بررسی تست مقاومت گوشی Red Magic 9 Pro 

گوشی گیمینگ  Red Magic 9 Pro که محصول کمپانی ZTE هست و با نام کامل و تجاری ZTE nubia Red Magic 9 Pro شناخته میشه در 23 نوامبر 2023 (2 آذر 1402) به بازار معرفی و عرضه شد. امروز قراره به همراه زک از کانال JerryRigEverything به بررسی ویدیو تست مقاومت این گوشی گیمینگ بپردازیم. گوشی های گیمینگ معمولاً از جدیدترین امکانات، آپگریدها و ویژگی های خفن برخوردارن که دو سه سال بعد روی گوشی های اندروید می‌بینیم و چند سال بعد از اون هم روی دیوایس های آیفون، اما به دلیل عرضه نسل جدید چیپ های پردازنده کمپانی کوالکام در اوایل امسال، تونستیم زودتر با Red Magic 9 Pro آشنا بشیم و به بررسی اون بپردازیم. قبل از اینکه وارد مبحث بررسی تست مقاومت گوشی Red Magic 9 Pro بشیم سری به مشخصات فنی گوشی گیمینگ RedMagic 9 Pro می‌زنیم تا ببینیم با چه هیولایی داریم سروکله می‌زنیم.

بررسی مشخصات فنی گوشی ZTE Red Magic 9 Pro

قلب تپنده این هیولای گیمینگ به چیپ اسنپ‌دراگون 8 نسل سوم مجهز شده و در کنار اون، روشنایی صفحه‌نمایش بیشتر و میزان حافظه ذخیره‌سازی استاندارد اون دو برابر شده. نوبیا برای این گوشی از دوربین 50MP اولترا واید، باتری بزرگ‌تر و درگاه استاندارد جهانی یعنی USB 3.2 نسل دوم استفاده کرده. برای خنک نگه‌داشتن چیپ هیولای اسنپ‌دراگون، نوبیا ابتکار عمل رو به‌دست گرفته و راه‌حل جدیدی رو عرضه کرده. اسم این فناوری رو ICE 13 گذاشتن و ده لایه گرماگیر هست که روی هم قرار گرفته و با استفاده از ابعاد بزرگ‌تر می‌تونه میزان دور فن Red Magic 9 Pro تا 22,000 RPM افزایش بده و در عین حال سروصدا زیادی هم تولید نکنه. واقعا جذابه! همچنین طراحی این گوشی گیمینگ باریک‌تر شده و کیفیت اسپیکر های اون افزایش پیدا کرده. امکانات گیمینگ بیشتری بهش اضافه شده و با استفاده از باتری 6500 میلی‌آمپری خیال گیمرها رو برای مدت زمان طولانی راحت کرده. همچنین این باتری با توان 80 وات شارژ خواهد شد. صفحه‌نمایش گوشی ZTE Red Magic 9 Pro حدود 6.8 اینچ هست که از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کنه و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز داره.
رزولوشن این صفحه‌نمایش 1116×2480 پیکسل هست و میزان حداکثر روشنایی اون به 1600 نیت می‌رسه که یکم ناامید کننده است. در قسمت سیستم‌عامل این گوشی به اندروید Android 14 و رابط کاربری Redmagic OS 9 مجهز شده. در آخر هم شما می‌تونید این گوشی در حافظه های ذخیره‌سازی 256GB و 512GB به ترتیب با رم های 12GB و 16GB تهیه کنید. بنچمارک این گوشی در AnTuTu حدود 1629523 (v9) و 2119007 (v10) هست و در تست باتری تونسته تا 17 ساعت و 38 دقیقه دووم بیاره که آمار خوبی حساب میشه.

