تاریخ رونمایی iOS 18 مبتنی بر هوش مصنوعی در رویداد WWDC 2024 اپل

WWDC یا کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل، فراتر از یک رویداد ساده و بیشتر جشنواره‌ای از خلاقیت و نوآوری است. این کنفرانس که هر ساله در ماه ژوئن (خرداد) برگزار می‌شود، مانند دروازه‌ای به سوی دنیای آینده اپل عمل می‌کند و چشم‌اندازی از تحولات و پیشرفت‌های این شرکت را به نمایش می‌گذارد. در رویداد WWDC معمولا شاهد رونمایی از جدیدترین دستاوردهای اپل مانند سیستم‌عامل‌های جدید و بروزرسانی اپلیکیشن‌های محبوب آیفونی هستیم و خبرهایی از گجت‌های سال آینده این برند می‌شنویم.

اما WWDC فقط مختص به معرفی محصولات جدید نیست. این کنفرانس فرصتی بی‌نظیر برای توسعه‌دهندگان از سراسر جهان است تا با جدیدترین ابزارها و فناوری‌های اپل آشنا شوند و از آن‌ها برای خلق تجربیات جدید و نوآورانه استفاده کنند. همچنین در جلسات آموزشی و تخصصی شرکت کنند و دانش و مهارت‌های خود را ارتقا دهند. WWDC به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای فناوری، تاثیرات گسترده‌ای بر دنیای دیجیتال دارد و نه تنها مسیر آینده اپل را ترسیم می‌کند، بلکه الهام‌ بخش نوآوری و خلاقیت در سایر شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان است.

 

تاریخ رسمی رویداد WWDC 2024 اپل

این رویداد اپل هر ساله در خرداد ماه برگزار می‌شود و قبل از سال 2020، اپل WWDC را در مرکز همایش کالیفرنیا برگزار کرد و قیمت بلیط‌های شرکت در آن 1599 دلار بود. اما از سال 2020 به بعد این رویداد برای همه توسعه دهندگان رایگان و به صورت آنلاین برگزار شد. سال گذشته، اپل یک رویداد ویژه برای توسعه دهندگان و دانش آموزان منتخب در پردیس Apple Park در کوپرتینو کالیفرنیا برگزار کرد و ممکن است امسال نیز رویداد مشابهی را برگزار کند.

تاریخ رویداد WWDC 2024 اپل

طبق روال سال‌های گذشته اپل رویداد WWDC سال 2024 را در تاریخ 10 تا 14 ژوئن 2024 یعنی 21 تا 25 خرداد 1403 برگذار می‌کند.

 

در کنفرانس اپل 2024 منتظر چه خبرهایی باشیم؟

در کنفرانس WWDC امسال اپل نگاه‌های اولیه و اطلاعات جدید درباره نسخه‌های جدید iOS، iPadOS، macOS، watchOS، و tvOS را برای توسعه دهندگان و مشتریان خود ارائه می‌دهد. علاوه بر این‌ها امسال شاهد نسخه جدیدی از visionOS خواهیم بود که برای گجت تازه وارد اپل ویژن پرو طراحی شده است.

اپل کنفرانس جهانی توسعه دهندگان را هر ساله با معرفی نرم افزارهای جدید آغاز می‌کند که گاهی اوقات شامل معرفی سخت افزار نیز هستند. تاکنون شایعاتی مبنی بر رونمایی از محصولات جدید شنیده نشده است اما قطعا منتظر آپدیت‌های زیر هستیم:

  • watchOS 11
  • tvOS 18
  • macOS 15
  • iPadOS 18
  • iOS 18
  • visionOS 2

اپل همیشه سخنرانی اصلی WWDC را در Apple.com، برنامه Apple Developer، وب‌سایت Apple Developer، Apple TV و YouTube پخش می‌کند. بنابراین اگر علاقه‌مند به دنبال کردن این رویداد هستید می‌توانید همایش را از طریق این کانال‌ها پیگیری کنید.

تمرکز اصلی WWDC همیشه روی نرم افزار است و شایعات WWDC 2024 حاکی از آن است که iOS 18 می تواند بزرگ‌ترین بروز رسانی آیفون باشد که در سال‌های گذشته به لطف هوش مصنوعی داشته‌ایم و بسیاری از این ویژگی‌ها نیز احتمالاً در macOS گنجانده خواهند شد.

 

تمرکز بر هوش مصنوعی در سیستم عامل iOS 18

براساس شایعات، به نظر می‌رسد که اپل نمی‌خواهد در زمینه هوش مصنوعی از رقبایی همچون سامسونگ عقب بیافتد. مارک گورمن افشاگر معروف محصولات اپل معتقد است که iOS 18 یک بروزرسانی نرم‌افزاری «نسبتاً پیشرفته» با «ویژگی‌ها و طراحی‌های خیلی جدید» خواهد داشت که عمدتاً بر هوش مصنوعی متمرکز است.

