تاریخ رونمایی و مشخصات احتمالی سری Galaxy S24 سامسونگ فاش شد

مدت زیادی هست که شایعات مختلفی درباره پرچمدارهای 2024 غول کره ای بازار موبایل سر زبون ها افتاده. یه سری از این شایعات مربوط به استفاده از جدیدترین محصول کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 روی مدل های مختلف سری گلکسی S24 اشاره داره و یه سری دیگه اشون درباره طراحی و مشخصات دوربین این گوشی ها صحبت کردن. در ادامه، با بررسی این شایعات و مشخصات احتمالی سری S24 سامسونگ همراه موبونیوز باشید، تا ببینیم این شایعات چی هستند و سامسونگ چه آشی برامون پخته!

 

سخت افزار سری گلکسی S24 سامسونگ

سامسونگ نزدیک به 2 هفته پیش، تراشه پرچمدار اگزینوس 2400 رو معرفی کرد و کوالکام هم قراره که 2 آبان 1402، جدیدترین غول خودش یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 رو معرفی کنه. شایعات میگن که گوشی های سری گلکسی S24 ترکیبی از این دو تراشه رو استفاده می کنن و گلکسی S24 و S24 پلاس، مجهز به اگزینوس 2400 برای بازارهای جهانی و اسنپدراگون برای بازار آمریکا هستن و گلکسی S24 اولترا، تنها پرچمدار 2024 کره ای هاست که قلب تپنده اش رو صرفا به کوالکام گره میزنه و توی همه بازارها صرفا با همین تراشه عرضه میشه. این کار، چندان هم از سامسونگ بعید نیست چون قبلا توی پرچمدارهای سری S از ترکیب این دو تراشه استفاده کرده بود اما پارسال و برای سری گلکسی S23 این قانونش رو شکست و کل مدل های این سری در تمام بازارها از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کردن. باید منتظر بمونیم و ببینیم که سامسونگ، امسال هم به همون فرمول پارسال وفادار میمونه یا اینکه برمیگرده به تنظیمات کارخونه!

سخت افزار سری گلکسی S24 سامسونگ

تراشه اگزینوس 2400، نسبت به پردازنده های پرچمدار بازار، یه ساختار غیر عادی داره و از 10 هسته مختلف با فرکانس های 1.95 تا 3.16 گیگاهرتزی تشکیل شده. این تراشه 4 نانومتری، به صورتی که توی بررسی عملکردش مشخص شده، یه کارایی مشابه اسنپدراگون 8 نسل 2 رو بهتون میده که تا حدودی برای مدل معمولی و پلاس گلکسی S24 خیلی بد نیست اما خوب، قطعا تراشه 8 هسته ای و 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 3، بهتره و توی بحث گیمینگ، بهینه سازی مصرف انرژی و مهمتر از همه، کنترل دما؛ عملکرد بسیار قوی تری نسبت به پرچمدار جدید اگزینوس داره. هر سه پرچمدار جدید سامسونگ، احتمالا با اندروید 14 و جدیدترین نسخه رابط کاربری One UI (احتمالا OneUI 6) عرضه بشن که البته هنوز چیزی در این مورد قطعی نیست.
شایعات میگن که همه مدل های سری Galaxy S24 قراره با 12 گیگابایت رم و حداقل حافظه 256 گیگابایتی روانه بازار بشن که احتمالا، گلکسی S24 اولترا یه نسخه با رم 16 گیگابایتی هم داره. یه سری از شایعات هم میگن که گویا قراره نسخه های 128 گیگابایت و 2 ترابایت هم برای Galaxy S24 Ultra بیاد که در مقایسه با نسل قبل این گوشی که کمترین میزان حافظه اش از ۲۵۶ گیگابایت شروع میشه، میتونین یه کاهش قابل توجه برای حافظه داخلی این گوشی در نظر بگیریم که خوب اگه واقعیت داشته باشه، فاز سامسونگ رو برای این تصمیم گیری درک نمیکنم!!!

سخت افزار سامسونگ S24

 

صفحه نمایش و طراحی سری گلکسی S24

شایعات پیرامون سری Galaxy S24، اشاره خاصی به نمایشگرهای سه پرچمدار جدید سامسونگ ندارن اما با فاش شدن رندرهای گلکسی S24 و گلکسی S24 اولترا، به نظر میرسه که سامسونگ توی این دو مدل از یه نمایشگر تخت استفاده کرده که بر اساس جدیدترین شایعاتی که یکی از کاربرای افشا کننده معروف توی توییتر گذاشته، در مدل معمولی و پلاس گلکسی S24 از نوع LTPO OLED هست و حداکثر روشنایی 2800 نیت رو توی هر سه مدل پرچمدار 2024 سامسونگ در اختیار کاربر قرار میده. این پنل، مشابه همون نمایشگرهایی هست که توی سری آیفون 15 استفاده شده اما از لحاظ کارایی، 25 درصد پرنورتر از پنل پرچمدارهای آیفون هست و البته، نسبت به سری گلکسی S23 هم، روشنایی بیشتری داره و توی این بخش، بهبود 42 درصدی رو در مقایسه با نسل قبل پیدا کرده. در مورد نرخ نوسازی و وضوح تصویر توی سه نمایشگر سری گلکسی S24 هم اطلاعات دقیقی فعلا منتشر نشده اما احتمالا وضوح نمایشگر S24 plus به +QHD برسه ولی در مورد دو مدل دیگه، فعلا چیزی نمیدونیم.

