مقایسه Redmi Note 12 Pro 5G و A54 سامسونگ

اگه قصد خرید یه گوشی میان رده رو دارید اما هنوزم مردد هستین که چی بخرم و از کدوم برند باشه بهتره؛ برخلاف چند سال قبل بازار پر از گوشی های میان رده و اقتصادی و حتی پرچمدار شده که در کنار امکانات زیاد و جالب توجهشون قیمت مناسبی هم دارن. شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G و گلکسی A54 سامسونگ دو تا از میان رده های پرفروش تو بازار هستند که با توجه به امکاناتشون و قیمتی که دارند گزینه های بسیار مناسبی برای خرید هستند. پس اگه هنوز برای خرید گوشی اقدام نکردین و تاکید دارین از برند شیائومی و یا سامسونگ باشه؛ با مقایسه Redmi Note 12 Pro 5G و A54 سامسونگ همراه موبونیوز باشین تا یه مقایسه جذاب بین دو تا میان رده شیائومی و سامسونگ داشته باشیم.

 

مقایسه طراحی شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G و A54 سامسونگ

توی بخش طراحی میان رده شیائومی از ظاهر گوشی های جدید این برند مثل xiaomi 12t استفاده کرده که در نوع خودش جذابیت خاصی داره؛ برای ساخت بدنه پشتی گوشی از یه لایه شیشه مات خمیده استفاده شده و سه تا دوربین در یک جزیره جمع و جور در بالای گوشی قرار گرفتن.
توی طراحی فریم ردمی نوت ۱۲ پرو 5G از پلاستیک با کیفیت استفاده شده که باعث کاهش وزن بدنه و خوش دست بودن این گوشی شده. برای محافظت پنل پشتی و شیشه جلوی نمایشگر از یه لایه محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده شده که مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش داره ولی بازم به نظرم از یه قاب محافظ استفاده کنین.

طراحی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G

از اون طرف، نماینده میان رده سامسونگ از نظر ظاهری شبیه به پرچمدار های سری S23 ساخته شده که در چیدمان دوربین های پشتی به طور واضح دیده میشه؛ تو طراحی دوربین های پشتی خبری از جزیره دوربین نیست و هر سه تا دوربین به طور عمودی به همراه فلش روی درب پشتی جای گرفتن و دور هر لنز هم یه روکش فلزی گذاشتن تا از ضربه محافظت بشه. توی ساخت درب پشتی این گوشی از شیشه استفاده شده که به راحتی لکه و کثیفی رو به خودش جذب میکنه و به نظرم برای راحتی کار یه قاب محافظ بخرین. فریم میان رده سامسونگ از پلاستیک براق نسبتا خمیده ساخته شده که طراحی و ارگونومی مناسبی داره و دستتون تو استفاده بلند مدت خسته نمیشه. برای محافظت از نمایشگر گوشی و درب پشتی از لایه گوریلا گلس ۵ استفاده شده که مقاومت بالای در مقابل خط و خش و ضربه داره.

طراحی گلکسی A54 سامسونگ

توی هر دو تا گوشی از گواهی حفافظت در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش مایعات استفاده شده؛ اما میان رده سامسونگ گواهی IP67 هم داره و میتونین گوشی رو تا عمق ۱/۵ متری هم توی آب بندازین ولی اگه گوشی شیائومی توی آب بیفته قابل استفاده نیست. در کل اگه بخوایم حساب کنیم A54 سامسونگ طراحی بهتر و جدیدتری داره و تا حدودی ضد آب هم هست که به نظرم امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

