مقایسه A54 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro Plus شیائومی

به دنبال خرید یک گوشی میان رده جذاب هستین که در کنار قیمت مناسب امکانات بالایی هم داشته باشه؛ توی بازار پر شده از میان رده های جذاب و حتی مدل های قاتل پرچمدار که میلیمتری با هم تفاوت قیمت دارن. از کنار اینا که بگذریم به نظرتون واقعا زمان خرید یه گوشی میان رده چه انتظاراتی ازش داریم؟ A54 سامسونگ و شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus یه میان رده خیلی پرفروش و یه میان رده پر امکانات و کلی اعداد و ارقام دهن پرکنه که هنوزم بعد حدود یک سال افرادی زیادی سراغشو میگیرن. پس اگه دنبال خرید یک گوشی میان رده از شیائومی یا سامسونگ هستین و نمیتونین صبر کنین تا مدل های ۲۰۲۴ هر دو تا برند رو بشن؛ با مقایسه A54 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro Plus شیائومی همراه موبونیوز باشید تا این دو تا گوشی رو تو دوتا کفه ترازو بزاریم و ببینم کدوم به نسبت قیمت ارزش خرید بیشتری داره.

 

مقایسه طراحی A54 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro Plus

نماینده میان رده سامسونگ به تقلید از طراحی سری S23 و S23 پلاس از نظر ظاهری شباهت زیادی با پرچمدارهای امسال سامسونگ داره که این تغییر کلی رو میشه توی ساختار چیدمان دوربین های پشتی گوشی ببینیم. قسمت پشتی گوشی طراحی تخت داره و برآمدگی جزیره دوربین حذف شده. برای ساختار درب پشتی A54 سامسونگ از شیشه استفاده شده که حس گوشی های ارزون قیمت و اقتصادی رو بهتون نمیده. اما بر خلاف ظاهر جذابش؛ پشت گوشی به شدت لکه و کثیفی روش میمونه و اگه خیلی روش حساسین بهتره یه قاب محافظ تهیه کنین.
فریم A54 سامسونگ از جنس پلاستیک براق نسبتا خمیده ساخته شده که ارگونومی مناسبی داره و راحت توی دست جا میشه. وزن گوشی در مقایسه با A24 و A34 حدود ۱۰ گرم بیشتر شده ولی بازم زیاد دستتون رو اذیت نمیکنه. برای قسمت جلویی نمایشگر A54 از گلس با کیفیت استفاده شده؛ برای محافظت از شیشه استفاده شده در نمایشگر و بدنه پشتی گوشی یه لایه Gorilla Glass 5 به کار گرفته شده که مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش داره.

طراحی گلکسی A54 سامسونگ

در مقابل، توی طراحی میان رده شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus از ظاهر و سبک گوشی های مدرن شیائومی مثل xiaomi 12t استفاده شده؛ توی طراحی درب پشتی از شیشه مات خمیده با روکش صیقلی استفاده شده و دوربین های پشتی گوشی در یک جزیره جمع و جور فلزی هستن. برای فریم گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس از فلز استفاده شده که همین انتخاب وزن گوشی رو تا ۲۰۸ گرم بالا برده و باعث میشه توی دست گرفتنش سخت تر بشه. نمایشگر گوشی از شیشه مقاوم ساخته شده و دوربین سلفی زیر نمایشگر قرار داره؛ برای محافظت از شیشه نمایشگر و بدنه پشتی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس هر کدوم یه لایه گوریلا گلس ۵ در نظر گرفته شده که محافظت بالایی در برابر ضربه و خط و خش از خودش نشون میده.
حسگر اثر انگشت توی این گوشی به زیر نمایشگر منتقل شده که حساسیت بالا و عملکرد مناسبی رو داره. از اون طرف، سمت چپ فریم شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus کلید های تنظیم صدا و پاور قرار داره که با حسگر اثر انگشت ادغام شده و حساسیت و عملکرد مناسبی رو بهتون میده. میان رده سامسونگ حاشیه نمایشگر کمتری در مقایسه با مدل های قبلی داره و نمایشگر تقریبا بیشتر از ۸۳ درصد بخش جلوی گوشی رو تشکیل میده. نمایشگر جلوی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس بیشتر از ۸۷ درصد فضای جلویی گوشی رو در اختیار گرفته و حاشیه مشکی کمتری در مقایسه با رقیب داره.

