مشخصات Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro

همانطور که انتظار می‌رفت پرچمدار های سری 14 شیائومی به همراه پردازنده نسل سه اسنپدراگون 8، دوربین های جدید با طراحی انحصاری و هایپر OS جدید در 26 اکتبر (چهارم آبان) رونمایی شدن. البته این پرچمدارهای شیائومی فعلا به صورت اختصاصی برای بازار چین معرفی شدن. با موبونیوز همراه باشید تا اطلاعات و مشخصات گوشی شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو رو با همدیگه بررسی کنیم و ببینیم شیائومی در مقابل باقی پرچمدارهای امسال چه حرفی برای گفتن داره.

 

بررسی مشخصات Xiaomi 14 Pro

طراحی شیائومی 14 پرو

مثل تمام کمپانی های دیگه شیائومی هم از شر طراحی لبه های خمیده برای کناره‌ها راحت شده و در شیائومی 14 پرو از لبه های صاف همانند آیفون های نسل 15 استفاده کرده. فریم کناری براق و درخشنده ساخته شده. در طراحی بدنه گوشی توازن به بهترین شکل ممکن رعایت شده و پنل های شیشه‌ای با ظرافت هر چه تمام تا آخرین میلی‌متر در لبه‌های گوشی قرار گرفتن. لنز های این دستگاه با برآمدگی نه چندان زیاد بر روی یک جزیره از جنس فلز قرار گرفتن و بسته به رنگ گوشی، رنگ لبه کناری برآمدگی دوربین متفاوت خواهد بود.

طراحی شیائومی 14 پرو
گوشی شیائومی 14 پرو در سه رنگ مشکی ، سفید و سبز یاقوتی (سنگی) عرضه میشه که نسبت به رقبای اون یعنی آیفون های نسل 15 و گلکسی S24، کاربران از انتخاب محدودتری برخوردار هستند اما یک طراحی تیتانیومی ویژه هم برای این نسل در نظر گرفته شده. در این طراحی، در بدنه کناری گوشی از آلیاژ تیتانیومی مات استفاده شده. پیش‌تر در معرفی آیفون های نسل 15 پرو، اپل از بدنه تیتانیومی در گوشی های جدیدش استفاده کرده بود و باید ببینیم مشکلات پرچمدارهای اپل مثل خم شدن خیلی راحت گریبان شیائومی رو میگیره یا نه!

طراحی تیتانیومی شیائومی 14 پرو

 

صفحه نمایش شیائومی 14 پرو

شیائومی 14 پرو در مقایسه با نسخه معمولی خودش از صفحه نمایش بزرگتری برخورداره که می‌تونه تا 3000 نیت روشنایی تولید کنه که عدد بسیار زیاد و دهن پر کنی به حساب میاد. در مقایسه با نسل قبلی یعنی گوشی Xiaomi 13 Pro، در نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش تغییری ایجاد نشده و از 120 هرتز پشتیبانی می‌کنه و ابعاد اون 6.73 اینچیه که رزولوشن 1440×3200 داره و به پنل LTPO OLED مجهز شده. لایه محافظ صفحه نمایش، فناوری Longjing Glass خود شیائومی است. شیائومی تاکید کرد لبه‌های صفحه نمایش نسبت به نسل قبلی این گوشی باریک‌تر شدن.

 

بررسی مشخصات دوربین گوشی Xiaomi 14 Pro

شیائومی سنسور یک اینچی نسل قبلی دوربین های خودش رو فرستاد پی نخود سیاه و از سنسور به‌روز و جدید Light Hunter 900 به همراه لنز های شخصی‌سازی شده Leica Summilux استفاده کرد. لنز دوربین به‌کار رفته در شیائومی 14 پرو 50 مگاپیکسلی هست و ابعاد اون 44 درصد از لنز یک اینچی گوشی شیائومی 13 پرو کوچک‌تره. لنز این دوربین در مقایسه با نسل قبلی 80 درصد روشن‌تر شده اما ظرفیت جذب نور آن دستخوش تغییر چندانی نشده.
در کنار دوربین اصلی دو لنز دیگه هم قرار داره. یکی لنز 75 میلی‌متری تله‌فوتو هست که دقیقا مانند نسل سابق هست و فقط توی شیائومی 14 پرو کپی‌ پیست شده. این لنز دارای قابلیت عکاسی به فاصله 10 سانتی‌متری هم هست. همچنین این لنز عکس های معمولی رو با کیفیت 40 مگاپیکسل و عکس های پرتره رو با کیفیت 50 مگاپیکسل ثبت می‌کنه. اما دوربین سوم با کیفیت 50 مگاپیکسلی در اندازه 14 میلی‌متری و با دیافراگم f/2.2 برای ثبت تصاویر اولترا واید (عریض) استفاده شده. همچنین از این لنز برای گرفتن تصاویر ماکرو به فاصله 5 سانتی هم میشه استفاده کرد.

