مقایسه A35 و Redmi Note 13 Pro 5G

بازه قیمتی 15 میلیون تومان جاییه که میشه از گوشی‌ها انتظار عملکرد خوب یا حداقل قابل قبول در همه بخش‌ها رو داشت. A35 برادر کوچکتر A55 محسوب میشه و راه حل سامسونگ برای کساییه که می‌خوان برای امکانات کم و بیش مشابه کمتر هزینه کنن. از اون طرف سری نوت هم از معروف‌ترین سری‌های شیائومیه که از همون اول کار به گوشی‌های میانرده با ارزش خرید بالاش معروف بوده. هم A35 و هم Redmi Note 13 Pro 5G در این بازه قیمتی قرار دارن و رقبای سرسختی برای همدیگه محسوب میشن. اگه شما هم کنجکاوید بدونید کدوم یکی ارزش خرید بیشتری داره با مقایسه A35 و Redmi Note 13 Pro 5G همراه موبونیوز باشید.

 

مقایسه Redmi Note 13 Pro 4G و A35 سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت

در مورد طراحی A35 چیز جدیدی وجود نداره و سامسونگ سراغ همون طراحی همیشگی رفته که داره روی همه اسمارت فون‌هاش از گوشی‌های اقتصادی گرفته تا سری پرچمدار S پیاده می‌کنه. از اون طرف Note 13 Pro 5G رو داریم که نمایشگرش حاشیه‌های کمی داره و در پشت هم دوربین‌ها و فلاش ال ای دی در یک برآمدگی تقریبا مربعی شکل چهارخونه قرار گرفتن. شیائومی نماینده خودش رو در رنگ‌های مشکی نیمه شب (Midnight Black)، بنفش شفق قطبی (Aurora Purple)، آبی اقیانوسی (Ocean Teal) و در نهایت سفید (Arctic White) عرضه کرده. از اون طرف نماینده سامسونگ هم در چهار رنگ آبی یخی (Iceblue)، یاسی (Lilac)، سرمه‌ای (Navy) و لیمویی (Lemon) وارد بازار شده.

 

کیفیت بدنه

هر دو کمپانی برای ساخت بدنه سراغ متریال‌های مشابهی رفتن. پنل جلویی گوشی‌ها از گوریلاگلسه که در ادامه دقیق‌تر اون رو بررسی می‌کنیم. فریم‌های گوشی از پلاستیک ساخته شدن، اما برای پنل پشتی هم سامسونگ و هم شیائومی دوباره سراغ شیشه رفتن که مقاومت بیشتری در برابر خط و خش داره اما از اون طرف سنگین‌تره.

مقایسه کیفیت بدنه Redmi Note 13 Pro 5G و A35

ارتفاع، عرض و قطر ردمی نوت 13 پرو به ترتیب 161.2، 74.2 و 7.9 میلی‌متره، در حالی که این ارقام برای A35 به 161.7، 78 و 8.2 میلی‌متر می‌رسه. همونطور که می‌بینید Note 13 Pro 5G در مجموع جمع‌وجورتره و با وزن 187 گرم از A35 که 209 گرم وزن داره سبک‌تر هم هست.

 

پنل جلوی گوشی‌ها

A35 به یک نمایشگر 6.6 اینچی مجهز شده که 84.8 درصد از پنل جلویی رو فرا گرفته. نمایشگر Note 13 Pro 5G هم تقریبا 89.8 درصد از پنل جلویی رو گرفته و حاشیه‌های کمتری نسبت به رقیب سامسونگیش داره که باعث میشه جذاب‌تر و مدرن‌تر به نظر برسه. خوشبختانه سامسونگ برای دوربین سلفی از ناچ قطره‌ای استفاده نکرده و سراغ حفره رفته که همین کار باعث شده تا ظاهرش به روزتر از نسل‌های قبل این گوشی به نظر برسه. دوربین سلفی نوت 13 پرو هم درست مثل رقیبش در حفره قرار داره.