 

بررسی تست مقاومت گوشی RedMagic 9 Pro  

در نگاه اول نداشتن لنز های برجسته دوربین در پنل پشتی این گوشی خیلی خفن و باحال به‌نظر می‌رسه. در جهان گوشی های هوشمندی که همه به دنبال لنز های دوربین بزرگ و برجسته و اصطلاحاً قلمبه هستن، RedMagic تصمیم گرفته تا این کلیشه رو زیر پا بزاره و سنت‌شکن باشه. در این گوشی دوربین جلو (سلفی) هم در زیر صفحه‌نمایش مخفی شده و قابل دیدن نیست. با استفاده از یک دوربین میکروسکوپی می‌تونیم این دوربین جلو مخفی شده رو پیدا کنیم و نشون‌تون بدیم.

یکی دیگه از نکات اعجاب انگیز و حائز اهیمت این گوشی گیمینگ، سیستم خنک‌کننده 10 لایه هست که با استفاده از فن RGB Turbo که قابلیت شخصی‌سازی داره می‌تونیم دمای پردازنده رو تا 18 درجه سانتی‌گراد کاهش بدید که واقعا جذاب و نوآورانه هست! این گوشی جریان هوا رو از سمت راست وارد می‌کنه و از کناره فن در قسمت چپ گوشی خارج می‌کنه. پس موقع بازی کردن یادتون باشه سمت راست گوشی رو همانند سمت چپ اون کاملاً مسدود نکنید و جا برای جریان هوا بزارید. خلاٌ و فاصله بوجود اومده از میان محافظ ورودی فن باعث میشه که شما بتونید سیم نازکی رو واردش کنید و کارکرد فن رو مختل کنید. این مسئله از زیر دوربین هم دیده میشه.

بریم سراغ تست خط‌ و خش صفحه‌نمایش. همانند بقیه گوشی های هوشمند صفحه‌نمایش Red Magic 9 Pro در سطح 6 خط‌ و خش پذیر هست و آثار اون در سطح 7 عمیق‌تر خواهد بود. در این گوشی از فناوری محافظ Gorilla Glass 5 استفاده شده.

فریم کناری این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و به راحتی خط‌ و خش پذیر هست. دکمه های به‌کار رفته بر روی فریم کناری از جنس فلز هستن. در بالای این گوشی دوست خوب و یار قدیمی گوشی های هوشمند یعنی جک 3.5 میلی‌متری قرار گرفته که دو سه سالی هست کمتر می‌بینیمش.

در قسمت پایینی گوشی اسپیکر، درگاه شارژ 80 واتی و درگاه سیم‌کارت قرار گرفته. به خاطر فن بزرگ قرار گرفته داخل این گوشی، RedMagic 9 Pro از هیچ‌گونه گواهی IP پشتیبانی نمی‌کنه (نه ضدآب و نه گردوغبار) ولی عایق‌بندی های ریز و درشتی رو میشه تو قطعات مختلف این گوشی دید.

می‌رسیم به خط انداختن پنل پشتی RedMagic 9 Pro. پنل پشتی از جنس شیشه هست و لنز های دوربین هم به صورت درونی تعبیه شدن و حاشیه برجسته‌ای ندارن! لنز اصلی 50 مگاپیکسلی در قسمت بالا، لنز 50 مگاپیکسلی واید در وسط و یک زاویه دید بیرونی از فن، جزیره دوربین رو کامل می‌کنه. 

فلش LED دوگانه هم در کنار اون نصب شده. رنگ مشکی RedMagic 9 Pro در مقایسه با رنگ سفید، جزئیات بیشتری در پنل پشتی داره و به گفته زک “صدای بهتری هم از خودش تولید می‌کنه!” در نهایت هر دوی پنل های پشتی از جنس شیشه هستن و خط نمیوفتن.

بریم سراغ تست فندک، صفحه‌نمایش کم حاشیه 6.8 اینچی Red Magic 9 Pro حدود 20 ثانیه در مقابل شعله فندک دووم میاره و باز هم هنوز هیچ گوشی هوشمندی به مقاومت صفحه‌نمایش iPhone 15 در تست فندک نرسیده! صفحه آمولد قرار گرفته بعد از بیست ثانیه سفید میشه اما قابلیت اینکه ترمیم بشه رو داره و میشه دوباره ازش استفاده کرد.

