بررسی مشخصات گوشی Redmi Note 11R شیائومی

گوشی شیائومی ردمی نوت 11R از سری محبوب و پرفروش ردمی نوت 11 به صورت محدود با قیمت حدودی 8 میلیون تومان وارد بازار ایران شده که مثل باقی محصولات شیائومی که برندهای ردمی و پوکو رو برای نقاط مختلف دنیا و چین با بدنه یکسان ولی با یک سری تغییرات عرضه میکنه، همون پوکو M4 5G برای بازار چین به حساب میاد که به بازار ایران هم راه پیدا کرده. با بررسی مشخصات گوشی Redmi Note 11R شیائومی همراه موبونیوز باشید تا گوشی 170 دلاری رو بررسی کنیم و ببینم مثل باقی گوشی های ردمی سری Note 11 ارزش خرید داره یا خیلی آش دهن سوزی نیست؟!

 

بررسی طراحی شیائومی ردمی Note 11R

شیائومی بدنه گوشی Poco M4 5G رو بدون هیچ تغییر خاصی برای این گوشی استفاده کرده و حتی نوار مشکی معروف پوکو در بخش دوربین رو هم حذف نکرده و باعث شده که این گوشی شباهت بیشتری به خانواده پوکو داشته باشه تا سری ردمی. بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده و قاب پشتی از یه پلاستیک با یه تکسچر طرح چرم مانند استفاده میکنه که کثیفی و خط و خش رو کمتر نشون میده. قسمت پشتی با یه طراحی خمیده به فریم گوشی متصل میشه تا بهتر توی دست قرار بگیره و در استفاده طولانی مدت خیلی شما رو اذیت نکنه. دو تا لنز دوربین به صورت عمودی به همراه فلش LED توی یه بیرون زدگی مستطیلی شکل که کل قسمت پشت گوشی رو در بر میگیره و از جنس پلاستیک براق مشکی ساخته شده قرار گرفته که شما رو یاد گوشی های پوکو میندازه و فقط به جای لوگوی پوکو در انتهای این بخش، لوگوی Redmi قرار گرفته.

بررسی طراحی شیائومی ردمی Note 11R

فریم دور گوشی از پلاستیک براق تخت ساخته شده که شباهت زیادی به فلز داره. بالای گوشی جک 3.5 میلیمتری صدا و میکروفون قرار داره، سمت راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور جا خوش کرده، حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور ترکیب شده که سرعت و دقت خوبی داره. لبه پایینی تک اسپیکر، میکروفون، و پورت تایپ سی قرار گرفته. سمت چپ گوشی هم خشاب سیم کارت کار گذاشته شده که از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی به طور همزمان پشتیبانی میکنه.

وزن گوشی در حدود 200 گرمه که تا حدودی در رده گوشی های سنگین وزن قرار میگیره ولی به خاطر خمیدگی قسمت پشتی خیلی دست گرفتن گوشی اذیت کننده نیست. از گواهی IP و محافظت در مقابل گرد و غبار و آب هم خبری نیست. در مجموع طراحی گوشی کاملا تکراریه و خلاقیت خاصی توی ساختش به کار نرفته ولی با توجه به ماهیت اقتصادی گوشی redmi note 11r ایراد خاصی نمیشه بهش گرفت.

 

مشخصات صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 11r

صفحه نمایش 6.58 اینچی با پنل IPS LCD حاشیه نسبتا زیادی داره و حدود 83.6 درصد از پنل جلویی رو نمایشگر تشکیل داده و طراحی نسبتا قدیمی با حاشیه زیاد از پایینه. دوربین سلفی توی یه ناچ قطره ای بالای صفحه نمایش قرار گرفته. کیفیت و جزئیات تصویر مناسبه و مشکل خاصی نداره اما روشنایی و زاویه دید اذیت کننده است و توی محیط بیرون از خونه استفاده از گوشی رو سخت میکنه. کنتراست و دقت رنگ ها هم مناسب نیست. نرخ به روز رسانی 90 هرتزی باعث میشه استفاده از گوشی کمی روون تر بشه و کمی تجربه استفاده از این بخش بهبود پیدا کنه.

