بررسی نت باکس Shine S؛ یک اندروید باکس فوق العاده!

اگه ازتون بپرسیم شما تلویزیون و برنامه‌های تلویزیونی می‌بینید یا فیلم و سریال و ویدیوهای یوتیوبی، جوابتون کدومه؟ خیلی‌ها هستن که چند سالیه از تلویزیونشون هیچ استفاده‌ای نکردن ولی فیلم و سریالشون به جاست و کنارش یوتیوب هم میبینن. اگر شما هم جزو این دسته هستید، اندروید باکس به کارتون میاد. با بررسی نت باکس Shine S همراه موبونیوز باشید.

 

نت باکس Shine S

خیلی از ما وقتایی که میخوایم استراحت کنیم، غذا بخوریم، تفریح کنیم یا حتی یه چیزی یاد بگیریم، میریم سراغ فیلم و سریال و کانال‌های مختلف یوتیوبی. نظرسنجی‌های موبونیوز توی اینستاگرام نشون داده که خیلی از شما، فیلم و سریالتون رو روی گوشی میبینید. تماشای فیلم و سریال رو گوشی موبایل شاید راحت و دم دست باشه ولی اون حسی که باید رو به آدم منتقل نمی‌کنه. از طرف دیگه دسترسی به تلویزیون 50، 60 اینچی که اون حس خوب رو بده، راحت نیست. خیلی از تلویزیونها هوشمند نیستن و واسه فیلم دیدن مجبوریم فیلم رو بریزیم روی فلش و بعد فلش رو وصل کنیم به تلویزیون. حالا اینکه اصلا USB تلویزیون فلش رو بخونه یا نه خودش یه مسئله‌ی دیگه‌ است! حالا اومدیم و تا اینجا هم درست پیش رفت؛ زیرنویس درست بالا میاد؟ خلاصه که استفاده از گوشی قابل درکه. ولی ما توی این مطلب، میخوایم شما رو با یه گجت آشنا کنیم، که حلال تمام این مشکلاته! این گجت چیزی نیست جز اندروید باکس. با این گجت، هر تلویزیونی، هوشمند میشه. نت باکس Shine S  که اینجا میخوایم بهتون معرفیش کنیم، جدیدترین مدل برند نت باکس هست.

 

سخت افزار نت باکس Shine S

برخلاف اکثر بررسی‌ها، میخوایم قبل از هرچیزی بریم سراغ سخت افزار، چون بخش خیلی مهمیه که معمولا موقع خرید اندروید باکس بهش توجه نمیشه. قبل از خرید هر اندروید باکسی، باید به مشخصات سخت افزاری اون محصول توجه کرد. شاید در وهله اول فکر کنید سخت‌افزار روی تجربه‌ی تماشای شما تاثیری نداره اما محیط کاربری‌ای که شما باهاش سروکار دارید نیاز به یک سری حداقل‌های سخت‌افزاری داره تا بتونه به روونی اجرا شه. نت باکس Shine S با CPU قدرتمندش از پس این کار برمیاد و یه تجربه کاربری روون بهتون میده. این دستگاه با پردازنده مرکزی AllWinner H618 روی معماری ARM با کورتکس A53 کار میکنه که چرخ زدن توی منوی دستگاه رو بدون هیچ لگ و باگی میسر میکنه چیزی که توی اکثر اندروید باکس‌ها و حتی تلویزیونهای اندرویدی، کمیابه. دو گیگابایت رم دستگاه، براتون بیشتر از کافی خواهد بود.

 

نرم افزار نت باکس Shine S

مکمل هر سخت افزار، یه نرم افزار سیستم عامله. معمولا اکثر تلویزیون های اندرویدی و اندروید باکس‌ها، از نسخه‌های قدیمی Android TV استفاده میکنن. دستگاه نت باکس Shine S از AndroidTV 12 استفاده میکنه که تقریبا جدیده. رابط کاربری خود netbox با اسم Net Ui کاملا برای مخاطب ایرانی شخصی سازه شده و روی سیستم عامل قرار گرفته. علاوه بر دریافت آپدیت اندروید تی وی، این رابط کاربری هم اپدیت میشه و حتی برای ساخت بهترین تجربه، بیشتر از اندروید آپدیت میگیره. این رابط کاربری به بهترین نحو، بهینه سازی شده و شما رو به دنیایی از محتواها متصل میکنه. علاوه بر پشتیبانی از تمامی VODهای ایرانی (فیلیمو، نماوا، آنتن، تلوبیون و …) شما به فیلم‌لند دسترسی خواهید داشت که مخصوص خود نتباکس هست و نیازی به پرداخت اشتراک نداره. انواع فیلم‌ها و سریال‌ها رو میتونید به انتخاب خودتون با دوبله یا زیرنویس تماشا کنید. در کنار این، موزیک لند به شما دسترسی به موزیک‌های ایرانی رو میده. شاید شما توی خونه دسترسی به اسپیکر نداشته باشید و طبیعیتا اسپیکرهای تلویزیون از موبایل بلندتر و بهتره. علاوه بر این‌ها در بخش Home یه سری کانال‌ها چیده شده. شما میتونید این کانال‌ها رو به سلیقه خودتون شخصی‌سازی کنید و متناسب با علایق خودتون به دریایی از اطلاعات دسترسی دارید. این قابلیت شخصی‌سازی مختص دستگاه‌های نت باکس و Net Ui هست که یه تجربه متفاوت نسبت به بقیه اندروید باکس‌ها بهتون ارائه میده. علاوه بر این، با استفاده از NetStore میتونید هر اپلیکیشن اندرویدی‌ای رو دانلود کنید که خب با توجه به فیلتر بودن Google Play میتونه جایگزین مناسبی براتون باشه.

