از سیستم عامل HyperOS شیائومی چه چیزهایی میدانیم؟

شیائومی بعد از ۱۳ سال از رابط کاربری MIUI دل کند و از این به بعد، قراره که دستگاه های تولیدی این شرکت شامل گوشی، تبلت، ساعت های هوشمند، تلویزیون های هوشمند و غیره از سیستم عامل جدید و یکپارچه HyperOS استفاده کنن. با معرفی رسمی سیستم عامل HyperOS، امکانات و قابلیت های مختلف این جایگزین MIUI و همچنین، لیستی از محصولاتی که فعلا قراره این سیستم عامل رو دریافت کنن، مشخص شده. با معرفی امکانات هایپر OS شیائومی و دستگاه های دریافت کننده این سیستم عامل همراه موبونیوز باشید.

 

طراحی و ظاهر سیستم عامل HyperOS

ظاهر HyperOS شیائومی، تقریبا مشابه MIUI 14 طراحی شده و این شباهت، توی بخش آیکون های برنامه ها خیلی بیشتره. از طرفی، هایپر OS نسبت به رابط کاربری MIUI، ساده تر به نظر میرسه اما شیائومی تمام سعی خودشو کرده که مرکز کنترلی رو مشابه iOS داشته باشه و با اضافه کردن یه سری قالب، فونت و ویجت برای شخصی سازی بهتر گوشی به خصوص تو بخش صفحه قفل، تجربه بهتری و به کاربر بده.

طراحی و ظاهر سیستم عامل HyperOS

 

امنیت و فضای مورد نیاز سیستم عامل HyperOS

امکانات هایپر OS شیائومی توی بخش امنیت، به لطف توسعه دادن سیستم امنیتی این سیستم عامل، بهتر شده و به گفته شیائومی، در برابر آسیب پذیری های امنیتی مقاوم هست و یه رابط کاربری بسیار امن به حساب میاد. شیائومی گفته که سیستم عامل HyperOS از رابط کاربری MIUI سبک تره و از اونجایی که میتونه حجم خودش رو به تناسب شرایط سخت افزاری دستگاه تا 8.75 گیگابایت هم برسونه، نسبت به دو تا رقیب دیگه اش یعنی اندروید و iOS توی دو قابلیت برتری داره و از iOS سبک تره و کارایی سریع تری هم نسبت به اندروید داره.

 

بهبود امکانات سیستم عامل HyperOS به لطف هوش مصنوعی

هایپر OS شیائومی به لطف استفاده از یه مدل بزرگ هوش مصنوعی داخلی، بخش گالری مشابهی با گوشی های پیکسل گوگل رو به کاربر ارائه میده و می تونین روی گوشی و تبلت، تصاویر رو با استفاده از این هوش مصنوعی ویرایش کنین. علاوه بر این قابلیت، این هوش مصنوعی، امکانات دیگه ای از جمله Xiaomi Input Assistant (ابزار ایجاد متن با هوش مصنوعی)، WPS Shoots Easily (ابزار تشخیص متن از تصاویر)، AI Wonderful Painting (ابزار تبدیل طرح به نقاشی های شگفت انگیز و زیبا)، AI Image Search (ابزار جستجوی تصاویر با هوش مصنوعی) رو هم در اختیار کاربر قرار میده.

برای سایر دستگاه های شیائومی که قراره از هایپر OS استفاده کنن هم، قابلیت های هوشمند خوبی ارائه می شه. به طور مثال، دستیار HyperMind (نسخه ای از سیستم عامل HyperOS برای لوازم خانگی هوشمند و خانه های هوشمند شیائومی)، امکان کنترل تهویه و میزان روشنایی خانه یا پخش کردن موسیقی یا استفاده بهینه تر از لوازم خانگی تولیدی این برند رو فراهم می کنه.

بهبود امکانات سیستم عامل HyperOS به لطف هوش مصنوعی

 

ارتباط یکپارچه همه دستگاه های شیائومی به لطف سیستم عامل HyperOS

همونجور که مدیرعامل شیائومی قبلا در این باره توضیح داده بود، هایپر OS یه سیستم عامل یکپارچه توی همه دستگاه های شیائومی هست که امکان ارتباط بین دستگاه ها و حتی استفاده از سخت افزار این محصولات رو فراهم می کنه. به طور مثال، قابلیت Camera Collaboration این سیستم عامل، این امکان رو به کاربر میده که بتونه از دوربین گوشی خودش برای ارتقا کیفیت ویدیو در طی یه کنفرانس یا ارتباط ویدیویی با لپ تاپ استفاده کنه!
به گفته شیائومی این یکپارچگی و ارتباط بین دستگاه ها، علاوه بر این که به همه دستگاه ها اجازه میده که با استفاده از شبکه 5G، ارتباط سریع تر و بهتری داشته باشن؛ امکان به اشتراک گذاشتن اعلان های یک دستگاه روی بقیه دستگاه ها رو هم فراهم می کنه و اینجوری، چیزی رو از دست نمیدین!

