آشنایی با معروفترین زیر برندهای شیائومی

کمپانی شیائومی (Xiaomi) که کار خودشو با تولید گوشی هوشمند Mi 1 در سال 2010 شروع کرده حالا به یکی از بزرگترین و سودآورترین شرکت‌های دنیا تبدیل شده. این شرکت چینی یه سری محصولات رو با نام و برند رسمی خودش تولید می‌کنه ولی در کنار اون، تعداد زیادی زیر برند هم داره که با نام‌های دیگه‌ای تولید میشن. معروف‌ترین زیر برند شیائومی، ردمی (Redmi)، پوکو (Poco) و کیسلکت (Kieslect) هستن که توی بازار ایران هم طرفدارای زیادی دارن. اما زیر برندهای شیائومی به همین چند مورد محدود نمیشه و خیلی مفصل‌تره. در ادامه معروف‌ترین زیر برندهای شیائومی رو بهتون معرفی می‌کنیم.

 

منظور از زیر برند شیائومی چیه؟

داستان از جایی شروع شد که کمپانی شیائومی برای توسعه نام برندش تصمیم گرفت روی حوزه‌های بیشتری سرمایه‌گذاری کنه. این شرکت چینی که فقط در زمینه تولید گوشی هوشمند فعالیت کرده بود، با راه‌اندازی پلتفرم یوپین (Youpin) بازار آنلاینی ایجاد کرد تا کسب و کارهای نوپا بتونن محصولاتشونو اونجا راحت‌تر بفروشن و در عین حال، در صورتی که محصولشون پرفروش باشه، از حمایت شرکت شیائومی هم بهره‌مند بشن.

زیر برندهای شیائومی

راه‌اندازی این پلتفرم باعث شد شیائومی بتونه در حوزه‌هایی مثل خانه هوشمند، سلامت، لوازم جانبی موبایل، لپ تاپ، محصولات مخصوص سفر و گردشگری، محصولات مربوط به ورزش، لوازم آرایشی و حتی خودرو برقی وارد بشه. بنابراین وقتی میگیم «زیر برند شیائومی» منظورمون شرکت‌هاییه که شیائومی به طور مستقیم اونها رو ایجاد نکرده و فقط در بخشی از اونها سهم داره یا برای راه‌اندازی‌شون کمک‌هایی داشته. حتی ممکنه نام Xiaomi رو روی محصولات این زیر برندها نبینید ولی شیائومی به طور غیرمستقیم روی فعالیت این شرکت‌ها موثر بوده.

زیر برندهای شیائومی در حوزه گوشی هوشمند

معروف‌ترین زیر برندهای شرکت شیائومی قطعاً شرکت‌هایی هستن که در حوزه گوشی هوشمند فعالیت می‌کنن. در زیر این شرکت‌ها معرفی شدن.

زیر برندهای شیائومی در حوزه گوشی هوشمند

ردمی (Redmi)

  • سبد محصولات: گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، تلویزیون هوشمند، گجت‌های پوشیدنی، لوازم جانبی موبایل و تجهیزات خانه هوشمند

شیائومی برای تولید گوشی‌های ارزون قیمت که سخت‌افزار ضعیف‌تری داشته باشن، برند ردمی رو در سال 2013 تاسیس کرد. در واقع شیائومی نمی‌خواست که مردم اسم گوشی شیائومی رو کنار گوشی‌های بی‌کیفیت و ارزون قیمت قرار بدن چون تبلیغ منفی حساب میشد. اما با گذشت زمان، گوشی‌های ردمی طرفدارای زیادی پیدا کردن و حالا توی بازار ایران هم جزو برندهای پرفروش بازاره.

