بررسی مشخصات گوشی Realme C33

برند ریلمی (Realme) با اینکه فقط چند سالی میشه که وارد بازار موبایل شده ولی تونسته در مدت کوتاهی گوشی های با کیفیتی در بازه های قیمتی اقتصادی و میان رده تولید کنه، اما به خاطر وجود رقبای پر قدرتی مثل سامسونگ و شیائومی هنوز تو ایران به محبوبیت زیادی دست پیدا نکرده و به صورت محدود گوشی هاش با قیمت نسبتا بالاتر از رقبا وارد بازار ایران میشه. البته هر از گاهی گوشی های خوب و قابل توجه با قیمت مناسب هم از این شرکت میتونیم پیدا کنیم که ارزش خرید خوبی داشته باشن. امروز میخوایم ببینیم گوشی ریلمی C33 که شهریور 1401 به بازار جهانی عرضه شده و به تازگی هم توی بازار ایران با قیمت حدودی 3.9 میلیون تومان موجود شده، نسبت به امکاناتی که میده ارزش خرید داره یا بهتره بریم سراغ گزینه های معروف روتین. با بررسی مشخصات Realme C33 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی ریلمی C33

گوشی های Realme سعی میکنن با طراحی جذاب و منحصر به فرد تر خودشون نسبت به رقبا در این بازه قیمتی که خیلی به ظاهر و بدنه گوشی های اهمیت داده نمیشه، خودشون رو متمایز کنن. گوشی C33 ریلمی هم در نگاه اول هر فردی رو میتونه جذب خودش کنه. بدنه کاملا تخت و از پلاستیک براق و خوش ساختی ساخته شده که حس شیشه رو منتقل میکنه و کیفیت ساخت بسیار خوبی در این بازه قیمتی داره. قاب پشتی با قرار گرفتن توی نور، انعکاس خیلی جالب و زیبایی داره (مخصوصا در رنگ آبی که این زیبایی دو چندان میشه). دو سنسور دوربین با طراحی دایره ای بسیار بزرگ و شبیه به گوشی های سری A سامسونگ بدون برآمدگی خاصی و به صورت افقی با بدنه ترکیب شدن و ظاهر جالبی به گوشی دادن. فلش LED و نوشته AI Camera هم بغل سنسور اصلی در این قسمت دیده میشه. پایین گوشی هم لوگوی REALME قرار گرفته.

بررسی طراحی ریلمی C33

همونطور که گفتیم گوشی کاملا تخت طراحی شده، به صورت که اگه گوشی رو از لبه پایینی روی سطح صاف قرار بدید به خوبی مستقیم قرار میگیره و هیچ تکونی نمیخوره. طراحی هم مثل قسمت پشتی براق و شبیه به فلز ساخته شده. روی لبه راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار داره که حسگر اثر انگشت هم همینجا قرار گرفته و برای یه گوشی با این قیمت هم دقت و سرعت خوبی داره و هم محل قرار گیری، خوب و مناسبه. روی لبه چپ گوشی فقط درگاه سیم کارت قرار گرفته که از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی به صورت همزمان پشتیبانی میکنه و خیالتون رو بابت افزایش فضای ذخیره سازی در آینده راحت میکنه. بالای گوشی هم کویره و هیچ خبری نیست. پایین گوشی تک اسپیکر گوشی، میکروفون، جک 3.5 میلیمتری صدا و درگاه میکرو USB دیده میشه که یکی از نقاط ضعف بزرگ این گوشی به حساب میاد و احتمالا به خاطر کاهش هزینه از این پورت استفاده شده.

اسلات سیم کارت گوشی ریلمی سی 33

طراحی صفحه نمایش قدیمی و با حاشیه بسیار زیاد هم از بالا و هم از پایینه و حدود 82.1 درصد از قسمت جلوی گوشی رو نمایشگر تشکیل میده. دوربین سلفی هم توی یه ناچ قطره ای وسط صفحه نمایش قرار گرفته که بالاش اسپیکر مکالمه قرار داره.

