بررسی هدفون های SkullCandy Push Active و Indy ANC

بررسی هدفون های SkullCandy Push Active و Indy ANC

اسکال کندی یه شرکت آمریکاییه که به طور تخصصی تو زمینه تولید تجهیزات صوتی و تصویری فعالیت داره. این شرکت تو سال ۲۰۰۳ میلادی تأسیس شده. با اینکه ScullCandy قدمت خیلی طولانی نداره، اما به خوبی توی حوزه تجهیزات موسیقی شناخته شده. حالا هم توی موبونیوز دو تا هدفون وایرلس اسکال کندی با اسم های Indy ANC و Push Active رو داریم و قراره این دو تا مدل رو با هم بررسی کنیم و ببینیم محصولات خاص ScullCandy بیشتر به درد چه کسایی می‌خوره؟بررسی هدفون های Skull candy

طراحی و ساخت هدفون بی سیم ScullCandy Indy ANC

 اول به سراغ هدفون مدل Indy ANC از برند اسکال کندی میریم. وقتی کیس این هدفون اسکال کندی رو توی دستتون میگیرین، متوجه میشین که استقامت و کیفیت ساخت مطلوبی داره. اما ابعاد این کیس نسبت به ایرپاد های اپل خیلی بزرگ تره و به راحتی تو جیب جا نمیشه. کیفیت سری های هدفون هم واقعا خوبه و فقط یک بار کافیه لمسش کنید تا متوجه کیفیت ساختش بشین.هدفون های SkullCandy به طور خاص برای افراد ورزشکار و پر تحرک ساخته شدن. پس همون طور که انتظار میره، خیلی خوب توی گوش قرار میگیرن و به هیچ عنوان بیرون نمیوفتن.هدفون Indy ANC skullcandyرنگی که ما در اختیار داشتیم، رنگ طوسی هدفون Indy ANC اسکال کندی بود. چهار تا میکروفون برای قابلیت Active Noise Cancelling روی سری های این هدفون دیده میشه. کنترلر های لمسی هم برای این محصول در نظر گرفته شده‌. یه چراغ هم روی لبه بالایی هر سری قرار گرفته.یکی دیگه از نقاط قوت SkullCandy Indy ANC برخورداری از استاندارد IPX4 یا همون ضد پاشش آب بودنه. بنابراین اگه موقع ورزش عرق کنین یا قطرات بارون روی این هدفون بریزه براش مشکلی پیش نمیاد. البته دقت کنین که این محصول اسکال کندی کاملا ضد آب نیست و فقط در برابر پاشش قطرات مقاومه.به طور کلی انتظار زیادی از کیفیت ساخت از محصولات SkullCandy داریم. و هدفون Indy ANC هم تونسته به خوبی این انتظار رو برآورده کنه. تنها ایرادی که میشه توی بخش طراحی به این هدفون گرفت، فضای زیادیه که کیس اون اشغال می‌کنه.

بررسی کیفیت صدای هدفون وایرلس Indy ANC اسکال کندی

نسل قبلی این هدفون از درایور های ۶ میلی متری استفاده می‌کرد که برای یه هندزفری In-ear قابل قبول به نظر می‌رسه. توی این نسل اما اندازه درایور ها دو برابر شده و به ۱۲ میلی متر رسیده. همین موضوع باعث میشه که شما عمق صدای بیشتر، بیس بهتر و بلندی صدای فوق العاده ای رو تجربه کنین.با توجه به درایور های بزرگ این محصول، مشخصه که تمرکز SkullCandy روی بخش موزیک بوده. اما عملکرد نویز کنسلینگ این هدفون توی مکالمه هم واقعا خوبه. و به خاطر استفاده از چهار تا میکروفون می‌تونه به خوبی صدا های اضافی رو حذف کنه.کیفیت صدای Indy ANC skullcandyیکی از نکاتی که توی هدفون های بی سیم باید بهش توجه کرد، تأخیر صداست. این موضوع شاید برای کاربر های معمولی خیلی قابل لمس نباشه ولی گیمر ها به شدت به این موضوع اهمیت میدن. با اینکه اسکال کندی Indy ANC یه هدفون گیمینگ نیست اما تأخیر خیلی کمی داره و موقع بازی هیچ ناهماهنگی رو بین صدا و تصویر حس نمی‌کنین. 