اکثر گوشی‌ها، روی نمایشگر یک لایه محافظ قرار میدن تا از این قسمت حساس و البته آسیب پذیر محافظت کنه. برای این لایه محافظ، شیائومی سراغ گوریلاگلس ویکتوس رفته که قبلا در بعضی از پرچمداران سال‌های قبل اون رو دیده بودیم و نشون داده که مقاومت خوبی در برابر خط و خش و ضربه داره. سامسونگ A35 هم به گوریلاگلس ویکتوس پلاس مجهز شده که میشه اونو ورژن به روز شده گوریلاگلس ویکتوس حساب کرد. لایه محافظ سامسونگ کیفیت و مقاومت بیشتری نسبت به لایه محافظ ردمی داره. 

 

طراحی اطراف بدنه (فریم)

هم شیائومی و هم سامسونگ برای ساخت فریم سراغ پلاستیک رفتن؛ در لبه پایینی نوت 13 پرو 5G خروجی اسپیکر، درگاه تایپ سی، میکروفون و خشاب سیم کارت‌ها قرار داره. در لبه سمت راست کلید پاور و کلید کم و زیاد کردن صدا رو می‌بینیم و در لبه بالایی هم خروجی اسپیکر دوم، یک میکروفون دیگه، مادون قرمز و جک 3.5 میلی‌متری رو داریم که دو مورد آخر رو در گوشی‌های دیگه کمتر می‌بینیم. در لبه سمت چپ هم چیز خاصی نیست.

لبه‌های A35 به طور کلی خلوت‌تر از لبه‌های رقیبشه. در لبه پایینی، سامسونگ درگاه تایپ سی، دو میکروفون و خروجی اسپیکر رو قرار داده. در لبه سمت راست همونطور که انتظار داریم کلید پاور و کلید کم و زیاد کردن صدا رو می‌بینیم که روی یک برآمدگی قرار دارن. در لبه بالایی یک میکروفون و خشاب سیم کارت‌ها دیده میشه و مثل نوت 13 پرو 5G، در لبه سمت چپ A35 هم خبری از المان خاصی نیست.

 

طراحی دوربین‌ها

سامسونگ دوربین‌ها رو به همون شکل همیشگشون قرار داده؛ سه دوربین که به صورت جزیره‌ای از بدنه خارج شدن و به شکل عمودی زیر هم قرار گرفتن. یک فلاش ال ای دی هم در سمت راست دوربین‌ها قرار داره.

مقایسه طراحی دوربین Redmi Note 13 Pro 5G و A35

یک قاب مربعی شکل در بالا سمت چپ پنل پشتی Redmi Note 13 Pro 5G قرار داره که به سه بخش تقسیم شده. در بخش سمت چپ دو لنز هم اندازه زیر هم قرار دارن و در بالا سمت راستشون دوربین سوم که اندازه کوچک‌تری هم داره قرار گرفته. در بخش چهارم هم فلاش ال ای دی جای گرفته.

 

استانداردهای حفاظتی

در بخش استانداردهای حفاظتی این سامسونگه که عملکرد بهتری از رقیبش داشته؛ A35 تونسته استاندارد IP67 رو بدست بیاره و تا عمق یک متری به مدت 30 دقیقه ضدآب باقی می‌مونه. نوت 13 پرو هم در این بخش دستش خالی نیست و اون هم موفق به اخذ استاندارد IP54 شده که به این معنیه که در برابر پاشش آب (مثل باران یا عرق کردن) و گرد و غبار مقاومه.

در بخش طراحی، با در نظر گرفتن ابعاد جمع جورتر، وزن کمتر و البته حاشیه‌های نمایشگر کمتر باید Redmi Note 13 Pro 5G رو به عنوان برنده انتخاب کنیم. هرچند، A35 استاندارد محافظتی بالاتری چه در بخش نمایشگر و چه ضدآب بودن داره و اگر این ویژگی‌ها براتون مهمه نماینده سامسونگ می‌تونه انتخاب بهتری باشه.

