مقایسه A55 و S23 FE سامسونگ

وقتی بودجه‌ای در حدود 20 میلیون تومان داشته باشی و طرفدار برند سامسونگ هم باشی، احتمالاً دو تا گوشی بیشترین شانس خرید رو برات دارن؛ سامسونگ گلکسی S23 FE و گوشی جدید سامسونگ یعنی گلکسی A55. نسخه Fan Edition سال 2023 سامسونگ در اوایل پاییز سال 1402 رونمایی شد و بعد از S21 FE محبوبیت این سری ارزون‌قیمت رو بیشتر کرد. اما گوشی A55 سامسونگ چند روز مانده به سال 1403 معرفی شد و یه میان رده قدرتمند و البته با طراحی جدید محسوب میشه. هر دو گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارن و تفاوت قیمتشون چیزی بین 3 تا 4 میلیونه. اما باید دید کدمشون ارزش خرید بیشتری دارن. با موبونیوز و مقایسه A55 و S23 FE سامسونگ همراه ما باشید.

 

مقایسه A55 و S23 FE سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت بدنه

برای مقایسه طراحی ظاهری این دو گوشی باید به نسل‌های قبلیشون هم نگاهی داشته باشیم. گوشی سامسونگ S23 FE نمونه‌ای ارزان شده از پرچمدار S23‌ سامسونگه و به همین دلیل شباهت‌های زیادی به اون گوشی‌های گرون‌قیمت داره. اما در مقایسه با S21 FE (نسل قبلی) تغییر اساسی داشته و چیدمان دوربین‌ها، طراحی قاب پشت و کشیدگی لبه‌های این گوشی متناسب با ترند روز (به شکل نسبتاً تخت) در اومده.

مقایسه طراحی S23 FE سامسونگ

در قاب پشتی S23 FE سه لنز گوشی رو می‌بینید که چند میلی‌متر بیرون زدن و با حلقه‌ای به رنگ نقره‌ای پوشونده شدن. مات بودن رنگ بدنه و براق بودن فریم‌های گوشی جذابیتش رو بیشتر کرده و سامسونگ رنگ بدنه و فریم این گوشی رو متفاوت انتخاب کرده. سمت راست S23 FE شاهد کلیدهای ولوم و پاور هستیم، در پایین میکروفن، پورت شارژ و اسپیکر دیده میشه و در قسمت بالا، اسلات سیم کارت و اسپیکر مخصوص تماس قرار داده شده. این گوشی در رنگ‌های متنوعی تولید و روانه بازار شده که عبارت است از نعناعی (Mint)، کرم (Cream)، گرافیت (Graphite)، بنفش (Purple)، نیلی (Indigo) و نارنجی (Tangerine).

مقایسه رنگ های S23 FE سامسونگ

در طرف مقابل، گوشی A55 قرار داره که با طراحی عضلانی و جدیدش، ظاهری مدرن‌تر داره. گرچه در یه نگاه کلی، این دو گوشی، از نظر ظاهری خیلی شبیه به هم هستن اما وقتی جزئی‌تر بهشون نگاه بندازید می‌بینید که A55 برای رنگ فریم، از همون رنگ بدنه استفاده کرده تا ظاهری یکپارچه‌تر به گوشی بده. فرورفتگی و بیرون آمدگی‌های جذابی روی فریم A55 دیده میشه که حالت عضلانی و اسپورت بهش داده.

مقایسه طراحی A55 سامسونگ

در سمت راست A55 کلیدهای ولوم و پاور دیده میشه که کمی از فریم بیرون زدن تا راحت‌تر لمس بشن، پایین گوشی شاهد پورت شارژ، میکروفن و اسپیکر هستیم و در بالای گوشی هم اسلات سیم کارت و اسپیکر قرار داده شده که شیه به S23 FE هست. گوشی A55 در چهار رنگ آبی یخی (Ice blue)، یاسی (Lilac)، خاکستری (Navy) و زرد لیمویی (Lemon) تولید و روانه بازار شده.

مقایسه رنگ A55 سامسونگ

به طور کلی، در مقایسه طراحی S23 FE و A55 سامسونگ شباهت زیاد این گوشی‌ها نظر شما رو به خودش جلب می‌کنه؛ با این تفاوت که A55 ظاهری مدرن‌تر داره و طراحی لبه‌ها و کلیدها به شکل جذاب‌تری انجام شده. اما S23 FE از پدر خانواده، یعنی S23 الگوبرداری کرده و سعی کرده شبیه پرچمدارهای سامسونگ باشه.

