مقایسه شیائومی 11T Pro و A73 سامسونگ

رقابت دو گوشی خوش فروش فعلی بازار تو بازه قیمتی 12 تا 15 میلیون تومن و مثل همیشه رقابت بین سامسونگ و شیائومی. رقابتی که همیشه شیائومی از لحاظ مشخصات و عملکرد بهتره اما باید این برتری اونقدری زیاد باشه که مشتریان بازار رو قانع کنه سراغ گوشی های سامسونگ محبوب و کم دردسر نرن. با مقایسه شیائومی 11T Pro و A73 سامسونگ همراه موبونیوز باشید تا ببینیم کدوم گوشی برای شما میتونه انتخاب بهتری برای خرید باشه.

 

مقایسه طراحی a۷۳ با شیائومی 11 تی پرو

گوشی های شیائومی همیشه تو ساخت گوشی هاشون نسبت به سامسونگ از متریال با کیفیت و جذاب تری استفاده کردن، گوشی 11t Pro هم با استفاده از فلز و شیشه حس یه گوشی پرچمدار رو منتقل میکنه و نسبت به بدنه کاملا پلاستیکی رقیبش برتری محسوسی داره. طراحی قسمت پشتی هر دو گوشی شبیه به همه، فقط سامسونگ با یکی کردن برآمدگی دوربین ها با قسمت پشتی ظاهر ساده تر و جذاب تری به این بخش داده. پشت گوشی 11 تی پرو از گلس براق ساخته شده و نسبت به پلاستیک گوشی A73 اثر انگشت و لکه بیشتری به خودش جذب میکنه. هر دو گوشی از فریم با طراحی نسبتا گرد استفاده میکنن فقط در شیائومی ۱۱t pro از فلز آلومینیوم برای این بخش استفاده شده.

طراحی قاب پشتی شیائومی 11 تی پرو

محافظت صفحه نمایش گوشی شیائومی به عهده گوریلا گلس ویکتوسه که نسبت به گوریلا گلس ۵ استفاده شده روی سامسونگa۷۳ محافظت بیشتری در مقابل خط و خش و خرد شدن صفحه داره. وزن گوشی حدود ۲۳ گرم سنگین تر و یک میلیمتر قطورتر از سامسونگ a۷۳ ساخته شده که کمی استفاده طولانی مدتش رو سخت تر میکنه. حسگر اثر انگشت هر دو گوشی دقت و سرعت مناسبی داره و فقط محل قرار گیریشون متفاوته و شیائومی از حسگر روی دکمه پاور و سامسونگ از حسگر روی صفحه نمایش استفاده کرده. گوشی A73 حدود ۲ درصد حاشیه صفحه نمایش کمتری داره و هر دو از یه پانچ هول وسط صفحه برای دوربین سلفی استفاده میکنن.

طراحی گوشی a73

سامسونگ  a73 از گواهی IP67 استفاده میکنه که نسبت به گواهی IP53 شیائومی ۱۱ تی پرو مقاومت بیشتری در مقابل نفوذ ذرات گرد و غبار و نفوذ مایعات داره.

اگه دنبال یه گوشی با کیفیت ساخت خوب ولی کمی گنده تر باشید که حس خوبی موقع استفاده ازش بهتون بده شیائومی ۱۱ تی پرو کاملا راضیتون میکنه و حس یه گوشی پرچمدار رو بهتون میده، اما سامسونگ a۷۳ گوشی سبک تر و جمع و جور تریه و تو زمان بیشتری میتونید ازش استفاده کنید و از لحاظ محافظت در مقابل ضربه هم به خاطر استفاده از پلاستیک صدمه کمتری میبینه و مثل گلس کاملا خرد نمیشه. در مجموع این بخش توی این بخش تقریبا باید دلی عمل کنید و ببینید ظاهر کدوم گوشی به دلتون میشینه، اما به خاطر کیفیت ساخت بهتر، شیائومی 11t Pro با یه اختلاف خیلی کوچیک برنده این بخش به حساب میاد.

