مقایسه Redmi Note 13 4G و Redmi Note 13 Pro 4G

تنوع مدل گوشی های میان رده و اقتصادی شیائومی به حدی زیاده که توی هر رنج قیمتی حداقل دو تا سه انتخاب معقول پیش روی کاربر میذاره. امسال برند محبوب شیائومی با معرفی دو تا میان رده جذاب ردمی نوت ۱۳ و ۱۳ پرو ۴جی تو ژانویه ۲۰۲۴ (دی ماه ۱۴۰۲) یه بار دیگه بازار میانرده‌های خوش قیمت رو تکون داد و حالا در جمع رقبایی مثل سامسونگ و ریلمی سهم فروش خوبی نصیب خودش کرده. پس بدون معطلی اگه یه گوشی میان رده توی بازه قیمتی ۸ تا ۱۳ میلیون میخواین که قدرت سخت افزاری و دوربین معقولی رو بهتون بده، تو مقایسه Redmi Note 13 4G و Redmi Note 13 Pro 4G با موبونیوز همراه باشین تا هر دو تا گوشی جذاب شیائومی رو زیر ذره بین بذاریم.

 

مقایسه Redmi Note 13 4G و Redmi Note 13 Pro 4G از نظر طراحی

معمولا شکل و شمایل خاص گوشی های شیائومی رو میتونیم به عنوان وجه تمایز این برند با سایر رقبا در نظر بگیریم. روی این حساب بهتره قبل از شروع هر چیز به سراغ بررسی طراحی و کیفیت ساخت هر دو تا میان رده note 13 4g و note 13 pro 4g بریم. از نظر ابعاد و وزن بدنه هر دو تا گوشی نوت ۱۳ فورجی و نسخه پرو تفاوتی با همدیگه ندارن، اما از اون طرف نسخه پرو به دلیل انحنای دور تا دور فریم خوش دست تره و توی استفاده طولانی مدت فشار کمتری به مچ دست میاره. میان رده نوت ۱۳ فورجی توی چهار رنگ بندی مختلف مشکی، آبی، سبز و طلایی وجود داره، در مقابل نسخه پرو تنها در سه رنگ مشکی، بنفش و سبز عرضه شده و انتخاب های شما محدود می‌کنه.

 

مقایسه کیفیت بدنه note 13 4g و note 13 pro 4g

توی طراحی و ساخت درب پشتی و فریم میان رده ردمی نوت ۱۳ از پلاستیک با کیفیت استفاده شده که ظاهر براقی داره، ولی به راحتی لک و کثیفی رو به خودش جذب میکنه و خش میفته. در مقابل note 13 pro 4g به تقلید از داداش کوچیکش تماما از پلاستیک ساخته شده که تقریبا تمامی میان رده های بازار همین شکلی هستن. درب پشتی و فریم گوشی با اینکه پلاستیکه ولی یه جنس براق شیشه ای مانند داره که حس استفاده از یه گوشی گرون قیمت رو بهتون میده. شکل و ظاهر این گوشی شباهت بالایی با پوکو m6 پرو داره، حتی ممکنه توی نظر اول هم این دو تا گوشی رو با هم اشتباه بگیرین.

مقایسه طراحی note 13 pro 4g و note 13 4g

دوربین های پشتی گوشی note 13 4g اینبار با چیدمان بدون جزیره ای روی درب پشتی قرار گرفتن که جذابیت خاصی به این گوشی میده. شیائومی امسال توی میان رده های جدیدش تمایلی به استفاده از جزیره دوربین نداره که میشه گفت یه پیشرفت حساب میشه ولی شاید به مزاج خیلی ها خوش نیاد از اون طرف دوربین های پشتی میان رده note 13 pro 4g هم مثل رقیب با چیدمان بدون جزیره ای روب درب پشتی قرار گرفته و غیر از این نکته خاصی نداره.

