نقد و بررسی مشخصات گوشی S21 Ultra سامسونگ

بررسی Galaxy S21 Ultra سامسونگ

در این مطلب قصد داریم به بررسی S21 Ultra، یکی از بهترین پرچمدار های اخیر این کمپانی محبوب کره‌ای بپردازیم. اولین کلمه‌ای بعد از دست گرفتن این گوشی به ذهنتون میرسه ابهته، گوشی که از همه نظر کامله و در درست گرفتنش به شما حس خیلی خوبی میده. تغییرات مثبت و جالب توجه سامسونگ توی بخش ظاهر که زیبایی این گوشیو دوچندان کرده، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 به همراه 12 و 16 گیگابایت رم، صفحه نمایش فوق العاده با کیفیت، دوربین های همه فن حریف و باتری قوی همگی از ویژگی های ابتدایی و قابل ملاحظه پرچمدار سال 2021 سامسونگ یعنی اس 21 اولتراست.

طراحی و کیفیت ساخت Galaxy S21 Ultra

توی این بخش سامسونگ غوغا کرده و زبون طراحی های چند ساله خودشو دچار تغییر کرده، چیز هایی که تا حالا ندیده بودیم و در نوع خودش جذاب به نظر می‌رسه، پشت گوشی، پکیج دوربین ها از فریم دور گوشی اومده و  تو قاب پشتی قرار گرفته، یعنی جدا نیست، و این یک چیز جدید از کمپانی سامسونگ خلق شده، دلیلش هرچی بوده سامسونگ ترکونده، چون اون برامدگی بد و زمخت اس20 اولترا و نوت20 اولترا دیگه دیده نمیشه و حس خیلی بهتری داره. جنس قاب پشتی از شیشه و گوریلاگلس وکتوسه که طراحی مات و زیبایی داره و جای اثرانگشت روش نمی‌مونه، به جرعت میشه گفت یکی از جذابیتاش طراحی رنگ هاییه که روی گوشی ها وجود داره، مشکی یه دست مات. واقعا این طراحی جدید سامسونگ شما رو به وجد میاره و می‌تونیم بگیم سامسونگ توی این بخش گل کاشته.دور تا دور گوشی از جنس آلومینیومه، زیر گوشی درگاه Type C، اسپیکر، میکروفون و خشاب سیم کارته، نکته قابل توجه اینکه سامسونگ خیلی ریز از اون بقل درگاه SD card رو از گوشی هاش حذف کرده! روی اس۲۱ اولترا پشتیبانی از مموری کارت نخواهیم داشت. لبه‌ی سمت راست گوشی دکمه پاور و کم و زیاد کردن صداست، که جاشون واقعا معقول و خوبه، بالای گوشی خبری از چیز خاصی نیست، فقط یک میکروفون کوچیکه، لبه‌ی سمت چپ گوشی هم کویره هیچ چیزی وجود نداره و دکمه بیکسبی هم رفته و کلا دیگه وجود نداره. بریم سراغ پنل جلویی جایی که تخت نیست و یک مقدار خیلی کمی کرو شده لبه هاش، ولی می‌تونیم بگیم ما این طراحی رو از سری اس20 داشتیم و روی نوت20 اولترا هم دیدیم و می‌تونیم بگیم پنل جلویی خیلی جذاب و خوبه، حاشیه ها به شدت اومده پایین، 90 درصد پنل جلوییو نمایشگر تشکیل داده که این واقعا خوبه، اون پانچ هول ریزی هم که از سری اس20 اومد همچنان توی این گوشی هست و یک پانچ هول خیلی ریزه که دوربین سلفیو تو خودش قرار داده، اسپیکر مکالمه هم به شکل جالب توجهی خیلی ریز اون بالا قرار گرفته. مجموعا تو بررسی گلکسی اس 21 در مورد طراحی این گوشی میشه گفت، اول متن گفتن ابهت، ولی ذهنتون نره که این گوشی بزرگ و سنگینه، این گوشی در مقایسه با سایر پرچمدار های رقیب خودش خیلی خوش دست تره با توجه به ابعادی که داره، یک مقدار کشیده تره که این باعث خوش دستیش میشه، و واقعا توی طراحی می‌تونیم بگیم سامسونگ یک گوشی کم نقص طراحی کرده. طراحی Galaxy S21 Ultra