 

صفحه نمایش

یک نمایشگر 6.6 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 1080 در 2340 رو در پنل جلویی A35 می‌بینیم. این صفحه نمایش کیفیت بسیار خوبی داره و با تراکم پیکسلی 390 پیکسل بر اینچیش تصاویر رو با جزئیات خوبی نمایش میده. کیفیت رنگ‌ها هم خوبه اما به صورت رسمی خبری از استاندارد HDR10 نیست. هر چند اگر از یوتیوب یا گالری گوشی یک ویدیوی HDR پخش کنید، روشنایی نمایشگر بالاتر میره و کیفیت تصویر کمی بهتر میشه. حداکثر روشنایی A35 هزار نیته و در محیط‌های پرنور و زیر آفتاب هم میشه به راحتی باهاش کار کرد. حداکثر نرخ نوسازی این نمایشگر 120 هرتزیه که همه چیز رو روان‌تر به تصویر می‌کشه.

مقایسه نمایشگر Redmi Note 13 Pro 5G و A35

نمایشگر Redmi Note Pro از نوع امولده و رزولوشن 1220 در 2712 داره که کمی از رقیبش بیشتر و بهتره. از کیفیت نمایشگر این گوشی هر چی بگیم کم گفتیم؛ با قابلیت نمایش 68 میلیارد رنگ و پشتیبانی از دالبی ویژن کیفیت تصاویر خیره‌کننده‌ان و حداکثر روشنایی 1800 نیتی باعث میشه تا حتی در روشن‌ترین محیط‌ها هم محتوای نمایشگر قابل خوندن باشه. نرخ نوسازی ردمی نوت 13 پرو مثل رقیبش 120 هرتزه؛ حداقل نرخ نوسازی این نمایشگر اما 30 هرتزه که باعث کاهش مصرف باتری به ویژه موقع تماشای ویدیو، فیلم و سریال میشه.

در مجموع در بخش نمایشگر، گوشی Note 13 Pro 5G رقیبش رو شکست میده. به این نکته دقت کنید که نمایشگر A35 هم از کیفیت بسیار بالایی برخورداره، اما به خاطر رزولوشن پایین‌تر، عدم پشتیبانی از دالبی ویژن و روشنایی کمتر به رقیبش نمی‌رسه.

باتری و شارژدهی ردمی نوت 13 پرو و A35

در بخش باتری شیائومی کمی متفاوت‌تر از رقبا عمل کرده و سراغ یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5100 میلی‌آمپر ساعت رفته که عملکرد خوبی داره. با شارژ کامل، نوت 13 پرو 5G می‌تونه برای تقریبا 9 ساعت و نیم وب گردی، 11 ساعت و 50 دقیقه تماشای ویدیو یا حدود شش ساعت گیمینگ شارژدهی داشته باشه و در کل عملکرد باتریش راضیتون می‌کنه.

این باتری از فست شارژ 67 واتی پشتیبانی می‌کنه که در 15 دقیقه شارژ باتری رو از صفر به 49 درصد می‌رسونه و فول شارژ شدنش هم در 42 دقیقه انجام میشه. شیائومی آداپتور 67 واتی رو در جعبه محصول قرار داده و لازم نیست که خودتون آداپتور رو تهیه کنید.

مقایسه باتری و شارژدهی A35 و Redmi Note Pro 13 5G

باتری A35 سامسونگ از نوع لیتیوم یونه و 5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داره. شارژدهی این باتری کمی بهتر از رقیبشه و برای 10 ساعت و 19 دقیقه وب گردی، 13 ساعت و 38 دقیقه تماشای ویدیو یا 9 ساعت و 10 دقیقه گیمینگ شارژ مورد نیاز A35 رو تامین کنه. البته باید بگیم این اعداد صددرصد دقیق نیستن و ممکنه میزان شارژدهی واقعی کمی متفاوت باشه اما با یه نگاه میشه متوجه شد که در بعضی قسمت‌ها A35 عملکرد بهتری داره. این باتری از فست شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کنه و در نیم ساعت به 52 درصد می‌رسه و فول شارژ شدنش هم تقریبا یک ساعت و نیم طول می‌کشه. در جعبه A35 خبری از آداپتور نیست و باید اونو جداگانه تهیه کنید.

