بررسی مشخصات گوشی ZTE Nubia Red Magic 6R

بررسی زد تی ای نوبیا رد مجیک ۶ ریسینگ ادیشن

وقتی پیشوند «گیمینگ» به اسم گوشی اضافه میشه، همه انتظار قیمت بالا و طراحی خاصی رو داریم. امروز اما به سراغ بررسی گوشی گیمینگی میریم که قراره تصورمون از یه تلفن هوشمند مختص بازی رو عوض کنه. نوبیا رد مجیک ۶ ریسینگ ادیشن، برای جلب توجه گیمرهای غیر حرفه ای به گوشی های گیمینگ ساخته شده. این دستگاه نه قیمت زیادی داره و نه طراحی عجیب و غریب. برخلاف اون چیزی که انتظارشو داریم حتی دوربین با کیفیت و وزن کمی هم داره. با تمام این وجود اما ZTE Nubia Red Magic 6R یه گوشی گیمینگ قدرتمنده که قراره تمام بازی های موجود رو به بهترین شکل ممکن اجرا کنه.

بررسی مشخصات گوشی Redmagic 6R

طراحی ZTE Nubia Red Magic 6R

طراحی Nubia Red Magic 6R برای یه گوشی گیمینگ واقعا متفاوته. این گوشی خوش دست، باریک و سبکه. البته ضخامت و وزن کم بی علت نیست و در ادامه علتش رو با هم بررسی می‌کنیم. معمولا گوشی های گیمینگ طراحی خاص و متفاوتی دارن. نوبیا رد مجیک ۶ ریسینگ اما بیشتر شبیه دستگاه های پرچمدار طراحی شده. ZTE سعی کرده با اضافه کردن چند تا Texture روی بخش پایینی قاب پشتی، کمی حس و حال گیمینگ به این گوشی اضافه کنه.طراحی گوشی Redmagic 6فریم این دستگاه آلومینیومیه و قاب پشتی هم از شیشه ساخته شده. نمایشگر این گوشی گیمینگ به وسیله گوریلا گلس ۳ محافظت میشه که خوبه. اما با توجه به برچسب قیمتی اون، انتظار بیشتری داشتیم. ZTE Nubia Red Magic 6R وزن ۱۸۶ گرمی و ابعاد ۱۶۳×۷۵.۳×۷.۸ میلی متری داره. برای اینکه متوجه تفاوت بشین، باید بگیم که نوبیا رد مجیک ۶ پرو وزن ۲۲۰ گرمی داره که نسبت به نسخه 6R به طور محسوسی سنگین تره.روی لبه پایینی فریم درگاه تایپ سی، میکروفون اصلی، خشاب سیم‌کارت و اسپیکر قرار گرفته. متاسفانه این گوشی فقط از دو تا سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنه و نمی‌تونین حافظه ذخیره سازی رو به وسیله MicroSD افزایش بدین. روی لبه سمت راست، دو تا تریگر و دکمه های پاور و ولوم قرار گرفتن. بالای گوشی هم فقط میکروفون دوم یا حذف نویز قراره گرفته و روی فریم سمت چپ این گوشی هم به جز خط های آنتن، چیز دیگه ای دیده نمیشه. طراحی Redmagic 6R معمولاً گوشی های گیمینگ برای اینکه روی تجربه بازی اثر بدی نذارن، به سراغ استفاده از ناچ یا پانچ هول نمیرن. اما ZTE تلاش کرده تا این گوشی هوشمند جدیدش، بیشتر شبیه به دستگاه های پرچمدار به نظر بیاد و به همین دلیل به سراغ استفاده از پانچ هول برای دوربین سلفی رفته. نمایشگر این دستگاه کاملا تخته و خبری از لبه های خمیده نیست. به طور کلی طراحی Nubia Red Magic 6R با اون چیزی که از یه گوشی گیمینگ انتظار داریم، متفاوته. این دستگاه کیفیت ساخت مناسب، وزن و ضخامت کمی داره و همین موضوع باعث میشه که توی طولانی مدت دستتون رو خسته نکنه.