مشاهده ویدئو بررسی کامل Xiaomi 11t pro

مشاهده ویدئو بررسی کامل Samsung A73

مقایسه صفحه نمایش سامسونگ A73 با 11T pro

گوشی شیائومی 11T Pro از یه صفحه امولد 6.67 اینچی با رزولوشن 1080 استفاده میکنه که در مقابل صفحه سوپر امولد ۶.۷ اینچی سامسونگ A73 تقریبا ۰.۰۳ اینچ کوچیکتره. نرخ به روز رسانی هر دو گوشی 120 هرتزه و امکان نمایش 1 میلیارد رنگ رو دارن و در کنار هم یه تجربه روون و با جزئیاتی رو بهتون میدن. روشنایی صفحه هر دو گوشی در حالت دستی 500 نیت و در حالت اتومات تا 837 نیت بالا میره و تو محیط بیرون به راحتی می تونید ازشون استفاده کنید. پشتیبانی شیائومی 11t Pro از HDR10+ و Dolby Vison باعث میشه اگه محتوایی ویدیویی شما این تکنولوژی رو داشته باشه، موقع تماشاش تجربه خیلی خوب و تقریبا بی نقصی داشته باشید. از تاچ سمپلینگ 480 هرتزی هم برای تجربه بهتر و واکنش سریعتر توی بازی ها استفاده شده. نرخ به روز رسانی برعکس سامسونگ a73 آداپتیوه و بین ۶۰ تا ۱۲۰ هرتز با توجه به کاربری متغیره و فقط محدود به ۶۰ و ۱۲۰ نیست.

تجربه کار با هر دو صفحه بسیار خوب و روونه و کیفیت و جزئیات زیادی دارن، خیلی تفاوت محسوسی بین عملکردشون دیده نمیشه و جفت گوشی ها تجربه نزدیک و لذت بخشی بهتون میدن.

 

مقایسه قدرت پردازشی سامسونگ a۷۳ با شیائومی 11 تی پرو

شیائومی 11 تی پرو از تراشه اسنپدراگون 888 در کنار 8/12 گیگ رم پر سرعت LPDDR5 و 128/256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 بخش پردازش گوشی رو انجام میدن. قدرت سخت افزاری خیلی بالاست و تو کارهای روزمره همه چی روون و بدون هیچ مشکلی اجرا میشه و از پس اکثر بازی های روز با جزییات بالا و فریم با ثبات بر میاد، اما این قدرت زیاد پاشنه آشیلش هم شده و موقع بازی یا استفاده های سنگین دماش خیلی بالا میره و باعث افت قدرت پردازشی و کاهش اون میشه. به خاطر لبه فلزی اون هم دما خیلی سریع منتقل میشه و این بخش و حاشیه دوربین خیلی داغ میشه و تو استفاده طولانی مدت اذیتتون میکنه.

از لحاظ قدرت پردازشی خالص حدود ۵۰ درصد قوی تر از سامسونگ A73 عمل میکنه که از پردازنده اسنپدراگون 778G  در کنار 6/8 گیگ رم DDR4X و 128/256 گیگ فضای ذخیره سازی UFS 2.2 برای بخش پردازشیش استفاده کرده. این تراشه استفاده شده کمی برای بازه قیمتی میان رده نزدیگ به بالا رده، مناسب نیست و خیلی عملکرد خفنی رو اینجا نمیبینیم، تو رابط کاربری و استفاده روزمره همه چی روون و بدون مشکل اجرا میشه، می تونید سراغ بازی کردن هم برید و با جزئیات نسبتا مناسب و فریم معقول اکثر بازی ها رو اجرا میکنه و فقط بازی های سنگین تر رو انتظار گرافیک بالایی ازش نداشته باشید. سرعت اجرا و لود شدن برنامه های حدود ۳ ۴ ثانیه از ۱۱ تی پرو کند تره. مشکل بالا رفتن دما رو اینجا نمیبینم و به خاطر قدرت نسبتا متوسط فشار زیادی به گوشی وارد نمیشه. سامسونگ امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی رو هم برعکس شیائومی تو گوشی A73 استفاده کرده.