طراحی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

گوشی شیائومی از گواهی IP53 استفاده میکنه که در مقابل پاشیدن مایعات مقاومه؛ اما سامسونگ از گواهی IP67 استفاده میکنه که قابلیت ضد آب بودن گوشی تا عمق ۱/۵ متری رو هم تضمین میکنه. در مقابل اگه میان رده جذاب شیائومی توی آب بیفته فقط یه خاطره ازش میمونه! در کل شاید شیائومی ظاهر قشنگ تر و فریم فلزی جالبی داشته باشه، ولی توی بحث سلامت بدنه سامسونگ دقت زیادی به خرج داده و ضد آب بودن گوشی رو نمیشه به راحتی از کنارش گذشت و به نظرم توی این بخش امتیاز به میان رده Galaxy A54 سامسونگ میرسه.

 

مقایسه نمایشگر A54 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro Plus

گوشی A54 سامسونگ از یه پنل ۶/۴ اینچی از نوع Super AMOLED استفاده میکنه که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل رو در اختیارتون میذاره. این نمایشگر با کیفیت نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی و قابلیت +HDR10 هم براش در نظر گرفته شده که قابلیت تنظیم بین دو حالت استاندار ۶۰ هرتزی و حداکثر ۱۲۰ هرتزی رو بهتون میده. نمایشگر A54 سامسونگ توانایی تولید روشنایی متغیر بین ۴۵۷ تا ۹۸۰ نیت رو داره که در حالت حداکثری تا ۱۰۰۰ نیت هم میرسه؛ به همین دلیل این گوشی رو میتونین توی محیط های باز و زیر نور خورشید هم به راحتی استفاده کنین.

نمایشگر گلکسی A54 سامسونگ

در مقابل نماینده میان رده شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus از یه پنل ۶/۶۷ اینچی OLED استفاده میکنه که رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و توانایی نمایش بیش از یک میلیارد رنگ رو داره. توی این نمایشگر با کیفیت از نرخ بروزرسانی بالای ۱۲۰ هرتزی استفاده شده که قابلیت سوییچ بین دو حالت ۶۰ هرتزی با مصرف باتری کمتر و ۱۲۰ هرتزی در حالت حداکثری رو داره. در کنار تمامی این موارد نمایشگر این گوشی قابلیت پشتیبانی از عمق رنگ بالای ۱۰ بیت و استانداردهای تصویر Dolby Vision و +HDR10 رو هم در اختیار داره. نمایشگر گوشی روشنایی متغیر ۵۰۰ نیت در حالت استاندارد و ۹۰۰ نیت در حالت خودکار داره که در حالت حداکثری تا ۹۹۰ نیت هم میرسه و میشه گفت، این گوشی گزینه مناسبی برای استفاده توی محیط های باز و زیر نور خورشید محسوب میشه.

نمایشگر ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

در کل توی این بخش اگه بخوایم صفحه نمایش هر دو تا میان رده رو با هم مقایسه کنیم، شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus اندازه نمایشگر بزرگتر و حاشیه کمتری در مقایسه با سامسونگ داره؛ نوردهی هر دو تا یکیه ولی شیائومی به دلیل داشتن استانداردهای Dolby Vision و +HDR10 و بازخورد لمسی تا ۲۴۰ هرتز گزینه بهتری برای موبایل گیمرها محسوب میشه و به نظرم میان رده شیائومی عمکلرد بهتری در این بخش داره و امتیاز این بخش بهش میرسه.

