مقایسه S24 و Xiaomi 14

همه ما می‌دونیم که شیائومی به این معروفه که با قیمت پایین‌تر امکانات سخت افزاری و کیفیت مشابهی رو ارائه می‌ده. اما آیا این مسئله در مورد شیائومی ۱۴ پرچمدار این برند هم صدق می‌کنه؟ این دو گوشی تو پایان سال ۲۰۲۳ و اوایل ۲۰۲۴ عرضه شدن و هم رده محسوب میشن. بنابراین اگه تو انتخاب یکی از این مدل‌ها موندین، این بار با مقایسه S24 و Xiaomi 14 همراه موبونیوز باشین تا پرچمدارهای جمع‌وجور و کامپکت دو برند بزرگ شیائومی و سامسونگ رو با هم مقایسه کنیم.

 

مقایسه S24 و Xiaomi 14 از نظر طراحی و کیفیت بدنه

در این مقایسه، دو گوشی خوش‌دست و به‌عبارتی کامپکت رو داریم که ابعاد نسبتا مشابهی دارن. البته که خیلی وقته عبارت «کامپکت» معنی خودش رو از دست داده و گوشی‌هایی که این روزا این صفت رو به یدک می‌کشن، چندان کوچیک و جمع‌وجور نیستن! با وجود این، نمی‌تونیم از خوش‌دست بودن این دو گوشی چشم‌پوشی کنیم. گوشی Xiaomi 14 با کمی اختلاف بزرگ‌تر و درازتره، اما طراحی خمیده قاب پشتی، باعث می‌شه راحت‌تر توی دست بشینه. در مقابل، S24 با وزنی حدود ۱۶۷ گرم، تقریبا ۲۰ گرم از Xiaomi 14 سبک‌تره. جفت این گوشی‌ها از فریم آلومینیومی بهره می‌برن که البته سامسونگ مدعیه از آلومینیوم Aluminum Armor ۲ استفاده کرده که مقاومت بیشتری در برابر سقوط و خط‌وخش داره. احتمال می‌ره این مورد جنبه تبلیغاتی داشته باشه، برای همین نمی‌تونیم نقطه قوت برجسته‌ای در نظر بگیریم.

مقایسه S24 و Xiaomi 14 از نظر طراحی و کیفیت بدنه

سامسونگ از نسل جدید محافظ صفحه، یعنی گوریلا گلس ویکتوس ۲، هم برای جلو و هم پشت S24 استفاده کرده. این در حالیه که Xiaomi 14 فقط در قاب جلویی از گوریلا گلس بهره‌مند شده که البته نسل پیشین گوریلا ویکتوس (Victus) هم هست. لازم به ذکره که نسخه گلوبال Xiaomi 14 با قاب پشتی شیشه‌ای و در نسخه‌‌های چینی با جنس چرم گیاهی عرضه می‌شه و خبری از استفاده از گوریلا گلس برای قاب پشتی نسخه های شیشه‌ای نیست. 

هر دو گوشی گواهی IP68 مقاومت در برابر آب و گردوغبار رو دارن که یعنی تا نیم ساعت می‌تونن در عمق ۱.۵ متری در آب دوام بیارن. 

از نظر طراحی ظاهری، انتخاب رو به عهده خود شما می‌ذاریم؛ چون این قضیه تا حد زیادی سلیقه‌ایه. روی قاب پشتی Xiaomi 14، جزیره دوربین بزرگ و برجسته‌ای به چشم می‌خوره که بخش زیادی از قاب پشتی رو گرفته و طراحی نسبتا متفاوتی به شمار میاد. در مقابل، گوشی S24 طراحی مسطح و خیلی شسته‌رفته و مینیمالی داره و دوربین‌ها زیر هم قرار گرفتن. این طراحی در خیلی از گوشی‌های سامسونگ دیده می‌شه و به‌نوعی امضای خود برند هست. 