پوکو (Poco)

  • سبد محصولات: گوشی، تبلت، ساعت هوشمند، لوازم جانبی موبایل، هندزفری

شرکت پوکو یکی دیگه از زیر برندهای شیائومیه که گوشی هوشمند تولید می‌کنه. تفاوت این برند با برند ردمی اینه که هدف گوشی پوکو تولید گوشی‌های با سخت‌افزار قدرتمند ولی ارزون قیمته. موفقیت گوشی Poco F1 باعث شد که شیائومی به طور ویژه‌ای روی محصولات این شرکت تمرکز کنه و حالا هر ساله گوشی پرچمدار این برند معرفی می‌شه. گوشی‌های پوکو در سری‌های مختلف F و X و M و C تولید میشن که هرکدوم برای کاربرای هدف طراحی شدن.

بلک شارک (Black Shark)

  • سبد محصولات:‌ گوشی، تجهیزات خنک کننده گوشی، گیم پد، هدست، شارژر و پاوربانک و لوازم جانبی گوشی

شیائومی برای توجه به نیاز گیمرهای حرفه‌ای، زیر برند بلک شارک رو تاسیس کرد. این برند گوشی‌هایی با سخت‌افزارهای قدرتمند برای گیمرهای حرفه‌ای تولید می‌کنه و قیمت محصولاتش هم در مقایسه با رقبا، ارزون‌تره. تمرکز روی عملکرد پردازشی گوشی و سیستم‌های خنک کننده که برای بازی کردن طولانی مدت نیازه باعث شد این زیر برند شیائومی هم در عرض چند سال، محبوب و پرطرفدار بشه.

21KE

شرکت 21KE یکی دیگه از زیرمجموعه‌های شیائومیه که تخصصش تولید گوشی‌های ساده و دکمه‌ایه. این برند توی ایران اصلاً شناخته شده نیست و محصولاتش بیشتر توی کشور چین و کشورهای خاص فروخته میشه. قیمت پایین در کنار عملکرد و طول عمر خوبی که محصولات 21KE دارن باعث شده فروش خوبی داشته باشن.

زیر برندهای شیائومی در حوزه گجت پوشیدنی

شیائومی در حوزه گجت‌های پوشیدنی مثل ساعت یا دستبند هوشمند هم فعالیت داره. این شرکت ساعت و دستبندهای متنوعی با برند خودش تولید می‌کنه که احتمالاً دستبندهای شیائومی رو توی بازار دیدید. اما شرکت‌های دیگه‌ای هم هستن که به عنوان زیر برند شیائومی گجت پوشیدنی تولید می‌کنن. در ادامه این شرکت‌ها رو معرفی می‌کنیم.

زیر برندهای شیائومی در حوزه گوشی هوشمند

کیسلکت (Kieslect)

یکی از معروف‌ترین زیر برندهای شیائومی در ایران، کیسلکت (Kieslect) هست که در چند سال گذشته بسیار هم محبوب شده. کیسلکت که به طور ویژه روی تولید ساعت‌های هوشمند تمرکز کرده. محصولات این شرکت در سری‌های مختلفی مثل ساعت‌های مخصوص خانم‌ها، ساعت‌های اقتصادی و ساعت‌های پرچمدار تولید میشن. اما نکته خیلی مهم درباره ساعت‌های کیسلکت اینه که همه محصولات این شرکت قیمتی بسیار مناسب دارن و با توجه به سخت‌افزار و امکاناتشون، یه سر و گردن از رقبا بالاترن.

مدل‌های مختلف ساعت هوشمند کیسلکت به حسگرهای مورد تائید شیائومی مجهز شدن و به همین خاطر می‌تونن اطلاعات مربوط به سلامتی کاربرها رو به صورت دائمی رصد کنن. همچنین مجموعه‌ای از حرکات ورزشی در این ساعت‌ها قرار داده شده که از کاربرهای معمولی تا ورزشکارهای حرفه‌ای می‌تونن با استفاده از این حالت‌ها، میزان کالری‌سوزی و وضعیت رژیم‌شون رو ارزیابی کنن. خوشبختانه محصولات کیسلکت توی بازار ایران هم اعتبار خوبی داره و شرکت‌های زیادی هستن که ساعت‌های کیسلکت رو بخاطر کیفیت بالا، گارانتی طولانی مدت می‌کنن.
برای اطلاعات بیشتر و خرید همکاری میتونید به پیچ رسمی کیسلکت در ایران مراجعه کنید.

