بررسی مشخصات گوشی NOTE 20 سامسونگ

بررسی گوشی گلکسی نوت 20 سامسونگ

سلام! Note 20 یکی از گیج کننده‌ترین گوشی‌های سامسونگ تو چند سال اخیره. تکلیفش اصلا با خودش مشخص نیست! ویژگی‌های یه گوشی پرچمدار از جمله پشتیبانی از شبکه 5G، پردازنده قدرتمند و دوربین سه‌تایی با کیفیت رو تو خودش می‌بینه. از طرفی بدنه پلاستیکی، جای بدنه شیشه‌ای و لوکسی که تو Note 20 Ultra دیده بودیم رو گرفته. صفحه‌نمایش هم پسرفت داشته و به رزولوشن 1080 و نرخ تازه سازی 60 هرتزی محدود شده.روی کاغذ، این اطلاعات ممکنه باعث بشه تا ارزش خرید Note 20 به شدت پایین بیاد، مخصوصا با توجه به رقباش که اطلاعات قوی‌تر و قیمت کمتری دارن. اما تجربه کاربری Note 20 بشدت لذت بخشه و میتونه قیمت بالای اون رو توجیه کنه.  با موبونیوز همراه باشید  تا نگاهی دقیق‌تر به این کهکشانی سامسونگ بیاندازیم.

طراحی و کیفیت ساخت  GALAXY NOTE 20

باید لقب گرون‌ترین گوشی پلاستیکی بازار رو به Note 20 بدیم. سامسونگ برای کمتر کردن قیمت گوشی طراحی شیشه‌ای رو کنار گذاشته و رو به سمت قاب پشتی پلاستیکی آورده. به گفته خود سامسونگ قاب پشتی از جنس پلی کربنات تقویت شدست. قاب پشتی طراحی مات داره و تا وقتی با ناخن بهش ضربه نزنید متوجه پلاستیکی بودن اون نمی‎شید. انتخاب جنس پلاستیکی باعث شده تا وزن گوشی کاهش پیدا کنه و به 192 گرم برسه. سامسونگ برای دوربین‌ها از قاب مستطیلی استفاده کرده. این قاب علاوه بر دوربین‌ها، فلش دوربین و میکروفون رو هم تو خودش جا داده.قاب پشتی GALAXY NOTE 20روی لبه پایینی گوشی درگاه شارژ (Type C)، اسپیکر اصلی، میکروفون مکالمه و یاور همیشگی سری نوت یعنی قلم S-pen وجود دارن. جک هندزفری هم که خیلی وقته فاتحه‌اش خونده شده! تو لبه سمت راست گوشی چیزی جز دکمه کم و زیاد کردن صدا و پاور دیده نمیشه. خشاب سیم کارت و میکروفون ثانویه هم تو لبه بالایی قرار دارن.  هم لبه سمت چپ هم کویره و هیچی نداره!پنل جلویی Note 20 رو یه نمایشگر کاملا تخت پوشش داده که 89.2 درصد از پنل جلویی توسط نمایشگر اشغال شده. حاشیه های نمایشگر واقعا کمه و این حس خوبی رو به کاربر میده.  دوربین سلفی اون بالا وسط تو یه حفره تقریبا بزرگ قرار گرفته.  یکم بالاتر از دوربین سلفی، اسپیکر قرار گرفته و به راحتی دیده میشه. گوشی گواهینامه IP68 داره و این یعنی تا 30 دقیقه تو عمق 1.5 متری آب دووم میاره. علاوه بر این گوشی نسبت به ورود گردوغبار هم ایمن شده. Note 20 تو پنج رنگ سبز، برنز، خاکستری،قرمز و آبی به بازار عرضه شده.در مورد طراحی این گوشی باید بگیم که فوق‌العادست. علی رغم استفاده از پلاستیک به جای شیشه تو قاب پشتی، در دست گرفتن گوشی حس خوبی به کاربر میده. البته ما هنوز معتقدیم که استفاده از پلاستیک بجای شیشه اونم تو یه گوشی از خانواده Note کار اشتباهیه! ابعاد و وزن گوشی هم مناسبه و به خوش‌دست بودن اون کمک زیادی کرده.

