بهترین لوازم جانبی گوشی A54 سامسونگ

گوشی A54 سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین میان‌رده‌های بازار ایران تو سال ۱۴۰۲ هست که به لطف قیمت مناسب و سخت‌افزار خوبی که داره خیلی زود تونسته رقیباش توی برندهای دیگه مثل شیائومی رو کنار بزنه و به یکی از مدل‌های محبوب سامسونگ تو بازار تبدیل بشه. تنوع لوازم جانبی برای این گوشی، از شارژر و گلس و قاب گرفته تا هدفون و پاوربانک و لوازم دیگه اونقدر توی بازار زیاده و البته نمونه‌های تقلبی هم بینشون به وفور دیده میشه که تصمیم گرفتیم توی یه راهنمای خرید بهترین و کاربردی‌ترین لوازم جانبی موجود در بازار رو برای این گوشی به شما معرفی کنیم. پس اگه به تازگی این گوشی میان‌رده محبوب رو خریداری کردید و دنبال لوازم جانبی براش هستید، یا قصد تعویض و تهیه لوازم جانبی جدیدی برای گوشی خودتون دارید، با مقاله بهترین لوازم جانبی گوشی A54 سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

 

مشخصات فنی گوشی A54 سامسونگ

گلکسی A54 سامسونگ به عنوان یکی از بهترین و خوش‌قیمت‌ترین میان‌رده‌های ۲۰۲۳ سامسونگ شناخته میشه. این گوشی که ۲۴ مارس ۲۰۲۳ (۴ فروردین ۱۴۰۲) وارد بازار جهانی شد، خیلی زود تونست جاشو بین میان‌رده‌های محبوب کاربرا توی بازارهای جهانی و بازار ایران باز کنه. طراحی این گوشی شباهت زیادی به پرچمدارای سری S23 سامسونگ داره. بدنه این گوشی ۲۰۲ گرمی از شیشه و پلاستیک مقاوم ساخته شده و برای مقاومت در برابر خط و خش گوریلا گلکس ۵ توی بخش جلو و پشت بدنه قرار گرفته. گواهی IP67 که نشان‌دهنده مقاومت گوشی در برابر گرد و غبار و آب تا عمق یک متر به مدت ۳۰ دقیقه هست هم در این گوشی وجود داره.

گوشی Galaxy A54 مجهز به یه پنل نمایشگر ۶٫۴ اینچی از نوع Super AMOLED با حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل هست. این نمایشگر، حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت رو در حالت دستی در اختیارتون قرار میده و زیر نور آفتاب و توی فضای باز می‌تونین به خوبی جزئیات نمایشگر گوشی رو ببینین.

گوشی گلکسی A54 سامسونگ

گلکسی A54 سامسونگ مجهز به تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ هست. این پردازنده ۵ نانومتری، از ۸ هسته شامل ۴ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز تشکیل شده و از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 استفاده می‌کنه. این میان‌رده سامسونگ تو نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت دارای رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایته و تو نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایت هم با رم  ۶ و ۸ گیگابایت عرضه شده.

دوربین‌های گوشی A54 سامسونگ شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید با قابلیت فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال، یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با پوشش ۱۲۳ درجه و یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی به عنوان مجموعه دوربین‌های پشتی و یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکلسی واید هستند. هر دو مجموعه دوربین‌های پشتی و سلفی این میان‌رده سامسونگ، امکان فیلمبرداری با وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و وضوح 1080p با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه رو در اختیار کاربر میذارن.

گوشی گلکسی A54 از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت استفاده می‌کنه که امکان شارژ با آداپتور ۲۵ واتی از طریق درگاه تایپ سی رو داره. این گوشی، مجهز به حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر) و فاقد جک ۳٫۵ میلیمتری هست و از دو سیم کارت نانو پشتیبانی می‌کنه.