مقایسه صفحه نمایش Redmi Note 12 Pro 5G و A54 سامسونگ

نماینده میان رده شیائومی از یه پنل ۶/۶۷ اینچی OLED استفاده کرده که رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و توانایی نمایش بیشتر از ۱ میلیارد رنگ رو داره. نرخ بروز رسانی صفحه این گوشی ۱۲۰ هرتز هست و از استانداردهای تصویر دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی میکنه. نرخ بروز رسانی گوشی حالت هوشمند نداره و تنها میتونین بین یکی از دو حالت ۶۰ و یا ۱۲۰ هرتزی سوییچ کنین که برای تجربه گیمینگ بهتره روی همون نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتز باشه.
نمایشگر گوشی بیشتر از ۸۷ درصد صفحه جلویی رو گرفته که در مقایسه با رقبا حاشیه نمایشگر کمتری داره. نمایشگر ردمی نوت ۱۲ پرو 5G روشنایی متغیر ۵۰۰ نیت در حالت عادی و تا ۹۰۰ نیت در حالت خودکار داره که در صورت استفاده از حداکثر روشنایی صفحه تا روشنایی ۱۰۰۰ نیت رو هم تولید میکنه.

Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G display 1 مقایسه Redmi Note 12 Pro 5G و A54 سامسونگ

در مقابل گوشی A54 سامسونگ از یه پنل ۶/۴ اینچی از نوع سوپر امولد استفاده میکنه که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل رو نمایش میده. این گوشی نرخ بروزرسانی بالای ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از استاندارد +HDR10 رو داره که میتونین ویدیو های با این کیفیت رو تماشا کنین. صفحه نمایش گوشی برخلاف مدل های سال قبلی بیشتر از ۸۳ درصد قسمت جلویی رو گرفته و مابقی رو حاشیه های مشکی گرفته و در مقایسه با میان رده شیائومی حاشیه نمایشگر بیشتری داره.
نمایشگر Galaxy a54 توانایی تولید روشنایی در بازه ۴۵۷ نیت در حالت عادی و ۹۸۰ نیت در حالت خودکار رو داره که در حالت حداکثر به بیشتر از ۱۰۰۰ نیت میرسه و میشه گفت، میان رده سامسونگ گزینه مناسبی برای استفاده توی محیط های باز و زیر نور خورشید محسوب میشه.

نمایشگر گلکسی A54 سامسونگ

در حالت کلی اگه بخوایم دو تا گوشی رو با هم دیگه مقایسه کنیم، نماینده شیائومی نمایشگر بزرگتر با حاشیه کمتری داره؛ از نظر نوردهی توی محیط دو تا گوشی با هم فرقی ندارن ولی نماینده میان رده شیائومی به دلیل پشتیبانی از استانداردهای Dolby Vision و +HDR10 گزینه بهتری برای موبایل گیمراست و با یه حساب سرانگشتی امتیاز این بخش به ردمی نوت ۱۲ پرو 5G میرسه.

 

مقایسه قدرت پردازشی Redmi Note 12 Pro 5G و A54 سامسونگ

نماینده میان رده شیائومی توی بخش پردازشی از تراشه میان رده قدرتمند مدیاتک Dimensity 1080 استفاده کرده که در مقایسه با رقبا عملکرد پردازشی و گرافیکی مناسبی داره. این تراشه معماری جدید 6 نانومتری داره که شامل ۸ هسته پردازشی شامل ۲ هسته اصلی با فرکانس ۲/۶ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۶ هسته پشتیبان ۲/۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 هست و برای پردازش گرافیکی گوشی هم از پردازنده Mali-G68 MC4 استفاده میکنه.
در مقابل نماینده سامسونگ از تراشه Exynos 1380 اختصاصی این شرکت استفاده میکنه که تقریبا عملکرد مناسبی رو داره؛ این تراشه معماری ۵ نانومتری داره که از ۸ هسته پردازشی شامل ۴ هسته اصلی با فرکانس ۲/۴ گیگاهرتزی Cortex-A78 و ۴ هسته پشتیبان ۲/۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 ساخته شده و در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 بخش پردازشی گوشی رو تشکیل میدن.