در مجموع برای یه کاربر معمولی که بیشتر از گوشی استفاده های معمولی و سبکی میکنه خیلی فرق خاصی بین دو گوشی نیست و جفتشون تجربه نزدیک به همدیگه دارن، اما اگه دنبال بازی کردن نسبتا حرفه ای تر و با جزئیات بیشتری هستید گوشی شیائومی 11t Pro تجربه خیلی بهتری بهتون میده و برنده این بخش در عملکرد کلی به حساب میاد.

 

مقایسه رابط کاربری سامسونگ A73 با شیائومی 11T pro

گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو از رابط کابری MiUI 12.5 که برپایه اندروید ۱۱ ساخته شده استفاده میکنه، امکانات شخصی سازی خوبی داره و همه چی خیلی روون و در دسترسه. شیائومی قول 3 سال آپدیت نرم افزاری و تا 4 سال آپدیت امنیتی رو برای این گوشی داده.

برای گوشی سامسونگ A73 از رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ که بر پایه اندروید 12 ساخته شده و امکانات شخصی سازی خیلی خوب و منحصر به فردی داره استفاده شده. تجربه خیلی روون و بدون مشکل و مزاحمتی داره. سامسونگ تا 4 سال آپدیت نرم افزاری اندروید و 5 سال آپدیت امنیتی رو برای این گوشی عرضه میکنه که خبر خیلی خوبه برای یه گوشی میان رده به حساب میاد و اگه میخوایید مدت زیادی از گوشیتون استفاده کنید، خیالتون رو کاملا راحت میکنه.

امتیاز این بخش رو گوشی A73 با توجه به جدید تر بودن و برخورداری از پشتیبانی نرم افزاری بیشتر در آینده برای خودش میکنه.

مقایسه باتری گوشی سامسونگ a۷۳ با شیائومی 11T pro

هر دو گوشی از یه باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده میکنن. گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو از یه آداپتور 120 واتی پر سرعت که توی جعبه قرار گرفته استفاده میکنه و سرعت شارژ خیلی فوق العاده ای به این گوشی میده. توی 5 دقیقه 40 درصد شارژ گوشی پر میشه و فول شارژش حدود 21 دقیق زمان میبره. گوشی سامسونگ a73 با یه آداپتور 25 واتی که توی جعبه گوشی نیست و باید جدا بخرید شارژ میشه، صفر تا 50 درصد شارژش هم حدود نیم ساعت زمان میگیره و فول شارژش در حدود یک ساعت و 20 دقیقه. شارژدهی هر دو گوشی تقریبا مناسبه و حدود یک روز تو کاربری معمولی و حدود ۶ تا ۸ ساعت تو کاربری سنگین تر مثل بازی و دیدن ویدیو بهتون شارژ میده.

در مجموع بازدهی باتری تو گوشی خیلی به هم نزدیکه ولی عملکرد گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو به خاطر استفاده از یه شارژر پر سرعت تر که توی خود پک گوشی هم قرار داره و نیاز نیست  هزینه اضافه ای کنید، خیلی بهتره و برنده این بخش به حساب میاد.

مقایسه دوربین گوشی Samsung A73 با Xiaomi 11T pro

شیائومی 11 تی پرو از سه سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو در کنار سنسور سلفی 16 مگاپیکسلی برای بخش دوربین خودش استفاده میکنه. عکس های سنسور اصلی توی نور مناسب خوبه اما عالی نیست، نویز خاصی هم توش دیده نمیشه. اکثر اوقات عکس های طبیعی و نزدیک به واقعیته اما دستکاری نرم افزاری توشون دیده میشه و باعث میشه بعضی اوقات کمی رنگ عکس ها سردتر از واقعیت باشن. عکاسی پرتره هم با سنسور اصلی انجام میشه و جداسازی سوژه ها خوب انجام میشه، اما بعضی اوقات جزئیات کمی کاهش پیدا میکنه.

