بررسی مشخصات Poco C55 شیائومی

شیائومی یکی از پرکار ترین شرکت های تولید کننده لوازم جانبی و گوشی های هوشمند به حساب میاد و برای بازار های مختلف جهان هر ماه انواع محصولات خودش رو عرضه میکنه. برای تنوع بیشتر محصولات و گرفتن سهم بازار بیشتر، شیائومی با استفاده از برند پوکو سعی کرده در کشورهای آسیایی به خصوص هند حضور پر رنگ تری داشته باشه و نمونه های اقتصادی متنوعی در این بازار عرضه کنه. گوشی Poco C55 جدیدترین محصول این شرکت در اوایل اسفند 1401 با قیمت حدودی 110 دلار در بازار هند عرضه شده و هنوز به طور رسمی وارد بازار ایران نشده. امروز میخوایم این گوشی سوپر اقتصادی ولی جالب رو بررسی کنیم و ببینیم با توجه به تنوع زیاد مدل های لیست قیمت گوشی بازار ارزش توجه داره یا نه؟ با بررسی مشخصات Poco C55 شیائومی همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی گوشی Poco C55

اولین چیزی که با دیدن این گوشی میتونه نظر شما رو به خودش جلب کنه طراحی و متریال به کار رفته در این گوشیه که باعث میشه نسبت به قیمتش ارزش بیشتری پیدا کنه. از لحاظ ظاهر تفاوت خیلی خاصی بین این گوشی و باقی گوشی های اقتصادی پوکو وجود نداره. ولی علاوه بر پلاستیک از روکش چرم مصنوعی برای قسمت پشتی استفاده شده که هم مقاومت بیشتری در مقابل خط و خش و ضربه و کثیفی داره و هم ظاهر زیباتری به گوشی میده و میتونید گوشی رو بدون قاب هم با خیال راحت استفاده کنید. قاب پشتی به صورت دو تکه طراحی شده که با یه دوخت زیبایی در وسط گوشی به همدیگه متصل میشن.

بررسی طراحی گوشی Poco C55

جزیره دوربین برای طرفداران گوشی های پوکو کاملا آشناست و از همون بخش مستطیلی مشکی کشیده که کل قاب پشتی رو در بر میگیره استفاده شده. دو تا لنز اصلی به همراه یه فلش LED و نوشته AI که در یه دایره کوچیک قرار گرفته در یه مستطیل کوچیک در این بخش قرار گرفتن. حسگر اثر انگشت هم در کنار لنز های دوربین جا خوش کرده و با اینکه دسترسی خیلی خوبی نداره اما سرعت و دقت مناسبی داره و بودنش در این بازه قیمت نکته مثبتی به حساب میاد. در آخر هم لوگو Poco طبق معمول جا خوش کرده. با اینکه از پلاستیک و چرم مصنوعی برای این گوشی استفاده شده خیلی وزن گوشی زیاد نیست و در حدود 192 گرمه. به خاطر طراحی خمیده قسمت پشتی و قطر نسبتا کم گوشی (8.8 میلیمتر) استفاده از گوشی راحته و توی بلند مدت خیلی شما رو اذیت نمیکنه.

مشخصات بدنه گوشی شیائومی پوکو سی 55

فریم پلاستیکی به صورت براق و شبیه به فلز و تخت کار شده. روی لبه راست دکمه پاور و دکمه کم و زیاد کردن صدا و روی لبه چپ درگاه سیم کارت (که به صورت همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه) قرار گرفته. بالای گوشی برای دسترسی راحت جک 3.5 میلیمتری صدا و پایین گوشی هم تک اسپیکر، میکروفون و پورت میکرو USB قرار داره که تقریبا توی گوشی های حدود 100 دلار عادی به حساب میاد.

صفحه نمایش اما طراحی و ظاهر خاصی نداره و از همون دیزاین قدیمی گوشی های اقتصادی با حاشیه زیاد و یه ناچ قطره ای وسط صفحه نمایش استفاده میکنه. حدود 82.6 درصد از پنل جلوی گوشی رو نمایشگر پوشش میده و از بالا و پایین صفحه حاشیه زیادی داره. طراحی و کیفیت ساخت گوشی با توجه به اقتصادی بودن گوشی کاملا خوبه و باعث خاص شدن Poco C55 شده.