مشخصات صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 11r

 

مشخصات باتری شیائومی Redmi Note 11R

باتری 5000 میلی آمپری در کنار پردازنده و صفحه نمایش کم مصرف باعث شده شارژدهی گوشی خوب باشه و با استفاده معمولی از گوشی میتونید یه روز کامل از گوشی استفاده کنید. اگه استفاده سبک تری داشته باشید، شاید آخر روز مقداری از شارژ هم باقی بمونه. سرعت شارژ با توجه به باقی گوشی های شیائومی توی این بازه قیمتی خوب نیست و استفاده از یه آداپتور 18 واتی برای یه گوشی از خانواده نوت 11 برای این گوشی کمی عجیبه و دقیقا از همون آداپتور گوشی M4 5G برای این گوشی هم استفاده شده. فست شارژ گوشی توی حدودا نیم ساعت 30 درصد گوشی رو شارژ میکنه و فول شارژ شدن حدود 2 ساعت زمان میبره که نسبتا تایم زیادیه برای این گوشی و برخلاف گوشی های دیگه شیائومی نباید انتظار سرعت شارژ خیلی بالا رو ازش داشته باشید.

مشخصات باتری شیائومی Note 11R

 

بررسی عملکرد دوربین شیائومی ردمی Note 11r

برای بخش دوربین ردمی نوت 11r شیائومی از لحاظ تنوع خیلی عملکرد خوبی دیده نمیشه و فقط از دوتا سنسور 13 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی تشخیص میدان عمق برای این گوشی استفاده شده. در شرایط نوری مساعد کیفیت و جزئیات عکس ها قابل قبوله ولی اگه شرایط نوری مساعد نباشه یا دستتون خیلی بلرزه کیفیت عکس ها خیلی چنگی به دل نمیزنه.

بررسی عملکرد دوربین شیائومی ردمی Note 11r

توی عکس های پرتره سوژه به خوبی جدا میشه اما کیفیت بعضی اوقات افت میکنه و یا صورت و سوژه تار و محو میشه. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم مثل لنز اصلی در شرایط نوری ایده آل و بدون لرزش عکس های قابل قبولی ثبت میکنه ولی در مجموع کیفیت عکس ها خیلی تعریفی نداره. هر دو دوربین اصلی و سلفی فقط با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم میتونن فیلمبرداری کنن و کیفیت ویدیوها تقریبا کار راه بندازه و نباید خیلی انتظار زیادی ازشون داشته باشید. در مجموع کیفیت دوربین اصلا در حد و اندازه یه گوشی توی این بازه نیست و تعریفی نداره.

 

بررسی عملکرد پردازشی و نرم افزاری شیائومی Redmi Note 11R

تراشه مدیاتک دایمنستی 700 عملکرد مناسب و قاب قبولی در گوشی ردمی نوت 11r داره. در استفاده روزمره و عادی همه چی بدون مشکل و لگ خاصی اجرا میشه. بازی های سبک و با گرافیک پایین رو هم به راحتی و بدون مشکل اجرا میکنه. توی بازی های نسبتا سنگین تر مثل کالاف جزئیات گرافیکی رو باید پایین بیارید تا تجربه مناسبی داشته باشید. البته بعد از حدود نیم ساعت بازی و با افزایش دمای گوشی کمی لگ و باگ بیشتر میشه. گوشی ردمی Note 11R در سه نسخه با 4/6/8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه شده.