مشخصات بدنه گوشی realme c33

در مجموع توی بخش طراحی هم از لحاظ کیفیت ساخت و هم ظاهر گوشی ریلمی سی 33 یه لول از گوشی های هم قیمت خودش بالاتره و ابعاد و وزن کمتری هم نسبت به رقبای خودش داره که باعث میشه برخلاف سایر گوشی ها استفاده از C33 در طولانی مدت اذیت کننده نباشه.

 

مشخصات صفحه نمایش Realme C33

گوشی Realme سی 33 از یه نمایشگر 6.5 اینچی IPS با رزولوشن 720 و رفرش ریت 60 هرتزی استفاده میکنه که این مشخصات تقریبا در این بازه قیمتی نرماله و نمیشه هیچ ایرادی بهش گرفت و نکته خیلی مثبتی هم نداره. جزئیات برای تماشای ویدیو و چرخیدن توی محیط وب و شبکه های اجتماعی مناسبه و زاویه دید و رنگ ها هم خیلی شما رو اذیت نمیکنه. برای بهتر شدن تجربه تماشای ویدیو یه گزینه برای بهبود کیفیت در تنظیمات گوشی قرار داده که با روشن کردنش تا حدودی جزئیات بیشتری میتونید موقع تماشای ویدیو داشته باشید.

مشخصات صفحه نمایش Realme C33

تاچ سمپلینگ 120 هرتزی باعث واکنش نسبتا سریع تر صفحه نمایش میشه و همین باعث میشه خیلی تجربه استفاده از گوشی علی رغم پردازنده نسبتا ضعیف کند و اذیت کننده نباشه. روشنایی صفحه نمایش هم خیلی زیاد نیست و توی نور زیاد مثل باقی گوشی های زیر 4 میلیون تومان کمی شما رو اذیت میکنه.

 

بررسی عملکرد باتری ریلمی سی 33

با اینکه اندازه و وزن گوشی نسبتا کمه اما حجم باتری کم نیست و مثل باقی گوشی های اقتصادی از یه باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده شده. این باتری با حجم مناسب در کنار پردازنده و صفحه نمایش کم مصرف، شارژدهی خوبی به این گوشی میدن و در استفاده معمولی و روزمره میتونید به راحتی حدود 2 روز از این گوشی استفاده کنید.

بررسی عملکرد باتری ریلمی سی 33

اما به خاطر درگاه میکرو USB و شارژر 10 واتی قرار گرفته توی جعبه سرعت شارژ خیلی تعریفی نداره و حدود 3 ساعت شارژ کامل زمان میبره. البته شارژدهی خوب این گوشی میتونه تا حدودی این سرعت کم رو پوشش بده. در مجموع بخش باتری عملکرد مناسبی داره و چیزی از رقبای خودش تو این بازه قیمتی کم نداره.

 

بررسی عملکرد دوربین سی 33 Realme

دوربین گوشی های اقتصادی به خاطر سنسور های ضعیف تر و پردازنده های با قدرت کم خیلی عملکرد درخشان و قابل توجهی ندارند. ریلمی برای اینکه این بخش رو بهبود بده از یه سنسور بزرگ 50 مگاپیکسلی برای لنز اصلی و یه سنسور 0.3 مگاپیکسلی برای لنز تشخیص عمق استفاده کرده.

بررسی عملکرد دوربین سی 33 Realme

سنسور اصلی جزئیات مناسبی رو ثبت میکنه و رنگ های ثبت شده هم نزدیک به واقعیت دیده میشن. اما این عکس های خوب نیاز به نور مناسب و دقت در عکاسی و لرزش خیلی کم با استفاده از مونوپاد یا سه پایه داره و اگه یکی از این موارد رعایت نشه عکس ها احتمالا محو و بی کیفیت ثبت میشن. سنسور تشخیص عمق هم عملا کاربردی نداره و تا حدودی کمک میکنه که سوژه در عکس های پرتره بهتر شناسایی بشه که خطا در کارکردش دیده میشه.

فیلمبرداری فقط با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم انجام میشه که عادیه و کیفیت خیلی خاصی نداره. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تعریف آنچنانی نداره و بیشتر به درد ثبت خاطرات میخوره. فقط هم قابلیت ثبت فیلم های 720 با 30 فریم رو داره.

