد و در پردازش چند هسته‌ای تا 10 درصد عملکرد بهتری رو از خودش نشون میده. تنها ایرادش نسبت به A24 مصرف بالاتر باتری اونه. علاوه بر این‌ها پردازنده اگزینوس 1280 بر خلاف G99 از تکنولوژی 5G پشتیبانی می‌کنه.

A25 با 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه به بازار عرضه شده. درسته که این گوشی هم از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنه اما جای اون با سیم کارت دوم مشترکه و به عبارت دیگه شما یا می‌تونید دو سیم کارت به صورت همزمان در گوشی قرار بدین یا از یک سیم کارت و یک کارت حافظه استفاده کنید.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری A24 و A25 سامسونگ

مدتیه که سامسونگ به عملکرد نرم افزاری محصولاتش توجه ویژه‌ای نشون میده. هر دو گوشی به رابط کاربری مخصوص سامسونگ یعنی OneUI مجهز هستند که روی محصولات قبلی این کمپانی دیده بودیم. OneUI یکی از رابط‌های کاربری خوب و روان اندرویدیه و امکانات شخصی سازی زیادی در اختیار کاربر میذاره. سامسونگ تضمین کرده که هم برای A24 و هم A25 تا چهار آپدیت اصلی اندروید و تا پنج سال آپدیت امنیتی ارائه بده که همین موضوع عمر این دو گوشی رو افزایش چشمگیری میده. قطعا بخش نرم افزاری یکی از بخش‌هاییه که سامسونگ رقبای اندرویدی دیگه رو شکست میده و از این نظر فقط اپله که عملکرد بهتری داره.

مقایسه A24 و A25 سامسونگ از نظر رابط کاربری

البته این نکته رو به خاطر داشته باشید که A24 با اندروید 13 عرضه شده و بنابراین تا اندروید 17 رو دریافت خواهد کرد اما A25 با اندروید 14 عرضه شده و اندروید 18 هم برای اون ارائه خواهد شد.

 

مقایسه اسپیکر A24 و A25 سامسونگ

رفته رفته اسپیکرهای گوشی‌های هوشمند به سمت استریو شدن پیش می‌رن و در حال حاضر حتی در گوشی‌های اقتصادی بازار هم این نوع اسپیکرها رو می‌بینیم. A24 دارای یک اسپیکر مونو هستش که در لبه پایینی گوشی قرار داره. بلندی و کیفیت صدای این اسپیکر با توجه به مونو بودنش و همچنین رنج قیمتی گوشی قابل قبوله.

سامسونگ در A25 اسپیکر رو ارتقا داده و اون رو با یک اسپیکر استریو جایگزین کرده. خروجی اسپیکر اصلی در لبه پایینی قرار گرفته و بلندگوی مکالمه که در بالای نمایشگر قرار داره به عنوان اسپیکر دوم عمل می‌کنه. استریو بودن باعث شده تا هم حجم و فراگیری صدا نسبت به A24 بیشتر باشه و هم کیفیت صدا اندکی بهبود پیدا کنه.

مقایسه اسپیکر A24 و A25 سامسونگ

هر دو گوشی برای اتصال به سایر دستگاه‌های صوتی به بلوتوث نسخه 5.3 مجهز هستند و در لبه پایینی اون‌ها هم جک 3.5 میلی‌متری قرار گرفته که خبر خوبی برای کسایی هستش که از هدفون‌های سیمی استفاده می‌کنن.

به دلیل وجود اسپیکر استریو، برنده این بخش A25 هستش که کیفیت و حجم صدای بهتری نسبت به رقیب خودش داره.

در کل در بخش سخت افزار و نرم افزار باید گفت که سامسونگ تو نسخه جدید با رم بیشتر و پردازنده بهتر تونسته از A24 جلو بزنه و به خاطر پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تر گزینه بهتری برای خرید محسوب میشه.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

با همه این‌ها میشه گفت A25 یک ارتقا بسیار خوب نسبت به A24 حساب میشه و سامسونگ تونسته به خوبی نقاط ضعف سری قبل رو در این سری جدید برطرف کنه. قیمت گوشی A25 با کانفیگ 8/256 گیگ حدود 10.5 میلیونه (اسفند ۱۴۰۲) و سامسونگ A24 هم با همین رم و حافظه 128 گیگ حدود 9.5 قیمت گذاری شده. بنابراین یه اختلاف قیمت 1 تومنی این وسطه که با خریدن یه کارت حافظه تقریبا با A25 برابر میشه. کاملا واضحه که با داشتن دوربین بهتر، نرخ نوسازی بالاتر، اسپیکر استریو، نرم افزار بروز و پردازنده قدرتمندتر، A25 برنده این رقابته و ارزش خرید بالاتری داره.