امیزفیت (Amazfit)

شیائومی، شرکت امیزفیت رو در سال 2015 به عنوان یکی از زیر برندهاش تاسیس کرد. امیزفیت به طور تخصصی روی تولید گجت‌های پوشیدنی تمرکز داره و هدفش تولید ساعت و دستبندهای هوشمندیه که بتونن با دقت بسیار بالا اطلاعات کاربرها رو ارزیابی کرده و توصیه‌های درستی بهشون بکنن. محصولات امیزفیت بخاطر دقت بالاشون حتی توسط پزشک‌ها به بیمارها توصیه میشن. این شرکت، ساعت‌های کلاسیک، ورزشی و فشن تولید می‌کنه ولی در کنارش محصولات دیگه‌ای مثل هدفون بی‌سیم رو هم تولید کرده.

هایلو (Haylou)

یکی دیگه از زیر برندهای شرکت شیائومی که در زمینه گجت پوشیدنی کار می‌کنه، شرکت هایلو هست. این شرکت هم با منابع شیائومی کار خودشو شروع کرده ولی در چند سال گذشته تونسته خودش رو به عنوان یه شرکت مستقل در دنیا معرفی کنه. محصولات این شرکت علاوه بر ساعت و دستبند هوشمند، شامل هدفون بی‌سیم هم میشه.

هوامی (Huami)

شرکت هوامی با کمک شیائومی کار خودشو از سال 2013 آغاز کرد. محصولات اصلی این شرکت، ساعت هوشمند و دستبندهای سلامتی هستن که اتفاقاً توی بازار ایران هم شناخته شدن.

ویلوپ (Weloop)

شرکت ویلوپ در ابتدا به صورت مستقل فعالیت می‌کرد. ولی با شروع همکاری ویلوپ با شیائومی در سال‌های اخیر، ساعت‌های هوشمند این شرکت اقبال بیشتری پیدا کردن و در بازارهای بین‌المللی شناخته شدن. البته این برند در ایران شناخته شده نیست و محصولاتش وارد ایران نشده.

زیر برندهای شیائومی در حوزه محصولات هوشمند خانگی

شیائومی علاقه زیادی به هوشمند‌سازی همه‌چیز داره. به همین خاطر در زمینه تولید محصولات هوشمند خانگی هم وارد شده. البته بیشتر از اسم زیر برندهاش برای این حوزه استفاده می‌کنه. در ادامه مهم‌ترین زیر برندهاشو معرفی می‌کنیم.

زیر برندهای شیائومی در حوزه محصولات هوشمند خانگی

میجیا (Mijia)

میجیا یکی از بزرگ‌ترین زیر برندهای شیائومی محسوب میشه که در دنیا بسیار معروفه. این شرکت در سال 2016 به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی تاسیس شد و هدفش تولید محصولات و ایجاد اکوسیستمی بوده که بتونه تمام لوازم موجود در خونه رو به هم متصل کرده و هوشمند کنه. این شرکت مجموعه‌ای از محصولات مثل لوازم آشپزخانه، لوازم نظافتی، لوازم بهداشت شخصی، لوازم روشنایی هوشمند و لوازم امنیتی تولید می‌کنه و یکی از کامل‌ترین برندها در این حوزه‌ست.

آکارا (Aqara)

شرکت آکارا یکی دیگه از زیر برندهای شیائومی در حوزه خانه هوشمنده که محصولاتی مثل کلید برق هوشمند، سنسور تشخیص حرکت، هاب هوشمند، لامپ‌های هوشمند و پرده‌های هوشمند تولید میکنه. این شرکت کار خودشو از سال 2016 شروع کرده و خوشبختانه در بازار ایران هم وارد شده و می‌تونید محصولاتش رو برای تجهیز خونه‌تون خریداری کنید.

