اضافه شدن قابلیت استفاده هم‌زمان از چند اکانت به Whatsapp

واتس‌اپ با وجود امکانات محدودتری که نسبت به رقبای خودش مثل اینستاگرام و تلگرام داره، اما هم‌چنان محبوبیت خودش رو حفظ کرده و با وجود اینکه امکانات محدودتری داره، هنوز یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌ها در جهانه. قابلیت هایی که در اختیار بیزنس ها قرار میده باعث محبوبیت دوچندان این پلتفرم پیام رسان شده. اما خبر خوبی که برای کاربران اندرویدی واتس‌اپ وجود داره اینه که پس از چندین سال انتظار مارک زاکربرگ (مالک فیسبوک) اعلام کرده که قابلیت استفاده هم‌زمان از چند اکانت در واتس‌اپ فعال خواهد شد. با موبونیوز همراه باشید تا ببینم آیا این قابلیت واتس‌اپ برای همه گوشی‌های اندرویدی اضافه شده و استفاده از این قابلیت در واتس‌اپ به چه صورت انجام میگیره؟

 

پشتیبانی از چند حساب‌کاربری در واتس‌اپ به‌زودی برای همه گوشی‌های اندروید

قابلیت داشتن چند حساب کاربری در تلگرام یکی از برتری‌هایی بود که این پیام رسان رو نسبت به واتس‌اپ محبوب‌تر کرده بود؛ شاید همین موضوع باعث شد که واتس‌اپ به فکر اضافه کردن این قابلیت بیفته! همه می‌دونیم که اپلیکیشن واتس‌اپ در دو نسخه معمولی و بیزینس منتشر شده، که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشون رو دارن. بسیاری از کاربران برای داشتن دو اکانت واتس‌اپ گاه مجبور بودن هر دو نسخه این اپلیکیشن را روی گوشی‌های خودشون نصب کنن. اما حالا واتس‌اپ پس از قابلیت داشتن کانال، ظاهراً در آخرین نسخه بتا واتس‌اپ Business خود برای اندروید (نسخه 2.23.13.5) ویژگی چند حساب‌کاربری را اضافه کرده. آن‌طور که گفته شده این قابلیت روی یک سری از گوشی‌های اندرویدی فعاله ولی به‌زودی برای همه کاربران اعم ‌از نسخه بیزینس و معمولی هم منتشر میشه.

قابلیت مدیریت دو اکانت در اپلیکیشن واتس‌اپ

برای استفاده از قابلیت هم‌زمان داشتن چند اکانت در واتس‌اپ روی یک گوشی اندروید شما تنها به گوشی موبایل و سیم‌کارت دوم، یا گوشی با پشتیبانی از چند سیم‌کارت یا eSIM نیاز دارید. حتی اگر سیم‌کارتی که می‌خواهید با آن اکانت جدیدی را ایجاد کنید روی یک گوشی دیگر باشد پیامک حاوی کد امنیتی واتس‌اپ برای آن ارسال می‌شه و پس از وارد کردن کد، اکانت جدید برای شما فعال میشه.

 

آموزش استفاده هم‌زمان از چند اکانت در Whatsapp

استفاده از این قابلیت واتس‌اپ کار سختی نیست. این بار دیگر برای داشتن دو اکانت نیاز به نصب اپلیکیشن‌های دیگر یا دانستن ترفندهایی برای داشتن دو نسخه از اپلیکیشن واتس‌اپ نخواهید داشت. برای این کار تنها کافی‌ست مراحل زیر را انجام بدید:

  • وارد اپلیکیشن واتس‌اپ بشید.
  • به تنظیمات (Settings) برید.
  • روی فلش کنار نام خود کلیک کنید.
  • سپس روی “افزودن حساب” کلیک کنید.
  • دستورالعمل‌هایی که برای ساخت یک اکانت جدید انجام می‌دادید رو مجدد انجام بدید.