نمایشگر نوبیا رد مجیک ۶ ریسینگ

زد تی ای برای این گوشی هوشمند گیمینگ به سراغ نمایشگر AMOLED با اندازه ۶.۶۷ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل رفته. همون طور که انتظار داریم، یه گوشی گیمینگ باید از صفحه نمایشی با نرخ به روزرسانی بالا برخوردار باشه. رد مجیک ۶ ریسینگ ادیشن هم از یه صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی بهره می‌بره. ZTE ادعا می‌کنه که نمایشگر این گوشی قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ رو داره و حداکثر روشناییش هم به ۷۷۰ نیت میرسه.نمایشگر Redmagic 6R دقت رنگ، کنتراست و عمق رنگ مشکی صفحه نمایش Nubia Red Magic 6R واقعا فوق العادست. به دلیل استفاده از یه تراشه قدرتمند و نرخ به روزرسانی ۱۴۴ هرتزی، همه چیز به روون ترین شکل ممکن نمایش داده میشه. با اینکه ادعا شده این نمایشگر روشنایی حدود ۸۰۰ نیت رو میتونه تولید کنه، اما از نظر ما عملکرد اون زیر نور مستقیم خورشید، خیلی جالب نبود و با توجه به پنل AMOLED، انتظار تولید نور بیشتری رو داشتیم.تنظیمات نمایشگر Redmagic 6Rصفحه نمایش رد مجیک ۶ ریسینگ واقعا جذابه. رنگ ها کاملا زنده و محتوا شفاف و تمیز نشون داده میشه. نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی هم کمک می‌کنه که شما تجربه کم نقصی از کار کردن با این گوشی داشته باشین. 

مشخصات باتری Red Magic 6R

توی بخش طراحی اشاره کردیم که باریک و سبک و خوش دست شدن این گوشی علت خاص خودشو داشته. و علت اون کم شدن حجم باتریه! معمولا گوشی های گیمینگ شارژ دهی خوبی دارن و میتونن چندین ساعت متوالی سنگین ترین بازی ها رو بدون خالی شدن حجم باتری، اجرا کنن. اما این محصول گیمینگ ZTE به یه باتری لیتیومی 4200 میلی آمپری اکتفا کرده.  شارژر Redmagic 6Rنسخه چین این گوشی از شارژ سریع ۵۵ وات پشتیبانی می‌کنه.‌ اما نکته نا امید کننده اینه که پک Global نوبیا رد مجیک ۶ ریسینگ فقط مجهز به شارژر ۳۰ وات شده که بازم قابل قبوله، اما با توجه به پشتیبانی پک چین از شارژر ۵۵ واتی، میتونه یه نقطه ضعف به حساب بیاد. حدود ۴۰ دقیقه بازی Call of duty حدود ۲۰ درصد از باتری این گوشی رو کم می‌کنه که با توجه به ظرفیت باتری، درصد قابل قبولیه. همین‌طور رد مجیک ۶ ریسینگ به دلیل حجم باتری نسبتاً کمی که داره، تو کمتر از یک ساعت با همون شارژر ۳۰ واتی موجود توی جعبه، کاملا فول شارژ میشه. کابل شارژر Redmagic 6R همون طور که می‌دونین، شارژ و دشارژ شدن مداوم باتری میتونه باعث کاهش طول عمر اون بشه. یکی از قابلیت های جذابی که این گوشی داره، اینه که می‌تونین با اتصال اون به شارژر به طور مستقیم از برق استفاده کنین و در حقیقت دیگه باتری شارژ نشه. به طور کلی شارژ دهی Red Magic 6R با توجه به باتری 4200 میلی آمپری که داره، قابل قبوله‌. اما همین ظرفیت کم باتری باعث شده که در برابر گوشی های گیمینگ دیگه، حرف زیادی برای گفتن نداشته باشه‌.

بررسی امنیت رد مجیک ۶ ریسینگ

نوبیا رد مجیک ۶ ریسینگ ادیشن از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش برخورداره. این سنسور از نوع اپتیکاله و عملکردش سریع و قابل قبوله. امکان باز کردن قفل صفحه نمایش به وسیله قابلیت تشخیص چهره هم وجود داره، که عملکرد اون هم سریع و کم نقصه.امنیت Redmagic 6R البته فناوری تشخیص چهره این گوشی فقط با دوربین سلفی کار می‌کنه که به همین دلیل، خیلی نمیشه روی امنیتش حساب کرد. اگه براتون امنیت در اولویته، بهتره از همون سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش این گوشی استفاده کنین.

