نقد و بررسی مشخصات گوشی Z Flip 3 سامسونگ

نقد و بررسی گوشی گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ

سلام! بالاخره انتظار طرفدار های سامسونگ تموم شد و جدیدترین گوشی سامسونگ وارد بازار شد! توی مراسم سامسونگ آنپکد که اوایل آگوست 2021 برگزار شد، سامسونگ دو تا از جدید ترین گوشی های خودش یعنی GALAXY Z Flip 3 و GALAXY Z Fold 3 رو معرفی کرد و به تازگی گوشی های جدید خودش که طراحی خاصی دارن رو وارد بازار کرد. ظاهرا سامسونگ با تولید گوشی های سری Z قصد داره دنیای گوشی های هوشمند رو تغییر بده. البته باید ببینیم این تغییرات میتونه نظر کاربرها رو جلب کنه یا نه؟ اگر شما هم منتظر آشنا شدن با یکی از جذاب ترین گوشی های سامسونگ هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چون قراره به بررسی گوشی Z Flip 3 بپردازیم!

طراحی و کیفیت ساخت Z Flip 3

سامسونگ برای تولید گوشی های سری Z خودش دوتا سیاست متفاوت داره! سیاست اول تولید گوشی هایی با سایز معمولی و تبدیل اونها به تبلت یا فبلت، اما سیاست دوم مربوط به زد فیلیپ 3 میشه که سامسونگ گوشی هایی با سایز کوچیک تولید میکنه و با یه حرکت شما میتونید این گوشی رو تبدیل به یه گوشی معمولی کنید! این سیاست باعث شده جذاب ترین گوشی های دنیا متولد بشه! Z Flip 3 نسبت به نسل قبلی خودش به شدت بهینه شده این بهینه شدن رو میتونید توی بخش طراحی به وضوح ببینید. گوشی نسل قبلی انسجام و کارایی کافی رو نداشت اما زد فیلیپ 3 به راحتی چند مرحله از گوشی قدیمی بهتر شده! انسجام و کیفیت ساخت بالا به همراه کاربردی تر شدن، نوید این رو به کاربرها میده که میشه از این گوشی ها به عنوان گوشی اصلی استفاده کرد و دیگه جنبه فانتزی نداره!!! طراحی خاص، متریال با کیفیت و همچنین کیفیت ساخت به شدت خوب باعث شده این گوشی واقعا جذاب باشه.زد فلیپ 3همونطور که میدونید این گوشی بر خلاف زد فولد به صورت مربعی طراحی شده و توی نگاه اول شما با یه دستگاه جمع و جور طرف هستید. قاب پشتی کاملا از جنس شیشه ساخته شده و به وسیله لولایی که برای تا شدن گوشی در نظر گرفته شده، قاب پشتی به دو قسمت تقسیم میشه. قسمت بالایی یه پنل دیده میشه که دوربین ها و نمایشگر دوم زد فیلیپ 3 رو توی خودش جا داده و قسمت پایینی قاب پشتی هیچ چیزی وجود نداره و کاملا مینیمال طراحی شده.طراحی خاص زد فلیپ 3طراحی جذاب لولای زد فلیپ 3طراحی لولای کناری زد فلیپ 3طراحی فقاب پشتی زد فلیپ 3فریم میانی از آلومینیوم با کیفیت به صورت مات ساخته شده. اگر گوشی رو باز کنید روی لبه سمت راست دکمه پاور که با حسگر اثر انگشت ادغام شده و دکمه های کنترل کننده صدا رو میبینید. روی لبه سمت چپ این گوشی فقط خشاب سیم کارت دیده میشه که قابلیت پشتیبانی از یک سیم کارت رو داره. زیر گوشی اسپیکر، درگاه شارژ Type-C به همراه میکروفون مکالمه دیده میشه و بالای گوشی هم خبری نیست!طراحی فریم میانی زد فلیپ 3پنل جلویی یا همون پنل داخلی از نمایشگر تاشو تشکیل شده. حاشیه های پنل جلویی با توجه به تا شو بودن این گوشی کاملا قابل قبوله و همین باعث شده تقریبا 85 درصد از پنل جلویی به نمایشگر اختصاص پیدا کنه. پنل جلویی با استفاده از لایه ی پلاستیکی خاصی محافظت میشه و خبری از گوریلا گلس توی پنل جلویی یا داخلی نیست. حواشی پنل جلویی هم با پلاستیک تقریبا برآمده پوشونده شده تا زمانی که گوشی رو تا میکنید به پنل جلویی آسیبی وارد نشه. دوربین سلفی توی پانچ هول نسبتا جمع و جور به همراه اسپیکر مکالمه که موقع پخش موزیک به عنوان اسپیکر دوم عمل میکنه دیده میشه.دوربین سلفی و اسپیکر زد فلیپ 3حاشیه های نمایشگر زد فلیپ 3در مجموع این گوشی توی بخش طراحی نسبت به نسل قبلی خودش پیشرفت به شدت زیادی داشته و دیگه خبری از اون حس ناامنی توی این گوشی نیست. تنها ایراد جدی ای که میشه به بخش طراحی این گوشی وارد کرد، جای دکمه های کنترل کننده صداست که توی بالاترین بخش فریم میانی قرار گرفته و دسترسی بهش تقریبا خیلی سخته و اگر انگشت های کشیده نداشته باشید قطعا شما رو اذیت میکنه!