مقایسه Xiaomi 14 و S24 از نظر طراحی و کیفیت بدنه

در مجموع، هر دو گوشی بسیار خوش‌دست هستن و می‌شه با یک دست ازشون استفاده کرد. با وجود این، S24 کمی جمع وجورتر از Xiaomi 14 هست و با ۲۰ گرم اختلاف وزن، گزینه خوش‌دست‌تری به حساب میاد. از طرفی محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ و ترکیبش با فریم آلومینیومی مقاوم‌تر، باعث برتری S24 از لحاظ کیفیت بدنه می‌شه. بنابراین، چه از لحاظ خوش‌دست بودن و چه از لحاظ مقاومت، S24 امتیاز بیشتری تو این بخش می‌گیره.

مقایسه نمایشگر اس ۲۴ سامسونگ و شیائومی ۱۴

گوشی Xiaomi 14 به نمایشگر اولد ۶.۳۶ و گوشی S24 به نمایشگر امولد ۶.۲ اینچی مجهز هستند و هر دو از فناوری LTPO بهره می‌برن. این فناوری باعث می‌شه تا علاوه بر کاهش انرژی، نمایشگر بتونه از پس نرخ تازه‌سازی بالا بر بیاد. نمایشگر هر دو گوشی نرخ تازه‌سازی تا ۱۲۰ هرتز رو پشتیبانی می‌کنن. پرچمدار شیائومی با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۲۶۷۰، تراکم پیکسلی ۴۶۰ ppi و گوشی اس ۲۴ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰، تراکم پیکسلی ۴۱۶ ppi رو ارائه می‌دن. 

مقایسه نمایشگر اس ۲۴ سامسونگ و شیائومی ۱۴

علاوه بر تراکم پیکسلی بالاتر، گوشی Xiaomi 14 از ویژگی‌های پرمیومی مثل فناوری دالبی ویژن بهره‌مند شده که بهبود کیفیت تصاویر و ویدئوها رو به همراه داره. از طرفی، S24 به نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) مجهز شده که می‌تونه برای افرادی که دائما نوتیفیکیشن‌ها و ساعت رو چک می‌کنن، مزیت خوبی به حساب بیاد. هر دوی این گوشی‌ها فناوری HDR10+ دارن که باعث می‌شه تصاویر کیفیت نزدیک‌تری به واقعیت داشته باشن.

نسبت نمایشگر به بدنه در گلکسی اس ۲۴، برابر با ۹۰.۹ درصد و در شیائومی ۱۴، حدود ۸۹.۳ درصده که با اختلاف بسیار کمی، نمایشگر اس ۲۴ درصد بیشتری از بدنه رو به خودش اختصاص داده. مسئله بعدی، میزان روشنایی نمایشگرهاست که با وجود ادعای حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیتی شیائومی، تو عمل می‌بینیم که S24 عملکرد بهتری داره. البته که در استفاده از پرچم دار شیائومی زیر نور مستقیم آفتاب به مشکل بر نمی‌خورید، اما در مقایسه با S24 به وضوح روشنایی کمتری رو دریافت می‌کنید.

پیش از این در مورد محافظ صفحه حرف زدیم. گوشی Xiaomi 14 به گوریلا گلس ویکتوس و S24 به گوریلا گلس ویکتوس ۲ مجهز شدن که طبیعتا مورد دوم محافظ بهتری هست.

مقایسه نمایشگر اس ۲۴ و شیائومی ۱۴

روی هم رفته، هر دو گوشی نمایشگرهایی با کیفیت فوق‌العاده دارن و به‌راحتی می‌تونن انتظاراتتون رو از صفحه نمایش یک گوشی پرچمدار برآورده کنن. حالا یک سری تفاوت‌ها بین نمایشگر S24 و Xiaomi 14 وجود داره که ممکنه باعث برتری یکی از اونها به دیگری بشه. برای مثال، Xiaomi 14 برتری‌هایی مثل تراکم پیکسلی بالاتر و فناوری‌ Dolby Vision داره. در مقابل، S24 حاشیبه کمتر، نمایشگر همیشه روشن و محافظ صفحه قوی‌تر رو ارائه می‌ده. بنابراین، انتخاب برنده بخش صفحه نمایش رو بر عهده خودتون می‌ذاریم چون از لحاظ کیفیت هیچ‌کدوم از اون یکی کم نمیاره و مزیت‌های چشمگیری نسبت به هم دیگه ندارن.