مشخصات دوربین Red Magic 6R

چهار تا دوربین توی قاب پشتی Nubia Red Magic 6R دیده میشه. سنسور دوربین اصلی رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.8 داره. این سنسور ساخت سونیه. دوربین بعدی اولترا وایده که زاویه ۱۲۰ درجه رو پوشش میده و دیافراگم f/2.0 داره. ماژول دوربین این گوشی هوشمند گیمینگ به وسیله یه دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق کامل میشه.دوربین Redmagic 6R

سنسور دوربین اصلی

معمولا انتظار زیادی از دوربین گوشی های گیمینگ نداریم. اما رد مجیک ۶ ریسینگ ادیشن اومده تا معادلات رو توی این بخش به هم بریزه. 

سنسور سونی IMX 682 که برای دوربین اصلی این گوشی به کار گرفته شده، 64 مگاپیکسلیه که عکسها در حالت عادی 16 مگاپیکسل ثبت میشه. سنسور اصلی توانایی ثبت عکس هایی با شارپنس بالا و جزئیات قابل قبولی رو داره.

سنسور لنز اصلی گوشی Red Magic 6R

سنسور لنز اصلی گوشی Red Magic 6R

عکس های پرتره ثبت شده با Red Magic 6 Racing Edition معمولا به خوبی ثبت میشن و تشخیص سوژه از پس زمینه معمولا با دقت انجام میشه. اما عملکرد این گوشی توی بخش عکاسی پرتره بی نقص نیست و بعضی مواقع هم تو تشخیص سوژه عملکرد خوبی نداره.

سنسور پرتره Red Magic 6R

عکاسی توی شب با دوربین اصلی این گوشی گیمینگ واقعا لذت بخشه. داینامیک رنج خوب، نویز کم و جزئیات کاملا قابل قبولن. 

سنسور دوربین اولترا واید و ماکرو

عکس های ثبت شده با دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی Red Magic 6 به خوبی دوربین اصلی نیست و داینامیک رنج خوبی نداره. معمولا دوربین اولترا واید این گوشی نمی‌تونه جزئیات خوبی رو توی نقاط تاریک تصویر ثبت کنه. اما خوشبختانه به هم ریختگی توی لبه های تصویر دیده نمیشه.سنسور ماکرو گوشی Red Magic 6Rدوربین ماکرو رد مجیک ۶ ریسینگ رزولوشن ۵ مگاپیکسلی داره که روی کاغذ قابل قبول به نظر می‌رسه. اما نقطه ضعف این بخش نبود قابلیت فوکوس خودکاره. به دلیل نبود همین ویژگی، ثبت عکس های ماکرو با این گوشی زمان بره و کمی طول می‌کشه تا بهترین فاصله فوکوس رو بتونین انتخاب کنین. با این وجود، عکس های ماکرو گرفته شده یا Red Magic 6R جزئیات خوبی دارن و قابل قبولن.

فیلم‌برداری

این گوشی هوشمند گیمینگ قابلیت ضبط ویدئو هایی با رزولوشن 8K و 4K رو داره. البته اگه قصد استفاده از بالاترین کیفیت رو داشته باشین، دیگه خبری از نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیست و باید به نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اکتفا کنین. با اینکه رد مجیک ۶ ریسینگ ادیشن لرزشگیر اپتیکال نداره، اما میتونه به خوبی لرزش های دست شما رو حین فیلم‌برداری حذف کنه. 

دوربین سلفی

دوربین سلفی Red-Magic-6rبه طور کلی عملکرد دوربین اصلی Red Magic 6R به دلیل استفاده از سنسور قدرتمند سونی و پردازنده قدرتمند، فراتر از حد انتظاره. با این حال باید بدونیم که این گوشی در حقیقت برای گیم ساخته شده و عملکرد دوربینش به خوبی پرچمدارای هم قیمت خودش نیست‌.