مقایسه کیفیت بدنه A55 و S23 FE سامسونگ

در مقایسه کیفیت بدنه S23 FE و A55 سامسونگ باید گفت که هر دو گوشی با بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی ساخته شدن. بنابراین استحکام و کیفیت بدنه و فریم هر دو گوشی در حد خیلی بالاییه. روی قاب پشتی هر دو گوشی هم محافظ گوریلا گلس کشیده شده تا در برابر خط و خش و ضربه از قاب زیبای هر دو گوشی محافظت کنه. از نظر اندازه، طول گوشی A55 چند میلی‌متری بیشتره ولی از نظر عرض و ضخامت هر دو گوشی ابعاد یکسانی دارن بنابراین همه‌چیز برابره. باید به وزن دو گوشی هم اشاره کنیم که A55 به اندازه 4-5 گرم سنگین‌تر از S23 FE ساخته شده ولی به طور کلی، وقتی دو گوشی رو در دست می‌گیرید، تفاوتی از نظر اندازه و وزن احساس نمی‌کنید.

 

مقایسه طراحی دوربین‌های A55 و S23 FE سامسونگ

طراحی دوربین‌های دو گوشی شباهت زیادی به هم داره. سامسونگ از چیدمان خطی و زیر هم برای دوربین‌های سه‌گانه دو گوشی استفاده کرده و لنزها در هر دو گوشی چند میلی‌متری از بدنه بیرون زدن. یه حلقه سیاه و نقره‌ای دور لنزهای گوشی A55 کشیده شده ولی همین حلقه برای لنزهای S23 FE سفید رنگه. دوربین سلفی هر دو گوشی هم در بالای نمایشگر و با فاصله از فریم قرار داده شده و از این جهت هم شبیه به هم هستن.

 

مقایسه استانداردهای محافظتی A55 و S23 FE سامسونگ

استانداردهای محافظتی دو گوشی با هم فرق می‌کنه و از این جهت میشه برتری‌هایی در S23 FE مشاهده کرد. سامسونگ برای A55 تونسته استاندارد IP67 رو دریافت کنه که یعنی تا نیم ساعت میتونه در عمق 1 متری آب دووم بیاره و خراب نشه. اما گوشی S23 FE استاندارد IP68 داره و نیم ساعت می‌تونه در عمق 1.5 متری آب دووم بیاره و تفاوت عددی این دو استاندارد در همین نیم‌متره! شاید این بخش جنبه تبلیغاتی و روانی بیشتری داشته باشه، وگرنه هر دو گوشی ضدآب و ضد خط و خش هستن و می‌تونید زیر بارون ازشون استفاده کنید و نگران خراب شدنشون نباشید.

 

مقایسه صفحه نمایش A55 و S23 FE سامسونگ

در زمینه نمایشگر، به نظر می‌رسه که گوشی S23 FE دست بالاتر رو داره. این گوشی به نمایشگر 6.4 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X مجهز شده که از فناوری HDE10+‌پشتیبانی می‌کنه. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگر اینه که می‌تونه به رفرش ریت 120Hz برسه و کاربرها می‌تونن به صورت دستی تنظیمات مربوط به رفرش ریت این گوشی تغییر بدن تا در مصرف باتریش هم صرفه‌جویی بشه. در طرف مقابل، برای A55 سامسونگ از نمایشگر 6.6 اینچی Super AMOLED در نظر گرفته شده که اون هم به فناوری HDR10+ مجهزه و رفرش ریت 120 هرتزی داره. بنابراین تا اینجای کار، ابعاد نمایشگر A55 بزرگتر‌ از S23 FE هست.

مقایسه صفحه نمایش A55 و S23 FE سامسونگ

اما در زمینه حداکثر روشنایی نمایشگر، S23 FE‌ بهتر عمل می‌کنه. این گوشی می‌تونه روشنایی صفحه رو تا 1450 نیت برسونه و این در حالیه که نمایشگر A55 نهایتاً می‌تونه به 1000 نیت برسه. حداکثر روشنایی هر دو گوشی سطح خوبی داره ولی برای کار در زیر نور مستقیم خورشید، گوشی S23 FE دید بهتری بهتون میده. صفحه نمایش هر دو گوشی رزولوشن 108 در 2340 پیکسلی دارن با این تفاوت که تراکم پیکسلی نمایشگر S23 FE بیشتر از A55 هست.