میزان جریان هوای خروجی از RedMagic 9 Pro می‌تونه شعله فندک رو به راحتی خاموش کنه و قدرت پرتاب باد این فن بسیار زیاد هست.

با وجود خط‌وخش بیشتر در قسمت اثر انگشت این گوشی که زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته اما باز هم به راحتی و بدون لگ، قفل باز میشه و اثر انگشت رو شناسایی می‌کنه.

در آخر هم می‌رسیم به تست خم کردن گوشی از وسط، اگه بخواید گوشی رو خم کنید باید بریم سراغ گزینه های دیگه چون Red Magic 9 Pro با هیچ روشی خم نمیشه و شاسی پشتی و میانی فوق‌العاده محکمی داره! RedMagic 9 Pro به راحتی از این تست جون سالم به‌در می‌بره.

 

امتیاز نهایی و جمع‌بندی  

در طراحی گوشی گیمینگ Red Magic 9 Pro لنز های برجسته دوربین وجود نداره و طراحی، ویژگی های گیمینگ و باتری قدرتمند این دیوایس رو خاص‌تر و جذاب‌تر می‌کنه. RedMagic 9 Pro با استفاده از فن RGB Turbo که قابلیت افزایش دور تا 22,000 RPM رو داره می‌تونه یکی از گزینه های گیمینگ برای استریم کردن و استفاده های سنگین و طولانی مدت باشه. همچنین داشتن درگاه جک هدفون در سال 2024، توان شارژ 80 واتی و دوربین سلفی مخفی تعبیه شده زیر صفحه‌نمایش از دیگر ویژگی های این گوشی گیمینگ جذاب هست. تازه لنز های پشتی هم برجستگی ندارن و کاملاً ضدخش هستن. این گوشی در تست مقاومت امتیاز قابل قبولی رو می‌گیره. همونطور که توی بررسی گوشی Red Magic 9 Pro هم گفتیم، اگه بخوایم به یکی از نقاط ضعف بزرگ این دیوایس اشاره کنیم، نداشتن هیچ‌گونه گواهی IP هست که قربانی فن RGB Turbo شدن. نظر شما چیه؟ شما از 1 تا 10 به تست مقاومت این گوشی چه امتیازی رو می‌دید؟ به نظرتون گوشی های گیمینگ در ایران ارزش خرید دارن یا گیمر های موبایل با یه پرچمدار و میان‌رده سخت‌افزار محور کار رو در میارن؟ قیمت این گوشی در حالت پایه حدود 600 دلار هست، شما بین این گوشی و برنده های دیگه مثل سامسونگ، شیائومی و اپل کدوم مدل رو انتخاب می‌کنید و چرا؟ 

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 29
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mahayd24

معلومه سگ جونه سیسو ببین تو😂

۲۲ بهمن ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون

۲۱ بهمن ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

جالب بود

۲۱ بهمن ۱۴۰۲
Shahrokh15

سلام مهدی جان.لطفا گوشی های ردمجیک هم بررسی کن. خیلی ممنون🙏🙏

۲۰ بهمن ۱۴۰۲
Shahrokh15

سلام مهدی جان.لطفا گوشی های ردمجیک هم بررسی کن

۲۰ بهمن ۱۴۰۲
Shahrokh15

درود مهدی جان.لطفا گوشی های ردمجیک هم بررسی کن

۲۰ بهمن ۱۴۰۲
Radmehr 1

به نظرم دوربین مخفی جالی بود

۲۰ بهمن ۱۴۰۲
Emran.B1388

عجیب بود

۲۰ بهمن ۱۴۰۲
NOKIA1100

اینکه دوبین سلفی مخفی شده داره به نظرم خیلی خوبه.

۲۰ بهمن ۱۴۰۲