 

مقایسه عملکرد باتری S24 و Xiaomi 14

باتری شیائومی ۱۴ ظرفیت ۴۶۱۰ میلی‌آمپری و باتری اس ۲۴ ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌‌آمپری دارن. ظرفیت جفت باتری‌ها نسبت به ظرفیت‌ باتری گوشی‌های دیگه و حتی گوشی‌های سطح پایین‌تر، چندان چشمگیر نیست؛ اما از طرفی با گوشی کامپکت طرفیم که ظرفیت متوسط باتری‌ها رو توجیه می‌کنه. باتری Xiaomi 14 به‌طور میانگین، مدت زمان بیشتری رو برای استفاده از گوشی در اختیارتون می‌ذاره و در زمینه مکالمه و وب‌گردی، اختلاف قابل‌توجهی با عملکرد باتری S24 داره. باتری این گوشی حدود 9 ساعت مکالمه و ۱۳ ساعت وب‌گردی رو ممکن می‌کنه. این در حالیه که Galaxy S24 به شما اجازه ۲۳ ساعت مکالمه و تقریبا ۱۰ ساعت وب‌گردی می‌ده. باتری این دو گوشی در زمینه استریم و بازی، عملکرد نسبتا مشابهی دارن و با اختلاف کم، تقریبا ۱۸ ساعت استریم و ۷ ساعت بازی کردن بدون توقف رو امکان‌پذیر می‌کنن.

شرکت سامسونگ بهمون ثابت کرده که نباید از پرچم‌دارهاش انتظار شارژ خیلی سریع رو داشته باشیم و S24 هم از این قاعده مستثنی نیست. سرعت شارژ پرچمدار شیائومی تقریبا ۲ برابر از S24 بیشتره و در حدود ۳۵ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ می‌شه. این در حالیه که پر شدن کامل باتری S24 حدود ۷۵ دقیقه زمان می‌بره! این مسئله احتمالا به خاطر پشتیبانی Xiaomi 14 از شارژ سریع ۹۰ واتی هست. لازم به ذکره که یک شارژر ۹۰ واتی هم داخل خود جعبه وجود داره که خیالتون رو از این بابت راحت می‌کنه. 

هر دو گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنن. گوشی شیائومی ۱۴ از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و اس ۲۴ از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی بهره می‌بره. طبق ادعای شرکت شیائومی، این گوشی می‌تونه توی حدود ۴۶ دقیقه از طریق شارژر بی‌سیم کامل شارژ بشه. در نهایت شارژ معکوس بی‌سیم رو داریم که در هر دو گوشی وجود داره، اما در این زمینه هم سرعت شیائومی بیشتره.

با این تفاسیر، در بخش مقایسه S24 و Xiaomi 14 از لحاظ باتری، برنده‌مون مشخصه. Xiaomi 14 با عملکرد بهتر در شارژدهی، سرعت بالاتر در شارژ شدن با سیم (با اختلاف ۲ برابری)، بی‌سیم و شارژ معکوس، برنده قطعی این بخش محسوب می‌شه. 

 

مقایسه عملکرد دوربین Samsung S24 و Xiaomi 14

هر دو گوشی S24 و Xiaomi 14 از ترکیب سه‌تایی دوربین واید (اصلی)، تله فوتو و اولترا واید استفاده می‌کنن و به همین دلیل راحت‌تر می‌تونیم این دو گوشی رو از لحاظ دوربین مقایسه کنیم. اس ۲۴، سنسور ۵۰ مگاپیکسلی واید، سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید داره. گوشی شیائومی ۱۴ هم به سه سنسور واید، تله فوتو و اولترا واید مجهز شده که هر سه ۵۰ مگاپیکسلی هستن. تا اینجای کار، روی کاغذ پرچمدار شیائومی برنده‌ست، ولی باید عملکرد واقعی این دو گوشی رو دید. در ادامه عملکرد دوربین‌ها رو با دیدن تصاویر ثبت‌شده با هر دو گوشی مقایسه می‌کنیم.  

