نقد و بررسی مشخصات گوشی Red Magic 6 Pro

نقد و بررسی گوشی رد مجیک 6 پرو

سلام! صنعت بازی های ویدئویی یکی از جدید ترین و پول آور ترین صنعت های دنیا شناخته میشه. چند سالی هست که پای این صنعت جذاب توی تولید گوشی های هوشمند باز شد و ما شاهد تولید گوشی های گیمینگ از برند های مختلف هستیم. برند ZTE  یکی از برند هاییه که گوشی های گیمینگ تولید میکنه. آخرین محصول گیمینگ این برند یعنی Red Magic 6 Pro که اوایل مارس 2021 معرفی و بعد از یک هفته روونه بازار شد. این گوشی یکی از خفن ترین و بهترین گوشی های گیمینگ بازاره! اگر گیمر حرفه ای هستید یا اینکه میخواید بدونید چرا به این گوشی لقب بهترین گوشی گیمینگ رو دادن حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

طراحی و کیفیت ساخت Red Magic 6 Pro

گوشی های گیمینگ معروف هستن به طراحی های خاص و جذاب. Red Magic 6 Pro هم از این قاعده مستثنی نیست و طراحی به شدت جذابی داره. ZTE توی این گوشی فلز و شیشه رو به بهترین و جذاب تری حالت ممکن باهم ترکیب کرده. وزن 220 گرمی رد مجیک 6 پرو یکی از بزرگترین نقاط قوت اون توی بخش طراحی محسوب میشه. این وزن برای گوشی گیمینگ کاملا مناسبه و تقریبا هم وزن گوشی ها معمولیه توی بازاره!قاب پشتی همونطور که اشاره کردیم از شیشه و فلز ساخته شده. طراحی جذاب قاب پشتی شما رو مجذوب خودش میکنه! قاب پشتی از دو قسمت آلومینیوم و شیشه ای ساخته شده که حواشی قاب پشتی با شیشه پوشیده شده و مرکز قاب پشتی رو آلومینیوم مات تشکیل داده. دقیقا وسط بخش فلزی، یه نوار شیشه ای دیده میشه که فریم دوربین ها بدون حتی یه ذره بیرون زدگی بالای همین نوار شیشه قرار دارن. وسط نوار شیشه ای نوشته Red Magic و پایین این نوار شیشه لوگو سری نوبیا به صورت RGB دیده میشه. همچنین دو طرف بخش فلزی نور های RGB قرار داره که حس گیمینگ بودن رو به صورت کامل به کاربر منتقل میکنه!طراحی قاب پشتی رد مجیک 6 پروفریم میانی هم دقیقا از همون جنس آلومینیوم قاب پشتی و به صورت یکپارچه طراحی و ساخته شده. زیر گوشی یکی از اسپیکرها، درگاه شارژ Type-C به همراه خشاب سیم کارت که قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان رو داره دیده میشه. در ضمن توی این گوشی خبری از پشتیبانی حافظه خاریجی نیست! لبه سمت راست فریم میانی دکمه پاور، شیار فن خنک کننده و همچنین دوتا تاچ تریگر دیده میشه که این تاچ تریگر ها مخصوص بازی هستن و به شما این امکان رو میدن که به صورت چهار انگشتی بازی کنید! لب سمت چپ گوشی دکمه های کنترل کننده صدا، دومین شیار فن خنک کننده که دقیقا روبه رو شیار اول قرار گرفته به همراه دکمه فیزیکی برای سوویچ کردن روی حالت گیمینگ دیده میشه. بالای گوشی هم جک هندزفری به همراه میکروفون مکالمه قرار دارن.طراحی فریم میانی رد مجیک 6 پروپنل جلوی از نمایشگر کاملا تخت ساخته که حاشیه های بالا و پایین نمایشگر نسبتا زیاده! این حاشیه ها باعث میشن موقع بازی کردن دست شما روی نمایشگر نباشه تا هم تصویر کامل تری داشته باشید و هم از تاچ های اشتباهی جلوگیری کنه. ب تمام این توضیحات تقریبا 85 درصد از پنل جلویی به نمایشگر اختصاص داده شده. بالای گوشی اسپیکر مکالمه نسبتا بزرگی دیده میشه و دوربین سلفی و حسگر ها رفته اون بالا سمت راست که نشون میده برای طراحی پنل جلویی حسابی فکر شده.طراحی دوربین سلفی و اسپیکر رد مجیک 6 پروحاشیه های نمایشگر رد مجیک 6 پرودر مجموع طراحی این گوشی به شدت جذابه و ترکیب فلز و شیشه حس به شدت خوبی رو به کاربر منتقل میکنه. متریال و کیفیت ساخت بالا به همراه وزن کم این گوشی باعث میشه حس خوبی از کار کردن با اون رو تجربه کنید. تنها نقطه ضعفی که میشه توی بخش طراحی برای این گوشی در نظر گرفت، عدم وجود گواهی های ضد آب و گرد و غبار هستش که احتمالا به خاطر فن های خنک کننده این استاندارد ها همراه این گوشی نیست!

