جزئیات Xiaomi 14T و Xiaomi 14T Pro لو رفت

در پاییز هر سال، شیائومی عادت دارد که مدل‌های جدیدی از سری “T” را عرضه کند؛ دستگاه‌هایی که مشخصاتی شبیه به پرچمدارهای شیائومی دارند اما با قیمتی اقتصادی‌تر وارد بازار می‌شوند. این گوشی‌ها به عنوان مدل‌های بالارده اقتصادی شناخته می‌شوند و مرز بین میان‌رده‌ها و پرچم‌داران پرقدرت این برند به شمار می‌روند . در سال گذشته، ما شاهد مدل‌های 13T و 13T Pro بودیم که هنوز هم در بازار ایران به فروش می‌شوند. پس حالا به سراغ مدل‌های سری 14T می‌رویم که خبرهایی از مشخصات و طراحی‌شان در فضای مجازی منتشر شده است.

 

مشخصات لو رفته از شیائومی 14 تی و شیائومی 14 تی پرو

در تاریخ ۲۸ فروردین اطلاعات جدیدی از گوشی‌های شیائومی 14T و 14T پرو فاش شده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. شیائومی 14T و 14T Pro هر دو دارای نام رمز rothko و شماره مدل N12 خواهند بود و این نشان دهنده ویژگی‌ها و مشخصات مشابه آن‌ها است. از مدل 14T Pro شروع کنیم که طبق شایعه‌ها گفته می‌شود این مدل شبیه به Redmi K70 Ultra طراحی و تولید می‌شود. مدل ردمی کا ۴۰ اولترا فقط مخصوص بازار چین است و معمولا اکثر گوشی‌های شیائومی یک نسخه مشابه چینی هم دارند که اسم متفاوتی دارد. اما این تغییر برند با کمی تغییر همراه است و به نظر می‌رسد شیائومی ۱۴تی پرو کاملا شبیه به ردمی نخواهد بود.

مشخصات شیائومی 14 تی و شیائومی 14 تی پرو

سری Xiaomi 14T از چه پردازنده‌ای استفاده می‌کند؟

در سری 13T، شیائومی با کنار گذاشتن کوالکام هر دو نسخه معمولی و پرو را به چیپست‌های میان‌رده و پرچمدار مدیاتک مجهز ساخت. حال خبر رسیده است که در سری 14T نیز شاهد چنین سیاستی خواهیم بود؛ یعنی احتمالاً گوشی 14T از تراشه‌های سری Dimensity 8000 استفاده خواهند کرد که قبلا در مدل شیائومی ۱۳تی داشتیم. طبق خبرها تراشه در نظر گرفته شده برای مدل معمولی چیپست Dimensity 8400 و برای نسخه پرو چیپست Dimensity 9400 است. اما 14T Pro ویژگی‌هایی مانند شارژ بی‌سیم و دوربین تله‌فوتو را برای اولین بار در سری T خواهد داشت که در K70 Ultra خبری از این مشخصات و قابلیت‌ها نیست.

گفته می‌شود که Redmi K70 Ultra در ماه اوت (شهریور ۱۴۰۳) در چین عرضه خواهد شد؛ بنابراین، احتمالا عرضه جهانی سری Xiaomi 14T در ماه سپتامبر این سال خواهد بود.

 

دوربین شیائومی 14 تی و شیائومی 14 تی پرو

پیش‌بینی میشود همچون سری گوشی های شیائونی ۱۳ تی، در سری جدید نیز شاهد سیستم دوربینی سه‌گانه باشیم. سنسورهای این گوشی ها احتمالاً به لنزهای عریض، فوق عریض و تله فوتو مجهز خواهند شد. هنوز صحبتی درباره همکاری مجدد لایکا در سری T نشده است، اما بعید به نظر میرسد در سری جدید شاهد شخصی سازی‌های لایکا در بخش دوربین نباشیم.در حالی که نسخه Redmi از این ویژگی‌ها صرف نظر کرده تا قیمت نهایی گوشی خود را کمتر کند.

دوربین شیائومی 14 تی و شیائومی 14 تی پرو

این دو مدل در کشورهای اروپایی، ژاپن و سایر بازارها عرضه می‌شوند، اما خبری از عرضه آن‌ها در هند نیست؛ این کار اتقاق جدید نیست بلکه یک الگوی مشخص است که گوشی‌های سری T شیائومی از آن پیروی می‌کنند.

 

باتری و سرعت شارژ در سری شیائومی ۱۴تی

هنوز هیچ خبری درباره باتری و سرعت شارژ سری گوشی های 14T وجود ندارد، اما پیش بینی میشود این سری گوشی‌ها حداقل به باتری 5,000 میلی آمپرساعتی مجهز شوند. تفاوت اصلی بین دو مدل عادی و پرو این گوشی در شارژر گوشی است؛ به طوری که 14T Pro از شارژ 120 واتی و 14T از شارژر 67 واتی استفاده می‌کند و به احتمال زیاد در 14T خبری از شارژ بی‌سیم نیست و شیاومی از این مورد صرف نظر کرده تا تفاوتی با نسخه Pro ایجاد کند. در سری 12T سیاست به این صورت بود که نسخه عادی نیز از شارژ 120 واتی بهره می‌برد، اما در سری قبل یعنی 13T این موضوع تغییر کرد و برنامه شیائومی برای سری 14T هنوز مشخص نیست و در حد یک شایعه است.

نویسنده : mehran osmannejad
تاریخ انتشار 2 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 11
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

خوبن

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
Mobin.sn

👌👌

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
arsalansh

به نظر من سری سیزده تی مخصوصا نسخه نرمال یکی از باارزش ترین گوشی های اندروید در یک دهه اخیر بود !
هر چی از خوبی های این دستگاه گفته بشه کمه البته یکی دو مورد ضعف جزئی هم میشد بهش وارد کرد که کاملا باتوجه به رنج قیمتیش قابل توجیه بود . کلی سری T شیائومی از ۱۱ تی به بعد فوق‌العاده عمل کردند .

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
Amir 1789

تراشه سری 12 تی اسنپ بود حالا شیائومی قصد داره کلا سمت اسنپ نره و بره سراغ دایمنسیتی شیائومی چه فکری کرده برای خودش

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
alirezanikkhah

باید منتظر خبر های بیشتری باشیم

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

سری های تی واقعا گوشی های خوب و مناسبی هستن مخصوصا توی بازار ایران

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
ali.sh2004

امیدوارم توی بحث شارژدهی هم پیشرفت کنن چون سری ۱۳ تی میشه گفت نقطه ضعفشون همین شارژدهی شون بود

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

گوشیای خیلی خوبی هستن هردو و ارزش خرید بالایی تو بازه ای که رقیب سامسونگی ندارن هستن

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

به جز پردازنده با 13 تی تفاوت زیادی نداره ولی بازم خوبه

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

پس تقریبا هیچ پیشترفت خاصی ندارن

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
Ali6678

عالی

۲۹ فروردین ۱۴۰۳