 

مقایسه عملکرد دوربین اصلی S24 و Xiaomi 14

وضوح تصاویر ثبت‌شده با دوربین اصلی هر دو گوشی در روز کیفیتی عالی داره، اما با کمی دقت می‌بینید که Xiaomi 14 جزئیات بیشتر و کلا تصویر شارپ‌تری رو ارائه می‌ده. همچنین عکس‌های این گوشی رنگ‌های طبیعی‌‌تری دارن و به واقعیت بیشتر نزدیک هستن. گوشی S24 کمی در پردازش رنگ سفید ضعیف‌تر از گوشی شیائومی عمل می‌کنه و در بعضی موارد زردی تصویر رو بیشتر می‌کنه. اگر بخوایم عکسبرداری این دو گوشی رو در شب مقایسه کنیم، باید بگیم عملکرد شیائومی ۱۴ باز هم بهتره و تصاویر هر سه دوربین با نویز کمتر و وضوح بیشتری ثبت می‌شن. 

کیفیت دوربین شیائومی ۱۴ در شب
کیفیت دوربین Xiaomi 14 در شب

سنسور تله فوتوی این گوشی هم که برای عکسبرداری سوژه‌ها از فاصله نزدیک و تصاویر پرتره به کار می‌ره، نسبت به Galaxy S24 تصاویر باکیفیت‌تر و با وضوح بالاتر ثبت می‌کنه. البته Galaxy S24 در بخش عملکرد دوربین عقب نمی‌مونه و سنسور اولترا واید این گوشی، تصاویر بهتری رو نسبت به سنسور اولترا واید شیائومی ثبت می‌کنه. 

مقایسه عملکرد دوربین اصلی S24 و Xiaomi 14

با دوربین Xiaomi 14، می‌تونید تا کیفیت 8K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید. اگر HDR و باقی قابلیت‌های دوربین رو روشن کنید این میزان به کیفیت 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه می‌رسه. کیفیت فیلمبرداری طبق انتظارمون از یک گوشی پرچمدار، بسیار خوب و با کیفیته. اس ۲۴ هم امکان فیلمبرداری تا 8K با نرخ ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه می‌ده و اگر با کیفیت 4K فیلمبرداری کنید نرخ تعداد فریم بر ثانیه به ۳۰ یا ۶۰ می‌رسه. البته این اختلاف بین دو تا گوشی اونقدر به چشم نمیاد و جفتشون عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه فیلمبرداری دارن.

مقایسه عملکرد دوربین اصلی Galaxy S24 و Xiaomi 14

روی هم رفته، تصاویر هر دو گوشی اس ۲۴ سامسونگ و شیائومی ۱۴، کیفیت عالی‌ای دارن. با وجود این، شیائومی عکس‌های طبیعی‌تر و با جزئیات بیشتری رو ارائه می‌ده. تعادل رنگ‌ها در شیائومی بهتره و در زمینه عکسبرداری و فیلمبرداری در شب هم قطعا امتیاز رو به Xiaomi 14 می‌دیم. تنها برتری سامسونگ در بخش دوربین پشتی، سنسور اولترا واید هست که عملکرد بهتری نسبت به سنسور به‌کاررفته در گوشی شیائومی داره. همچنین در زمینه فیلمبرداری، S24 امکان فیلمبرداری با نرخ بالاتری از فریم در ثانیه رو به ما می‌ده.

 

مقایسه عملکرد دوربین سلفی اس ۲۴ سامسونگ و شیائومی ۱۴

پرچمدار کامپکت سامسونگ دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی و شیائومی ۱۴ دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی دارن. با وجود این، تصاویر سلفی که با S24 ثبت می‌شن، از پردازش و تعادل رنگ بهتری برخوردارند. در واقع تصاویر دوربین جلوی Xiaomi 14 رنگ‌پریده‌تر از تصاویر گوشی سامسونگ هستن. هر دو گوشی امکان فیلمبرداری تا کیفیت 4K با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه رو می‌دن و ویدئوهای ضبط‌شده با دوربین جلوی این دو گوشی، کیفیت خوبی دارن. 