 

مقایسه قدرت پردازشی A54 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro Plus

توی بخش پردازشی نماینده میان رده سامسونگ به تراشه اختصاصی Exynos 1380 مجهز شده که عملکرد و پایداری مناسبی رو داره؛ این تراشه معماری جدید ۵ نانومتری داره که از هشت هسته پردازشی شامل ۴ هسته اصلی با فرکانس ۲/۴ گیگاهرتزی Cortex-A78 و ۴ هسته پشتیبان ۲/۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و برای بخش گرافیکی از پردازنده Mali-G68 MP5 استفاده میکنه.
از اون طرف، میان رده شیائومی از تراشه قدرتمند مدیاتک Dimensity 1080 استفاده میکنه که این تراشه در گوشی A34 سامسونگ هم به کار رفته و توان پردازشی و گرافیکی بالایی در مقایسه با رقبا داره. این تراشه قدرتمند معماری ۶ نانومتری داره که از ۸ هسته پردازشی شامل ۲ هسته اصلی با فرکانس ۲/۶ گیگاهرتز Cortex-A78 و 6 هسته پشتیبان 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 بخش پردازشی گوشی رو هدایت میکنن.

تست بازی گلکسی A54 سامسونگ

براساس نتایج بنچمارک های معتبر تراشه اختصاصی Exynos 1380 در در بخش های تک هسته ای تا ۴ درصد و در بخش چند هسته ای تا ۱۴ درصد و همچنین توی بخش گرافیکی هم تا ۲۸ درصد عملکرد بالاتری رو در مقایسه با تراشه مدیاتک Dimensity 1080 داره. توی بحث گیمینگ، تراشه شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus عملکرد مناسبی داره و تقریبا اکثر بازی های نیمه سنگین و سنگین موبایلی رو با کیفیت Ultra و نرخ فریم بالا اجرا میکنه، از اون طرف تراشه میان رده سامسونگ هم عملکرد مناسبی داره ولی توی استفاده های طولانی مدت داغ میشه و پایداری زیادی نداره. پس به نظرم اگه موبایل گیمر هستین و به سراغ نماینده میان رده کره ای ها اومدین برای یه تجربه روون و خالی از لگ بهتره گرافیک بازی رو در حالت Medium قرار بدین.
گلکسی A54 سامسونگ با دو ظرفیت حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت در نسخه های رم 6 و 8 گیگابایت در بازار وجود داره و شما می تونین بر اساس بودجه خودتون هر کدوم رو که خواستین بخرین. میان رده سامسونگ علاوه بر حافظه داخلی در نظر گرفته شده امکان اضافه کردن کارت حافظه مجزا تا ظرفیت ۱ ترابایت رو هم براتون فراهم کرده. در حالی که گوشی Redmi Note 12 Pro Plus شیائومی صرفا با حافظه ۲۵۶ گیگابایت و تنها در دو نسخه با رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی عرضه شده که به نظرم نسخه ۲۵۶ و رم ۱۲ قدرت و سرعت بالاتری در مقایسه با نماینده سامسونگ داره.

تست بازی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

از اون طرف، شیائومی فقط حافظه داخلی داره و امکان استفاده از کارت حافظه جانبی براش وجود نداره. به نظرم اگه سرعت گوشی براتون مهمتره خب شیائومی اینجا رم بالاتری داره ولی اگه میخواین هر دو آپشن رو داشته باشه و کارت حافظه هم توی گوشی استفاده کنین پس بهتره به سراغ نماینده سامسونگ برین. توی این بخش اگه بخوایم دو تا گوشی رو توی و کفه ترازو بذاریم، با اینکه تراشه Exynos 1380 سامسونگ عملکرد پردازشی بیشتری داره ولی توی بحث اجرای برنامه ها سنگین و نیمه سنگین داغ میکنه و پایدار نیست؛ ولی در عوض تراشه مدیاتک Dimensity 1080 توی میان رده شیائومی بازی های روز دنیا رو با بالاترین کیفیت و فریم اجرا میکنه و گزینه مناسبی برای موبایل گیمرا محسوب میشه. بنظرم هم توی تراشه و هم ظرفیت رم بالاتر با اختلاف برتری بیشتری در مقایسه با میان رده کره ای ها داره و توی بخش سخت افزاری امتیاز کامل رو دریافت میکنه.