بررسی سخت افزار رد مجیک ۶ ریسینگ

پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ وظیفه تأمین نیروی پردازشی این دستگاه رو به عهده داره‌. این پردازنده، در حقیقت قدرتمندترین تراشه کوالکام برای سال ۲۰۲۱ بود. این تراشه به دلیل استفاده از هسته Cortex-X1 با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 660، از پس تموم بازی های سنگین به خوبی بر میاد و هیچ کجا کم نمیاره.بخش پردازنده Redmagic 6Rوب گردی و حتی کار با رابط کاربری این گوشی واقعا لذت بخشه. چون همه چی به روون ترین شکل ممکن نمایش داده میشه. همون طور که از یه گوشی گیمینگ انتظار داریم، سنگین ترین بازیا هم به راحتی و با فریم ریت بالا روی رد مجیک ۶ ریسینگ اجرا میشن. اما گویا ZTE خیلی تمرکز زیادی روی بخش خنک کننده این دستگاه نداشته ‌و خبری از فن خنک کننده نیست.دمای Redmagic 6R به جای فن، Red Magic 6 Racing Edition از لایه های گرافیتی برای انتقال حرارت استفاده می‌کنه. این موضوع باعث میشه که بدنه دستگاه به سرعت داغ بشه. اما دقیقا همین فرآیند باعث شده که دمای پردازنده بیش از حد زیاد نشه و اصطلاحا Overheat نکنه. 

مشخصات رابط کاربری رد مجیک ۶ ریسینگ

نوبیا رد مجیک ۶ ریسینگ ادیشن به طور پیش‌فرض از رابط کاربری Magic UI 4.0 و اندروید ۱۱ برخورداره. این رابط کاربری قابلیت های شخصی سازی زیادی نداره، و خیلی دستتون رو توی این بخش باز نمی‌ذاره.رابط کاربری Redmagic 6R اما کاملا مشخصه که تمرکز Magic UI روی تجربه گیمینگ بوده و به همین دلیل قابلیتی به نام Game Space داره. این قابلیت، امکانات زیادی رو موقع بازی کردن در اختیارتون میذاره.برای مثال با توجه به ظرفیت باقی مونده از باتری و میزان سنگینی بازی، می‌تونین گوشی رو توی حالت Performance، Economy یا Power Saving قرار بدین. همین‌طور میتونین موقع بازی کردن، برنامه های دیگه مثل پیام رسان ها رو به صورت یه پنجره شناور اجرا کنین که نه بازی بسته بشه، و نه پیام هاتون رو از دست بدین. به جز پروفایل های رنگی که توی تنظیمات وجود داره، امکان تغییر رنگ های بازی از طریق Game Space هم فراهمه. به طور کلی تمرکز Magic UI روی ارائه یه تجربه گیمینگ بی نقص بوده و عملکرد خیلی خوبی هم توی این بخش از خودش نشون میده.

اسپیکر Nubia Red Magic 6R

از یه گوشی گیمینگ انتظار میره که اسپیکر های استریو با کیفیتی داشته باشه. اما Red Magic 6 Racing به یه اسپیکر مونو اکتفا کرده. متاسفانه محل قرارگیری این اسپیکر هم خوب نیست و موقع بازی دستتون کاملا خروجی صدا رو می‌پوشونه دیگه هیچی نمی‌شنوین!اسپیکر Redmagic 6R بلندی، تفکیک و کیفیت صدایی که اسپیکر رد مجیک ۶ ریسینگ تولید می‌کنه واقعا خوبه‌. و مشخصه که از اسپیکر با کیفیتی استفاده شده‌. اما به دلیل نبود اسپیکر استریو، این دستگاه نمی‌تونه صدای فراگیر و لذت بخشی رو موقع بازی کردن ایجاد کنه و در نهایت این بخش جزو نقاط ضعف اصلی Nubia Red Magic 6 Racing به حساب میاد.

جمع بندی

زد تی ای نوبیا رد مجیک ۶ ریسینگ توی بخش طراحی واقعا فوق العادست. کیفیت ساخت خوب، وزن مناسب و خوش دست بودن از ویژگی های مثبت این دستگاه توی بخش طراحیه. به نمایشگر Red Magic 6R به جز روشنایی پایین، نمیشه ایرادی گرفت و به دلیل استفاده از نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی، همه چیز نرم و روون نشون داده میشه.باتری این گوشی اما ظرفیت کمی داره و میتونه جزو نقاط ضعف اون در نظر گرفته بشه. تو بخش دوربین اما ZTE واقعا خوب کار کرده و کیفیت دوربین اصلی رد مجیک ۶ ریسینگ بهتر از حد انتظاره. عملکرد سخت افزاری این گوشی به دلیل استفاده از اسنپدراگون ۸۸۸، واقعا بی نقصه و به جز داغ کردن مشکل دیگه ای نداره. در نهایت اما نبود اسپیکر استریو توی این گوشی به شدت حس میشه و یه اسپیکر تک کاناله اصلا نمی‌تونه تجربه‌ خوبی موقع بازی کردن در اختیارتون بذاره.