نمایشگر Red Magic 6 Pro

برای گوشی های گیمینگ دوتا فاکتور به شدت مهمه، پردازنده و نمایشگر. در مورد پردازنده این گوشی در ادامه مطلب صحبت میکنیم اما نمایشگر! سریع ترین نمایشگر موجود بین تمام گوشی توی Red Magic 6 Pro دیده میشه. نمایشگری با تنرخ تازه سازی تصویر 165 هرتز! درست شنیدی 165 هرتز، بخاطر همینه که این گوشی سریعترین نمایشگر موبایلی دنیا رو داره. نمایشگری از که از پنل امولد ساخته شده و 6.8 اینچ بزرگی داره. همچنین رزولوشن 1080 در 2340 پیکسلی باعث شده این نمایشگر تصاویری با ابعاد 20:9 رو به کاربر نمایش بده!تنظیمات رنگی مربوط رد مجیک 6 پرونرخ تازه سازی تصویر رد مجیک 6 پروکیفیت نمایشگر رد مجیک 6 پرودر مورد کیفیت این نمایشگر باید گفت، بی نظیره! کیفیت رنگ ها به شدت عالیه و رنگ ها به طبیعت خودشون خیلی نزدیکن. صحبت از رنگ شد و باید به این نکته اشاره کنیم که این نمایشگر قابلیت پخش 1 میلیارد رنگ رو هم داره. عمق رنگ مشکی به شدت زیاده و شما از نگاه کردن به این نمایشگر به هیچ وجه خسته نمیشید! شاید تنها نقطه ضعف این نمایشگر روشنایی نسبت کم اون باشه. توی محیط های بسته روشنایی خوبی داره اما زیر نور مستقیم و توی محیط های باز روشنایی مطلوبی رو در اختیار شما قرار نمیده! البته این موضوع زیاد اذیت کننده نیست و فقط یه کم شما رو به زحمت میندازه!

باتری و شارژدهی Red Magic 6 Pro

رد مجیک 6 پرو یه باتری با ظرفیت 5050 میلی آمپر ساعت داره. همچنین این گوشی از قابلیت Power Delivery 3.0 و شارژ سریع نسخه 5 هم پشتیبانی میکنه. نکته جذاب در مورد بخش باتری این گوشی شارژ سریع 120W اون هستش که توی جعبه همچین آداپتور وجود نداره و داخل جعبه آداپتور 30W تعبیه شده. این گوشی مثل تمام گوشی های گیمینگ از شارژ معکوس و وایرلس شارژ پشتیبانی نمیکنه.کابل و آداپتور رد مجیک 6 پروتنظیمات باتری رد مجیک 6 پرومصرف باتری رد مجیک 6 پرودر مورد شارژدهی باید گفت که میتونه شما رو راضی کنه و تقریبا برای گوشی گیمینگ عملکرد قابل قبولی رو از خودش نشون میده. باتری این گوشی به شما این اجازه رو میده که 5 تا 7 ساعت به صورت مداوم با این گوشی بازی کنید. توی استفاده های معمولی به راحتی میتونه یک روز کامل شما رو همراهی کنه! در مورد مدت زمان شارژ هم باید گفت که با همون آداپتور داخل جعبه صفر تا صد این گوشی در حالت خاموش تقریبا 50 دقیقه و در حالت روشن بودن گوشی تقریبا 60 دقیقه زمان میبره. در مجموع عملکرد شارژدهی و شارژ شدن این گوشی واقعا خوبه و به راحتی میتونه با رقبای خودش رقابت کنه!