میاومیائوس (Miaomiaoce)

یگی دیگه از زیر برندهای حوزه خانه هوشمند شیائومی، همین برند با نام عجیب و غریب میاومیائوس هست. این شرکت چینی محصولاتی که تولید می‌کنه با اپلیکیشن Mi Home شیائومی سازگاری داره و می‌تونه در کنار سایر محصولات، خانه رو هوشمند کنه. محصولاتش شامل لامپ و کلید و پریز و رطوبت سنج، تب سنج و … میشه.

لومی (LUMi)

لومی هم از زیر برندهای موفق شیائومی محسوب میشه که در زمینه تولید محصولات امنیتی خانه هوشمند مثل سنسورهای تشخیص حرکت، سنسورهای درب و پنجره، سنسورهای نشت آب و آژیر خطر فعالیت می‌کنه.

ویما (Vima)

شرکت ویما در زمینه تولید قفل‌های هوشمند فعالیت می‌کنه. این زیر برند شرکت شیائومی محصولاتی مثل دستگیره و قفل‌های هوشمند با قابلیت تشخیص اثر انگشت، رمز عبور یا کارت تولید می‌کنه که برای خانه‌های هوشمند بسیار کاربردیه.

زیر برندهای شیائومی در حوزه لوازم خانگی

لوازم خانگی از اون دسته‌ای که واقعاً‌ وسوسه‌کننده‌س! شیائومی هم با علاقه‌ای که به تولید محصولات با تکنولوژی جدید داره، در این بخش هم وارد شده. البته بیشتر از خودش، زیر برندهاش هستن که در این حوزه فعالیت می‌کنن. چندتا از معروف‌ترین شرکت‌های زیر برند در حوزه لوازم خانگی شیائومی رو در ادامه معرفی می‌کنیم.

زیر برندهای شیائومی در حوزه لوازم خانگی

دیرما (Deerma)

شرکت دیرما در زمینه تولید لوازم خانگی کوچک و کاربردی محصولاتی تولید می‌کنه. از جمله محصولات این شرکت میشه به دستگاه خردکن، بخارپز، همزن برقی، کتری برقی، جارو برقی، تی خشک کن، بخارشو، سشوار و دستگاه اصلاح اشاره کرد. محصولات برند Deerma رو می‌تونید در ایران هم پیدا کنید و با قیمت نسبتاً خوبی هم فروخته میشن.

مینی جی (MiniJ)

برند مینی جی تولیدکننده لوازم خانگی بزرگ‌تر مثل ماشین لباسشویی یا ظرفشویی هست. حتی می‌تونید ماشین لباس‌شویی هوشمند مینی جی رو در بازار ایران هم پیدا کنید و بخرید.

روبوراک (Roborock)

کمپانی روبوراک با هدف تولید جاروبرقی‌های رباتیک و هوشمند تاسیس شد. این شرکت انواع مختلفی از جاروبرقی و تی‌های هوشمند رو تولید کرده که می‌تونید مدل‌های مختلف جارو برقی‌های هوشمند این برند رو در فروشگاه‌های ایران هم خریداری کنید. جارو برقی‌های هوشمند Roborock با گوشی قابل کنترل هستن و می‌تونن توی خونه حرکت کنن و بدون دخالت انسان کار تمیزکاری رو انجام بدن.

اسمارت می (SmartMi)

یکی دیگه از زیر برندهای شیائومی در حوزه تولید لوازم خانگی، اسمارت می هست. این شرکت چینی محصولات متنوعی مثل سیستم‌های تصفیه هوا، رطوبت‌ساز، لامپ‌های هوشمند، پنکه‌های هوشمند و سنسورهای دما و رطوبت تولید می‌کنه. می‌تونید دستگاه تصفیه هوا یا رطوبت‌ساز SmartMi رو در فروشگاه‌های ایران هم پیدا کنید و بخرید.