نمایش روش اضافه کردن اکانت جدید در واتس‌اپ

و حالا شما داشتن دو اکانت در یک اپلیکیشن واتس‌اپ رو تجربه می‌کنید و می‌تونید مکالمه‌های خودتون را در هر دو حساب از طریق یک برنامه واتس‌اپ مدیریت کنید. این ویژگی به خصوص برای کسانی که سیم‌کارت جداگانه‌ای برای استفاده کاری یا شخصی دارند مفیده.
البته شاید شما آخرین نسخه واتس‌اپ را در گوشی‌های اندرویدی خود نصب کنید اما گزینه‌ای برای راه‌اندازی حساب دوم مشاهده نکنید چون احتمال داره حداقل یک یا دو هفته طول بکشه تا این ویژگی برای همه کاربران اندروید در سراسر جهان فعال بشه.

 

جمع بندی

در نهایت باید بگیم که واتس‌اپ هر چند خیلی دیر اما با افزودن امکان استفاده هم‌زمان از چند حساب‌کاربری بر روی گوشی‌های اندرویدی، کاربران خودش را از این امکان بهره‌مند می کنه. این قابلیت به زودی برای همه کاربران عرضه میشه. این ویژگی به افرادی که نیاز به داشتن دو حساب در واتس‌اپ دارند، امکان مدیریت آسان تر و موثرتر مکالمات را خواهد داد. باید ببینیم در آینده چه قابلیت‌های دیگری به این پیام‎رسان محبوب اضافه میشه. به نظر شما با وجود تمامی محدودیت ها، تلگرام تجربه کاربری بهتری داره یا واتس‌اپ؟

سوالات متداول
(4 سوال)
1. آیا این ویژگی برای نسخه iOS واتس‌اپ نیز در دسترس خواهد بود؟

در حال حاضر، امکان استفاده همزمان از چند حساب‌کاربری تنها برای نسخه اندروید واتس‌اپ فعال شده و اطلاعات دقیق‌تر در مورد نسخه iOS هنوز منتشر نشده.

2. آیا نیاز به دو سیم‌کارت دارم تا از این ویژگی استفاده کنم؟

بله، برای استفاده از این ویژگی نیاز به داشتن شماره‌تلفن دوم و دستگاهی با پشتیبانی از چند سیم‌کارت یا eSIM دارید. همچنین، پیامک حاوی کد امنیتی واتس اپ برای شما ارسال می‌شود تا اکانت جدید را ایجاد کنید.

3. آیا این ویژگی برای نسخه بیزینس واتس‌اپ نیز در دسترس است؟

بله، این ویژگی همچنین برای نسخه بیزینس واتس‌اپ در دسترس است و کاربران هر دو نسخه می‌توانند از آن استفاده کنند.

4. چگونه می‌توانم از این ویژگی استفاده کنم؟

به تنظیمات WhatsApp بروید، روی فلش کنار نام خود کلیک کنید، روی «افزودن حساب» کلیک کرده و دستورالعمل‌های ذکر شده را دنبال کنید.این مراحل بسیار ساده است و نیازی به دانستن ترفندهای پیچیده ندارید.

نویسنده : تیم محتوا موبونیوز
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 10
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
godrati

واتساپ کلا همیشه عقبه

۰۹ آبان ۱۴۰۲
mehdi1234

تلگرام خیلی بهتره

۰۷ آبان ۱۴۰۲
majid_kh

ok

۰۷ آبان ۱۴۰۲
mms2099

آمدی جانم ب قربانت ولی حالا چرا…

۰۷ آبان ۱۴۰۲
alirezanikkhah

چه عجب

۰۷ آبان ۱۴۰۲
Hwman

مفیدبود

۰۶ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

نظری ندارم ابوبکر

۰۶ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

خیلی جا داره تا برسه به تلگرام
تنها برتریش نسبت به تلگرام قابلیت استوری گذاشتن رایگانه

۰۶ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

واتساپ چی هست

۰۶ آبان ۱۴۰۲
Nurse

یعنی میشه اولین نظر باشم….

۰۶ آبان ۱۴۰۲