بررسی مشخصات گوشی A02 سامسونگ

بررسی گوشی گلکسی A02 سامسونگ

سامسونگ چند وقتی بود قید گوشی های اقتصادی رو زده بود اما به خودش اومد و دید رقیب اصلیش توی این بازه قیمتی یعنی شیائومی داره بازار رو مال خودش میکنه. به همین دلیل وارد این بخش از بازار گوشی های هوشمند شد. ورودش توی این بخش از بازار با معرفی GALAXY A02 صورت گرفت. این گوشی اواخر ژانویه 2021 معرفی شد و از همون روز معرفی وارد بازار شد. همونطور که گفتم این گوشی یکی از گوشی های به شدت اقتصادی بازار محسوب میشه و توی بازار بین 2 تا 3 میلیون تومان معامله میشه. همراه موبونیوز باشید تا ببینیم A02 سامسونگ تونسته رقبای خودش توی این بازه قیمتی رو پشت سر بذاره یا نه؟

طراحی و کیفیت ساخت A02

همونطور که گفتم این گوشی یکی از اقتصادی ترین گوشی های بازار محسوب میشه اما این دلیل نمیشه سامسونگ توی بخش طراحی همچین فاجعه ای رو روونه بازار کنه. درسته که توی این بازه قیمتی نباید توقع طراحی خاص و کیفیت ساخت عجیب و غریب رو داشته باشیم اما توی همین بازه قیمتی گوشی های بهتری از نظر طراحی وجود دارن. این گوشی تماما پلاستیکیه و در مورد کیفیت ساختش باید بگم اصلا متریال خوبی برای ساخت این گوشی استفاده نشده!سامسونگ سعی کرده با ایجاد تکسچر روی قاب پشتی حس بی کیفیت بودن پلاستیک استفاده شده برای ساخت این گوشی رو از بین ببره. هیچ ظرافتی توی تکسچر قاب پشتی دیده نمیشه و انگار سامسونگ رو مجبور کردن همچین گوشی تولید کنه! اگر از بحث کیفیت ساخت پشتی بگذریم میرسیم به طراحی قاب پشتی. فریم دوربین ها به صورت بیضی شکل، گوشه ی بالا سمت چپ دیده میشه و دقیقا زیر فریم دوربین ها فلش دوربین قرار داره. پایین قاب پشتی هم لوگو سامسونگ به چشم میخوره و دیگه هیچ خبری توی قاب پشتی نیست.طراحی قاب پشتی GALAXY A02فریم میانی هم از همون جنس پلاستیک قاب پشتی ساخته شده و ماته! روی لبه سمت راست دکمه پاور و کلید کنترل کننده های صدا دیده میشه. روی لب سمت چپ به جز خشاب سیم کارت خبری از چیزی نیست. خشاب سیم کارت این گوشی قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت به همراه مموری کارت رو به صورت همزمان رو داره. زیر گوشی درگاه شارژ ( microUSB 2.0)، اسپیکر، جک هندزفری و میکروفون مکالمه قرار داره. بالای گوشی هم هیچ خبری نیست.طراحی فریم میانی GALAXY A02پنل جلویی GALAXY A02 رو نمایشگر تخت به خودش اختصاص داده. حاشیه های نمایشگر خیلی زیاده و همین باعث شده فقط 82 درصد از پنل جلویی رو نمایشگر تشکیل داده باشه. دوربین سلفی توی ناچ قطره ای بالای گوشی دیده میشه و اسپیکر مکالمه هم بالای دوربین سلفی قرار داره.در کل باید بگم توی بخش طراحی و کیفیت ساخت A02 نسبت به رقبای خودش توی این بازه قیمتی حرفی برای گفتن نداره. کیفیت پایین بدنه این گوشی موقع کار کردن شما رو اذیت میکنه. یکی دیگه از نقاط ضعف توی بخش طراحی این گوشی، وزن 206 گرمی اونه! با توجه به این که این گوشی از پلاستیک ساخته شده توقع وزن بالای 200 گرم ازش نمیره و این سنگینی موقع کار کردن با گوشی میتونه شما رو اذیت کنه! اگر قصد خرید گوشی توی این بازه قیمتی رو دارید و طراحی و کیفیت ساخت براتون اهمیت داره میتونید برید سراغ رقبای A02 که درسته همشون از جنس پلاستیک ساخته شدن اما کیفیت پلاستیک استفاده شده توی رقبای این گوشی خیلی بهتره!