با این تفاسیر، امتیاز بخش دوربین سلفی رو می‌تونیم به‌خاطر پردازش رنگ بهتر به پرچمدار سامسونگ بدیم.  

 

مقایسه S24 و Xiaomi 14 از نظر قدرت پردازشی و نرم افزار

 رسیدیم به مهم‌ترین بخش مقایسه S24 و Xiaomi 14 یعنی سخت افزار. مشخصات سخت‌افزاری Xiaomi 14 شامل پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و رم ۸/۱۲/۱۶ و حافظه ۲۵۶/۵۱۲/۱۰۲۴ می‌شه. برای S24 هم در نسخه جهانی پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰، رم ۸ و حافظه ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ رو داریم. حافظه نسخه ۱۲۸ گیگی گوشی سامسونگ از نوع UFS 3.1 هست که هم انرژی بیشتری مصرف می‌کنه و هم سرعت پایین‌تری نسبت به نسخه UFS 4.0 به‌کاررفته در باقی نسخه‌ها و Xiaomi 14 داره. البته اس ۲۴ در بازار آمریکای شمالی و چین با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه می‌شه، اما چیزی که به دست ما می‌رسه نسخه بازار جهانی این گوشیه که به اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز شده. پردازنده گرافیکی در Xiaomi 14 آدرنو ۷۵۰ و در گلکسی اس ۲۴، Xclipse 940 هست. 

تست گیمینگ شیائومی ۱۴

هرچند که چیپست اسنپدراگون طرفدارهای بیشتری داره و بهترین چیپست بازار شناخته می‌شه، باید بگیم که عملکرد پردازشی S24 چیزی از پرچمدار شیائومی کم نمیاره و هر دو با وجود سخت‌افزار کاملا متفاوت، عملکردی نزدیک به هم دارن. البته در زمینه عملکرد گرافیکی در رزولوشن‌های بالاتر، اسنپدراگون امتیاز بیشتری می‌گیره و روی‌هم‌رفته امتیاز بنچمارک بالاتری هم گرفته. 

مقایسه عملکرد نرم افزاری اس ۲۴ و شیائومی ۱۴

در بخش نرم‌افزاری برای Xiaomi 14 سیستم عامل hyperOS و برای S24 رابط کاربری One UI 6.1 رو روی اندروید ۱۴ داریم. شرکت شیائومی برای این گوشی، دریافت آپدیت‌ نرم‌افزاری به مدت حداقل ۴ سال و آپدیت‌های امنیتی رو به مدت ۵ سال تضمین می‌کنه. با اینکه سیستم عامل هایپر او اس ویژگی‌های زیادی رو ارائه می‌ده، از نظر خیلی‌ها رابط کاربری شلوغی داره. البته این مورد در مورد رابط کاربری سامسونگ هم تا حدودی صدق می‌کنه، ولی به‌ طور کلی ساده‌تر و کار باهاش راحت‌تره. 

مقایسه عملکرد نرم افزاری اس ۲۴ و شیائومی ۱۴

به طور کلی اگه رابط کاربری روون و راحت می‌خواین باید به سراغ سامسونگ برین. مخصوصا که این UI جدید از هوش مصنوعی هم بهره‌مند شده و قابلیت‌های جدیدی برای ارائه داره.

 

مقایسه اسپیکر S24 و Xiaomi 14

در مقایسه اسپیکر‌های اس ۲۴ سامسونگ و شیائومی ۱۴، اول بلندی صدا رو در نظر می‌گیریم. هر دوی این گوشی‌ها صدای بلند و خوبی دارن و می‌شه گفت از نظر بلندی صدا، کیفیت اسپیکر هر دو گوشی نسبتا یکسانه. اما اگر کیفیت و تنظیم صدای خروجی رو در نظر بگیریم، اسپیکر پرچمدار شیائومی عملکرد بهتری رو ارائه می‌ده. این گوشی از فناوری Snapdragon Sound بهره می‌بره که کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای رو تضمین می‌کنه. 

در مجموع، اسپیکر هر دو گوشی صدای شفافی دارن، اما به طور کلی اسپیکر گوشی شیائومی به خصوص در ولوم‌های بالا، کیفیت بهتری رو ارائه می‌ده.