امنیت Red Magic 6 Pro

ZTE با توجه به امولد بودن پنل نمایشگر از حسگر اپتیکال زیر نمایشگر استفاده کرده. حسگری که سرعت عملکرد به شدت خوب و سریعی داره. به جرات میتونیم بگیم یکی از سریع ترین حسگر های اثر انگشت اپتیکال توی بازاره! همچنین این گوشی از سیستم تشخیص چهره دو بعدی هم استفاده میکنه که سرعت عملکرد این سیستم تشخیص چهره هم واقعا سریع و توی بهش امنیت هم چیزی از گوشی های پرچمدار کم نداره!حسگر اثر انگشت رد مجیک 6 پرو

دوربین Red Magic 6 Pro

طبق معمول گوشی های گیمینگ تمرکزی روی بخش دوربین ندارن و سعی میکنن مناسب ترین و کارامد ترین سخت افزار رو به جای دوربین استفاده کنن. در نتیجه نباید توقع دوربین خیلی خفن رو از Red Magic 6 Pro داشته باشید. این گوشی برای بخش دوربین 3 تا سنسور در نظر گرفته، سنسور واید 64 مگاپیکسلی، سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید به همراه سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی!

  • سنسور اصلی:

عکس های ثبت شده با سنسور اصلی یا همون سنسور واید 64 مگاپیکسلی، عکس ها رو به صورت پیش فرض با کیفیت 16 مگاپیکسل ثبت میکنن و با استفاده از تکنولوژی کواد بایر توانایی ثبت تصاویر 64 مگاپیکسلی رو هم داره. کیفیت عکس ها قابل قبوله به شرطی که بتونید شرایط نوری مناسبی رو فراهم کنید. وایت بالانس و داینامیک رنج عکس ها کاملا قابل قبوله اما بعضی اوقات که سوژه به لنز دوربین نزدیک باشه شارپنس به صورت مصنوعی زیاد میشه!

نمونه عکس پرتره Red Magic 6 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس سنسور اصلی Red Magic 6 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور اولترا واید:

سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی دقیقا همون مشخصات تصاویری که با سنسور اصلی ثبت میشه رو داره اما افت کیفیت رو میتونیم توی عکس های اولترا واید شاهد باشیم. روشنایی، وایت بالانس و داینامیک رنج عکس های اولترا واید کاملا قابل قبوله اما همون باگ شارپنس مصنوعی رو توی این عکس ها هم میتونیم ببینیم. همچنین بعضا تصاویر ثبت شده با سنسور اولترا واید نویزی میشن که اگر شرایط نوری مناسبی رو فراهم کنید تا حد امکان این نویز ها توی تصاویر کمتر میشه.

نمونه عکس اولترا واید Red Magic 6 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور ماکرو:

سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو توی این گوشی هم جنبه فانتزی داره! اگر بخواید عکس ماکرو واضح و با کیفیتی رو با این سنسور ثبت کنید حتما باید گوشی رو روی پایه قرار بدید و شرایط نوری به شدت خوبی رو فراهم کنید. در غیر اینصورت عکس های ماکرو عموما تار و بدون وضوح مناسب ثبت میشن!

نمونه عکس سنسور ماکرو Red Magic 6 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • فیلم برداری:

این گوشی از کیفیت فیلمبرداری 8K@30fps پشتیبانی میکنه که فیلم ها توی این حالت وضوح و کیفیت به شدت بالایی دارن اما توی این حالت عملا هیچ لرزش گیری وجود نداره و اگر میخواید فیلم های خوبی رو با این کیفیت ثبت کنید نباید دستتون بلرزه. توی کیفیت 4K@30fps عملکرد لرزشگیر خیلی بهتره و اگر اصول فیلمبرداری رو بلد باشید میتونید فیلم ها و ویدئو های به شدت جذاب و با کیفیتی رو با دوربین این گوشی ثبت کنید.

  • دوربین سلفی:

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی عملکرد کالا معمولی از خودش نشون میده. برای گرفتن عکس های سلفی هم باید حتما شرایط نوری مناسبی رو فراهم کنید و دقیقا همون اتفاقی که برای وضوح تصاویر توی سنسور اصلی میافتاد، توی دوربین سلفی هم شاهدش هستیم. وضوح و شارپنس عکس های سلفی هم به صورت کاملا مصنوعی افزایش پیدا میکنه. در مجموع بخش دوربین این گوشی با توجه به گیمینگ بودن عملکرد نسبتا قابل قبولی رو از خودش نشون میده!