 

مقایسه عملکرد باتری A54 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro Plus

برای هر دو تا گوشی گلکسی A54 سامسونگ و شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus یه باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپری تعبیه شده که شارژدهی مناسبی رو توی استفاده های روزانه و ترکیبی بهتون میده. باتری گلکسی A54 سامسونگ در حالت استندبای تا ۱۱۹ ساعت بهتون جواب میده که برای یک گوشی میان رده خیلی مناسبه؛ با باتری این گوشی میتونین تا ۲۶ ساعت زنگ بزنین، تا ۹ ساعت توی اینترنت بچرخین، ۱۳ ساعت ویدیو تماشا کنین و یا حدود ۸ ساعت بازی کنین.
از اون طرف باتری میان رده ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در حالت استندبای تا ۹۰ ساعت دووم میاره که در مقایسه با میان رده سامسونگ ۳۰ ساعت کمتره و این خوب نیست! توی استفاده های روزانه میتونین با باتری این گوشی تا ۲۵ ساعت مکالمه کنین، تا ۸ ساعت وب گردی داشته باشین، تا ۱۴ ساعت ویدیو ببین و بیشتر از ۷ ساعت بازی کنین که در حد خودش خوبه!

باتری گلکسی A54 سامسونگ
باتری میان رده سامسونگ با آداپتور ۲۵ واتی تایید شده برای این گوشی توی مدت زمان نیم ساعت تا ۵۶ درصد شارژ میشه که برای فول شارژ شدن باتری به ۱ ساعت و ۳ دقیقه زمان نیاز دارین. متاسفانه گلکسی A54 سامسونگ هم بدون آداپتور عرضه میشه و باید 500 تا 600 هزار تومان هزینه اضافه بدین تا آداپتور ۲۵ واتی دستگاه رو بخرین.
در مقابل شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus یه آداپتور قدرتمند ۱۲۰ واتی داخل جعبه داره که در حالت استفاده از فست شارژ توی ۱۵ دقیقه باتری گوشی رو تا ۸۱ درصد شارژ میکنه و برای شارژ کامل دستگاه به کمتر از ۲۳ دقیقه زمان نیاز داریم. این گوشی یه حالت Boost OFF رو هم به طور پیشفرض داره که باتری با توان ۶۰ تا ۸۰ وات شارژ میشه و سرعت کمتری هم داره. در این حالت باتری گوشی توی یه ربع تا ۵۸ درصد و توی نیم ساعت فول شارژ میشه که بیشتر برای محافظت از سلامت باتری گوشی در نظر گرفته شده و ۷ دقیقه واقعا تفاوتی برای شما نداره!

باتری ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس
از نظر میزان شارژدهی میان رده سامسونگ عملکرد مناسبی در مقایسه با ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس داره، از اون طرف نماینده شیائومی با داشتن آداپتور ۱۲۰ واتی در حالت فست شارژ و یا حتی Boost OFF هم سرعت شارژ دو تا سه برابر بیشتر از گلکسی A54 سامسونگ داره و شما باید ببینید که شارژدهی بیشتر اما سرعت شارژ کمتر براتون اهمیت داره یا سرعت شارژر بسیار بالا اما شارژدهی نسبتا کم؟

 

مقایسه عملکرد دوربین A54 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro Plus

گلکسی A54 سامسونگ از ترکیب دوربین های سه تایی شامل دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و یه دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی استفاده میکنه. دوربین اصلی این گوشی توانایی فیلمبرداری با وضوح 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره که برای یه گوشی میان رده گرون قیمت خیلی هم عالیه و به نظرم دیگه چه انتظاری ازش دارین!
در مقابل نماینده میان رده شیائومی از ترکیب سه تایی دوربین استفاده میکنه که شامل یه دوربین قدرتمند ۲۰۰ مگاپیکسلی واید دارای لنز ۲۴ میلیمتری و گشودگی دیافراگم f/1.7، یه دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی میشه که در کنار فلش دوتایی LED توی جزیره فلزی پشت گوشی قرار گرفتن و توانایی فیلمبرداری با وضوح 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو بهتون میده.

