کاهش سهم سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند

سامسونگ از سال 2012 و البته اگه یه بازه زمانی کوتاه توی سال 2020 فاکتور بگیریم؛ همیشه به عنوان پرفروش ترین برند گوشی دنیا شناخته شده و توی تمام گزارش هایی که به شکل سالانه یا فصلی در این مورد منتشر شده، تونسته به خوبی این جایگاه رو حفظ کنه و حتی از غول فناوری مثل اپل هم تونسته پیشی بگیره. با این وجود، طبق گزارش های جدید مربوط به سه ماهه سوم سال 2023، خطر به بیخ گوشی سامسونگ رسیده و شرکت های چینی در حال رقابت برای رسیدن به جایگاه های صدر این لیست هستند. همراه موبونیوز باشید تا ببینیم که سامسونگ میتونه جایگاه اول رو در سال 2024 هم حفظ کنه یا باید جایگاه اش رو به شرکت های چینی واگذار کنه؟

 

سامسونگ همچنان یکه تاز در لیست پرفروش ترین برند گوشی دنیا

به گزارش وب سایت Canalys که لیستی از برندهای پرفروش تولیدکننده گوشی در جهان را برای سه ماهه سوم سال 2023 رو منتشر کرده؛ سامسونگ همچنان با در اختیار داشتن 20 درصد از سهم بازار، در جایگاه اول این لیست قرار داره و به دنبال اون، اپل با 17 درصد، شیائومی (شامل برند POCO) با 14 درصد و OPPO (شامل برند OnePlus) با 9 درصد، به ترتیب رتبه های دوم تا چهارم لیست پرفروش ترین برند گوشی دنیا رو در اختیار دارند و شرکت چینی TRANSSION (تولید کننده سه برند Infinix، Tecno و iTel) هم با 9 درصد از سهم بازار، توی جایگاه پنجم قرار گرفته و سایر فروشنده های بازار هم، به طور مشترک 31 درصد باقی مونده از بازار موبایل جهان رو در اختیار گرفتن.

پرفروش ترین برند گوشی دنیا
بر اساس آمار منتشر شده توسط این وب سایت، تقریبا تمام برندهای تولید کننده تلفن همراه، با افت میزان سهم بازار در سه ماهه سوم سال 2023 در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 روبرو شدن و تنها تولید کننده ای که رشد قابل توجه حدود 40 درصدی رو در لیست پرفروش ترین برند گوشی دنیا تجربه کرده، شرکت چینی TRANSSION هست که البته با توجه به تولید گوشی های هوشمند ارزون قیمت توسط این برند و برندهای چینی دیگه مثل شیائومی، این میزان رشد چندان هم چیز عجیبی نیست.
متاسفانه، سامسونگ نسبت به مدت مشابه در سال 2023 با افت فروش از 64.1 میلیون دستگاه گوشی سامسونگ به 57.4 میلیون دستگاه تلفن همراه در سه ماهه سوم 2023، نه تنها هیچ رشدی نداشته، بلکه سهم 22 درصدی از سهم بازار فروش گوشی در دنیا رو هم از دست داده و به سهم 20 درصدی رسیده! البته اگه از حق نگذریم، اپل هم توی این مدت و با مشکلات متعددی که سری آیفون 15 داشتن، 6 درصد از سهم بازار رو در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از دست داده که ضربه مالی سنگینی رو به این برند وارد کرد.

افت رتبه سامسونگ در بین پرفروش ترین برندهای جهان

 

آیا سامسونگ همچنان در جایگاه اول باقی میمونه؟

واقعیت اینه که شرکت های چینی، اگه در یه کلمه بخوایم توضیح بدیم؛ در حال “غارت” سهم اپل و سامسونگ از بازار فروش تلفن همراه در جهان هستند و با این رشد عجیب و غریب برندهای چینی و البته تولیدات قابل قبول و ارزون قیمتشون، تصور دور از انتظاری نیست که اگه سامسونگ و اپل به همین روند فعلی ادامه بدند؛ به زودی جایگاه های صدر لیست پرفروش ترین برند گوشی دنیا، نصیب چینی ها بشه! با توجه به فاصله ای که هنوز هم سامسونگ از رقبای چینی خودش داره، احتمالا حالا حالاها نباید منتظر سقوط سامسونگ یا صعود چینی ها باشیم اما خوب، اپل و شرکت های چینی، تنها یه برد بزرگ برای تصاحب جایگاه اول لیست پرفروش ترین برند گوشی دنیا از سامسونگ فاصله دارند و اگه سامسونگ تعلل کنه یا یک بار دیگه نمونه ای به بزرگترین شکست های سامسونگ اضافه بشه، باختش در این لیست و از دست دادن جایگاه اول حتمی هست.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 6 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 19
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Alireza.1402

عالیه سامسونگ

۱۴ آبان ۱۴۰۲
Alireza.1402

سری اس سامسونگ جذابه

۱۳ آبان ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون خوب بود

۱۳ آبان ۱۴۰۲
mms2099

بسی ی تکونی ب خودش بده یا قیمتو بیاره پایین یا امکانات بیشتری بده

۱۳ آبان ۱۴۰۲
Nurse

چینی ها دارن همه چی رو قیچی میکنن

۱۲ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

سامسونگ جدیدا فقط پرچمداراش ارزش خرید بالایی دارن نه بقیه مدل هاش

۱۲ آبان ۱۴۰۲
    ali amm

    دقیقا

    ۱۲ آبان ۱۴۰۲
Mani2020

توی تمام محصولات چه گوشی همرا چه وسایل خونه محصولات الکترونیکی و دیجیتال سامسونگ حرف اول رو میزنه.ولی امسال سامسونگ بجز پرچمدارها برای بقیه گوشی هاش خیلی کم گذاشته همشون میتونستن بهتر باشن مثل حاشیه های نمایشگر.واقعا چرا سامسونگ دل از حاشیه های نمایشگر نمیکنه چیه اون همه حاشیه اونم تو سال 2023 یا ناچ قطره‌ای دوربین سلفی یا نداشتن پشتیبانی های دهن پرکنی مثل دالبی ویژن و Hdar8+ طراحی یکنواخت از اقتصادی تا پرچمدار، نبود شارژر در جعبه که واقعا اذیت کنده هست ریدم تو آپا که همچین بازی کثیفی رو شروع کرد و همه اینا رو یخورده بهتر بکنه چیز زیادی به قیمت گوشی اضافه نمیشه.ولی نمیدونم چرا انقدر کم میزاره.

۱۱ آبان ۱۴۰۲
Hwman

ممنون بابت مقاله

۱۱ آبان ۱۴۰۲
Mohammadreza138

ممنون

۱۱ آبان ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون

۱۱ آبان ۱۴۰۲
mms2099

سامسونگ هیچ خلاقیتی در طراحی رابط کاربری نداره

۱۱ آبان ۱۴۰۲
    Mobo 1400

    تو داری

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
Hossein713

حیف کاش بمونه

۱۰ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

bas ke gooshi haye mokhtalef mizane

۱۰ آبان ۱۴۰۲
arash09

چینی ها دارن تمام دنیا رو برای خودشون میکنن
بقیه کشورها باید حواسشون جمع کنن

۱۰ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

سام پادشاهه

۱۰ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

پادشاه

۱۰ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

امیدوارم سامسونگ از دست نره

۱۰ آبان ۱۴۰۲