خبر عرضه شیائومی ۱۴ اولترا؛ رقابت شیائومی و پرچم‌دار سامسونگ

بالاخره به روزهای آخر انتظار برای معرفی شیائومی ۱۴ الترا رسیدیم و شایعات روز به روز هیجان‌انگیزتر و دقیق‌تر می‌شوند. به احتمال خیلی زیاد گوشی Xiaomi 14 Ultra در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) به طور رسمی توسط شیائومی در بارسلونای اسپانیا معرفی بشود. هرچند که ممکن است این گوشی یک ورژن مخصوص چین داشته باشد که زودتر از سایر کشورها در تاریخ ۲۲ فوریه (۳ اسفند) معرفی شود. طبق اخبار انتشار یافته می‌دانیم که این گوشی با چه مقدار حافظه ذخیره‌سازی و حافظه رم عرضه خواهد شد. البته این اطلاعات مربوط به بازار چین هستند و برای بازار جهان ممکن است کمی گزینه‌ها متفاوت باشند.

طبق اطلاعات منتشر شده در Weibo (برنامه معادل ایکس/توییتر در چین) در مدل پایه این گوشی ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه خواهد داشت همچنین گزینه‌های دیگه مثل ۱۶ گیگ رم با ۵۱۲ گیگ حافظه و ۱۶ گیگ رم با ۱ ترابایت حافظه هم خواهیم داشت.

خبر شیائومی ۱۴ اولترا در Weibo

نکته جالبی که باید به آن دقت کنیم این است که این گوشی یک نسخه “Special Edition” هم دارد که برای رقابت با iPhone 15 Pro و Galaxy S24 Ultra با بدنه تیتانیومی ساخته خواهد شد. پرچمدار اپل از تیتانیوم Grade 5 استفاده می‌کند و پرچمدار سامسونگ هم از تیتانیوم Grade 2 که به نسبت اپل قیمت پایین‌تری دارد ولی هنوز معلوم نیست که پرچمدار شیائومی با چه تیتانیومی ساخته می‌شود. همچنین این خبر مهر تاییدی بر این است که این گوشی در نسخه‌های پایه و غیر Special با بدنه آلومینیومی ساخته خواهد شد.

فریم شیائومی ۱۴ الترا

طبق بقیه اخبار هم می‌دانیم که این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی ۱۲ هرتزی با رزولوشن QHD+ و پنل AMOLED و دارای LTPO است. پرچمدار جدید شیائومی از پردازنده Snapdragon 8 Gen3 بهره مند می‌شود که در گوشی‌هایی مثل S24 و Rog Phone 8 Pro هم شاهدش بودیم. در پشت این گوشی چهار تا دوربین تعبیه خواهد شد (دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم متغیر، ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۳.۲ برابری و ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری) و در بالای صفحه نمایش محل قرارگیری دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود. این گوشی از یک باتری ۵۳۰۰ میلی آمپر ساعتی هم بهره‌مند خواهد شد که از شارژ سریع ۹۰ واتی پشتیبانی خواهد کرد و برای سیستم عامل هم این گوشی از اندروید ۱۴ با HyperOS استفاده خواهد کرد.

نویسنده : کورش نجفیان
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 32
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Amir Mohammed 1384

سامسونگ میبره یاشیائومی جنگ خیلی زیاده

۱۴ اسفند ۱۴۰۲
Vahid1358

جذابببببببب

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Mobin.sn

قسمت صفحه نمایش به جای ۱۲۰ نوشتین ۱۲ هرتز

۲۹ بهمن ۱۴۰۲
A.A.O.6945

بیاد سهم بازار بگیره

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
A.A.O.6945

شیائومیه دیگه
دمش گرم بیاد به بازار بترکونه ایشالا

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
A.A.O.6945

شیائومیه دیگه
دمش گرم بیاد به بازار بترکونه

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
majid_kh

تا وقتی سامسونگ هست بقیه چرا؟

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    Mobin.sn

    باش ت خوبی
    ایفون :ما داریم زحمت میکشیم

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

چرا وقتی آیفون و سامسونگ هست شیائومی؟

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    Mobin.sn

    چرا وقتی ایفون و شیائومی هست سامسونگ؟

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
mms2099

خریدنش اشتباه محضه

۲۸ بهمن ۱۴۰۲