نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 سامسونگ

نقد و بررسی ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 سامسونگ

سلام! دنیای ساعت های هوشمند به شدت جذاب شده و تمام برند ها و کمپانی های سازنده گوشی به این فکر افتادن که ساعت و گجت های هوشمند مخصوص اکوسیستم خودشون رو طراحی و روونه بازار کنن. سامسونگ هم از قافله عقب نمونده و چند سالی میشه ساعت های هوشمند خودش رو معرفی کرده. جدید ترین و آخرین ساعت هوشمندی که توسط کمپانی محبوب سامسونگ معرفی شد، Galaxy Watch 3 بوده. ساعتی با صفحه نمایش گرد و استایل کلاسیک!سامسونگ ساعت جدید خودش رو اوایل آگوست 2020 معرفی کرده و تقریبا بعد از یک ماه وارد بازار ایران شد. گلکسی واچ 3 توی بازار ایران یه چیزی بین 6 تا 6 میلیون و 300 هزار تومن قیمت داره و جز ساعت های هوشمند پرچمدار محسوب میشه. سامسونگ ادعا کرده ساعت جدیدش یکی از بهترین ساعت های  موجود توی بازاره که اگر قصد خرید این ساعت جذاب رو دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به صورت کامل این ساعت هوشمند رو مورد نقد و بررسی قرار بدیم!

طراحی و کیفیت ساخت Galaxy Watch 3

سامسونگ سعی کرده ترکیبی بهینه شده از تمام نسخه های قبلی گلکسی واچ رو توی Galaxy Watch 3 استفاده کنه. این ساعت استایل کلاسیک داره و طبیعتا با صفحه گرد طراحی شده. جنس بدنه فلزی باعث شده وزن گلکسی واچ 3 تقریبا 53 گرم باشه که وزن زیادی محسوب میشه. کیفیت ساخت این ساعت آدم رو به وجد میاره و حس کار کردن با این گجت واقعا جذابه. داخل باکس بند چرمی قرار داره که با استفاده از بند های چرمی سامسونگ سعی کرده حس کلاسیک بودن رو به کاربر القا کنه. البته بند های چرمی با اینکه از کیفیت بالایی برخوردار هستن اما برای استفاده روزانه زیاد کاربردی نیستن! اگر به این بند چرمی آب بخوره و به صورت مداوم روی دست بسته بشه احتمال داره تغییر حالت بده و ظاهر جذاب و لاکچری خودش رو از دست بده!بند چرمی Galaxy Watch 3روی لبه سمت راست Galaxy Watch 3 دو تا دکمه توی موقعیت های ساعت 2 و 4 قرار داره که برای کنترل کردن ساعت قرار داده شده. فضای بین این دوتا دکمه مکانیکی با برآمدگی پوشش داده شده تا موقعی که مچ دست شما خم میشه اشتباها این دکمه عمل نکنن و یه جورایی با این سیستم از لمس های اشتباه جلوگیری کردن. نکته جذاب گلکسی واچ 3 جاییه که دور نمایشگر این ساعت حلقه ای وجود داره که به صورت دایره ای میچرخه و باعث میشه شما بدون لمس کردن صفحات داخلی رو اسکرول کنید یا تغییر حالت بدید و بین حالت ها و امکانات مختلف Galaxy Watch 3 جا به جا بشید. این حلقه دایره چند تا مزیت داره؛ مثلا به خاطر اختلاف سطحی که با نمایشگر داره از ضربه های احتمالی به نمایشگر جلوگیری میکنه اما همین اختلاف سطح باعث میشه موقعی که با ساعت کار میکنید و اون رو لمس می کنید، انگشتتون به این لبه ها گیر کنه و حس کاربری خوبی رو به شما منتقل نکنه.طراحی و کیفیت ساخت لبه های کناری Galaxy Watch 3طراحی پنل جلویی Galaxy Watch 3زیر گلکسی واچ 3 سنسور های مخصوص این ساعت قرار دارن که اگر ساعت رو برگردونید نور سبزی رو میبینید که این نشونه فعال بودن سنسور های Galaxy Watch 3 هستش! البته این ساعت مثل بیشتر ساعت های هوشمند گواهی IP68 داره که اگر در مورد گواهی ها IP و ضد آب و گرد غبار بودن اطلاعی ندارید. حتما توصیه میکنم به مطلب انواع گواهی ها سر بزنید و اون مطلب رو به صورت کامل مطالعه کنید.