نمونه عکس سلفی فضای بسته Red Magic 6 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس سلفی فضای باز Red Magic 6 Pro
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

پردازنده و سخت افزار Red Magic 6 Pro

میرسیم به بخش اصلی و جذاب هر گوشی گیمینگی! رد مجیک 6 پرو از بهترین پردازنده موجود توی بازار برای بخش پردازشی خودش استفاده میکنه. پردازنده اسنپدراگون 888 5G باعث شده این گوشی زیر هیچ بار پردازشی کم نیاره و شما میتونید سنگین ترین بازی ها و کاربرهای گرافیکی رو با بالاترین کیفیت توی این گوشی اجرا کنید. همچنین این گوشی توی 3 نسخه سخت افزاری معرفی شده. نسخه 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 12 گیگابایت حافظه رم، نسخه 256 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 12 و 16 گیگابایت حافظه رم و نسخه 512 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 18 گیگابایت حافظه رم. در ضمن این گوشی از UFS 3.1 هم پشتیبانی میکنه. تنها نقطه ضعفی که توی پردازنده میشه برای این گوشی ذکر کرد، عدم پشتیبانی از حافظه خارجی میتونه باشه!تنظیمات سخت افزاری کالاف دیوتی در رد مجیک 6 پروگیم پلی کالاف در رد مجیک 6 پرو

نرم افزار و رابط کاربری Red Magic 6 Pro

گوشی های گیمینگ علاوه بر پردازنده و سخت افزار قوی باید نرم افزار و رابط کاربری به شدت هماهنگ با سخت افزار داشته باشن تا حس روونی رابط کاربری به کاربر منتقل بشه. Red Magic 6 Pro از اندروید 11 به عنوان سیستم عامل استفاده میکنه و این سیستم عامل رو با رابط کاربری اختصاصی خودش یعنی Red Magic 4.0 بهینه کرده! این رابط کاربری به شما کلی امکانات شخصی سازی میده اما رابط کاربری به شدت ساده طراحی شده و خود شما باید این رابط کاربری رو مطابق سلیقه خودتون شخصی سازی کنید.آیکون های رد مجیک 6 پروسیستم عامل رد مجیک 6 پروتمام گوشی های گیمینگ علاوه بر رابط کاربری یه بخش مخصوص گیم دارن. رد مجیک 6 پرو هم بخشی به اسم Game Espace داره که به راحتی میتونید با دکمه فیزیکی که روی لبه سمت چپ گوشی قرار داره وارد این فضا بشید. این بخش تمام اطلاعات سخت افزاری رو در اختیار شما قرار میده و علاوه بر اون شما میتونید با سوآیپ کردن از سمت راست به داخل گوشی، پنل کاربری این بخش رو برای هر بازی فعال کنید. توی این پنل شما میتونید همه چیز رو تنظیم کنید از نرخ تازه سازی گرفته تا نور و میزان استفاده از رم و گرافیک رو! همچنین به راحتی میتونید سیستم خنک کننده گوشی رو فعال کنید و در ضمن این قابلیت وجود داره که پیام های واتس آپ رو همزمان چک کنید و جواب بدید. در مجموع رابط کاربری این گوشی به شدت بهینه و مناسب گیم طراحی شده!تنظیمات مخصوص گیمینگ رد مجیک 6 پروپنل کاربری گیمینگ رد مجیک 6 پرو

اسپیکر Red Magic 6 Pro

این گوشی هم مثل تمام گوشی های گیمینگ از اسپیکر های استریو استفاده یکنه. اسپیکر هایی که کیفیت و بلندی صدای به شدت بی نظیری رو در اختیار شما قرار میدن. تنها نقطه ضعف این گوشی توی بخش اسپیکر محل قرار گرفتن و طراحی اسپیکر ها هستش! همونطور که توی بخش طراحی اشاره کردیم اسپیکر های این گوشی روی لبه های پایینی و بالایی فریم میانی قرار دارن و موقعی که شما گوشی رو دستتون میگیرید جلوی این اسپیکر ها پوشیده میشه. بهترین طراحی توی بخش اسپیکر مربوط به گوشی گیمینگ ROG Phone 5 هستش!اسپیکر های رد مجیک 6 پرو