صفحه نمایش Galaxy S21 Ultra

از بین تمام بخش های بررسی Galaxy S21 Ultra میتونیم بگیم این بخش خفن ترین و بهترین بخش این گوشیه! یه پنل داینامیک امولد 2x با رفرش ریت 120 هرتز که از +HDR10 هم پشتیبانی می کنه، به نسبت صفحه نمایش پارسالش، 25 درصد روشنایی بیشتری داره، 50 درصد کنتراست بیشتری داره، شما توی تصویر اس21 اولترا غرق میشی! یک نمایشگر فوق العاده خوش کیفیت، که از زوایای مختلف هیچ محدودیتی برای دید ایجاد نمی‌کنه و عمق رنگ مشکی فوق العادست، تنظیماتی برای شخصی سازی رنگ، نور و سرعتش وجود داره که هر بلایی که بخوایید می‌تونید سر این نمایشگر بیارید، حاشیه های خیلی کمی هم داره که باعث میشه نگاه کردن به این نمایشگر واقعا اعجاب انگیز باشه. میشه به سامسونگ بعد از بخش طراحی که یک تیک بزرگ دادیم، توی بخش صفحه نمایش ۲ تا تیک بزرگ بدیم.بدون اغراق صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا معرکست، نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی تو این گوشی به صورت آداپتیوه، رفرش ریت آداپتیو یعنی چی؟ یعنی بین 60 و 120 هرتز سوییچ نمیشه، از 10 هرتز تا 120 هرتز متناسب با استفاده شما سرعت نمایشگر و نرخ تازه سازیش عوض میشه، بخاطر مصرف بهینه باتری، یعنی مثلا وقتی شما دارید ویدیو می‌بینید یا مثلا متنی رو می‌خونید نرخ تازه سازی رو میاره روی 10 و این باعث میشه که باتری کمتر مصرف بشه، ولی وقتی دارید بازی می‌کنید یا اکشن دارید روی نمایشگر نرخ تازه سازی میره روی 120 و شما حس سرعت خیلی خوب و قابل قبولی دارید، که این اتفاقو روی نوت 20 اولترا هم دیده بودیم که فوق العادست. صفحه نمایش Galaxy S21 Ultra

باتری و شارژدهی Galaxy S21 Ultra

شاید این بخش از بررسی اس 21 اولترا ملاک خیلی ها باشه، جایی که سامسونگ یه باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت برای این گوشی در نظر گرفته، این باتری توی اس 20 اولترا هم بود اما انتظار میره تو Galaxy S21 Ultra بخاطر صفحه نمایش آداپتیو و پردازنده ۵ نانومتری، عملکرد بهتری داشته باشه. می‌تونیم بگیم که توی بخش باتری خیلی نمیشه گفت که یک باتری فوق العاده خفن داره، چون ما توی بعضی از گوشی های میان رده یا حتی پرچمدار ها باتری هایی باظرفیت بالا و شارژدهی زیاد می‌بینیم، اما سامسونگ اومده اینجا یک باتری که کف نمره قابل قبول رو به خوب رو می‌گیره داخل این گوشی قرار داده. اگر استفاده معمولی رو به زیاد داشته باشید میشه یک روز کامل با باتری این گوشی سر کرد، اما اگر استفاده خیلی زیاد کنید، شاید تا 8-7 غروب بیشتر دووم نیاره و نیاز داره که شارژ بشه. اما می‌تونم بگم تو بخش باتری نه چیز خیلی خارق العاده ای می‌بینیم نه چیز خیلی فاجعه ای، یه باتری خوب در حد یک پرچمدار که عملکرد پردازنده و صفحه نمایش بهینه شده که مصرف کمتری داشته باشه. طبق عادت جدید کمپانی های تولید موبایل و عادتی که اپل شروعش کرد تو این گوشی هم خبری از آداپتور شارژر نیست و شما باید اونو به صورت جداگونه تهیه کنید. باتری اس 21 اولترا با آداپتور فست شارژ 25 واتی در حدود یک ساعت فول شارژ میشه که این عملکرد بسیار عالیه. باتری Galaxy S21

