مقایسه Redmi Note 12 4G و Redmi Note 11 شیائومی

گوشی های شیائومی به خاطر مشخصات خوب با قیمت مناسب، طرفداران زیادی توی بازار ایران دارند ولی شیائومی با پشتیبانی کمتر از لحاظ نرم افزاری قصد داره مخاطبین خودش رو به تعویض گوشی نهایتا هر دو سه سال سوق بده و به خاطر همین موضوع در بازه های قیمتی مختلف تنوع بالایی از محصولات رو عرضه میکنه تا با هر سلیقه ای سمت گوشی های این برند، برید. گوشی شیائومی ردمی Note 11 یکی از پرفروش ترین و خوش قیمت ترین گوشی های سال قبل به حساب میومد و حالا با عرضه نسل جدید یعنی گوشی ردمی Note 12 4G قصد داریم ببینیم اگه قصد خرید گوشی جدید رو دارید کدوم ارزش خرید بیشتری به نسبت قیمت داره و اینکه اصلا ارزش ارتقا به نسل جدید رو داره و یا بهتره تا سال بعد هم صبر کنیم و چیز خاصی رو از دست نمیدیم؟ تا انتهای مقایسه Redmi Note 12 4G و Redmi Note 11 شیائومی با موبونیوز همراه باشید.

 

مقایسه طراحی redmi Note 11 با Redmi Note 12 4G

هر دو گوشی از بدنه کاملا پلاستیکی ساخته شدن و کیفیت ساخت خوبی به نسبت بازه قیمتی دارند و حس خوبی موقع دست گرفتن به شما دست میده ولی از لحاظ طراحی و ظاهر تفاوت های نسبتا زیادی دارند. گوشی ردمی نوت ۱۲ از یه قاب پشتی تخت به همراه فریم کاملا تخت و تیز استفاده میکنه که حس یه گوشی گرون قیمت تر رو به شما میده ولی گوشی نوت ۱۱ از یه قاب پشتی نسبتا خمیده در لبه ها با یه فریم تخت استفاده میکنه که یه مقداری در استفاده طولانی مدت فشار کمتری به دست شما وارد میکنه. از لحاظ وزن خیلی تفاوت زیادی با هم ندارند ولی نوت ۱۱ یه چند گرمی سبک تره و به خاطر ابعاد کوچیک تری که داره (در حد ۲ ۳ میلی متر) و نوع طراحی بدنه گوشی خوش دست تر و راحت تری به حساب میاد.

 

بررسی طراحی شیائومی Redmi Note 12 4G

یه تغییر دیگه در نوع ظاهر و طراحی دو گوشی جزیره دوربین و چینش اونه که گوشی ردمی نوت ۱۱ از یه طراحی قدیمی تر سری نوت استفاده میکنه و یه دونه سنسور اصلی به صورت بزرگ بالا قرار داره و بقیه سنسورهای فرعی زیر اون قرار دارن ولی گوشی نوت ۱۲ این جزیره کاملا تغییر پیدا کرده و یه مقداری شبیه به گوشی های اپل شده و سه تا لنز اصلی و فلش ها به صورت مثلثی با لنز های بزرگ و با یه لول بیرون زدگی دیگه ساخته شدن.

طراحی بدنه گوشی ردمی نوت 11 شیائومی

توی ساخت هر دو گوشی گواهی IP53 برای محافظت در مقابل پاشیدن ذرات آب و نفوذ گرد و غبار رعایت شده و روی صفحه نمایش هم گوریلا گلس ۳ برای محافظت حدودی در مقابل خط و خش و ضربه کار شده. حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور ترکیب شده و روی لبه راست قرار داره که دقت و سرعت مناسبی توی باز کردن گوشی داره. طراحی و ظاهر صفحه نمایش خیلی تفاوت خاصی نداره و هر دو گوشی یه نمایشگر تخت با حاشیه نسبتا معقول دارند و دوربین سلفی توی یه پانچ هول کوچیک در وسط صفحه قرار داره.