صفحه نمایش هر دو گوشی به قابلیت AOD یا همیشه روشن مجهز هستن و می‌توانید وارد تنظیمات نمایشگر و صفحه قفل گوشی بشید و المان‌هایی که روی نمایشگر در حالت قفل دیده میشه رو به صورت دستی انتخاب کرده و تغییر بدید. هر دو گوشی حالت‌های مختلفی برای قابلیت AOD دارن و می‌تونید اجازه بدید نمایشگر همیشه روشن باشه، ساعت بخصوصی از روی روشن باشه یا با زدن روی صفحه نمایش به مدت 10 ثانیه روشن بشه.

و آخرین نکته درباره نمایشگر این دو گوشی، گلس محافظیه که براشون در نظر گرفته شده. سامسونگ برای محافظت از نمایشگر S23 FE از گوریلا گلس 5 استفاده کرده ولی برای A55 که گوشی جدیدتری محسوب میشه، گوریلا گلس Victus پلاس رو به کار برده. هر دو گلس، در برابر آب و خط و خش از نمایشگر گوشی محافظت می‌کنن با این تفاوت که Victus پلاس مقاومت بیشتری داره.

 

مقایسه باتری و شارژدهی A55 و S23 FE سامسونگ

سامسونگ از باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی برای S23 FE‌ استفاده کرده که از نظر ظرفیت نسبت به خیلی از گوشی‌های میان رده ضعیف‌تره اما تمرکز بیشترش رو روی ماندگاری باتری و سرعت شارژ شدن گذاشته. طبق بررسی‌هایی که انجام شده با یه بار شارژ کردن باتری، ماندگاریش برای مکالمه حدود 34 ساعت، برای وب گردی حدود 8 ساعت، برای تماشای فیلم حدود 11 ساعت و برای بازی 6 ساعت ارزیابی شده. با شارژر فوق سریع 25 وات می‌تونید این باتری رو در کوتاه‌ترین زمان شارژ کنید. اگه از این شارژر استفاده کنید در عرض 15 دقیقه 30 درصد و در عرض 30 دقیقه 58 درصد از باتری شارژ میشه و شارژ کاملش به حدود 84 دقیقه زمان نیاز داره. نکته مهم درباره باتری S23 FE اینه که قابلیت شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس رو هم داره.

اما گوشی A55 گرچه به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اما خبری از شارژ بی‌سیم یا معکوس در اون نیست. با یه بار شارژ کردن باتری این گوشی، ماندگاریش برای مکالمه 37 ساعت، برای وب‌گردی 11 ساعت، برای تماشای فیلم 19 ساعت و برای بازی 7 ساعت ارزیابی شده که ماندگاری بیشتری نسبت به S23 FE داره. وقتی از شارژ 25 واتی برای شارژ باتری A55 استفاده کنید در 15 دقیقه اول به 29 درصد و در 30 دقیقه اول به 55 درصد می‌رسد و برای شارژ‌ کامل به 63 دقیقه زمان نیاز داره که سریع‌تر از S23 FE عمل می‌کنه.

بنابراین اگه دنبال ظرفیت بالاتر و سرعت شارژ بیشتر هستید، گوشی A55 سامسونگ بهتره اما اگه شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس گوشی براتون مهمه، بهتره S23 FE رو انتخاب کنید.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های A55 و S23 FE سامسونگ

هر دو گوشی به دوربین سه‌گانه مجهز شدن؛ گوشی S23 FE دوربین‌های 50 (اصلی) + 8 (تله فوتو) + 12 (اولترا واید) مگاپیکسلی داره ولی گوشی A55 به دوربین‌های 50 (اصلی) + 12 (اولترا واید) + 5 (ماکرو) مگاپیکسلی مجهز شده. بنابراین دوربین‌ها از نظر کارکرد با هم فرق می‌کنن. در ادامه کیفیتشونو بررسی می‌کنیم.