 

معرفی ۳ مدل بهترین شارژر گوشی A54 سامسونگ

گلکسی A54 سامسونگ هم مثل خیلی از گوشی‌های جدید این برند، بدون آداپتور شارژ عرضه میشه. با توجه به حساسیت فرآیند شارژ شدن گوشی و وفور شارژرهای چینی و بی‌کیفیت توی بازار ایران، پیدا کردن یه آداپتور شارژ استاندارد و مناسب برای این گوشی میتونه خیلی سخت بشه. باتری گلکسی A54 صرفا با آداپتور ۲۵ واتی فست شارژ می‌تونه شارژ بشه و از شارژر بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنه. توی این بخش، چند مدل از بهترین و باکیفیت‌ترین آداپتورهای ۲۵ واتی رو بهتون معرفی می‌کنیم که هم از استاندارد کافی برخوردار هستن و هم بر اساس نظردهی و رضایت کاربران، کارایی و عملکرد خوبی دارن.

 

۱. شارژر دیواری ۲۵ وات دو پین سامسونگ مدل EP-TA800

این آدپتور شارژ ۶۳ گرمی دارای درگاه USB Type-C هست و بدون کابل به فروش می‌رسه اما خودتون می‌تونین از کابلی که سامسونگ زحمت کشیده و داخل جعبه گوشی قرار داده استفاده کنید یا یه کابل استاندارد دو سر تایپ سی با یه هزینه مناسب براش تهیه کنین. توان خروجی این آداپتور ۲۵ وات هست و جریان ۲٫۸ آمپر، ۳ آمپر و ۳٫۱ آمپر رو بهتون میده و علاوه بر گوشی A54 سامسونگ می‌تونین تبلت یا بقیه گوشی‌هایی که از این جریان و توان پشتیبانی می‌کنن رو با باهاش شارژ کنین. این شارژر دیواری به صورت اورجینال با سیستم برق ایران هماهنگی داره و نیازی به خرید تبدیل ۳ به ۲ ندارین. علاوه بر این ویژگی، این آداپتور از فناوری شارژ ایمن (MultiProtect) پشتیبانی می‌کنه و می‌تونین بدون نگرانی از آسیب دیدن باتری، گوشی گلکسی A54 خودتون رو باهاش شارژ کنین.

قیمت این آداپتور توی فروشگاه های مختلف بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان هست.

شارژر دیواری ۲۵ وات سامسونگ مدل EP-TA800

 

۲. شارژر دیواری ۲۵ وات سه پین سامسونگ مدل EP-TA800

این آداپتور مدل سه پین شارژر EP-TA800 هست که امکان شارژ سریع رو از طریق درگاه USB Type-C برای تبلت و گوشی‌های موبایلی مثل A54 که باتری‌شون امکان پشتیبانی از توان خروجی ۲۵ وات و جریان ۲٫۸ آمپر، ۳ آمپر یا ۳٫۱ آمپر رو داره فراهم می‌کنه. این آداپتور مجهز به فناوری شارژ ایمن یا Multi Protect هست و در حین فرآیند شارژ شدن، از ورود جریان یا ولتاژ بیشتر یا کمتر از حد استاندارد به باتری جلوگیری می‌کنه و مانع از آسیب دیدن باتری میشه. برای استفاده از این آداپتور باید از یه کابل دو سر تایپ C و یه تبدیل ۳ به ۲ استاندارد استفاده کنین که باید به صورت جداگونه خریداری بشن.

قیمت این آداپتور در فروشگاه‌های معتبر بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هست.

شارژر دیواری ۲۵ وات سه پین سامسونگ مدل EP-TA800

 

۳. شارژر دیواری 30 وات Anker مدل Nano 3

اگر به دنبال یه شارژر همه کاره با توان بالا و همچنین اندازه کوچیک و جمع و جور هستید، شارژر دیواری Anker Nano 3 A2147K11 می‌تونه با سرعت بالایی گوشی A54 سامسونگ رو به همراه باقی دستگاه‌ها و گجت‌های شما شارژ کنه. این شارژر به راحتی توی کف دست جا میشه و حدود 36 گرم وزن داره و حتی می‌تونید به راحتی توی جیب‌تون حملش کنید. برای استفاده از این شارژر نیاز به یک کابل دو سر تایپ سی و یک تبدیل 3 به 2 دارید. شارژر دیواری انکر از تکنولوژی GaN و فناوری انحصاری ActiveShield™ 2.0 برای کنترل دما و سرعت بیشتر شارژ استفاده می‌کنه تا با تولید دمای کمتر، گوشی یا دستگاه شما در زمان کوتاه‌تری شارژ بشه.