صفحه نمایش و طراحی سری گلکسی S24

اونجور که از رندرهای این سه تا گوشی پیداست؛ طراحی سری گلکسی S24 نسبت به نسل قبلی کلا تکون نخورده!!!! البته شایعات میگن که فریم های آلومینیومی توی این سری با جنس تیتانیوم عوض شده که با توجه به تجربه نه چندان جالبی که اپل برای آیفون 15 با تغییر فریم پرچمدارهاش و استفاده از تیتانیوم داشت؛ تن و بدنمون میلرزه که ببینیم سامسونگ قراره توی این بخش چه دسته گلی به آب بده و آیا مقاومت بدنه رو بهتر میکنه یا کلا میزنه میترکونه میره!

 

دوربین سری Samsung S24

شایعات میگن که دوربین اصلی گلکسی S24 اولترا، یه دوربین 200 مگاپیکسلی با سنسور 1/1.3 اینچی هست. این دوربین، در کنار یه دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی با سنسور IMX564 و اندازه 1/2.55 اینچی و دو تا دوربین تله فوتوی 48 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.25 اینچی و زوم اپتیکال 5 برابری و 10 مگاپیکسلی با سنسور +IMX754 با اندازه 1/3.52 اینچی، مجموعه دوربین های پشتی Galaxy S24 Ultra رو تشکیل میدن و یه دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی هم در جلو گوشی قرار می گیره. البته، از اونجایی که سامسونگ هنوز، هیچ کدوم از این موارد رو نه تایید و نه رد کرده، بهتره که فعلا این اطلاعات رو در حد همون شایعات در نظر بگیریم.

دوربین سری Samsung S24

در مورد دوربین های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس، تا امروز اطلاعات خاصی منتشر نشده و فقط شایعات حول این میچرخه که احتمالا توی هر دو مدل این سری، همون دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی رو داشته باشیم اما با توجه به شایعات یکی از افشا کننده ها توی اینترنت، ممکنه که یه تغییرات بزرگی رو توی مجموعه دوربین های این دو گوشی داشته باشیم که میتونه تاثیر خیلی جدی و امیدوارکننده ای روی کیفیت تصاویر گرفته شده با این دوربین ها داشته باشه.

 

باتری سری S24 سامسونگ

طبق شایعات، ظرفیت باتری در دو مدل گلکسی S24 معمولی و پلاس، بهبود پیدا کرده و به ترتیب به 4000 و 4900 میلی آمپر ساعت میرسه اما در مورد مدل اولترا، گویا همون باتری 5000 میلی آمپر ساعتd نسل قبلی رو داریم. یکی از افشا کننده ها مدعی شده که مدل پلاس و اولترا توی این سری، می تونن با آداپتورهای 65 واتی سیم دار شارژ بشن اما سایت China’s 3C گفته که این دو مدل از همون آداپتورهای 45 واتی سیم دار که توی نسل قبل دیدیم استفاده می کنن و مدل معمولی گلکسی S24 هم مثل نسل قبل، از آداپتور سیم دار 25 واتی استفاده می کنه.

 

جمع بندی

با توجه به معرفی زودهنگام آیفون ها، بقیه برندهای بازار هم امسال باید پرچمدارهاشون رو کمی زودتر از تقویم مرسوم خودشون روانه بازار کنن. بر همین اساس و با در نظر گرفتن شایعات مختلف در این رابطه، انتظار داریم که سامسونگ امسال توی 18 ژانویه (28 دی ‌ماه) از پرچمدارهای 2024 خودش رونمایی کنه. سری گلکسی S24، احتمالا توی طراحی ظاهری چندان تفاوتی با پرچمدارهای سال قبل نداشته باشه اما توی بخش سخت افزار، به خصوص تراشه و دوربین، انتظارات زیادی ازش داریم و اگه طبق شایعات و چیزایی که فاش شدن پیش بره، میتونیم بگیم که یه رقیب سفت و سخت برای سری آیفون 15 میشن و با توجه به مشکلات حرارتی و ساختار بدنه ای که در گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به وجود اومده، موفقیت پرچمدارهای 2024 کره ای ها، میتونه خیلی بیشتر و پر سر و صداتر از سال قبل باشه. نظر شما درباره این گوشی ها چیه؟ آیا فقط تغییرات سخت افزاری و تا حدودی دوربین میتونه این گوشی های پرچمدار رو جذابش بکنه؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 14
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Yousef Ahmadi

بنظرم داستان سخت افزار تموم نشده و یه انقلاب تو بحث باتری جاش خالیه

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Rayan Arbabi

به نظر من بهینه شده و خیلی عالی میاد

۱۳ آذر ۱۴۰۲
shahab-021

پرچمدارا فعلا توی یه خط میرن جلو
فقط تغییرات داخلی

۰۵ آبان ۱۴۰۲
Cr7

تو بخش پردازنده از آیفون یاد گرفته

۰۴ آبان ۱۴۰۲
Hossein713

با وجود تکراری بودن همچنان هیجان دارم

۰۴ آبان ۱۴۰۲
majid_kh

عالیییییییییی

۰۳ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

مگر اینکه با هوش مصنوعی نو آوری بیاد

۰۳ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

قطرش بیشتر شده انگار ولی تغییر خاصی ندارع نسبت به نسل قبلش

۰۲ آبان ۱۴۰۲
Nurse

تنها خوبیش اینه که شاید باعث کاهش قیمت سری های قبلی بشه.

۰۲ آبان ۱۴۰۲
Soheil1386

مطمئنم چیز جدیدی نیست

۰۲ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

ghashange

۰۲ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

آخرین بازی ک از کارای اپل و سامسونگ سوپرایز شدمو یادم نمیاد

۰۲ آبان ۱۴۰۲
    Bardya.wdz

    واقعا همینطوره

    ۰۴ آبان ۱۴۰۲
Shayan .mi

همون اس 23 یدون هیچ تفاوتی خسته نباشید🤦

۰۲ آبان ۱۴۰۲