عکس های ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی A54 سامسونگ کیفیت و نوردهی بالایی دارن و جزئیات سوژه ها به خوبی ثبت میشن و رنگ های محیط طبیعی هستن. حتی وقتی توی محیط باز و پرنور هستین هم کیفیت تصویر آنچنان افت نمکینه و تاری و نویز زیادی نداره. از اون طرف دوربین واید فقط توی شرایط نوری خوب عکس های با کیفیتی میگیره و اگه نور درست و حسابی نباشه عکس ها جالب از آب در نمیان. در آخر دوربین ماکرو نقش زیادی توی ماجرا نداره و بیشتر جنبه فانتزی داره که فک نکنم بیشتر از ۴ تا ۵ بار ازش استفاده کنین.

دوربین گلکسی A54 سامسونگ
عکاسی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی غول شیائومی واقعا خوبه و میشه گفت، تصاویر با کیفیت خوب و با جزئیات تقریبا کامل ثبت میشن و حتی اگه از دوربین اصلی توی محیط باز هم استفاده کنین افت کیفیت زیادی نداره. در حالت عادی تصاویر دوربین اصلی با کیفیت ۵۰ مگاپیکسل ذخیره میشن که گزینه ۲۰۰ مگاپیکسلی کیفیت عکس روی تا حد زیادی ارتقا میده که باعث افزایش حجم عکس های هم میشه به طوری که هر عکس در این حالت حدود ۴۰ تا ۵۰ مگابایت حجم داره!
برای دوربین اولترا واید این گوشی قضیه یه کمی فرق میکنه؛ عکس های دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی توی شرایط نوری مناسب کیفیت خوبی داره و محدوده داینامیکی و کنتراست به خوبی رعایت میشن، اما وقتی نور محیط کم باشه عکاسی چندانی جالبی نداره و تصاویر نویز دارن و کیفیتشون پایین میاد. برای دوربین ماکرو هم بهتره بگیم نمایشیه.

برای دوربین سلفی گلکسی A54 سامسونگ از یه دوربین ۳۲ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده شده که قابلیت فیلمبرداری 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره. عکاسی با دوربین سلفی این گوشی توی شرایط نوری مناسب کیفیت بالایی داره و در حد خودش کارتون رو راه میندازه، اما وقتی توی شرایط نوری کم و محیط های تاریک عکس برداری کنین و یا زیر نور شدید آفتاب برین عکس های دوربین نویزی میشه.
در مقابل، نماینده شیائومی یه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.5 داره که قابلیت فیلمبرداری با وضوح 1080p و سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره که در مقایسه با دوربین سلفی سامسونگ قدرت کمتری داره. تصاویر گرفته شده با دوربین سلفی میان رده شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus کیفیت مناسب و تعادل رنگ خوبی دارن و محدوده داینامیک و کنتراست در حد تعادل رعایت میشه.
در این بخش اختلاف بین دو گوشی خیلی فاحش نیست اما شیائومی با استفاده از لنزهای پرقدرت و همچنین امکانات مختلف و فنون نرم افزاری تونسته عملکرد مناسبی رو به بخش عکاسی گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس ببخشه و در مقام مقایسه این گوشی شیائومی هم در بخش عکاسی و هم تا حدودی فیلمبرداری میتونه رقیب قدری برای حریف کره ای خودش باشه و توی این بخش انتخاب مناسب تری به حساب میاد.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری A54 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro Plus

میان رده سامسونگ با اندروید ۱۳ و رابط کاربری اختصاصی One UI 5.1 به بازار عرضه شده که به لطف بهینه سازی های منظم سامسونگ محیط کاملا روون و بدون لگ رو در اختیارتون میذاره و میشه گفت، در مقایسه با سایر گوشی های میان رده اندرویدی از برندهای مختلف رابط کاربری One UI یه عملکرد مناسب با امکانات شخصی سازی خوب رو در اختیار شما میزاره.
از اون طرف شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus با عمر عرضه ۷ ماه بیشتر از رقیب کره ای خودش با یک پله عقب تر به اندروید ۱۲ و رابط کاربری اختصاصی شیائومی MIUI 13 مجهز شده و برخلاف روال سال گذشته سعی داره تا یه تجربه کاربری کم باگ و روون رو در اختیارتون بذاره که باید دید تا چه حدی میتونه موفق بشه.