 

بررسی عملکرد پردازشی و رابط کاربری Realme C33

ریلمی مجددا برای گوشی اقتصادی خودش سراغ برند کمتر شناخته شده Unisoc رفته و از تراشه Tiger T612 برای این گوشی استفاده کرده. این پردازنده 12 نانومتری در بنچمارک ها نسبت به رقبای خودش در این بازه قیمتی مثل ردمی 10a شیائومی و سامسونگ A04 قدرت نسبتا بیشتری داره و در استفاده روزمره و عادی لگ و کندی خاصی دیده نمیشه، ممکنه بعضی اوقات در اجرا برنامه ها و بازی ها کمی کند بشه و لگ بزنه ولی اونقدر زیاد و اذیت کننده نیست. تجربه بازی ولی خیلی خوب نیست و برای این کار ساخته نشده. امکان اجرا بازی های مثل کالاف و PubG رو داره ولی با گرافیک خیلی کم و فریم متوسط که بعد از چند دقیقه بازی هم ممکنه لگ و باگ ببینید.

بررسی عملکرد پردازشی Realme C33

گوشی realme c33 توی سه نسخه با 3/4 گیگ رم و 32/64/128 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشه. رابط کاربری مخصوص خود ریلمی Realme UI S که از اندروید 12 استفاده میکنه روی این گوشی قرار گرفته که نسخه سبک تر شده رابط کاربری ریلمی برای گوشی های خودشه. ظاهر این گوشی نزدیک به اندروید خامه و یه سری امکانات شخصی سازی خوب براش در نظر گرفته شده و از قابلیت های حرکتی برای بیدار شدن صفحه نمایش هم به خوبی استفاده میکنه. برنامه های تبلیغاتی و اضافه هم خیلی وجود نداره و بیشتر منحصر به برنامه های خود ریلمی و برنامه های گوگل میشه.

مشخصات رابط کاربری Realme C33

 

بررسی عملکرد اسپیکر ریلمی سی 33

اسپیکر مونو در بازه قیمتی اقتصادی عادیه و گوشی ریلمی C33 هم از یه دونه اسپیکر استفاده میکنه که کیفیت خیلی بالایی نداره ولی بلندی صدا مناسبه و عملکرد راضی کننده ای داره. جک 3.5 میلیمتری هم مثل باقی گوشی های اقتصادی اینجا دیده میشه.

بررسی عملکرد اسپیکر ریلمی سی 33

 

آیا Realme C33 ارزش خرید داره؟

گوشی ریلمی C33 با یه طراحی بدنه جذاب و پردازنده قابل قبول در کنار باتری با شارژدهی مناسب و صفحه نمایش کار راه بنداز یه پکیج مناسب رو در اختیار شما قرار میده که فقط پورت میکرو USB در کنار دوربین نسبتا ضعیف تر نسبت به رقبا باعث ضعف این گوشی میشه. قیمت حدودا 3.9 میلیون تومانی در کنار برند کمتر شناخته شده این گوشی باعث میشه خیلی نشه ریلمی c33 رو نسبت به گوشی های دیگه این بازه مثل شیائومی ردمی 10a و یا سامسونگ A04 توصیه کرد و اگه قیمت گوشی پایین تر بیاد و یا تخفیف خوبی بخوره ارزش خرید خوبی به عنوان یه گوشی دوم خوش دست و زیبا و یا گوشی اول برای کسایی که خیلی از گوشی استفاده سنگین نمیکنن و خوش دستی و زیبایی براشون بیشتر اهمیت داره، پیدا میکنه.

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۹ بهمن, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 47
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mahdi2005

دمت گرم مهدی شجاری ❤️❤️

۰۹ اسفند ۱۴۰۱
tahamousavi

خیلی خوشگله (مخصوصاً رنگ آبیش)،
ولی فقط خوشگله!

۲۴ بهمن ۱۴۰۱
hashemaqa

ارزش خرید نداره

۲۴ بهمن ۱۴۰۱
Mrprofessor

همه زدن تو کار لبه تخت

۲۴ بهمن ۱۴۰۱