این آداپتور محبوب انکر با قیمت حدودی 800 هزار تومان در بازار ایران به فروش می‌رسه.

 

شارژر دیواری 30 وات Anker مدل Nano 3

 

معرفی ۳ مدل بهترین قاب گوشی A54 سامسونگ

استفاده از شیشه برای ساخت بخش پشتی بدنه A54 و داشتن فریم پلاستیکی، یه ترکیب نسبتاً مقاوم رو برای گوشی ساخته؛ اما با توجه به برآمدگی ماژول‌های دوربین و تخت بودن پشت بدنه که باعث سر خوردن گوشی میشه بهتره که از یه قاب محکم استفاده کنین تا علاوه بر زیباتر شدن گوشی، از آسیب دیدنش در زمانی که به طور اتفاقی به گوشی ضربه می‌خوره یا از دستتون میفته جلوگیری کنین.

تنوع مدل‌های مختلف قاب گلکسی A54 واقعاً زیاده و تا حد قابل توجهی هم سلیقه شما توی انتخاب قاب گوشی تاثیر داره. اما از طرف دیگه بهتره که علاوه بر رنگ و لعاب قاب و مدلش، به مقاومت در مقابل ضربات و تواناییش برای محافظت از گوشی هم دقت داشته باشین. از بین موارد مختلف قاب های گوشی گلکسی A54 توی بازار، مدل‌هایی که ترکیبی از چرم و مواد مقاوم و باکیفیت هستن، در مقایسه با قاب‌های سیلیکونی ارزش خرید بهتری دارن و اینجوری نیست که شما مجبور به هزینه کردن مکرر برای خرید مجدد قاب بشین و تا وقتی که طول عمر این قاب‌ها که البته کم هم نیست تموم بشه، می‌تونین روشون حساب کنین و نگران آسیب رسیدن به گوشی‌تون نباشین.

یه مورد دیگه‌ای رو هم که باید در زمان انتخاب قاب برای گوشی A54 در نظر داشته باشین، خرید محافظ برای لنزهای دوربین هست. اگه قاب گوشی‌ای که می‌خرین مدلی نیست که مجهز به محافظ جداگونه برای لنزهای دوربین پشتی گوشی باشه، بهتره یه محافظ گلس باکیفیت برای لنزهای دوربین تهیه کنین.

 

۱. قاب گوشی سامسونگ A54 5G مدل Puffy Puffer

اگه به قاب‌هایی که شکل و شمایل خاصی دارن علاقمند هستین، این قاب می‌تونه براتون مناسب باشه. جنس بخش پشتی این قاب از پلاستیک نرم و پلی استر و جنس فریم اون از یه نوع پلیمر انعطاف‌پذیر به نام TPU (پلی‌اورتان ترموپلاستیک) ساخته شده. قاب پافر مدل خوش‌دستی محسوب میشه و دست‌تون رو توی زمان‌های طولانی که با گوشی کار می‌کنین، اذیت نمی‌کنه. طراحی پف‌دار پشت این قاب، از گوشی‌تون در زمان افتادن یا ضربه دیدن گوشی محافظت می‌کنه. علاوه بر این، طراحی قاب توی بخش‌های اطراف دوربین و دور نمایشگر به شکلی هست که دسترسی به این بخش هارو محدود نمی‌کنه ولی از طرف دیگه، پوشش‌دهی خوبی برای محافظت از این لبه‌ها داره. جنس قاب پافر A54 و طراحی خاصی که داره، باعث گرم شدن بیش از حد گوشی نمیشه. پس اگه نگران سلامت گوشی و باتری هستین، باید بگم که از این بابت خیال‌تون راحت باشه.

قیمت این قاب گوشی A54 توی سایت‌های معتبر بین ۲۹۰ تا ۳۳۰ هزار تومان هست و رنگ بندی‌های زیادی داره که می‌تونین مطابق سلیقه‌تون یکیش رو خریداری کنین.