 

کدام مدل ارزش خرید بیشتری داره؟

قیمت گوشی S24 سامسونگ تو بازار ایران از ۵۴ میلیون تومن (اسفند ۱۴۰۲) شروع میشه و قیمت Xiaomi 14 هم تو حالت پایه حدود ۴۱ میلیون تومنه. طبق بررسی‌های انجام شده هم دیدیم که شیائومی با سخت افزار قدرتمند نسل آخر کوالکام و شارژر فست شارژ ۹۰ واتی تو دو تا از مهم‌ترین فاکتورها نماینده پرچم‌دار سامسونگ رو زمین می‌زنه. تازه نسخه رم و حافظه داخلی این گوشی به قدری متنوع‌تر از سامسونگه که برای گیمینگ دستتون رو باز می‌ذاره. این مسئله با توجه به اینکه هیچ کدوم از مدل‌ها از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنن اهمیت بالایی داره. اما از اون طرف، اس ۲۴ با حاشیه نمایشگر کمتر، روشنایی بیشتر و وزن کمتر، برای استفاده روزمره مناسب‌تره و حتی محیط کاربری یوزرپسندتری داره که تو شیائومی نداریم. بنابراین از منظر قیمت گوشی، اگه یه گوشی گیمینگ می‌خواین که هیچ وقت حافظه کم نیاره و شارژدهی و پردازش سریع‌تری داشته باشه بهتره برین سراغ شیائومی. اما اگه به پرچم‌دارای سامسونگ علاقه دارین و یه گوشی پریمیوم با عمر بیشتر و کیفیت ساخت بهتر می‌خواین، سامسونگ با قیمت بیشترش این کار رو براتون انجام میده!

مقایسه مشخصات xiaomi 14 با s24

Xiaomi 14
Samsung Galaxy S24
تاریخ عرضه

Announced2023, October 26

StatusComing soon. Exp. release 2023, October

Announced2024, January 17

StatusAvailable. Released 2024, January 24

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, Silver, Pink, Green

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

BuildGlass front, glass back or silicone polymer back, aluminum frame

Weight188 g or 193 g (6.63 oz)

Dimensions152.8 x 71.5 x 8.2 mm or 8.3 mm

رنگ بندیOnyx Black, Marble Grey, Cobalt Violet, Amber Yellow, Jade Green, Sandstone Orange, Sapphire Blue

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min) Armor aluminum 2 frame with tougher drop and scratch resistance (advertised)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus 2), glass back (Gorilla Glass Victus 2), aluminum frame

Weight167 g or 168 g (5.89 oz)

Dimensions147 x 70.6 x 7.6 mm (5.79 x 2.78 x 0.30 in)

مشخصات صفحه نمایش

Protection

Resolution1200 x 2670 pixels, 20:9 ratio (~460 ppi density)

Size6.36 inches, 97.6 cm2 (~89.3% screen-to-body ratio)

نوعLTPO OLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, HDR10+, 3000 nits (peak)

ProtectionAlways-on display

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~416 ppi density)

Size6.2 inches, 94.4 cm2 (~90.9% screen-to-body ratio)

نوعDynamic LTPO AMOLED 2X, 120Hz, HDR10+, 2600 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging90W wired, PD3.0, QC4, 100% in 31 min (advertised) 50W wireless, 100% in 46 min (advertised) 10W reverse wireless

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 4610 mAh, non-removable

Charging25W wired, PD3.0, 50% in 30 min (advertised) 15W wireless (Qi/PMA) 4.5W reverse wireless

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Ion 4000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.6, 23mm (wide), 1/1.31", 1.2m, dual pixel PDAF, Laser AF, OIS 50 MP, f/2.0, 75mm (telephoto), PDAF (10cm - ), OIS, 3.2x optical zoom 50 MP, f/2.2, 14mm, 115 (ultrawide)

ویدئو8K@24fps (HDR), 4K@24/30/60fps (HDR10+, 10-bit Dolby Vision HDR, 10-bit LOG), 1080p@30/60/120/240/960fps, 720p@1920fps, gyro-EIS