 

بررسی صفحه نمایش شیائومی Poco C55

صفحه نمایش بزرگ 6.71 اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن 720 و نرخ به روز رسانی 60 هرتزی کیفیت معمولی و قابل قبولی داره و خیلی پیکسل پیکسل شدن و به هم ریختگی رنگ ها با تغییر زاویه دید ایجاد نمیشه. روشنایی با اینکه خیلی بالا نیست ولی در محیط های نسبتا روشن قابل استفاده است و خیلی اذیت کننده نیست. تاچ سمپلینگ 120 هرتزی هم تا حدودی به پاسخ دهی بهتر صفحه نمایش به لمس ها و دستورها کمک میکنه. در مجموع صفحه نمایش برای استفاده معمولی و دیدن محتوای ویدیویی و فیلم، نیاز شما رو برطرف میکنه.

 

مشخصات باتری شیائومی پوکو سی 55

توی این بخش از یه باتری با حجم 5000 میلی آمپر ساعتی برای پوکو c55 استفاده شده که شارژدهی خوبی داره و با استفاده معمولی و روزمره مثل زنگ زدن، ارسال پیام و وب گردی معمولی، حدود 2 روز میتونید از گوشی استفاده کنید و اگه استفاده سنگین تری داشته باشید، یک روز کامل بهتون شارژ میده.

مشخصات باتری شیائومی پوکو سی 55

اما در بخش سرعت شارژ به خاطر استفاده از پورت قدیمی میکرو USB و آداپتور 10 واتی با توان پایین، باید زمان نسبتا زیادی برای شارژ مجدد گوشی در حدود 2 ساعت و نیم صبر کنید. از فست شارژ هم به خاطر پورت میکرو USB خبری نیست.

 

بررسی عملکرد دوربین شیائومی Poco C55

دو سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و 0.8 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق روی این گوشی استفاده شده. لنز اصلی در شرایط نوری مناسب و ایده آل عکس های خوب و قابل قبولی با توجه به رنج قیمتیش میگیره و کاملا شما رو راضی میکنه. ولی در محیط داخلی و نور کم وضعیت خیلی بد میشه و نویز زیاد و همراه دینامیک رنج بدی توی عکس ها دیده میشه. با روشن کردن نایت مد هم خیلی اوضاع بهتر نمیشه. دوربین تشخیص عمق هم تقریبا فقط برای زیبایی کار استفاده شده و تاثیر خاصی توی عکس های پرتره نداره. امکانات زیادی توی برنامه دوربین نیست و در ساده ترین حالت ممکن ساخته شده.

بررسی عملکرد دوربین شیائومی Poco C55

دوربین سلفی مگاپیکسلی اصلا وضعیت خوبی نداره و در بهترین شرایط نوری و بدون لرزش دست میتونه عکس های معمولی و قابل استفاده بگیره ولی در بیشتر مواقع عکس ها تار میفته و مرده به نظر میاد. هر دو دوربین اصلی و سلفی میتونن ویدیوهای با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه بگیرن که کیفیت بد نیست اما به خاطر نداشتن لرزشگیر، فقط باید برای ثبت ویدیو ثابت و با استفاده از گیمبال یا مونوپاد ازش استفاده کنید. در گوشی های اقتصادی نمیشه خیلی انتظار زیادی از دوربین ها داشت و اینجا هم نکته خاصی نمی بینیم و فقط در شرایط نوری مناسب میتونید عکس های نسبتا خوبی با دوربین گوشی Poco C55 بگیرید.