تست بازی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G

تو نتایج بنچمارک های مختلف تراشه Exynos 1380 میان رده Galaxy a54 در بخش تک هسته ای تا ۵ درصد و در بخش چند هسته ای تا ۱۷ درصد عملکرد بالاتری در مقایسه با تراشه مدیاتک Dimensity 1080 استفاده شده در میان رده شیائومی داره. توی بحث گیمینگ و اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین تراشه میان رده ردمی نوت ۱۲ پرو 5G عملکرد بهتری داره و جدیدترین بازی های موبایلی رو با کیفیت و نرخ فریم بالا اجرا میکنه؛ در مقابل، تراشه گلکسی A54 سامسونگ هم عملکرد متوسطی داره ولی توی استفاده های طولانی و اجرای بازی مقداری داغ میشه و پایداری خیلی خوبی نداره. پس به نظرم اگه هنوزم اصرار دارین با میان رده سامسونگ بازی کنین بهتره بازی رو در حالت Medium بذارین تا فریم بالاتری بهتون بده.

تست بازی گلکسی A54 سامسونگ

نماینده سامسونگ با دو ظرفیت حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت در نسخه های رم 6 تا 8 گیگابایت عرضه میشه و امکان استفاده از حافظه جانبی تا ۱ ترابایت رو داره. در مقابل میان رده شیائومی در ظرفیت های حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۶ تا ۱۲ گیگابایت عرضه میشه و امکان استفاده از کارت حافظه رو نداره. در کل اگر بخوایم دو تا مدل رو با هم مقایسه کنیم میان رده شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G حتی با وجود عدم پشتیبانی از کارت حافظه توی اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین عملکرد بهتری داره و به نظرم برای یه گوشی با قیمت کمتر خیلیم عالیه و امتیاز بخش سخت افزاری با یه اختلاف جزئی در بخش پردازشی و گرافیکی به میان رده ردمی نوت ۱۲ پرو 5G میرسه.

 

مقایسه باتری شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G و A54 سامسونگ

هر دو گوشی میان رده شیائومی و سامسونگ از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده میکنن که شارژدهی و عملکرد مناسبی توی استفاده های روزانه و ترکیبی داره. باتری میان رده ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در حالت استندبای شارژدهی تا ۱۰۰ ساعت رو داره که برای یه گوشی میان رده مناسبه؛ توی استفاده روزانه میتونین با باتری گوشی تا ۲۵ ساعت زنگ بزنین، تا ۱۰ ساعت توی اینترنت بچرخین، تا ۱۵ ساعت فیلم ببینین یا ۸ ساعت بازی کنین که در مقایسه با بیشتر گوشی های بازار عملکرد خوبی رو از خودش نشون میده.
از اون طرف باتری سامسونگ حدود ۱۱۹ ساعت در حالت استندبای بهتون جواب میده؛ باتری این گوشی تا ۲۶ ساعت برای زنگ زدن، تا ۹ ساعت برای وب گردی، تا ۱۳ ساعت تماشای ویدیو و ۸ ساعت بازی کردن جواب میده که در اینجا شارژدهی دوتا گوشی میان رده زیاد فرقی با همدیگه ندارن و فقط باتری سامسونگ توی استندبای کشش بیشتری داره.

باتری گلکسی A54 سامسونگ

باتری میان رده گوشی Redmi Note 12 Pro 5G شیائومی با آداپتور ۶۷ واتی داخل جعبه گوشی در مدت حدود ۳۰ دقیقه تا ۷۸ درصد شارژ میشه که برای فول شارژ باتری به ۵۵ دقیقه زمان نیاز داریم که برای یه گوشی میان رده خوبه و انتظار بیشتری ازش نداریم؛ در مقابل باتری میان رده A54 سامسونگ با آداپتور ۲۵ واتی توی نیم ساعت تا ۵۶ درصد شارژ میشه و برای فول شارژ باتری باید تا ۱ ساعت و ۳ دقیقه صبر کنین.