نرم افزار گلکسی A54 سامسونگ

سامسونگ وعده داده تمامی گوشی های تولید شده در سال ۲۰۲۳ از اقتصادی تا پرچمدار ۲ تا ۴ سال آپدیت نرم افزاری و تا ۶ سال آپدیت امنیتی رو دریافت میکنن؛ در این صورت گلکسی A54 سامسونگ در خوشبینانه ترین حالت ممکنه تا سال ۲۰۲۷ به اندروید ۱۷ ارتقا پیدا میکنه. در نقطه مقابل شیائومی برنامه مشخصی برای آپدیت ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در نظر نگرفته و در نهایت دو سال آپدیت نرم افزاری رو دریافت میکنه. در حال حاضر گوشی سامسونگ به اندروید 14 و One UI 6 آپدیت میشه ولی گوشی شیائومی فعلا میتونه به اندروید 13 و MIUI 14 ارتقا پیدا کنه که همین الان هم خیلی گوشی به روزی نیست و یکی از دو یا سه آپدیت نرم افزاریش صرف این ارتقا دیرهنگام شده.
البته با توجه به قدیمی بودن گوشی و عمر یکسال و خورده ای و همچنین مسیر طولانی عرضه گوشی های شیائومی به بازار جهانی؛ لازمه حتما یه برنامه مشخصی برای بروز رسانی گوشی های خودش در نظر بگیره چون همیشه چند تا پله از رقیب خودش عقب تره که زیاد جالب نیست! به طور کلی میان رده سامسونگ با رابط کاربری روون و بدون باگ خودش و آپدیت نرم افزاری ۲ تا ۴ ساله گزینه معقول تری در مقایسه با نماینده شیائومی هست.

نرم افزار ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

اگه به بروز رسانی منظم گوشیتون خیلی اهمیت میدین به سراغ گوشی سامسونگ برین که حداقل اوضاع آپدیت بهتری داره و تا ۴ سال آینده خیالتون از همه چی راحته. از اون طرف اگه زیاد روی بحث آپدیت نرم افزاری حساس نیستین و یه گوشی با رم بالا و عملکرد سخت افزاری مناسب تر میخاین خرید میان رده شیائومی میتونه کارتون رو به بهترین نحو ممکن راه بندازه. توی این بخش میان رده سامسونگ به دلیل عملکرد نرم افزاری مناسب و آپدیت منظم برتری بیشتری در مقابل ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی داره.

 

مقایسه اسپیکر A54 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro Plus

میان رده سامسونگ از یک اسپیکر در قسمت پایین فریم گوشی و کنار پورت شارژ و اسپیکر مکالمه به عنوان اسپیکر دوم استفاده میکنه و کیفیت صدای خروجی مناسبی رو در اختیارتون میذاره. از اون طرف نماینده شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus دو تا اسپیکر داره که در قسمت بالایی فریم گوشی کنار سنسور مادون قرمز و میکروفن و هم در سمت پایین در کنار پورت شارژ قرار گرفته. در حالت کلی اسپیکرهای شیائومی در مقایسه با حریف کیفیت صدای خروجی استریو مناسبی رو میده که توی فیلم دیدن و بازی کردن قطعا تجربه دلچسبی براتون میشه.

اسپیکر گلکسی A54 سامسونگ
سامسونگ مثل روال سال های قبل خودش جک ۳/۵ میلیمتری صدا رو از توی گوشی Galaxy a54 حذف کرده و به همین دلیل امکان استفاده از هندزفری سیمی رو ندارین و یا باید از تبدیل تایپ سی به جک 3.5 میلی متری صدا استفاده کنین، یا از هندزفری های سیم دار تایپ سی شیائومی استفاده کنین و یا در نهایت به سراغ هندزفری های بلوتوثی برین. در مقابل توی میان رده شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus هیچ چالشی پیش روی شما نیست و همچنان جک ۳/۵ میلیمتری صدا وجود داره که میتونین راحت و بدون دغدغه از هندزفری های سیمی برای آهنگ گوش دادن و تماس گرفتن استفاده کنین.