مقایسه طراحی بدنه note 13 pro 4g و note 13 4gتوی طراحی جلوی گوشی نوت ۱۳ فورجی از شیشه حرات دیده استفاده شده که توسط یه لایه گوریلا گلس ۳ محافظت میشه، از اون طرف مطابق انتظارمون دوربین سلفی توی ناچ زیر نمایشگر قرار داره. در مقابل بخش جلویی note 13 pro 4g هم از شیشه ساخته شده ولی یه لایه گوریلا گلس ۵ داره که مقاومت بالاتری رو در برابر ضربه و خش و خش از خودش نشون میده و میشه بهش اعتماد کرد. تقریبا هر دو تا گوشی استاندارهای مناسبی برای محافظت بدنه دارن ولی بازم به نظرم یه قاب و گلس محافظ بخرین تا از دردسر های ثانویه جلوگیری بشه.

 

مقایسه استاندارد های محافظتی

هر دو تا گوشی نوت ۱۳ و ۱۳ پرو استاندارد حفاظتی IP54 دارن که از نفود گرد و غبار و آب به داخل گوشی جلوگیری میکنه، اما از اون طرف ضد آب نیستن و باید خیلی بیشتر حواستون رو جمع کنین.

با یه سبک و سنگین توی مقایسه note 13 4g و note 13 pro 4g در بخش طراحی و کیفیت ساخت، هر دو تا گوشی رقابت نزدیکی با هم دارن ولی اینجا نوت note 13 pro 4g به دلیل استفاده از گوریلا گلس ۵ برتری و ظاهر مدرن تر خودش رو ثابت کرده و با اختلاف کم امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

مقایسه صفحه نمایش ردمی نوت 13 و 13 پرو

میان رده ردمی نوت ۱۳ به یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی آمولد مجهز شده که توانایی نمایش تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل رو داره و از نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی میکنه. نمایشگر این گوشی توانایی تولید روشنایی ۴۹۲ نیت در حالت دستی و تا ۱۳۱۳ نیت در حالت خودکار رو داره. روی این حساب توی محیط های باز و زیر نور خورشید هم میتونین بدون دردسر اضافی از این گوشی استفاده کنین.

مقایسه صفحه نمایش ردمی نوت 13 و 13 پرو

در مقابل ردمی نوت ۱۳ پرو فورجی هم مثل رقیب، از نمایشگر ۶/۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل استفاده میکنه و توانایی نمایش بیش از ۱ میلیارد رنگ رو داره. نمایشگر این گوشی از نرخ بروزرسانی بالای ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی میکنه که توی دو حالت کم مصرف ۶۰ هرتزی و استاندارد ۱۲۰ هرتزی تنظیم میشه. براساس تست انجام شده، نمایشگر note 13 pro 4g توانایی تولید روشنایی ۵۰۰ نیت در حالت دستی و بیشتر از ۱۰۴۷ نیت در حالت خودکار رو داره که به ادعای چینی ها تا ۱۳۰۰ نیت در حالت حداکثری خواهد رسید. پس توی این هوای بهاری برین بیرون و اصلا نگران تاری صفحه گوشی نباشین چون نمایشگر این گوشی خیلی با کیفیته و نوردهی بالایی رو بهتون میده.

مقایسه نمایشگر note 13 pro 4g و note 13 4gنمایشگر نوت ۱۳ بیشتر از ۸۷ درصد فضای جلویی گوشی رو در اختیار داره و توسط گوریلا گلس ۳ محافظت میشه. از اون طرف نمایشگر note 13 pro 4g بیشتر از ۸۸ درصد فضا جلویی رو رو گرفته و به گوریلا گلس ۵ مجهز شده که مقاومت بیشتری در مقایسه با رقیب داره. متاسفانه هیچکدوم از دو تا میان رده جدید شیائومی استاندارد پخش تصاویر HDR رو ندارن که عیب محسوب نمیشه ولی انتظار بیشتری رو داشتیم.