کاور پافری سامسونگ A54 5G

 

۲. کیف کلاسوری گوشی A54 نیلکین مدل Qin Pro Leather Case

قاب‌های چرمی و کلاسوری طرفدارهای خاص خودشون رو دارن. این قاب‌ها به دلیل امکان محافظت همزمان از بخش بدنه و نمایشگر  یه جورایی ایمن‌تر از بقیه قاب‌ها محسوب میشن. از طرفی، ظاهر جذاب و شیکی هم دارن که برای موقیعت‌های رسمی مناسب‌شون می‌کنه. قاب کلاسوری برند نیلکین، از یه روکش دولایه که ترکیب پلاستیک PC و چرم مصنوعیه تشکیل شده و در مقابل ضربه و آسیب‌های ناشی از افتادن مقاومت خوبی داره. توی این قاب و در بخش دوربین، از یک محافظ استفاده شده که کشویی هست و می‌تونین هر زمانی که با دوربین کاری ندارین این محافظ رو روی لنرهای گوشی بکشین. طراحی فریم این قاب علاوه بر اینکه از دکمه‌های تنظیم صدا و پاور محافظت می‌کنه، برجستگی نسبتاً کمی رو توی اطراف بخش دور صفحه داره تا در صورت افتادن آسیبی به نمایشگر وارد نشه.

قیمت این قاب کلاسوری چرمی گوشی گلکسی A54 توی فروشگاه‌های معتبر بین ۵۸۰ تا ۶۲۰ هزار تومان هست.

کیف کلاسوری نیلکین Samsung A54 5G

 

۳. قاب گوشی سامسونگ Galaxy A54 نیلکین مدل Textured

یه موقعی هست که دوست ندارین قاب گوشی‌تون تخت باشه و می‌خواین یه حالت زبری داشته باشه که بتونین با اطمینان از اینکه سر نمی‌خوره باهاش کار کنین. معمولاً قاب‌هایی که این شرایط رو داشته باشن یا سخت گیر میان یا کیفیت خوبی ندارن. ولی قاب تکسچر نیلکین اینجوری نیست. این قاب، از جنس فیبر نایلون (ترکیب TPU و پلاستیک سخت) ساخته شده و بافت خاصی داره که هم اون زبری دلخواه رو بهتون میده و هم مقاومت کافی برای محافظت از گوشی رو فراهم می‌کنه. ساختار و وزنش هم جوری نیست که گوشی A54 شما رو سنگین یا حجیم کنه. از طرف دیگه، جنس این قاب یه جوری هست که باعث گرم شدن گوشی‌تون نمیشه و از همه بخش‌های موبایل به خوبی محافظت می‌کنه.

قیمت این قاب توی رنگ‌بندی‌های مختلف، بین ۴۲۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هست.

قاب تکسچر A54 نیلکین

 

انتخاب بهترین گلس برای گوشی A54 سامسونگ

پنل نمایشگر A54 سامسونگ با گوریلا گلس ۵ محافظت میشه. این نسخه از شیشه‌های گوریلا گلس، در مقابل خط و خش مقاومت خوبی دارن و حتی توی سقوط از فاصله یک متری (گاهی اوقات هم ۱٫۵ متری) جون سالم به در میبرن. اگه گوشی‌تون روی یه جسم سخت و با ضربه شدید سقوط نکنه؛ می‌تونین روی سالم موندن نمایشگرش حساب باز کنین. مقاوم بودن این محافظ نمایشگر خیلی خوبه اما با توجه به قیمت گوشی A54 سامسونگ، وضعیت دلار توی چند ماه اخیر و از همه مهم‌تر موجود نبودن قطعات باکیفیت و اورجینال گوشی‌های تلفن همراه توی بازار ایران، منطقیه که الکی ریسک نکنین و همون اول از یه گلس مقاوم و خوب برای گوشی‌تون استفاده کنین.

بهترین گلس A54 سامسونگ

تنوع گلس های گوشی گلکسی A54 توی بازار خیلی زیاده اما تعداد محدودی از این گلس‌ها واقعاً برای گوشی شما مناسب هستن. گلس‌های ارزون قیمت، حتی ارزش ندارن که بهشون فکر کنین. این گلس‌ها فقط اسم محافظ رو یدک می‌کشن و اصلاً اون کارایی مورد نیاز شما رو ارائه نمیدن. این مدل‌های بی‌کیفیت نه تنها موقع ضربه خوردن به نمایشگر ازش محافظت نمی‌کنن، بلکه هم خودشون می‌شکنن هم به نمایشگر آسیب می‌زنن.

