گزارش بازار گوشی موبایل در ایران

گزارش موبونیوز از بازار گوشی موبایل ایران

موبونیوزشهریور ماه 1400از مخاطبین خود در اینستاگرام، یوتیوب و تلگرام با یک جامعه آماری بیش از یک ملیون نفر، تحقیق آماری را انجام داد که برخی نتایج آن در این گزارش منتشر شده است. در این گزارش آمار ارقامی برای اولین در بازار موبایل ایران منتشر شده است.

در این جامعه آماری هم آقایان هم خانم ها حضور داشته اند که از اکثر شهر های بزرگ ایران در این نظر سنجی ها شرکت کرده اند.

شیائومی و سامسونگ، پیشرو های بازار موبایل ایران

طبق نظرسنجی از جامعه آماری موبونیوز 77 درصد مخاطبین، از برند سامسونگ و شیائومی استفاده میکنند. برند سامسونگ محبوب ترین کمپانی موبایل در ایران است که 43 درصد کاربران از موبایل های این شرکت استفاده میکنند. شیائومی نیز 34 درصد بازار موبایل داخل را در اختیار دارد. بعد از سامسونگ و شیائومی، رتبه سوم متعلق به اپل است که این شرکت آمریکایی 11 درصد بازار موبایل ایران را در اختیار خود دارد.

خرید گوشی جدید با وجود نوسانات ارز

طبق داده های نظر سنجی بیش از 2000 نفر از شرکت کنندگان در کمتر از یک ماه گذشته گوشی جدید خریداری کرده اند. همچنین 4850 نفر بین 1 تا 6 ماه گذشته موبایل خود را تغییر داده اند. این آمار و ارقام یعنی بیش از 65 درصد شرکت کنندگان طی یکسال اخیر گوشی موبایل جدید خریداری کرده اند. آمار جالب درمورد این بخش از نظر سنجی، مربوط به خرید گوشی های شیائومی است. تنها 6 درصد از آمار خرید گوشی های شیائومی مربوط به دوسال قبل است، در صورتی که این آمار برای افرادی که در یکماه گذشته گوشی موبایل خریداری کرده اند بیش از 60 درصد است.

عامل انتخاب یک گوشی خاص

اکثر افراد، برای انتخاب یک گوشی خاص فاکتور ها و ملاک های شخصی خود را دارند. این ملاک برای انتخاب موبایل میتواند پردازنده، دوربین، باتری یا سایر بخش های گوشی باشد. در جامعه آماری موبونیوز خانم ها به دوربین توجه بیشتری دارند و در مرحله بعدی قیمت و باتری اولویتشان است. اما برای آقایان قصه انتخاب متفاوت است و اولویت اصلی آقایان برای خرید موبایل پردازنده است. آقایان نیز بعد از بخش پردازنده به قیمت و باتری توجه دارند.

میزان رضایت از برند

طبق این نظر سنجی، اکثر جامعه آماری موبونیوز از برند گوشی خود راضی هستند. 62 درصد از شرکت کنندگان اگر قصد خرید گوشی موبایل جدید داشته باشند، برند فعلی را ارتقا می‌دهند و 38 درصد شرکت کنندگان از برند جدیدی گوشی خواهند خرید. تعصب کاربران اپل در این نظر سنجی جالب توجه است، بیش از 90 درصد کاربران اپل از خرید خود راضی هستند و اگر ارتقایی درکار باشد، ترجیح می‌دهند دوباره از محصولات برند اپل استفاده کنند. همچنین ناراضی ترین قشر این جامعه آماری، کاربران هوآوی هستند که با آمار 76 درصدی خواهان تغییر برند خود هستند. سامسونگ و شیائومی با آمار 61 و 69 درصدی، تقریبا درجایگاه خوبی از رضایت کاربران قرار دارند.

بیشترین تعداد استفاده، در دست سامسونگ و شیائومی

طبق آمار 43% آقایان و 49% خانم ها از گوشی های برند سامسونگ استفاده می‌کنند. شیائومی با 23% از خانم ها و 35% از آقایان در رتبه بعدی قرار دارد.

اپل، برند محبوب برای مهاجرت

آمار نشان دهنده محبوبیت برند اپل در ایران است، طبق پرسشی که مطرح شد، 49% از خانم ها و 36% از آقایان اگر بخواهند از برند جدیدی خریداری کنند، اپل گزینه اول برای خرید گوشی موبایل است. شیائومی با 25% میان خانم ها و 37% میان آقایان در رتبه بعدی این محبوبیت قرار دارد.

خرید گوشی آنلاین یا حضوری؟

چالش جنجالی برای خرید گوشی موبایل، خرید آنلاین یا حضوری است. در نظر سنجی موبونیوز از کاربران، 43% از کاربران تمایل دارند تا گوشی مورد نظر خود را در وب سایت ها پیدا کنند و در مورد موبایل به صورت آنلاین نقد و بررسی را انجام دهند، در نهایت برای خرید به فروشگاه فیزیکی مراجعه کنند و خرید خود را انجام دهند.