 

مقایسه حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت توی میان رده note 13 4g با کلید پاور ادغام شده که سرعت و کارایی مناسبی رو در اختیارتون میذاره. در مقابل حسگر اثر انگشت نسخه پرو به زیر نمایشگر منتقل شده که از نظر کارایی و سرعت تفاوتی با رقیب نداره و میتونین به دلخواه یه مدل رو انتخاب کنین.

در حالت کلی توی مقایسه note 13 4g و note 13 pro 4g در بخش نمایشگر، هر دو تا میان رده شیائومی نمایشگر تقریبا یکسان و با نوردهی مناسبی دارن ولی از اون طرف نوت ۱۳ علیرغم نداشتن گوریلا گلس ۵ نوردهی بالاتری در مقایسه با رقیب داره.

 

مقایسه باتری و شارژدهی note 13 و note 13 pro

توی هر دو تا گوشی از یه باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده که شارژدهی بسیار بالایی توی استفاده های روزانه و ترکیبی در اختیارتون میذاره. باتری ردمی نوت ۱۳ با آداپتور ۳۳ واتی داخل جعبه توی نیم ساعت تا ۵۱ درصد و توی کمتر از ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه به طور کامل شارژ میشه. حتی با این وضعیت باتری نوت ۱۳ سریع تر از رقبای مثل A34 و A25 شارژ میشه که به نظرم در حد خودش کارتون رو راه میندازه.

مقایسه نوت 13 فورجی و note 13 pro 4g از نظر باتریاز اون طرف note 13 pro 4g به یه آداپتور ۶۷ واتی مجهز شده که قدرت بیشتری در مقایسه با رقیب داره. باتری این گوشی به لطف آداپتور قوی تر در مدت نیم ساعت تا ۷۳ درصد شارژ میشه و برای شارژ کامل باتری تنها باید ۴۹ دقیقه صبر کنید.

توی بحث شارژدهی باتری هر دو تا گوشی، باتری ردمی نوت ۱۳ با هر بار شارژ کامل تا ۲۴ ساعت برای زنگ زدن، ۱۱ ساعت وب گردی، ۱۴ ساعت تماشای فیلم و ۷ ساعت بازی کردن جوابگو نیاز کاربر خواهد بود. از اون طرف note 13 pro 4g توی هر باز فول شارژ برای ۳۹ ساعت مداوم زنگ زدن، ۱۰ ساعت گشت و گذار در اینترنت، ۱۳ ساعت فیلم دیدن و یا ۷ ساعت بازی کردن شام رو همراهی میکنه.

مقایسه باتری note 13 pro 4g و note 13 4gروی این حساب توی مقایسه note 13 4g و note 13 pro 4g در بخش باتری، نسخه پرو به دلیل سرعت شارژ بالاتر و شارژدهی بهتر از رقیب، امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

مقایسه عملکرد دوربین های ردمی نوت ۱۳ و ردمی نوت ۱۳ پرو

شاید مهمترین بخش هر گوشی رو باید دوربین اون در نظر گرفت، چرا که تقریبا اکثر کاربران علاوه گیم زدن و وب گردی دوست دارن گوشیشون فیلمبرداری و عکاسی خوبی داشته باشه. توی بخش دوربین میان رده ردمی نوت ۱۳ از ترکیب دوربین های سه تایی شامل یه دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی واید، یه دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده میکنه.

مقایسه عملکرد دوربین های ردمی نوت ۱۳ و ردمی نوت ۱۳ پرودر مقابل note 13 pro 4g هم از ترکیب دوربین های سه گانه یه دوربین واید ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، یه دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و در آخر یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که همگی روی درب پشتی گوشی قرار دارن. توی هر دو تا گوشی برای دوربین سلفی از یه دوربین واید ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده که مطابق انتظارمون زیر نمایشگر قرار داره. تقریبا هر دو تا گوشی پیکیچ دوربین های پشتی و سلفی مناسبی رو دارن که در حد یه گوشی میان رده خوبه و انتظار بالایی ازش نداریم.