 

دوربین اصلی

برای دوربین اصلی S23 FE از لنز خود شرکت سامسونگ استفاده شده. این دوربین در حالت عادی کیفیت 12 مگاپیکسلی در اختیار شما قرار میده مگر اینکه به صورت دستی، تنظیمات دوربین رو روی 50MP قرار بدید. در حالت عکاسی عادی سه مدل زوم 0.6 و 1x و 3x در اختیارتون قرار میده، در حالت عکاسی پرتره هم مدل‌های زوم مختلفی داره که میزان بوکه کردن پس‌زمینه و کیفیت سوژه تغییر می‌کنه. حالت‌های عکاسی مختلفی مثل پانوراما، غذا، عکاسی در شب، Pro و حالت‌های مختلف فیلمبرداری مثل اسلومشون و تایم لپس داره. این دوربین می‌تونه فیلم‌هایی با کیفیت 8K ضبط کنه که در نوع خودش فوق‌العاده‌ست. عکس‌هایی که با دوربین این گوشی ثبت می‌کنید کیفیت بالایی داره، رنگ‌ها طبیعی هستن و جزئیات تصویر به خوبی نشون داده میشن.

مقایسه عملکرد دوربین‌های A55 و S23 FE سامسونگ

دوربین اصلی A55 سامسونگ به لنز Sony IMX906 مجهز شده که عکس‌های خوبی در نور روز با جزئیات زیاد ثبت می‌کنه. رنگ‌های عکس‌هایی که با دوربین اصلی A55 ثبت می‌کنید طبیعی و زنده‌س و با دنیای واقعی تفاوتی نداره. این دوربین به حالت‌های مختلف عکاسی مجهز شده و می‌تونید باهاش فیلم‌های اسلوموشن و تایم لپس هم بگیرید. ضمن اینکه کیفیت فیلمبرداری با دوربین این گوشی 4K هست.

به طور کلی، باید گفت که دوربین S23 FE از نظر کیفیت یه سر و گردن بالاتر از دوربین A55 هست و در زمینه فیلمبرداری هم کیفیت 8K در اختیارتون قرار میده. اما هر دو دوربین از OIS و PDAF پشتیبانی می‌کنن که از تار شدن عکس بخاطر لرزش دست جلوگیری می‌کنه و روی سوژه به طور خودکار فوکوس انجام میده.

 

دوربین اولترا واید

دوربین اولترا واید هر دو گوشی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2‌ هست. کیفیت عکس‌هایی که با این دوربین ثبت می‌کنید در حد قابل قبولیه ولی اگه نور محیط کم بشه، دوربین اولترا واید هر دو گوشی با مشکل مواجه میشن و نویزهایی روی تصویر دیده میشه. اما به طور کلی، دوربین فوق عریض سامسونگ همیشه کیفیت بالاتری نسبت به رقباش داره و این موضوع درمورد این دو گوشی هم صدق می‌کنه.

 

دوربین سوم (ماکرو و تله فوتو)

در حالی که A55‌ به دوربین 5 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو مجهز شده، سامسونگ دوربین تله فوتو با کیفیت 8 مگاپیکسل و قابلیت زوم اپتیکال 3x برای S23 FE قرار داده. این دوربین تله فوتو برای عکاسی از اجسام و سوژه‌هایی که در نقاط دور قرار دارن طراحی شده و کیفیت خوبی هم به این منظور در اختیارتون قرار میده. ولی دوربین ماکرو کارکرد معکوسی داره و برای عکاسی از سوژه‌های خیلی نزدیک در نظر گرفته شده.

بنابراین اگه دنبال گوشی با دوربین ماکرو هستید باید A55 رو انتخاب کنید و اگه به جای ماکرو، دوربین تله فوتو رو ترجیح میدید، S23 FE گزینه‌ایه که باید انتخاب کنید.

 

دوربین سلفی

برای دوربین سلفی S23 FE از لنز 10 مگاپیکسلی و برای A55 از لنز 32 مگاپیکسلی استفاده شده. بنابراین روی کاغذ دوربین سلفی A55 کیفیت بالاتری نسبت به S23 FE داره. اما وقتی عکس‌های سلفی این دو گوشی رو با هم مقایسه می‌کنید، تفاوتی حس نمی‌کنید و در برخی از زمینه‌ها حتی دوربین سلفی S23 FE عکس‌های بهتری می‌گیره. همچنین باید اشاره کرد که دوربین سلفی هر دو گوشی می‌تونن فیلم‌هایی با کیفیت 4K ضبط کنن که یه امتیاز محسوب میشه. ولی به طور کلی، عکس‌های سلفی هر دو گوشی کیفیتی در یه سطح دارن.