دوربین اولترا واید نسبت به بازه قیمتی خودش خوبه و عکس هایی با رنگ های نزدیک به واقعیت میگیره. سنسور ماکرو عملکردش مناسبه و امکان اتوفوکوس داره و دیتیل خوبی توی عکس ها دیده میشه. عکسبرداری در شب حالت نایت مود خودکار فعاله و نویز خاصی توی عکس ها دیده نمیشه. دوربین سلفی عملکردش تقریبا اکیه و نقطه ضعف خاصی نداره. فیلمبرداری 8k با 30 فریم و 4k با 30 فریم با دوربین اصلی  امکان پذیره که در حالت 8k لرزشگیر نداره و تا 6 دقیقه امکان ضبط ویدیو وجود داره، کیفیت خوب و دیتیل معمولی به شما میده. دوربین سلفی هم 1080 با 60 فریم فیلمبرداری میکنه.

چهار سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی با لرزشگیر اپتیکال، 12 مگاپیکسلی اولترا واید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمیق و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بخش دوربین سامسونگ A73 رو تشکیل میدن. عکس های دوربین اصلی  دیتیل خوبی داره، نویز توش کمه، کنتراست و رنگ عکس ها هم خوبه. عکس های پرتره جداسازی سوژه رو خوب انجام میده و عکس های مناسبی ثبت میکنه. سنسور اولترا واید رنگ های نرمی بهتون میده و از دوربین اصلی عکس های نزدیک تر به واقعیتی میگیره. سنسور ماکرو دیتیل مناسبی داره و فوکوسش ثابته و برای عکاسی بهتر باید کمی تلاش کنید. دوربین سلفی دیتیل و کنتراست خوبی و نویز هم کمه. رنگ ها هم گرم و روشنن و حالت و رنگ چهره هم به واقعیت نزدیکه.

تو این بخش خیلی تفاوت فاحش و خاصی بین دو گوشی دیده نمیشه و با یه اختلاف خیلی کم و به خاطر دستکاری نرم افزاری کمتر عکس ها و داشتن لرزشگیر اپتیکال برای فیلمبرداری، گوشی سامسونگ A73 امتیاز  بخش دوربین رو کسب میکنه.

 

مقایسه اسپیکر گوشی Samsung A73 با Xiaomi 11T Pro

هر دو گوشی از اسپیکر استریو و تکنولوژی دالبی اتموس استفاده میکنن، بلندی صدا خوبه و به خاطر استفاده از قابلیت دالبی بیس خوبی بهتون میدن. گوشی 11T pro شیائومی برتری نسبتا خفیفی که توی این بخش داره،  تنظیمات بخش صدای اون رو شرکت هارمن کاردن انجام داده و باعث میشه صداها بالانس تر باشن، اما اونطوری نیست که باعث بهتر شدن مطلقش بشه. در مجموع عملکرد هر دو گوشی نزدیک به هم و هر دو برنده این قسمت هستن! جک 3.5 میلیمتری صدا هم البته ازش خبری نیست.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو طراحی و کیفیت ساخت خیلی بهتری داره که حس یه گوشی پرچمدار رو بهتون انتقال میده، سخت افزار خیلی قوی تری داره و اگه اهل بازی هستید تجربه بهتری می تونید باهاش داشته باشید. توی اجرای برنامه ها و اپ ها تا حدودی سریع تره و عملکرد باتری کلی به خصوص سرعت شارژ خیلی بهتری داره و نیاز نیست که آداپتور شارژ رو جدا تهیه کنید. گوشی سامسونگ A73 تقریبا ۶ ماه جدید تره و پشتیبانی نرم افزاری بیشتری (در حدود ۲ سال) در آینده دریافت میکنه و اگه براتون استفاده طولانی مدت از گوشی مهمه این بخشش خیلی راضیتون میکنه، کیفیت و عملکرد دوربینش هم یه مقدار خیلی کمی بهتره. با توجه به قیمت ۱۴ میلیونی گوشی سامسونگ a۷۳ و اینکه حدود ۷۰۰ تومن هم جدا باید هزینه خرید شارژ بدید، نسبت به قیمت حدودی ۱۳.۷ میلیون تومنی گوشی شیائومی 11t pro (تو آذر 1401) یه اختلاف ۱ میلیونی بینشون وجود داره و با توجه به برتری های گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو خرید گوشی سامسونگ a73 خیلی توصیه نمیشه و ارزش خرید گوشی شیائومی 11t Pro بیشتره. اما بخوایم با توجه به سلیقه ی بازار صحبت کنیم، ارزش خرید و مشخصات بالاتر گوشی شیائومی فقط برای کاربرهای حرفه ای و گیمرها مهمه و اکثر مردم برای خرید به دنبال گوشی کم دردسرتر میرن و سامسونگ a73 هم فروش خوبی داره.