در حالت کلی از نظر میزان شارژدهی بین دو تا گوشی تفاوتی وجود نداره، اما میان رده شیائومی به دلیل استفاده از آداپتور ۶۷ واتی سرعت شارژ تا ۳۰ درصد بیشتر از رقیب داره؛ از اون طرف بر اساس سیاست سامسونگ در چند سال گذشته آداپتور Galaxy a54 هم از جعبه حذف شده که 500 تا 600 هزار تومان خرج اضافه روی دستتون میذاره که برای خرید این گوشی به شک میفتین. به همین دلیل به نظرم امتیاز بخش باتری به میان رده شیائومی میرسه.

 

مقایسه عملکرد دوربین Redmi Note 12 Pro 5G و A54 سامسونگ

توی بخش دوربین نماینده میان رده شیائومی از ترکیب دوربین های سه تایی شامل یه دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/1.9، یه دوربین ۸ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که به همراه فلش دوتایی توی جزیره دوربین پشت گوشی قرار دارن. دوربین اصلی این گوشی توانایی فیلم برداری با وضوح 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره.
در مقابل نماینده سامسونگ برخلاف مدل های سال گذشته از مجموعه سه تایی دوربین استفاده کرده که شامل یه دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، یه دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و یه دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی هستن. دوربین اصلی نماینده میان رده سامسونگ قابلیت فیلمبرداری با وضوح 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره که برای این گوشی بسیار مناسبه و انتظار دیگه ای ازش نمی رفت.
عکس های ثبت شده با دوربین اصلی میان رده شیائومی کیفیت مناسبی داره و تصاویر با جزئیات به طور کامل گرفته میشن و خبری از افت کیفیت نداریم؛ این در حالیه که اگر با گوشی توی محیط های باز و زیر نور خورشید عکسبرداری کنیم یه افت کیفیت و تاری محسوسی دیده میشه. دوربین اولترا واید ردمی نوت ۱۲ پرو 5G توی شرایط نور مناسب عکاسی خوبی رو ثبت میکنه و کیفیت و محدوده داینامیکی به خوبی رعایت میشه، اما در محیط های تاریک و یا زیر نور شدید آفتاب تصاویر با نویز زیاد گرفته میشن و کیفیت مناسبی ندارن. دوربین ماکرو هم واقعا چیزی برای گفتن نداره و در یک کلام معمولیه و فک نکنم زیاد استفاده کنین.

دوربین ردمی نوت ۱۲ پرو 5G

عکاسی با دوربین اصلی گلکسی A54 سامسونگ کیفیت و نوردهی بالای داره و جزئیات محیط و سوژه ها به طور کامل ثبت میشن و رنگ های محیط بدون اغراق طبیعی هستن و واقعا نیاز به عکاسی فانتزی شیائومی نداریم. از اون طرف توی محیط های باز و زیر نور خورشید کیفیت عکس ها چندان افت نمیکنه و تاری و نویز محدودی رو مشاهده میکنیم. دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی در مقایسه با دوربین شیائومی توی شرایط نوری مناسب عکس های با کیفیتی رو ثبت میکنه ولی اگه نور محیط کم باشه و یا زیر نور شدید خورشید برین عکاسی جالبی نداره. در نهایت دوربین ماکرو کیفیت معمولی داره و واقعا برای عکاسی نمیشه روش حساب کنیم.
توی دوربین سلفی، نماینده شیائومی از یه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.5 استفاده کرده که فیلمبرداری با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه رو براتون انجام میده. عکس های ثبت شده با دوربین سلفی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G کیفیت خوب و تعادل رنگ بالایی دارن محدوده داینامیک و کنتراست به خوبی رعایت میشه.