بررسی نمایشگر A02 سامسونگ

سامسونگ حتی برای نمایشگر A02 هم از نمایشگرهای امولد خودش استفاده نکرده. از پنل نمایشگر PLS IPS برای این گوشی استفاده کرده با اندازه 6.5 اینچ و رزولوشن 720 در 1600 که تصاویری با نسبت 20:9 رو به شما نمایش میده. این نمایشگر واقعا کیفیت خوبی نداره و 720 بودن باعث شده شما به راحتی پیکسل های آیکون ها رو ببینید. عملکرد خوبی توی بیشینه روشنایی داره اما کمینه روشنایی این نمایشگر زیاده و وقتی توی محیط تاریک با این گوشی کار میکنید احتمال اینکه چشمتون رو اذیت کنه زیاده! رنگ ها به خوبی نشون داده میشه اما کیفیت تصاویر چنگی به دل نمیزنه. در مجموع با توجه به بازه قیمتی این گوشی، عملکرد نمایشگر A02 قابل قبوله!نمایشگر GALAXY A02

مشخصات باتری و شارژدهی A02

سامسونگ توی این بخش بهترین باتری رو برای این گوشی در نظر گرفته. باتری لیتیوم پلیمری که 5000 میلی آمپر ظرفیت داره. شاید دلیل سنگین بودن این گوشی همین باتری با ظرفیت بالا باشه. باتری این گوشی یکی از نقاط قوت اون نسبت به رقبای هم قیمت خودش محسوب میشه. عملکرد شارژ دهی خوبی داره و میتونه برای استفاده های معمولی رو به زیاد یک روز کامل شما رو همراهی کنه.باتری و شارژدهی galaxy A02در مورد شارژ شدن این گوشی باید بگم GALAXY A02 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمیکنه و آداپتور 10W داخل جعبه وظیفه شارژ کردن باتری این گوشی رو بر عهده داره که تقریبا 2 ساعت زمان لازم داره تا باتری رو به صورت کامل شارژ کنه. در مجموع عملکرد شارژدهی و ظرفیت باتری این گوشی یکی از نکات مثبت اون محسوب میشه اما زمان زیاد برای شارژ شدن نسبت به رقبای خودش باعث میشه عملکرد مناسبی توی بخش شارژ شدن باتری نداشته باشه!

امنیت GALAXY A02

شاید باورتون نشه اما توی این گوشی خبری از حسگر اثر انگشت یا سیستم تشخیص چهره نیست! برای امنیت باید از روش های قدیمی مثل پترن، پین کد یا پسورد استفاده کنید. سامسونگ برای این که بتونه گوشی اقتصادی تولید کنه همه چیز رو توی این گوشی حذف کرده! توی این بخش به صورت کامل بازی رو به رقبای خودش باخته و حرفی برای گفتن نداره.

بررسی مشخصات دوربین A02 سامسونگ

سامسونگ برای دوربین GALAXY A02 دوتا سنسور در نظر گرفته. سنسور اصلی 13 مگاپیکسل و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسل. که با توجه به اعداد و ارقام توقع کیفیت بالای عکاسی و فیلمبرداری رو نباید از این گوشی داست.فریم دوربین های GALAXY A02

  • سنسور اصلی:

عکس های ثبت شده با سنسور 13 مگاپیکسلی اصلا تعریفی نیستن. شاید بگید با توجه به قیمت این گوشی نباید توقع زیادی از دوربین این گوشی داشته باشیم اما توی همین بازه قیمتی رقبایی وجود دارن که عملکرد قابل قبولی توی بخش دوربین دارن. عکس ها روشنایی و وضوح خوبی ندارن و تقریبا هیچ جزئیاتی رو توی عکس های این گوشی نمیتونید ببینید. دوربین GALAXY A02 صرفا عکس ها رو ثبت میکنه!

نمونه عکس سنسور اصلی galaxy A02
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور ماکرو:

در مورد سنسور ماکرو هم واقعا هیچ توقعی نباید از عکس های ماکرو داشته باشید و سامسونگ سنسور ماکرو رو گذاشته که بگه این گوشی دو تا سنسور داره!!!

  • فیلم برداری:

این گوشی قابلیت 1080p با 30 فریم بر ثانیه رو پشتیبانی میکنه. کیفیت فیلمبرداری هم مثل بخش عکاسی چنگی یه دل نمیزنه. سرعت تغییر فوکوس به شدت پایینه و عملکرد لرزشگیر جوریه که انگار اصلا لرزشگیر وجود نداره. 

