بررسی مشخصات گوشی Poco M4 5G شیائومی

معمولا نسخه پرو بعد از نسخه معمولی عرضه میشه اما پوکو هر جور که دلش خواسته گوشی هاش رو به بازار عرضه کرده و بعد از معرفی و عرضه Poco M4 Pro 5G حالا نوبت به پوکو M4 5G رسیده! گوشی Poco ام 4 نسخه 5 جی، مهر 1401 به صورت محدود وارد بازار ایران شده. قراره تو ادامه مشخصات این گوشی رو بررسی کنیم و ببینیم آیا تو این تراکم مدل های مختلف گوشی های میان رده اقتصادی، آیا Poco M4 5G اصلا ارزش خرید داره یا نه؟ با بررسی Poco M4 5G شیائومی همراه موبونیوز باشید.

بررسی طراحی شیائومی پوکو M4 5G

مثل بقیه گوشی های بازه قیمتی میان رده اقتصادی تو گوشی پوکو ام 4 هم برای بدنه از پلاستیک استفاده شده، اما با یه طراحی خوب که حس جالبی موقع استفاده میده. قسمت پشتی جنسش یه نوع خاصیه و حالت دون دون مانندی داره و باعث شده خیلی اثر انگشت و لکه نمونه روش و گوشی تو دست خوب گریپ بشه و سر نخوره. قسمت دوربین تو یه بیرون زدگی یکسره تو قسمت پشتی قرار داره و از جنس پلاستیک مثل شیشه ساخته شده و دوتا دوربین به همراه فلش سمت راست و سمت چپش هم لوگو POCO قرار گرفته که هم از قسمت پشتی و هم کناره گوشی جداست.

طراحی شیائومی پوکو M4 5G

فریم دور گوشی از پلاستیکه ولی جوری ساخته شده که حس فلز رو میده و جالبه! لبه بالایی جک 3.5 میلیمتری صدا که تو این بازه عادیه تقریبا و میکروفون قرار داره، سمت راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار گرفته، حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور ادغام شده، سرعت و دقت خوبیم داره. زیر گوشی تک اسپیکر گوشی، میکروفون و درگاه تایپ سی قرار گرفته. لبه سمت چپ خشاب سیم کارت قرار داره و تمام. خشاب سیم کارت از دو سیم کارت و رم میکرو به طور همزمان پشتیبانی می‌کنه، پس میتونین با خیال راحت هم دو تا سیم کارت روش بندازین، هم از کارت حافظه جانبی استفاده کنین.

بررسی بدنه پوکو ام 4 5جی

گواهی IP52 هم تو این گوشی استفاده شده که در مقابل ذرات گرد غبار و پاشیدن ذرات آب مقاومه.

 

مشخصات صفحه نمایش پوکو ام 4 فایو جی

صفحه نمایش طراحی نسبتا ساده و قدیمی داره و حدود 83.8 درصد از قسمت جلویی رو گرفته. از ناچ قطره ای استفاده شده و حاشیه ها هم مخصوصا از پایین نسبتا زیاده. گوشی Poco M4 5G از یه نمایشگر 6.58 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 90 هرتزی استفاده میکنه. کیفیت صفحه برای این بازه بد نیست اما روشنایی خیلی کمه و تو محیط بیرون اذیتتون میکنه. کنتراست و دقت رنگ ها هم پایینه و نسبت به بقیه گوشی های این بازه خیلی حرف خاصی برای گفتن نداره.

بررسی مشخصات صفحه نمایش poco m4 5g

بررسی عملکرد باتری POCO M4 5G

استفاده از باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی باعث شده که این گوشی شارژدهی خیلی خوبی داشته باشه. گوشی پوکو ام 4 میتونه تو استفاده معمولی یک روز کامل شارژدهی کنه و اگه استفاده زیادی از گوشی نکنین، شاید آخر روز یه مقدار از شارژش بمونه.

بررسی عملکرد باتری POCO M4 5G

سرعت شارژ بخشیه که عملکرد خوبی نداره و استفاده از شارژر 18 واتی کمی عجیبه و برای این باتری کمه. طبق تست های انجام شده از صفر تا 30 درصد رو توی نیم ساعت شارژ میکنه و فول شارژ شدنش هم تقریبا 2 ساعت زمان میبره.

در کل عملکرد باتری خوبه اما از پوکو انتظار یه شارژر با توان بالاتر رو داشتیم.

بررسی عملکرد دوربین پوکو M4 5G

پوکو تو این گوشی به دو تا سنسور 13 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی میدان عمق بسنده کرده، همین باعث شده تو دوربین از لحاظ تنوع سنسورها کمی نسبت به رقبا عقب بیفته. تو شرایط نوری خوب میشه عکس هایی با جزئیات و نور خوب ثبت کرد ولی تو محیط های کم نور اصلا نمیشه روش حساب باز کرد. عکس های پرتره خیلی تعریفی نداره، سوژه رو خوب جدا میکنه اما کیفیت صورت بعضی وقت ها تار میشه یا افت کیفیت پیدا میکنه. دوربین اصلی فقط قابلیت فیلمبرداری 1080 با 30 فریم بر ثانیه داره و ویدئوها اونجوری نیست که بهشون افتخار کنید و کار راه بندازه. دوربین سلفی هم یه سنسور 5 مگاپیکسلی داره که اون هم تو شرایط نوری ایده آل عکس های قابل قبولی رو میتونه ثبت کنه، خیلی تعریفی نداره عکس هاش.