دوربین گلکسی A54 سامسونگ

از اون طرف میان رده گلکسی A54 سامسونگ از یه دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده کرده که قابلیت فیلمبرداری با وضوح بالای 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره. تصاویر گرفته شده با دوربین سلفی میان رده سامسونگ توی شرایط نوری خوب عکس های با کیفیتی رو ثبت میکنن ولی توی محیط های تاریک و یا زیر نور شدید خورشید عکس های دوربین سلفی تار میشه و روش نویز میفته که زیاد جالب نیست.
در کل اگر بخوایم حساب کنیم دوربین های اصلی و سلفی میان رده سامسونگ توی عکسبرداری و فیلمبرداری توی روز و شب کیفیت بهتری در مقایسه با نماینده شیائومی داره و هم دوربین های پشتی و هم دوربین سلفی قابلیت فیلمبرداری 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو دارن و تقریبا کمتر گوشی میان رده رو پیدا میکنین که دوربین های با کیفیتی رو داشته باشه و قیمتش بالاتر نباشه. در کل اگه بخوایم حساب کنیم میان رده سامسونگ توی بخش دوربین عملکرد بهتری رو در مقایسه با ردمی نوت ۱۲ پرو 5G  داره و امتیاز این بخش رو دریافت میکنه. البته اگه عکس های طبیعی تر و بدون زرق و برق دوست دارید، گوشی ردمی شیائومی میتونه گزینه مناسب تری باشه.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری Redmi Note 12 Pro 5G و A54 سامسونگ

توی بخش نرم افزاری میان رده ردمی نوت ۱۲ پرو 5G با ۷ ماه زمان عرضه بیشتر در مقایسه با نماینده میان رده کره ای ها با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 به بازار عرضه شده. از اون طرف، گلکسی A54 سامسونگ با اندروید ۱۳ و پوسته شخصی سازی One UI 5.1 به بازار جهانی معرفی و عرضه شد. سامسونگ در سال های اخیر مسیر طولانی رو طی کرده و در هر آپدیت مشکلات و باگ های رابط کاربری خودش رو بهبود داده؛ به همین دلیل میتونم بگم رابط کاربری One UI یکی از بهترین و روون ترین رابط های کاربری در بین گوشی های اندروید هست که ازش نمیشه چشم پوشی کرد.

نرم افزار ردمی نوت ۱۲ پرو 5G

سامسونگ برای تمامی گوشی های تولید شده خودش در سال ۲۰۲۳ و بعد از اون تا ۴ سال آپدیت نرم افزاری و تا ۶ سال آپدیت امنیتی رو در نظر گرفته که در این صورت، گلکسی A54 سامسونگ تا سال ۲۰۲۷ به اندروید ۱۷ بروز رسانی میشه که تقریبا از عمر مفید گوشی هم بیشتره. در مقابل شیائومی هیچ برنامه ای برای آپدیت ردمی نوت ۱۲ پرو 5G مشخص نکرده و در زمان نگارش این مقاله تازه به اندروید 13 و MIUI 14 ارتقا پیدا کرده که هنوز هم یه پله از گوشی رقیب عقب تره.

در حالت کلی اگه دوست دارین گوشیتون جدیدترین آپدیت های نرم افزاری رو دریافت کنه بهتره سراغ خرید A54 سامسونگ برین و تا ۴ سال آینده خیالتون از بابت آپدیت ها راحت باشه؛ از اون طرف اگه زیاد روی آپدیت ها حساس نیستین و یه گوشی میان رده با رم بالاتر میخواین ردمی نوت ۱۲ پرو 5G رو بخرین. در حالت کلی توی این بخش نماینده سامسونگ به دلیل پشتیبانی نرم افزاری طولانی و رابط کاربری روون و بدون باگ برتری بیشتری در مقایسه با حریف داره و امتیاز این بخش بهش میرسه.