گلس‌های مایع هم شاید خیلی شیک و خوب به نظر بیان ولی دردسرهای زیادی رو هم موقع نصب و هم موقع جداکردن از نمایشگر براتون ایجاد می‌کنن و به نظرم این مدل گلس‌ها هم خوب نیستن. یه گلس باکیفیت و استاندارد ضخامت مناسبی داره که نه اونقدر زیاده تا عملکرد لمسی گوشی رو مختل کنه و نه اونقدر کم که عملاُ بودن و نبودنش فرقی نداشته باشه. از طرف دیگه، گلس استاندارد باید مقاومت خوبی در مقابل خط و خش داشته باشه و به درستی روی نمایشگر نصب بشه و با دست کشیدن روی پنل صفحه نمایش به هیچ‌وجه جابجا نشه!

در کل بهتره گلس مناسب برای گوشی‌تون رو از بین برندهایی که امتحانشون رو قبلاً بارها پس دادن بخرین. این برندها شاید قیمت نسبتاً بالایی داشته باشن، ولی در عوض سلامت نمایشگر رو تضمین می‌کنن و شما رو توی دردسر تعویض نمایشگر یا بقیه بخش‌‌های گوشی نمی‌ندازن؛ تازه اگه در بهترین حالت بتونین نمونه‌های اصلی این قطعات رو پیدا کنین نه نمونه های چینی و فیک بی‌کیفیت!

 

بهترین هندزفری گوشی A54 سامسونگ

یه تعداد زیادی از گوشی‌های سامسونگ و حتی گوشی های اقتصادی این برند، جک ۳٫۵ میلی‌متری برای اتصال هندزفری و هدفون سیمی ندارن و Samsung A54 هم یکی از اون مدل‌هاست. توی این گوشی یا باید از هندزفری و هدفون‌های بلوتوثی برای گوش دادن به موزیک یا تماس استفاده کنین و یا هندزفری تایپ سی بخرین. اما بهترین هندزفری بلوتوثی برای این گوشی چیه؟ یه هندزفری بلوتوثی مناسب و خوب، در قدم اول باید باتری قوی داشته باشه وگرنه باید مدام شارژس کنین که یه روند اعصاب خوردکنی رو براتون ایجاد می‌کنه. ویژگی بعدی یه هندزفری بلوثوتی باکیفیت و استاندارد، نداشتن نویز موقع گوش دادن آهنگ یا مکالمه با گوشی هست؛ این مورد خیلی اهمیت داره و اگه هندزفری‌ای که می‌خرین فاقد این ویژگی باشه، واقعاً بلااستفاده می‌مونه و پولتون رو دور ریختین.

بهترین هندزفری گوشی A54 سامسونگ

در کنار این دو تا ویژگی مهم، برند تولیدکننده، ظاهر هندزفری، جنسش و اینکه توی گوشتون راحت باشه و اذیت نشین هم جزو مواردی هستن که باید در زمان خرید هندزفری برای گوشی  A54 خودتون در نظر داشته باشین. طبیعتاً خرید گلکسی بادز های سامسونگ هم هماهنگی خوبی با گوشی شما دارند و هم کیفیت ساخت و صدای خوبی رو در اختیار شما میزارن، اما این هندزفری های سامسونگ، قیمت بالایی دارن. ما توی توی مقاله راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوثی یه لیست حسابی و پر و پیمون از مدل‌های متنوع هندزفری‌های بلوتوثی برندهای معتبر رو با قیمت‌ها و امکانات مختلف گذاشتیم و شما می‌تونین گزینه‌های زیادی رو متناسب با بودجه و قابلیت‌هایی که در نظر دارین، یکی رو انتخاب کنین.