 

مقایسه عملکرد دوربین های اصلی

دوربین اصلی ردمی نوت ۱۳ تصاویر رو با کیفیت مناسبی و نوردهی بالایی ثبت میکنه که اکثر جزئیات محیط مثل فضای سبز و شاخ و برگ درختان به طور کامل ثبت میشن. دوربین ردمی کنتراست تصویر پایینی داره و به همین دلیل توی محیط های باز و زیر نور خورشید عکس ها کمی تار میشن. از اون طرف دوربین note 13 pro 4g برخلاف رقیب هم توی فضای بسته و هم توی محیط های باز و حتی زیر نور شدید خورشید تصاویر با کیفیت و با کنتراست و محدوده داینامیک بالایی رو ثبت میکنه که وضوح مناسبی دارن.
دوربین ردمی note 13 pro 4g قابلیت لرزشگیر اپتیکال داره که اگه حتی دستتون هم بلرزه بازم عکس رو بدون تاری و نویز ثبت میکنه، در مقابل نوت ۱۳ این قابلیت رو نداره و کافیه یه کم تکون بخورین اونوقت عکساتون به راحتی تار میشه که اصلا جالب نیست.

در حالت زوم ۲ و ۴ برابری دوربین ردمی کیفیت تصاویر تا حد زیادی پایین میاد و جزئیات اساسی حذف میشن. توی این حالت پیکسل های تصویر کمی نرم تر میشن. در مقابل دوربین note 13 pro 4g در حالت زوم ۲ و ۴ برابری همچنان کیفیت خودش رو تا حد زیادی حفظ میکنه و یه افت کیفیت محدود و نویز کمی داره که زیاد به چشم نمیاد.

مقایسه دوربین های note 13 pro 4g و note 13 4gدر حالت نور کم، دوربین ردمی نوت ۱۳ افت کیفیت زیادی داره که معمولا یه نمای کلی از سوژه و محیط رو در اختیارمون میذاره و اغلب جزئیات از بین میرن. توی این حالت دوربین گوشی نورسنجی مناسبی نداره که در نتیجه کنتراست تصویر به شدت پایین میاد و عکس های تاریک و پر از نویز رو ثبت میکنه. از اون طرف دوربین نوت ۱۳ پرو توی نور کم هنوزم کیفیت مناسبی داره ولی به دلیل نبود نور کافی در محیط کیفیت عکس کمی پایین میاد و نویز محدودی روش میفته که زیاد به چشم نمیاد.
در حالت شب، دوربین هر دو تا گوشی افت کیفیت زیادی داره و اغلب شکل کلی تصویر روی بهتون میده که تاریکه و نویز زیادی داره. برای حل مشکل کیفیت تصویر میتونین از حالت (night mode) استفاده کنین که کمی کیفیت عکس ها رو بالاتر میبره ولی از اون طرف نور زیادی به عکس میتابه که از شکل طبیعی خارج میشه.

 

مقایسه عملکرد دوربین های اولترا واید

دوربین اولترا واید هر دو تا گوشی در حالت نور روز و محیط های باز کیفیت مناسبی داره و عکس های گرفته شده وضوح مناسبی دارن. این دوربین توی هر دو تا گوشی نوت ۱۳ و نسخه پرو عملکرد مشابه دوربین اصلی رو در اختیارتون میذاره که رنگبندی تصاویر تا حد امکان طبیعی هستن و محدوده داینامیک و کنتراست خوبی داره. توی حالت زوم ۲ و ۴ برابری مطابق انتظارمون کیفیت دوربین اولترا واید هر دو تا گوشی افت میکنه که در نتیجه عکس ها حالت آبرنگی پیدا میکنن.