مقایسه A55 و S23 FE سامسونگ از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار

سامسونگ گوشی S23 FE رو در دو نسخه با دو پردازنده مختلف تولید کرد؛ چیپست کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 رو برای نسخه آمریکایی و چیپست Exynos 2200 رو برای نسخه جهانی در نظر گرفت. این دو پردازنده گرچه هر دو در فرایند 4 نانومتری ساخته شدن و 8 هسته‌ای هستن اما از نظر کارکرد با هم فرق می‌کنن. امتیازات چیپست اگزینوس در عملکرد چند هسته‌ای بهتر از اسنپدراگونه اما در تک هسته‌ای امتیاز کمتری دریافت کرده.

مقایسه A55 و S23 FE سامسونگ از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار

علاوه بر این، برای نسخه جهانی S23 FE از پردازنده گرافیکی Xclipse 920 استفاده شده که محصول مشترک سامسونگ و AMD هست و کیفیت خوبی برای اجرای بازی‌های سنگین در اختیار کاربرها قرار میده. این در حالیه که برای نسخه آمریکایی این گوشی، پردازنده گرافیکی Adreno 730 در نظر گرفته شده. به طور کلی، هر دو پردازنده S23 FE در مقایسه با گوشی‌هایی مثل Nothing Phone (2) یا Poco F5 یا Xiaomi 13T امتیاز پایین‌تری کسب کرده ولی برای گوشی‌ای در این سطح، خیلیم بد نیست.

در طرف مقابل، گوشی A55‌ قرار داره که سامسونگ از چیپست Exynos 1480 به عنوان پردازنده‌ش استفاده کرده. گرچه این پردازنده در مارس 2024 معرفی شده و نسبت به پردازنده Exynos 2200 که در سال 2022 رونمایی شده بود، پردازنده جدیدتری محسوب میشه اما در بسیاری از زمینه‌ها پردازنده اگزینوس 2200 بهتر از 1480 عمل می‌کنه. در واقع، پردازنده اگزینوس 2200 یه چیپست پرچمدار محسوب میشه در حالی که اگزینوس 1480 چیپست میان‌رده‌ست. بنابراین از نظر عملکردهای پردازشی گوشی S23 FE وضعیت بهتری نسبت به A55 داره.

باید به این نکته هم اشاره کرد که S23 FE از نظر رم و حافظه داخلی در دو نسخه 8GB رم با حافظه 128 و 256 گیگابایتی تولید شده ولی A55‌ سامسونگ تنوع بیشتری داره. این گوشی یه نسخه 6GB رم با حافظه 128GB، دو نسخه 8GB رم با حافظه 128 و 256 گیگابایت و یه نسخه 12GB رم با حافظه 256 گیگابایتی داره که از این نظر دست بالاترو داره.

بنابراین، گوشی S23 FE سامسونگ گرچه در زمینه پردازنده، سخت‌افزار قدرتمندتری داره اما تنوع رم و حافظه داخلیش کمتر از A55 هست و اصلاً نسخه 12GB رم نداره.

 

مقایسه رابط کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری A55 و S23 FE سامسونگ

به طور پیش‌فرض برای گوشی S23 FE از رابط کاربری One UI 5.1 با اندروید 13 استفاده شده که البته می‌تونید همین الان اون رو به آخرین نسخه از اندروید و رابط کاربری سامسونگ ارتقاء بدید. ولی گوشی A55 سامسونگ، به تازگی معرفی شده و طبیعیه که آخرین نسخه از اندروید و رابط کاربری روش نصب باشه. این گوشی اندروید 14 و رابط One UI 6.1 داره. سامسونگ برای هر دو گوشی تضمین کرده که تا 4 ساعت آپدیت سیستم عامل و تا 5 سال آپدیت امنیتی عرضه کنه. به طور کلی، کار کردن با هر دو گوشی راحته و تفاوت چندانی در این زمینه حس نمی‌کنید.

 

مقایسه اسپیکرهای A55 و S23 FE سامسونگ

گوشی سامسونگ S23 FE به تنظیمات اسپیکر هیبریدی مجهز شده و این یعنی از اسپیکر جلویی به عنوان بلندگو هم استفاده می‌کنه. اسپیکر اصلی این گوشی در زیر بدنه قرار داره و حجم و بیس بالاتری داره با این حال تعادل بین صداها نسبتاً خوبه. این طراحی اسپیکرهای هیبریدی در گوشی A55‌ سامسونگ هم وجود داره و در کنار اسپیکر اصلی که در زیر گوشی قرار داده شده، از اسپیکر بالای گوشی هم برای تولید صدای استریو استفاده میکنه.

