بررسی مشخصات Note 20 Ultra 5G سامسونگ

سری نوت سامسونگ، همیشه جزو خاص‌ترین گوشی های موجود در بازار رقابت داغ گوشی های پرچمدار بوده. نوت 20 اولترا هم از این قاعده مستثنی نبوده. سامسونگ تصمیم گرفت این گوشی رو تو دو نسخه 4G و 5G تولید و وارد بازار کنه تا بتونه جایگاه خودش رو تو رقابت گوشی هایی که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنن هم محکم‌تر کنه. با این که مدت ها از عرضه این گوشی به بازار میگذره اما چون هنوز تو بازار این گوشی موجوده تو این مقاله قراره با مشخصات گوشی Samsung Note 20 Ultra 5G آشنا بشیم و ببینیم چه تفاوت هایی با برادر دو قلوش یعنی Samsung Galaxy Note 20 Ultra 4G داره. نسخه 4G رو قبلا از زیر ذره بین رد کردیم و اگه دوست داشتین باهاش بیشتر آشنا بشین به مقاله بررسی گوشی سامسونگ نوت 20 اولترا 4G سر بزنین.

طراحی سامسونگ نوت 20 اولترا 5G؛ زیبای خوش ساخت

طراحی جذاب و کیفیت ساخت فوق‌العاده، همین دو کلام برای توصیف Note 20 Ultra 5G تو بخش طراحی کافیه. این گوشی تو بخش طراحی و صفحه نمایش هیچ تفاوتی با Samsung Note 20 Ultra 4G نداره. بدنه شیشه‌ای مات که با گوریلا گلس ویکتوس محافظت میشه و فریم استیل ضد زنگ که تضمین یه کیفیت ساخت عالی رو براتون داره. یه قاب مستطیل شکل گوشه بالا سمت چپ با بیرون زدگی نسبتا زیاد، سه تا دوربین، یه سنسور LiDAR سه بعدی و فلش رو تو خودش جای داده. پنل جلویی هم با گوریلا گلس ویکتوس محافظت میشه، یه نمایشگر 6.9 اینچی Dynamic AMOLED هم رفرش ریت 120 هرتزی آداپتیو داره که به نسبت برنامه یا محتوایی که روی نمایشگر نمایش داده میشه، تغییر می‌کنه. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک هم زیر نمایشگر قرار گرفته و عملکرد قابل قبولی داره. این گوشی گواهی IP68 هم داره و در برابر آب و گرد و غبار مقاومت خوبی از خودش نشون میده.

عملکرد دوربین Note 20 Ultra 5G؛ عالی

پکیج دوربین نوت 20 اولترا 5G دقیقا مثل نوت 20 اولترا 4G

شامل سه تا سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 12 مگاپیکسلی تله فوتو میشه. قابلیت فیلمبرداری 8K با 24 فریم بر ثانیه و 4K با 30/60 فریم بر ثانیه با دوربین این گوشی فراهم شده. همونطور که تو مقاله بررسی Note 20 Ultra بهش اشاره کردیم، این گوشی تو بخش فیلمبرداری یه جهش خیلی خوب با اضافه شدن لرزشگیر لیزری داشته و میشه حس خیلی خوبی رو موقع عکاسی  و فیلمبرداری با این گوشی تجربه کرد.

دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی هم قابلیت فیلمبرداری 4K با 30/60 فریم بر ثانیه داره و تجربه عکاسی و فیلمبرداری باهاش به خصوص برای بلاگرها میتونه خیلی جذاب باشه.

تو مقاله قابلیت های جذاب دوربین نوت 20 اولترا درمورد کارهای باحالی که میشه با دوربین این گوشی انجام داد، صحبت کردیم.

قلم S Pen؛ باعث و بانی جذابیت سری نوت سامسونگ

جای قلم دوست داشتنی S Pen سامسونگ روی نوت 20 اولترا تغییر کرده  و از سمت راست فریم پایینی، به سمت چپ اومده. سامسونگ قول کلی اتفاق جدید و بهبود عملکرد اساسی روی نسخه جدید قلمش داده بود که بهش عمل کرده. تو مقاله قابلیت‌های قلم نوت 20 اولترا، در مورد تمام اتفاقات جدید و کاربردی‌ای که به قلم اضافه شده صحبت کردیم.

عملکرد پردازشی Samsung Note 20 Ultra 5G؛ به 5G سلام کن!

تفاوت اصلی سامسونگ نوت 20 اولترا 5G و Note 20 Ultra 4G دقیقا تو همین بخش سخت افزاره

. سامسونگ نسخه 5G نوت 20 اولترا رو تو دو نسخه با پردازنده اگزینوس 990 برای بازار جهانی و اسنپدراگون 865+ برای بازار آمریکا عرضه کرده و تنها تفاوت‌ها با نسخه 4G توی پشتیبانی از شبکه 5g و حافظه داخلی این گوشی دیده میشه. نوت 20 اولترا  4G در سه نسخه با 8/12 گیگ رم و 128/256/512 گیگ حافظه داخلی وارد بازار شده، در حالی که نسخه 5G چهار نسخه با 8/12 گیگ رم و 256/512 گیگ حافظه داخلی داره و خبری از نسخه 128 گیگابایتی روی نسخه 5G نیست.

همونطور که بالاتر اشاره کردیم، نسخه گلوبال این گوشی با پردازنده Exynos 990 وارد بازار شده و بحث داغ شدن گوشی تو استفاده سنگین یکی از مشکلات اساسی این نسخه به حساب میاد که باعث شده خیلی نشه تو بخش پردازشی روی این گوشی حساب باز کرد. ولی در حال حاضر با آپدیت رابط کاربری One UI 4.1 بر پایه اندروید 12 بخش نرم افزار خیلی روان و به خوبی کار میکنه و قابلیت های شخصی سازی خوب نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ دلتون رو به دست میاره.