بررسی مشخصات دوربین گوشی Xiaomi 14 Pro

 

سخت افزار و باتری شیائومی 14 پرو

شیائومی پرچمدار های امسال خودش رو تا دندون مسلح کرده. گوشی شیائومی 14 پرو به پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 به همراه معماری پردازنده TSMC در ابعاد 4 نانومتری مجهز شده. با توجه به حافظه دستگاه، این پردازنده در کنار رم های 12GB یا 16GB از نوع LPDDR5X همراه خواهد بود. فضای ذخیره‌سازی برای شیائومی 14 پرو 256GB / 512GB و یک ترابایت در نظر گرفته شده که از نوع UFS 4.0 هست. ظرفیت باتری در نظر گرفته شده برای شیائومی 14 پرو 4880 میلی‌آمپری هست که از آداپتور 120 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کنه.

سخت افزار و باتری شیائومی 14 پرو

 

قیمت شیائومی 14 پرو

مدل های شیائومی 14 پرو که در کشور چین برای پیش‌ فروش عرضه شدن در سه رنگ مشکی، سفید و سبز یاقوتی (سنگی) با مشخصات 12/256GB ،16/512GB و 16GB/1TB هستند. این گوشی شیائومی به ترتیب مقدار حافظه و رم دارای قیمت 710 یورو، 650 یورو و 780 یورویی هستند.

قیمت شیائومی 14 پرو

 

بررسی مشخصات Xiaomi 14

طراحی شیائومی 14

شیائومی 14 پرچمداری جمع‌ و جور و زیباست که به همان سبک طراحی جدید گوشی 14 پرو ساخته شده. بر خلاف نسل قبلی شیائومی 14 پرو، گوشی شیائومی 13 لبه های زاویه‌دار و تیزتری نسبت به 13 پرو داشت. در شیائومی 14 هم این طراحی حفظ شده و تغییر چندانی رخ نداده. حتی ابعاد این گوشی هم دقیقا همانند نسل قبلی با طول 152.8mm، عرض 71.5mm و قطر 8.20mm کار شده و همون نوع طراحی حفظ شده. قسمت پشتی شیائومی 14 در دو مدل با پنل شیشه‌ای به وزن 193 گرم و پنل چرم مصنوعی با وزن 188 گرم عرضه میشه.

طراحی شیائومی 14

 

صفحه نمایش شیائومی 14

از صفحه نمایش 6.36 اینچی با رزولوشن 1200×2670 پیکسل برای شیائومی 14 استفاده شده که در مقایسه با نسخه پرو، مقداری رزولوشن پایین تری داره که خیلی تعجب برانگیز نیست. همانند نسخه پرو، از پنل LTPO OLED با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی استفاده میکنه که میتونه تا 3000 نیت روشنایی تولید کنه.

 

مشخصات دوربین گوشی Xiaomi 14

دوربین های تعبیه شده بر روی شیائومی 14 از لحاظ ظاهری تفاوتی با 14 پرو ندارن اما بر روی کاغذ دستخوش تغییرات کوچکی شدن. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از فناوری Light Hunter پشتیبانی می‌کنه ولی لنز اون 23 میلی‌متری هست و اندازه دیافراگم‌ f/1.6 داره. لنز دوربین تله‌فوتو 75 میلی‌متری همانند نسخه پرو هست و هیچ تغییری نکرده اما لنز اولترا واید 14 میلی‌متری با کیفیت 50 مگاپیکسلی از قابلیت فوکوس خودکار (Autofocus) ضعیفی برخورداره، به همین خاطر عملکرد دوربین ماکرو اون هم تحت تاثیر قرار می‌گیره.

مشخصات دوربین گوشی Xiaomi 14

 

سخت افزار و باتری شیائومی 14

شیائومی 14 از همون پردازنده و سخت افزار نسخه پرو استفاده می‌کنه. در نتیجه این گوشی به پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل سه به همراه معماری پردازنده TSMCمجهز شده. این پردازنده در کنار رم های 12GB یا 16GB از نوع LPDDR5X عملیات پردازشی رو انجام خواهد داده. فضای ذخیره‌سازی برای شیائومی 14، 256GB / 512GB و یک ترابایت در نظر گرفته شده که از نوع UFS 4.0 هست.
باتری به کار رفته برای این گوشی کوچیک شیائومی ضعیف‌تر از نسخه پرو هست و شیائومی به ظرفیت 4610 میلی‌آمپر ساعتی رضایت داده که برخلاف نسخه پرو با آداپتور 90 واتی شارژ خواهد شد. اما قابلیت شارژ بی‌سیم تغییری نکرده و همون توان 50 واتی رو داره.