در کل از لحاظ کیفیت ساخت خیلی تفاوت زیادی بین دو گوشی وجود نداره و فقط شیائومی طراحی و ظاهر گوشی ردمی نوت ۱۲ رو به روز کرده و یه ظاهر شیک و مدرن تر به اون داده و دقیقا نمیشه گفت یه گوشی نسبت به اون یکی برتری محسوسی داره و تقریبا باید سلیقه ای انتخاب کنید، البته گوشی ردمی نوت ۱۱ به خاطر اندازه مناسب و طراحی خمیده قسمت پشتی یه گوشی خوش دست تر به حساب میاد و گوشی نوت ۱۲ یه مقداری میتونه برای بعضی افراد به خاطر نوع طراحی تخت و تیز اذیت کننده باشه ولی گوشی تر و تمیز تر و خوشگل تری به حساب میاد.

مقایسه صفحه نمایش ردمی نوت ۱۱ با Note 12 4G

هر دو گوشی از یه پنل امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ با جزئیات و ترکیب رنگ مناسب استفاده میکنن که دقت و کنتراست رنگ مناسبی داره، به خصوص در رنگ مشکی و به نسبت گوشی های دیگه برای تماشای ویدیو یا بازی میتونه تجربه جذاب تر و بهتری بهتون بده. از لحاظ روشنایی خیلی تفاوتی زیادی بین دو گوشی وجود نداره و هر دو در حالت خودکار میتونن تا حدود ۷۵۰ نیت افزایش پیدا کنن تا یه تجربه مناسب توی محیط بیرون از خونه و روشن داشته باشید. از قابلیت HDR ولی توی هیچ کدوم از گوشی ها خبری نیست.

دو تا تفاوت بین این دو گوشی وجود داره یکی اندازه نمایشگره که گوشی ردمی نوت ۱۲ سایز ۶.۶۷ اینچی داره ولی گوشی ردمی نوت ۱۱ در حدود ۶.۴۳ اینچه و فضای بیشتری در اختیار شما قرار میده. تفاوت دیگه که میشه گفت باعث خاص تر شدن گوشی ردمی نوت ۱۲ در بازه قیمتی خودش میشه افزایش نرخ به روز رسانی از ۹۰ هرتز توی گوشی ردمی نوت ۱۱ به ۱۲۰ هرتز توی گوشی ردمی Note 12 4G که باعث میشه تجربه سریع تر و روونتری موقع کار با گوشی یا بازی کردن داشته باشید. البته این رفرش ریت توی هر دو گوشی هوشمند نیست و باید به صورت دستی بین دو حالت High و Standard سوییچ کنید.

در مجموع صفحه نمایش گوشی ردمی Note 12 4g با داشتن رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و اندازه بزرگتر و یه مقدار دقت رنگ بهتر و پرش کمتر گزینه بهتری برای استفاده روزمره و یا تماشای ویدیو و بازی به حساب میاد.

 

مقایسه باتری Xiaomi Redmi Note 11 با Xiaomi Redmi Note 12 4G

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری برای هر دو گوشی استفاده شده که در استفاده معمولی و روزمره حدود یک روز و نیم به شما شارژدهی میکنه و هر دو عملکرد شارژدهی بسیار خوبی دارند. البته گوشی نوت ۱۱ توی استفاده سنگین مثل بازی و یا وب گردی حدودی یکی دو ساعت میتونه بیشتر شما رو همراه کنه ولی گوشی ردمی نوت ۱۲ در تماشای ویدیو حدود ۳۰ درصد شارژدهی بهتری داره و با توجه به نوع استفاده شما از گوشی هر کدوم برتری خاصی دارند ولی گوشی نوت ۱۱ به صورت کلی و استفاده معمولی حدود ۳ ۴ درصد عملکرد بهتری داره.

آداپتور ۳۳ واتی داخل جعبه هر دو گوشی قرار گرفته که توی حدود ۱ ساعت و ربع گوشی نوت ۱۲ رو شارژ میکنه و در گوشی ردمی نوت ۱۱ این زمان حدود ۵ ۶ دقیقه بیشتر وقت میگیره. فست شارژ گوشی توی نیم ساعت ۵۵ درصد از شارژ ردمی Note 12 رو شارژ میکنه ولی این عدد در گوشی ردمی Note 11 حدود ۵۱ درصده.

در کل تفاوت خیلی فاحشی بین دو گوشی وجود نداره و هر دو شارژدهی عالی و سرعت شارژ خوبی دارند ولی گوشی ردمی Note 12 4G برای تماشای ویدیو میتونه مناسب تر باشه.