مقایسه A55 و S23 FE سامسونگ

اسپیکر هر دو گوشی برای تماشای فیلم، بازی و گوش دادن به موسیقی، کیفیت خوبی در اختیارتون قرار میدن و وقتی صدا رو در بالاترین حدش قرار میدید نویز کمی به گوش میرسه و کیفیت خیلی افت نمی‌کنه.

 

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

گوشی سامسونگ S23 FE توی بازار ایران با قیمت حدودی 25 میلیون تومان (اردیبهشت 1403) فروخته میشه ولی گوشی A55 ارزون‌تره و قیمتی بین 18 تا 20 میلیون تومان داره. برای انتخاب بین این دو گوشی باید اول از همه قیمت گوشی سامسونگ تو رده‌های مختلف رو مد نظر قرار بدین و بعد ببینین دقیقاً از موبایلتون چی می‌خواین. اس 23 اف ای عملکرد پردازشی بهتری از خودش نشون داده و برای بازی‌های موبایلی بهتره. تازه این گوشی از نمایشگر 6.4 اینچی استفاده می‌کنه که کمی کوچکتره و در کنار وزن سبکش، اون رو به مدل خوش دست‌تری نسبت به رقیب تبدیل می‌کنه. با این حال A55 به خاطر چند ماه جدیدتر بودن و پشتیبانی نرم‌افزاری بیشتر، ارزش خرید خوبی داره. این مدل از شارژدهی بهتر و رم بالاتری برخورداره و اجازه نصب کارت حافظه بهتون میده تا مجبور نباشین با هزینه بیشتر مدل‌های با حافظه ذخیره‌سازی بالاتر رو بگیرین.

مقایسه مشخصات A55 با s23 fe

Samsung Galaxy A55
Samsung Galaxy S23 FE
تاریخ عرضه

Announced2024, March 11

StatusAvailable. Released 2024, March 15

Announced2023, October 04

StatusAvailable. Released 2023, October 05

مشخصات بدنه

رنگ بندیIceblue, Lilac, Navy, Lemon

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus+), glass back (Gorilla Glass), aluminum frame

Weight213 g (7.51 oz)

Dimensions161.1 x 77.4 x 8.2 mm (6.34 x 3.05 x 0.32 in)

رنگ بندیMint, Cream, Graphite, Purple, Indigo, Tangerine

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), glass back (Gorilla Glass 5), aluminum frame

Weight209 g (7.37 oz)

Dimensions158 x 76.5 x 8.2 mm (6.22 x 3.01 x 0.32 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionAlways-on display

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~390 ppi density)

Size6.6 inches, 106.9 cm2 (~85.8% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, HDR10+, 1000 nits (HBM)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi density)

Size6.4 inches, 100.5 cm2 (~83.2% screen-to-body ratio)

نوعDynamic AMOLED 2X, 120Hz, HDR10+, 1450 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging25W wired, PD2.0, 50% in 30 min Wirless

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Ion 4500 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), 1/1.56", 1.0m, PDAF, OIS 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide), 1/3.06", 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, 24mm (wide), PDAF, OIS 8 MP, f/2.4, 75mm (telephoto), PDAF, 3x optical zoom 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide)

ویدئو8K@24fps, 4K@30fps, 1080p@30/60/120/240fps, 720p@960fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.2, 26mm (wide), 1/2.74", 0.8m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 10 MP, f/2.4, 26mm (wide)

ویدئوYes

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1480

CPUOcta-core (4x2.75 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPU

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotNo

ChipsetExynos 2200 (4 nm) - InternationalQualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 nm) - USA

CPUOcta-core (1x2.8 GHz Cortex-X2 & 3x2.50 GHz Cortex-A710 & 4x1.8 GHz Cortex-A510) - InternationalOcta-core (1x3.00 GHz Cortex-X2 & 3x2.50 GHz Cortex-A710 & 4x1.80 GHz Cortex-A510) - USA

GPUXclipse 920 - InternationalAdreno 730 - USA

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, One UI 6.1

OSAndroid 13, One UI 5.1

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsVirtual proximity sensing Samsung DeX