سوالات متداول
(4 سوال)
چرا نوبیا رد مجیک 6 ریسینگ ادیشن رو بخریم؟ مزایای این گوشی چیست؟

گوشی ZTE Nubia Red Magic 6R یه گوشی گیمینگ اقتصادیه و سخت افزار عالی، نمایشگر با کیفیت، خوش دستی و دوربین نسبتا با کیفیت به نسبت رقبای گیمینگش مزایای این گوشی هستند.

معایب Nubia Red Magic 6R چیست؟ چرا این گوشی را نخریم؟

اگه اسپیکر، دوربین و پشتیبانی از حافظه جانبی براتون مهمه، نوبیا رد مجیک 6 آر در بازه قیمتی خودش ممکنه بهترین انتخاب نباشه.

آیا رد مجیک 6 آر تریگر گیمینگ داره؟

بله Nubia Red Magic 6R دو تریگر لمسی در لبه سمت راستش داره.

آیا نوبیا رد مجیک 6 ریسینگ ادیشن از کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکند؟

خیر. متاسفانه ZTE Nubia Red Magic 6R از رم میکرو پشتیبانی نمیکنه ولی میتونید از دو سیم کارت بصورت همزمان استفاده کنید.

نقاط قوت
پردازنده قدرتمند
طراحی جذاب
رابط کاربری گیمینگ
نمایشگر با کیفیت بالا
نقاط ضعف
باتری نه چندان مناسب
اسپیکر مونو
نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۴ اسفند, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 278
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
anti.gen

خوشم نیومد👎

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
comment-user-img
moboali

فقط اسپیکرش خیلی تو ذوق میزنه😭

۰۳ شهریور ۱۴۰۱
comment-user-img
mohammad1888

عالی بود .

۱۵ خرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
mohammad1888

عالی بود

۱۵ خرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
X3Pro

سلام
از نظر من این گوشی گیمینگ خیلی قشنگیه اما چرا توی این گوشی نور ارجی بی نگذاشته بودند اگر می گذاشتند عالی می شد و چرا فن نداره این گوشی شاید در مقابل بقیه گوشی های گیمینگ کم بیاره و اسپیکرش هم بد نبود اگر استریو بود بهتر می شد
با تشکر آقا مهدی

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
comment-user-img
HatakeMA

به نظر من اگر باتری رو فدای خوشدست بودن نمی‌کرد خیلی بهتر بود و اینکه اسپیکر مونو اصلاً قابل درک نیست و به غیر از اون هیچ وقت دوربین برای من معیار نبوده (برای من یه دوربین معمولی هم کافیه)
در کل به نظر من به عنوان یه گوشی گیمینگ خیلی ضعیف عمل کرده🤷🏻‍♂️

۲۹ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
Meisam_J

باتری و باتری و باتری😐

۱۰ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
aliqadiri

از لحاظ قیمتی واقعا خوبه. از لحاظ گوشی گیمینگ خوبه بخاطر رفرش ریت 165 هرتز و همینطور قیمتش هم بین رقبا خیلی خوبه فقط باتری ضعیفی برای یک گوشی گیمینگ داره

۰۷ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
Mofar67

ترجیح میدم به جا این گوشی،s21 سامسونگ بردارم تو این رنج قیمت

۲۲ اسفند ۱۴۰۰
comment-user-img
AliNajafiJahani

بد نیست 🖖🏻

۲۱ اسفند ۱۴۰۰
comment-user-img
masood73

به نظرم بد جوری این گوشی تو قسمت باتری پاشنه آشیل هست
ظرفیت کم
توان شارژی پایین تو سطح رقبای خوش

۱۳ اسفند ۱۴۰۰