 

مشاهده قیمت روز شیائومی 11t pro

مشاهده قیمت روز سامسونگ a73

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۹ آذر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 57
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Parsazzz

من a73 رو انتخاب می‌کنم
درسته hardware گوشی 11T pro بهتره ولی
من در کل برند شیائومی رو برند خوبی مخصوصا در بلند مدت نمیدونم

۲۰ مرداد ۱۴۰۲
Poriya85

داداش خب الان نظر توهم ایراد داره،چرا؟؟چون تو این گوشی شیاومی دورش فلزه که بازم برتری حساب میشه،روشم گوریلا گلس وکتوس که بازم برتریه،شیائومی تو این بخش با اختلاف کم برنده تره.دوم برای داغ شدن، من الان خودم یه سال این گوشی رو دارم و هنوز افت فریم رو توش نمیبینم،رابط کاربری حق با سامسونگ بهتره و جدیدتر.بعد داداش تو ۲۰ دقیقه گوشی فول شارژ میشه که داغ میکنن بعد زود سرد میشه که بعید میدونم آسیب چشم داشتی به گوشی بزنه.با اختلاف شیائومی تو بخش باتری قویتره
تو این سال هیچ آسیبی به باتری گوشی من که خود این مدله نداشتم.
هردو گوشی خوبین بستگی مد نظرت چی باشه،اگه زد آب بودن و دوربین برات مهمه a73 اگه پکیج باتری سخت افزار مد نظرته 11 t pro
هردو گوشی خوبی هستن

۱۱ فروردین ۱۴۰۲
gamer.pro

من 5 ماهه 11 تی پرو رو گرفتم نسخه 12 گیگ رم و 256 گیگ حافظه اگر کالاف و بزاری رو بالا ترین گرافیک بزاری داغ میکنه ولی اگه رو لو یا مدیم بازی کنی دما خاصی نداره

۲۹ بهمن ۱۴۰۱
Mahdi2005

11T Pro یه چیز دیگست 🤩🤩

۰۶ دی ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیوش هم هستیم!

۲۷ آذر ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیوش هم هستیم!

۲۷ آذر ۱۴۰۱
Ahmad1243

بهترین مدل شیامی هست

۱۶ آذر ۱۴۰۱
tahamousavi

A73 فقط برای کسی که دوربین براش اولویته ارزش خرید داره وگرنه از نظر من خود طرفدارای سامسونگ باید ۱۱Tpro رو بخرن…

۱۵ آذر ۱۴۰۱
Holiman

من که الان چند ماه میشه دارم از 11t pro استفاده میکنم به شدت ازش راضی‌ام بخصوص از شاردهی که واقعا معرکس و دیگه نیازی هم به پاور بانک ندارم اصلا از بس که این گوشی از نظره شارژ شدن و شارژدهی عالی عمل میکنه البته باقی امکاناتش هم انصافا خوبه و خیلی گوشی نرم و روانی هست توی عملکرد‌های مختلف حتی هنگام بازی های سنگین

۱۵ آذر ۱۴۰۱
afsheen

هر دوتاشون به نسبت توی یکسری موارد برتری دارن

۱۵ آذر ۱۴۰۱