نمایشگر Z Flip 3

همونطور که میدونید گوشی های سری Z سامسونگ دو تا نمایشگر دارن. در نتیجه زد فیلیپ 3 هم دوتا نمایشگر داره. یه نمایشگر اصلی و یه نمایشگر کوچیک رو قاب پشتی گوشی! نمایشگر اصلی از پنل داینامیک امولد ساخته شده و 6.7 اینچ بزرگی داره. این نمایشگر جذاب رزولوشن 1080 در 2640 پیکسل داره که باعث میشه نسبت تصویر کشیده تری رو نسبت به گوشی های معمولی در اختیار کاربر قرار میده. البته این نمایشگر به اندازه نمایشگر زد فولد 3 کشیده و عمودی نیست! همچنین نمایشگر اصلی Z Flip 3 نرخ تازه سازی 120Hz رو هم پشتیبانی میکنه و 120 هرتزی بودن این نمایشگر قابلیت پخش تصاویر HDR10+ رو هم داره. کیفیت این نمایشگر واقعا عالیه! پنل داینامیک امولد باعث شده نمایشگر این گوشی عمق رنگ مشکی رو به بهترین حالت ممکن نمایش بده و همچنین رنگ ها و زاویه دید به طبیعی ترین حالت ممکن به کاربر نمایش داده میشه!نمایشگر زد فلیپ 3تنظیمات نمایشگر زد فلیپ 3تنظیمات مربوط به رنگ نمایشگر زد فلیپ 3خط وسط نمایشگر زد فلیپ 3کیفیت نمایشگر زد فلیپ 3بریم سراغ جذاب ترین بخش زد فیلیپ 3 سامسونگ! نمایشگر دوم که روی قاب پشتی قرار داره یکی از اون بخش هاست که باعث میشه این گوشی طرفدار های زیادی داشته باشه. نمایشگری با پنل سوپر امولد و اندازه 1.9 اینچی! نمایشگر این گوشی نسبت به نسل قبلی تقریبا 0.8 اینچ بزرگتر شده و همین باعث میشه Z Flip 3 توی بخش نمایشگر هم نسبت به برادر بزرگتر خودش پیشرفت داشته باشه. نمتیشگر جذاب زد فلیپ 3نمایشگری با کیفیت به شدت بالا و رزولوشن 260 در 512 پیکسل این امکان رو به شما میتونه تا تمام اطلاعات مربوط به گوشی رو بدون باز کردن در اختیار داشته باشد. شما میتونید استایل ها مختلفی رو برای این نمایشگر مشخص کنید. استایل هایی مثل نمایش ساعت با فرمت های مختلف، شما میتونید بدون باز کردن گوشی به پیام ها و اعلانات گوشیتون دسترسی داشته باشید، میتونید موزیک پلیر خودتون رو کنترل کنید و از همه مهم تر شما با استفاده از این نمایشگر میتونید با استفاده از دوربین اصلی این گوشی، عکس های سلفی جذابی رو ثبت کنید. این نمایشگر دوم واقعا بی نظیره!تنظیمات نمایشگر دوم زد فلیپ 3نمایشگر دوم زد فلیپ 3قابلیت نمایشگر دوم زد فلیپ 3البته بخش نمایشگر این گوشی خاص و بدون ایراد نیست. بزرگترین ایرادی که به بخش نمایشگر این گوشی میشه گرفت، تاخوردگی وسط نمایشگر داخلیه این گوشیه. این تو رفتگی میتونه شما رو آزار بده! البته وقتی شما یه گوشی خاص میخرید باید با محدودیت های اون کنار بیاید. سامسونگ نتونسته این مشکل رو رفع کنه اما امیدواریم توی نسخه های بعدی این مشکل به صورت کامل برطرف بشه! در مورد کیفیت نمایشگر های این گوشی جای هیچ حرف و حدیثی نیست. نمایشگر Z Flip 3 واقعا معرکس!