توی حالت کم نور کیفیت دوربین گوشی‌ها تا حد زیادی پایین میاد و عکس های تار، بدون جزئیات، با نوردهی کم و پر از نویز رو ثبت میکنه. توی حالت شب و محیط های تاریک، عکس های دوربین هر دو تا گوشی اصلا کیفیت نداره و نویز زیادی و نقاط سیاه زیادی رو نشون میده که اصلا جالب نیست.

در یه کلام دوربین اولترا واید هر دو تا میان رده شیائومی برای یه گوشی معمولی کار راه بندازه و نمیشه توقع دوربین های سامسونگ رو ازش داشته باشیم.

 

مقایسه عملکرد دوربین های ماکرو

همه میدونیم دوربین های ماکرو توی گوشی های شیائومی بیشتر جنبه تزیینی دارن و کمتر کسی میاد روی عملکرد این دوربین ها تمرکز کنه. دوربین ماکرو هر دو تا گوشی ردمی توی حالت های روز و محیط های پرنور کیفیت معمولی دارن که اغلب بیشتر جزئیات تصویر رو از قلم میندازن. دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی دو گوشی رزولوشن تصویر پایینی داره که در نتیجه عکس های تار، با کنتراست پایین و نویز محدود رو ثبت میکنه.

توی حالت کم و نور و حالت شب که اصلا سراغ دوربین ماکرو نرین که حتی از گوشی های ۱۰ سال پیش هم وضعیتش بدتره و عکس های ناجور و تار رو ثبت میکنه. اگه هنوزم برای عکاسی سوژه های نزدیک از دوربین ماکرو استفاده میکنین، به نظرم از زوم ۲ و ۴ برابری دوربین اصلی هر دو تا گوشی استفاده کنین که در نهایت نتیجه بهتری رو بهتون میده.

 

مقایسه عملکرد دوربین های سلفی

هر دو تا میان رده ردمی نوت ۱۳ و نسخه پرو از دوربین واید ۱۶ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده میکنن که در حد خودش عکس های با کیفیتی رو ثبت میکنه و انتظارات رو جواب میده. دوربین سلفی هر دو تا گوشی توی محیط های باز و فضای سبز جزئیات تصویر رو با دقت کافی ثبت میکنه و وضوح مناسبی داره. از اون طرف رنگ صورت و دست های سوژه فردی توی دوربین سلفی هر دو تا گوشی رنگ بندی طبیعی داره و نویز زیادی مشاهده نمیشه.

در حالت کم نور دوربین سلفی هر دو تا گوشی نوت ۱۳ فورجی و note 13 pro 4g افت کیفیت محدودی داره که در نتیجه عکس ها کمی تاریک میشه و نویز روش میفته. حالت شب هم مناسب سلفی نیست و دوربین هیچکدوم از دو تا گوشی خروجی مناسبی بهتون نمیدن.

 

مقایسه عملکرد فیلمبرداری

مجموعه دوربین های پشتی و سلفی note 13 pro 4g توانایی فیلمبرداری با وضوح بالای 1080p و سرعت ۳۰ تا ۶۰ فریم رو در اختیارتون میذاره. از اون طرف دوربین های اصلی و سلفی ردمی نوت ۱۳ به فیلمبرداری 1080p و سرعت ۳۰ فریم قناعت کرده و خبری از 60 فریم نیست.

در حالت کلی در بخش دوربین هر دو تا گوشی عملکرد نزدیک به هم دارن، اما از اون طرف دوربین نوت ۱۳ پرو ۴جی با داشتن ارزشگیر اپتیکال و فریم ریت بهتر این بخش رو با اختلاف کم میبره.

 

مقایسه Redmi Note 13 4G و Redmi Note 13 Pro 4G از نظر سخت افزار و نرم افزار

ردمی نوت ۱۳ از تراشه نه چندان قدرتمند کوالکام Snapdragon 685 با معماری ۶ نانومتری استفاده میکنه که سال گذشته توی میان رده ردمی نوت ۱۲ استفاده شده و به نظرم هنوزم کارایی خودش رو داره. این تراشه از ۸ هسته پردازشی شامل چهار هسته اصلی ۲/۸ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف ۱/۹۵ گیگاهرتزی ساخته شده و پردازشی گرافیکی اون رو پردازنده Adreno 610 برعهده داره.