 

طراحی نت باکس Shine S

توی بخش طراحی، نت باکس Shine S ساده و سبک رو داریم. سه تا پورت USB 2 میتونن تا 2 ترابایت هارد اکسترنال رو ساپورت کنن تا علاوه بر تماشای محتواهای انلاین، محتواهای خودتون رو از این طریق تماشا کنید. یک خشاب SD Card رو دستگاه هست که میتونه یه حافظه داخلی 128 گیگابایتی رو پشتیبانی کنه. خروجی  HDMI هم برای وصل شدن به تلویزیون استفاده شده. اگر تلویزیونتون خیلی قدیمی باشه، با خروجی AV  میتونید به این اندرویدباکس متصل بشید. یه پورت ورودی پاور و یه کابل LAN برای اتصال اینترنت باسیم هم روی دستگاه هست. بلوتوث ورژن 5 روی دستگاه استفاده شده که برای اتصال به کنترل استفاده میشه تا تجربه راحت‌تری از کار با کنترل در اختیار شما بذاره. علاوه بر اینکه میتونید از خود کنترل به عنوان ماوس استفاده کنید، این دستگاه به شما قابلیت اتصال ماوس و کیبورد هم میده. البته نیازی بهش نخواهید داشت چون از تبدیل صدا به متن هم پشتیبانی میکنه. علاوه بر این‌ها نت باکس Shine S به شما قابلیت Miror Casting رو میده. به راحتی میتونید گوشی هوشمندتون رو به تلویزیون متصل کنید و بدون هیچ اتصالی محتوای روی گوشی رو روی صفحه تلویزیون نمایش بدید. البته این قابلیت رو تقریبا تمام تلویزیون های هوشمند و اندروید باکس‌ها دارن و زیاد هم روون نیست. این دستگاه با یک سال گارانتی عرضه میشه تا خیالتون راحت باشه.

 

جمع بندی

میشه گفت رابط کاربری این دستگاه یا همون Net Ui که روی این نت باکس Shine S سوار شده، یه تجربه کاملا متفاوت از یک اندروید باکس به شما میده که در کنار سخت‌افزار قدرتمند، شدیدا روون و کاربرپسنده. قابلیت‌های شخصی سازی جذاب و محیط کاربری مناسب برای استفاده‌ی ایرانیان، این دستگاه رو خاص کرده. اگر تلویزیونتون قدیمیه و یا حتی اگر تلویزیون هوشمند اندرویدی دارید که به کندی عمل میکنه و آپدیت نمیشه، خرید این دستگاه رو بهتون پیشنهاد میدیم.

نویسنده : تیم تولید محتوا موبونیوز
تاریخ انتشار 6 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 18
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

hamid safaee

سلام. چندتا سوال داشتم
آرشیو فیلم و سریال آن کامل است ؟
متعلقات همراه چی داره مثل کابل hdmi و … ؟
امکانش هست از طرف ایران محدودیت اعمال بشه ؟
فقط کانال های ایران رو داره یا ….؟

۱۷ بهمن ۱۴۰۲
Omid 1389 ORm

من خودم خریدمش خدایی خیلی خوبه حتماً بگیریدش خیلی خوبه
دمت گرم کا راهنمایم کردی برای خریدن اندروید باکس

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

نسخه های بهتری هم از ابن اندروید باکس هست یا نه؟

۱۰ بهمن ۱۴۰۲
tahamousavi

به نظرم خیلی تفاوتی با بقیه اندروید باکس ها نداره…

۲۹ آبان ۱۴۰۲
godrati

چیز جالبیه

۲۰ آبان ۱۴۰۲
godrati

جالب

۲۰ آبان ۱۴۰۲
Mohammad_d

برای کسی که تلویزیون اندروید نداره خیلی خوبه

۱۸ آبان ۱۴۰۲
shahab-021

با تعاریف شما انگار چیز خوبیه

۱۸ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

merc aztoon

۱۶ آبان ۱۴۰۲
mms2099

لینک خریدشو بذارید

۱۶ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

دستگاه کارامد و جالبیه

۱۵ آبان ۱۴۰۲
Abolfazl_torabi

سلام عالی حتما میخرم
بعد تعجب این دفعه خود مهدی شجاری ویدیو ساخت ؟
البته ما آقای شجاری را بسیار دوست داریم 👍

۱۵ آبان ۱۴۰۲
Abolfazl_torabi

سلام عالی حتما میخرم
بعد تعجب این دفعه خود مهدی شجاری ویدیو ساخت ؟
البته ما آقای شجاری را بسیار دوست داریم

۱۵ آبان ۱۴۰۲
EminEm 19

خوبع

۱۵ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

گزینه خوبیه

۱۵ آبان ۱۴۰۲
Nurse

عجب !

۱۵ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

دوتا کاور جدید قشنگ نیستن

۱۵ آبان ۱۴۰۲
matin002

گجت خیلی خوبیه

۱۵ آبان ۱۴۰۲