  • دوربین سلفی:

عکس های سلفی با سنسور 5 مگاپیکسلی واقعا خوب نیست. عکس ها آبرنگی ثبت میشه و تقریبا هیچ جزئیاتی رو ثبت نمیکنه! اگر بتونید شرایط نوری به شدت خوب ایجاد کنید میتونید عکس های سلفی قابل قبولی رو ثبت کنید در غیر این صورت روی دوربین سلفی این گوشی هیچ حسابی باز نکنید.

نمونه عکس سلفی galaxy A02
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

با توجه به قیمت این گوشی میشه گفت عملکرد قابل قبولی توی بخش دوربین داره اما بین رقبای هم قیمت خودش هیچ حرفی برای گفتن نداره و توی این بازه قیمتی دوربین های بهتر از GALAXY A02 وجود داره!

پردازنده و سخت افزار A02

سامسونگ تو بخش سخت افزار هم از پردازنده اختصاصی خودش یعنی اگزینوس استفاده نکرده. پردازنده این گوشی مدیاتک ام تی 6739 (Mediatek MT6739W) با معماری 28 نانومتریه! عملکرد پردازشی این گوشی واقعا آزار دهندست. بازی های سنگین رو توی بی کیفیت ترین حالت با لگ و باگ اجرا میکنه و این پردازنده ضعیف باعث شده عملکرد رابط کاربری هم دچار مشکل بشه و کار کردن با این گوشی رو به شدت حوصله سر بر کنه! این گوشی توی 3 نسخه سخت افزاری روونه بازار شده. 32 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 2 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 3 گیگابایت رم. در مجموع باید بگم عملکرد پردازشی این گوشی بزرگترین نقطه ضعف اون محسوب میشه.

مشخصات نرم افزار و رابط کاربری A02

این گوشی از اندروید 10 به عنوان سیستم عامل استفاده میکنه که با استفاده از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی ONE UI 2 بهینه شده. رابط کاربری اختصاصی سامسونگ عملکرد خوبی داره اما همونطور که گفتم پردازنده ضعیف این گوشی باعث شده تجربه کاربری زیاد خوبی با این گوشی نداشته باشید. با توجه به اینکه این گوشی اقتصادی محسوب میشه، بعید هستش که آپدیت نرم افزاری برای اون ارائه بشه.

بررسی اسپیکر A02 سامسونگ

این گوشی از قابلیت پخش صدای مونو استفاده میکنه و تمام صدای خروجی از اسپیکر پایین گوشی پخش میشه. بلندی صدای اسپیکر قابل قبوله اما کیفیت و تفکیک صدای خوبی نداره. زمانی که صدا توی بیشینه خودش باشه عملا هیچ کیفیت نداره و روی اسپیکر این گوشی هیچ حسابی نمیشه باز کرد.

جمع بندی

درسته که GALAXY A02 یکی از گوشی های اقتصادی بازار محسوب میشه اما سامسونگ هیچ کاری برای این گوشی انجام نداده! نقاط قوت این گوشی باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و نمایشگر اون میتونه باشه اما توی بقیه بخش ها این گوشی توی این بازه قیمت، بین رقبای خودش هیچ حرفی برای گفتن نداره. اگر قصد خرید این گوشی رو دارید بدونید که این گوشی به درد کارهای سنگین نمیخوره و بیشتر به درد مادر و پدر ها میخوره که استفاده سنگین از گوشی ندارن و فقط باهاش تماس میگیرن و توی شبکه های اجتماعی حضور داشته باشن. سعی کردم تمام جوانب گوشی سامسونگ a02 رو مورد بررسی قرار بدم تا موقع خرید این گوشی کاملا بهتون کمک کنه.

سوالات متداول
(4 سوال)
چرا گوشی a02 سامسونگ رو بخریم؟ مزایای این گوشی چیست؟

شارژدهی خوب باتری و نمایشگر و امکانات برند سامسونگ، باعث شده تا A02 در این بازه قیمتی انتخاب مناسبی برای پدرها و مادرها و افرادی که استفاده حرفه ای از گوشی ندارند، باشه.

چرا A02 سامسونگ رو نخریم؟ معایب این گوشی چیست؟

عملکرد پردازشی ضعیف، طراحی و کیفیت ساخت پایین، عدم پشتیبانی از فست شارژ باعث میشه ای 02 گزینه مناسبی برای افرادی که خیلی با گوشی کار میکنند نباشه.