جمع بندی

در نهایت و با توجه به قیمت تقریبا 25 میلیون تومنی این گوشی توی بازار ایران، اگر گیمر حرفه ای باشید این گوشی میتونه بهترین انتخاب شما باشه. وزن پایین، طراحی و کیفیت ساخته به شدت خوب، سخت افزار و نرم افزار قوی و کارآمد و مهم تر از همه نمایشگر 165 هرتزی این گوشی به یکی از بهترین گوشی های گیمینگ بازار تبدیل میکنه. حالا که تا انتهای مطلب همراه ما بودید متوجه شدید که چرا Red Magic 6 Pro یکی از بهترین و سریعترین گوشی های گیمینگ دنیا محسوب میشه. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

سوالات متداول
(4 سوال)
اگر گیمر نباشیم میتونیم روی Red Magic 6 Pro به عنوان گوشی اول حساب کنیم؟

ردمجیک 6 پرو برای بازی کردن ساخته اما اگر شما قصد خرید گوشی توی بازه 25 میلیون تومن رو داشته باشید، میتونید به راحتی روی این گوشی حساب باز کنید. وزن کم این گوشی موقع کار کردن اصلا به شما حس کار کردن با یه گوشی خاص رو نمیده. اما اگر دوربین گوشی براتون اولویت داره بهتره برید سراغ گوشی های پرچمدار توی این بازه قیمتی!

سیستم خنک کننده رد مجیک 6 پرو عملکرد خوبی داره؟

این گوشی به جز دو تا فن خنک کننده که روی لبه های سمت راست و چپ گوشی قرار داره. سیستم خنک کننده مایع داخلی داره که عملکرد به شدت خوب و پایداری رو از خودش نشون داده. عملکرد این سیستم خنک به قدری خوب و مناسبه که بعد از مدت زمان طولانیدمای این گوشی به 40 درجه هم نمیرسه و این برای گوشی گیمینگ واقعا بی نظیره!

این گوشی از قابلیت HDR10 پشتیبانی میکنه؟

متاسفانه نمایشگر این گوشی از این قابلیت پشتیبانی نمیکنه و کمپانی سازنده احتمالا این قابلیت رو فداری نرخ تازه سازی تصویر بی نظیر این گوشی کرده! در ضمن قابلیت HDR10 برای بازی کردن ضروری نیست و از اونجایی که این گوشی مخصوص بازی ساخته، در نتیجه کمپانی سازنده بیخیال این قابلیت شده!

Red Magic 6 Pro از کدوم نسخه گوریلا گلس استفاده میکنه؟

در این مورد کمپانی سازنده توضیحی نداده و توی مراسم معرفی این گوشی فقط اعلام کرده که از گوریلا گلس برای محافظت نمایشگر استفاده شده. البته با توجه به جدید بودن این گوشی و کیفیت ساخت بالای اون احتمال میره که از گوریلا گلس وکتوز یا حداقل گوریلا گلس 5 برای این گوشی استفاده شده باشه!

نقاط قوت
سیستم خنک کننده بدون نقص
طراحی جذاب
نمایشگر 165 هرتزی
پردازنده به شدت قوی
نقاط ضعف
دوربین نسبتا ضعیف
نداشتن گواهی IP
نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۴ شهریور, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 342
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
TAHAm_XD

نرخ نوسازی 165 هرتز بی مصرفه تقریبا.خیلی از بازی ها الان حداکثر 60 اف پی اس دارن یا دیگه خیلی بخواد زیاد باشه 120 اف پی اس.

۱۷ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
abasi6658

بابا باریکلا 😍

۱۷ تیر ۱۴۰۲
comment-user-img
thisabasi

توی دو کلمه اگه بخوام نظرمو بگم : خاص و خواستنی

۱۵ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
ali_0098

پسر خاله من این گوشی رو تازه گرفته میگه بهترین صفحه نمایش در تمام دنیارو این گوشی داره معرکس میگه توی بازی تا الان یک بار هم لگ نزده حتی بعد ۳ ساعت بازی .

۰۶ اسفند ۱۴۰۰
comment-user-img
AliNajafiJahani

ممنون عالی بود ❤👌🏻

۱۲ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
ABEDI.HASAN

شب خوش
موفق و پیروز باشی
🤩🤩🤩😎😎😎✌✌✌

۰۵ بهمن ۱۴۰۰