بررسی عملکرد باتری هدفون بی سیم SkullCandy Indy ANC

قطعا بخش باتری توی هدفون های بی سیم خیلی اهمیت داره. هر کدوم از سری های هدفون SkullCandy Indy ANC می‌تونن ۹ ساعت به طور مداوم شارژدهی داشته باشن. خود کیس هم حدود ۳۰ ساعت شارژدهی داره. تمام هدفون های بی سیم با فعال بودن قابلیت Active Noise Cancelling شارژدهیشون کمتر میشه. و لازمه بگیم گه اعداد گفته شده درباره این هدفون، با توجه به روشن بودن نویز کنسلینگ به دست اومده. شارژ باتری Indy ANC skullcandyاین هدفون توی بخش شارژ شدن هم عملکرد خوبی داره. برای اسکال کندی Indy ANC درگاه Type-C و قابلیت شارژ سریع در نظر گرفته شده. با حدود ۱۰ دقیقه شارژ، هر کدوم از سری های این هدفون می‌تونن به طور مداوم ۲ ساعت موسیقی پخش کنن. این هدفون قابلیت وایرلس شارژ هم داره. که خب طبیعتا سرعت کمتری نسبت به شارژ بی سیم داره. به طور کلی شاید SkullCandy Indy ANC بهترین عملکرد باتری رو نداشته باشه. اما قطعا توی این بخش نا‌امیدتون نمی‌کنه و چه توی بخش شارژدهی و چه توی بخش شارژشدن، عملکرد مطلوب و قابل قبولی داره.

بررسی قابلیت و ویژگی های اسکال کندی Indy ANC

اولین‌ ویژگی جذاب این هندزفری قابلیت Solo Mode یا اتصال تکی به یه دستگاهه. برای مثال وقتی که قراره صرفا با این هندزفری مکالمه کنین، می‌تونین فقط یه دونه از دو تا سری رو از کیس خارج و با گوشیتون کانکت کنین. اپلیکیشن اسکال کندی هم واقعا کامل و جذابه. به کمک این اپلیکیشن می‌تونین میزان شارژ کیس و هر کدوم از سری ها رو به طور دقیق مشاهده کنین. همین طور قابلیت شخصی سازی کنترلر های لمسی و صدا هم از طریق برنامه خود SkullCandy وجود داره. باکس هدفون Indy ANC skullcandyدر نهایت اما اسکال کندی Indy ANC یه قابلیت فوق العاده جالب و جذاب داره که به طور هوشمند با سنجش شنوایی گوش شما، صدا رو شخصی سازی می‌کنه. دقیقا مثل این که یه هدفون به طور شخصی متناسب با گوش شما ساخته شده باشه.

بررسی طراحی و ساخت هدفون وایرلس SkullCandy Push Active

کیس هدفون بی سیم SkullCandy Push Active طراحی متفاوتی داره. کیس این مدل خیلی بزرگه و حتی ممکنه توی جیب بعضی شلوار ها اصلا جا نشه. این محصول هم مثل مدل قبلی از درگاه USB Type-C استفاده می‌کنه و این درگاه به وسیله یه تیکه پلاستیک نرمِ با کیفیت محافظت میشه.با بازکردن در کیس، متوجه علت بزرگی اون میشیم. هدفون های بی سیم پوش اکتیو اسکال کندی برخلاف مدل قبلی یه تیکه پلاستیک نیم دایره ای شکل بالای هر سری وجود داره. این پلاستیک پشت گوش قرار میگیره و دیگه به هیچ عنوان این هدفون از گوشتون بیرون نمیوفته. هندزفری SkullCandy Push Active روی قسمت بالایی هدفون وایرلس SkullCandy Push Active دو تا دکمه قرار گرفته و برخلاف Indy ANC دیگه خبری از تاچ نیست و هدفون به وسیله همین دکمه ها کنترل میشه. 

بررسی عملکرد باتری هدفون بی سیم اسکال کندی پوش اکتیو

عملکرد باتری اسکال کندی پوش اکتیو نسبت به Indy ANC بهتره و هر سری هدفون حدود ۱۰ ساعت مداوم می‌تونن کار بدن. کیس هم حدود ۳۴ ساعت شارژدهی داره که اگه با میزان شارژدهی سری ها جمع بزنیم، حدود ۴۰ ساعت میشه.باتری SkullCandy Push Active چهل ساعت شارژدهی واقعا برای یه هدفون وایرلس ویژگی جذابی به نظر می‌رسه و احتمالا یکی از دلایل بزرگ بودن کیس Push Active همین باتری بزرگ و پرظرفیتیه که براش در نظر گرفته شده. خوشبختانه توی این مدل هم از درگاه USB Type-C استفاده شده و از شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کنه. با حدود ۱۰ دقیقه شارژ کردن اسکال کندی پوش اکتیو می‌تونین باهاش دو ساعت کار کنین که دقیقا همین ویژگی توی مدل Indy ANC هم دیده می‌شد. 