از نظر شارژدهی هر دو گوشی عملکرد تقریبا مشابهی دارن و در تست‌های انجام شده A35 فقط موقع تماشای ویدیو شارژدهی بهتری نسبت به رقیبش نشون میده. اما به خاطر پشتیبانی از فست شارژ 67 واتی که گوشی رو دو برابر سریع‌تر شارژ می کنه و همینطور وجود آداپتور در جعبه، برنده بخش باتری نماینده ردمیه.

 

عملکرد دوربین‌های A35 و Note 13 Pro

هر دو اسمارت فون به سه دوربین اصلی (واید)، اولتراواید و ماکرو مجهز هستن که البته این ترکیب رو در اکثر گوشی‌ها در این رنج قیمتی می‌بینیم. مشخصات این دوربین‌ها تفاوت‌های بزرگی با هم دارن. شیائومی مثل همیشه سراغ عددای بزرگ رفته و یک سنسور 200 مگاپیکسلی رو برای دوربین اصلی انتخاب کرده، در حالی که سامسونگ از یک سنسور 50 مگاپیکسلی استفاده کرده. دوربین اولتراواید هر دو گوشی 8 مگاپیکسله و از سنسور سامسونگ استفاده کردن. در نهایت هم می‌رسیم به دوربین ماکرو که در A35 سامسونگ 5 مگاپیکسله اما در نوت 13 پرو فایو جی 2 مگاپیکسله. در ادامه هر کدام از دوربین‌ها رو جداگانه با هم مقایسه می‌کنیم.

 

عملکرد دوربین‌های واید (اصلی)

سامسونگ بالاخره دوربین اصلی سری A3X خودش رو بعد از سه نسل تغییر داد و سراغ یک سنسور 50 مگاپیکسلی رفت. تصاویر ثبت شده با این دوربین در مجموع کیفیت بسیار خوبی دارن؛ تصاویر از جزئیات کافی برخوردارن اما این جزئیات مثل بعضی از گوشی‌ها مصنوعی نیست و جلوه طبیعی داره. از نظر ثبت رنگ‌ها، نتایج بدست اومده با دوربین اصلی A35 اغراق رنگی نداره و به واقعیت نزدیک‌تره که ممکنه باب سلیقه بعضی افراد نباشه. از اون طرف پردازش تصویر تونسته داینامیک رنج و کنتراست خوبی رو برای این دوربین به ارمغان بیاره. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که گاهی در ثبت چهره مخصوصا در حالت پرتره تصاویر یک کم به قرمزی کشیده میشن که البته میشه این مشکل نادیده گرفت.

مقایسه عملکرد دوربین اصلی Redmi Note 13 Pro 5G و A35
تصویر ثبت شده با دوربین اصلی A35 در روز

دوربین اصلی Note 13 Pro 5G یک سنسور 200 مگاپیکسلیه که به صورت پیشفرض با ترکیب پیکسل‌ها عکس‌هایی با رزولوشن 12.5 مگاپیکسل ثبت می‌کنه. رنگ‌ها بسیار خوب ثبت میشن و جزئیات زیادی در تصاویر وجود داره. داینامیک رنج و روشنایی هم بسیار خوب و رضایت بخشه. تنها مشکلی که ممکنه گاهی باهاش مواجه بشید نرم و آبرنگی شدن بعضی از تصاویره که زیاد به چشم نمیاد و محسوس نیست.