از اون طرف میان رده note 13 pro 4g از تراشه شرکت مدیاتک یعنی Helio G99 Ultra استفاده کرده که نسخه تقویت شده تراشه قبلی هلیو G99 محسوب میشه و مثل رقیب معماری ۶ نانومتری داره. این تراشه از ۸ هسته پردازشی شامل ۲ هسته اصلی ۲/۲ گیگاهرتزی و ۶ هسته ۲/۰ گیگاهرتزی استفاده میکنه و با همراهی پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 بخش پردازشی این گوشی رو برعهده دارن.

مقایسه پایداری سخت افزاری

براساس نتایج منتشر شده از بنچمارک های مختلف، تراشه مدیاتک note 13 pro 4g توی بخش های تک هسته ای و چند هسته در مجموع بیشتر از ۳۰ درصد عملکرد پردازشی و گرافیکی بالاتری در مقایسه با اسنپدراگون 685 داره که توی اجرای بازی و برنامه های نیمه سنگین برتری خوش رو نشون میده. تراشه مدیاتک میان رده قدرتمند note 13 pro 4g توانایی اجرای بازی سنگین و چالشی مثل genshin impact رو داره ولی به طور کلی مناسب گیمینگ نیست.

مقایسه سخت افزاری note 13 pro 4g و note 13 4g

در مقابل ردمی نوت ۱۳ با تراشه معمولی اسنپدراگون یه تجربه گیمینگ ساده رو بهتون میده که باید به تنظیمات متوسط قانع بشین. تراشه اسنپدراگون توی این گوشی نه خیلی قویه که بشه گفت به پای یه گوشی گیمینگ میرسه و نه خیلی ضعیفه که نشه باهاش کاری کرد. به هر حال اگر برای بازی کردن سمت این گوشی رفتین انتظاراتتون رو پایین بیارین.

ردمی نوت ۱۳ با ترکیب حافظه ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ و ۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ در بازار وجود داره. در حالی که note 13 pro 4g توی حافظه های متعدد ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸، ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ و ۵۱۲ گیگابایت و رم ۸ و ۱۲ گیگابایت وارد بازار شده که از کارت حافظه هم پشتیبانی میکنه.

با یه سبک و سنگین درست و حسابی تو بخش پردازشی، میان رده ردمی نوت ۱۳ پرو به دلیل استفاده از تراشه قدرتمند مدیاتک و عرضه در نسخه با رم ۱۲ گیگابایتی عملکرد پردازشی بالاتری رو در مقایسه با رقیب داره و امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

مقایسه رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

توی بخش نرم افزاری هر دو تا میان رده از اندروید ۱۳ و رابط کاربری اختصاصی MIUI 14 استفاده میکنن. اینکه شیائومی هنوزم توی سال ۲۰۲۴ از بروزرسانی اندروید ۱۴ هایپر استفاده نکرده جای تاسف داره، ولی به هر حال جای هیچ بحثی رو نمیذاره. پوسته شخصی شیائومی MIUI از زمان عرضه روی گوشی های این برند مسیر پر پیچ و خمی رو طی کرده و حالا باگ‌هاش تا حد قابل توجهی کمتر شده.

مقایسه نرم افزاری نوت 13 فورجی و نوت 13 پرو فورجیبر اساس اعلام سازندگان، تمامی گوشی های میان رده، اقتصادی و قاتل پرچمدار شیائومی در سال میلادی ۲۰۲۴ به بعد تا ۳ سال آپدیت نرم افزاری و ۴ سال پچ امنیتی رو دریافت خواهند کرد. روی این حساب هر دو تا میان رده جدید شیائومی تا سال ۲۰۲۷ به اندروید ۱۶ بروزرسانی میشن و یه سال اضافه تر هم آپدیت امنیتی دارن که به نظرم بهترین خبر برای طرفداران شیائومی به حساب میاد.