باتری و شارژدهی Z Flip 3

سامسونگ برای بخش باتری هیچ تغییری توی این گوشی نسبت به نسل قبلی ایجاد نکرده و دقیقا از همون باتریه لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت استفاده کرده! البته امکاناتی مثل پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی؛ شارژ وایرلس 10 واتی و همچنین قابلیت جدید شارژ معکوس وایرلس 4.5 واتی رو برای بخش باتری این گوشی در نظر گرفته. با توجه به 120هرتزی شدن نمایشگر این باتری نمیتونه زیاد شما رو راضی کنه. توی استفاده های معمولی نهایتا میتونه یک روز کامل دووم بیاره و توی استفاده های سنگین میتونه یه نصفه روز شما رو همراهی کنه! مثلا نیم ساعت بازی کالاف دیوتی موبایل تقریبا 10 درصد از شارژ باتری این گوشی رو کم میکنه که اگر یک ساعت بازی کنید این عدد تا 24 درصد هم میرسه! شارژ شدن زد فلیپ 3تنظیمات مربوط به باتری زد فلیپ 3در مورد شارژ شدن این گوشی با توجه به پشتیبانی از شارژ سریع 15 وایت تقریبا 70 دقیقه زمان میبره تا گوشی به صورت کامل شارژ بشه که این زمان زیادی برای شارژ شدن یه باتری 3300 میلی آمپر ساعتی محسوب میشه. در مجموع میتونیم بگیم که باتری این گوشی میتونه یکی از نقاط ضعف اصلی اون محسوب بشه، البته باید دید توی طولانی مدت چه عملکردی از خودش نشون میده!

امنیت زد فیلیپ 3 سامسونگ

سامسونگ برای امنیت این گوشی از حسگر اثر انگشت خازنی استفاده کرده و اون رو با دکمه پاور ادغام کرده. ظاهرا سامسونگ هم بیخیال حسگر های اثر انگشت اپتیکال شده! عملکرد و سرعت حسگر اثر انگشت کاملا قابل قبول و خوبه. تنظیمات امنیتی زد فلیپ 3حسگر اثر انگشت زد فلیپ 3نکته ای که این وسط وجود داره اینه که اکثر گوشی های معمولی دکمه پاور یا همون حسگر اثر انگشت رو تقریبا وسط فریم میانی قرار میدن تا دسترسی آسون تری داشته باشه اما به دلیل طراحی خاص این گوشی سامسونگ مجبور شده حسگر خودش رو ببره روی قسمت بالایی و همین موضوع یکم دسترسی به دکمه پاور و حسگر اثر انگشت رو سخت میکنه. محل قرار گیری حسگر اثر انگشت زد فلیپ 3در ضمن این گوشی از سیستم تشخیص چهره دو بعدی هم استفاده میکنه که عملکرد سریع و بدون باگی رو از خودش نشون میده. به جز اون نقطه ضعفی که مربوط به طراحی میشه، بخش امنیت این گوشی نقطه ضعف خاصی نداره!