هندزفری و پاوربانک، پر استفاده ترین گجت

کاربران گوشی موبایل قاعدتا درکنار استفاده اصلی از موبایل، از گجت های مختلفی نیز استفاده می‌کنند که محبوب ترین این گجت، هندزفری است.

کدام فروشگاه اینترنتی محبوب تر است؟

از بین فروشگاه های اینترنتی، سایت دیجی کالا بیشترین آمار فروش اینترنتی را در این نظر سنجی داشته است.

تاثیر اینترنت بر انتخاب موبایل

بیش از 80 درصد کابران، با دیدن ویدیوهای نقد و بررسی در رسانه هایی مانند موبونیوز از خرید خود مطمئن می‌شوند. در رتبه بعدی کاربران با جستجو در اینترنت و مقایسه اطلاعات در سایت هایی مانند دیجی کالا موبایل مورد نظر خود را انتخاب میکنند.

بررسی قیمت گوشی

با توجه به نوسانات بازار ارز، قیمت گوشی موبایل یکی از چالش های کاربران برای خرید موبایل است. برای بررسی قیمت گوشی راه های زیادی وجود دارد که درصد زیادی از کاربران وب سایت های معتبری مانند دیجی کالا را معیار قیمت درست گوشی موبایل قرار می‌دهند.

گارانتی، واقعیت یا یک دروغ جهت اطمینان خاطر؟

گارانتی معتبر برای گوشی موبایل، یکی از حساسیت های خیلی از خریداران گوشی است. شرکت های گارانتی معتبر زیادی در سراسر کشور فعالیت دارند. 36% کاربران موافق افزایش جزئی هزینه روی موبایل و دریافت شرایط گارانتی موبایل هستند و 27% جامعه آماری، مخالف گارانتی گوشی های موبایل هستند.

تاثیر تبلیغ در موبونیوز به هنگام خرید

رسانه های معتبر نقد و بررسی گوشی مانند موبونیوز، تاثیر زیادی در میزان فروش یک فروشگاه دارند. موبونیوز در زمینه های مختلف مانند موبایل، لوازم جانبی و گجت فروشگاه هایی را معرفی می‌کند. طبق نظر سنجی  21% کاربران از فروشگاه های معرفی  شده توسط موبونیوز خرید خواهند کرد و 61% پس از بررسی احتمال خرید از فروشگاه معرفی شده را دارند.

کدام اپراتور محبوب تر است؟

در آمار 57% کاربران از 2 سیم کارت استفاده میکنند. از بین اپراتور های داخل کشور، انتخاب 44% کاربران همراه اول، 46% ایرانسل و 10% رایتل است.

برای دانلود فرم آمار موبونیوز از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود PDF فایل آمار

برای دسترسی به آمارهای تکمیلی و به تفکیک شهرستان ها و برندها لطفا با ما تماس بگیرید. (دسترسی به اطلاعات تکمیلی برای کسب و کارهای فعال در زمینه موبایل و آژانس های تبلیغاتی رایگان است.)
[contact-form-7 id=”14603″ title=”فرم آمار و ارقام”]

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۳ آبان, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 1648
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
hossien.m

بدتر هم میشه

۱۹ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
hossien.m

بازار پوکیده

۱۹ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari44

برو درسته 👏💖

۱۸ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari80

،💜

۱۸ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
_IRShadow80_

💙

۱۸ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
yaain

ایولا

۱۲ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
yaain

🔥🔥🔥💯💯💯💯

۱۲ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
yaain

بهتریییین

۱۲ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
yaain

عالییییی

۱۲ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
yaain

برررووووو درسته

۱۲ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mohammad.r

Good🙏🙏🙏

۱۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
masood73

مهدی برای بازار لوازم جانبی و قطعات هم بیا یه دستی ببر داخلش و توضیحات رو کامل کن

۰۸ آذر ۱۴۰۰
    comment-user-img
    masood73

    موبوووووو نیوووووزززززز رو عشقه

    ۰۸ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
tahamousavi

فقط من این قضیه نام شرکت و شماره واتساپ و… رو نفهمیدم.

۰۷ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
tahamousavi

فقط موبونیوز…

۰۷ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
heli2008

Samsung Forever🙃😄

۰۶ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mohammad777

خوبه

۰۳ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
NsLeo9795

آمار جالبی بود ولی کاش پولدار شیم هممون آیفون بخریم😪😂

۰۳ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mohamadreza6825

بنازم مهدی شجاری

۰۲ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mohamadreza6825

شجاری درسته😂😂

۰۲ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mohamadreza6825

موبونیوز عشقه

۰۲ آذر ۱۴۰۰