 

بهترین پاوربانک گوشی A54 سامسونگ

توی این دوره و زمونه خیلیامون ساعات زیادی رو خارج از خونه می‌گذرونیم و در طول روز کارهای زیادی رو با گوشی انجام میدیم که شارژ قابل توجهی رو مصرف می‌کنن. از طرفی، زمانی که توی خونه نیستیم، دسترسی به پریز برق برای شارژ کردن باتری گوشی می‌تونه تبدیل به یه دردسر بزرگ بشه و اینجاست که داشتن یه پاوربانک استاندارد با یه ظرفیت مناسب، خیلی کارساز میشه. گوشی A54 سامسونگ از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده می‌کنه و با درگاه تایپ C شارژ میشه. شما می‌تونین با یه پاوربانک با ظرفیت ۱۰ تا ۲۰ هزار میلی‌آمپرساعت بین ۱.۵ تا ۳ بار باتری این گوشی رو کامل شارژ کنین.

بهترین پاوربانک گوشی A54

از طرفی، فقط داشتن ظرفیت بالا، ملاک کافی برای انتخاب یه پاوربانک استاندارد و خوب نیست و شما باید در زمان خرید این محصول، به نکات مختلفی مثل معتبر بودن برند سازنده پاوربانک، نوع و تعداد درگاه‌های خروجی پاوربانک، پشتیبانی از فناوری شارژ ایمن (برای جلوگیری از ایجاد مشکلاتی مثل شارژ بیش از حد گوشی، نوسان ولتاژ شارژدهی، استاندارد بودن ولتاژ خروجی از پاوربانک و…)، داشتن نمایشگر برای نمایش درصد شارژ پاوربانک، داشتن امکان شارژ چند دستگاه همزمان و مواردی مثل این دقت کنین. برای خرید یه پاوربانک خوب می‌تونین سراغ پاوربانک‌های اصلی 10 هزار و 20 هزار خود سامسونگ برین، البته این پاوربانک‌ها قیمت نسبتاً بالایی دارن ولی اگه خیلی کیفیت ساخت براتون مهمه می‌تونین سراغ این محصولات برید. اگه می‌خواین با چند تا مدل پاوربانک استاندارد، خوب، باکیفیت و با ظرفیت‌های بالا توی بازه های قیمتی مختلف آشنا بشین؛ حتما یه سری به مقاله راهنمای خرید بهترین پاوربانک در هر بازه قیمتی بزنین.

 

بهترین ساعت هوشمند برای گوشی A54 سامسونگ

داشتن یه ساعت هوشمند مناسب و مقرون به صرفه کنار گوشی گلکسی A54، یه ترکیب شیک و خوب رو ایجاد می‌کنه. اما ساعت هوشمند فقط یه اکسسوری باکلاس نیست و قابلیت‌های دیگه‌‌ای هم داره. تنوع ساعت‌های هوشمند خوش‌قیمتی که توی بازار هستن خیلی زیاده و از طرفی، امکاناتی که هر کدوم از این ساعت‌ها در اختیارتون میذارن، اونقدری هست که گاهی وقت‌ها جز توی مواقع ضروری مجبور به درآوردن گوشی از جیب‌تون نباشین.

بهترین ساعت هوشمند گوشی A54 سامسونگ

امکاناتی مثل برنامه‌های ورزشی متنوع که تقریباً توی اکثر مچ بندهای سلامتی و ساعت های هوشمند وجود داره و می‌تونن واسه باشگاه رفتن کمکتون کنن. به علاوه، حسگرهای ضربان قلب و سنجش اکسیژن خون، امکان نمایش اعلان‌های پیام و تماس فقط یه گوشه خیلی کوچیک از قابلیت‌هایی هستن که با خرید یه ساعت هوشمند خوش قیمت و البته باکیفیت بهشون دست پیدا می‌کنین. در این بخش هم بهترین و مناسب‌ترین انتخاب خود گلکسی واچ های سامسونگه که در مدل‌ها و سایز های مختلف توی بازار موجوده. اما در زمان نگارش این مقاله (بهمن 1402) بهترین و منطقی ترین انتخاب Galaxy Watch 5 به شمار میره که در کنار داشتن قابلیت‌های مناسب و بروز قیمت قابل قبولی هم داره. البته اگه دنبال گزینه های ارزون تر هستید، ما توی مقاله بهترین ساعت هوشمند پرفروش‌ترین مدل‌های ساعت هوشمند و مچ بندهای سلامتی برندهای معتبر و معروف رو توی بازه‌های قیمتی مختلف براتون آماده کردیم تا بعد از خوندن مقاله، بتونین بهترین چیزی که مدنظرتون هست و با بودجه‌تون هماهنگی داره رو تهیه کنین.

