بررسی مشخصات گوشی F23 سامسونگ

سامسونگ هم داره کم کم مسیر شیائومی میره و از یه گوشی مدل های مختلفی رو با اسامی نزدیک به هم به بازار میفرسته. بعد از عرضه A23 دو تا گوشی M23 و A23 5G سامسونگ رو بررسی کردیم. حالا هم نوبت گوشی F23 سامسونگه که میشه گفت برای بازار هند عرضه شده و نسخه اقتصادی تر گوشی a23 5g به حساب میاد. گوشی سامسونگ اف 23 به تازگی (اواخر آبان 1401) تو بازار ایران موجود شده، البته مثل بقیه گوشی های سری اف به صورت محدود و قیمت حدودی 6.2 میلیون تومانی داره که ممکنه در آینده با افزایش موجودیش کاهش قیمت هم داشته باشه. با موبونیوز همراه باشید تا این مسافر هندی رو بررسی کنیم و ببینیم با وجود رقبای جدی توی این بازه قیمتی، آیا ارزش خرید داره یا خیلی نمیشه بهش توجه خاصی کرد؟

 

بررسی طراحی سامسونگ F23

طراحی با گوشی A23 مو نمیزنه و فقط برآمدگی دوربین کمی کمتره و خیلی با قسمت پشتی ترکیب نشده و تقریبا یه بریدگی جدا به حساب میاد. در کل توی گوشی های میان رده اقتصادی نباید خیلی انتظار خلاقیت و طرح های جدید رو داشته باشید خصوصا از سامسونگ! بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده که خیلی کیفیت ساخت بدی نداره و برای یه گوشی با این قیمت قابل قبوله. قسمت پشتی از پلاستیک مات ساخته شده که خیلی اثر انگشت روش باقی نمی مونه. سه لنز دوربین به همراه فلش LED در یه برآمدگی مستطیلی شکل بالا سمت چپ قرار دارن و پایین این قسمت هم لوگوی SAMSUNG قرار گرفته. فریم از پلاستیک براقی و منحنی ساخته شده که حس فلز رو بهتون میده و باعث میشه کمی کیفیت ساخت گوشی بهتر به نظر بیاد. از گواهی IP هم توی ساخت گوشی استفاده نشده. طراحی گرد لبه ها و تخت قسمت پشتی باعث شده F23 سامسونگ، گوشی خوش دستی به حساب بیاد. وزن گوشی 198 گرمه که تقریبا میشه گفت سنگینه و ممکنه توی استفاده طولانی مدت کمی خستتون کنه.

بررسی طراحی سامسونگ F23

لبه سمت راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار گرفته، که با حسگر اثر انگشت یکی شده و دقت و سرعت مناسبی داره. سمت چپ درگاه سیم کارت قرار داره که همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه و خیالتون از بابت افزایش حافظه ذخیره سازی گوشی هم راحت میشه. پایین گوشی تک اسپیکر، درگاه تایپ سی، میکروفون و جک 3.5 میلیمتری صدا قرار داره. بالای گوشی هم میکروفون دوم قرار داره و خبر دیگه ای نیست.

صفحه نمایش گوشی های میان رده سامسونگ طراحی مدرن تر و زیباتری دارن ولی سامسونگ هنوز توی گوشی های میان رده اقتصادی از صفحه نمایش با طراحی قدیمی و با حاشیه زیاد استفاده میکنه که کمی توی ذوق میزنه و کاملا از رقبای چینی خودش عقبه. دوربین سلفی هم توی یه ناچ قطره ای بزرگ بالای صفحه قرار داره، اسپیکر مکالمه هم کمی بالاتر از دوربین جا خوش کرده. برای محافظت بیشتر صفحه نمایش از گوریلا گلس 5 استفاده شده.

از کیفیت ساخت گوشی های سامسونگ خیلی انتظار زیادی نمیشه داشت، اما طراحی ساده و نسبتا خوش دست باعث میشه استفاده از سامسونگ f23 خیلی اذیت کننده نباشه. ولی در کل از طراحی و بدنه این گوشی خیلی انتظار زیادی نباید داشته باشید و میشه گفته کاملا با یه گوشی معمولی طرفیم که برای یه گوشی با این قیمت خیلی نقطه ضعف به حساب نمیاد.