نمایشگر  GALAXY NOTE 20

نمایشگر قسمت دیگه‌ای بوده که بازهم سامسونگ برای کمتر کردن قیمت گوشی اومده و از اون کم کرده. حداقل روز کاغذ، اطلاعات مربوط به نمایشگر این گوشی اصلا شما رو تحت تاثیر قرار نمیده. به نمایشگر 6.7 اینچی از نوع Super AMOLED Plus با رزولوشن 1080 در 2400 و نسبت تصویر 20:9. نکته‌ای که خیلی تو ذوق میزنه و ناامیدتون میکنه 60 هرتزی بودن این نمایشگره! حتی نسخه پایه S21 هم صفحه نمایش 120 هرتزی داره علاوه بر این شما می‌تونید صفحه نمایش 90 هرتزی رو تو گوشی‌هایی پیدا کنید که نصف قیمت Note 20 رو دارن.نمایشگر GALAXY NOTE 20این نمایشگر از HDR10+ و صفحه نمایش همیشه روشن (Always-on Display) پشتیبانی میکنه. برای حفاظت از این نمایشگر هم سامسونگ اون رو به گوریلا گلس 5 مجهز  کرده. کیفیت نمایشگر Note 20 نسبه برادر بزرگتر خودش یعنی Note 20 Ultra مقدار پایین‌تریه. با همه این موارد اما هنوز کنتراست صفحه نمایش خیلی خوبه و عمق رنگ مشکی بشدت بالاست و از لحاظ روشنایی صفحه نمایش هم به مشکلی برنمیخورید. اما خب وقتی شما سمت خرید یه گوشی از خانواده Note میرید قطعا دنبال بهترین‌ها میرید؛ متاسفانه نمایشگر Note 20 اصلا جز بهترین‌ها نیست!

باتری و شارژدهی  GALAXY NOTE 20

تو بیشتر بخش‌ها افت چشمگیری رو نسبت به Note 20 Ultra شاهد بودیم اما خوشبختانه این مورد شامل حال باتری و شارژدهی Note 20 نمیشه. این گوشی یه باتری با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعتی داره که نسبت برادر بزرگ‌ترش 200 میلی آمپر ساعت کمتره. رزولوشن پایین و نرخ تازه سازی 60 هرتزی نمایشگر این بار باعث شده تا طول عمر باتری تو این گوشی افزایش پیدا کنه. با این شرایط میشه گفت که Note 20توی استفاده‌های معمولی میتونه تا یه روز کامل نیاز شما رو تامین کنه که قابل قبوله. اما تو استفاده‌های سنگین مثل بازی کردن، کلاس‌های آنلاین یا فیلمبرداری و… عملکرد درخشانی نداره و نمیتونید یه روز کامل روش حساب باز کنید. سامسونگ برای شارژ کردن این باتری 4300 میلی آمپر ساعتی یه آداپتور 25 واتی رو تو جعبه قرار داره. با توجه به توان آداپتور میشه گفت که گوشی از تکنولوژی شارژ سریع برخورداره. با استفاده از همین آداپتور تو مدت زمان 30 دقیقه میتونید باتری رو 55 درصد شارژ کنید و شارژ 0 تا 100 این باتری هم تقریبا 70 دقیقه طول می‌کشه. خوشبختانه قابلیت شارژ بی سیم تو این گوشی تعبیه شده و Note 20 از شارژ بی سیم 15 واتی پشتیبانی میکنه. علاوه بر این قابلیت شارژ بی سیم معکوس 4.5 واتی هم تو این گوشی دیده میشه که میتونید از اون برای شارژ هندزفری تون استفاده کنید. البته به شرطی که هندزفری شماهم از شارژ بی سیم پشتیبانی کنه!