مقایسه مشخصات a25 با a24 4g

Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A24 4G
تاریخ عرضه

Announced2023, December 11

StatusAvailable. Released 2023, December 16

Announced2023, April 19

StatusAvailable. Released 2023, May 05

مشخصات بدنه

رنگ بندیBrave Black, Personality Yellow, Fantasy Blue, Optimistic Blue

SIMSingle SIM (Nano-SIM) or Hybrid Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

Build

Weight197 g (6.95 oz)

Dimensions161 x 76.5 x 8.3 mm (6.34 x 3.01 x 0.33 in)

رنگ بندیBlack, Lime Green, Blue gradient, Dark red

SIMSingle SIM (Nano-SIM) or Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

BuildGlass front, plastic frame, plastic back

Weight195 g (6.88 oz)

Dimensions162.1 x 77.6 x 8.3 mm (6.38 x 3.06 x 0.33 in)

مشخصات صفحه نمایش

Protection

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~396 ppi density)

Size6.5 inches, 103.7 cm2 (~84.2% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

Protection

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~396 ppi density)

Size6.5 inches, 103.7 cm2 (~82.4% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 90Hz, 1000 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging25W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF, OIS 5 MP, f/2.2, 123 (ultrawide), 1/5", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, panorama, HDR

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide)

ویدئو1080p@30fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide)

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1280 (5 nm)

CPUOcta-core (2x2.4 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68

Internal128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (dedicated slot)

ChipsetMediatek MT8781 Helio G99 (6nm)

CPUOcta-core (2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G57 MC2

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, One UI 6

OSAndroid 13, One UI 5.1

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 26, 28, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE, 5G

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM only)

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$239.50 / 319.00 / 26,990

SAR EU0.46 W/kg (head) 1.19 W/kg (body)

Models

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 200 EUR

SAR EU0.41 W/kg (head) 1.30 W/kg (body)

ModelsSM-A245F, SM-A245F/DS, SM-A245F/DSN, SM-A245M, SM-A245M/DS, SM-A245N

نویسنده : تحریریه موبونیوز
تاریخ انتشار 1 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 34
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

shahab-021

واقعا تفاوت خاصی احساس نمیشه

۰۵ فروردین ۱۴۰۳
mms2099

این همه تفاوت قیمت و ظاهر یکسان واقعا باعث تاسفه

۰۵ فروردین ۱۴۰۳
Mobin.sn

چرا بررسی های که توی یوتیوب گذاشتی اینجا نمیزاری؟

۰۴ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

یکم فعالیت کنین لطفا…

۰۳ فروردین ۱۴۰۳
Habibz

لطفا یه خورده ویدئو بیشتر بزارید

۰۲ فروردین ۱۴۰۳
ali.sh2004

تیم موبونیوز هم ظاهرا رفته تعطیلات عید😂😂

ایشالا خوش بگذره به همه تون مهدی شجاری گل/ تیم تولید و ادیت و…

۰۲ فروردین ۱۴۰۳
Amir 1789

هر سال بهتر از پارسال

۰۲ فروردین ۱۴۰۳
Emran.B1388

👌👌

۰۲ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

a25فوق العادست!

۰۲ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

4 روزه مقاله جدید نزاشتید؟

۰۲ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

سال نو بر مجموعه موبو نیوز و همه موبوبکس مبارک.

۰۲ فروردین ۱۴۰۳
Abolfazl Nahidi

آپدیت خفن

۰۱ فروردین ۱۴۰۳
Ahmaddosti

سال نو مبارک
A24 ارزونتره تقریبا هم مثل هم هستن ، سامسونگ هم یه ویرایش میشه ها

۰۱ فروردین ۱۴۰۳
Glvsid

سلام ممنون 🌹🌹🌹🌹

۰۱ فروردین ۱۴۰۳