 

بهترین حافظه برای گوشی A54 سامسونگ

گوشی A54 سامسونگ توی دو نسخه با حافظه های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه شده که بخشی از این حافظه برای نصب برنامه‌های خود سیستم‌عامل اندروید مصرف میشه. این موضوع یه محدودیتی رو برای نصب برنامه‌ها و بازی‌های حجیم به خصوص اونایی که دیتای زیادی دارن ایجاد می‌کنه. از طرف دیگه، اگه از دوربین گوشی برای فیلمبرداری و عکاسی استفاده می‌کنین، باید بگم که به دلیل قابلیت فیلمبرداری 4K که هر دو تا دوربین اصلی و سلفی این گوشی دارن، این گوشی فایل‌های ویدیویی بزرگ و حجیمی رو ضبط می‌کنه که بخش قابل توجهی از حافظه داخلی رو اشغال می‌کنن. خوشبختانه A54 از کارت حافظه microSDXC پشتیبانی می‌کنه و این مشکل رو به خوبی حل کرده.

این موضوع که چه کارت حافظه‌ای برای شما مناسب هست بیشتر به بودجه و میزان حافظه‌ای که نیاز دارین بستگی داره. اما برای خرید کارت حافظه مناسب این گوشی، باید چند تا نکته رو هم علاوه بر این موارد در نظر بگیرین. اولین و مهم‌ترین نکته برای خرید کارت حافظه مناسب گوشی A54، انتخاب کارت حافظه‌های تولید شده برندهای معتبره که دارای خدمات گارانتی توی ایران باشن. برندهایی مثل سیلیکون پاور، ADATA و سامسونگ و در بعضی موارد، کارت های SanDisk، مطمئن تر از خیلی از برندهای ناآشنا و اغلب فیک توی بازار هستن و اکثرشون هم خدمات گارانتی و تعویض مادام‌العمر کارت حافظه رو دارن.

بهترین کارت حافظه A54 سامسونگ

در کنار این مورد، باید سرعت کلاس کارت حافظه شما با مشخصات سخت افزاری گوشیتون هماهنگ باشه. ما توی کارت حافظه‌های گوشی، بیشتر با سه کلاس مهم شامل موارد زیره:

  • کلاس اصلی یا Class که به صورت یک عدد در داخل یک دایره روی کارت حافظه حک میشه
  • کلاس سرعت UHS یا UHS Speed Class که به صورت ترکیب یک عدد با حرف V انگلیسی روی بدنه کارت حافظه نوشته میشه
  • کلاس سرعت ویدیو یا Video Speed Class که به صورت ترکیبی از اعداد ۱ یا ۳ با حرف U انگیسی روی بدنه کارت حافظه حک میشه

برای گلکسی A54 به خاطر داشتن قابلیت فیلمبرداری 4K، باید کارت حافظه‌هایی رو انتخاب کنین که دارای کلاس ۱۰، کلاس سرعت UHS (V30، V60 یا V90 با سرعت های نوشتن به ترتیب برابر با ۳۰، ۶۰ و ۹۰ مگابایت در ثانیه) و کلاس سرعت ویدیو U3 (سرعت کلاس ۳۰ مگابایت در ثانیه) باشن.

 

سایر لوازم جانبی گوشی گلکسی A54 سامسونگ

علاوه بر لوازم جانبی که توی این مقاله برای پرطرفدارترین میان رده سامسونگ توی سال ۲۰۲۳ معرفی کردیم، یه سری از لوازم دیگه مثل آویز، هولدر رومیزی، کابل HDMI برای اتصال به تلویزیون یا وسایل مشابه، هاب USB، دانگل بلوتوثی، کابل شارژهای مختلف، روکش کابل شارژ و آداپتور و از این موارد هم توی دسته لوازم جانبی گوشی A54 جا می‌گیرن که در مقایسه با آداپتور و قاب گوشی و گلس و… طرفدارهای کمتری دارن و خریدشون چندان ضروری نیست.