 

بررسی مشخصات پردازشی و رابط کاربری پوکو سی 55

استفاده از تراشه مدیاتک هلیو G85 باعث شده قدرت سخت افزاری نسبت به قیمت و رقبا خیلی مناسب و خوب باشه. در استفاده معمولی و روزمره مشکل و لگ خاصی دیده نمیشه. سراغ بازی کردن با این گوشی هم میتونید برید و برای مثال بازی کالاف رو با جزئیات پایین میتونه فریم قابل قبولی بده و خیلی لگ و باگ خاصی توی اجرا دیده نمیشه ولی انتظار یه تجربه روون بدون هیچ کندی رو نباید داشته باشید! البته به خاطر حافظه eMMC کمی سرعت لود بازی ها طولانی تره و باید کمی صبور هم باشید! گوشی پوکو C55 توی دو نسخه با 4/6 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشه. در نسخه با 6 گیگ رم، مولتی تسکینگ (اجرای چند اپ همزمان) هم بدون مشکل خاص و لگ زیادی میتونید انجام بدید و خیلی شما رو اذیت نمیکنه.

از رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 برای این گوشی استفاده شده ولی رابط کاربری کمی توسط پوکو دستکاری شده و بعضی قابلیت های شخصی سازی و امکانات گوشی های میان رده شیائومی اینجا دیده نمیشه، البته در استفاده معمولی و روزمره خیلی مشکل خاصی پیش نمیاد و میتونید به راحتی از گوشی استفاده کنید. یه مشکل بزرگ در گوشی های شیائومی به خصوص پوکو حجم زیاد برنامه های تبلیغاتی از پیش نصب شده است که در ابتدای روشن کردن گوشی فضای زیادی از حافظه رو اشغال میکنه ولی میتونید اکثر این برنامه های رو حذف کنید و یه رابط کاربری بدون برنامه های مزاحم داشته باشید. به خاطر ذات اقتصادی گوشی، نباید انتظار پشتیبانی نرم افزاری خوبی رو داشته باشید و ممکنه آپدیت های نرم افزاری آینده به صورت منظم برای این گوشی عرضه نشوند.

 

مشخصات اسپیکر پوکو C55 شیائومی

تک اسپیکر گوشی صدای نسبتا بلندی داره و کیفیت صدا هم قابل قبول به حساب میاد ولی در بلندی بیشینه کمی به هم ریختگی صدا و نویز داره. جک 3.5 میلیمتری و بلوتوث ورژن 5 هم بخش صوتی گوشی سی 55 پوکو رو کامل میکنن.

 

آیا گوشی Poco C55 شیائومی ارزش خرید داره؟

طراحی و کیفیت ساخت خوب و جنس بدنه پشتی باعث میشه نسبت به قیمت پوکو سی 55 جذاب تر به نظر بیاد. به علاوه قدرت سخت افزاری خوب (به نسبت قیمت) و شارژدهی بسیار عالی باعث میشه این گوشی در بازه قیمتی خودش عملکرد بسیار راضی کننده ای داشته باشه. البته صفحه نمایش معمولی و دوربین وابسته در شرایط نوری خوب نیاز شما رو برطرف میکنن و خیلی اذیت کننده نیستند. داشتن حسگر اثر انگشت هم در این بازه میتونه یه نکته مثبت به حساب بیاد. با توجه به قیمت دلار و شرایط بازار نمیشه به طور قطع در مورد قیمت ریالی و نهایی این گوشی در بازار ایران نظر داد ولی با توجه به قیمت 110 دلاری و رقبای با قیمت مشابه، برای افرادی که دنبال یه گوشی خوش دست و زیبا و همچنین قوی که از پس اکثر کارهای روزمره بدون مشکل خاصی برمیاد میگردن، خرید Poco C55 میتونه یه گزینه بسیار خوب باشه و حتی در مقابل گوشی های نسبتا گرون تر از خودش هم میتونه حرف هایی برای گفتن داشته باشه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۴ فروردین, ۱۴۰۲

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 44
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Tahas

حدودا ۶ و نیم هست قیمتش و رقیب a13 هست.
A13دوربینش از این بهتره ولی پردازنده این قوی تره

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
thisabasi

معمولیه، همین

۱۴ فروردین ۱۴۰۲
Mohamad 1616

خیلی پردازندش از a04 قویتره

۱۰ فروردین ۱۴۰۲