بررسی عملکرد دوربین پوکو M4 5G

در کل تو بخش دوربین گوشی Poco M4 5G عملکرد خوبی نداره و اگه اولیتتون تو گوشی دوربینشه خیلی راضیتون نمیکنه.

بررسی عملکرد پردازشی Poco M4 5G

پوکو از تراشه مدیاتک دایمنستی 700 استفاده کرده که تو گوشی ام 4 5 جی عملکرد خوبی داره و این بخش رو جز نقاط قوت گوشی کرده و نسبت به رقباش عملکرد مناسبی داره. تو کاربری روزمره و عادی همه چی روون و خوبه و هیچ لگ و باگی نمی بینید. تو بازی های سبک تر هیچ مشکلی تو اجرا نداره. تو بازی هایی مثل کالاف که نسبتا سنگین تره رو جزئیات پایین تر می تونید بازی کنید اما تجربه خیلی روونی ندارید و کمی لگ و باگ میزنه گوشی. این گوشی تو سه نسخه با 4/6 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه داخلی وارد بازار شده. استفاده از تراشه دایمنستی امکان ارتباط 5 جی رو هم به این گوشی داده که شاید تو ایران فعلا زیاد به کار نیاد.

بررسی عملکرد پردازشی Poco M4 5G

مشخصات رابط کاربری Poco M4 5G شیائومی

تو این بخش از رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 13 بر پایه اندروید 12 استفاده شده. محیط کاربری روون و خوبه، امکانات شخصی سازی زیادی هم دارید. بخشی که تو گوشی های اقتصادی به خصوص سری پوکو خیلی اذیت کننده است، اپ های از پیش نصب شده روی گوشیه که اکثرا به درد نخورن و بعضی هاشون امکان پاک کردنشون نیست. تبلیغاتی هم که تو این گوشی ها نشون میده ممکنه بعضی وقتها اذیتتون کنه.

بررسی عملکرد اسپیکر پوکو M4 5g

تو poco m4 5g از اسپیکر استریو خبری نیست و صدا فقط از تک اسپیکر قرار گرفته روی قسمت پایینی گوشی میاد و اگه حواستون نباشه خیلی راحت می تونید صدای گوشی رو خفه کنید. بلندی صدای اسپیکر خوبه ولی نمیشه ازش انتظار کیفیت صدای خیلی بالایی داشته باشید. البته جک 3.5 میلیمتری اینجا به کار میاد و کمی وضعیت رو بهتر میکنه.

آیا Poco M4 5G ارزش خرید داره؟

قیمت poco m4 5g

الان که به صورت محدود تو بازار موجود شده برای رم و حافظه 6/128 گیگ، حدود 5.6 میلیون تومنه که انتظار داریم پایین تر هم بیاد. با توجه به اینکه پوکو ام 4 5جی تو بازه گوشی های میان رده اقتصادی قرار میگیره، طراحی و کیفیت ساخت خوب و مناسبی داره و گوشی خوشگل و خوش دستی به حساب میاد. عملکرد باتری و شارژدهی خوبی داره و اگه زیاد بیرون از محیط خونه و محل کار از گوشی استفاده میکنید، خیالتون رو از بابت شارژدهی راحت میکنه ولی سرعت شارژش خیلی بالا نیست و معمولیه. تو بخش سخت افزار عملکردش خوبه و از پس اکثر کارهای معمولی و کمی بازی بر میاد. اما دوربین و صفحه نمایش اونقدری راضی کننده نیستن و باعث شده Poco M4 5G تو این بازه قیمتی عملکرد خوبی نداشته باشه و رقبای دیگه ای از خود شیائومی عملکرد کلی بهتری داشته باشن. رک و پوست کنده اگه قیمت این گوشی بیاد زیر 5 میلیون میشه به عنوان گزینه خرید تازه بهش فکر کرد وگرنه باز برید سراغ خرید ردمی نوت 11 یا رقبای دیگه!

مقایسه Poco M5 و Poco M4 5G

این دو گوشی تقریبا عملکرد کلی یکسانی دارن و میشه گفت پوکو با کمترین تغییرات نسبت به گوشی Poco M4 5G گوشی پوکو ام 5 رو فقط یک ماه بعد معرفی کرده! تو همه بخش ها تقریبا عملکرد یکیه، فقط سخت افزار پوکو M4 5G کمی عملکردش بهتره و قابلیت 5G هم داره. پوکو M5 عملکرد دوربین نسبتا بهتری داره، سنسور اصلی عکس های با کیفیت تری میگیره و یه سنسور 2 مگاپیکسلی بیشتر داره. در مجموع با توجه به قیمت Poco M5 که حدود 5.2 میلیون تومنه برای نسخه 6/128 و احتمالا به زودی پوکو M4 5G هم تو بازار با همین قیمت قابل خریداری باشه، انتخاب کدوم گوشی برای خرید بهتره وابسته به نظر شماست که سخت افزار براتون مهم تره یا دوربین.