 

مقایسه عملکرد اسپیکر Redmi Note 12 Pro 5G و A54 سامسونگ

نماینده میان رده شیائومی اسپیکر استریو قوی داره که کیفیت صدای بالایی رو در مقایسه با میان رده کره ای ها پخش میکنه و در زمان فیلم دیدن و بازی تجربه جالبی از آب در میاد. در مقابل، A54 سامسونگ کیفیت صدای خروجی مناسبی رو تولید میکنه ولی صدا خیلی بالانس نیست و به نظرم نباید انتظار شاهکار رو ازش داشته باشیم. در گوشی شیائومی همچنان جک ۳/۵ میلیمتری صدا رو داریم که در بخش بالایی فریم گوشی قرار داره و میتونین از هندزفری های سیمی برای زنگ زدن و آهنگ گوش دادن استفاده کنین. در مقابل دو سه سالی سامسونگ جک صدا رو از اکثر گوشی های میان رده خودش حذف کرده که گلکسی A54 هم قربانی این سیاست شرکت شده و امکان اتصال هندزفری سیمی رو نداره.

اسپیکر ردمی نوت ۱۲ پرو 5G

اگه بخوایم دو تا گوشی رو توی بخش اسپیکر با هم مقایسه کنیم؛ نماینده شیائومی به دلیل داشتن اسپیکر استریو با صدای قوی تر و بالانس صدای بیشتر و همچنین استفاده از جک صدا برتری بیشتری در مقایسه با A54 سامسونگ داره.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

دو تا میان رده شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G و گلکسی A54 سامسونگ در زمان نگارش این مقاله (بهمن 1402) در نسخه یکسان با حافظه داخلی 256 گیگابایت و رم 8، اختلاف قیمتی خاصی با همدیگه ندارند و هر دو گوشی در رنج قیمتی 14.5 میلیون تومان قرار دارند. میان رده سامسونگ توی بخش های طراحی بدنه و کیفیت ساخت، پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی طولانی و رابط کاربری روون تر، کیفیت بالای فیلمبرداری و عکسبرداری با وضوح 4K و همچنین پشتیبانی از کارت حافظه برتری بیشتری رو در مقایسه با نمایه میان رده چینی ها داره.
از اون طرف، میان رده شیائومی به دلیل استفاده از نمایشگر با کیفیت، سخت افزار بهینه و قوی تر توی اجرای برنامه ها و بازی های سنگین و نیمه سنگین، اسپیکر قوی و جک 3.5 میلیمتری صدا و سرعت شارژ بیشتر و شارژدهی مناسب و همچنین داشتن آداپتور ۶۷ واتی در داخل جعبه گزینه وسوسه کننده و خیلی جذابی برای افرادی که قدرت سخت افزاری و به صرفه بودن براشون اهمیت داره به حساب میاد.
در حالت کلی اگه به دنبال یه گوشی با طراحی به روز، دوربین های با کیفیت و پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت هستین به سراغ خرید گوشی A54 سامسونگ برید که هم در طولانی مدت رابط کاربری به روزی داره و هم لوازم جانبی اش به راحتی در بازار پیدا میشه و گوشی محبوب تری هم هست، در مقابل اگه یه گوشی لازم دارین که نمایشگر بهتر، قدرت پردازشی بالاتر توی اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین و بازی، سرعت شارژ بیشتر و اسپیکر های قوی داشته باشه و توی یکی دو سال آینده هم میخواید گوشی تون رو عوض کنید تا به روزترین نسخه اندروید رو داشته باشید بهتره به سراغ میان رده شیائومی برید. حالا که تا آخر این مقایسه با ما همراه بودین به نظرتون کدوم یکی از مدل های شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G و گلکسی A54 سامسونگ ارزش خرید بیشتری دارن؟

مقایسه مشخصات galaxy a54 با redmi note 12 pro

thumb مقایسه Redmi Note 12 Pro 5G و A54 سامسونگ
Samsung Galaxy A54
thumb مقایسه Redmi Note 12 Pro 5G و A54 سامسونگ
Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G
تاریخ عرضه

Announced2023, March 15

StatusAvailable. Released 2023, March 24

Announced2022, October 27

StatusAvailable. Released 2022, November 01

مشخصات بدنه

رنگ بندیLime, Graphite, Violet, White

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

Build

Weight202 g (7.13 oz)

Dimensions158.2 x 76.7 x 8.2 mm (6.23 x 3.02 x 0.32 in)