دوربین Z Flip 3

ظاهرا سامسونگ برنامه ای برای تقویت دوربین گوشی های جدید خودش نداشته و تمام توان و تمرکزش رو صرف طراحی خاص این گوشی ها کرده. Z Flip 3 دوتا سنسور 12 مگاپیکسلی توی قاب پشتی خودش داره و خبری از سنسور تله فوتو یا ماکرو توی این گوشی نیست.فریم دوربین های زد فلیپ 3

  • سنسور اصلی:

عکس های ثبت شده با سنسور 12 مگاپیکسلی واید این گوشی کیفیت قابل قبولی دارن. وایت بالانس، شارپنس و روشنایی عکس ها کاملا مطلوب و معمولیه! البته اگر شرایط نوری مناسب باشه میتونید عکس های به شدت جذابی رو ثبت کنید اما اگر شرایط نوری مناسب نباشه عکس ها به شدت نویزی میشن. 

نمونه عکس اصلی GALAXY Z Flip 3
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس حالت شب GALAXY Z Flip 3
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور اولترا واید:

عکس های فوق عریضی که با سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید ثبت میشن، مشخصات فنی ضعیف تری نسبت به عکس های سنسور اصلی دارن و همچنین اعوجاج و بهم ریختگی توی حواشی عکس های اولترا واید به شدت دیده میشه. همچنین شارپنس عکس ها به صورت چشمگیری پایین میاد. 

نمونه عکس اولترا واید GALAXY Z Flip 3
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • فیلم برداری:

این گوشی از قابلیت فیلمبرداری 4K@30/60fps پشتیبانی میکنه. کیفیت تصاویر ضبط شده واقعا قابل قبوله! نکته ی جذاب در مورد دوربین این گوشی اینه که با توجه به طراحی خاص Z Flip 3 شما میتونید زمانیکه گوشی نیمه باز هست هم فیلمبرداری انجام بدید و همین باعث میشه لرزش دوربین به شدت پایین بیاد و در نتیجه فیلم های با کیفیت تری رو میتونید ضبط کنید.قابلیت فیلمبرداری تاشو زد فلیپ 3

  • دوربین سلفی:

سنسور سلفی 10 مگاپیکسلی هم عملکرد معمولی رو به خوبی داره. عکس های سلفی با جزئیات نسبتا خوبی ثبت میشن و همچنین وایت بالانس و شارپنس تصاویر قابل قبوله. البته همه این ویژگی ها مربوط میشه به زمانی که شما شرایط نوری مناسبی رو فراهم کنید. اگر نتونید شرایط نوری مناسبی رو فراهم کنید، عکس های سلفی هم با نویز زیادی همراه میشن.

نمونه عکس سلفی GALAXY Z Flip 3
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

در مجموع عملکرد بخش دوربین این گوشی با توجه به قیمتی که داره عملکرد کاملا معمولی محسوب میشه. اگر اولویت شما برای خرید گوشی دوربین گوشی باشه، این گوشی به هیچ وجه نمیتونه شما رو راضی کنه. به راحتی میتونید با این قیمت یکی از پرچمدار های بازار رو تهیه کنید که قطعا عملکرد دوربین بهتری رو خواهید داشت!

سخت افزار و پردازنده Z Flip 3

سامسونگ اومده از بهترین پردازنده موجود برای جدیدترین گوشی خودش استفاده کرده. پردازنده اسنپدراگون 888 با معماری 5 نانومتری که از 5G هم پشتیبانی میکنه وظیفه عملیات پردازشی Z Flip 3 رو بر عهده داره. با توجه به اسنپدراگون بودن پردازنده این گوشی، از پردازنده گرافیکی آدرنو 660 برای پردازش کار های گرافیکی استفاده میکنه. این گوشی توی دو نسخه روونه بازر شده. نسخه 128 گیگابایتی با حافظه رم 8 گیگابایت و نسخه 256 گیگابایتی با حافظه رم 8 گیگابایت. ترکیب این سخت افزار باعث میشه این گوشی از پس تمام کار های پردازشی سنگین بر بیاد و برای اجرای بازی های سنگین و همچنین توی محیط کاربری به هیچ مشکلی برخورد نکنه.تنظیمات مربوطه به بازی کالاف دیوتی در زد فلیپ 3 گیم پلی کالاف دیوتی در زد فلیپ 3 دمای گوشی زد فلیپ 3زد فیلیپ 3 با کمک این سخت افزار قوی میتونه بازی کالاف دیوتی موبایل رو توی بهترین حالت گرافیکی به راحتی اجرا کنه. البته بخش سخت افزار این گوشی یه مشکل نسبتا بزرگ داره و اون داغ شدن گوشیه! زمانی که با این گوشی یک ساعت بازی میکنید یا توی دوربین هستید یهویی دمای گوشی از 33 درجه به 43 درجه سانتی گراد میرسه که این میتونه آسیب جدی به باتری و عملکرد پردازشی وارد کنه.