امنیت GALAXY NOTE 20

تو بخش امنیت مثل اکثر گوشی‌ها دو ابزار امنیتی در اختیار کاربر گذاشته شده. حسگر تشخیص اثر انگشت و حسگر تشخیص چهره وظیفه تامین امنیت گوشی رو برعهده دارن. سامسونگ برای Note 20 از نسل جدید سنسورهای اولتراسونیک ساخت خودش استفاده کرده. این سنسور زیر صفحه نمایش قرار گرفته و دسترسی بهش آسونه. سنسورهای اولتراسونیک دقت خوبی دارن اما نمیشه زیاد رو سرعتشون حساب کرد. باید قبول کنیم که سنسورهای زیر صفحه نمایش هنوز هم به خوبی و سرعت سنسورهای خازنی نمیرسن.همونطور که گفتیم ابزار دیگه‌ای که برای تامین امنیت این گوشی در نظر گرفته شده سیستم تشخیص چهره دو بعدیه. این سیستم از برای تشخیص چهره از دوربین سلفی استفاده میکنه و امنیت بالایی نداره و تو نور کم به مشکل برمیخوره. اما گه تو شرایط خوبی قرار داشته باشین عم سرعت و هم امنیتش قابل قبوله!

دوربین  GALAXY NOTE 20

با اینکه تو Note 20خبری از اعداد و ارقام خیلی فضایی مثل سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی یا قابلیت بزرگنمایی 50 برابری که تو Note 20 Ultra وجود داشت نیست، اما هنوز هم دوربین سه تایی Note 20عکس‌های خوب و قابل قبولی رو ثبت میکنه. هم سخت افزار و هم اطلاعات لنزها دقیقا شبیه همون چیزیه که تو S20 دیده بودیم. این دوربین سه تایی شامل یه لنز اصلی 12 مگاپیکسلی، یه لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی و یه لنز تله‌فوتوی 64 مگاپیکسلی میشه. فریم دوربین های GALAXY NOTE 20

  • سنسور اصلی:

دوربین اصلی یه سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8 داره. این لنز از تکنولوژی پیکسل دوتایی استفاده میکنه و لرزشگیر اپتیکال هم داره. عکس‌های ثبت شده کیفیت خوبی و گستره دینامیکی وسیعی دارن. جزئیات به خوبی تو عکس‌ها دیده میشه و شارپنس تصاویر هم در حد قابل قبولیه. اما موردی که بعضی وقت‌ها رخ میده عدم کنترل تراز سفیدی عکسه که باعث میشه رنگ‌ها به طور طبیعی ثبت نشن و با واقعیت تفاوت داشته باشن. 

نمونه عکس سنسور اصلی GALAXY NOTE 20
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

گفتیم خبری از اعداد فضایی نیست اما این به این معنی نیست که کیفیت عکس‌ها خوب نیستن. تفاوت عکس‌های گرفته شده با Note 20و Note 20 Ultra خیلی کمه و شاید فقط تو ثبت عکس‌هایی با جزئیات بالا متوجه این اختلاف بشید. وظیفه تصویربرداری پرتره هم بر عهده لنز اصلی گذاشته شده. جداسازی سوژه از پس‌زمینه به خوب انجام میشه ام تو درصد کمی از موارد دچار اشتباه میشه و لبه های سوژه رو هم همراه با پس‌زمینه سوژه، مات میکنه.درمورد کیفیت عکس‌های پرتره هم باید بگیم که خوبه رو به عالیه! در کل در مورد سنسور اصلی Note 20 میتونیم بگیم که کیفیت عکس‌های واقعا خوبه و به طور کامل نیاز شما رو تامین میکنه. ما نباید انتظار رقابت با بهترین‌های بازار یعنی پرچمدارن رو از این گوشی داشت.

  • سنسور اولترا واید:

سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 یه زاویه دید 120 درجه‌ای رو در اختیار شما میذاره. قاعدتا کیفیت عکس‌هایی که تو حالت اولترا واید ثبت میشن به پای عکس‌های لنز اصلی نمیرسه اما همچنان کیفیت قابل قبولی دارن. اگه شرایط نوری فراهم باشه رنگ‌ها و جزئیات خیلی دقیق ثبت میشن و عکس‌ها گستره دینامیک وسیعی هم دارن. شاید تنها ایرادی که بشه به لنز اولترا واید این گوشی گرفت کشیدگی لبه‌های تصویره که مشکل همیشگی دوربین‌های اولترا وایده! در مجموع عکس های اولترا وایدی که با این گوشی گرفته میشه به طور کامل شما رو راضی نگه میداره.