آیا گلکسی ای 02 از حافظه جانبی پشتیبانی میکنه؟

بله، اسلات سیم کارت samsung A02 برای دو سیم کارت و یک رم میکرو به صورت همزمان جا داره.

آیا سامسونگ a02 گوشی انتخاب مناسبی برای پدرها و مادرها هست؟

بله، A02 سامسونگ برای کسانی که برای چک کردن شبکه های اجتماعی و برقراری تماس ازش استفاده میکنن، میتونه انتخاب مناسبی باشه.

نقاط قوت
قیمت مناسب
باتری و شارژدهی قابل قبول
نقاط ضعف
طراحی و کیفیت ساخت ضعیف
نمایشگر IPS
دوربین معمولی
عملکرد پردازشی ضعیف
نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۲۳ اسفند, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 43
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Alip98

سلام خدمت کاربران موبونیوز.یکی از آشناهام این گوشی رو داره.من با این گوشی کار کردم و اگر کسی میخواد این گوشی رو بخره بدونه که این گوشی ضعیفه و در فضای کاربری لگ و باگ زیاد داره و عملکرد روونی نداره.

۱۳ اسفند ۱۴۰۱
abasi6658

فکر کنم سامسونگ فقط و فقط واسه رو کم کنی گوشیهای چینی داره اینجور گوشیهایی تولید میکنه

۱۲ دی ۱۴۰۱
Najib1387

بدترین گوشی که تا الان از سامسونگ منتشر شده…. چی میشه که یه ی شرکت توی ی سال هم s21 میزنه و هم این آشغال رو بعید میدونم کسی از این گوشی بازار خوشش بیاد. یعنی اگر یه بچه میخاست مشخصات فنی گوشی رو ببنده بهتر میبست سامسونگ خواسته با گذاشتن دوربین دوگانه و باتری 5 هزار میلی آمپری یه ذره گوشی رو بکشه بالا ولی 1100 بهتر از اینه و ارزش خرید بیشتری داره گشتن گشتن هر چی ته انبارشون مونده برای آ02 گذاشتن کنار. طراحی و ظاهر قدیمی و از مد افتاده رنگ بندی افتضاح تراشه ها قدیمی عملکرد پایین تر از حد انتظار نام سامسونگ فقط باتریش خوبه که کلی روشن میمونه وگرنه هیچی نداره

۱۷ خرداد ۱۴۰۱
MohammadAminMehrpour

خدایی این چه گوشی یه ساعت زیر ۱ میلیون بخری باکر کن خیلی به کار تر از این اصلا ارزش نداره خریدش

۲۰ اسفند ۱۴۰۰
amirdante

تو این بازه قیمتی نباید انتظاری داشت

۲۷ بهمن ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

گوشی ضعیفیه 👎🏻

۱۸ بهمن ۱۴۰۰
aghigh_art

یکی از فامیل های ما داره. تو برنامه های عادی زیر دوربین اش خیلی داغ میشه a01 از این گوشی خیلی. بهتره. که فقط. تنها ایراد اش به نسبت این گوشی حافظه هستش که اونم با رم حل میشه

۰۸ بهمن ۱۴۰۰
mjasghari44

داغانِ داغان 💙

۲۶ دی ۱۴۰۰
mjasghari80

این چیه دیگه ❤️

۲۶ دی ۱۴۰۰
_IRShadow80_

فاجعه است 🤩

۲۶ دی ۱۴۰۰
    Farhan.k

    چرا با a02s و کلا سری های s قهر هستید؟؟؟!!!!!
    نه a02sرو گذاشتید نه a03s
    این چه وضعشه

    ۰۴ فروردین ۱۴۰۲
iman

اصلا ارزش خرید نسبت به قیمتش نداره!

۰۳ دی ۱۴۰۰
godrati

گوشی خوبی نیس👎🏻👎🏻👎🏻

۱۵ آذر ۱۴۰۰
godrati

عالی

۱۵ آذر ۱۴۰۰
a.s_momeni

👎👎👎

۱۳ آذر ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

👏🏻👏🏻👏🏻

۱۲ آذر ۱۴۰۰
mjasghari44

🥳👏🦅

۱۰ آذر ۱۴۰۰
mjasghari80

پُه😄💚

۱۰ آذر ۱۴۰۰
_IRShadow80_

فاتحَ 😄😄

۱۰ آذر ۱۴۰۰
hossein.ham

عالییی

۰۵ آذر ۱۴۰۰