دوربین اصلی Redmi Note 13 Pro 5G
تصویر ثبت شده با دوربین اصلی Redmi Note 13 Pro 5G در روز

کیفیت تصاویر ثبت شده در نور کم و شب در دو گوشی بسیار به هم نزدیکه در حدی که اکثر اوقات نمیشه تشخیص داد که یک تصویر با کدوم دوربین گرفته شده. هر دو به لطف سنسورهای باکیفیت و البته لرزشگیر اپتیکال تصویر عملکرد خوبی در این بخش دارن.

A35 ویدیوهای نسبتا باکیفیتی ضبط می‌کنه، اما گاهی اوقات ویدیوها کم‌جزئیات و نویزدار به نظر می‌رسن. از اون طرف Note 13 Pro 5G مثل رقیبش ویدیوهای بسیار خوبی ثبت می‌کنه اما به نظر می‌رسه در اینجا پردازش اضافه‌ای داره اتفاق می‌افته و بعضی از جزئیات مصنوعی به نظر میان. در اینجا هم لرزشگیر عملکرد بسیار خوبی داره اما نه به اندازه A35.

 

عملکرد دوربین‌های اولتراواید

دوربین اولتراواید هر دو 8 مگاپیکسله اما زاویه اونها و البته سنسورهاشون با هم تفاوت داره. زاویه دوربین فوق عریض نوت 13 پرو 118 درجه است، اما در A35 این مقدار بیشتره و به 123 درجه می‌رسه. در کل فاصله دوربین اولتراواید با دوربین اصلی در هر دو گوشی بسیار زیاده. جزئیات در هر دو کمه اما در مقایسه با سایر گوشی‌ها کیفیت چندان بدی ندارن. در مجموع دوربین اولتراواید A35 عملکرد بهتری از رقیبش داره.

 

عملکرد دوربین‌های ماکرو

یک دوربین ماکروی 5 مگاپیکسلی در A35 و یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی در Redmi Note 13 Pro 5G پکیج دوربین‌های این دو اسمارت فون رو کامل می‌کنه. دوربین ماکروی A35 به خاطر رزولوشن بالاتر کیفیت بهتری داره اما در مجموع هیچ کدوم چندان کاربردی یا باکیفیت نیستن. راستی این نکته رو هم بگیم که به خاطر نبود فوکوس خودکار در دوربین‌های اولتراواید و ماکروی هر دو گوشی، عکاسی باهاشون کمی سخت‌تر از دوربین اصلیه و گاهی باید چند بار از سوژه عکس بگیرید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های سلفی

در آخر هم می‌رسیم به دوربین‌های سلفی؛ جایی که سامسونگ سراغ یک سنسور 13 مگاپیکسلی رفته و شیائومی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده کرده. کیفیت تصاویر ثبت شده با A35 بسیار باکیفیت هستن و تمام جزئیات در اونها به خوبی ثبت میشه و در واقع باید گفت A35 عملکردی فراتر از قیمتش در این بخش ارائه میده.

Note 13 Pro 5G هم دوربین سلفی خوبی داره که البته کیفیت تصاویر اون به رقیبش نمی‌رسه. کیفیت و داینامیک رنج تصاویر در مجموع خوبه اما رنگ‌ها کمی به زردی کشیده میشن. راستی به این نکته هم اشاره کنیم که کیفیت ضبط ویدیو با دوربین سلفی در A35 به 4K می‌رسه اما در نوت 13 پرو به 1080 محدود شده.

تعیین برنده برای این بخش کار ساده‌ای نیست. بنابراین اگه قصد خرید گوشی دارین باید تصمیم بگیرین که دوربین سلفی براتون مهم‌تره یا دوربین اصلی. تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی Note 13 Pro 5G بهتر از رقیبشه، در حالیکه در بقیه لنزها مخصوصا دوربین سلفی عملکرد A35 بهتره.

مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و A35 از نظر سخت افزار و نرم افزار

در نماینده شیائومی اسنپدراگون 7s Gen 2 وظایف پردازشی رو بر عهده داره. این پردازنده 4 نانومتری عملکرد خوبی در کارهای روزمره داره و در اجرای بازی‌های سنگین کم نمیاره و می‌تونه بازی‌هایی مثل کال آف دیوتی رو با گرافیک بالا اجرا کنه. از اون مهم‌تر این عملکرد پایداره و کم پیش میاد که گوشی داغ بشه.

برای پردازنده A35 سامسونگ سراغ گزینه‌ای رفته که اون رو قبلا در A54 هم دیده بودیم. پردازنده 5 نانومتری اگزینوس 1380 وظایف پردازشی رو در A35 بر عهده داره که عملکرد بسیار خوبی در چه در کارهای روزمره و چه در بازی‌ها داره.

مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و A35 سامسونگ از نظر سخت افزار

نوت 13 پرو فایو جی با 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی و 8، 12 یا 16 گیگابایت رم عرضه میشه. در A35 تنوع کمتره و این گوشی با 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 6، 8 یا 12 گیگابایت رم وارد بازار شده. نوع رم در هر دو یکسانه اما A35 به حافظه داخلی سریع‌تر UFS 3.1 مجهزه در حالی که نوع حافظه رقیب از UFS 2.2 هست. علاوه بر اون A35 درگاه کارت حافظه هم داره که جاش با سیم کارت دوم یکسانه.

عملکرد پردازشی این دو گوشی تقریبا یکسانه، فقط ردمی با رم بالاتری که داره تو این بخش دست بالا رو داره.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

چند وقتیه که شیائومی رابط کاربری جدید خودش یعنی Hyper OS رو عرضه کرده و نوید حضورش رو در محصولات مختلفش از جمله Redmi Note 13 Pro 5G داده. این گوشی با MIUI بر مبنای اندروید 13 ساخته شده که البته به اندروید 14 قابل ارتقائه. رابط کاربری شیائومی باگ و لگ داره اما در هایپر او اس یه اتفاقایی افتاده و میشه گفت شیائومی به یک پختگی رسیده و باگ‌ها و لگ‌ها خیلی کمتر شدن.

مقایسه رابط کاربری Redmi Note 13 Pro 5G و A35

رابط کاربری همیشگی سامسونگ یعنی One UI راه خودش رو به A35 هم پیدا کرده. A35 به One UI 6.1 مجهز شده که بر مبنای آخرین ورژن اندروید یعنی اندروید 14 طراحی شده. UI سامسونگ همیشه رابط کاربری روانی بوده و کار باهاش خیلی راحته. نقطه قوت این رابط کاربری پشتیبانی تضمین شده سامسونگه. این کمپانی ادعا کرده برای A35 چهار سال آپدیت اندروید و تا پنج سال آپدیت‌های امنیتی ارائه می‌کنه که به جرات میشه گفت در هیچ برند دیگه‌ای به غیر از اپل و سامسونگ اون رو پیدا نمی‌کنید.

در بخش سخت افزاری همونطور که دیدید عملکرد هر دو گوشی بسیار به هم نزدیکه و هر دو پابه‌پای هم جلو میرن. در بخش نرم افزاری اما این سامسونگه که با پشتیبانی طولانی مدت از A35، شیائومی رو شکست میده.

 

اسپیکر

هم نوت 13 پرو و هم A35 سامسونگ به یک جفت اسپیکر استریو مجهز شدن. هر دو کیفیت بسیار خوبی دارن اما نوت 13 پرو در تفکیک صدا کمی ضعف داره و بلندی صداش هم از A35 یه کوچولو کمتره. اما از اون طرف جک 3.5 میلی‌متری داره که یک برتری نسبت به رقیبش محسوب میشه.