 

مقایسه دوربین گوشی ردمی نوت ۱۱ با ردمی Note 12 4G

گوشی ردمی نوت ۱۱ از دوربین چهار گانه اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده میکنه و گوشی ردمی نوت ۱۲ از یه دوربین ۳ گانه با همین سنسورها با مقادیر یکسان استفاده میکنه و فقط سنسور تشخیص عمق حذف شده که تاثیر منفی زیادی در عملکرد دوربین نمیزاره.

لنز اصلی گوشی نوت ۱۱ در نور خوب فقط میتونه عکس های مناسبی بگیره و با کاهش نور عکس ها روشنایی و شارپنس خودشون رو از دست میدن. وایت بالانس هم مقداری اغراق شده است و باعث میشه کمی عکس ها از واقعیت فاصله بگیرن. سنسور اولترا واید زاویه خوبی رو پوشش میده و در گوشه ها به هم ریختگی تصویر نداره و دینامیک رنج مناسبه ولی روشنایی و شارپنس خوبی نداره. عکس های پرتره خطای نسبتا زیادی داره و در گاهی اوقات میتونه عکس های خوبی ثبت کنه. لنز ماکرو هم بیشتر کاربرد فانتزی داره و خیلی استفاده زیادی نداره. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی کیفیت مناسبی داره و نویز خیلی زیادی نداره. امکان فیلمبرداری ۱۰۸۰ تا ۳۰ فریم رو داره و میتونه ویدیوهای معمولی و مناسبی ضبط کنه.

تو گوشی ردمی نوت 12 عکس های لنز اصلی در نور خوب و حتی محیط داخلی کیفیت خوبی داره و جزئیات و روشنایی مناسبه و رنگ ها نزدیکه به واقعیت و با کنتراست خوبی گرفته میشه. نویز در بیشتر عکس های طول روز دیده میشه. لنز اولترا واید کنتراست و رنگ های خوبی داره اما نویز زیاد دیده میشه. لنز ماکرو هم که تعریف خاصی نداره. عکس های پرتره اگه پس زمینه سوژه خیلی جزئیات زیادی نداشته باشه حتی در شرایط نوری معمولی میتونه عکس هایی با جزئیات مناسب و رنگ های طبیعی ثبت کنه. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی اگه نور خوب نباشه نویز زیادی داره و عکس ها محو به نظر میرسن. ویدیو ها فقط با کیفیت ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم گرفته میشن و قابلیت لرزشگیر دیجیتالی هم دارند ولی کیفیت ویدیو ها خیلی خفن نیست، دینامیک رنج محدودی دارند ولی رنگ ها مناسبه و در کل میشه گفت این بخش هم عملکرد متوسطی داره.

به عنوان جمع بندی بخش دوربین، تقریبا هر دو گوشی تقریبا عکس های نسبتا یکسان و نزدیکی میگیرن و گوشی ردمی نوت ۱۲ خیلی پیشرفت محسوسی در این بخش نکرده و هنوز متوسط رو به خوب به حساب میاد.

 

مقایسه قدرت پردازشی ردمی نوت 11 با Redmi Note 12 4G

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ از تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ استفاده میکنه که نسخه به روز شده تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده شده در گوشی ردمی نوت ۱۱ که قدرت پردازشی CPU بهتر و بیشتری پیدا کرده ولی از لحاظ پردازش گرافیکی هیچ تغییری ایجاد نشده و توی این بخش شاهد افزایش عملکرد خیلی زیادی نیستیم. در استفاده معمولی و روزمره هر دو گوشی عملکرد بسیار خوب و بدون لگ و باگ خاصی دارند و موقع مولتی تسک کردن خیلی اذیت نمیشید.

تغییر نکردن GPU باعث شده تجربه بازی خیلی تفاوت خاصی بین دو گوشی نداشته باشه و هر بتونن بازی هایی مثل Pubg و یا کالاف دیوتی رو با جزئیات متوسط و فریم خوب اجرا کنن و لگ و باگ خاصی نداشته باشن. البته اگه جزئیات رو بالاتر ببرید فریم ریت کاهش پیدا میکنه و نمیتونید همزمان هم گرافیک خوب و هم فریم ریت خوبی داشته باشید.

گوشی ردمی نوت ۱۲ علاوه بر رم ۴/۶ گیگ و حافظه ۶۴/۱۲۸ گیگابایتی یه نسخه ۸/۱۲۸ هم داره که میتونه در بازی ها یا استفاده روزمره عملکرد بهتری به شما بده و برای استفاده از چندین برنامه به صورت همزمان میتونه مناسب تر باشه.