نمایشگر Galaxy Watch 3

سامسونگ از بهترین و جدید ترین تکنولوژی نمایشگر های خودش برای Galaxy Watch 3 استفاده کرده. صفحه نمایش دایره که با تکنولوژی سوپر امولد ساخته شده و 1.4 اینچ بزرگی داره. تقریبا 30 درصد از بدنه  این ساعت رو نمایشگر اون تشکیل داده. نمایشگر گلکسی واچ 3 تراکم پیکسلی 364 داره که باعث میشه تصاویر و متن هایی که توی این نمایشگر میبینید بی نظیر باشه! Galaxy Watch 3 قابلیت Always-on display رو هم پشتیبانی میکنه که با استفاده از این قابلیت میتونید به صورت همیشگی نمایشگر ساعتتون رو روشن نگه دارید و اطلاعات مربوط به زمان و تاریخ رو همیشه در دسترسی داشته باشید. در مورد محافظ این نمایشگر باید گفت که از گوریلا گلس DX استفاده میکنه و ر برابر خط و خش های جزئی مقاومت خوبی داره و میتونید با استفاده از گلس محافظ امنیت نمایشگر خودتون رو بالا تر هم ببرید!کیفیت نمایشگر Galaxy Watch 3

باتری و شارژدهی Galaxy Watch 3

سامسونگ از باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 340 میلی آمپر برای Galaxy Watch 3 استفاده کرده. در مورد  عملکرد شارژدهی باید گفت اگر تمام حسگر و سنسور های این ساعت فعال باشه، میتونه تقریبا 2 روز تا 2 روز و نصفی با شما شارژدهی داشته باشه. اما اگر به صورت بهینه از حسگر های گلکسی واچ 3 استفاده کنید میتونه 3 روز و نصفی و حتی 4 روز هم شما رو همراهی کنه.باتری و شارژدهی Galaxy Watch 3داخل جعبه گلکسی واچ 3 سیستم شارژ وایرلس قرار داره که به زیر ساعت متصل میشه و برای شارژ شدن به صورت کامل تقریبا 2 ساعت و 30 دقیقه زمان لازم داره. در مجموع نسبت به ساعت های دیگه ای که توی بازار موجوده عملکرد شارژ دهی معمولی داره، چون گجت هایی از برند شیائومی و آنر وجود دارن که بیشتر از 4 روز میتونن به شما شارژدهی داشته باشن. همچنین مدت زمان شارژ شدن این باتری هم نسبتا طولانیه اما شاید ارزش داشته باشه شما 2 ساعت زمان بزارید برای شارژ کردن گجت و بتونید تا 3 روز ازش استفاده کنید!

حسگر ها و قابلیت های Galaxy Watch 3

سامسونگ سعی کرده هر چیزی که شما لازم دارید رو داخل ای ساعت برای شما قرار بده. حسگر های مثل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ،سنجش ضربان قلب، سنجش فشار خون و GPS. این سنسور ها زمانی جذاب میشن که گلکسی واچ 3 از 54 مدل ورزشی پشتیبانی میکنه و با کمک این سنسور ها میتونه عملکرد ورزشی شما رو به صورت دقیق تحلیل و بررسی کنه. شاید براتون جذاب باشه که ساعتتون بتونه نوار قلب شما یا حتی میزان اکسیژن خونتون رو اندازه گیری کنه! Galaxy Watch 3 این دوتا قابلیت رو در اختیار شما قرار میده البته به دلیل تحریم بودن ایران باید با چندتا کلک نرم افزاری و نصب چندتا نرم افزار جانبی این دوتا قابلیت رو روی ساعتتون داشته باشید!نکته جذابی که گلکسی واچ 3 ازش پشتیبانی میکنه اپلیکیشن strava هستش. شما با استفاده از این نرم افزار بدون اینکه گوشی رو همراه خودتون داشته باشید میتونید فعالیت ورزشی داشته باشید و زمانی که ساعت رو به گوشی متصل می کنید تمام اطلاعات مربوط به فعالیت ورزشی روی این نرم افزار قرار میگیره و قابلیت هایی جذابی رو در اختیارتون قرار میده که چالش های روزانه و جالبی داره که خیلی به درد ورزشکارا میخوره.