 

بررسی مشخصات نمایشگر Samsung F23

صفحه نمایش 6.6 اینچی PLS TFT با رزولوشن 1080 برای گوشی سامسونگ F23 استفاده شده که برای یه گوشی میان رده اقتصادی کمی عجیبه و باعث میشه بخش صفحه نمایش از لحاظ کیفیت خیلی خوب عمل نکنه. به خاطر استفاده از صفحه TFT روشنایی صفحه نسبتا کمه و توی محیط بیرون و نور زیاد خیلی نمی تونید از گوشی استفاده کنید، اما زاویه دید خیلی بد نیست. جزئیات و کیفیت تصویر مناسبه و به صورتی نیست که استفاده ازش شما رو خیلی اذیت کنه. از نرخ به روز رسانی 120 هرتزی استفاده شده که دلیل استفاده از صفحه TFT رو مشخص میکنه و سامسونگ برای تجربه روون تر کار با گوشی، کیفیت و روشنایی نمایشگر رو فدا کرده. صفجه نمایش F23 در مجموع انتظارتون رو برآورده میکنه ولی خیلی تجربه لذت بخش و با کنتراست رنگ خوبی بهتون نمیده.

 

بررسی عملکرد باتری سامسونگ F23 5G

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خیلی بالایی نداره، توی استفاده معمولی و سبک حدود یک روز بهتون شارژ میده و اگه از گوشی استفاده سنگین تری بکنید، مثلا بازی کنید یا ویدیو زیاد تماشا کنید آخر روز باید گوشی رو مجدد شارژ کنید. جعبه کوچیک به گوشی های میان رده اقتصادی سامسونگ هم رسیده و از آداپتور شارژ توی گوشی خبری نیست و فقط یه کابل دو سر تایپ سی توی جعبه قرار داره و باید هزینه جدا برای خرید آداپتور شارژ در نظر بگیرید. بهتره که سراغ کلگی شارژ 25 واتی اصلی خود سامسونگ برید چون با استفاده ازش، اف 23 توی تقریبا 1 ساعت و 20 دقیقه کامل شارژ میشه. البته اگه آداپتور گوشی های قدیمیتون رو داشته باشید می تونید ازشون استفاده کنید ولی مدت شارژ کمی بالاتر میره و حدود 2 ساعت و نیم ممکنه طول بکشه. در مجموع اگه باتری براتون مهمه گوشی F23 سامسونگ خیلی راضیتون میکنه و در هر دو بخش شارژدهی و سرعت شارژ عملکرد معمولی و متوسطی داره. البته که عدم وجود آداپتور توی پک گوشی برای یه گوشی تو این رنج قیمتی خیلی متداول نیست و یه ضعف بزرگ به حساب میاد.

 

بررسی دوربین سامسونگ F23

بخش دوربین تقریبا عملکرد شبیه به گوشی A23 داره فقط یه سری امکانات ازش حذف شده ولی یک سری موارد بهش اضافه شده که باعث شده عملکرد دوربین F23 به a23  نزدیک باشه ولی قطعا بهتر نیست و هنوز عملکرد متوسطی از خودش نشون میده. سه دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو پکیج دوربین گوشی سامسونگ اف 23 رو تشکیل میدن.

 

لنز اصلی عملکرد معمولی از خودش نشون میده و خیلی شما رو به وجد نمیاره. اگه شرایط نوری خوب باشه جزئیات و کنتراست خوبی بهتون میده و دینامیک رنج عکس ها هم مناسبه. سامسونگ توی عکس ها دستکاری نرم افزاری زیادی میکنه و باعث میشه کمی از واقعیت فاصله بگیرن و عکس های روشن تر و گرم تر از واقعیتی بگیرید.

بررسی دوربین اولترا واید سامسونگ F23

دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید خیلی افت کیفیت زیادی نسبت به لنز اصلی نداره و عملکردش تقریبا راضی کننده است. عکس های پرتره سوژه به خوبی جدا میشه اما گاهی وقت ها مشکل داره و رنگ های گرم تر و روشن تری بهتون میده.