در استفاده طولانی مدت هر دو گوشی نسبتا داغ میکنن ولی افت قدرت پردازشی خیلی شدیدی ندارند و میتونن یه عملکرد خوب و بدون کاهش قابل توجه در عملکرد پردازشی داشته باشند اما گوشی ردمی Note 12 4G احتمالا به خاطر قطر کمتر دما رو به خوبی خارج نمیکنه و در استفاده سنگین دمای سطحش تا حدود ۴۱ درجه هم میرسه که میتونه در بازی بلند مدت اذیت کننده باشه و کاملا حس میشه. امکانات ارتباطی مثل وای فای ۵ و بلوتوث نسخه ۵ توی هر دو گوشی دیده میشه و تغییری در این موارد ایجاد نشده.

در این بخش با اینکه گوشی ردمی نوت ۱۲ از یه پردازنده نسبتا جدیدتر استفاده میکنه اما تفاوت عملکرد خیلی فاحش نیست و در این بخش هر دو عملکرد معمولی رو به خوب دارند.

 

مقایسه رابط کاربری redmi Note 11 با Redmi Note 12 4g

گوشی ردمی نوت ۱۱ به صورت پیش فرض از اندروید ۱۱ و MIUI 13 استفاده میکنه که امکان ارتقا به اندروید ۱۲ رو هم داره ولی فعلا خبری از آپدیت های جدیدتر براش نیست ولی روی گوشی ردمی نوت ۱۲ ۴جی به صورت پیش فرض اندروید ۱۳ و MIUI 14 قرار گرفته که یه تجربه به روز به شما میده و میتونید از بهبودهای شیائومی در این بخش مثل باگ های کمتر، قابلیت حذف برنامه های پیش فرض بیشتر و راندمان و بهینه سازی مدیریت رم و حافظه که توی این نسخه عرضه شده استفاده کنید. امکانات شخصی سازی خیلی تغییر زیادی در نسخه MIUI 14 نداشته و هر دو امکانات شخصی سازی مناسب و قابل قبولی دارند ولی هنوز یه سری محدودیت و مشکل در این مورد به نسبت برند های دیگه داره. به خاطر پشتیبانی نرم افزاری کمتر شیائومی گوشی ردمی Note 12 4G میتونه یه تجربه به روز تر و با مشکلات کمتر به شما بده و معلوم نیست چه زمانی گوشی ردمی نوت ۱۱ آپدیت های نرم افزاری جدید رو دریافت میکنه.

 

مقایسه اسپیکر شیائومی ردمی نوت ۱۱ با ردمی Note 12 4G

در این بخش این دو گوشی یه تفاوت مهمی دارند و اون اینه که شیائومی برای کاهش هزینه ها اسپیکر استریو رو در گوشی جدیدتر ردمی نوت ۱۲ به نسبت سال قبل حذف کرده و همین موضع باعث میشه کیفیت صدا یه مقداری کاهش پیدا کنه و دیگه این میان رده اقتصادی شیائومی در این حوزه برتری خیلی زیادی نداشته باشه. البته هنوز جک ۳.۵ میلیمتری صدا حذف نشده و میتونید از هدست ها یا هندزفری های با سیم خودتون به راحتی استفاده کنید.

 