نرم افزار و رابط کاربری Z Flip 3

زد فیلیپ 3 از اندروید 11 به عنوان سیستم عامل استفاده که با رابط کاربری One UI 3.1.1 بهینه سازی شده. این رابط کاربری که به نظر خیلی از کاربر های اندرویدی بهترین رابط کاربری محسوب میشه، علاوه بر امکانات شخصی سازی زیاد و محیط کاربری روونی که در اختیار کاربر قرار میده، به خوبی برای این گوشی بهینه سازی شده. شما میتونید با نیمه باز کرد این گوشی از قسمت پایینی به عنوان کیبورد استفاده کنید! یا مثلا توی بخش های مختلف به راحتی میتونید مولتی تسکینگ انجام بدید و از قابلیت های جذاب محیط کاربری اختصاصی این گوشی استفاده کنید!آیکون های رابط کاربریزد فلیپ 3رابط کاربری زد فلیپ 3کیبورد زد فلیپ 3سیستم عامل زد فلیپ 3اطلاعات مربوط به گوشی زد فلیپ 3

اسپیکر Z Flip 3

همونطور که توی بخش طراحی اشاره کردم Z Flip 3 دو تا اسپیکر داره و این یعنی این گوشی از سیستم پخش صدای استریو بهره میبره. بلندی و کیفیت صدا به شدت خوبی رو میتونید از این اسپیکر ها توقع داشته باشید. علاوه بر بلندی و کیفیت صدای خوب، تفکیک صدایی به بهترین شکل ممکن انجام میشه. نکته بعدی در مورد اسپیکر این گوشی ، طراحی خاص اونه! اسپیکر اول زیر گوشی قرار داره و اسپیکر دوم روی پنل جلویی و همین باعث میشه موقع بازی کردن یا فیلم دیدن صدا به صورت کامل به کاربر برسه!اسپیکر های زد فلیپ 3

جمع بندی

زد فیلیپ 3 با قیمت تقریبا 1000 دلاری روونه بازار شده که این عدد برای یه گوشی خاص منطقیه! اما امکاناتی که این گوشی در اختیار شما قرار میده با این رقم همخونی نداره. شما میتونید با همین قیمت بهترین گوشی ها بازار رو تهیه کنید. از جمله نکات مثبت این گوشی میشه به طراحی خاص و کیفیت ساخت بالا، سخت افزار قوی، رابط کاربری جذاب و کاربردی و همچنین اسپیکر های فوق العاده اشاره کنیم. البته این گوشی توی بخش دوربین و باتری ضعف داره که اگر اولویت شما برای خرید گوشی دوربین باشه اصلا این گوشی رو به شما پیشنهاد نمیکنیم. در نهایت باید توجه داشته باشید سامسونگ این گوشی رو برای قشر خاصی تولید کرده و خودش هم این احتمال رو میده که تمام کاربران نظر مثبتی در مورد Z Flip 3 نداشته باشن. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

سوالات متداول
(6 سوال)
مزایای Z Flip 3 چیست؟ چرا این گوشی رو بخریم؟

از جمله نکات مثبت سامسونگ زد فیلیپ 3 میشه به طراحی خاص و کیفیت ساخت بالا، سخت افزار قوی، رابط کاربری جذاب و کاربردی و همچنین اسپیکر های فوق العاده اشاره کنیم.

معایب سامسونگ Z Flip 3 چیست؟ چرا این گوشی رو نخریم؟

بخش دوربین و باتری نقاط ضعف Z Flip 3 رو تشکیل میدن که با توجه به طراحی خاص این گوشی منطقیه. و اگر جز اولویت های شما بهحساب میان انتخاب های بهتری وجود داره.