اسپیکر ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس
در حالت کلی هر دو تا گوشی توی بخش اسپیکر عملکرد مناسبی رو دارن؛ اما میان رده شیائومی به دلیل استفاده از بلندگوهای با کیفیت؛ صدای بلند و بالانسی داره و از اون طرف با داشتن جک صدا میتونین از هندزفری های سیم دار هم استفاده کنین.

 

کدوم مدل ارزش خرید بیشتری داره؟

هر دو تا نماینده یعنی گوشی A54 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro Plus شیائومی توی نسخه های با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگی و ۸ گیگابایت رم اختلاف قیمت 4 تا 5 میلیون تومانی به نفع گوشی سامسونگ با هم دارن و اینجا باید دو تا گوشی رو توی کفه ترازو بذاریم تا ارزش خرید هر کدوم مشخص بشه. البته در حال حاضر (بهمن 1402) مقداری قیمت گوشی شیائومی به دلیل کاهش موجودی افزایش پیدا کرده.
نماینده سامسونگ به دلیل داشتن طراحی و کیفیت ساخت خوب، پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی طولانی مدت و رابط کاربری روون و بدون لگ و امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی برتری قابل قبولی در مقابل ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس داره. در مقابل، شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus با داشتن نمایشگر با کیفیت و وضوح تصویر بالا، عملکرد سخت افزاری بالا برای اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین، سرعت شارژ دو تا سه برابر بیشتر از رقیب، کیفیت بالای فیلمبرداری و عکسبرداری دوربین های پشتی و سلفی و همچنین داشتن اسپیکر استریو بلند و با کیفیت و جک صدا برتری قابل ملاحظه خودش رو به رخ میان رده کره ای ها میکشه!
به طور کلی اگر به دنبال یه گوشی میگردین که طراحی جذاب و به روز، دوربین با کیفیت، امکان استفاده از کارت حافظه جانبی و پشتیبانی نرم افزاری طولانی داشته باشه میتونین گلکسی A54 سامسونگ رو انتخاب کنین که تقریبا هر چیزی رو که یه میون رده داره براتون فراهم کرده و در مقایسه با گوشی های قاتل پرچمدار جدید سامسونگ یعنی S23 FE هم ارزش خرید بالایی داره و از قیمت پایین تر و مناسبی هم برخورداره و یکی از گوشی های میان رده با ارزش خرید بالای بازار به حساب میاد.
در مقابل اگر یه گوشی لازم دارین که نمایشگر با کیفیت، سخت افزار قوی و رم بالاتر برای اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین، سرعت شارژ بالاتر، دوربین دهن پر کن و با کیفیت و اسپیکر های قوی داشته باشه و هنوز هم از جک صدا استفاده کنه به سراغ ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس برین، البته با توجه به قیمت حال حاضر این دو گوشی، فعلا خرید گزینه شیائومی خیلی منطقی و به صرفه نیست. حالا که به آخر مقاله رسیدیم به نظرتون کدوم یکی از دو تا گوشی جذاب گلکسی A54 سامسونگ و شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus ارزش خرید بالاتری داره؟

مقایسه مشخصات galaxy a54 با redmi note 12 pro+

thumb مقایسه A54 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro Plus شیائومی
Samsung Galaxy A54
thumb مقایسه A54 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro Plus شیائومی
Xiaomi Redmi Note 12 Pro Plus
تاریخ عرضه

Announced2023, March 15

StatusAvailable. Released 2023, March 24

Announced2022, October 27

StatusAvailable. Released 2022, November 01

مشخصات بدنه

رنگ بندیLime, Graphite, Violet, White

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

Build

Weight202 g (7.13 oz)