لنز ماکرو هم مثل اکثر گوشی های این بازه جنبه فانتزی بودن داره و خیلی نمی تونید انتظار زیادی از عکس هاش داشته باشید. عکسبرداری توی شب خیلی خوب نیست و عکس های تیره و با نویز زیادی بهتون میده. با روشن کردن نایت مود کمی عکس ها روشن تر میشه ولی نویز خیلی بالا میره و دیتیل عکس ها کم میشه.

بررسی لنز ماکرو دوربین سامسونگ F23

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی عملکرد خیلی خوبی نداره و ازش انتظار زیادی نداشته باشید. دینامیک رنج بد نیست اما رنگ عکس ها کمی از واقعیت فاصله میگیره و به رنگ قرمز مایل میشه.

دوربین اصلی میتونه با رزولوشن 4K و 30 فریم فیملبرداری کنه، کیفیت مناسبی دارن فیلم ها اما از لرزشگیر اپتیکال خبری نیست و از EIS برای کاهش لرزش استفاده میشه که عملکرد نسبتا خوبی داره و باعث میشه خیلی لرزش توی فیلم ها معلوم نباشه. دوربین سلفی هم میتونه با رزولوشن 1080 و 30 فریم فیملبرداری کنه اما رنگ فیلم ها کمی سرد میشه و به رنگ آبی مایل میشه. در مجموع عملکرد دوربین F23 سامسونگ کار راه بندازه بیشتر و خیلی نمی تونید روش حساب باز کنید.

 

بررسی عملکرد پردازشی Samsung F23

تراشه اسنپدراگون 750G برای گوشی سامسونگ F23 استفاده شده که میشه گفت عملکرد نسبتا خوبی توی این گوشی داره. این گوشی در دو نسخه 128/4 و 128/6 عرضه میشه و تنوع خیلی زیادی براش در نظر گرفته نشده. توی استفاده روزمره اکثر مواقع همه چی روون و بدون مشکل اجرا میشه اما گاهی وقت ها ممکنه موقع مولتی تسکینگ کمی کند بشه. عملکردش توی بازی ها هم خوبه و بازی های Pubg و کالاف رو می تونید با بیشترین جزئیات و فریم بالا اجرا کنید اما توی اجرا با این تنظیمات کمی لگ میزنه و بهتره برای تجربه بهتر و روون تر، باید جزئیات رو پایین تر بیارید. پس بازی های با گرافیک خیلی بالا رو خیلی خوب اجرا نمیکنه و بیشتر مناسب بازی ها سبک تره. بعد از حدود نیم ساعت بازی هم دما خیلی بالا نمیره و حدودا به 40 درجه سانتی گراد میرسه.

بررسی عملکرد پردازشی Samsung F23

 

بررسی رابط کاربری سامسونگ اف 23

رابط کاربری One UI 4.1 و اندروید 12 برای گوشی سامسونگ f23 استفاده شده. امکانات شخصی سازی مثل بقیه گوشی های سامسونگ خیلی خوبه و کوچکترین جزئیات گوشی رو هم می تونید شخصی سازی کنید. رابط کاربری سبکه و در کنار رفرش ریت 120 هرتزی تجربه خوبی از استفاده از گوشی می تونید داشته باشید. یه مشکلی که ممکنه کمی اذیت کننده باشه براتون زیاد بودن برنامه از قبل نصب شده تبلیغاتی باشه که اکثرا امکان حذفشون وجود داره ولی بودن اونها حس ارزون بودن به گوشی میده و مثل گوشی های اقتصادی تر شیائومی برنامه های تبلیغاتی هم روی گوشی زیاده. از لحاظ پشتیبانی نرم افزاری وضعیت خیلی بد نیست و 2 سال آپدیت اندروید و سه سال آپدیت امنیتی برای این گوشی عرضه میشه.

 

بررسی عملکرد اسپیکر F23

برعکس گوشی های شیائومی که توی گوشی های اقتصادی ترش هم از اسپیکر استریو استفاده میکنه، گوشی F23 صدا فقط از یه اسپیکر پایین گوشی میاد که باعث شده بلندی صدا خیلی زیاد نباشه. کیفیت صدا خوبه و تفکیک نسبتا مناسبی داره. جک 3.5 میلیمتری صدا هم هنوز حذف نشده و فعلا میتونید از هندزفری و هدست های سیم دار برای این گوشی استفاده کنید.