کیفیت صدای هدفون بی سیم SkullCandy Push Active 

تمرکز اسکال کندی پوش اکتیو مثل Indy ANC روی کیفیت صدا نیست. توی این مدل دیگه خبری از درایور های ۱۲ میلی متری نیست و اسکال کندی به سراغ همون درایور های رایج ۶ میلی متری رفته. به همین دلیل هم بیس و کیفیت صدای پوش اکتیو نسبت به Indy ANC کمتره و خیلی عالی نیست.هدفون SkullCandy Push Active البته کمتر بودن کیفیت پخش صدای این مدل به معنی بد بودن اون نیست. و اگه خیلی کیفیت پخش موزیک براتون اولویت نیست، و سایر قابلیت های SkullCandy Push Active مثل طراحی اون براتون مهمه، کیفیت صداش هم می‌تونه راضی کننده باشه.

بررسی قابلیت و ویژگی های اسکال کندی پوش اکتیو

هدفون وایرلس SkullCandy Push Active یه دستیار صوتی خیلی کاربردی داره که می‌تونین بدون نیاز به لمس دکمه های این هدفون، اون رو کنترل کنین. بازم همون داستان اپلیکیشن کاربردی اسکال کندی توی این مدل وجود داره و با نصب این برنامه می‌تونین اکولایزر های متفاوتی رو با توجه به موزیک و محتوایی که در حال گوش کردنش هستین، اعمال کنین. هدفون های SkullCandy Push Active این هدفون برخلاف مدل اولی فقط دو تا میکروفون داره و دیگه خبری از قابلیت Active Noise Cancelling نیست. اما همون Passive Noise Cancelling که این هدفون داره، عملکردش واقعا خوبه و سری های سیلیکونی هم به خوبی می‌تونن صدا های اضافی محیط رو حذف کنن. وقتی سری های سیلیکونی صدا های محیط رو اینقدر حذف می‌کنن، شما مجبور میشین که موقع صحبت کردن یا هر موقعی که نیاز شد، هندزفری رو در بیارین. برای جلوگیری از این اتفاق اما قابلیت Ambient Mode به کار میاد و می‌تونین بدون خارج کردن هدفون از گوش، صدا های اطراف رو هم داشته باشین.

هدفون های بی سیم اسکال کندی رو بخریم؟!

هر دو مدل Indy ANC و Push Active برای افرادی طراحی شده که در طول روز ورزش می‌کنن یا تحرک زیادی دارن. این هدفون ها ویژگی های خیلی جذاب و جالبی دارن و اپلیکیشن خود اسکال کندی هم مدام در حال به روزرسانیه و سعی در رشد و بهتر شدن داره. هدفون بی سیم Indy ANC کیفیت صدای فوق العاده ای موقع پخش موزیک داره و اگه زمان زیادی در طول روز موسیقی گوش می‌کنین و ورزشکار هم هستین، این مدل به شدت پیشنهاد میشه. مدل پوش اکتیو اما تمرکز بیشتری روی طراحی داشته و درایور کوچیک تری برای پخش صدا داره.این دو محصول نقطه ضعف خاصی ندارن اما بیشتر برای افراد جوون و پرتحرک ساخته شدن و خیلی مناسب استفاده روزمره و مداوم نیستند. اگه که قصد خرید این هدفون ها یا محصولات دیگه اسکال کندی رو دارین، می‌تونین به سراغ گارانتی زینو رایان سرویس برین که خودشون وارد کننده محصولات ScullCandy هستن. با کارت گارانتی زینو رایان سرویس می‌تونین روی لوازم جانبی این هدفون ها حتی تا ۴۰ درصد هم تخفیف بگیرین.

 

سوالات متداول
(1 سوال)
مزایای هدفون های SkullCandy چیست؟

هدفون های اسکال کندی کیفیت صدای فوق العاده ای دارن و برای افرادی طراحی شدن که در طول روز ورزش می‌کنن یا تحرک زیادی دارن. این هدفون ها ویژگی های خیلی جذاب و جالبی دارن و اپلیکیشن خود Skull Candy هر روز داره بهتر میشه.

نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۲۴ اسفند, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 118
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

mahdi140009

داداش قیمتش ۵۸۰۰بود من اینقدر بدم میرم از بادز های سامسونگ میگیرم یا یه ساعت هوشمند تا ۶میلیون دیگه این چه کاریه

۱۲ مهر ۱۴۰۲