آیا Galaxy Z Flip 3 از رم میکرو پشتیبانی میکنه؟

خیر، خشاب سیم کارت Galaxy Z Flip 3 فقط از یک سیم کارت پشتیبانی میکنه.

آیا زد فیلیپ 3 کاملا ضد آب هستش؟

این گوشی طبق ادعای سامسونگ تونسته گواهی IPX8 رو دریافت کنه و این گواهی Z Flip 3 اجازه میده توی آب دووم بیاره اما با توجه به طراحی خاص این گوشی نمیشه زیاد روی این گواهی حساب باز کرد. پیشنهاد میکنیم گوشی رو زیر آب نبرید. در ضمن این گوشی گواهی خاصی برای مقاومت در برابر گرد و غبار نداره!

 Z Flip 3اندروید 12 رو دریافت میکنه؟

با توجه به جدید بودن این و از طرفی جز گوشی خاص برند سامسونگ محسوب میشه، در نتیجه به احتمال خیلی زیاد این گوشی تا 2 الی 3 سال آینده تمام آپدیت های نرم افزاری رو دریافت میکنه. البته تمام این حدس ها به سامسونگ و سیاست های سامسونگ بستگی داره. در ضمن این گوشی به دلیل طراحی و رابط کاربری خاص احتمالا دیر تر از بقیه گوشی ها آپدیت دریافت کنه

محافظ نمایشگر اصلی دقیقا چه جنسی داره؟

قاب پشتی این گوشی با استفاده از گوریلا گلس وکتوس محافظت میشه اما به دلیل طراحی خاص و تا شو بودن این گوشی سامسونگ مجبور بوده برای محافظت از نمایشگر اصلی زد فلیپ 3 از نوعی لایه پلاستیکی خاص استفاده کنه و خطی که وسط نمایشگر دیده میشه بخاطر استفاده از پلاستیک بخاطر شیشه ایجاد میشه. البته مقاومت این لایه پلاستیکی طبق ادعای سامسونگ کمتر از محافظ های گوریلا گلس نیست!

خرید گوشی z flip3
نقاط قوت
نمایشگر فوق العاده با کیفیت
کیفیت بالای نمایشگر دوم
طراحی خاص و جذاب
اسپیکر فوق العاده
پردازنده پر قدرت
نقاط ضعف
عملکرد ضعیف بخش باتری
خط وسط نمایشگر اصلی
محل قرار گیری دکمه ها
دوربین معمولی
نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۸ شهریور, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 233
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

abasi6658

خیلی جذابه
امیدوارم توی نسخه های جدیدش ایرادهاش برطرف بشه

۱۹ تیر ۱۴۰۲
Soheil ilsaadatmand

8

۰۷ خرداد ۱۴۰۱
Alireza 1401

فیلپ بهتر یا فولد

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
thisabasi

به نظرم جا داره خیلی بهتر از این بشه اما هرچی باشه جذابتر و بهتر از مدل p50 هواویه

۱۲ فروردین ۱۴۰۱
mehrab d

هیچ وقت از جذابیت هاش کم نمیشه

۲۰ اسفند ۱۴۰۰
Aria_A22 5G

عالیه ولی توی نسخه ۴ امیدوارم بهتر هم بشه

۰۲ اسفند ۱۴۰۰
Aria_A22 5G

من خیلی A22 5G رو دوست دارم یک ماه و خورده ای دیگه میوخام بخرم.. نمیدونم بخرم یانه ؟ واسه بازی خوب هست؟ درکل A12بهتره یا A22 5G؟ پوکو ام ۳ پرو بهتره؟ یا A22 5G؟ تروخدا بهم بگید ممنون❤ …

۱۱ بهمن ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

خلاقیتشو می‌شه تحسین کرد 👏🏻👌🏻

۱۱ بهمن ۱۴۰۰
ABEDI.HASAN

شب خوش
برو درسته
موفق و پیروز باشی
🤩🤩🤩😎😎😎✌✌✌

۰۷ بهمن ۱۴۰۰
ABEDI.HASAN

در بخش پردازنده هم که پردازنده پرچم داره

۰۷ بهمن ۱۴۰۰