ارتباط یکپارچه همه دستگاه های شیائومی به لطف سیستم عامل HyperOS

 

کارایی سیستم عامل HyperOS

شیائومی مدعی شده که هایپر OS، بهینه ترین سیستم عاملی هست که تا به امروز توسط این برند تولید شده و نه تنها توی مدیریت حافظه، پیشرفت خوبی داشته؛ بلکه سرعت راه اندازی بسیار سریع تری رو نسبت به سایر سیستم عامل های این شرکت تا به امروز ارائه می ده و بهبود قابل توجهی هم توی عملکرد برنامه های پس زمینه داره و البته، در زمانی که کاربر به مدت طولانی از سیستم عامل HyperOS استفاده کنه، این رابط کاربری برای حفظ ثبات و کیفیت عملکرد خودش، اجرای نرم تری از انیمیشن ها ارائه میده تا باعث کند شدن گوشی هم نشه.
شیائومی در مورد مصرف انرژی و پایداری این سیستم عامل هم مدعی شده که هایپر OS نسبت به اندروید، در زمان اجرای بازی انرژی کمتری مصرف می کنه و نرخ فریم پایدارتری رو به کاربر میده و حتی توی دستگاه هایی که قدرت پردازشی محدودتری دارن، می تونه عملکرد سخت افزاری دستگاه رو به حداکثر برسونه. در مورد بروزرسانی های این سیستم عامل، فعلا اطلاعات رسمی از سمت شیائومی منتشر نشده ولی امیدواریم که اون مشکلات و باگ هایی که سر بروزرسانی های لاک پشتی MIUI داشتیم، حداقل سر این یه مورد جبران بشه و اذیتمون نکنه.

کارایی سیستم عامل HyperOS

 

چه دستگاه هایی سیستم عامل HyperOS رو دریافت می کنن؟

طبق اخبار قبلی و البته تایید رسمی شیائومی، این آپدیت برای سری شیائومی ۱۴ عرضه میشه که جزو اولین دستگاه هایی هستند که قراره سیستم عامل HyperOS رو دریافت کنن. علاوه بر این مدل از فاصله دسامبر ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۴، هایپر OS برای گوشی های زیر هم عرضه میشه:

  • شیائومی میکس فولد ۲
  • شیائومی میکس فولد ۳
  • شیائومی ۱۳ اولترا
  • شیائومی ۱۳ پرو
  • شیائومی ۱۳
  • تبلت پد ۶ مکس ۱۴ شیائومی
  • تبلت پد ۶ پرو شیائومی
  • تبلت پد ۶ شیائومی
  • Redmi K60 Extreme Edition
  • ردمی K60 پرو
  • ردمی K60

علاوه بر این مدل ها از گوشی شیائومی و تبلت های این برند، چند دستگاه دیگه این شرکت هم قراره از اولین دستگاه های دریافت کننده هایپر OS باشن که البته، برای این دستگاه ها هنوز زمان دقیقی برای عرضه سیستم عامل HyperOS تعیین نشده. این دستگاه ها عبارتند از:

  • تلویزیون ۶۵ اینچی TV S Pro Mini LED شیائومی
  • تلویزیون ۷۵ اینچی TV S Pro Mini LED شیائومی
  • تلویزیون ۸۵ اینچی TV S Pro Mini LED شیائومی
  • دوربین هوشمند ۳ پرو شیائومی نسخه PTZ
  • اسپیکر هوشمند شیائومی
نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 26
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Hakim1372

من بروزرسانی کردم به hyper os گوشیم نوت۱۲ اس
نسبت به قبل باتریش خیلی زودتر خالی میشه خیلی دیرتر هم شارژ میشه بنظرم یه باگ داره فعلا بروز نکنین صبر کن بهتره
حلا خود دانی

۳۰ دی ۱۴۰۲
tahamousavi

خیلی عالیه! خدا کنه برا ما هم بیاد…

۱۶ آبان ۱۴۰۲