رویدمی (Roidmi)

شرکت Roidmi در واقع یه شرکت با محصولات متنوع که بخشی از محصولاتش مثل جارو برقی در حوزه لوازم خانگی جای می‌گیره. این شرکت محصولات دیگه‌ای مثل شارژرهای فندکی، هدفون‌های بلوتوث و لوازم جانبی گوشی هم تولید می‌کنه.

زیر برندهای شیائومی در حوزه آرایشی و بهداشتی

شیائومی و زیر برندهاش در حوزه آرایشی و بهداشتی هم وارد شدن. در زیر بعضی از زیر برندهای معروف شیائومی در این حوزه رو معرفی می‌کنیم.

زیر برندهای شیائومی در حوزه آرایشی و بهداشتی

انچن (Enchen)

انچن در زمینه تولید محصولات مراقبت شخصی مثل ماشین‌های اصلاح، محصولات متنوعی تولید می‌کنه. باتری قدرتمند، تیغه‌های با طول عمر بالا و کیفیت خوب محصولات انچن در کنار قیمت مناسبی که دارن، باعث شده ماشین اصلاح‌های این برند در ایران هم طرفداران زیادی داشته باشه.

سوکاس (Soocas)

اگه دنبال مسواک برقی هوشمند هستید، شرکت سوکاس از زیرمجموعه‌های شیائومی، مدل‌های مختلفی از این محصول رو تولید کرده. برند Soocas در کنار مسواک، ماشین‌های اصلاح و سشوار هم تولید می‌کنه که می‌تونید تموم محصولات این برند رو در ایران هم خریداری کنید.

یوئلی (Yueli)

يوئلی یکی دیگه از برندهای موفق در تولید محصولات آرایشی بهداشتی شیائومیه. محصولات این شرکت شامل اتو مو، برس مو، سنگ پا، لایه بردار برقی برای از بین بردن پوست‌های مرده و سشوارهای متنوع میشه.

شوسی (Showsee)

يکی دیگه از زیر برندهای شیائومی که در ایران هم معروفه، برند شوسی هست. این شرکت که در ایران هم خیلی معروف شده محصولاتی مثل سشوارهای سبک و مسافرتی، موزن‌های چندکاره، سنگ پای برقی، ماشین اصلاح، لوازم پدیکور و مانیکور و سوهان برقی برای سوهان کشیدن ناخن‌ها تولید می‌کنه.

دکتر بی (Doctor B)

اگه دنبال مسواک معمولی و غیربرقی هستید، برند Doctor B مسواک‌های معمولی با کیفیت بالا تولید می‌کنه. برند Doctor B که یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی محسوب میشه، که علاوه بر مسواک‌های معمولی، مسواک‌های برقی هم تولید می‌کنه. در کنار مسواک، میشه از خمیر دندان و لوازم جانبی دهان و دندان هم نام برد که توی سبد محصولات این شرکت قرار داره.

اوکلین (Oclean)

اوکلین به طور ویژه روی تولید محصولات مراقبت از دهان و دندان کار می‌کنه. مسواک‌های برقی هوشمند مهم‌ترین محصولات این شرکت محسوب میشن و اپلیکیشن‌های خاصی هم توسعه داده که باید روی گوشی نصب کنید و بهتون میگه که تا چه اندازه درست مسواک زدید.

آی هلث (iHealth)

شرکت iHealth بیشتر روی تولید لوازم طبی و پزشکی تمرکز کرده و در این بین محصولات آرایشی و بهداشتی هم تولید می‌کنه. از محصولات این شرکت میشه به دستگاه‌های فشار خون، قند خون، ترازوهای هوشمند و حتی ساعت هوشمند اشاره کرد.

زیربرندهای دیگر در این حوزه

  • SMATE: سشوار و ماشین اصلاح
  • Vivinevo: عطر و خوشبوکننده هوا و خودرو
  • inFace: پاکسازی صورت و مراقبت از مو و پوست
  • ZHIBAI: ماشین اصلاح

زیر برندهای شیائومی در حوزه صوتی و تصویری

بعضی شرکت‌های زیرمجموعه شیائومی در زمینه تولید محصولات صوتی و تصویری فعالیت می‌کنن که در این بخش این شرکت‌ها معرفی شدن.