رابط کاربری و نرم افزار Galaxy Watch 3

سامسونگ از رابط کاربری اختصاصی خودش یعنی wearable OS 5.5 بر اساس تایزن برای این گجت استفاده کرده. امکانات جذابی که این رابط کاربری در اختیار شما قرار میده باعث میشه حس کار کردن و حس کاربری خوبی رو با این رابط کاربری تجربه کنید. حتی میتونید با استفاده از این رابط کاربری نرم افزار های مخصوص ساعت های هوشمند رو روی این ساعت نصب کنید. با استفاده از این رابط کاربری شما میتونید ناتیفیکیشن هاتون رو مدیریت کنید و حتی میتونید به اونها جواب بدید!رابط کاربری Galaxy Watch 3هم میتونید به صورت متنی جواب پیام ها رو بدید که باید از کیبوردی که گلکسی واچ 3 در اختیارتون میزاره و شبیه به کیبورد گوشی های دکمه ای قدیم هست، استفاده کنید. در ضمن میتونید با استفاده از فرمان های صوتی که متاسفانه از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنن جواب بدید و همچنین میتونید به صورت دست نویس که خوشبختانه از زبان فارسی پشتیبانی میکنه جواب بدید. همه اینا باعث میشه رابط کاربری به شدت خوبی رو سامسونگ برای گجت های خودش داشته باشه و حس کاربری بی نظیری رو به شما منتقل کنه.البته نکته ای که در مورد رابط کاربری Galaxy Watch 3 وجود داره اینه که فقط با گوشی های سامسونگ سازگاری کامل رو داره. حتی گوشی های اندروید از برند های دیگه بعضی از این امکانات رو ندارن. در ضمن اگر شما کاربر IOS هستید هیچ کدوم از امکانات رابط کاربری این ساعت رو نمیتونید استفاده کنید.

سخت افزار Galaxy Watch 3

در مورد مشخصات سخت افزاری باید گفت که این ساعت از بلوتوث نسخه 5 پشتیبانی میکنه و تمام قابلیت های جدید ترین نسخه بلوتوث رو در اختیار شما قرار میده که علاوه بر اینکه شما میتونید ساعت رو به گوشی متصل کنید، همزمان این قابلیت رو داره که ساعت به هدفونتون هم متصل باشه. Galaxy Watch 3  از حافظه داخلی 8 گیگابایتی هم پشتیبانی میکنه. این دو قابلیت باعث میشه نیازی نباشه برای ورزش کردن گوشی خودتون رو همراهتون ببرید. فقط کافیه هدفونتون رو به گلکسی واچ 3 متصل کنید و از موزیک های داخل ساعت لذت ببرید.قابلیت های Galaxy Watch 3در ضمن اسپیکر و میکروفون توی این ساعت وجود داره که میتونید موزیک ها به صورت مستقیم از ساعت پخش کنید. البته وقتی ساعت هوشمندی از اسپیکر و میکروفون پشتیبانی میکنه یعنی قابلیت مکالمه مستقیم هم داره.با Galaxy Watch 3 میتونید به صورت مستقیم و با کیفیت بالا مکالمه داشته باشید و نیازی نیست هدفونتون همیشه همراهتون باشه برای مکالمه کردن!

جمع بندی

در مجموع Galaxy Watch 3 با توجه به قیمت 6 میلیون تومنی جز ساعت های پرچمدار محسوب میشه. قبل از اینکه بریم سراغ نقاط قوت و ضعف این ساعت باید بدونید که اگر گوشی سامسونگ دارید این ساعت میتونه برای شما مناسب باشه اما اگر گوشی اندرویدی از برند های دیگه ای دارید یا اینکه آیفون دارید اصلا نمیتونید روی این ساعت حساب کنید. تنها نقطه ضعفی که میشه برای گلکسی واچ 3 در نظر گرفت وزن نسبتا زیاده اونه که اگر به ساعت های سنگین عادت ندارید میتونه شما رو اذیت کنه. نقاط قوت زیادی مثلا نمایشگر فوق العاده، قابلیت مکالمه، سنسور های کاربردی، رابط کاربری جذاب و همچنین طراحی کلاسیک رو میتونیتد توی Galaxy Watch 3 پیدا کنید. امیدوارم اگر قصد خرید این گجت جذاب رو دارید این مطلب تونسته باشه شما رو راهنمایی کنه و ممنونم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۲۶ خرداد, ۱۴۰۰
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 138
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

abasi6658

سری ۶ هم اومد و همچنان در حسرت خریدش 😑

۰۳ اسفند ۱۴۰۱
SOHRAB

💛

۲۳ شهریور ۱۴۰۱
Reza1383

سلام خواهش میکنم یکی منو راهنمایی کنه چطوری فشار خون و ای سی جی رو فعال کنم
هرکاری بود کردم نشد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

جالبه ❤👌🏻

۰۹ بهمن ۱۴۰۰
ARSAM87

عالی

۰۳ بهمن ۱۴۰۰
ARSAM87

💛

۰۳ بهمن ۱۴۰۰
iman

خوشگل نیست

۰۹ دی ۱۴۰۰
Sejjad66

دمت گرم

۰۱ دی ۱۴۰۰
a.s_momeni

😍😍😍

۰۷ آذر ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

👏🏻👏🏻👏🏻

۰۶ آذر ۱۴۰۰