مقایسه نرم افزاری note 13 pro 4g و note 13 4gرابط کاربری اخیر شیائومی محیط روون و بدون باگی داره که به لطف تراشه های قدرتمند اسنپدراگون و مدیاتک در هر دو تا گوشی، عملکرد و کارایی بالایی رو در اختیار کاربر میذاره.

 

مقایسه اسپیکر note 13 4g و note 13 pro 4g

توی بخش اسپیکر هر دو تا میان رده note 13 4g و note 13 pro 4g به مجموعه اسپیکر های استریو در بالا و پایین فریم گوشی مجهز شدن که صدای خروجی با کیفیت رو در اختیار کاربر میذاره. اسپیکر هر دو تا گوشی از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی میکنه که صدای واضح تر و با کیفیت رو براتون پخش میکنه و میشه روش حساب کرد.

مقایسه اسپیکر note 13 4g و note 13 pro 4gبلندگوی پرقدرت note 13 4g صدای خروجی با کیفیتی دارن که حتی توی محیط های پر سر و صدا هم میتونین صدای موزیک رو به راحتی بشنوین، از اون طرف بیس پایینی دارن که نمیشه زیاد بهش ایراد گرفت. در مقابل اسپیکرهای note 13 pro 4g صدای خروجی بسیار بالایی داره که توی آهنگ پخش کردن و فیلم دیدن انتظارت رو برآورده میکنه، از اون طرف صدای بیس کوبنده ای داره که در حد یه گوشی میان رده بسیار عالیه و یه سر و گردن بالاتر از رقیب قرار میگیره.

هر دو تا گوشی به جک صدا مجهز شدن و میتونین هنوزم از هندزفری های قدیمی سیمی برای اهنگ گوشی دادن و زنگ زدن استفاده کنین.

در حالت کلی توی مقایسه note 13 4g و note 13 pro 4g در بخش اسپیکر، اگه به دنبال بیس کوبنده نباشین باید بگم بلندگوی های ردمی نوت ۱۳ صدای بسیار با کیفیت تری رو بهتون میده و روی این حساب امتیاز بخش اسپیکر رو دریافت میکنه.

 

کدوم مدل ارزش خرید بالاتری داره؟

ردمی نوت ۱۳ توی کانفیگ حافظه ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت با قیمت حدود 9 میلیون تومان (فروردین 1403) به فروش میرسه. این در حالیه که note 13 pro 4g با همین ترکیب حافظه و رم قیمتی معادل ۱۱ میلیون داره. پس باید ببینیم نسخه پرو ارزش این اختلاف ۲ میلیونی رو داره یا نه؟
شیائومی نسخه پرو رو با دوربین بهتر و فست شارژ بالاتر تولید کرده و تا همینجا دست گذاشته رو دو تا از مهمترین ویژگی‌های یه گوشی میانرده. اما از نظر قیمت گوشی شیائومی، این ۲ میلیون اختلاف خرج عملکرد پردازشی بهتر و نمایشگر روشن‌تر شده و حق انتخاب رم ۱۲ گیگ رو هم بهتون داده تا یه میانرده تمام عیار دستتون باشه. بنابراین میارزه که ۲ تومن بیشتر بدین و گوشی‌ای دست بگیرین که علاوه بر ظاهر جذاب، از پس کارای روزمره و بازی‌های متوسط رو به بالا برمیاد.