سخت افزار و باتری شیائومی 14

 

قیمت Xiaomi 14

مدل های گوشی شیائومی 14 که برای پیش‌خرید در کشور چین عرضه شدن و در نسخه های 8/256GB ،12/256GB ،16/512GB و در بالاترین مدل 16GB/1TB عرضه میشن. قیمت مدل های گوشی شیائومی 14 به ترتیب 600 یورو، 560 یورو، 520 یورو و در مدل یک ترابایتی 700 یورو خواهند بود.

 

هایپر OS شیائومی؛ سیستم‌عاملی نوین از دل اندروید!

یکی از دلایل استفاده شیائومی از پردازنده نسل سه اسنپدراگون 8 در گوشی های 14 و 14 پرو به خاطر وجود یک تغییر بزرگ در قلب تپنده این گوشی‌ها یعنی سیستم‌عامل بود. شیائومی از HyperOS به عنوان یک سیستم عامل یکپارچه یاد کرد که قراره تمامی محصولات این کمپانی رو به هم دیگه نزدیک‌تر کنه. طبق شایعات مطرح شده شما می‌تونید از دوربین گوشی خودتون جهت کار با کامپیوتر استفاده کنید یا از تبلت‌تون، بتونید به داده‌های گوشی همراه خودتون دسترسی داشته باشید. حتی دسترسی آسان بین دیوایس های مختلف یکی از شعار های تبلیغاتی نمایشگاه Snapdragon Summit امسال بود و به نظر میرسه شیائومی حساب ویژه‌ای رو عملکرد پردازنده‌های اسنپدراگون بازکرده. برای آشنایی بیشتر با مشخصات و امکانات این سیستم عامل جدید میتونید به مقاله معرفی سیستم عامل HyperOS مراجعه کنید.

 

جمع‌بندی

گوشی های شیائومی 14 و 14 پرو به صورت عمومی در چین زودتر عرضه شدن و به‌ زودی در سرتاسر جهان به بازار عرضه میشن. هر دو این گوشی‌ها از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل سه استفاده می‌کنن و شیائومی از سنسورهای جدید دوربین لایکا با کیفیت 50 مگاپیکسلی در هر دو دستگاه استفاده کرده (Leica Summilux). صفحه نمایش های با کیفیت و با فناوری LTPO دارند اما با توجه به مقدار ظرفیت باتری پایین در هر دو مدل شاید شارژدهی کمی داشته باشند که باید برای اظهار نظر دقیق تا زمان عرضه منتظر بمونیم. به نظرتون پرچمدار های شیائومی می‌تونن با این مشخصات رقیب قدرتمندی برای پرچمدار های سامسونگ و اپل باشند؟ به نظرتون این گوشی‌ها در بازار ایران با توجه به واردات محدودتر و به طبع قیمت نسبتا بالاتر، ارزش خرید دارن؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 14
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
tahamousavi

به سلامتی
البته ما که پولمونر نمی‌رسه…

۱۹ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

aslan nistamesh aslan

۰۹ آبان ۱۴۰۲
alirezanikkhah

اگه واردات ای گوشی ها به شکل عمده باشه ارزش خرید بالای دارن

۰۹ آبان ۱۴۰۲
Hossein713

ب نظر گوشی همه چی تمومی میاد

۰۸ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

بهترین گوشی دنیا در آبان ۴۰۲

۰۸ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

صفحه نمایشاشو دوس دارم

۰۸ آبان ۱۴۰۲
Hwman

گوشی خفنی به نظرمیاد

۰۸ آبان ۱۴۰۲
Alireza.1402

با شارژر ۱۲۰ واتی و اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ مقدرات روشنایی ۳۰۰۰ نیت داره باورم میشه که اس ۲۳ اولترا رو قورت میده! البته روشنایی اش آنچنان مهم نیست هزار نیت هم بسه

۰۸ آبان ۱۴۰۲
Nurse

بنظر تغییرات جالبی داشته باشن

۰۸ آبان ۱۴۰۲
matin 777777

سلام
بررسی ویدیو بزار
برای شیائومی 13 اولترا هم ویدیو بزار
منتظر استدیو و دکور جدید هستیم🙏

۰۸ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

گوشی های خفنی به نظر میان

۰۸ آبان ۱۴۰۲
mani1527

حتی اسمشم شبیه اپله اخه هایپر os

۰۸ آبان ۱۴۰۲
    specter8585

    شیائومی دیگه..

    ۰۸ آبان ۱۴۰۲
    amirsh1

    دقیقا کجاش کپیه استاد اینی که گفتی os میشه سیستم عامل به انگلیسی

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