مثل باقی گوشی های اقتصادی شیائومی از رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 برای این گوشی استفاده شده. رابط کاربری مشکل خاصی نداره و همه چی روون و بدون مشکل اجرا میشه. امکانات شخصی سازی خاص شیائومی اینجا هم دیده میشه که دست شما رو تا حد زیادی در این زمینه باز میزاره. برنامه های تبلیغاتی زیاد و از پیش نصب شده هم آفت جون همه گوشی های شیائومی به حساب میاد و اینجا هم دیده میشه. پشتیبانی نرم افزاری شیائومی برای گوشی های پرفروش خودش خیلی خوب و زبانزد نیست و این وضعیت توی نسخه های اقتصادی تر گوشی ها خیلی حادتر میشه و به احتمال زیاد این گوشی در آینده آپدیت های بزرگ نرم افزاری زیادی دریافت نکنه.

بررسی عملکرد شیائومی Redmi Note 11R

 

بررسی عملکرد اسپیکر ردمی Note 11R

یه بخش دیگه که بیشتر باعث شده گوشی redmi note 11r بیشتر اقتصادی باشه تا میان رده، استفاده از اسپیکر مونو برای گوشیه. بلندی صدا مناسبه ولی کیفیت و تفکیک و بیس اصلا مناسب نیست. به خاطر محل قرارگیری اسپیکر هم اگه حواستون نباشه با قرارگیری دست روی اسپیکر به راحتی میتونید صدا رو خفه کنید.

 

آیا گوشی Redmi Note 11R ارزش خرید داره؟

گوشی redmi note 11r طراحی خوب و مناسب ولی تکراری داره، صفحه نمایش کار راه بندازه ولی مشکلات خاصی داره که باعث میشه خیلی راضیتون نکنه. عملکرد پردازشی و نرم افزار برای استفاده معمولی و کمی بازی مناسبه. شارژدهی بسیار خوبه اما سرعت شارژ تعریفی نداره و دوربین هم اصلا در حد اندازه یه گوشی میان رده اقتصادی ظاهر نمیشه. با توجه به قیمت 170 دلاری این گوشی و موجودی خیلی محدودش توی بازار ایران و به طبع اون کمبود لوازم جانبی و پشتیبانی نرم افزاری ضعیف شیائومی در آینده، این گوشی تقریبا ارزش خرید نداره و اگه سراغ خرید ردمی نوت 11 یا گوشی های دیگه شیائومی مثل پوکو M5s توی لیست قیمت گوشی شیائومی برید، به نسبت قیمت عملکرد بسیار بهتری توی اکثر بخش ها میتونید داشته باشید و تقریبا هیچ دلیل قانع کننده ای برای خرید این گوشی نسبت به نمونه های دیگه شیائومی توی همین رنج قیمتی وجود نداره.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۷ اسفند, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 49
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Don14

برین ای 23 فایوجی بخرین 😐😐
تمام

۲۳ خرداد ۱۴۰۲
Madi11

در حد

۰۵ فروردین ۱۴۰۲
Arsalan.CR7

انگیزه شیاومی از دادن این گوشی به بازار وی بوده نمیدونم
ولی این گوشی با این مشخصات ارزش خرید بالایی نداره

۰۲ فروردین ۱۴۰۲
amirsajadfolady

دوربیناش خیلی ضعیفه
کسانی که دوربین براشون مهمه اولویت اولتون نباشه این گوشی بهتر!
طراحی گوشی های شیائومی هم که جای خود دارد
ولی دوستان حواستون باشه که این گوشی رام چین هست و گلوبال نیست

۰۲ فروردین ۱۴۰۲
mms2099

نمی‌دونم چرا ناو ر حذف نمیکنن

۰۲ فروردین ۱۴۰۲
hamidcipher

not bad!

۰۲ فروردین ۱۴۰۲
tahamousavi

از متوسط هم کمتره. نمیدونم چرا شیائومی سعی کرده چنین گوشی ای بیرون بده…

۰۱ فروردین ۱۴۰۲
[email protected]

گوشی خوبیه

۰۱ فروردین ۱۴۰۲