Dimensions158.2 x 76.7 x 8.2 mm (6.23 x 3.02 x 0.32 in)

رنگ بندیBlack, Blue, White, Trend edition

SIMIP53, dust and splash resistant

BuildGlass front, glass back, aluminum frame

Weight208.4 g (7.34 oz)

Dimensions162.9 x 76 x 9 mm (6.41 x 2.99 x 0.35 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi density)

Size6.4 inches, 100.5 cm2 (~82.9% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

Protection

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~86.8% screen-to-body ratio)

نوعOLED, 1B colors, 120Hz, Dolby Vision, HDR10+, 500 nits (typ), 900 nits (HBM)

مشخصات باتری

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging120W wired, PD3.0, 100% in 19 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF, OIS 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide), 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, 720p@480fps

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, 24mm (wide), 1/1.4", 0.56m, PDAF, OIS 8 MP, f/1.9, 119 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, 720p@960fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.2, 26mm (wide), 1/2.8", 0.8m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP, (wide), 1/3.06", 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1380 (5 nm)

CPUOcta-core (4x2.4 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MP5

InternalUFS 2.2

Card slotNo

ChipsetMediaTek Dimensity 1080 (6 nm)

CPUOcta-core (2x2.6 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MC4

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, One UI 5.1

OSAndroid 12, MIUI 13

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6 - International

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands1, 3, 5, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1xEV-DO

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 19, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I+B1c), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, USB On-The-Go

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو-26.6 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR0.81 W/kg (head) 0.67 W/kg (body)

رنگ بندی

Price$381.00 / 482.97 / 445.00 / 40,999

SAR EU0.69 W/kg (head) 1.34 W/kg (body)

ModelsSM-A546V, SM-A546U, SM-A546U1, SM-A546B, SM-A546B/DS, SM-A546E, SM-A546E/DS, SM-A5460

SAR

رنگ بندی

Price$339.00

SAR EU

Models

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 6 ماه پیش
تعداد نظرات : 17
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
tahamousavi

نمی‌دونم چرا حس میکنم ردمی نوت 12 پروپلاس سعی کرده ادا آیفون رو در بیاره.
به هرحال رقابت از نظر ارزش خرید تنگاتنگه و نشون دهنده اینه که هر چقدر پول بدی، همون قدر آش میخوری…

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ALLIENGER

صدرصد پردازنده و صفحه نمایش شیائومی صدرصد رابط کاربری و دوربین سامسونگ
در نتیجه سامسونگ چون دیدگاه اکثریت به رابط کاربری و دوربینه متاسفانه

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
Hossein_sh

مقایسه و بررسی poco x6 pro با redmi note 13 pro plus لطفااااااااااااا

۰۹ بهمن ۱۴۰۲
mamadtsein

به به

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
shahab-021

میان رده های قدرتمند؟
بسی خندیدیم

۰۳ بهمن ۱۴۰۲
Hashem_026

خیلی گوشی خوبیه

۰۲ بهمن ۱۴۰۲
Hossein_sh

طرفدارای هر کدوم برند خودشونو میخرن

۰۲ بهمن ۱۴۰۲
SinaRe8596

A54 بالانس بیشتری داره توی ساختارش و عملکردش

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
Alioxv

الان دیگه ارزش خریدشون کمتر شده

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
Nurse

هیچکدام !!

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
Amirhossein 141387

من a54 رو انتخاب میکنم

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

گوشی‌های خوبی هستن اما جدیدشون داره میاد
(نوت ۱۳ پرو پلاس اومده)

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
    Hossein_sh

    بنظر هم گوشی خوبی میاد

    ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
Mahayd24

نسل جدیدشون دارن میان
یکم دیره برای مقایسه
ای۵۴ هم بهتره

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
ali.sh2004

به نظرم a54 بهتره

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
_hosein1384_

به نظر من چون سری ۱۳ ردمی اومده خیلی ارزش خرید نوت ۱۲ منطقی نیست و a54 خریدش توجیه بیشتری داره

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
Limb0onTop

12 Pro plus
به نظر من بهتره

۰۱ بهمن ۱۴۰۲