مقایسه Poco M4 Pro 5G و Poco M4 5G

تو بخش سخت افزار عملکرد ام 4 پرو 5 جی بهتره و تجربه نسبتا روون تری رو میده. عملکرد کلی باتری تقریبا یکیه اما سرعت شارژ بهتره و از شارژر 33 واتی استفاده کرده که تو تقریبا یک ساعت فول شارژ میکنه. عملکرد دوربین و کیفیت و جزئیات عکس ها هم بهتره. تو نسخه پرو از اسپیکر استریو هم استفاده شده که کیفیت و بلندی صدای بهتری داره. تو بقیه بخش ها عملکرد تقریبا یکسانه. با توجه به قیمت Poco M4 Pro 5G برای نسخه 4/64 حدودا 5.6 میلیون تومنه و با توجه به برتری هایی که داره کمی هزینه بیشتر برای خرید این گوشی نسبت به پوکو M4 5g منطقی تره مگه در ادامه poco m4 5g کاهش قیمت خوبی رو تجربه کنه!

مقایسه Poco M4 5G و Redmi Note 11

با این که Poco M4 5G هنوز به صورت گسترده وارد بازار ایران نشده، اما بنا به قیمت دلاری و پیش بینی قیمت فروش پوکو ام 4 5جی و قیمت Redmi Note 11 شیائومی، این دو گوشی تو بازه قیمتی 5 تا 6 میلیون تومن رقیب هم باشن. ردمی نوت 11 صفحه نمایش امولد با روشنایی بیشتر، طراحی بهتر و خوش دست تر، باتری با شارژر سریعتر، اسپیکر استریو و دوربین بهتری داره و از اون طرف هم عملکرد پردازشی پوکو ام 4 بهتره و امکانات ارتباطی مثل 5g و بلوتوث نسخه 5.1 بهتری داره. ولی در مجموع شیائومی ردمی نوت 11 ارزش خرید مشخصا بالاتری داره و خرید redmi note 11 هنوز انتخاب منطقی تری به حساب میاد.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۰ آبان, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 65
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Nima2009

این برای پوکو واقعا ننگ حساب میشه
ولی درکل هرکی گفته پوکو از تاریخ خارج میشه فقط زر زده همین!

۲۸ تیر ۱۴۰۲
comment-user-img
Mahdi2005

چاکریم آقای شجاری ❤️😘

۰۵ آذر ۱۴۰۱
comment-user-img
Shayan Rahmanian

این گوشی های سری M پوکو آشغالا که میره سمت اینا آخه.

۲۶ آبان ۱۴۰۱
comment-user-img
farzamaminpoor

طراحیش خوشکله ولی وللش

۲۴ آبان ۱۴۰۱
comment-user-img
farzamaminpoor

ری استارتی مجدد از پوکو😂🤦

۲۴ آبان ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۱۸ آبان ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۱۸ آبان ۱۴۰۱
comment-user-img
tahamousavi

کلا بهترین گوشی این بازه همون ردمی نوت ۱۱ هه…

۱۵ آبان ۱۴۰۱
comment-user-img
Amirhosein_bahrami

عجب برندی هست هادمت گرم مهدی جون

۱۳ آبان ۱۴۰۱
comment-user-img
hamidcipher

خب پوکو هم رفت تو دل تاریخ تکنولوژی!

۱۳ آبان ۱۴۰۱
comment-user-img
ALI ZAREI

بازی رو باختی پوکوی عزیز
بدم باختی

۱۳ آبان ۱۴۰۱
comment-user-img
A.L.I

ای بابا اینم ک اصلا هیچ پیشرفتی نداشته

۱۳ آبان ۱۴۰۱
comment-user-img
afsheen

ما را بِه اِرتِقایِ تُو اُمیدی نَبُوَد

۱۳ آبان ۱۴۰۱
comment-user-img
alex.cardo1320ali

سلام و عرض ادل با ا و ز البته , شایدم عرض درست بود, ارز پول بود, البته طول و عرض هم ریاضی بود, نه عرض درسته , خلاصه ی تحقیق در مورد اعضا تیم سیاستای شیائومی بزار, ی چیزیشون میشه خخخ سیدا بد گفتسم ا بیاتمون بدسکتور افتاد

۱۲ آبان ۱۴۰۱
comment-user-img
thisabasi

پوکو به خودت بیا…شارژر ۱۸ واتی آخه؟

۱۲ آبان ۱۴۰۱
comment-user-img
PUNISHER1988

خوب نیست

۱۲ آبان ۱۴۰۱