رکورد باورنکردنی فروش محصولات Xiaomi در سال 2023!

شیائومی غول فناوری چینی این روزهای بازار موبایل فروش بالایی رو در سه ماه سوم سال ۲۰۲۳ تجربه کرده؛ اما چجوری تونسته به این موفقیت برسه؟ بر اساس خبر منتشر شده از سمت مدیر عامل این شرکت، فروش محصولات شیائومی، درآمد خالص بسیار بیشتری رو در مقایسه با قبل برای این برند ایجاد کرده که دلیل اصلی اون، صرفه جویی در هزینه های تولید و بازاریابی بهتر و بالاتری نسبت به گذشته بوده. در ادامه، با بررسی کوتاهی روی آمار و ارقام مربوط به فروش محصولات شیائومی در سال ۲۰۲۳ همراه موبونیوز باشید.

 

افزایش درآمد شیائومی در سه ماه سوم سال 2023

کمپانی شیائومی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در چین، روز دوشنبه ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان ۱۴۰۲) اعلام کرده که جهش قابل توجهی در درآمد خالص فروش خودش در سه ماه سوم سال ۲۰۲۳ داشته؛ این در حالی هست که درآمد این بازه بالاتر از تخمین شیائومی هست و دلیل اون عرضه یکسان محصولات این برند به بازار جهانی در نظر گرفته میشه. فروش محصولات شیائومی در این دوره زمانی چیزی حدود ۷۰/۹ میلیارد یوان معادل ۹/۸۳ میلیارد دلار هست که از میانگین تخمین زده شده ۷۰/۲ میلیارد یوانی توسط این برند، بیشتر شده.
درآمد خالص شیائومی در سه ماه سوم 2023 با ۱۸۳ درصد رشد نسبت به سال قبل، حالا به ۶ میلیارد یوان رسیده که مهمترین دلیل این پیشرفت به خاطر پایین آوردن هزینه های ساخت محصولات این برند و همچنین، کم کردن هزینه تبلیغات هست؛ البته، برآورد سوددهی این برند ۴/۶ میلیارد یوان در نظر گرفته شده بود که این رقم، خیلی بیشتر از حد انتظار هست. “لو وبینگ” رئیس کمپانی شیائومی در تماس تلفنی با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرده که به دلیل عدم دخالت عوامل خارجی در روند تولید محصولاتمون، به پتانسیل بالایی از کارمون رسیدیم که نشون میده قابلیت های کلی ما هم در کنار آمار فروش محصولات شیائومی افزایش یافته.

افزایش درآمد شیائومی در سه ماه سوم سال 2023
بر اساس نظرات منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی کانالیس (Canalys)، کمپانی شیائومی به عنوان پنجمین برند بزرگ تولیدکننده گوشی در کشور چین، تونسته در سه ماهه اخیر سال ۲۰۲۳ بیشتر از یک میلیون دستگاه موبایل هوشمند رو در بازار چین به فروش برسونه؛ البته باز هم فروش گوشی شیائومی نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشته؛ اما بر اساس ادعای کانالیس، عملکرد شیائومی در بازار موبایل بهتر از رقیباش بوده و هزینه های تولیدش نسبت به سال قبل ۵ درصد هم کمتر شده که جای خوشحالی داره!

 

وارد شدن شیائومی به حوزه خودروهای الکتریکی و هوشمند

خرید گوشی های هوشمند دو سه سالی هست که به دلیل همه گیری کرونا کمتر شده که یکی از دلایل اون، اقتصاد ضعیف بیشتر کشورای دنیا در مقابل بحران کرونا هست؛ به همین دلیل هم اکثر مردم همچنان از گوشی های قدیمی خودشون استفاده می کنند و فعلا برنامه ای برای خرید گوشی جدید ندارن. اما با وجود این شرایط، شیائومی تونسته برخلاف انتظارات ما ظاهر بشه به طوری که در سه ماه سوم سال ۲۰۲۳ این برند بیشتر از ۱ میلیون دستگاه از گوشی های پرچمدار خودش رو به فروش رسونده؛ علاوه بر این پیشرفت، سرمایه گذاران برند شیائومی حالا به سراغ ارتقای تولید خودرو های الکتریکی هوشمند رفتن و رو این بخش هم تمرکز دارن تا ببینن میتونن از این بخش از فروش محصولات شیائومی هم درآمد چشمگیری رو کسب کنن یا نه؟
در چند روز اخیر، واحدی از گروه خودروسازی BAIC در پکن، درخواست خودشون برای تولید دو مدل خودرو الکتریکی با نام تجاری “شیائومی” رو ثبت کردن و حالا منتظر تایید رگولاتورهای مربوط هستن تا در سال جدید مراحل ساخت این دو مدل شروع بشه. مدیر عامل شیائومی در این باره اعلام کرده که خط تولید انبوهی از خودروهای شیائومی برای نیمه اول سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده و سرمایه گذاری های لازم برای این کار در حال جمع آوری هست و به احتمال زیاد، بیشتر از ۳۰۰۰ پرسنل متخصص برای این پروژه در نظر گرفته میشه!

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 8 ماه پیش
تعداد نظرات : 14
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
tahamousavi

از بالا گرفتن رقابت بین این دو استقبال میکنم…

۲۹ آذر ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

بلخره کاسبی بالا پایین داره

۲۴ آذر ۱۴۰۲
the.mehdi

کاش اپدیت هاشو بیشتر می‌کرد

۱۰ آذر ۱۴۰۲
amkasra90

ارزش داره پول بدی باتش

۰۹ آذر ۱۴۰۲
shahab-021

تو محدودیت ها
پیشرفت و ستاره شدن بیشتر جلب توجه میکنه

۰۹ آذر ۱۴۰۲
Emran.B1388

بنازم

۰۸ آذر ۱۴۰۲
AboravA

مطمئنا شیاومی به پیشرفتش ادامه میده

۰۶ آذر ۱۴۰۲
Nurse

اینها سیری ناپذیر آمد!!

۰۵ آذر ۱۴۰۲
Mohammadmartin

یک شگرد بازاریابی هست که خیلی جواب میده تو هر کاری
قیمت مناسب رقابتی در برابر کیفیت خوب و عالی
اینا باعث افزایش در آمد و فروش میشه کاری که شیائومی کرد
هواوی اوایل همین کار کرد بعد قیمت هاش برد بالا که نتیجه خوبی نداد براش کسی که بخواد بیش از ۱۰۰۰ دلار هزینه خرید موبایل بکنه سراغ سامسونگ اپل می‌ره تا برند چینی ها چقدر هم با کیفیت باشه

۰۵ آذر ۱۴۰۲
SinaRe8596

خیلی ماشالله هزار ماشالله پر کار بوده توی این چند سالی

۰۴ آذر ۱۴۰۲
Mahayd24

هایپر خوب باشه برمیگرده

۰۴ آذر ۱۴۰۲
alirza.amiry

bas ke gooshi zad ekhob

۰۴ آذر ۱۴۰۲
Limb0onTop

خوبه

۰۴ آذر ۱۴۰۲
MAHDI13

واااااا

۰۴ آذر ۱۴۰۲