در بخش صدا و اسپیکر، با وجود تفاوت بسیار کم بین این دو گوشی، به خاطر داشتن جک 3.5 میلی‌متری که این روزا خیلی کم در این بازه قیمتی دیده میشه باید Redmi Note 13 Pro 5G رو برنده این بخش اعلام کنیم.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی ردمی نوت 13 پرو در نسخه 12/512 گیگ تو خرداد 1403 حدود 20 میلیونه و رقیب سامسونگیش با رم و حافظه کمتر (8/256) برابر با 16 میلیون قیمت گذاری شده. از اونجایی که ردمی امکان ارتقای حافظه نداره، اگه می‌خواین سراغش برین باید نسخه‌های حافظه بالاش رو تهیه کنین. در مورد A35 همین نسخه 256 هم با یک کارت حافظه اضافه، فضای ذخیره‌سازی کافی در اختیارتون میذاره. اما ارزش خرید کدوم گوشی بیشتره؟ ردمی مثل همیشه تو بخش‌هایی مثل فست شارژ قوی و حاشیه کم نمایشگر از گلکسی آ35 جلو میزنه، اما موقع شارژدهی به پای رقیب سامسونگی نمیرسه و استاندارد ضدآب خوبی هم نداره. از طرفی A35 جدیدتره و پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ رو داره که تو شیائومی خیلی نمیشه روش حساب کرد.

بنابراین با توجه به نتایج مقایسه A35 و Redmi Note 13 Pro 5G تو بخش‌های مختلف، پیشنهاد موبونیوز اینه که اگه می‌خواین گوشی‌تون تو شرایط اضطراری سریع شارژ شه و یه نمایشگر کم حاشیه و پردازش بهتر داشته باشه، ردمی نوت 13 پرو انتخاب خوبی براتون به حساب میاد. اما اگه به رابط کاربری سامسونگ عادت دارین و دوست دارین مطمئن باشین که گوشی‌تون تا چند سال دیگه همچنان به سیستم‌عامل‌های جدید آپدیت میشه، باید سراغ میانرده سامسونگ برین.

مقایسه مشخصات redmi note 13 pro 5g با A35 سامسونگ

thumb مقایسه A35 و Redmi Note 13 Pro 5G
Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G
thumb مقایسه A35 و Redmi Note 13 Pro 5G
Samsung Galaxy A35
تاریخ عرضه

Announced2023, September 21

StatusAvailable. Released 2023, September 21

Announced2024, March 11

StatusAvailable. Released 2024, March 15

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, White, Violet, Blue

SIMDual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

Build

Weight187 g (6.60 oz)

Dimensions161.2 x 74.3 x 8 mm (6.35 x 2.93 x 0.31 in)

رنگ بندیIceblue, Lilac, Navy

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus+), plastic frame, glass back

Weight209 g (7.37 oz)

Dimensions161.7 x 78 x 8.2 mm (6.37 x 3.07 x 0.32 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, 1800 nits (peak)

ProtectionAlways-on display

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~390 ppi density)

Size6.6 inches, 106.9 cm2 (~84.8% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

مشخصات باتری

Charging67W wired, PD3.0, 100% in 44 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5100 mAh, non-removable

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, (wide), 1/1.4", 0.56m, multi-directional PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), 1/1.96", PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 123, (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide), 1/3.06", 1.12m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM, 512GB 12GB RAM, 512GB 16GB RAM

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (4x2.40 GHz & 4x1.95 GHz)

GPUAdreno 710

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1380 (5 nm)

CPUOcta-core (4x2.4 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MP5

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14

OSAndroid 14, One UI 6.1

ویژگی ها

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1x

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 19, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 26, 28, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I+B1c), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو -26.1 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 522829 (v9), 603441 (v10) GeekBench: 2740 (v5), 2931 (v6) 3DMark Wild life: 2751 (offscreen 1440p)

سایر

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 180 EUR

SAR EU

Models

SAR0.81 W/kg (head)

رنگ بندی

Price$360.00 / 379.00 / 339.00 / 28,999

SAR EU0.44 W/kg (head) 0.92 W/kg (body)

ModelsSM-A356E, SM-A356E/DS, SM-A356B, SM-A356B/DS

نویسنده : پویا علیمی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 1
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

سخت شد 🙄

۰۱ تیر ۱۴۰۳