سری S25 سامسونگ تماما از پردازنده اگزینوس استفاده خواهد کرد!

جنگ بین پردازنده‌های Exynos و Snapdragon همیشه جذاب بوده و خیلی‌ها رو هم عصبانی کرده؛ اما این شایعه جدیدی که منتشر شده احتمالا برای کسانی که از چیپست‌های Exynos سامسونگ متنفرند خبر بسیار بدی باشد! چرا که به گفته‌ی یکی از افشاگران مشهور توییتر، براساس شایعه‌ای جدید غول اول بازار موبایل در گوشی‌های سری گلکسی S25 خود در تمامی کشورها از چیپست‌های Exynos استفاده خواهد کرذ.

پس از یک سری صحبت‌ها در نهایت سامسونگ به طور انحصاری از تراشه‌های Snapdragon برای سری گلکسی S23 استفاده کرد و طرفداران این برند را خوشحال کرد. اما امسال، سامسونگ تراشه های Exynos را دوباره به نسخه‌های غیر از Galaxy S24 Ultra بازگرداند!

در حالی که Exynos 2400 نسبت به تراشه‌های قبلی Exynos پیشرفت چشمگیری داشته اما هنوز به خوبی آخرین همتای Snapdragon خود نیست و برای رسیدن به این سطح، تراشه‌های اگزینوس به بهبودهای بیشتری نیاز دارند.

پردازنده اگزینوس در سری S25

شایعه جدیدی که امروز در X (توئیتر سابق) منتشر شده نشان می‌دهد که در مرحله فعلی توسعه، سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از چیپست‌های اگزینوس در کل خط تولید Samsung S25 خود است و با توجه به تاریخچه سامسونگ این به معناست که نسخه Exynos 2500 قرار است برای این گوشی در نظر گرفته شود.

سال آینده، جاه‌طلبی‌های سامسونگ می‌تواند حتی بیشتر هم شود؛ حداقل اگر شایعه‌ای را باور کنیم که ادعا می‌کند این شرکت قصد دارد فقط از تراشه‌های Exynos در سری گلکسی S25 استفاده کند. این منبع همچنین ادعا می‌کند که سامسونگ در سال 2025 از تراشه‌های Snapdragon تنها در سری گلکسی زد فولد 7 و گلکسی زد فلیپ 7 استفاده خواهد کرد و این یعنی به تراشه شرکت کوالکام مجهز خواهند بود که احتمالاً اسنپدراگون 8 نسل 4 باشد. همچنین گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A نیز در سال 2025 احتمالاً با پردازنده‌های Exynos و Mediatek روانه بازار خواهند شد. باید دید که این قضیه چه تاثیری بر قیمت گوشی سامسونگ در رده میان‌رده و پرچم‌دار خواهد گذاشت.

شایعه تراشه Exynos 2500 در سری گلکسی S25

انتظار می‌رود Exynos 2500 به دلایلی مهم پیشرفت خوبی داشته باشد؛ چرا که گزارش‌های متعدد ادعا می‌کنند که سامسونگ تیم جداگانه‌ای را برای بهینه‌سازی تراشه داخلی نسل بعدی Exynos خود ایجاد کرده است و این بار انتظار می‌رود که این شرکت تراشه Exynos بعدی خود را برای گوشی‌های گلکسی به‌صورت سفارشی بسازد.
بر اساس گزارش ها، تراشه پرچمدار آتی اگزینوس از فرآیند ساخت نسل دوم 3 نانومتری Samsung Foundry استفاده خواهد کرد و هسته CPU Cortex-X5 از Arm سریعتر از CPUهای سری A/M اپل خواهد بود.
همه این تغییرات برای ایجاد پیشرفت‌های عظیم در تراشه‌های Exynos کافی است. با این حال، هنوز هم سخت است باور کنیم که گلکسی اس 25 به طور انحصاری از تراشه‌های Exynos استفاده کند!

با توجه به اینکه زمان زیادی تا معرفی سری گلکسی S25 باقی مانده است، نمی‌توان این شایعه را با قطعیت تأیید یا رد کرد. همچنین چون هنوز پردازنده Exynos 2500 معرفی نشده، از توان و قدرت آن اطلاعی نداریم و نمی‌دانیم که این نسخه دقیقاً چه توانایی‌هایی خواهد داشت. آیا می‌توانیم امیدوار باشیم که سامسونگ در توسعه این تراشه بالاخره سری اسنپدراگون 8 را پشت سر می‌گذارد؟ ما در گذشته چیزهای عجیب‌تری را در این دنیای موبایل دیده‌ایم، پس بیاید آن را کاملا رد نکنیم.

اما سوال اصلی اینجاست اگر قرار است که Exynos 2500 از چیپست‌های Snapdragon پیشرفته‌تر و دارای چنین قدرتی باشد، چرا این شرکت کره‌ای در گوشی‌های سری z از Snapdragon استفاده می‌کند؟! در هر صورت باید حداقل تا زمان معرفی تراشه جدید اگزینوس منتظر بمانیم. این خبر هنوز توسط منابع رسمی تایید نشده و بعید نیست در حد همین شایعه باقی بماند. اما اگر سامسونگ واقعا دست به چنین کاری بزند، به‌نظر شما فروش گوشی‌های سری S سامسونگ کمتر می‌شود؟

نویسنده : mehran osmannejad
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 8
5/ 4.1

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

الفاتحه…

۲۰ فروردین ۱۴۰۳
Ali Sharifian

سامسونگه دیگه

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

همه دیوونه شدن

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

چه جالب

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
Amir 1789

اگه واقعیت داشته باشه ظاهراً سامسونگ از سری اس 22 بخاطر نسخه اکزینوس که فروش کمی داشت و مجبور شد تو بغییر آمریکا و کانادا به بقیه کشورها نخسه اسنپدراگون رو بیاره بلکه فروشی داشته باشه

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

چرا، فاجعه. میشه که اینجوری

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

خب همون اسنپدراگون بزارن خوبه دیگه چرا میکشی زیرش یه هو

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

معلوم نیست سامسونگ چیکار‌ میکنه!

۱۳ اسفند ۱۴۰۲