بررسی امنیت اس 21 اولترا

تو بخش بررسی امنیت Galaxy S21 Ultra میرسیم به اینجا که جای اثرانگشت سری اس 21 سامسونگ، 1.77 برابر بزرگ تری شده، یعنی دیگه لازم نیست مثل قبل خیلی بگردید دنبال جای حسگر و خیلی راحت تر پیدا میشه. شاید بگید خب 1.77 برابر که چیزی نیست، اما واقعا تو تجربه کاربری حس به شدت جذاب تری داره، به امید روزی که 1/3 پایین صفحه گوشی قابلیت تشخیص اثر انگشت رو داشته باشه و اون موقع دیگه عالی میشه. از اون طرف سیستم تشخیص چهره 2 بعدی هم داره که از طریق دوربین سلفیش کار می‌کنه، امنیت خیلی خفنی نداره، اما خب به نسبت گوشی های میانرده امنیتش بیشتره، چون سامسونگ توی چیپست های این گوشی، یعنی هم توی CPU و هم توی مموری یه بخشی رو درست کرده برای امنیت و عملکرد هایی که مربوط به امنیت و پردازش پسورد های شما میشه، که می‌تونم بگم از نظر امنیت این گوشی نمره خیلی خوبی می‌تونه بگیره.

مشخصات دوربین Galaxy S21 Ultra

همیشه بین کمپانی های مختلف و گوشی های پرچمدارشون سر این قسمت دعواست، فقط بخاطر 3-4 تا لنز هی میزنن تو سر کله هم. که البته ملاک عده‌ی زیادی از طرفداران این گوشی هاست، این گوشی نسبت به اس20 اولترا یدونه لنز بیشتر داره. اس 21 اولترا شامل لنز های پایینه:

  •  لنز 108 مگاپیکسلی اصلی
  •  لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید
  • دوتا سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتوی پریسکوپی

 

  • سنسور اصلی

اول از همه می‌ریم سراغ همون سنسور 108 مگاپیکسلی، جایی که سامسونگ یه سری چیزارو به صورت نمایشی اضافه کرده، اما یه سری چیزاش واقعا بهینست، از نظر شارپنس و روشنایی عالیه و عملکردش در قامت یک پرچمدار قطعا خوب و خفنه. اما میشه گفت به نسبت بقیه گوشی های پرچمدار یه رشد قابل حس خوبی کرده. دوربین اس 21 اولترا از سنسور سامسونگ HM3 استفاده می‌کنه، این باعث میشه که هم رزولیشنش بهتره باشه، هم باعث میشه تا بتونه 64 برابر رنگ های بیشتری ثبت کنه و این باعث میشه عکس های 12 بیتی با فرمت RAW باهاش ثبت کرد، و این برای یک ادیتور عکس که می‌خواد عکس های خام بگیره و بره ادیت کنه فوق العاده معرکست و نقصی برش وارد نیست.

دوربین Galaxy S21 Ultra
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
دوربین Galaxy S21 Ultra
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
دوربین Galaxy S21 Ultra
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

 بریم سراغ پرتره و سیستم فوکوس لیزریش، عکس های پرتره خیلی خوب ثبت میشن، شاید از هر 50 تا عکس یدونه عکس وجود داشته باشه که سوژه اصلی رو از بکگراند نتونه به خوبی جدا بکنه، اما نکته ای که وجود داره اینکه، موقع فوکوس کردن و عکس های پرتره گرفتن، اون پشت تصویر رو که قراره بلر کنه، یه مقدار غیر طبیعی تار می‌کنه و اون تاری که توی گوشی های آیفون وجود داره طبیعی تره. نکته دیگه ایجاست که تاری و بلر عکس های گرفته شده با دوربین اس 21 اولترا، باعث میشه که سوژه اصلی قلفتی تر جدا بشه، عکسی که شما می‌بینید عکس باحال تریه، اما خب از طبیعت دوره، یعنی زیاد شبیه واقعیت نیست. این فوکوس لیزری که توی این گوشی به کار گرفته شده و قبل تر توی نوت 20 اولترا هم دیده بودیمش عملکردش فوق العادست! سرعت فوکوسش، نحوه جدا کردن سوژه و فوکوس روی اون، تشخیص سوژه به کلی یه مقدار بهتر از نسل های قبلیه و حسی که از فوکوس دارید با این گوشی واقعا معرکست. بین سوژه های مختلف خیلی سریع سوییچ می‌کنه، خیلی سریع می‌تونه فوکوسو قفل کنه روی اون سوژه ای که می‌خوایید و این اعجاب انگیزه! 