نمونه عکس سنسور اولترا واید GALAXY NOTE 20
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور تله فوتو:

سنسور تله فوتوی 64 مگاپیکسلی قابلیت زوم هیبریدی 3 برابری روی به کاربر میده. این سنسور زاویه دید 76 درجه‌ای داره. دقت کنید که زومی که توسط این لنز صورت میگیره اپتیکال نیست و هیبریدیه. این یعنی بزرگنمایی تصاویر نتیجه کراپ شدن عکس‌های خام 64 مگاپیکسلیه. این زوم خیلی خفن نیست ولی خب بودنش بهتر از نبودنشه.

نمونه عکس تله فوتو GALAXY NOTE 20
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • فیلم برداری:

برخلاف قسمت‌های قبلی تو بخش فیلم‌برداری Note 20 خودی نشون میده و توجهات رو به خودش جلب میکنه. Note 20قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 8K رو داره. این گوشی برای رسیدن به این کیفیت از کراپ تصاویر لنز تله فوتو استفاده میکنه. نکته منفی اینه که فیلم برداری با کیفیت 8K نیازمند فضای ذخیره‌سازی زیادیه و اگر نسخه 128 گیگابایتی Note 20 رو تهیه کنید قطعا به مشکل حافظه برمیخورید، از طرفی این گوشی قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی رو هم نداره!خوشبختانه فیلم‌برداری 4K و 30 فریم بر ثانیه با همه لنزها میسر شده. اما برای دسترسی به نرخ 60 فریم بر ثانیه باید فقط به لنز اصلی رجوع کنید. عملکرد لرزشگیر خوبه اما وقتی وارد حالت Super Steady میشید کیفیت ویدیو به طور فاحشی کاهش  پیدا میکنه. سرعت تغییر فوکوس هم سطح قابل قبولی داره اما در دسته بهترین‌ها قرار نمیگیره. میشه گفت فیلمبرداری با این گوشی حس خوبی رو بهتون میده و اگه کاربر خیلی ریز بینی نیستید رضایت شمارو جلب میکنه.

  • دوربین سلفی:

وظیفه گرفتن عکس‌های سلفی برعهده سنسور 10 مگاپیکسلی یا گشودگی دیافراگم 2.2 گذاشته شده. علاوه بر این، این لنز سلفی قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه رو داره.  کیفیت عکس‌ها تعریف چندانی نداره. گسترده دینامیکی عکس‌ها واقعا پایینه و اگه منبع نوری هم تو پس زمینه عکس‌ها باشه نمیتونه نقاط تیره و روشن رو به خوبی کنترل کنه. اما اگه شرایط نوری خوب باشه اون موقع شاید بشه برچسب قابل قبول رو برای دوربین سلفی انتخاب کرد.

نمونه عکس سلفی GALAXY NOTE 20
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

پردازنده و سخت افزار  GALAXY NOTE 20

20 تو خیلی از قسمت‌ها نسبت به برادر بزرگ‌تر خودش یعنی Note 20 Ultra افت چشمگیری رو داشته، اما خوشبختانه این مورد شامل حال پردازنده Note 20 نمیشه. دقیقا مثل Note 20 Ultra  و گوشی‌های سری S20، Note 20هم تو دو نسخه با پردازنده‌های کوالکام و سامسونگ وارد بازار شده. مدل‌هایی که وارد بازار آمریکا میشن به پردازنده Snapdragon 865+ مجهز شدن در حالی که سایر مدل‌های Note 20، پردازنده Exynos 990 رو تو خودشون می‌بینن.Note 20 8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی داره. نسخه‌ای که وارد بازار ایران شده و در دسترس ماست، 256 گیگابایت حافظه داخلی داره. این نسخه به پردازنده 7 نانومتری Exynos 990 مجهز شده که قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G رو هم داره. این پردازنده 8 هسته داره که به ترتیب 2 هسته با فرکانس 2.73گیگاهرتزی برای کارهای سنگین، 2 هسته با فرکانس 2.50 گیگاهرتزی برای کارهای نیمه سنگین و 4 هسته با فرکانس 2.0 گیگاهرتز برای کارهای سبک داره.پردازنده Exynos 990 تو انجام کارهای روزمره مثل وب‌گردی، فیلم دیدن و… عملکرد بسیار خوبی داره و کاملا حس یه گوشی پرچمدار رو به کاربر القا میکنه. این پردازنده در کنار 8 گیگابایت رم خیال شما رو بابت اجرای همزمان چندین برنامه هم راحت میکنه. این گوشی از نظر پردازشی قدرت برابری با Note 20 Ultra داره، اما شاید یکم کندی رو توش حس کنید که اون هم به 60 هرتزی بودن صفحه نمایش برمیگرده.اما مشکل اصلی این پردازنده برمیگرده به جایی که باید کارهای سنگین مثل ضبط فیلم یا اجرای بازی‌های سنگین رو انجام بده.همونطور که میدونید از پردازنده‌های Exynos نسبت به پردازنده‌های Snapdragon تو سطح پایین‌تری قرار می گیرن و تو استفاده‌های بلند مدت به مشکل برمیخورن و پایداریشون رو از دست میدن. این مشکل تو Note 20 به شدت به چشم میاد. به طوری که بعد از حدودا 1 ساعت اجرای بازی، گوشی داغ میکنه، بازی با لگ همراه همیشه و افت فریم محسوسی رو میشه حس کرد. 