ویژگیLeica lens, Dual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, 24mm (wide), 1/1.56", 1.0m, Dual Pixel PDAF, OIS 10 MP, f/2.4, 67mm (telephoto), 1/3.94", 1.0m, PDAF, OIS, 3x optical zoom 12 MP, f/2.2, 13mm, 120 (ultrawide), 1/2.55" 1.4m, Super Steady video

ویدئو8K@24/30fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 1080p@960fps, HDR10+, stereo sound rec., gyro-EIS

ویژگیLED flash, auto-HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR, panorama

نوع دوربینSingle : 32 MP, (wide)

ویدئو4K@30/60fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگی هاDual video call, Auto-HDR, HDR10+

نوع دوربینSingle : 12 MP, f/2.2, 26mm (wide), Dual Pixel PDAF

ویدئو4K@30/60fps, 1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM8650-AB Snapdragon 8 Gen 3 (4 nm)

CPUOcta-core (1x3.3 GHz Cortex-X4 & 5x3.2 GHz Cortex-A720 & 2x2.3 GHz Cortex-A520)

GPUAdreno 750

InternalUFS 3.1 - 128GB only UFS 4.0

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM8650-AC Snapdragon 8 Gen 3 (4 nm) - USA/Canada/ChinaExynos 2400 (4 nm) - International

CPU8-core (1x3.39GHz Cortex-X4 & 3x3.1GHz Cortex-A720 & 2x2.9GHz Cortex-A720 & 2x2.2GHz Cortex-A520)10-core (1x3.2GHz Cortex-X4 & 2x2.9GHz Cortex-A720 & 3x2.6GHz Cortex-A720 & 4x1.95GHz Cortex-A520)

GPUAdreno 750 (1 GHz) - USA/Canada/ChinaXclipse 940 - International

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, HyperOS

OSAndroid 14, One UI 6.1

ویژگی ها

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, proximity, gyro, compass, barometer, color spectrum

SensorsSamsung DeX, Samsung Wireless DeX (desktop experience support)

مشخصات صدا

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 32-bit/384kHz audio Tuned by AKG

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 8, 28, 38, 40, 41, 48, 66, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1x

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 4, 5, 8, 18, 19, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 48, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands SA/NSA/Sub6/mmWave - USA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1xEV-DO

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800 / 1900 & TD-SCDMA

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 39, 40, 41, 66 - International

SpeedHSPA, LTE-A (up to 7CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS (L1+L5), GLONASS (G1), BDS (B1I+B1c+B2a), GALILEO (E1+E5a), QZSS (L1+L5), NavIC (L5)

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE, aptX HD, aptX Adaptive

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioNo

USBUSB Type-C 3.2, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e/7, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioNo

USBUSB Type-C 3.2, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, tri-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 520 EUR

SAR EU

Models23127PN0CC

SAR1.23 W/kg (head) 1.10 W/kg (body)

رنگ بندی

Price$799.99 / 899.00 / 799.00 / 79,999

SAR EU0.87 W/kg (head) 1.35 W/kg (body)

ModelsSM-S921B, SM-S921B/DS, SM-S921U, SM-S921U1, SM-S921W, SM-S921N, SM-S9210, SM-S921E, SM-S921E/DS

نویسنده : سارا رمضانی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 12
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Hossein713

شیائومی بهتره مخصوصا وقتی قیمت هم در نظر بگیریم.

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
arsalansh

در این مورد استثنا پرچمدار شیائومی رو ترجیح میدم .

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

شیایومی صد در صد

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Amir ali namaei

شیائومی گوشی بهتری

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Parsa_gamer_88

پرچمدار های شیامی دارن نزدیک میشن:)

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

به نظرم شیا بهتره

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

بیش از حد گرون اند

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Hossein_sh

هر دو عالی ولی شیایومی بنظرم ی ذره اوکی تره

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Ali6678

آیفون بهتره

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

جفتش خوبه ولی سامسونگ دیگه یکم تکراری شده

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

مقایسه خیلی خوبی بود

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

هردو گوشیای خوبین

۱۹ اسفند ۱۴۰۲