رنگ بندیBlack, Blue, White, Violet

SIMIP53, dust and splash resistant

Build

Weight187 g (6.60 oz)

Dimensions162.9 x 76 x 7.9 mm (6.41 x 2.99 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi density)

Size6.4 inches, 100.5 cm2 (~82.9% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

Protection

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~86.8% screen-to-body ratio)

نوعOLED, 1B colors, 120Hz, Dolby Vision, HDR10+, 500 nits (typ), 900 nits (HBM)

مشخصات باتری

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, PD3.0, 50% in 15 min, 100% in 46 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF, OIS 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide), 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, 720p@480fps

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.9, 24mm (wide), 1/1.56", 1.0m, PDAF, OIS 8 MP, f/1.9, 119 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, 720p@960fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.2, 26mm (wide), 1/2.8", 0.8m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP, (wide), 1/3.06", 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1380 (5 nm)

CPUOcta-core (4x2.4 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MP5

InternalUFS 2.2

Card slotNo

ChipsetMediaTek Dimensity 1080 (6 nm)

CPUOcta-core (2x2.6 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MC4

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, One UI 5.1

OSAndroid 12, MIUI 13

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6 - International

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands1, 3, 5, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1xEV-DO

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 19, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I+B1c), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, USB On-The-Go

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو-26.6 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR0.81 W/kg (head) 0.67 W/kg (body)

رنگ بندی

Price$381.00 / 482.97 / 445.00 / 40,999

SAR EU0.69 W/kg (head) 1.34 W/kg (body)

ModelsSM-A546V, SM-A546U, SM-A546U1, SM-A546B, SM-A546B/DS, SM-A546E, SM-A546E/DS, SM-A5460

SAR

رنگ بندی

Price$269.00

SAR EU

Models

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 6 ماه پیش
تعداد نظرات : 35
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Mahdyar 1392

من Note 12 pro 5g دارم واقعا عالیه هم برای بازی هم دوربین صفحه نمایش هم آمولد هست

۱۳ تیر ۱۴۰۳
tahamousavi

یه زمانی بود که سخت میشد موردی رو پیدا کرد که تو بخش صفحه نمایش، عملکردش از سامسونگ بهتر باشه؛ ولی الان بهترین میان رده سامسونگ در طی سالیان اخیر، نمیتونه گوشی هم قیمت خودش رو توی صفحه نمایش شکست بده…

۰۴ اسفند ۱۴۰۲
shahab-021

مقایسه خوبی بود
میان رده های پرقدرت

۰۹ بهمن ۱۴۰۲
pooria_021

A54🔥🔥🔥🔥🔥

۰۸ بهمن ۱۴۰۲
Mahdi MSL

برا کسایی که سامسونگ فنن فقط A54
ولی خوب ردمی هم گوشی بدی نیست

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
ALi.f.y1384

هر دو گوشی قدرتمند
انتخاب بین این دوتا سلیقه‌ای هست بیشتر

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
ALi.f.y1384

گوشی خوبی به نظر میاد فقط دوربینش یه ذره نا مناسبه.

اما برا کسی که بیشتر گیم هدفشه خوبه

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
Mojtaba2083

A54 بهتره

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
Ali_76ha

اونی که تمرکزش بیشتر روی دوربینه می‌ره سمت سامسونگ

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
    m03tafa

    a54بهتره

    ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
mohammad.mohsen

A54 در اکثر بخش ها از اون یکی قوی تره دوربین های سامسونگ هم غالبا از رقبای هم قیمت خودش بهتره و در کل a54 ارزش خرید بالا تری داره

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
Mehranmoradi2034

بیشتر مقایسه بزارین لطفا

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

هر دو گوشی قدرتمند
انتخاب بین این دوتا سبیقه‌ای هست بیشتر

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
Zubair00

ممنون از اینکه گوشی هایی رو که کاربر قصد خرید اونا رو داره با هم مقایسه میکنین

۰۶ بهمن ۱۴۰۲