انتخاب این وسایل، کاملاً به سلیقه شخصی شما، بودجه‌تون و البته نیازتون بستگی داره و شاید اصلاً طرفدار خریدشون نباشین؛ اما توی این راهنمای خرید یه اشاره کوتاهی بهشون کردم که اگه به تازگی گوشی A54 سامسونگ خریدین یا قصد خریدش رو دارین، یه نگاهی هم به همچین لوازم جانبی ویژه این گوشی بندازین.

 

جمع بندی

توی این مقاله، سعی کردیم یه راهنمای کلی از بهترین و مهم‌ترین لوازم جانبی گوشی A54 سامسونگ رو براتون بیاریم تا بتونین اون لوازمی رو که نیاز دارین، از بین محصولات باکیفیت و تولید شده توسط بهترین و معتبرترین برندهای موجود توی بازار ایران تهیه کنین و به خاطر خرید یه محصول نامناسب و بیکیفیت، مجبور به پرداخت هزینه مجدد برای خرید یه محصول دیگه نشین. امیدواریم این راهنمای خرید لوازم جانبی براتون مفید باشه و خوشحال می‌شیم نظرتون رو برامون بنویسین و بگین که دوست دارین در آینده راهنمای خرید لوازم جانبی چه گوشی های دیگه ای رو برای شما تهیه کنیم؟

سوالات متداول
(3 سوال)
انواع لوازم جانبی گوشی A54 Samsung کدامند؟

شما می‌توانید علاوه بر قاب و گلس، لوازمی مثل محافظ لنز، پاوربانک، شارژر، هندزفری، ساعت هوشمند، محافظ کابل، برچسب بدنه و اکسسوری‌های مشابه دیگر را برای A54 تهیه کنید.

چه قاب‌هایی برای Samsung A54 مناسب‌ترند؟

از آنجایی که بدنه سامسونگ حساس بوده و برجستگی لنزهای دوربین همیشه از سطح بدنه بالاتر است، مدل‌هایی که پوشش لنز دارند بهترین محافظت را از گوشی فراهم می‌کنند.

بهترین ساعت هوشمند برای A54 کدام است؟

قاعدتاً گلکسی واج‌ها بهترین هماهنگی را با گوشی‌های سامسونگ دارند. پس اگر به دنبال یک مدل به‌صرفه‌ و در عین حال باکیفیت می‌گردید، گلکسی واچ ۵ با وجود اینکه آخرین مدل ساعت‌های سامسونگ نیست اما بهترین گزینه برای‌تان خواهد بود.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 3 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 15
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Ali6678

من خودم گلس بوف دارم خوبه و مقاومه چند بار از دستم ول شد رو میز چیزی نشد ولی خط و خش یکن داره

۳۰ بهمن ۱۴۰۲
Mirsajjad1386

بخش مموری لازمم بود ممنون

۲۶ بهمن ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

شارژر بهتره برند خود گوشی باشه
گلس هم گوریلا گلس برنده و معروفه تو حوزه خودش
بقیش دیگه ربطی به گوشی نداره ( همون طور که از خود مقاله معلومه )

۲۶ بهمن ۱۴۰۲
    TAHA2009

    گوریلا گلس اسم شیشه روی نمایشگر خود گوشیه برای گوشی باید گلس های برند های معروف مثل بوف و گرین باشه

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
ALLIENGER

شارژرش دارم راضیم واقعا

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
Emran.B1388

واقعا مرسی کاربردی لود👌🏻

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
Nurse

قسمت شارژرش انصافاً لازم بود

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
Mahayd24

شارژرا چقدر گرون شدن!

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
Amir ali namaei

از همه بهتر گلکسی واچ ۶ پرو

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
Amir ali namaei

از همه بهتر گلکسی ولچ ۶ پرو بود

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
SinaRe8596

جالب بود نبود؟

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
ali.sh2004

مقاله ی خیلی مفیدی بود.

ملتو از ابهام دراورد

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

گوشی خوب با لوازم خوب با مقاله خوب روز خوب رو می‌سازه…

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
shahab-021

میان رده ها حمله بالسرعه

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
Limb0onTop

خسته نباشید بابت مقاله

۲۵ بهمن ۱۴۰۲