لنز پرتره Galaxy S21 Ultra
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

تو بخش night mode یا همون حالت شب، رزولیشن بیشتر باعث میشه که عکس های بهتری ثبت بشن و کیفیت و روشنایی خوبی دارن. همون داستان 12 بیتی هم روش اثر گذاره و عکس های شبی که با اس 21 اولترا گرفته میشه، واقعا عکس های قابل قبول و خوبین، توی تاریکی مطلق هم اگر عکس بگیریم و فقط یک منبع نور کوچک داشته باشیم، عکس خوبی می‌تونه ثبت بشه، که البته اشتباه نکنیدا عکس ها توی تاریکی مطلق باز هم نویز دارن، اما توی حالت شبی که در شهر وجود داره و کمی روشنایی وجود داره اگه بخواهید عکس بگیرید، می‌تونم بگم عکس های واقعا خوبی می‌تونه ثبت بکنه و این واقعا جای تحسین داره.

  • سنسور اولترا واید

لنز اولترا واید این گوشی فوق العادست چون سیستم دوال پیکسل فوکوس داره و این باعث میشه که علاوه بر اینکه شما می‌تونید عکس های اولترا واید خوبی ثبت کنید، وقتی یه سوژه‌ای بیاد نزدیک دوربین گوشی، سوییچ میشه لنز اولترا واید به لنز ماکرو و شما بدون اینکه یدونه لنز ماکرو اضافه داشته باشید با همون لنز اولترا وایده می‌تونید عکس های ماکرو فوق العاده ثبت بکنید. این لنز سیستم فوکوس خودکار هم داره که معرکست، لنز اولترا واید عکس هایی که خودش می‌گیره خوبه اما یه ایراد داره، اونم اینکه اعوجاج تصویر رو خیلی زیاد می‌کنه، یعنی اون کشیدگی که لبه های تصویر هست یک مقدار بیش از حده، اما اینکه می‌تونید عکس های ماکرو هم با همین لنز ثبت کنید خیلی خوبه.

سنسور ماکرو Galaxy S21 Ultra
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
  • سنسور تله فوتو

این گوشی به جای یدونه سنسور پریسکوپی توی اس20 های سال پیشش هم بوده، اومده 2 تا سنسور پریسکوپ و تله فوتو گذاشته، یکیش 3 برابره، یکیش هم 10 برابر. اتفاقاتی که توش ‌میوفته تقریبا با عملکرد 50 درصدی بهتر نسبت به نسل قبلی خودشه، خب عکس ها بعد از زوم 10 برابر دیگه خیلی عکس های خوب و خارق العاده ای نیستن و صرفا فقط برای دیدن مناطق دورن، یعنی شما توی زوم های 30 الی 100 برابر عکسهای خوبی نمی‌تونید ثبت کنید. تو حالت 10 برابر که به صورت اپتیکال انجام میشه، میشه گفت که عکس ها واقعا قابل قبولن. یک نکته منفی که احساس بهش برمیخورید توی سوییچ بین لنز هاست، موقعی که از لنز اصلی می‌خواید تا 3 برابر زوم کنید، زوم دیجیتال صورت می‌گیره نه اپتیکال!‌ و خب این جای سوال داره که یعنی ترکیب این 2 تا لنز نمی‌تونسته یک زوم اپتیکال بده؟ ولی خب از 3 به بعد اپتیکال میشه و شاید این اتفاق توی اپدیت های نرم افزاری بعدی درست بشه.

زوم-Galaxy-S21-Ultra
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

نکته مثبت و جذابی که سامسونگ توی بخش دوربین اس 21 اولترا استفاده کرده، بهینه کردن نرم افزارشه، مثلا قبلا وقتی می‌خواستید با اس20 اولترا و یا نوت 20 اولترا که قابلیت 100 برابر زوم داشت عکس بگیرید، یه ذره دستتون میلرزید کاملا سوژه گم می‌شد و این داستانی بود که اصلا عکس گرفتن تو حالت زوم های بالا رو غیر ممکن می‌کرد، اما توی سامسونگ S21 Ultra قابلیت زوم لاک باعث میشه که وقتی زوم 50 یا 100 برابری می‌کنید، بیاد تشخیص بده در لحظه که شما سوژتون چیه و همونجا یه لحظه نگهش داره که زیاد دقیق نیست، خیلی بهتر از نسل های قبلیه ولی همچنان زیاد دقیق نیست. 