نرم افزار و رابط کاربری  GALAXY NOTE 20

Note 20 به طور پیش فرض از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI 2.5 بر پایه اندروید 10 استفاده میکنه. این گوشی بروزرسانی به اندروید 11 و One UI 3.1 رو دریافت کرده و انتظار میره حداقل تا دو سال تمامی آپدیت‌های نرم‌افزاری رو دریافت کنه. رابط کاربری سامسونگ محیط خیلی جذابی داره. آیکون‌ها جذاب‌تر شدن و افکت‌ها و انیمیشن‌هایی بیشتری به رابط کاربری اضافه شدن. حالا شخصی سازی وارد مرحله جدیدی شده و شما کنترل زیادی روی اکثر تنظیمات گوشیتون خواهید داشت. One UI 3.1 یه صفحه اصلی اضافه به اسم Samsung Daily داره که یه سری پنل مثل ویجت تو اون قرار گرفتن و اطلاعاتی مثل اخبار روز یا بروزرسانی‌های مهم نرم افزاری رو بهتون یاد آور میشه. البته خیلی‌ها از این پنل استفاده نمیکنن و شما میتونید اون رو از تنظیمات غیرفعال کنید. قبلا به طور مفصل درباره ویژگی های رابط کاربری سامسونگ توضیح دادیم که لینک اون مطلب رو میتونید در انتهای همین متن پیدا کنید.

اسپیکر  GALAXY NOTE 20

همون طورکه تو بخش طراحی بهش اشاره کردیم Note 20از اسپیکرهای استریو بهره میبره. این وظیفه برعهده اسپیکر اصلی لبه پایینی و اسپیکر مکالمه بالای نمایشگر گذاشته شده. تعادل بین حجم صدای تولیدی دو اسپیکر وجود نداره چون اسپیکر مکالمه نسبت به اسپیکر اصلی عملکرد ضعیف تری داره اما همچنان شنیدن صدای استریو لذت بخشه! سامسونگ برای بخش اسپیکر یه حرکت هوشمندانه‌ای رو انجام داده و با محدود کردن حجم صدای تولیدی سعی داشته تا کیفیت رو همواره تو بالاترین حد خودش نگه داره. این کار نتیجه خوبی هم داشته و شما میتونید حتی تو استفاده 100 درصدی از توان اسپیکر افت کیفیت خیلی کمی رو شاهد باشید.