کدوم گوشی ارزش خرید داره؟

کیفیت ساخت هر دو گوشی به نسبت قیمت خوبه و کمبود خاصی در این زمینه ندارند. گوشی ردمی نوت ۱۲ طراحی و ظاهر به روز تری داره اما گوشی ردمی نوت ۱۱ یه مقدار خوش دست تره. صفحه نمایش هر دو گوشی جزئیات و ترکیب رنگ خوبی داره اما گوشی ردمی نوت ۱۲ به لطف رفرش ریت بهتر و اندازه بزرگتر و یه کوچولو دقت رنگ بهتر میتونه گزینه مناسب تری برای استفاده روزمره و یا تماشای ویدیو و بازی باشه. در مبحث شارژدهی و سرعت شارژ هر دو گوشی تقریبا عملکرد یکسان و نزدیکی دارند اما گوشی نوت ۱۲ برای پخش ویدیو مناسب تره و گوشی نوت ۱۱ برای استفاده روزمره و بازی، شارژدهی بیشتری داره و یه مقداری این بخش بسته به نوع کاربرد شما از گوشی داره. در مورد قدرت پردازشی و عملکرد در بازی ها هر دو عملکرد متوسط رو به خوبی دارند و فقط گوشی ردمی نوت ۱۲ به خاطر قدرت پردازشی CPU بیشتر یه مقدار روون تره. گوشی ردمی نوت ۱۲ به خاطر جدید بودن رابط کاربری جدیدتر و به روز تری داره و پشتیبانی نرم افزاری بیشتری دریافت میکنه و مشکلات و باگ های کمتر در استفاده روزمره می بینید. دوربین هر دو گوشی تقریبا تو یه سطح قرار داره و هیچ کدوم برتری خیلی زیادی نسبت به هم ندارند و در رده متوسط رو به خوب قرار میگیرن که میتونن کار رو براتون در بیارن. ردمی نوت ۱۱ با داشتن اسپیکر استریو یه برتری محسوس به نسبت برادر بزرگترش داره که از اسپیکر مونو با کیفیت معمولی استفاده میکنه. گوشی ردمی نوت ۱۱ با کاهش موجودی قیمت نسبتا بالایی پیدا کرده و برای نسخه با رم و حافظه یکسان ۴/۱۲۸ هر دو گوشی قیمت تقریبا یکسان حدودا ۷.۸ میلیون تومانی (اواخر خرداد 1402) دارند و با اینکه تفاوت ها و پیشرفت های گوشی ردمی Note 12 4G خیلی زیاد و چشمگیر نیست اما به خاطر تفاوت قیمت کم و تقریبا ناچیز بهتره سراغ گوشی جدیدتر برید و از اندک بهبودهاش استفاده کنید. البته اگه قصد ارتقا از گوشی ردمی Note 11 رو دارید بهتره فعلا دست نگه دارید و تا سال بعد و اومدن نسل جدید گوشی های سری ردمی منتظر بمونید.

مشاهده قیمت روز گوشی Redmi Note 12 4G

مشاهده قیمت روز گوشی Redmi note 11

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۱ خرداد, ۱۴۰۲
تعداد نظرات : 61
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Ali_esnaiker

سلام.اگه میشه یه ویدئو درمورد نوت 12 4g بسازید.ممنون.

۰۵ تیر ۱۴۰۲
MERSAD177070

سلام
من یه سوال دارم
من با گوشی بازی زیاد میکنم میخواستم ببینم گوشی ردمی نوت 12 4G رو بخرم
یا گوشی ردمی نوت 12پرو 4Gرو بخرم
به خاطر پردازنده میگم
ممنون

۰۴ تیر ۱۴۰۲
MOHAMMAD 888

گوشی نوت 124gبهتره

۰۱ تیر ۱۴۰۲
Don14

مقایسه ایفون ۱۴ پرو و شیائومی ۱۳ پرو رو بزارین بنظر جالب بشه

۲۹ خرداد ۱۴۰۲
a.m110

نوت 12 چون یه مدل بالاتر هست بهتره

۲۷ خرداد ۱۴۰۲
Hwman

ردمی نوت۱۲جدیدتره واسه همین بهتره

۲۵ خرداد ۱۴۰۲
godrati

عالی هستی

۲۵ خرداد ۱۴۰۲
I love Mehdi Shajari

دیشب خواب دیدم نوت ۱۲ شده بود ۵۳۰۰

۲۵ خرداد ۱۴۰۲
shahab-021

فرق زیادی نداره
ولی بالاخره ۱۲ یه مدل بالاتره

۲۵ خرداد ۱۴۰۲
Mehrdad_Gh

بنظرم زیاد ۱۱و ۱۲ش فرقی نمیکنه ، فقط سالم باشه و عاقبت بخیر باشه

۲۴ خرداد ۱۴۰۲
Mehrdad_Gh

بنظرم زیا ۱۱و ۱۲ش فرقی نمیکنه ، فقط سالم باشه و عاقبت بخیر باشه

۲۴ خرداد ۱۴۰۲
Rkh13860113

نوت 12 انتخاب بهتریه

۲۴ خرداد ۱۴۰۲
godrati

سری قبلی بهتر بود

۲۴ خرداد ۱۴۰۲
Emran.B1388

👍🏻

۲۴ خرداد ۱۴۰۲
tahamousavi

از چینش دوربین های نوت 12 خوشم نیومد. کلا به نظرم سری نوت 11 بهتر بود…

۲۳ خرداد ۱۴۰۲