مقایسه مشخصات redmi note 13 4g با redmi note 13 pro 4g

thumb مقایسه Redmi Note 13 4G و Redmi Note 13 Pro 4G
Xiaomi Redmi Note 13 4G
thumb مقایسه Redmi Note 13 4G و Redmi Note 13 Pro 4G
Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G
تاریخ عرضه

Announced2024, January 15

StatusAvailable. Released 2024, January 15

Announced2024, January 15

StatusAvailable. Released 2024, January 15

مشخصات بدنه

رنگ بندیMidnight Black, Mint Green, Ice Blue, Ocean Sunset

SIMIP54, dust and splash resistant

Build

Weight188.5 g (6.67 oz)

Dimensions162.3 x 75.6 x 8 mm (6.39 x 2.98 x 0.31 in)

رنگ بندیMidnight Black, Lavender Purple, Forest Green

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic frame, plastic back

Weight188 g (6.63 oz)

Dimensions161.1 x 75 x 8 mm (6.34 x 2.95 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 3

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~87.5% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 120Hz, 1800 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~88.9% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 1B colors, 120Hz, 500 nits (typ), 1000 nits (HBM), 1300 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging33W wired, 50% in 29 min, 100% in 70 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, 50% in 16 min, 100% in 46 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 108 MP, f/1.8, 24mm (wide), 1/1.67", 0.64m, PDAF 8 MP, f/2.2, 120, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, 23mm (wide), 1/1.4", 0.56m, multi-directional PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide)

ویدئو1080p@30fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide)

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetQualcomm SM6225 Snapdragon 685 (6 nm)

CPUOcta-core (4x2.8 GHz Cortex-A73 & 4x1.9 GHz Cortex-A53)

GPUAdreno 610

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC

ChipsetMediatek Helio G99 Ultra

CPUOcta-core (2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G57 MC2

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.1, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioFM radio

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو -26.4 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 382881 (v9), 428545 (v10) GeekBench: 1844 (v5), 1942 (v6) GFXBench ES 3.1: 15fps (offscreen 1080p)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$199.97 / 199.00 / 169.00

SAR EU

Models

SAR

رنگ بندی

Price$226.99 / 301.65

SAR EU

Models

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 4 ماه پیش
تعداد نظرات : 9
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

باوجود A15 دیگ ردمی نوت ۱۳4G شانسی نداره

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

مقایسه خوبی بود

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

همون شارژر و پردازنده‌ش به نظرم می‌ارزه ولی چیزی ک بیشتر از این دوتا می‌ارزه همون نوت۱۳ پرو ۵جی

۲۰ فروردین ۱۴۰۳
I love Mehdi Shajari

نوت ۱۳ پرو قطعا بهتره از نوت ۱۳ معمولی ولی شما بجاش میتونید A34 رو بگیرین که تقریبا تو تمام بخشا بهتره!

۲۰ فروردین ۱۴۰۳
I.M.A.N

مقاله خوبی بود.فقط یه ستاره کم کردم که چرا اینجا هلیوم جی ۹۹ اولترا بهتر از این دراگون ۶۸۵ ه
ولی گوشی m6 pro که پردازندش همین ردمی نوت ۱۳ پرو ۴جی هستش،چرا میگی ضعیف تر از نو ۱۳ معمولیه😑

۲۰ فروردین ۱۴۰۳
Ali6678

حالا کدوم بهتره

۲۰ فروردین ۱۴۰۳
arsalansh

اگر دوربین براتون مهمه تو رنج قیمت ۷ تا ۱۰ میلیون من توصیف می کنم سراغ A15 , A24 , A25 از سامسونگ برید . Moto G84 هم کیفیت بالایی داره و 5G هم هست اما برخلاف A25 فیلمبرداری 4k نداره اما از اون طرف با قیمت برابر حافظه داخلی و رم بالاتر از A25 داره . ( کلا بین ۹ تا ۱۱ میلیون به نظرم دیگه سراغ شیائومی نرید !!! )

۲۰ فروردین ۱۴۰۳
shahab-021

انقد تنوع گوشیا بالا رفته
که دیگه برای پرو شدن
دو سه میلیون هزینه نمیکنن

۲۰ فروردین ۱۴۰۳
ali.sh2004

به نظرم ارزش ۲ میل بیشتر رو داره

۲۰ فروردین ۱۴۰۳