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE, 5G

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6 - International

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (Dual SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66 - International

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioUnspecified

USBUSB Type-C, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو -25.7 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$425.87 / 469.00 / 439.00 / 39,999

SAR EU0.68 W/kg (head) 1.04 W/kg (body)

ModelsSM-A556V, SM-A556U, SM-A556U1, SM-A556B, SM-A556B/DS, SM-A556E, SM-A556E/DS, SM-A5560

SAR0.80 W/kg (head) 0.72 W/kg (body)

رنگ بندی

Price59,999

SAR EU0.76 W/kg (head) 1.04 W/kg (body)

ModelsSM-S711B, SM-S711B/DS, SM-S711U1, SM-S711U, SM-S711W, SM-S7110

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 6 روز پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 23
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

سید امیر علی سیاسی

به نظر من A55 چون قیمتش پایین تره و اختلاف زیادی هم باS23fe نداره

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
I love Mehdi Shajari

قطعا S23 FE

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
majid_kh

s23fe

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
alirezanikkhah

S23fe در حد مبلغی که میدی گزینه بهتری هست ولی اگه نیازی نداشته باشی A55 هم کامل جواب هست

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

عملکرد سری S قطعا یک سروگردن بالاتره

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    arsalansh

    منم میگم اگر بخوای سامسونگ بگیری قطعا سری S یک چیز دیگه است اما به نظرم شیائومی 13T انتخاب بهتری از S23 FE هست .

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
Mohammad 14558

من باشم ، قطعاً S23 FE رو انتخاب می‌کنم

🤌کره بادوم زمینی

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
R.r 1313

من s23fe گرفتم واقعا هم راضی هستم قبل از خرید ویدیو های بررسی زیادی دیدم ازش ویدئو موبونیوز خیلی دقیق تر بود مشکل من فقط بحث حسگر اثر انگشت بود اوایل که کمی دیر تشخيص میده اما در کل خیلی از سامسونگ و رابط کاربری راحت و سریعش راضی هستم

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
Hamed .g

قطعا a55 بهتره

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Emran.B1388

👌🏻

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
Hirad2006

من بین A55 و S23fe قطعا نوکیا 1100 رو انتخاب میکنم

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
majid_kh

s23

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
arsalansh

متاسفانه هیچکدام در حد قیمتی که دارند ارزش خرید ندارند

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
shahab-021

اس ۲۳ هم بهتره هم محبوب تره

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
MHH

A 55 is better!

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    Hirad2006

    احسندووووم

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
alirza.amiry

AWLI

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
Ali6678

هردو خوبن ولی a55بهتره تا s23Fe

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
SinaRe8596

من خودم شخصا به خاطر ژن پرچمدار بودن s23 fe اونو ترجیه دادم و توی چند ماه استفاهد به غیر از باتری نقطه ضعف دیگه ای توش ندیدم

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    Hirad2006

    یه مقداری باتریش کوچیکه و بهینه مصرف نمیکنه احساس میکنم

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

من قطعا a55رو ترجیح میدم
چون صفحه نمایشش بزرگتره
امکان اضافه کردم کارت حافظه داره
ارزون تره
طراحی به شدت جذاب تری داره(با اختلاف زیاد)
باتری بهتری داره(با اختلاف زیاد)

در مقابل s23fe دوربین بهتری داره+پردازنده ی بهتر.
اما باتریش اصلا اوکی نیست
اما بحثی که هست اینه که دوربین و پردازنده ی a55 هم برای کارای روزمره+یکی دو دست گیم کاملا جوابه و اصلا دستتونو تو پوست گردو نمیزاره.

در نهایت من ترجیح میدم باتری عالی+دوربین و پردازنده ی به نسبت خوب داشته باشم که خیالم از بابت شارژدهی راحت باشه

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    ali.sh2004

    در ضمن a55 یک سال جدید تره که این توی بحث پشتیبانی نرم افزاری هم میتونه بهتر باشه، درسته یکساله اما خب بازم خوبه.
    ‌‌

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    Hirad2006

    من خودم سخت افزاری شیائومی رو خیلی میپسندم ولی سامسنگ واقعا درمورد گوشیاش واقعا متعهده. سر وقتش اپدیت میاد. هنه چی روونه.
    شیائومی بگیر نگیر داره از هر دو نفر یکی میگه خوبه یکی میگه بد
    سامسونگ واقعا حرف نداره

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