  • فیلمبرداری

وقتشه بریم سراغ بخش فیلمبرداری در بررسی گوشی سامسونگ S21 Ultra، یک اتفاقات خیلی خوبی که توی این نسل از پرچمدار سامسونگ افتاده اینکه می‌تونه با 4 تا لنزش فیلم 4K با 60 فریم بگیره! و این خیلی خوبه. مثلا شما می‌تونی با لنز اولترا واید 4K با 60 فریم بگیری و خروجی که کیفیت خیلی خوبی هم داره رو ببری توی نرم افزار های ادیت و لرزش هاشو بگیری و یک چیز خیلی خوب و تر تمیز ازش در بیاری. عملکرد لرزشگیر خیلی خوبه و تصویر برداری و فیلمبرداری با این گوشی واقعا حس خیلی خوبیه، یعنی شما می‌تونید تصاویر به شدت خوبی باهاش بگیرید همونطور که انتظار می‌ره از یک پرچمدار.یک سری اتفاقات جذاب نرم افزاری دیگه ای هم که افتاده اینکه مثلا شما می‌تونید با 2 تا دوربین همزمان با هم فیلم بگیرید، خوراک اینفلوئنسرها و ولاگر هاست. قابلیت فیلمبرداری 8k با 24 فریم روی این گوشی هم هست، که خب با توجه به اینکه اس 21 اولترا از مموری کارت پشتیبانی نمی‌کنه و اینکه سامسونگ اونو بهینه کرده که فیلم های 8k حجم زیادی نگیرن، زیاد کاربردی نمیشه، چون اگه شما مدل 512 گیگابایتی این گوشی رو هم تهیه کنید، در صورت اینکه گوشیتون خالی باشه می‌تونید نهایت 3 ساعت ویدیو ضبط کنید.

  • سنسور سلفی

وقتشه بریم سراغ دوربین سلفی، جایی که یه سنسور 40 مگاپیکسلی می‌بینیم، به جرعت می‌تونیم بگیم سلفی این گوشی یکی از بهترین های حال حاضره، شارپنس خوب، روشنایی عالی، داینامیک رنج معمولی که نسبت به نسل قبلی گوشی های سامسونگ پیشرفت چشم گیری کرده، همه و همه دست به دست هم دادن تا نشه از دوربین سلفی این گوشی نقص بزرگی گرفت. دقت رنگ ها فوق العاده عالیه و اون زردی که توی گوشی های رقیب وجود داره تو این گوشی نیست و درکل رنگ ها بیشتر به طبیعت نزدیکن تا تخیلی بودن. اینم از بخش سلفی که می‌تونیم بگیم سامسونگ عملکردش بهتر و بهینه تر شده که خب انتظار هم می‌رفت.

دوربین سلفی Galaxy S21 Ultra
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
دوربین سلفی Galaxy S21 Ultra
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

سخت افزار و پردازنده S21 Ultra

طبق روال همیشگی گوشی های سامسونگ تو بررسی Galaxy S21 Ultra هم به همین نقطه میرسیم که این گوشی هم با 2 نسخه پردازنده عرضه شده، اگزینوس 2100 که نسخه جهانیه و اسنپدراگون 888 که مخصوص بازارهای آمریکا، چین و کره جنوبیه. خب هممون می‌دونیم که پردازنده های اسنپدراگون عملکرد پایدارتری دارن و اگزینوس هایی که نسیب ما میشه عملکردشون به اسنپدراگون نمی‌رسه. اگر به خاطر داشته باشید نسل های قبلی اگزینوس 3 رقمی بودن، مثلا اگزینوس 990، ولی الان این عدد 2100 تبدیل به 4 رقم شده و سامسونگ می‌خواسته با این حرکتش بگه که آقا ما یه چیزیمون تغییر کرده! که خب همینطور هم هست، پیشرفت چشمگیر سامسونگ در پردازنده های نسل جدیدشو میشه به وضوح دید.داغی این گوشی نسبت به نسل قبلی خودش هنگام بازی خیلی کمتر شده و عملکرد پایدار تری داشت که میشه گفت سامسونگ توی پردازنده اگزینوس گوشی اس 21 اولترا بهتر شده. نسخه ای که ما توی موبو استودیو برای بررسی داشتیم از 12 گیگابایت رم استفاده می‌کرد، که ایراد براش یک شوخی بود و هیچ مشکل خاصی نداشت. همه‌ی بازی هارو روی بالا ترین کیفیت بدون هیچ لگ و باگی اجرا می‌کرد، تو انجام کار های سنگین و اجرای چندین اپلیکیشن به صورت همزمان اون داغی همیگشی گوشی های اگزینوسی سامسونگ تو این گوشی نبود، و این به نظرم جالب توجه بود و از نظر قدرت سخت افزاری هم که بی نظیر بود. سامسونگ S21 Ultra علاوه بر ارتقا هایی که توی پردازندش به وجود اومده چند جای دیگه هم یه سری آپدیت هایی داشته، مثل بهتر شدن چیپست 5G، بهتر شدن عملکرد اینترنت وای‌فای، بلوتوث نسخه 5.2 که پایداری بهتری داره که احتمالا برای گوش دادن به موزیک با هنذفری و هدست های بیسیم عملکردش بهتر میشه و می‌تونم بگم که سامسونگ ته پردازنده های حال حاضر رو توی این گوشی گذاشته و کلی پیشرفت که حس کارکرن خوبی با این گوشی به کاربر می‌تونه القا کنه.پردازنده Galaxy S21 Ultra