زیر برندهای شیائومی در حوزه صوتی و تصویری

وان مور (1MORE)

معروف‌ترین زیر برند شیائومی در این حوزه، شرکت 1MORE هست که در ایران هم طرفدارهای زیادی داره. این شرکت محصولاتی مثل هدفون‌های باسیم و بی‌سیم،‌اسپیکرهای بلوتوثی، دانگل‌های بلوتوث و هندزفری‌های متنوعی تولید می‌کنه. کیفیت محصولات 1MORE خیلی بالاست و به همین خاطر حرفه‌ای‌ها هم ازش برای صدابرداری و آهنگسازی استفاده می‌کنن.

کیو سی وای (QCY)

برند شناخته شده دیگه‌ای که یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی محسوب میشه، QCY هست. این شرکت در زمینه تولید هدفون، هدست، هندزفری و ایربادزهایی با امکانات متنوع فعالیت می‌کنه. می‌تونید محصولات QCY رو در بازار ایران هم ببینید و با گارانتی خریداری کنید.

ایکسجیمی (XGiMi)

XGiMi در زمینه تولید پروژکتورهای با ابعاد و قابلیت‌های مختلف فعالیت می‌کنه. این زیر برند تازه‌وارد شیائومی، پروژکتورهایی برای نمایش در سالن‌های سینما، سالن‌های کوچک‌تر و حتی پروژکتورهای کوچک خانگی تولید کرده که می‌تونید در فروشگاه‌های ایران هم خریداری کنید.

زیر برندهای شیائومی در صنعت حمل و نقل

شیائومی در صنعت خودرو و حمل و نقل هم محصولاتی تولید کرده که علاوه بر اسکوتر، دوچرخه و خودروی برقی خودش شیائومی، محصولاتی توسط زیر برندهای این شرکت تولید میشه. در ادامه بعضی از این زیر برندها رو معرفی می‌کنیم.

زیر برندهای شیائومی در حوزه حمل و نقل

ناین بات (Ninebot‎)

یکی از معروف‌ترین برندهایی که شیائومی روش سرمایه‌گذاری کرده، برند ناین باته. این شرکت کار خودشو از سال 2012 شروع کرد اما در سال 2015 با شرکت معروف سگوی (که اولین اسکوتر  خودبالانس رو ساخته) ادغام شد. شیائومی بخشی از سهام این شرکت رو خریداری کرده و به طور ویژه روی ساخت محصولاتی مثل اسکوتر برقی، دوچرخه‌های برقی و ربات‌های تعاملی نظارت داره.

کیو آی سایکل (QiCYCLE)

دوچرخه برقی خاص شیائومی که با برند QiCYCLE تولید میشه رو در ایران هم می‌تونید خریداری کنید. برند QiCYCLE علاوه بر دوچرخه برقی، اسکوتر برقی هم تولید می‌کنه.

جمع بندی

کمپانی شیائومی رو بیشتر مردم بخاطر گوشی‌های هوشمندش می‌شناسن. اما اگه یه کم کنجکاوتر باشید و اهل خرید، می‌تونید محصولات دیگه‌ای با برند شیائومی رو هم توی بازار ایران پیدا کنید. این کمپانی چینی بحز محصولات خاصی که با برند خودش تولید می‌کنه، بیش از 80 شرکت زیر مجموعه داره. شرکت‌های زیر برند شیائومی در زمینه‌های مختلف از لوازم خانگی گرفته تا صوتی و تصویری و ساعت هوشمند و صنایع حمل و نقل فعال هستن. ما در این مقاله مهم‌ترین و معروف‌ترین زیر برندهای شیائومی که در بازار ایران هم شناخته شده هستن رو بهتون معرفی کردیم.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 1 ماه پیش
تعداد نظرات : 1
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
༒•✞Mr .E✧•༒

ممنون واقعا

۰۴ شهریور ۱۴۰۳