قابلیت های هوش مصنوعی iOS 18

انتظار می‌رود که این هوش مصنوعی در سراسر سیستم عامل جدید iOS مانند موارد زیر گنجانده شود.:

  • تنظیم لیست‌های پخش Apple Music به‌طور خودکار و براساس ورودی‌های کاربر
  • نگارش به کمک هوش مصنوعی در برنامه Pages
  • ایجاد نوار اسلاید با کمک هوش مصنوعی در نرم افزار Keynote
  • کدنویسی با هوش مصنوعی در Xcode برای توسعه دهندگان
  • بهبود جستجوی Spotlight
  • ادغام جدید بین Siri و برنامه iMessage در جهت بهبود پاسخ‌دهی به پیام‌ها

نکته دیگر در مورد سیری این است که به نظر می‌رسد نسخه بعدی Siri که با قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد معرفی می‌شود، امکانات شخصی‌سازی بیشتری خواهد داشت و می‌تواند با زبان طبیعی با کاربران صحبت کند و کاربران می‌توانند وظایف پیچیده یا چند مرحله‌ای را با استفاده از دستورات مبتنی بر صدا کنترل کنند..

 

الگوبرداری از طراحی اندرویدی در سیستم عامل جدید

iOS 18 شامل تغییراتی در طراحی خواهد شد که شاید برخی از ویژگی‌هایش از visionOS گرفته شود. انتظار داریم که در این بروز رسانی اپل دسترسی‌های بیشتری را برای شخصی سازی صفحه اصلی به کاربران بدهد و کاربران آیفون گزینه‌های بیشتری برای تغییر ظاهر گوشی آیفون خود داشته باشند. همچنین اپل قصد دارد به مشتریان دسترسی بیشتری را برای چیدمان آیکون‌ برنامه‌ها بدهد.

انتظار داریم با این بروز رسانی بتوان آیکون‌های برنامه‌ها را مانند اندروید سازمان دهی کرد؛ مثلا نرم افزارهای مربوط به پخش ویدیو را در یک پوشه قرار دهیم و گزینه‌ای برای ایجاد فضاهای خالی، ردیف‌ها و ستون‌های جدید بین آیکون‌ها داشته باشیم.

الگوبرداری از طراحی اندرویدی در سیستم عامل جدید iOS 18

احتمالاً مهم‌ترین بروزرسانی سیستم عامل iOS 18 مربوط به صفحه اصلی Home Screen خواهد بود که هم تراز با تغییرات Lock Screen اپل در iOS 16 است. همچنین اپل قابلیت RCS را برای اپلیکیشن Messages در iOS 18 معرفی خواهد کرد که ویژگی‌های زیر را در اختیارتان می‌گذارند

  • مکالمات بین کاربران آیفون و اندروید را بهبود می‌بخشد
  • دیگر ارسال عکس و فیلم برای کاربران اندروید منجر به خطا نمی‌شود
  • چت‌های گروهی عملکرد بهتری خواهند داشت

در آخر باید گفت که ویژگی‌هایی مانند واکنش نشان دادن با ایموجی به پیام‌هایی که از طریق پلتفرم‌های مختلف ارسال می‌شوند، ویژگی read receipts که نشان می‌دهد گیرنده پیام را باز کرده و خوانده است و ویژگی که نشان خواهد داد کاربر در حال تایپ است نیز به این OS اضافه خواهند شد.

 

معرفی سیستم عامل macOS 15 در رویداد 2024 اپل

اپل به احتمال زیاد در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان 2024 از نسخه جدید سیستم‌عامل دسکتاپ خود رونمایی خواهد کرد. macOS و iOS اغلب ویژگی‌های مشترک زیادی دارند، بنابراین در حالی که بیشتر شایعاتی که شنیده‌ایم روی iOS 18 متمرکز شده‌اند، احتمالاً تعداد کمی از ویژگی‌های هوش مصنوعی در مک‌های اپل نیز در دسترس خواهند بود. این سیستم‌عامل سال گذشته macOS Sonoma نام گرفت و انتظار داریم امسال هم اپل در مورد نام او اس همچنان از مکان‌های دیدنی کالیفرنیا استفاده کند! اپل در طول سال‌ها چندین نام مرتبط با کالیفرنیا را علامت تجاری کرده است و بسیاری از آنها بلااستفاده مانده‌اند.

در آخر باید گفت که اپل هنوز مک استودیو، مک مینی یا مک پرو را با تراشه‌های M3 بروز نکرده است، بنابراین این احتمال وجود دارد که برخی از این مک‌های جدید در WWDC معرفی شوند.

نویسنده : mehran osmannejad
تاریخ انتشار 1 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 12
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

مرسی بابت اطلاع رسانی

۱۶ فروردین ۱۴۰۳
Ali6678

لتیاولاز

۱۲ فروردین ۱۴۰۳
walkovere

بله اپل از سامسونگ تقلید کرد

۰۸ فروردین ۱۴۰۳
majid_kh

عالی

۰۸ فروردین ۱۴۰۳
mms2099

کم کم اندروید و آی او است دارن ب تفاهم میرسن

۰۸ فروردین ۱۴۰۳
ali.sh2004

1600دلاررررر؟؟
چه خبره مگه چه کار میکنن؟
بلیط بازیای چمپیونزلیگ ارزون تره😂

۰۸ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

ایشالله ک خیره

۰۷ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

1599 دلار! منطقیه🗿🗿

۰۷ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

مقاله جالبی بود

۰۷ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

با این پول چندتا اپل میگیریم چرا بریم رویداد

۰۷ فروردین ۱۴۰۳
alirza.amiry

apple bakht nemide

۰۷ فروردین ۱۴۰۳
Ali6678

نه وان یو ای نه ای او اس فقط هایپر او اس

۰۷ فروردین ۱۴۰۳