نرم افزار و رابط کاربری Galaxy S21 Ultra

بخش نرم افزاری این گوشیو اندروید 11 به همراه رابط کاربری سامسونگ One UI 3.1 تشکیل دادن، که می‌تونم بگم بهترین نسخه از One UI که تا حالا بوده همینه! آیکون ها، شخصی سازی ها، قابلیت های مختلفی که داره همه سر جاشون بوده و در اینجا دوستی بیشتر سامسونگ با گوگل رو داریم، که این اتفاق خیلی خوبه. داخل بخش های مختلفی از رابط کاربری امکانات مختلفی مثل سرچ گوگل اضافه شده که نشون دهنده این قضیست و دیگه خبری از بیکسبی نیست. سامسونگ و گوگل روی One UI 3.1 که رو اس 21 اولتراست یه حرکت هایی زدن که باعث میشه تجربه کارکردن خیلی روون تر و بهتر باشه، قابلیت های مختلفی که تو بخش دوربین و تنظیمات این گوشی اضافه شده، قابلیت هایی که توی شخصی سازی صفحه نمایشش وجود داره، مثلا شما می‌تونید کیفیت صفحه نمایش رو از WQHD+ به FHD+  تغییر بدید یا حتی HD+ که این معرکست. از اون طرف رنگ و سرعت نمایشگر نیز قابل دستکاریه که نشون دهنده باز بودن دست کاربر موقع کار کردن با این گوشیه. درکل تو بررسی Galaxy S21 Ultra موقع کار کردن با نرم افزارا و بازیا به مشکل خاصی نخوردیم.

عملکرد اسپیکر Galaxy S21 Ultra

اگه بخوایم تو بررسی Galaxy S21 Ultra اسپیکر و صدا رو یه آپشن در نظر بگیریم باید بگیم که بار اولی که موسیقی تو این گوشی پخش میکنین از بلندی صدا و تفکیک عالیش به وجد میاید و می‌تونیم بگیم بی نظیره، و میشه گفت شمارو قطعا راضی می‌کنه و اگه این بخش براتون مهمه باید بگم که کیفیت اسپیکرش خیلی خوبه.اسپیکر Galaxy S21 Ultra

قابلیت پشتیبانی از قلم S PEN روی سامسونگ Galaxy S21 Ultra

رو این گوشی قلمی وجود نداره و ما تو بررسی Galaxy S21 Ultra از قلم استفاده نکردیم اما از قلم پشتیبانی می‌کنه و شما اگه دوست داشته باشید باید قلمی بخرید که ساخت شرکت وَکومه و تقریبا 40 دلار قیمتشه. این اولین گوشی از سری اس سامسونگه که قلم رو پشتیبانی می‌کنه، شاید از این قضیه بشه این رو برداشت که باید با سری دوست داشتنی نوت خدافظی کنیم که در ادامه باید دید سامسونگ در این مورد چیه.