 

آیا گوشی F23 سامسونگ ارزش خرید داره؟

طراحی قدیمی و ساده که خیلی کیفیت ساخت بالایی هم نداره، صفحه نمایش متوسط که 120 هرتز بودنش باعث روون تر شدنش میشه اما جزئیات خیلی زیادی بهتون نمیده، سخت افزار معمولی که بعضی وقت ها در استفاده معمولی هم لگ داره و مصرف انرژی نستبا زیادش باعث میشه شارژدهی باتری کم بشه، قرار نگرفتن آداپتور شارژ توی جعبه که یه هزینه اضافه هم به قیمت گوشی اضافه شده و یه دوربین معمولی که امکانات زیادی هم نداره باعث شده پیشنهاد گوشی اف 23 نسبت به گوشی های پرفروش تر و معروف تر سری A سامسونگ کمی سخت بشه. البته گوشی های قدیمی تر این سری به خاطر قیمت مناسب و داشتن امکانات بیشتر، توجیه بیشتری برای خرید داشتن، اما گوشی F23 سامسونگ خیلی امکانات بهتر و قوی تری نسبت به گوشی A23 5G بهتون نمیده و به خاطر قیمت نزدیکشون و همینطور کمتر بودن موجودی F23 توی بازار و همچنین محدودیت لوازم جانبی، خرید گوشی Samsung F23 اصلا توصیه نمیشه و بهتره سراغ گزینه رند تر و بهتر سامسونگ مثل A23 5g سامسونگ برید که به تازگی توی بازار موجود شده و عملکرد سخت افزاری و باتری و دوربین بهتری داره.

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۳ آذر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 59
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Nurse

انصافاً برداشتن آداپتور شارژر چه منطقی داره؟!

۱۷ بهمن ۱۴۰۱
Mahdi2005

ایول داری آقا مهدی ❤️❤️😘

۱۱ دی ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۰۱ دی ۱۴۰۱
shahab-021

سامسونگ هم به عاقبت شیائومی دچار میشه
ببین کِی گفتم

۲۱ آذر ۱۴۰۱
tahamousavi

اینایی که مدعی محیط زیست اند و میگن از شارژهای توی خونه استفاده کنین، چرا کابل دوسر تایپ سی میزارن؟ مگه شارژهای توی خونه ما ورودی تایپ سی داره که کابل شارژ رو از هر دو سر تایپ سی کردن؟

۲۰ آذر ۱۴۰۱
A.L.I

الان بگیر سال دیگ بنداز بیرون

۱۸ آذر ۱۴۰۱
ALI ZAREI

این دیگ چیه باو

۱۸ آذر ۱۴۰۱
thisabasi

ویدیوتو دیدم خوشحال شدم مهدی

۱۸ آذر ۱۴۰۱
shahab-021

سامسونگ اومده همه اعداد رو از 0 زده رو برندش
تا برسه به 100000000000
واقعا کسی اینارو میخره؟ مصرفی داره؟

۱۸ آذر ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

بد نیست 🖖🏻

۱۸ آذر ۱۴۰۱
AmiR.2004

صفحه نمایش مزخرف فست شارژ ضعیف
بقیه چیزاش بدنیس

۱۷ آذر ۱۴۰۱
Glvsid

ممنون
😎😎

۱۶ آذر ۱۴۰۱
Mohammad#dark#love

ایول دستخوش مهدی

۱۶ آذر ۱۴۰۱
Nafax

” در مجموع اگه باتری براتون مهمه گوشی F23 سامسونگ خیلی راضیتون میکنه و در هر دو بخش شارژدهی و سرعت شارژ عملکرد معمولی و متوسطی داره.”

۱۶ آذر ۱۴۰۱
Soheil1386

مزخرف

۱۵ آذر ۱۴۰۱
Madi11

منطقیه

۱۵ آذر ۱۴۰۱
Hossein mbk

چه عجب اداپتور گذاشتن تو جعبه اش

۱۵ آذر ۱۴۰۱
Hossein mbk

جک 3.5 میلی متری هنگز حذف نشده و این خوبه

۱۵ آذر ۱۴۰۱