قلم S-Pen

قلم S-Pen، بارزترین ویژگی گوشی‌های سری Note هست که اون‌ها رو از سری S جدا میکنه. قلم Note 20 همون چیزیه که تو Note20 Ultra  هم وجود داره البته با این تفاوت که نرخ تاخیر قلم به 26 میلی ثانیه افزایش پیدا کرده که این اتفاق هم با توجه به 60 هرتزی بودن صفحه نمایش رخ میده. قلم S-Pen تو سمت چپ لبه پایینی گوشی قرار گرفته و برای شروع به کار کافیه تا قلم رو از گوشی خارج کنید تا منوی ابزار براتون نمایش داده شه.منویی که براتون باز میشه یه سری میانبرهای اصلی و ضروری گوشی مثل نوشتن یادداشت، نوشتن روی صفحه، گرفتن اسکرین شات و…  رو به راحتی و با استفاده از قلم در اختیارتون قرار می‌گیره. علاوه بر این یه سری ژست‌های حرکتی هم برای قلم تعریف شده تا کار کردن با گوشی تو برنامه های خاص مثل دوربین یا گالری رو راحت تر کنه. خوشبختانه تشخیص دست خط هم بهبود پیدا کرده و حالا می‌تونید یه متنی رو با قلم بنویسید تا گوشی اون رو براتون تایپ کنه.

جمع بندی

بهترین نکته درباره Note 20 اینه که تقریبا به خوبی از عهده انجام هر کاری برمیاد. به خوبی اما نه خیلی خوب! یه گوشی خوب که برای انجام کارهای روزمره و یادداشت برداری عالیه و نمایشگر و طراحی زیبا -اما نه پیشرفته – داره. اگه واقعا داشتن قلم براتون مهمه و بودجه شما به خرید Note 20 Ultra نمیرسه، Note 20 می‌تونه انتخاب خوب و قابل قبولی باشه.البته این نزول به سمت گوشی ارزون‌تر نقاط صعفی مثل صفحه نمایش 60 هرتزی و بدنه پلاستیکی رو با خودش همراه داره. این گوشی علی رغم اینکه در دسته پرچمداران قرار میگیره  عملکرد پردازشی – نسخه Exynos – و دوربین‌هاش تو قدوقواره پرچمداران نیست.  از رقبای مستقیم این گوشی میشه به S20 Plus و S21 اشاره کرد که مراتب ارزش خرید بالاتری دارن. ممنون که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید.

خرید گوشی samsung note 20
نقاط قوت
طراحی و کیفیت ساخت عالی
پشتیبانی از قلم هوشمند
پردازنده قابل اعتماد
نقاط ضعف
دوربین های نسبتا ضعیف
نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۲۰ فروردین, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 44
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

.M.m.A.

این گوشی از سامسونگ خوب نیست

۰۱ اسفند ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

واقعا گوشی‌های سامسونگ بی‌نظیرن ❤👌🏻

۱۶ بهمن ۱۴۰۰
iman

خفن بود

۰۴ دی ۱۴۰۰
a.s_momeni

🔥🔥🔥

۱۱ آذر ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

👏🏻👏🏻👏🏻

۱۰ آذر ۱۴۰۰
mjasghari44

خفن 🥰👏😍

۰۹ آذر ۱۴۰۰
_IRShadow80_

برو درسته 👏💖

۰۹ آذر ۱۴۰۰
mjasghari80

عالیه ❤️👏😍

۰۹ آذر ۱۴۰۰
godrati

Perfect🤞🏻🤞🏻

۰۶ آذر ۱۴۰۰
godrati

Great

۰۶ آذر ۱۴۰۰
hossein.ham

عالیی

۰۱ آذر ۱۴۰۰
AMIR_LN

🤦🏻‍♂️

۲۵ آبان ۱۴۰۰
Milad.ap

👍👍👍👍

۱۶ آبان ۱۴۰۰
2079-soroush

🔥🔥

۱۴ آبان ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

❤❤❤

۱۱ آبان ۱۴۰۰
amoradi829

عالیه،واقعا حیف شد که سامسونگ دیگه سری نوت رو تولید نمی کنه❤❤❤❤

۰۷ آبان ۱۴۰۰
sina88

عالی

۰۷ آبان ۱۴۰۰
SHAYAN ART

این گوشی هنوز هم ارزش خرید بالایی داره.
حالا صفحه 60 هرتز هم باشه تغییر خاصی ایجاد نمیکنه.
پردازنده اش هم هنوز خوبه و کاملا با رابط کاربری همگام شده.

۰۶ آبان ۱۴۰۰
AZIZEMESR

حیف شد سامسونگ سری نوت رو گذاشت کنار

۰۵ آبان ۱۴۰۰
mahsa-m

چه خوبهه

۰۴ آبان ۱۴۰۰