جمع بندی 

با توجه به قیمت تموم شده این گوشی نسبت به نسل های قبلی خودش میشه به این نتیجه رسید که سامسونگ بعد از حذف آداپتور شارژ از جعبه این گوشی حداقل قیمت رو آورده پایین و واقعا دمش گرم، از طرفی هم اتفاقات جذابی افتاده اینه که سامسونگ ایراداتی که توی گوشی های نسل قبلی خودش بوده رو نسل به نسل برطرف کرده و در این گوشی ما ایراد هایی که توی نسل قبل پرچمدار های سامسونگ بود رو نمی‌بینیم. به جرات می‌تونم بگم نقص خیلی جدی رو این گوشی وجود نداره و توی این مدتی که ما باهاش کار کردیم میشه گفت بهترین گوشی سامسونگ تا به امروزه. طراحی خیلی خاص و باحال که در عین بزرگ بودن بسیار خوش دسته، صفحه نمایش خیلی خوب که ایرادی بهش نمیشه گرفت، باتری خوب و معقول، دوربین خوب در قامت یک پرچمدار و سخت افزار قدرتمند و بی نقص همگی پکیج کاملی از این غول کره ای هستند. همکاری سامسونگ تو بخش های مختلف گوگل، مایکروسافت و کمپانی های خودرو ساز و دیگر امکانات این گوشی که قبل تر بهش اشاره کردیم باعث میشه که اس 21 اولترا ارزش خرید بالایی داشته باشه، در کل با بررسی Galaxy S21 Ultra میتونیم بگیم که اگر شما دنبال خرید گوشی پرچمدار هستید و شاید امکانات خیلی زیاد این گوشی به کار خیلی از مصرف کنندگان نیاد.

سوالات متداول
(3 سوال)
چرا اس 21 اولترا رو بخریم؟ مزایای این گوشی چیست؟

طراحی خاص، نمایشگر و دوربین بسیار با کیفیت، عملکرد پردازشی بهینه شده و شارژدهی مطلوب نقاط قوتی هستند که Samsung Galaxy S21 Ultra رو به یکی از بهترین انتخابها تبدیل میکنن.

چرا S21 Ultra سامسونگ رو نخریم؟ معایب این گوشی چیست؟

عملکرد پردازنده اگزینوس که روی نسخه جهانی اس 21 اولترا ممکنه در طولانی مدت افت کنه. همچنین حذف آداپتور از جعبه و عدم پشتیبانی از کارت حافظه از نقاط منفی این گوشی حساب میشه.

آیا اس 21 اولترا از رم میکرو پشتیبانی میکنه؟

خیر، اسلات سیم کارت Galaxy s21 ultra جایی برای کارت حافظه جانبی (رم میکرو) نداره ولی از 2 سیم کارت بصورت همزمان میتونید استفاده کنید.

خرید گوشی s21 ultra
نقاط قوت
طراحی خاص و جذاب
پردازنده فوق العاده
نمایشگر بی نظیر
شارژدهی مناسب
دوربین با کیفیت
نقاط ضعف
حذف آداپتور شارژ از جعبه
عدم پایداری پردازنده نسخه جهانی
نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۷ بهمن, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 70
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Shayan .mi

ولی این نمیتونه در حد می ۱۱ اولترا غوغا به پا کنه اون خیلی بمب بود مخصوصا لنز اولترا وایدش

۱۹ خرداد ۱۴۰۲
Mohammad_j1389

موبو بکس پرچم بالا😎
خیلی دوست دارم دوست دارم در آینده یکی مثل تو باشم😍
شاید باورت نشه ولی من قصد خرید گوشی ندارم ولی تا وقتم خالی میشه می شینم ویدیو هات رو میبینم❤️

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
reza dadashi 1376

موبو بکس پرچم بالا دمت گرم مهدی جان. سلطان سامسونگ

۲۷ فروردین ۱۴۰۲
Don14

موبوبکس پرچم بالا

۱۲ فروردین ۱۴۰۲
Nurse

از حدود قیمت چیزی نگفتید

۲۶ اسفند ۱۴۰۱
Soheil1386

عالی بود

۲۹ آذر ۱۴۰۱
abasi6658

بی نظیرترین 😍😍😍

۲۷ آذر ۱۴۰۱
mahrdad1384

عالی

۲۵ تیر ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

خفن‌ترین گوشی سال ۲۰۲۱ ❤👌🏻

۲۲ بهمن ۱۴۰۰
AMIR.Y

🥰

۱۰ بهمن ۱۴۰۰