عملکرد باتری سامسونگ نوت 20 اولترا 5G؛ ضعیف‌تر از حد انتظار

نوت 20 اولترا 5G درست مثل برادرش به یه باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که عملکردش تو بخش شارژدهی خوب نیست ولی کار راه اندازه. شاید در خوشبینانه ترین حالت بتونه تو استفاده کم یک روز شارژدهی کنه. این گوشی یه افت اساسی تو بخش شارژ شدن با پشتیبانی از فست شارژ 25 واتی هم داشته. گوشی سامسونگ نوت 10 پلاس که یک سال قبل از نوت 20 اولترا معرفی شده از فست شارژ 45 واتی پشتیبانی می‌کرد و اینکه نسل جدید یه عقب گرد تو بخش شارژدهی داشته؛ واقعا ناامید کننده‌اس!

این گوشی از شارژ بیسیم 15 وات و شارژ معکوس 4.5 وات هم پشتیبانی می‌کنه.

عملکرد اسپیکر Samsung Note 20 Ultra 5G؛ با کیفیت

هر دو نسخه نوت 20 اولترا 4G و 5G به اسپیکر استریو مجهز شدن و وظیفه تنظیم صدای این اسپیکرها به کمپانی خوش نام AKG سپرده شده. پس خیالتون بابت کیفیت و بلندی صدای اسپیکر نوت 20 اولترا راحت باشه. جک 3.5 میلی‌متری صدا هم که مدتیه با گوشی‌های پرچمدار خداحافظی کرده ولی سامسونگ یه هندزفری تایپ سی توی جعبه گذاشته تا حذف درگاه رو یه جورایی جبران کنه.

تو جعبه گوشی سامسونگ Note 20 Ultra 5G یه کابل Type-C، آداپتور 25 واتی و هندزفری AKG دیده میشه و خبری از قاب ژله‌ای و این داستان‌ها هم نیست.

جمع بندی

نوت 20 اولترا با یه قیمت خیلی نجومی 1300 دلاری وارد بازار شد که سامسونگ خیلی بابتش نقد شنید. چرا که درسته با یه گوشی پرچمدار خفن طرفیم که هم کیفیت ساخت و طراحی و نمایشگر فوق العاده ای داره، هم رو سخت افزار و دوربینش میشه حساب باز کرد، قیمتش هم تو بازار ایران الان به نسبت عرضه اولیه و در مقایسه با گوشی های دیگه بهتر شده. اگه شارژدهی باتری خیلی براتون مهم نیست و داغ شدن گوشی  هم اذیتتون نمیکنه و دنبال یه طراحی خاص هستین، نوت 20 اولترا و قلم دوست داشتنیش، میتونه یه همراه پرچمدار فوق العاده براتون باشه.

 

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۹ تیر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 14
5/ 1

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

mahdi1410

موبونیوز اگه می خوای ازت اعتراض نکنیم

زود باش نوت 10 پلاس رو هم بذار

۱۴ شهریور ۱۴۰۲
mahdi1410

سایت دیگه کم کم داره نابود میشه این چه وعضشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نوت 20 الترا رو گذاشته نوت 10 پلاس که من می خوام بخرم رو نذاشته😠😠😠😠

۱۴ شهریور ۱۴۰۲
anti.gen

همچنان با ارزش خرید بسیار بالا 👍

۲۶ آذر ۱۴۰۱
Aminabbasiuw

با اینکه چند سال ازش میگذره اما ارزوی داشتنش رو دارم هنوز

۱۶ شهریور ۱۴۰۱
Bardia.gh

عالییییی

۰۹ شهریور ۱۴۰۱
Queen 2007

اولش فکر کردم جدید اومده دوباره

نگا کردم زده تاریخ رونمایی ۷ آگوست ۲۰۲۰

پست قدیمی چرا گذاشتین؟

فکر کنم حواسشون نبوده

۳۰ مرداد ۱۴۰۱
Queen 2007

اولش فکر کردم جدید اومده دوباره

نگا کردم زده تاریخ رونمایی ۷ آگوست ۲۰۲۰

پست قدیمی چرا گذاشتین؟

فکر کنم حواسشون نبوده 😂 😂 😂

۳۰ مرداد ۱۴۰۱
Queen 2007

اولش فکر کردم جدید اومده دوباره

دیدم زده تاریح رونمایی ۷ آگوست ۲۰۲۰

پست قدیمی چرا گذاشتین؟

فکر کنم حواسشون نبوده 😂 😂 😂

۳۰ مرداد ۱۴۰۱
Queen 2007

اولش فکر کردم جدید اومده دوباره

دیدم زده تاریح رونمایی ۷ آگوست ۲۰۲۰

پست قدیمی چرا گذاشتین؟

فکر کنم حواسشون نبوده 😂😂😂

۳۰ مرداد ۱۴۰۱
Khode_mahdi_shajari

ای خودم به سخنان این هیتر ها گوش نکن کار خودتو بکن میخوان بخوان نمیخوان نخوان از ایران برن🗿🕶️

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
shayan.777

این چیه مال ۳۰۰ سال پیش🤮 عتیقه فروشی زدین؟🤣🤣

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
MAHDI13

الان باید نوت 23 اولترا بیاد نه این

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
Amin-tj04

از خوبای سامسونگ ❤

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
amir hosin mobo

چرا اینو گذاشتید ؟؟؟

۲۹ مرداد ۱۴۰۱